PDA

Bekijk Volledige Versie : Klacht naar Radar



Saskiac1977
25-10-07, 13:13
Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en een mail naar Radar gestuurd of zij in de uitzending eens aandacht kunnen besteden aan de wantoestanden bij Martinair..ik heb enkele voorbeelden aangehaald van dit forum........ik zou zeggen wie doet er mee...uiteindelijk is het in ieders belang!!!!! Ik zeg massaal mailen of bellen naar Radar!!!!!!!!!!!!!!!!!

wimk
25-10-07, 13:52
Ik ben erg nieuwschierig wat ze er mee gaan doen, hopelijk zijn de martinair problemen snel de wereld uit.

Succes Wim

bono
25-10-07, 13:58
He Saskiac1977,

Ten eerst een =D>=D> voor jou dat je de stoute schoenen heb aangedaan, ene die zaten niet echt lekker denk ik zo.......#-o:wink:

Maar goed, ik doe mee hoor!

Hoe gaat dat in zijn werk, gewoon naar de website van Radar en mailen maar.............:mrgreen:

Gr. Monique

Saskiac1977
25-10-07, 16:03
Ja naar de site van Radar en dan op contact klikken...verder wijst het zich vanzelf...ik dacht ja we kunnen wel met z`n allen blijven tikken hier...maar dan wordt het niet opgelost...ook ik heb ff stiekem zitten spieken op andere forums en daar wordt exact hetzelfde gezegd...ja die stoute schoenen zaten me niet lekker....heerlijk dat ik ze kwijt ben...en ja nu maar hopen dat ze er iets mee doen...ik heb mijn mail als titel Martinair gegeven...nou ja zet m op zou ik zo zeggen en eigenlijk wil ik bij deze toch ff iedereen oproepen zijn of haar ongenoegen te uiten....bij radar natuurlijk...ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Saskiac1977
25-10-07, 16:06
Ik ben erg nieuwschierig wat ze er mee gaan doen, hopelijk zijn de martinair problemen snel de wereld uit.

Succes Wim

Ik denk niet dat het zo simpel is...ik hoop in ieder geval dat ALS er iets mee gebeurd.....Martinair zich achter de oren gaat krabben en allicht krijgen de mensen die de dupe zijn.....waaronder jij, Monique eens openheid van zaken

Harold
25-10-07, 16:20
Saskia, ik heb jouw stoute schoenen even geleend en ook een mail gestuurd naar contact@radar.nl gestuurd.

Nou maar hopen dat ze er wat mee doen!

Help elkander en mail naar RADAR...!

PS. Welke maat heb je Saskia? ze zaten wel erg krap ;)

Saskiac1977
25-10-07, 17:45
Maatje 38.......ha ha ha ha zijn niet zulke grote stoute schoenen...goed dat je de link geplaatst hebt...was ik vergeten......enneh bedankt kijk hoe meer ze krijgen hoe interessanter het wordt...en hoe beter voor ons....

raygwencaith
25-10-07, 19:47
Ik doe er niet aan mee want ik heb totaal geen problemen gehad met vluchten van martinair zowel europees als naar Orlando niet. Totaal geen vertraging en goede service aan boord.

reneefrankrijk
25-10-07, 20:00
Ik denk ook niet dat je naar Radar kunt mailen als je nog geen slechte ervaringen hebt gehad zoals wij. We zijn 1 x eerder met ze naar Florida gevlogen en toen was er geen enkel probleem. We gaan nu pas weer in februari, dus ik kan nog niks zeggen.

bono
25-10-07, 23:08
Kijk, wij zijn vorig jaar ook met Martinair gevlogen en op de heen vlucht was alles koek en ei.............
De terug vlucht een vertraging van maar liefst 6 uur..........daar wordt echt niet vrolijk van..........rond de klok van 7 in de avond moeten vliegen en dat werdt dus rond de klok van 3 in de nacht.............nee daar wordt je niet vrolijk van.
Maar zowel op de heen als terug vlucht toch ook goede service....maar daar hoor je mij ook niet over.

Nu is het zo dat we zo 1 maandje van te voren krijgen te horen dat je eerst 2 dagen eerder naar huis moet............kan toch niet!
Dan vertellen ze je dat je kan annuleren.............weet je wat je nu voor een ticket betaal.
Nee...........nou dat is nog eens het bedrag waar we nu de tickets voor hebben.
Dus dat is geen optie............
Dan kan je 3 dagen later vertrekken.....................ja dan dat maar. Wat moet je anders..........toch.
Sorry maar als je dan hoort waarom niet, is dat de gehele vlucht gewoon weg is gecanceld.
Is toch wat vreemd, gezien alle toestanden die ik al van te voren heb gelezen hier...............

Ik vind dus dat dat soort dingen niet kunnen. Kijk als de tijden veranderen is nog wat anders............dat is meestal nog te overzien maar dit soort taferelen niet dus.
Ik vind het schandalig dat Martinair dit soort dingen gewoon maar even doet.
Vandaar dat ik ook een mailtje naar Radar heb gedaan.

Gr. Monique

Saskiac1977
26-10-07, 08:13
Inderdaad een heel goed punt Monique...en natuurlijk zal het ook wel goed gaan......ik heb voor de gein het eens aangeslingerd op een verjaardag gisteren....van de 10 mensen die zich in de discussie mengden zijn er 8 die naar aanleiding van eerdere ervaringen NOOIT meer mat Martinair gaan......ik heb in het verleden ook wel eens op een heen en een terugvlucht naar Spanje in totaal 50 uur vertraging gehad...en nooit in een Martinair kist gezeten....we kregen een coupon van € 5,- als pleister op den wonden...
Ik zeg ook niet dat men mee hoeft te doen......maar kijk ik zie het zo...er worden alleen al op dit forum soms mensen zo erg gedupeerd...tuurlijk melden we dit hier...en zeuren we op Martinair...maar dat lost niets op...hier kun je in ieder geval mee bereiken dat de frustraties en klachten bij de juiste persoon terecht komen.
Mijn motto is met z`n allen kunnen we meer dan 1, ik wil Martinair niet zwart maken..dat is de bedoeling niet..ik wil gewoon dat ze eens een keer normaal gaan doen en de dingen nakomen die ze beloven.....

bono
26-10-07, 11:14
Nou een heel verhaal en het klopt nog ook :wink:.

Gr. Monique

Sander
26-10-07, 11:28
Goed initiatief van die klacht naar Radar!

Een algemene ontwikkeling is toch al dat internet een medium wordt waar bedrijven rekening mee moeten houden, zowel in positieve als in negatieve zin. Ze kunnen er reclame maken, er een verkoopkanaal hebben, maar doe je je best niet, dan heb je via de communicatiekanalen die via internet open staan (zoals dit forum), zó een slechte naam. Je ziet al dat op de forums van zo'n beetje elk land waar Martinair op vliegt, er over ze geklaagd wordt. Bij elkaar opgeteld zijn dat aardig wat mensen.

Zelf zou ik ook wel mee willen werken hieraan, ware het niet dat wij onze tickets hebben gewonnen. Ik zit dus in m'n maag met het principe van het "gegeven paard niet in de bek kijken". Daarnaast heb ik nog geen telefoontjes of mailtjes gehad dat er iets mis is met onze vluchten, als dat nog wel gebeurt (hopelijk niet!) dan wordt het natuurlijk weer en ander verhaal. Nu kan ik alleen maar verwijzen naar de klachten van andere mensen.

Aan de andere kant hadden we dus vórig jaar wél problemen met ze, ook omdat er constant iets veranderd werd aan de vluchten. Maar dat is nu ook alweer een jaar geleden.

Sander

Michael66
26-10-07, 19:40
Wat een onzin ....
Hebben jullie teveel tijd over of zo? Ga pannenlappen breien of zo. Een sprei punniken.

corrus
27-10-07, 10:05
Goed initiatief van die klacht naar Radar!

Zelf zou ik ook wel mee willen werken hieraan, ware het niet dat wij onze tickets hebben gewonnen. Ik zit dus in m'n maag met het principe van het "gegeven paard niet in de bek kijken". Daarnaast heb ik nog geen telefoontjes of mailtjes gehad dat er iets mis is met onze vluchten, als dat nog wel gebeurt (hopelijk niet!) dan wordt het natuurlijk weer en ander verhaal. Nu kan ik alleen maar verwijzen naar de klachten van andere mensen.

Aan de andere kant hadden we dus vórig jaar wél problemen met ze, ook omdat er constant iets veranderd werd aan de vluchten. Maar dat is nu ook alweer een jaar geleden.

Sander
Dus schrijven!

En niet anderen de kooltjes voor je uit het vuur laten halen.

bono
27-10-07, 13:40
Wat een onzin ....
Hebben jullie teveel tijd over of zo? Ga pannenlappen breien of zo. Een sprei punniken.

Je zou zelf ook anders praten als je er ook tussen had gezeten met al deze ellende.....................denk ik zo................!;-)

Maar goed al breiende kan ik ook een tekst maken over de toestanden van Martinair...........dus als jij de sjaal wilt dragen ;-)

Gr. Monique

Sander
28-10-07, 01:36
Wat een onzin ....
Hebben jullie teveel tijd over of zo? Ga pannenlappen breien of zo. Een sprei punniken.

Begrijp niet zo goed waarom dat wat iemand anders als belangrijk ervaart, als onzin moet worden afgedaan...? Dát vind ik pas tijdverspilling. Als je het niet wil lezen, sla het dan gewoon over zou ik zeggen, in plaats van helemaal de moeite te nemen om je er ook nog tegenaan te bemoeien.

Daarnaast: sinds wanneer is het onzin je te weren tegen slechte service op zoiets duurs als een vliegticket? Tis geen pak suiker. Dan kun je zo'n beetje alles wat hier besproken wordt wel als onzin afdoen, en dat lijkt me wat te ver gaan.

En zoals Monique ook al zegt: het zal je maar gebeuren dat je halve vakantie op z'n kop wordt gegooid vlak voordat je vertrekt. Dan ben je logischerwijs "not amused".

Michael66
28-10-07, 02:56
O o o wat is Martinair slecht. En ondertussen toch maar wel boeken bij Martinair ..... de vluchten zitten weer allemaal vol in het komende jaar.

Als consument heb je de macht helemaal zelf in handen: je beslist helemaal zelf om al dan niet bij hun te boeken. Informeer via internet, informeer bij je reisburo, informeer via het verjaardag-roddel-circuit (er is altijd wel iemand die iemand kent die iemand kent die ooit een probleem heeft gehad met Martinair) ..... en neem dan je eigen beslissing. Als je zoveel informatie kunt krijgen en de info die je krijgt (of kunt krijgen) wijst erop dat je beter met een andere maatschappij kunt vliegen en dan toch Martinair boekt ..... hoe zat het ook alweer met die "dikke bult"?

Ga toch punniken!

mail.eve
28-10-07, 03:30
O o o wat is Martinair slecht. En ondertussen toch maar wel boeken bij Martinair ..... de vluchten zitten weer allemaal vol in het komende jaar.

Als consument heb je de macht helemaal zelf in handen: je beslist helemaal zelf om al dan niet bij hun te boeken. Informeer via internet, informeer bij je reisburo, informeer via het verjaardag-roddel-circuit (er is altijd wel iemand die iemand kent die iemand kent die ooit een probleem heeft gehad met Martinair) ..... en neem dan je eigen beslissing. Als je zoveel informatie kunt krijgen en de info die je krijgt (of kunt krijgen) wijst erop dat je beter met een andere maatschappij kunt vliegen en dan toch Martinair boekt ..... hoe zat het ook alweer met die "dikke bult"?

Ga toch punniken!


Ik vind dit echt kort door de bocht. Natuurlijk heeft iedereen de touwtjes in eigen hand. Maar, ja er is altijd een MAAR... Wanneer je iets boekt (in dit geval bij Martinair) dan wordt er duidelijk bij vermeld vertrek tijd, aankomst tijd, service etc. Wanneer men hier van afwijkt, dan heeft dit gevolgen, dit kan in het voordeel of nadeel zijn van de consument. Het is gewoon heel normaal dat je je laat horen als consument, en dat je je beroept op de eerder gemaakte afspraak. Dat doe je toch bij een aankoop van een produkt, bv Sony tv ook, wanneer deze niet voldoet of defect is dan ga je ook terug naar je leverancier!!!

Wanneer je de klachten leest, en hier zie je ze alleen maar van dit forum, er zijn er ongetwijfeld veel meer, en er komt geen verbetering dan vind ik het heel normaal dat men stappen onderneem, of dat nu via een brief, Kassa of Radar maakt niet uit. Als consument moeten we ons veel meer beroepen op de voorwaarden en afspraken, daar doe je je aankoop op basseren.

Ook wij hadden afgelopen donderdag vanuit Orlando wederom 3 uur vertraging. Reden: Bij vertrek vanuit nederland constateerde men een kapotte oliefilter, kan altijd gebeuren, dus kon men niet starten, wat resulteerde in vertraging. Maar daar ben ik dus de dupe van, en ja het is niet de eerste keer vertraging met Martinair. Maar enige service was toch ver te zoeken, bij het inchecken was er geen excusses of wat dan ook. Op het moment dat we konden boarden heeft men ineens alle haast, want je het vliegtuig moet weer weg... begrijpelijk, maar niet voor een consument.

Dus ik zou zo zeggen ga zelf een bordje punniken of breien en laat deze mensen hun ding doen, ik doe er ook fijntjes aan mee.

btw: Er zijn ook forumleden die zich druk maken om de benzine kosten

Michael66
28-10-07, 04:00
Ik vind dit echt kort door de bocht. Natuurlijk heeft iedereen de touwtjes in eigen hand. Maar, ja er is altijd een MAAR... Wanneer je iets boekt (in dit geval bij Martinair) ....
Boek dan niet bij Martinair! Met alle beschikbare info over dit bedijf is degene die bij hun boekt toch zelf de gek die maar weer bij Martinair boekt ....

Met alle beschikbare info over benzineprijzen en verbruik van auto's ben ik de gek die al dan niet ervoor kiest een al dan niet veel-verbruikende benzineslurper te huren. Da's een keuze, gebaseerd op info die ik vantevoren inwin, niets om je druk over te maken.

Mijn mening: informeer jezelf goed en maak op basis daarvan een keuze. Klaag niet achteraf dat je keuze niet goed is uitgepakt. Leer er dan van en neem de volgende keer een andere beslissing.

Life is too short to complaint!

corrus
28-10-07, 10:03
O o o wat is Martinair slecht. En ondertussen toch maar wel boeken bij Martinair ..... de vluchten zitten weer allemaal vol in het komende jaar.

Als consument heb je de macht helemaal zelf in handen: je beslist helemaal zelf om al dan niet bij hun te boeken. Informeer via internet, informeer bij je reisburo, informeer via het verjaardag-roddel-circuit (er is altijd wel iemand die iemand kent die iemand kent die ooit een probleem heeft gehad met Martinair) ..... en neem dan je eigen beslissing. Als je zoveel informatie kunt krijgen en de info die je krijgt (of kunt krijgen) wijst erop dat je beter met een andere maatschappij kunt vliegen en dan toch Martinair boekt ..... hoe zat het ook alweer met die "dikke bult"?

Ga toch punniken!

Good point!!!

calypso
28-10-07, 12:14
Ik snap de hele discussie niet, waarom boeken mensen nog bij Martinair als ze het zo slecht vinden??
Alleen maar omdat dit de enige maatschappij is die direct vliegt? of omdat ze wat extra been ruimte hebben?
Je hebt toch zelf de keuze mensen!

Sander
28-10-07, 12:24
Michael,

Je spreekt jezelf echt gigántisch tegen! Hoe moet je jezelf van tevoren goed informeren als jij zo tekeer gaat tegen mensen die die informatie bijvoorbeeld hier op dit forum plaatsen?? Of als er geen consumentenprogramma's en -organisaties zijn waar het gemeld wordt? Martinair zelf gaat het je echt niet van tevoren vertellen hoor! Ik vraag me dus af of het nou echt zo is dat heel veel mensen tegen beter weten in bij Martinair boeken, of dat ze van een kouwe kermis thuis komen en vervolgens van jou niet mogen klagen! Béétje directief hoor! En ik heb het echt niet "van verjaardagen waar ik iemand ken die iemand kent". Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden.

En inderdaad, precies zoals mail.eve ook al schreef: het gaat erom dat je krijgt geleverd wat er is afgesproken, zoniet, dan weer je je. Wat is het nou voor onzin om dáár iets op tegen te hebben? Bovendien: als je ondanks dit soort ervaringen hebt meegemaakt kun je 2 dingen doen: óf je vermijd die maatschappij, óf je gaat proberen er wat aan te doen. Ik vind geen van beide keuzes slecht en ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven. En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht. Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook. Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.

Maar ja, kennelijk vind jij dat normaal.

Boterletter
28-10-07, 13:09
Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven. En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht. Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook. Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.


En jij boekt, met deze ervaring in het achterhoofd, de volgende keer wéér Martinair? Dat is nou precies wat Michael bedoelt. Als je om de een of andere reden (die ik niet zou kunnen bedenken) tóch Martinair boekt, accepteer dan ook de consequenties van je keuze en ga niet achteraf lopen klagen.

Als ik slechte ervaringen met een leverancier/fabrikant heb dan kies ik daar in de toekomst niet meer voor. Dan kan die leverancier/fabrikant waarschijnlijk niet die kwaliteit leveren die ik als consument verwacht (ook al zouden ze dat wel beloven).

John

bono
28-10-07, 13:14
Je kan mij niet vertellen dat toen ik op 02 juli dit jaar boekte dit er allemaal van zou komen............................niemand had dit allemaal voor zien vanaf die tijd.............of jij natuurlijk weer wel Micheal66?

Kijk mensen die nu of een maandje geleden hebben geboekt, dat vind ik andere koek....................daar heb je dan wel gelijk in.

Verder als ik dit allemaal al had gelezen van te voren dan had ik echt niet voor hun gekozen......................dat snap je toch zelf ook wel, mag misschien niet altijd even slim overkomen maar zo DOM ben ik ook weer niet hoor!

Ik heb toch geen keus of wel soms, dan mag jij die voor mij wel eens vertellen dan.
2 dagen eerder naar huis...........
gratis annuleren................
3 dagen later................
of alles maar annuleren omdat Martinair er een zooitje van maakt...............

Zoals ik al eerder heb geschreven jij heb makkelijk praten maar je praat wel anders als jij ook een van de vele was.......................

Dit is het laaste wat ik hier in dit topic over schrijf en wat andere zeggen of denken zou me nu even een ........... wezen!



Gr. Monique

Sander
28-10-07, 13:50
En jij boekt, met deze ervaring in het achterhoofd, de volgende keer wéér Martinair?


Wie zégt dat??? Dat verbaast me nou dus, dat jullie dat zomaar aannemen! Er worden hier zelfs mensen aangevallen op het feit dat ze achteraf een klacht indienen die van tevoren niet hun info mogen vinden!

Michael66
28-10-07, 14:09
Je spreekt jezelf echt gigántisch tegen! Hoe moet je jezelf van tevoren goed informeren als jij zo tekeer gaat tegen mensen die die informatie bijvoorbeeld hier op dit forum plaatsen?? Of als er geen consumentenprogramma's en -organisaties zijn waar het gemeld wordt? Martinair zelf gaat het je echt niet van tevoren vertellen hoor! Ik vraag me dus af of het nou echt zo is dat heel veel mensen tegen beter weten in bij Martinair boeken, of dat ze van een kouwe kermis thuis komen en vervolgens van jou niet mogen klagen! Béétje directief hoor! En ik heb het echt niet "van verjaardagen waar ik iemand ken die iemand kent". Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden.Erg vervelend dat jij de matige service van Martinair aan den lijve hebt ondervonden. Ik heb dat ook aan de hand gehad, een jaar of zeven geleden, en heb toen als "wijze" consument besloten geen gebruik meer te maken van de diensten van Martinair. En heb veelvuldig van mijn ervaringen melding gemaakt om andere consumenten te waarchuwen.

Klagen of melden.

Het verschil? Meldt alsjeblieft wel wat er mis is, da's goede info. Maar ga hier of bij Radar niet lopen klagen! Heb je niet gekregen wat je verwachtte? Ga dan na of je misschien wel of niet hebt gekregen waarvoor je hebt betaald, ga na wat je contract met Martinair of met je reisorganisatie is/was. Klopt hetgeen wat je hebt gekregen neit met wat ze hebben geleverd? Sew them!! Dien je klacht in bij de maatschappij of reisorganisatie en regel het! En meldt a.u.b. de uitkomst hier, dan kunnen anderen daarmee hun voordeel doen. As simple as that.

Niemand die je dus verbiedt of aanvalt over het melden van je ervaringen, maar ga hier alsjeblieft niet lopen klagen.


En inderdaad, precies zoals mail.eve ook al schreef: het gaat erom dat je krijgt geleverd wat er is afgesproken, zoniet, dan weer je je. Wat is het nou voor onzin om dáár iets op tegen te hebben?Heel goed. Ik heb dan ook helemaal niets tegen jezelf weerbaar opstellen. Wel tegen klaaggedrag.


Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven.Als je je dat afvraagt, vraag jezelf dan (liefst vooraf) ook meteen af of je wel met een dergelijke maatschappij wilt vliegen .... da's beter dan achteraf bedenken dat je het misschien toch anders had kunnen regelen.


En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht.Tip: past het "verschuiven" van je vakantieplanning nit in je leven, ga dan op vakantie naar Limburg, Drente of de Veluwe. Texel wordt al lastig; de veerboot zou wel eens vertraging kunnen hebben of er kan een lange wachtrij zijn. We leven nou eenmaal op een wereld waar soms de vraag het aanbod overstijgt, waardoor je net meteen krijgt waar je meent recht op te hebben. Wordt jou een onrecht aangedaan: sew them!!


Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook.Ik zie het al voor me, de stewardessen van Martinair die de passagiers in hun nekvel vatten en met grote kracht in een andere dan de gereserveerde stoel "pleuren". Aannamebeleid voor stewardessen bij Martinair: het uiterlijk van een worstelaar!
http://img81.imageshack.us/img81/1503/hogansunjl1.jpg
"Mijn naam is Wilma en ik ben vandaag de purser op uw vlucht."\\:D/

Nee, het blijft altijd je eigen keuze om te accepteren wat je wordt aangeboden.


Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.Je hebt het geld dus blijkbaar terug gekregen. De vertraging vn de betaling kun je uiteraard vergoed krijgen, mt wettelijke rente. Gewoon naar vragen. Dat het lang duurt is inderdaad niet prettig, maar dat is nou eenmaal zoals juridische zaken in NL worden opgelost, het duurt een tijdje.


Maar ja, kennelijk vind jij dat normaal.Heb ik dat gezegd? Nee, mijn inziens niet. Ik kan helaas niet vaststellen hoe jij mijn posts leest, hoe jij e.e.a. interpreteert, maar dat ik het "normaal" vind heb ik volgens mij nergens gezegd. Gelukkig leven we in een vrij land, waar ieder een tekst mag lezen en interpreteren zoals hij of zij zelf wil.

Peace!

Michael66
28-10-07, 14:21
Je kan mij niet vertellen dat toen ik op 02 juli dit jaar boekte dit er allemaal van zou komen, niemand had dit allemaal voor zien vanaf die tijd, of jij natuurlijk weer wel Micheal66?Klinkt het vervelend als ik hier "JA!" op antwoord ...? Waarschijnlijk heb ik het dus wel zien aankomen. Maar kijk eens goed (en dan bedoel ik ook echt goed) op het forum rond naar de meldingen van slechte service, beperkte service, problemen en steeds verdere beperkingen bij Martinair, dan kom je misschien tot dezelfde conclusie als ik al vele jaren geleden ben gekomen: ik vlieg nooit meer met Martinair. Zeg nooit "nooit", maar als ik ooit beslis met Martinair te vliegen weet ik wel welke risico's ik loop.


Kijk mensen die nu of een maandje geleden hebben geboekt, dat vind ik andere koek, daar heb je dan wel gelijk in.Het speelt helaas al langer dan een maandje of wat. Waar denk je dat het volgende spreekwoord vandaan komt: "Al gaat je vakantie nog zo snel, Martinair verlengt hem wel!"


Verder als ik dit allemaal al had gelezen van te voren dan had ik echt niet voor hun gekozen, dat snap je toch zelf ook wel, mag misschien niet altijd even slim overkomen maar zo DOM ben ik ook weer niet hoor!Ik spreek dan ook liever over een "risicovolle keuze".


Ik heb toch geen keus of wel soms, dan mag jij die voor mij wel eens vertellen dan. 2 dagen eerder naar huis, gratis annuleren, 3 dagen later, of alles maar annuleren omdat Martinair er een zooitje van maakt.Ik lees hierin nog steeds wel een aantal mogelijke keuzes. Dit zijn de mogelijkheden die je door de vertegenwoordiger van je reisorganisatie of door Martinair zijn voorgelegd. Wie zegt dt dit echt al je keuzes zijn? Heb je een tegenvoorstel gedaan? Zoals annuleren van je beking bij Martinair en de meerkosten van een nieuwe boeking elders voor rekening van Martinair laten komen? Of later vliegen, maar dan wel in de Star Class zonder meerkosten? Of .... Er zijn zoveel meer mogelijkheden, als je ze zelf maar ziet.


Zoals ik al eerder heb geschreven jij heb makkelijk praten maar je praat wel anders als jij ook een van de vele was.Denk je dat ik mijn "fair share" met airline-problemen niet heb gekregen? Da's dan wel erg kort door de bocht. Elke reiziger kijgt wel eens (ik zelfs meer dan eens) te maken met de uitdagingen van het reizen via de lucht. En heb ik dan makkelijk praten? Ja, "praten" wel, maar vooral niet klagen. "Wat hebben we het toch slecht".


Dit is het laaste wat ik hier in dit topic over schrijf en wat andere zeggen of denken zou me nu even een ........... wezen!Amen!:-({|=

NB: Voor de leesbaarheid van de quotes heb ik de vele puntjes vervangen door komma's. Als je dat vervelend vindt: sorry!

Boterletter
28-10-07, 14:52
Wie zégt dat??? Dat verbaast me nou dus, dat jullie dat zomaar aannemen! Er worden hier zelfs mensen aangevallen op het feit dat ze achteraf een klacht indienen die van tevoren niet hun info mogen vinden!

Ik neem niets aan, dat was als vraag bedoeld (vandaar dat vraagteken erachter :-))

John

Connie
28-10-07, 21:38
Ik ben ooit een keer met Martinair gevlogen naar Orlando en was de beste vlucht ooit.
Lekker drie stoelen voor mij helemaal alleen, drinken en eten in overvloed. Dus wat er veranderd is in die jaren weet ik ook niet, hoop dat de vlucht naar Thailand wel goed verloopt. En vertragingen komt bij vele voor, vlieg maar met Transavia of Arke ook zo'n geweldig voorbeeld.

trails
29-10-07, 12:56
Wij hadden afgelopen april al geboekt voor Orlando (we gaan in feb. 2008) en hadden nog nooit gehoord van de problemen bij Martinair. De keren dat ik met Martinair ben gevlogen heb ik nooit problemen gehad. De keren dat ik naar Florida vloog met een andere maatschappij heb ik wel problemen gehad: vlucht met veel te veel vertraging van Schiphol vertrokken met als gevolg dat we de aansluiting maar amper haalden. De bagage had het dus niet gehaald. Die kwam de dag erna pas aan en dan ook nog eens in een andere stad. Vandaar dat wij nu hebben gekozen voor een rechtstreekse vlucht.

Njit
29-10-07, 13:15
Hebben de afgelopen keer wel wat vertraging gehad maar dit was te danken aan noodweer rond Orlando waardoor het vliegtuig moest uitwijken.
Ach ja, laptop aan, stekker in het stopcontact en internetten op het vliegveld.

Tinkerbell
29-10-07, 14:01
Al deze klachten over Martinair en andere maatschappijen hebben me op het idee gebracht om de de site van Düsseldorf Flughafen eens in de gaten te houden.

Je kunt zien wanneer een vliegtuig vertrekt of aankomt.
Bij vertek staat of Boarding,rollt of is gestart.Bij aankomst ist im Anflug of gelandet.
Kan ik me in ieder geval al ruim van te voren bekijken of ze veel vertragingen hebben.:lol:

Saskiac1977
09-11-07, 15:35
FF een tijdje niet op het forum geweest.....wat een discussie.......iedereen heeft wel een punt.....ik denk dat er genoeg gezegd is........

Mickey99
09-11-07, 17:20
FF een tijdje niet op het forum geweest.....wat een discussie.......iedereen heeft wel een punt.....ik denk dat er genoeg gezegd is........

Jij hebt een heleboel puntjes :???:

Saskiac1977
09-11-07, 17:44
Ja sprakeloos.

FloridaVerslaafde
09-11-07, 17:59
Ben net terug van een heerlijke maand in Florida en heb idd gevlogen met Martinair. In het verleden is het wel eens voorgekomen dat we vertraging hadden maar geen 6 uur of meer. Dit jaar vlogen we keurig op tijd, zeer vriendelijk personeel en goede service aan boord. Er werd zelf een excuse aangeboden over het feit dat dit vliegtuig een geleasde was en dat er daardoor geen monitoren in zaten. 2 jaar geleden enige klachten gehad over het eten en personeel, keurig een formulier opgestuurd en kreeg 3 weken later €50 p.p. terug en een gratis upgrade naar Comfort Class voor mijn volgende vlucht.
Dit jaar weer gewoon economy class geboekt, en ja dan zit je wat krapper maar de service is gewoon goed. Voor ons zaten mensen constant te klagen over de beenruimte,eten,het moeten betalen voor alcohol en het feit dat ze precies achter de afscheiding van comfort class zaten en dus tegen een rood gordijn aan moesten kijken.
Typisch Nederlands....altijd maar klagen en voor €0.10 willen vliegen en voor €1000 service willen krijgen. Wil je als een vorst gevlogen worden, kies dan een maatschappij waar je 1e klas kan vliegen, vind ik. Wil je zo goedkoop mogelijk dan moet je de nadelen daarvan gewoon accepteren. Ik weet wel waarom die klagers gewoon iedere keer weer voor Martinair kiezen....het is een rechtstreekse vlucht. En helaas de enige die rechtstreeks gaat. Wij hebben vaak gekozen voor een Amerikaanse maatschappij en daar was het ook altijd wel wat.Vertraging, zoek geraakte bagage, slecht eten, chagerijnige zweefteven van 60 jaar en ouder en krappe overstaptijden op de binnenlandse vlucht naar Orlando.

Veel suc6 met jullie klachten bij Radar, en ik hoop dat je genoegdoening krijgt. Ik ga volgend jaar gewoon weer met Martinair.

Groetjes,
Walter :cool:

Syllvia
09-11-07, 20:30
.
Typisch Nederlands....altijd maar klagen en voor €0.10 willen vliegen en voor €1000 service willen krijgen.
--> Wij hebben vaak gekozen voor een Amerikaanse maatschappij en daar was het ook altijd wel wat.Vertraging, zoek geraakte bagage, slecht eten, chagerijnige zweefteven van 60 jaar en ouder en krappe overstaptijden op de binnenlandse vlucht naar Orlando. <----


euh........Walter zeker ook Nederlander?

groetjes Sylvia;)

FloridaVerslaafde
09-11-07, 21:07
Jazeker...
Maar mij hoor je niet klagen, ik somde alleen maar de negatieve ervaringen op die wij met Amerikaanse maatschappijen hebben gehad.
Maar ik geef toe..............ok ik klaag wel eens....ik ben ook maar een mens :wink:


Groetjes,
Walter :cool:

Syllvia
09-11-07, 23:11
Jazeker...
Maar mij hoor je niet klagen, ik somde alleen maar de negatieve ervaringen op die wij met Amerikaanse maatschappijen hebben gehad.
Maar ik geef toe..............ok ik klaag wel eens....ik ben ook maar een mens :wink:


Groetjes,
Walter :cool:


Haha ik moest er wel om lachen :D

groet Sylvia

sleepwalker
10-11-07, 04:37
Niks te klagen hoor met Martinair. Geef mij maar een directe vlucht. Dat kan voor mij niet op tegen een paar cm extra. Vervelend is het toch.
Wij hadden niets te klagen. Vriendelijke stewards, schoon vliegtuig en dat persoonlijk entertainment systeem voor 12 euro is een aanrader.

arie van urk
15-11-07, 12:40
de eerste jaren hebben wij ook de rechtstreekse vlucht naar orlando gedaan met martinair.

vooral de baby drager aan het tussenschot is ons heel goed bevallen.
ook de vriendelijkheid van het personeel is voor ons altijd een pluspunt geweest.

na 3x Martinair zijn we met United Airlines via Washington naar Orlando gevlogen. ( was een behoorlijk stuk goedkoper)

daarbij viel het op dat er toch wel iets meer ruimte tussen de stoelen zat zodat de bewegingsruimte stukken beter was.

helaas werd op de terugweg Washington gesloten vanwege sneeuwstormen en hadden we dus de nodige vertraging.
dit werd echter prima opgelost door United Airlines.

omdat ik het stuk rijden ( 2 uur van Orlando naar Stuart) vervelend vind na een behoorlijke lange reistijd ,hebben wij een andere mogelijkheid gezocht.

wij vliegen nu al 10 jaar met Delta via New York of Atlanta naar West Palm Beach.

en dat bevalt ons tot nu toe uitstekend.

een keer hebben wij uitval van een vlucht WPB > NY gehad door een defect vliegtuig.

na 2 uur werd een hotel ( Raddison wpb)voor ons geregeld met diverse tegoed bonnen.
de volgende dag konden we onze reis voort zetten.

iedere maatschappij heeft zijn voor en nadelen.

maar eerlijk is eerlijk .
wij mogen tot nu toe niet klagen

Eric
16-11-07, 01:22
Beste Arie, als je aan de linkerkant van je toetsenbord kijkt, zie je daar een knop met Shift en een pijltje daaronder.
Als je die knop ingedrukt houdt bij het typen van een letter, krijg je helemaal gratis een HOOFDLETTER.
Zinnen met een hoofdletter aan het begin lezen veel makkelijker.
Overigens heb je volkomen gelijk, met het stukje dat iedere mij wel wat heeft.
Eric