PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen naar Florida



petra
07-08-05, 17:14
Wat ons is opgevallen deze keer, is de manier van vlliegen. Vorige keren gingen we via Groenland, langs de oostkust van Amerika naar beneden. Nu gingen we rechtstreeks de oceaan over, via Bermuda naar Orlando. Waarom de verandering, weet iemand dat?


Alvast bedankt!

Eric
07-08-05, 18:10
Petra, in al die keren dat ik de grote plas ben overgestoken, is me opgevallen dat er diverse routes zijn, en ik denk dat het te maken heeft met de wind op grote hoogte.
Vorige week zijn we terug gevlogen via de noordelijke route, maar nu niet over Groenland, maar er onder door, terwijl ik zeker weet, dat ik vorige keren uren boven Groenland heb gevlogen.
Ook ben ik al een paar keer via Spanje, en daar de oceaan over gevlogen.
Ook boven Amerika heb je verschillende routes, soms recht over New York, en andere keren blijf je weer boven de oceaan vliegen.
Misschien is er iemand op het forum die hier wat meer verstand van heeft.
Eric

Ebelix
08-08-05, 14:21
DE routes hebben te maken met de wind en zwaar weer. Ze zoeken de route waar ze zo economisch mogelijk kunnen omspringen met de brandstof.

Bij de maatschappijen zitten mensen de hele dag niets anders te doen dan het weer te analyseren en daarop de vliegplannen af te stemmen.

Natasja L.
08-08-05, 15:37
Op deze vraag is eigenlijk geen simpel antwoord mogelijk maar ik ga het toch proberen.

Tussen Europa en Amerika lopen diverse Trans-Atlantische vliegroutes. Vliegtuigen die van oost naar west en omgekeerd willen vliegen doen dit via deze vliegroutes (vergelijk het met de snelwegen in Nederland). In principe kunnen vliegmaatschappijen van alle routes gebruik maken mits de vliegtuigen die ze hiervoor willen gebruiken voldoen aan de regels die hiervoor gelden. Welke route een maatschappij uiteindelijk kiest is afhankelijk van o.a. de weersomstandigheden en de beschikbaar van een plekje (slot) op de gewenste vliegroute. De ene keer zal dit via de noordelijke route zijn terwijl de andere keer de meer zuidelijke en langere route wordt genomen. In alle gevallen zal een maatschappij kiezen voor de meest economische van de op dat moment nog beschikbare routes. Veel simpeler zonder de waarheid geweld aan te doen kan ik het niet maken.

petra
10-08-05, 21:41
Bedankt allen! Het is me nu wat duidelijker. Ik heb als voorkeur direct de 'plas' over te gaan, toch het idee dat dat het snelst is.....

Iron_eagle
10-08-05, 22:00
Sneller, dan kom je bedrogen uit :wink: . Door de ronding van de aarde duurt het langer.

petra
10-08-05, 22:13
Ja, hee, laat mij even in die waan......

Ta2 Gerrit
11-08-05, 04:21
Hadie Petra, ik denk dat je door de jetlag nog steeds denkt dat de aarde plat is :wink: .
Geeft niks, dat hebben heel veel mensen ook altijd gedacht, maar dat was 500 jaar geleden :D .
We zitten nu even in Butte, Montana, midden tussen de Rocky's, en die zijn ook niet plat, kan ik je vertellen 8) .

petra
13-08-05, 17:32
Ik zeg toch....laat mij in die waan!!!! Waarschijnlijk ben ik in een vorig leven 'blond' geweest.....

Trouwens Gerrit, wederom complimenten voor je verslag, ik lig in een deuk om de midget.......hoeveel shirts heb je nu dan toch weer meegenomen???? Veel plezier verder!!!

Ta2 Gerrit
13-08-05, 19:46
Zit nu in Seattle en er staan weer wat nieuwe verslagen op. Let op, wel weer lange verhalen. We houden ons in wat de aankopen betreft :oops: wetende dat dat toch niet zal lukken :D . Wel schitterend weer hier, heel on-seattelig.

Eric
13-08-05, 22:34
Gerrit, je bent echt je roeping misgelopen.
Ik weet zeker, dat jouw reisverslag zo in De Telegraaf kan.
Geweldig, ik heb echt genoten, ook al omdat je niet de platgelopen paden neemt, maar ook eens naar andere plekken gaat, en daar zo over schrijft, dat ik zeker weet, dat het bezoek aan Seattle vanuit Nederland volgend jaar verdubbelt.
Bedankt, en ik kijk uit naar het vervolg, Eric

AstridV
20-07-06, 12:02
Hoi Floridafans,

Ik heb even wat vraagjes.
Vliegt KLM ook rechtstreeks op Miami?
Zo ja, is het dan ook mogelijk om met KLM heen naar Miami te vliegen
en met Martinair weer terug vanuit Orlando?
Want KLM vliegt toch niet rechtstreeks op Orlando?
Wij willen dus heel graag rechtstreeks. Want ik ben al niet zo'n fan van vliegen. En ik heb nu genoeg vehalen gelezen dat het toch veel voorkomt dat je je moet haasten om je aansluiting te halen.
Vast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
AstridV :wink:

Njit
20-07-06, 12:51
Vliegt KLM ook rechtstreeks op Miami?

Nee. Altijd met een overstap


Zo ja, is het dan ook mogelijk om met KLM heen naar Miami te vliegen en met Martinair weer terug vanuit Orlando?

Dat zou betekenen dat je twee enkeltjes boekt. Dit is altijd duurder dan gewoon een retourtje..


Want KLM vliegt toch niet rechtstreeks op Orlando?

Nee. Altijd met een overstap


Wij willen dus heel graag rechtstreeks. Want ik ben al niet zo'n fan van vliegen. En ik heb nu genoeg vehalen gelezen dat het toch veel voorkomt dat je je moet haasten om je aansluiting te halen.


Boek dan gewoon Martinair. Kun je rechtstreeks naar Orlando.

Daniel
20-07-06, 22:44
Sterker nog: als ik me niet vergis kun je met Martinair heen naar Miami (rechtstreeks) en terug vanuit Orlando (rechtstreeks). Maar vraag het even na voor de zekerheid!

corrus
20-07-06, 23:45
Sterker nog: als ik me niet vergis kun je met Martinair heen naar Miami (rechtstreeks) en terug vanuit Orlando (rechtstreeks). Maar vraag het even na voor de zekerheid!Ja hoor , dat klopt... da's geen enkel probleem...

pascalbrouwers
20-07-06, 23:46
Sterker nog: als ik me niet vergis kun je met Martinair heen naar Miami (rechtstreeks) en terug vanuit Orlando (rechtstreeks). Maar vraag het even na voor de zekerheid!

Dat kan,
Heb ik enkele weken geleden nog nagevraagd bij AE reizen.
en zou niets extra's kosten.

groet,
Pascal

yabadabadoo
05-08-06, 14:33
Sterker nog: als ik me niet vergis kun je met Martinair heen naar Miami (rechtstreeks) en terug vanuit Orlando (rechtstreeks). Maar vraag het even na voor de zekerheid!

Ja hoor, gaat prima. Wij hebben dat gedaan in oktober 2005 ivm met onze rondreis. Wij zijn geland in Orlando en zijn via Miami weer teruggevlogen.
Martinair is trouwens een prima organisiatie om mee te vliegen en ze vliegen rechtstreeks. :lol:

Sharon1979
18-10-06, 18:24
Hallo,

Wij gaan van (ongeveer) 9/3/07 - 2/4/07 naar Florida. Wij = 2 volwassen en een baby van 10 maanden. We willen rechtstreeks vliegen op Tampa, Orlando of Miami. Ik heb geinformeerd bij Martinair en daar kunnen we reserveren voor Orlando. Voor de baby hebben ze niet een apart bedje/ netje wat je wel eens hoort bij andere maatschappijen (dat hebben ze tot 6 maanden). Weten jullie andere maatschappijen die rechtsstreeks vliegen op een van deze steden en die eventueel faciliteiten voor baby's aanbieden?
Alvast bedankt.

Njit
18-10-06, 21:02
MartinAir is de enige maatschappij die rechtstreeks vliegt..

Eric
18-10-06, 23:40
MartinAir is de enige maatschappij die rechtstreeks vliegt..
Helaas is dat het enige juiste antwoord.....
Eric

EllenM
19-10-06, 20:30
hallo,

ikzelf ga aankomende zondag met united met onze dochter van 10 maanden. heb zelf ook alle mogelijkheden nagekeken. ga zelf met united ivm frequent flyer miles, maar ook united heeft alleen baby-opties tot 6 maanden. daarna kun je geen babybasket meer aanvragen. zelfs mijn babymaaltijd is niet akkoord gekomen, dus neem zelf maar potje mee. voor ons de eerste keer dat we met haar gaan vliegen, dus ben erg benieuwd.
ik zal proberen om op het forum verslag te doen

Sharon1979
19-10-06, 21:05
Hoi Ellen,

Waar vliegen jullie op? Gaan jullie rondreizen of blijven jullie op 1 plek? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Veel plezier!
Sharon

EllenM
20-10-06, 06:36
he sharon,

we vliegen op miami, dan 1 nacht miami(dorchester), de volgende dag 5 dagen cruisen naar de bahama's met royal caribbean, weer 2 nachten miami (best western beach resort)(oa everglades) amtrak naar orlando, week orlando (springhill suites by marriott) waarin min 4 dagen disney, 1 dag kennedy space center(misschien 1 dag seaworld), daar na auto ophalen en rijden naar nashville en memphis, eindigen in dallas bij vrienden en vandaar weer terugvliegen.

ben heel benieuwd hoe ze het doet. begin nu toch wel te zenuwen.

eindelijk naar disney in florida

pyca
20-10-06, 08:49
Hoi Ellen, wat lekker dat jullie al bijna gaan. Ben benieuwd hoe het reizen gaat met je dochtertje. Vast wel goed hoor, al is het voor jullie vast niet zo ontspannen vliegen, als zonder kinderen omdat je toch steeds op haar let. Vaak slapen kinderen een tijd in het vliegtuig.

Maar als ik het goed lees hebben jullie geen auto in Orlando? Is dat een bewuste keuze? Lijkt mij nl reuze onhandig.

Njit
20-10-06, 09:27
Maar als ik het goed lees hebben jullie geen auto in Orlando? Is dat een bewuste keuze? Lijkt mij nl reuze onhandig.

Dat lijkt niet alleen, dat is ook zo :)

raygwencaith
20-10-06, 11:03
Je kan bij Martinair je eigen autostoeltje meenemen, waar je dochter dus heerlijk in kan zitten, dat hebben wij ook gedaan naar Orlando en het was perfect, plus je hebt gelijk een autostoel die daar huren veel te veel kost.

Heb je vragen mail me gerust raygwensmit@hotmail.com


Gwenda

pyca
20-10-06, 11:10
Ik neem aan dat je dan wel gewoon voor de stoel moet betalen? Normaal reizen kinderen tot 2jr met heel veel korting (betalen iets van 15-20%, weet het niet precies), maar dan mag je ze wel lekker :mrgreen: 9 uur op schoot houden, en hebben ze geen eigen stoel. Of doet MP het anders, lijkt me niks voor MP om het weg te geven:grin:

Njit
20-10-06, 11:12
Heb je vragen mail me gerust raygwensmit@hotmail.com

Vragen het liefst gewoon stellen via het forum, dan hebben we er allemaal wat aan :)

EllenM
20-10-06, 14:14
wij vinden het niet erg dat we geen auto hebben. vanuit ons hotel gaat er een gratis shuttleservice naar disney. kennedy space center doen we als excursietrip en die komen ons bij het hotel ophalen dus ook hier geen probleem. misschien dat ik als ik daar ben wel anders denk, maar het ophaalkantoor van hertz zit bij het hotel, dus kan altijd mijn auto eerder ophalen mocht het toch nodig zijn.

pyca
20-10-06, 16:59
Hoi Ellen, klopt dat er een shuttle gaat naar Disney, maar vlgs mij moet je daarvoor betalen. Wij hadden dan wel een auto, maar ik had nog ff gekeken naar die bus omdat ik dacht dan parkeerkosten uit te kunnen sparen. We zijn dus gewoon met de auto naar de parken gegaan.
Hertz heb ik idd op het parkeerterrein gezien.

Maare hoe wil je dan naar Outback gaan?:lol: Die mag je toch niet overslaan!

EllenM
20-10-06, 21:38
In de gids van Oad staat dat deze gratis is en ook op mijn voucher. is dit niet zo, kunnen mijn collega's meteen aan de slag. kan ik het na terugkomst declareren bij oad. outback weet ik nog niet, taxi?

Michael66
21-10-06, 03:54
In de gids van Oad staat dat deze gratis is en ook op mijn voucher. is dit niet zo, kunnen mijn collega's meteen aan de slag. kan ik het na terugkomst declareren bij oad. outback weet ik nog niet, taxi?
Als je in een Disney-resort zit is het vervoer naar de parken goed geregeld met het Disney Transport System. Per bus of monorail ben je er zo.
Veel "andere" hotels (aan International Drive, in Kissimmee en in Lake Buena Vista) hebben een gratis shuttleservice naar Disney. Het heeft echter ook een aantal "gevolgen":

het kost redelijk veel tijd om in de parken te komen, doordat de shuttlebussen meestal meerder hotels aandoen en als je in het eerste hotel van de rit zit ben je lang onderweg.
je bent gebonden aan de tijden dat de bus rijdt. En dat is meetal niet tot erg laat: een late vuurwerkshow bekijken betekent ook dat je een andere manier ver vervoer naar je hotel moet regelen.
de bussen zitten nogal eens erg vol. Met baby op schoot, kinderwagen erbij, andere noodzakelijke spulletjes in je tas, ... nee, niet erg comfi ....

FrankS
22-10-06, 10:14
Wij hebben 3 weken geleden nog gevlogen met onze nu 3 maanden oude dochter, met Martinair. Je betaalt inderdaad een stuk minder voor een baby, maar dan heb je ook geen stoel. Er zijn beperkte zitplaatsen beschikbaar waar een babybedje (tot 6 maanden, maar dan moet ze niet al te groot voor haar leeftijd zijn) gemonteerd kan worden. Wij hadden een dergelijke zitplaats. "Helaas" voor ons wisselde Martinair 2 dagen voor vertrek het geplande vliegtuig voor een vliegtuig met andere stoelconfiguratie, waardoor onze "rij-6"-stoelen ineens niet meer geschikt waren voor een babybedje... Ik heb nogal wat stennis gemaakt bij de incheck, want dat probleem werd door Martinair veroorzaakt en op mij afgewenteld... Ik kreeg toen de toezegging dat ze zouden proberen om de mensen op rij-14 (waar wél de mogelijkheden voor een babybedje waren) vrijwillig te verplaatsen naar een andere rij. We mochten in ieder geval ook onze Maxi-Cosi mee de cabine nemen; normaal gesproken mag dat dus NIET, tenzij je het tarief van een +2 kind betaalt voor je baby! Uiteindelijk beschikten we dus over zowel een extra stoel voor de Maxi-Cosi als het babybedje. Onze dochter heeft heerlijk geslapen tijdens de vlucht en alleen tijdens de daling 2 minuten gehuild. Op de terugweg was de situatie nog rianter, want we hadden met 3 volwassenen + 1 baby 2 rijen van 3 stoelen beschikbaar + babybedje. (Toen heeft onze dochter zelfs tijdens de landing doorgeslapen en is pas na de douane wakker geworden.)

jorgnetten
02-11-07, 20:29
Hallo wij ( stel + jongen 8 jr. ) willen graag naar Florida in Mei 2008....we willen naar Key West en dan naar de camping Sugarloaf Key.
Heeft iemand tips over hoe het beste te vliegen vanuit Nederland ?
Welke airport is het meest handig ?
Is het aan te raden om een auto te huren en dan vanaf de airport zelf te rijden naar Sugarloaf Key.......heb gelezen op dit forum dat het erg leuk is om zelf te rijden (bij daglicht) !
Ik ben nieuw op dit forum en nu al super enthousiast over Florida dus als iemand nog andere goeie tips heeft dan hoor ik dat graag.
Bijvb. dagtrips voor de kleine....en duiken, zwemmen met dolfijnen etc etc..

Thanks en grt. Jorg :-D

mafo
02-11-07, 20:46
Als je puur naar de Keys gaat kun je kiezen om met een tussenstop naar Key West te vliegen. Vanaf het vliegveld is het ongeveer 15 mijl / 23 minuten naar de Sugar Loaf key.

In mei zou je met Delta voor 1613 euro all inn kunnen vliegen voor jullie 3en.

Miami met United kost 1343 euro all in voor jullie 3en je reistijd is dan alleen wat langer. 144 mijl / 3 uur reistijd

Directe vluchten zijn er volgens mij alleen met Martinair naar Miami maar dat kost op dit moment 3929 euro

jorgnetten
02-11-07, 21:59
Hallo Mafo......super bedankt voor je snelle reactie.
Prijzen vallen mij mee :razz:
Hoe kom je zo snel aan die prijzen......ik kon niks vinden :sad:
Waar kan ik deze vluchten boeken.....het is toch zo dat wanneer je nu boekt het goedkoper is als wanneer je pas begin volgend jaar gaat boeken ?
Als we naar Miami vliegen met United........kunnen we dus een auto huren en moeten we nog zo'n 3 uur rijden naar Sugarloaf Key ?
Voor ons is dit de eerste keer Florida.......wat zou je dan adviseren : Miami en dan een huurauto of met tussenstop naar Key West ?
Tripjes etc kunnen we denk ik beter daar regelen he ?
Nogmaals bedankt voor alle info....

Grt. Jorg&Gwen

mafo
02-11-07, 23:16
Ik heb gekeken op E-bookers maar je kunt ook kijken bij Aireka, World Ticket center etc.
Zelf zou ik kiezen voor Miami is een goedkopere vlucht en met dat voordeel kan je een stukje van je auto huren.
Het is met een kind erbij denk ik wel verstandig om 1 nachtje te slapen in miami na je vlucht.

Marcelg
03-11-07, 06:20
Mei 7 t/m 28 2008 Amsterdam- Key West retour 3 personen 1390,32 Euro alles inbegrepen met Delta.
Voor dit geld met drie personen zou ik dus niet via Miami komen als je een vakantie planned in de Lower Keys.
Ik zie de omschrijving van je reis dus niet als een Florida rondreis, en dan is het voor mij eenvoudig om te zeggen dat als je naar Amsterdam op vakantie gaat dan vlieg je niet naar Frankfurt oid.
Je hebt het al over zwemmen met dolfijnen, dat is dus in Marathon of Islamorada en dan zie je naar mijn mening genoeg van de weg over de Keys.
Rijden van Miami naar Sugarloaf is denk ik een groter probleem voor de bestuurder dan voor je zoon.
Je zoon kan slapen in de auto maar de bestuurder moet zich concentreren terwijl die waarschijnlijk al heel wat uurtjes aan het reizen is.
Een overnachting in Miami, misschien, maar het betekend voor mij dat je dag 2 van je vakantie weer aan het reizen bent.
Nogmaals ik ga er dus echt van uit dat je dus op vakantie gaat naar Sugarloaf en van daaruit een actieve vakantie gaat houden in de Florida Keys.

Ticket prijzen: www.delta.com (http://www.delta.com)

Vergeet zeker niet te kijken op de websites van de maatschappijen zelf, ik heb daar het laatste jaar meer succes kwa prijs dan via al die reisorganisaties online.
Dat zie je dus ook nu al in de Delta prijs vergeleken met de prijs die Mafo gevonden heeft.

mafo
03-11-07, 09:11
Marcel voor de periode die jij hebt betaal je via Ebookers 1385 all inn met Delta. Dat is dus nog iets goedkoper dan bij Delta zelf. De reden waarom ik ook Miami heb aangegeven is omdat ze zelf vertellen dat het rijden bij daglicht hen leuk lijkt.
Als je overigens in die periode naar Miami vliegt dan kan je voor hetzelfde geld met Continental die vliegtuigen zijn meestal comfortabeler en hebben (vaak) een persoonlijk videoscherm waarop ook spelletjes gespeeld kunnen worden.

Dus om 's avonds dan te gaan rijden lijkt me geen optie, misschien wel het stukje vanaf Key West maar niet vanaf Miami.

Alle keren dat ik heb geboekt heb ik de prijzen vergeleken met de Maatschappij zelf en heb nog nooit een goedkopere ticket gevonden bij de maatschappij.

Zelf boek ik meestal 2 a 3 maanden van te voren mijn tickets, uit de reacties hier op het forum merk ik wel dat dit in de schoolvakanties meestal niet lukt.

In dit geval zou ik nu even kijken wat de prijzen zijn in de periode waarin je kan vliegen (zal waarschijnlijk in de schoolvakanties zijn) en indien mogelijk kijken naar doordeweekse dagen omdat dan de prijs lager ligt meestal. Een beetje spelen met de vertrek en aankomst datum kan soms aanzienlijk schelen.

Waarschijnlijk zullen anderen hier met kinderen wel een advies kunnen geven over wanneer uiterlijk te boeken.

Jorg zelf zou ik vanaf Miami vertrekken en de volgende dag (dan ben je toch vroeg wakker vanwege het tijdverschil) rijden naar je bestemming. Maar ikzelf hou dan ook meer van rondreizen dan op 1 plek te zitten. Tripjes regel ik altijd ter plaatse, je zou wel alvast wat onderzoek kunnen doen naar de mogelijkheden en prijzen.

De reissites waar ik ervaring mee heb zijn oa:
http://www.ebookers.nl (http://www.ebookers.nl/)
http://www.worldticketcenter.nl (http://www.worldticketcenter.nl/)
http://www.aireka.nl (http://www.aireka.nl/)
http://www.waarheenwaarvoor.nl/

Marcelg
05-11-07, 01:46
Mafo heb je dan ook gezien dat die terug vlucht met Continental om 06.50 uur is vanuit Miami?
Betekend dat niet dat je dus ook weer een dag eerder moet gaan reizen om je vlucht te halen?
Alles heeft voor en nadelen, maar als je mij verteld dat je op vakantie gaat naar Key West en op Sugarloaf verblijft dan adviseer ik je dus gewoon om op Key West te vliegen.
Ze zullen zeker het mooiste gedeelte van de Keys zien als ze een dagje dolfijnen zwemmen gaan doen, de 20 mile stretch Florida city naar Key Largo en rijden door Key Largo is echt niets bijzonders als je Key West Islamorada toch al een keer gaat rijden.

mafo
05-11-07, 06:46
Ik denk dat ze door de keuzes die ik aangaf het prima zelf kunnen bepalen. Heeft denk weinig zin als wij tweeën daarover in discussie gaan. Zelf weten ze het beste of ze al dan niet willen rijden etc. dat kan niemand anders voor hen bepalen.

jorgnetten
08-12-07, 15:12
Hoi Marcelg,
Nogmaals bedankt voor je info.
We zijn eruit en willen rond 28 april vertrekken en rond 7 mei weer terug....zo'n 9 nachten in Key West dus. Als ik ga zoeken kom ik niet op die mooie lage prijs van 1392 all-inn ! Want die prijs is echt super laag en spreeks mij natuurlijk erg aan ;-)
Ik heb gekeken op Delta maar kom niet goedkoper als zo'n Euro 1800 al-inn voor drie persone van A'dam naar Key West.....
Wat doe ik verkeerd?......kan jij misschien nog een keertje helpen en kijken voor de absolute laagste prijs. Datum staat niet vast....we willen gewoon 9 nachten in die periode en als we de vlucht hebben boeken we pas de slaapplaats. Alsvast bedankt.
Grt. JorGweNoah

jorgnetten
08-12-07, 15:13
Hoi Mafo,
Nogmaals bedankt voor je info.
We zijn eruit en willen rond 28 april vertrekken en rond 7 mei weer terug....zo'n 9 nachten in Key West dus. Als ik ga zoeken kom ik niet op die mooie lage prijs van 1392 all-inn ! Want die prijs is echt super laag en spreeks mij natuurlijk erg aan :wink:
Ik heb gekeken op Delta maar kom niet goedkoper als zo'n Euro 1800 al-inn voor drie persone van A'dam naar Key West.....
Wat doe ik verkeerd?......kan jij misschien nog een keertje helpen en kijken voor de absolute laagste prijs. Datum staat niet vast....we willen gewoon 9 nachten in die periode en als we de vlucht hebben boeken we pas de slaapplaats. Alsvast bedankt.
Grt. JorGweNoah

Boterletter
08-12-07, 22:18
Als ik me er ook tegenaan mag bemoeien... Ik denk niet dat je iets fout doet. De tarieven waar beide heren het over hadden hebben betrekking op een periode die net ná de meivakantie valt. Rond 26 april begint (voor veel scholen) de 2 wekelijkse meivakantie in Nederland en dan is het natuurlijk bingo voor de luchtvaartmaatschappijen. Als je voordelig wilt zul je ná deze periode moeten gaan en dat is rond 9 mei (wanneer iedereen weer teruggaat). Speel maar eens met de data op de genoemde websites en je zult het zien.

Marcelg
09-12-07, 05:51
Maandag is een dure dag om te vliegen met Delta, ga je bv op woensdag 30 April en terug op donderdag 8 mei dan is je totaal prijs 1477,44 euro
Ik weet dat het dan maar 8 dagen is, maar het is ruim 300 euro goedkoper.
De 9 dagen maakt het moeilijk, je vliegt in die periode voor de prijs eerder vernoemd als je vertrekt op 30 april en terug vliegt op 8 mei of later vanaf 13 mei.

Ik begrijp het natuurlijk ook wel als je 13 dagen gaat dat kost je meer dan de 300 bespaarde euro, maar 9 dagen in plaats van 8 kost je dus 300 euro voor 1 dag.
Moeilijk allemaal.

De prijzen heb ik overigens van Delta, misschien kun je ze nog wel goedkoper vinden via een reisorganisatie, maar het gaat hier echt om de dagen waar je op wilt vliegen die het verschil maken.

jorgnetten
10-12-07, 21:57
Hoi Marcelg,
We zijn druk bezig onze reis te boeken, maar ik heb jouw advies nog even nodig.
De reisorg. waar we willen boeken ( Keycamp ) geeft alleen mogelijkheid om op maandag te arriveren en dan 10 dagen, dus maar 8 dagen daar. Dat vinden we erg kort. Heb jij ervaring met het rechtstreeks boeken op een camping in Sugarloaf Key? We willen het liefst 12 dagen ( dus 10 dagen daar ) en dan in een huisje, loft of indien niet anders mogelijk een luxe sta-caravan....We kunnen via Keycamp geen adres vinden zodat we zelf de camping kunnen bellen wat de mogelijkheden zijn..!
Alvast weer bedankt voor je hulp!!! Groetjes JorGwen

Vranz
10-12-07, 22:40
Misschien een leuke:

http://www.thefloridakeys.com/koasugarloaf/

Mile Marker 20
251 County Road 939
Sugarloaf Key , Florida 33042
(305) 745-3549 or 800-562-7731
sugarloaf@koa.net

Ik heb alleen maar goeie ervaringen met KOA's.

Marcelg
11-12-07, 03:23
Vranz geeft hierboven de info al betreffende KOA.

Ik heb zelf even KOA gebeld om uit te vinden wat ze te bieden hebben.
Ze kwamen met volgende, ze hebben alleen maar RV's(luxe woonwagen) en vragen daar voor $175.00 + tax /dag. Ik gaf de datums 30apr tm 12 mei, het totaal wat ze me gaven was $2881.70
Dit is dus een prijs rechtstreeks bij KOA, misschien dat het op een andere manier goedkoper kan, er staan misschien wel timeshare RV's.
Ik weet dit niet, maar voor $175.00 + tax dan zou ik zelf toch ook mezelf nog eens verdiepen in een hotel of een echt Key West guest house, overigens een guest house is hier gewoon een klein hotelletje, je zit echt niet bij een familie oid als gast.

computrein
18-01-08, 17:17
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik van USAFV de reisdetails gekregen voor onze vakantie in Mei. Hierbij zaten ook de vluchtgegevens.
We vliegen met United Airlines via Washington naar Orlando en terug.
Voor de terugvlucht staan de stoelnummers al aangegeven in de vluchtgegevens. Echter voor de heenvlucht (beide) staat er bij Seats: 'Check-In Required'.

Weet iemand wat dat inhoud?

Groetjes,
Nick

Marjol
18-01-08, 17:27
Dat betekent dat je nog moet inchecken, ook al zijn je stoelen in principe al gereserveerd. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Ta2 Gerrit
18-01-08, 17:28
Dat houdt in dat je aan de balie op Schiphol bij de check-in je stoelnummers pas krijgt.
United laat maar een bepaald aantal stoelen op internet vastzetten en bewaard de rest (vraag me niet waarom) voor de balie check-in. Dus kom op tijd, dan heb je eerste keus.

Wij hebben dit vorig jaar ook gehad (alleen met de heenreis, de terugreis was vastgezet, maar werd een ramp :-( ) en stonden als eerste bij de check-in, en kregen....... Economy Plus, niet verkeerd dus.

computrein
18-01-08, 17:31
Oké, dus gewoon op tijd naar Schiphol en dan moet het wel goed komen lijkt me.

Bedankt voor de info

Groetjes,
Nick

Dr. Phlox
19-01-08, 16:22
Dus eigenlijk komt het er op neer dat al reserveer je de stoelen al maanden van te voren (zelf of via de reisorganisatie) je geen 100% zekerheid heb om die stoelen alsnog te krijgen ? :-(

Grz
Ton

Marjol
19-01-08, 16:47
Hm, ik zie dat ik verkeerd gelezen heb. Het gaat dus om de heenvlucht.

Nou, dan zou ik iig zorgen dat ik héél vroeg op Schiphol was. :)

Eric
19-01-08, 17:11
Dus eigenlijk komt het er op neer dat al reserveer je de stoelen al maanden van te voren (zelf of via de reisorganisatie) je geen 100% zekerheid heb om die stoelen alsnog te krijgen ? :-(

Dat klopt, je hebt nooit 100% zekerheid, ofschoon ze niet zo maar voor de lol alles om gaan gooien.
Het kan noodzakelijk zijn de seating te veranderen, bv. door een ander toestel wat ingezet wordt, of omdat er bv. mensen met een handicap op een speciale plaats moeten zitten en zo zijn er nog meer redenen te verzinnen.
Om je gerust te stellen: meestal houden ze zich wel aan de originele plaatsen.
Nog een extra tip: meestal kun je bij het inchecken voor de heenweg, ook de stoelen voor de terugweg vastleggen!!
Eric

moniqueo
19-01-08, 19:44
Dat houdt in dat je aan de balie op Schiphol bij de check-in je stoelnummers pas krijgt.
United laat maar een bepaald aantal stoelen op internet vastzetten en bewaard de rest (vraag me niet waarom) voor de balie check-in. Dus kom op tijd, dan heb je eerste keus.



Dit doen ze zodat mensen die geen plaatsen van tevoren hebben gereserveerd toch nog de mogelijkheid hebben om ook bij elkaar te zitten. Ze hebben inderdaad maar een gedeelte van de stoelen voor de tijd vrij gezet en als dat vol is kan je dus geen stoelno meer reserveren maar pas bij check in je nummer krijgen.

Monique

computrein
19-01-08, 22:57
Oké, dat is duidelijk.
Ik hoef me dus geen zoregn te maken neem ik aan, zolang ik in ieder geval op tijd op schiphol ben?

We hebben trouwens 2 uur de tijd om over te stappen in Washington (Dulles geloof ik dat het vliegveld heet). Dit moet genoeg zijn toch?

Groetjes,
Nick

Eric
20-01-08, 03:32
Op de heenreis is 2 uur precies goed, als het allemaal een beetje soepel loopt heb je zelfs tijd voor je eerste "latte" bij Starbucks.
Eric

Yvet
20-01-08, 10:53
ahhhhh starbucks.....

jorgnetten
20-04-08, 11:35
Hallo Florida fans, nog even en wij gaan! Heeft er iemand nog tips/bijzonderheden??
Weet iemand of t bijvoorbeeld voordeliger is om hier dollars te kopen of daar te pinnen?? Groetjes JorGweNoah
Ps:bedankt voor mijn verjaardagsfelicitatiies!

Ebelix
20-04-08, 15:43
Daar pinnen is altijd goedkoper als hier geld wisselen.

Marcelg
20-04-08, 16:58
Als je tenminste nog steeds Key West op de planning hebt, pin dan bij de Orion Bank, dan is het volledig gratis, dit is gelegen aan het Key Plaza shopping center, dat is het center waar je Radio Shack, K-Mart en Office Max vind.
Steeds meer banken beginnen namelijk een paar dollar fees te rekenen.

En tegenwoordig is het veelal betalen per credit card.
Kleinere bedragen natuurlijk gewoon cash, voor ons is het vrij normaal om tot $20.00 zeker cash te betalen.
Veel horeca gelegenheden hebben ook een $20.00 minimum als je een CC wilt gebruiken.

Corry
21-04-08, 07:52
Goh, die $ 20.- minimum is voor het eerst dat ik dat hoor. Bij mij in de winkel willen ze vaak een ansichtkaart van € 0.80 per cc afrekenen. Wij hebben een minimum ingesteld van € 10.- voor cc anders kost het ons veel te veel. (Interpay is geen goedkoop bedrijf.)

Marcelg
21-04-08, 23:51
Het is in sommige horeca gelegenheden, en die betreffende doen dat al zolang de CC bestaat en is inderdaad ook omdat de kosten te hoog zijn voor lage bedragen, veel bedrijven accepteren daarom ook geen American Express.

jorgnetten
22-04-08, 20:42
Bedankt iedereen voor de snelle reacties ! Nog een laatste vraag : afstanden daar zoals Key West - Miami, Key West Hollywood etc etc......is dat een beetje goed te doen ? En heeft iemand nog een tip waar je daar een auto kan huren ? We hebben alleen een auto gehuurd voor de trip van het vliegveld naar de Camping en willen daar dan verder lokaal een auto huren ! Lijkt me leuk een echt Amerikaan te huren ( cabrio ) Nou we horen het wel weer........thanks...

Marcelg
23-04-08, 00:22
De autoverhuur bedrijven (de meeste) zitten gewoon bij het vliegveld van Key West.
Als je van plan bent om een auto te huren voor een langere periode dan is dat veel goedkoper omdat in Nederland te regelen.
Als je het zomaar voor een dag of een paar dagen doet en het hier regelt dan adviseer ik je de volledige verzekering te nemen, is zo'n $24.00/dag.
Key West naar Miami etc, reken zo'n 3 1/2 uur.

damian08
21-08-09, 13:01
Ik zit ook nog effies met een dilemma

Volgend jaar willen we eerst 2 weken in Orlando verblijven en daarna richting Miami voor een cruise.
Onze bedoeling was om 4 September op een zaterdag te vertrekken, eigenlijk omdat we altijd wel op zaterdag vertrokken... maar
nu is de cruise al de 18e dus dan heb ik veel minder dagen in Orlando en dat is nou net niet de bedoeling :(

Weet iemand of het nou in kosten scheelt als je door de weeks zou gaan vliegen ipv het weekend??
En de meeste vliegmaatschappijen vliegen toch ook gewoon doordeweeks?

Groetjes Natalie

cloggie68
21-08-09, 13:08
De meesten vliegen meerdere malen per dag én kun je ook nog kiezen uit verschillende verbindingen (stop overs). Martinair bijv. vliegt 3 a 4 x per week, Airberlin ook zoiets. Volgens mij maakt het qua prijs niet zoveel uit, in het weekend of door de week.

Marco Stern
21-08-09, 13:56
Weet iemand of het nou in kosten scheelt als je door de weeks zou gaan vliegen ipv het weekend??

Ik snap de reden van je vraag niet echt... Je komt er toch zo achter als je een zoekopdracht in Cheaptickets en dergelijke doet?

damian08
21-08-09, 17:11
Ik snap de reden van je vraag niet echt... Je komt er toch zo achter als je een zoekopdracht in Cheaptickets en dergelijke doet?

Volgens mij is het forum toch ook om vragen te stellen :-?
En mijn reden dat ik dat vraag is... dat ik het weekend wilde vertrekken maar aangezien de cruise alleen maar de 18e gaat en dan pas weer in oktober, vroeg ik me af of iemand wist of het duurder was als ik doorde weeks zou gaan. Het moet niet teveel geld schelen, ik ben tenslotte een Nederlander ;-)

@Cloggie68, dank je wel voor je antwoord :-)

Ta2 Gerrit
21-08-09, 17:30
UIteraard is het forum om vragen te stellen, maar het kan natuurlijk ook geen kwaad om zelf een vergelijkend waren(vliegtarieven)onderzoek te doen, toch ?
Zo komen de meeste forummers ook aan hun antwoorden, en door hun ervaringen.
Dan kun je die wijsheid weer delen met de mede-forummers :-)

Maar op de vliegtarieven is helemaal geen peil te trekken m.b.t. tot dagen van de week.
Er gaan dagelijks vele vluchten over de plas en tijdens onze zoektochten naar tickets, die al 330 dagen van te voren beginnen, pakken we gewoon een prijs die ons goed lijkt.

In voor en na-seizoen lag die de laatste jaren rond de 400 à 450 p/p, dus als er een uitschieter naar beneden is, gaat die gelijk in de pocket. Maar het blijft koffiedik kijken.
Njit had op een ander forum een artikel geplaatst met wijsheden over boeken van vluchten, en de conclusie is dat het gewoon toeslaan op het juiste moment is.
Misschien kan hij dat artikel hier ook even naar toe halen.

damian08
21-08-09, 17:42
Nou hopen dat Njit het ook leest, want ik ben wel benieuwd naar dat topic..
Ja ik kan me herinneren dat er verteld werd dat je of op je heen of terugreis in een weekend moest vliegen omdat het dan goedkoper is.. ik zou niet weten waarom, maar goed..
Net wat je zegt tegenwoordig is er geen knoop aan vast te leggen.
Ik heb al een beetje rond zitten speuren, maar ik kan maar tot Juli kijken en dan schrik ik van alle prijzen die ik tegenkom :-P

In ieder geval bedankt!

Teleton
21-08-09, 17:46
Volgens mij is het forum toch ook om vragen te stellen :-?

Klopt helemaal. Maar toch heb je eigenlijk meer aan het antwoord van Marco dan dat van Cloggie, hoewel haar antwoord natuurlijk niet echt verkeerd is en minstens net zo goed bedoeld!

Het maakt vaak wel degelijk verschil in prijs uit als je op bepaalde dagen vertrekt. Welke dagen dat precies zijn kan je het best direct bij de aanbieders zien, er is namelijk niet veel peil op te trekken. Niet voor niets kan je op verschillende sites aangeven dat je op flexibele data kunt reizen.

Voorbeeld: in september reizen met United naar Orlando is volgens de tarieven op hun site van vandaag (!) op zondag dertig euro pp duurder dan op donderdag. Soms zijn de verschillen nog veel groter, dit heeft weer te maken met de wet van vraag en aanbod.

Tip: misschien leuk om ook Marco ook alsnog even te bedanken voor de moeite die hij heeft gedaan......:-#:-#

corrus
21-08-09, 23:19
Theoretisch maakt het seizoen de prijs uit, niet de dag van de week...
Wél is het zo dat bijvoorbeeld vrijdag, zaterdag en zondag de beschikbaarheid sneller terugloopt en daardoor de goedkopere stoelklasses sneller op zijn, waardoor het vliegen op de overige dagen met de goedkopere stoelklasses gemakkelijker te boeken is.

Lica
08-03-12, 21:48
Heeft iemand een overzicht van alle (internationale) vliegvelden in Florida? Alvast bedankt!

corrus
08-03-12, 22:22
Heeft iemand een overzicht van alle (internationale) vliegvelden in Florida? Alvast bedankt!

Google wordt een steeds grotere vriend van mij... :D
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airports_in_Florida

pete1964
27-01-13, 22:46
we zijn van plan om naar Naples te gaan. Enige probleem is de vlucht. Wat ik kon vinden, daar zit dan een overstaptijd bij van minstens 12 uur.Dat moet sneller kunnen. Iemand een oplossing? (uiteraard huren we een auto, dus een paar uur rijden vind ik niet erg)
Is oktober een goed tijd voor Florida?

Ta2 Gerrit
27-01-13, 22:59
Vliegen op Tampa, of nog iets dichterbij FT. Myers (kan volgens mij zelfs rechtstreeks met Air Berlin) en dan het laatste rukje met de auto.
Oktober is een prima tijd voor Florida, kan ik je uit ervaring vertellen.

76-er
29-01-13, 11:39
Fort Myers is inderdaad de betere oplossing. Van het vliegveld daar is het trouwens maar 40 minuten rijden naar Naples, dichtbij dus.

Michael66
30-01-13, 01:30
Misschien ook een interessante optie: vliegen op Key West en dan met de Key West Express naar Marco Island (iets onder Naples).
En daar pas een auto huren.

hockey
30-01-13, 10:38
Miami is ook maar twee uurtjes rijden (200 km) over de I75.

weimar
30-01-13, 11:49
Ft Myers is direct te bereiken met Air Berlin vanaf Dusseldorf.
Ik heb die vlucht bij American Airlines geboekt, scheelde behoorlijk in de prijs (wel via aa.com, en dan kiezen voor engels, anders krijg je alsnog AB prijzen).

Bullyleo
04-06-13, 15:52
Www.skyscanner.nl
Www.airberlin.nl

knaapje
04-06-13, 16:45
kayak.com
Kan je ook meerdere dagen bekijken en een alert op de prijs zetten.

Tans4USA
04-06-13, 17:18
http://www.vliegticketstool.nl/?gclid=CLzZ5rHZyrcCFRMQtAodYzcAAQ

b767-300er
04-06-13, 18:39
Tix.nl
cheaptickets.nl
vliegwinkel.nl

mblokland
04-06-13, 20:19
Ja deze bestaat al: http://www.symbaloo.com/mix/floridaforum

flexx
05-06-13, 00:05
www.momondo.nl (http://www.momondo.nl)
www.expedia.nl (http://www.expedia.nl)
www.ebookers.nl (http://www.ebookers.nl)
www.tix.nl (http://www.tix.nl)
www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickers.nl)

Stefan1509
24-07-13, 23:49
Wij gaan in september naar New York en een aantal dagen later met de trein naar Washington DC. Van daaruit vliegen we naar Florida.

Wat is het beste vliegveld om naartoe te vliegen? Ergens in de buurt van Tampa? Wij zakken af naar de. everglades, key west en daarna Miami. Pretparken vinden we niets.

Uiteindelijk vliegen we vanaf Miami terug naar AMS.

laanvdj
25-07-13, 07:50
I.d.d. Tampa of Fort myers.
Wij hebben dit ook gedaan met Airtran en eenmaal met Jetblue. Vertrek van Washington Reagan.

Stefan1509
25-07-13, 10:13
Welke plaats is leuker? Tampa of FM? Neem aan dat je bij beide vliegvelden makkelijk een auto kan huren.

Njit
25-07-13, 10:28
Leuker voor wat? Ligt er maar net aan waar je interesses liggen..

Stefan1509
25-07-13, 10:37
Qua gezelligheid. Restaurants/Bars/Winkels/Bezienswaardigheden

Geen parken.

laanvdj
25-07-13, 11:53
Wij vonden omgeving fort myers mooier, maar vanuit Tampa ben je sneller in Orlando.
Hier zijn mooie trails die je kunt lopen of fietsen.
Tampa zelf vonden wij niet bijzonder, maar wel leuke plaatsen en stranden in de omgeving.
tampon springs, clearwater beach enz.
Maar nogmaals is persoonlijk, het is maar je interresse naar uit gaat.

Linds
26-08-13, 22:56
Hoi iedereen,

voor ons wordt het in februari de eerste maal florida, spannend in ieder geval. Ikheb hier al wat gelezen maar nu zitten wij wel nog met enkele specifieke vragen.
Wij vliegen met united vanuit brussel naar new york (newark) en van ny naar miami. Terugvlucht zouden we vanuit orlando doen. Twijfelen we enkel nog of we voor de terugvlucht de tussenlanding doen op chicago of terug newark. Iemand ervaringen met deze luchthavens?
is een kleine 2 uur trouwens voldoende voor de aansluitende vlucht?

wij vroegen ons ook af hoe het werkt mrt de koffers? Gaan ze vanzelf over van het ene vliegtuig nr het andere? Of moet je ze tijdens de tussenstop nog ophalen en op een nieuwe transportband plaatsen?

en is het gemakkelijk om alamo te vinden op de luchthaven van orlando, om de huurwagen terugte brengen?

bedankt! Linds

cindy74
27-08-13, 05:23
Yep je moet je koffers terug van de band gaan halen en even later terug op een andere band zetten . Een kleine 2 uur is echt wel rennen zeker als je bij de douane een rij hebt maar het is niet onhaalbaar .
ik vond newark een beter dan zijn de vluchturen beter verdeelt .

A.Hofman
27-08-13, 07:38
Bij het terug brengen van de huurauto volg je de borden 'rental car return'. Als je dan bijna bij de garage bent, staat Alamo wel aangegeven.

Ta2 Gerrit
27-08-13, 09:28
Hoi iedereen,

is een kleine 2 uur trouwens voldoende voor de aansluitende vlucht?
Dat ligt er aan welke kant je opgaat. Voor de heenvlucht is het te doen, voor de terugvlucht is het een makkie en heb je i.h.a. ruim tijd over.

wij vroegen ons ook af hoe het werkt mrt de koffers? Gaan ze vanzelf over van het ene vliegtuig nr het andere? Of moet je ze tijdens de tussenstop nog ophalen en op een nieuwe transportband plaatsen?
Ook dit is weer afhankelijk van welke vlucht je bedoeld. Op de heenweg is het zoals Cindy zegt, op de terugweg hoef je niks zelf te verplaatsen.

en is het gemakkelijk om alamo te vinden op de luchthaven van orlando, om de huurwagen terugte brengen?
Geen probleem, al is de afslag naar de garage een beetje verscholen (veel afslagen kort na elkaar), dus even opletten :)

bedankt! Linds

Zoals je ziet zijn de antwoorden afhankelijk van hoe je de vraag stelt, maar gelukkig krijg je op dit fraaie forum altijd antwoord :up:

robisjo
27-08-13, 13:38
Bij het terug brengen van de huurauto volg je de borden 'rental car return'. Als je dan bijna bij de garage bent, staat Alamo wel aangegeven.

Let hierbij wel even op in welke terminal je vliegtuigmaatschappij zit. Er zijn twee terminals op MCO en bij beide terminals kan je je auto inleveren.
Breng je hem bij de verkeerde weg moet je extra lopen.

Als wij met meerdere(meer dan 3) zijn breng ik eerst de koffers bij de ingang van de terminal en breng dan pas de auto weg. Scheelt een hoop sjouw werk.

Sjon en Bianca.

Njit
27-08-13, 13:53
Staan ook mooie plattegrondjes op de site van Orlando Airport: http://www.orlandoairports.net/ops/images/maps/wayfinding_maps.pdf

Linds
27-08-13, 22:34
ik bedoelde zowel heen als terugvlucht, dus bedankt voor beide antwoorden. Heenvlucht hebben we 3u40 tussen, dus dat dacht ik wal dat zeker haalbaar was. Terugvlucht is kleine twee uur.

Linds
27-08-13, 22:39
Staan ook mooie plattegrondjes op de site van Orlando Airport: http://www.orlandoairports.net/ops/images/maps/wayfinding_maps.pdf

bedankt voor het plattegrondje, zal ons helpen!

Elliekeuh
17-10-13, 17:47
Hallo,

Had een vraagje, iemand ervaring met fly.be?
Ik vind vluchten van parijs naar orlando met tussenstop in manchester maar de eerste vlucht is van flybe limited 3120 operated by air france. Ik vind op internet dat dit een low cost maatschappij is maar de totale vlucht zou dan op 417 of 421 euro komen afhankelijk van de data.
Ik stel mij vragen zoals, wat als de vlucht van flybe geanuleerd wordt en de baggage die je kan meenemen.

Groetjes

6foot6
18-10-13, 22:11
Wij zijn al eens met een propellervliegtuig van flybe gevlogen,van Dusseldorf naar Manchester en verder met Virgin naar Orlando.
De hele reis wordt behandeld als internationale vlucht met bijbehorende annulerings- en bagage-regels.

Ebelix
19-10-13, 09:03
Hallo,

Had een vraagje, iemand ervaring met fly.be?
Ik vind vluchten van parijs naar orlando met tussenstop in manchester maar de eerste vlucht is van flybe limited 3120 operated by air france. Ik vind op internet dat dit een low cost maatschappij is maar de totale vlucht zou dan op 417 of 421 euro komen afhankelijk van de data.
Ik stel mij vragen zoals, wat als de vlucht van flybe geanuleerd wordt en de baggage die je kan meenemen.

Groetjes

De vlucht van Parijs naar Manchester wordt uitgevoerd door Air France in samenwerking met Flybe. Air France is net zo goed of slecht als alle andere maatschappijen.