PDA

Bekijk Volledige Versie : Key West Express



floridayvonne
27-10-07, 15:33
Ik las toevallig in het krantje van jan Doets over een katamaranboot van Fort Myers naar Key West, heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Is het een aanrader, wat zie je onderweg (bv de 44 miles brug) De boot heet de key west xpress. Via google vind ik er erg weinig over

jaap
27-10-07, 20:12
Deze is wel met een e. Lijkt mij wel leuk. Als je googlet met een e ervoor krijg je wel veel informatie.

http://www.seakeywestexpress.com/

mickmak
27-10-07, 22:12
Ik ben in 1999 van Fort Meyers naar Key West met een dagtocht meegeweest. Ik weet niet of het dezelfde maatschappij was maar het is ons prima bevallen. We vertrokken heel vroeg en moesten een paar uur varen. Er waren ons dolfijnen onderweg beloofd maar helaas niet gezien:( Verder ook alleen maar water gezien dus van de bootreis zelf moet je niet te veel verwachten.
Op Key West heb je dan de hele dag om te vertoeven en s avonds vaar je weer terug. Toen we vertrokken pikte we nog de zonsondergang mee die erg mooi is.

Jackie

floridayvonne
28-10-07, 11:09
Bedankt voor jullie info. Ik denk er nl sterk over om met deze boot naar Key West te gaan. Zeker als ik de prijzen van hotels in Key west en Key Largo zie. In Florida city vond ik wel goedkopere hotels maar deze komen vreselijk slecht eruit bij Tripadvisor.

Marcelg
29-10-07, 16:15
FM naar KW per boot ongeveer 4 uur, met de auto red je het niet in 4 uur.
Het is inderdaad 4 uur water en misschien een dolfijn of een schildpad.
Niets bijzonders, het is gewoon een waterbus naar Key West.

Afhankelijk van het aantal personen zou ik dus kijken of het voordeliger is om met die boot te komen of met de auto en een hotel te nemen.

Duval Street tijdens de avond is erg gezellig en zeker een ervaring wat helemaal Key West is.
Ga je met de boot heen en weer op 1 dag, jammer maar dan mis je dat dus.

Het is natuurlijk alleen maar belangrijk wat je zelf wilt, maar er zijn al veel topics op dit forum waar de conclusie altijd weer uit komt op een dagje Key West, is gewoon te veel reizen en je kunt nog steeds niet het echte Key West zien, zelfs met de boot is toch 8 uur heen en weer.

mickmak
31-10-07, 15:15
Ik heb mijn cc afschrift gevonden en het was inderdaad de x-press naar Key West en we betaalde toen ( 6-2-99) $ 190 voor 2 personen.

Jackie

Michael66
16-03-11, 07:04
Filmpjes van deze boottocht:

temtWYQNquM itcmFpl1G7k

uKS_7OEfBDs yj2zkLdSZOg

Yo26hvNFMBM

maudluuk
16-03-11, 16:30
wij gaan met de kerst en oud nieuw 2 weken naar florida.Aankomst en vertrek in miami.Nu zijn we pas begonnen met nadenken en inlezen over het rondje welk we willen maken.Aangezien we kort de tijd hebben was ik aan het zoeken naar de mogelijkheid om vanuit miami naar key west te rijden en dan van daaruit op de een of andere manier met een veerboot naar de west kust.Blijkbaar bestaat dit niet.Maar zou het een optie zijn om vanuit miami met een boot naar key west te gaan en dan ook weer met een boot naar bv fort myers en dan pas een auto te huren? Ik weet niet of deze vraag hier op de juiste plaats staat.

SenT
17-03-11, 09:40
Ik weet niet of het mogelijk is om dat met de boot te doen, maar is het wel praktisch? Ik denk dat je toch al je bagage meehebt voor de rest van de trip en niet enkel een rugzakje voor een daguitstap?

De prijzen die ik hier al heb gezien voor boottochten zijn ook niet goedkoop; als je met meerdere personen bent, lijkt het mij goedkoper te zijn om een auto te huren voor enkele dagen meer.

Ook een optie is om op Key West te landen/terug te vertrekken met het vliegtuig. Key West heeft een internationale luchthaven; voor deze bestemming hoef je niet in een klein propellervliegtuigje te zitten.

Zelf keren wij eind april terug vanop Key West naar Atlanta en dan verder naar Brussel.

Ticketprijzen gevonden voor een one-way tussen Fort Myers en Key West. Het is niet goedkoop: $86 per volwassene en $57.5 per kind jonger dan 12.

maudluuk
17-03-11, 12:22
klopt dat het niet goedkoop zal zijn,maar een boottocht kan best leuk zijn.
We hebben maar 2 weken te besteden dus vond de terugreis via de keys wellicht wat overbodig.Ik las ergens dat er nogal vaak enorme files staan.
Ik ben aan het fantaseren om op de een of andere manier vanuit miami in key west te komen en dan met de boot naar fort myers en daar pas een auto huren.
We vliegen van en naar miami omdat niks anders in de kerstperiode aan een redelijke prijs te vinden was.We reizen met 5 volwassen ( waarvan 2 onze kinderen zijn).

SenT
17-03-11, 13:44
Je kan anders opteren om nog een vlucht te nemen tussen Miami en Key West? Op kayak.com kan je oa de verschillende aanbieders met elkaar vergelijken.

Twee weken zijn iets te kort hè, dat probleem hadden wij ook.
Wij hebben uiteindelijk, na veel lezen en een gesprek met de kinderen over wat zij wilden doen in de vakantie, besloten om Miami en de oostkust niet aan te doen. We hadden het er ook graag bij gehad, maar dan was het werkelijk alles afhaspelen.

Anders: is Key Largo geen optie; dat ligt toch al iets dichter bij Miami? maar dan moet je waarschijnlijk met de auto naar Fort Myers ipv de boot.

maudluuk
17-03-11, 15:21
we hebben deze vlucht al via kayak gevonden.

elstars
10-02-12, 12:17
Heeft iemand ervaring met deze Key West express?

http://www.seakeywest.com/fleet/kwe1.html

De ferry tussen Marco Island/Fort Meyers en Key West?
(of is er al een topic hierover?)

<< Ja, en daar is het bericht nu naar toe verhuist >>

Minneke
10-02-12, 17:51
Wij hebben deze zomervakantie de Key West Express genomen. Mooie boot met binnen en buiten zitplaatsen. Je hebt de mogelijkheid om een snack te eten of iets te drinken. Ongeveer 3 uur varen (aan hoge snelheid) tot in Key West. Wij hadden de pech dat het regende op de 'heenreis'. Omdat de tijd tussen aankomst en vertrek van de boot nogal kort is zijn we 1 nacht op Key West gebleven. Je kan best je tickets vanuit Belgie (of Nederland) reserveren. 1 dag op voorhand moet je je plaatsen wel bevestigen aan de rederij (via tel, fax, of ...) De opstapplaats is juist voor de hoge brug van Fort Meyers Beach. Linksaf als je van Fort Meyers komt.... Wij hebben een zeer leuke trip gehad

elstars
11-02-12, 09:41
Leuk bedankt voor je tip, gaan we zeker doen!
Ook nog een een tip voor een goed hotelletje op KW?:-D

<<Moderator Michael66: Tips voor hotel in Hotel gezocht: Key West (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=49). Daar zijn de reacties op deze vraag ook heen verplaatst.>>

Sniper
11-01-15, 20:58
Staat niets van op de eticket over die dag van te voren bevestigen, weet je dat wel zeker? Wij gaan 1 maart a.s. ook een dagje mee op deze boot, lijkt me geweldig!

Minneke
14-01-15, 20:28
Weet het niet meer. Misschien een telefoontje doen om te informeren of alles ok is voor de trip. Vergeet zeker jullie reispassen niet mee te nemen.

Sniper
20-01-15, 11:31
Nee, okay thanx