PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Wimk: Miami-Orlando-Rotonda-Miami



wimk
24-09-07, 09:47
Hallo,

We gaan volgend jaar 3 weken naar Florida, we hebben de vlucht al geboekt. We zijn van plan om de 1ste 2 weken in Orlando te verblijven en dan de bekende parken zoveel mogelijk proberen te doen, en de laatste week een beetje bij komen aan het strand.
Waar kan je het beste dan naar toe, ik hoor Miami Ft Laureldale Naples??
Het zegt me niet zo gek veel en ik kan er ook niet zo heel veel info over vinden.
Het is de bedoeling om een villa te huren, heeft iemand nog een tip voor ons.

Ik hoor graag van jullie

Wim

angelique100
24-09-07, 20:19
Hallo Wim,

dit is zeker wat(2weken Orlando +1 week strand).
Ik ben nu aan het kijken voor precies hetzelfde in Juli /Aug

Wij zijn 3 weken geleden terug gekomen uit Bonita Spring vlakbij Naples
wij hadden daar een perfecte villa met een mooi groot zwembad via Interhome.Ook zijn we nog naar Miami en Fort Lauderdale geweest maar persoonlijk trekt mij de Golf meer.
Vanuit Bonita Spring kun je gemakkelijk naar Sanibel, Boca Grande ,Marco Island
en de andere eilandjes de zee/strand is er echt zo ontzettend mooi.

Ook Key Largo is geweldig en goed te doen vanuit Bonita (3uur ongeveer)en dan moet je
echt een keer gaan snorkelen bij John Pennekamp state reef.

Wij hebben afgelopen kerst (Orlando) een villa via A.E gehuurd
was een keurige villa.Het aanbod in Orlando is bijzonder groot
Kissimmee ,Davenport is allemaal prima en meestal een 20 min rijden naar de parken.

gr angelique

wimk
25-09-07, 09:18
Wij willen zelf ook het liefst naar de golf van Mexico de 3de week.
Heeft er nog iemand tips waar je dan het beste een villa kunt huren? Ik lees hier over Naples Bonita, kan je die 2 met elkaar vergelijken???

Gr WIm

pascalbrouwers
25-09-07, 10:18
Hallo Wim,
14 dagen voor de parken = super.
Alles lekker releaxed.
Vergeet niet te gaan zwemmen in 1 vd parken van disney -> typhoon of blizzard beach.
s'morgens zwemmen en s'middags weer richting parken.
Heerlijk relaxed.
En geloof mij, rustmomenten heb je nodig.

Wellicht is dit ook nog iets voor jullie.
http://www.airboatrentals.com/
Lijkt mij super.

Wellicht heb je het inmiddels beroemde verhaal van A3 gelezen.
Hier beschrijft hij o.a zijn ride...
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=25



Wat is leuker de golf van Mexico of Miami area.
Voor de eerste keer zou ik kiezen voor toch een paar daagjes richting Miami af te reizen.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Fort Lauderdale, en van daar uit richting Miami-everglades- Sawgrassmill ( grootste mall in Florida) etc.
= +/- 4 uurtjes rijden. vroeg vertrekken en je hebt nog een hele dag.
Afgelopen jaar waren wij om 6:30 uur s;morgens vertrokken en om 10:00 uur stonden wij in typhoon lagoon.....

Je kunt tijdens je verblijf in Orlando altijd nog een dag richting Clearwaterbeach gaan.
Dit is ligt aan de golf van Mexico. = +/- 2uurtjes rijden.


Groet,
Pascal


ps,
waar hebben jullie de tickets geboekt.

jaap
25-09-07, 16:58
Wij gaan al jaren naar Naples. Wij gaan dan voor het strand en de rust. Ook gaan wij altijd een paar dagen naar Fort lauderdale voordat we met een cruise meegaan, maar aan deze kant van Florida is het een stuk drukker. Wij huren wel in Orlando een villa, maar in Naples en Fort Iauderdale huren wij een appartement. Misschien vind je hier wel een leuke villa op deze sites. Wij hebben er al eens op geboekt
http://www.holidaylettings.co.uk/index.htm
http://www.vrbo.com/

wimk
26-09-07, 01:07
De status is nu dat we voor de 1ste 2 weken de legacy villa hebben gehuurd van de Stanton famillie.

We zoeken nu alleen nog wat voor de laatse week, we hebben alleen nog geen idee wat we dan het beste kunnen doen, we willen dan graag een beetje op het strand hangen en lekker rustig aan doen.
Wel eventueel wat attracties zien, maar wel lekker rustig.


Anybody any tips?

wimk
27-09-07, 19:53
Nou de keuze is inmiddels gevallen.

We gaan de 1ste 2 weken in de Legacy van de Stantont familie.
Daarna gaan we naar sunshine villa in Rotonda, alles is dus geregeld.
Alleen de auto nog, ik kan niet wachten, het duurt nog meer dan 9 maanden.

Maar het ziet er goed uit toch?

Gr WIm

wimk
24-10-07, 12:31
Nou de keuze is inmiddels gevallen.

We gaan de 1ste 2 weken in de Legacy van de Stantont familie.
Het is de bedoeling dat we vanuit hier de bekende parken gaan bezoeken, ik ben van plan om een hopperpas aan te schaffen, maar volgens mij zijn de prijzen voor volgend jaar Juni nog niet bekent. Verder willen we zeker een bezoek brengen aan Discovery Cove.
Welke parken zijn overigens het meest geschikt voor wat "oudere" mensen? ( Opa en Oma zijn begin 60 en die zie niet zo snel in allerlei rollercoasters zitten, ik zelf weet ook niet of ik in die enge dingen durf :-D).
Hebben jullie nog tips voor als we daar zijn, we gaan met z'n 6en, mijn vrouw dochter en ik, Opa en Oma en mijn zwager.


De laatste week zitten we in de sunshine villa in Rotonda, hier willen we een beetje genieten van het strand en de zon. En nog wat leuke dingen doen, ik heb al begrepen dat de afstand tot de keys een beetje ver is om in 1 dag te doen. Ik weet niet of de everglades dichterbij liggen.

Alleen de auto moet nog geregeld worden, ik kan niet wachten, het duurt nog meer dan 8 maanden.

Maar het ziet er goed uit toch?,

Als jullie nog op of aanmerkingen hebben dan hoor ik die graag.

Gr Wim

Eric
24-10-07, 12:37
Beste Wim,
Alle Disney parken zijn zeer geschikt voor zestigers. je ziet ook heel veel Amerikaanse opa's en oma's in de parken. hetzelfde geld voor Seaworld.
Universal is duidelijk op een jongere generatie gericht, ik denk dat die het minste in de smaak zullen vallen.
De Disney parken zijn echt opgezet als familiepark, ik weet zeker dat ze er zullen genieten.
Eric

reneefrankrijk
24-10-07, 13:56
Ook Busch Gardens is een heel mooi park voor alle leeftijden. Dit voornamelijk omdat er zo ontzettend veel is, dat als je niet eens in de coasters gaat, je toch zeker een hele dag nodig hebt. Wij zijn in 2000 2 dagen geweest en het was niet genoeg om alles te zien. In februari plannen we weer 2 dagen, maar het kunnen er ook 3 gaan worden. Wij zijn er allemaal heel erg gek op.
Islands of Adventures vond ik ook erg mooi, maar was toen (juli 2000) heeeeeel erg druk en daardoor hebben we ons nogal geergerd dat we gewoon nergens in konden (we hadden 2 kindjes van 3 en 6 bij ons en een uur of langer in de rij was niet zo handig).
Veel plezier.
Trouwens, wij gaan met onze Engelse buren die 51 en 62 zijn, en zij zullen waarschijnlijk Epcot en in elk geval Gatorland kiezen. Misschien ook Kennedy, maar ik zie hun nog niet in de coasters gaan. Oh ja, Discovery Cove doen ze wel.

wimk
16-05-08, 18:40
Nou we hebben vandaag een beetje zitten te puzzelen en we zijn tot het volgende gekomen.
We hebben Disney's 14 Day Ultimate Ticket en een kaartje voor Discovery Cove inclusief bushgarden Aquatica en Seaworld.
De familie bestaat uit 1 tiener.
2 dertigers, 1 jonge veertiger ( dat ben ik \\:D/ ) en opa en oma van net 60. Het is de bedoeling dat iedereen aan zijn of haar trekken komt.
Dus schiet er maar op zou ik zeggen, het is voor ons allemaal de eerste keer florida. We zijn er van zaterdag 28 Juni t/m zaterdag 18 Juli.

Zat 28/6
Aankomst Miami huurauto ophalen en overnachten in hotel.

Zon 29/6
Reis van Miami naar onze villa in Orlando, we hopen om rond een uur of 2 in Orlando aan te komen en de rest van de dag een beetje bij te komen in de villa.

Maa 30/6
Beetje de buurt verkennen, beetje shoppen en 's middags naar Blizzard Beach.

Din 1/7
Magic Kingdom

Woe 2/7
Animal Kingdom

Don 3/7
EPCOT

Vrij 4/7
4th of July, ik heb geen idee wat er allemaal gaande is in Orlando op deze nationale feestdag, we hebben niks geplanned voor deze dag, we zitten er aan te denken om naar Typhoon Lagoon te gaan als we zin hebben.

Zat 5/7
Hollywood studios

Zon 6/7
Beetje bijkomen en shoppen voor morgen.:razz: ( de rest van de familie voor mij )

Maa 7/7
Mijn verjaardag, we willen nu voor de 2de keer naar EPCOT. hebben jullie nog tips wat je kan doen op je verjaardag??????

Din 8/7
Seaworld

Woe 9/7
Aquatica

Don 10/7
Discovery Cove:smile:

Vrij 11/7
Magic Kingdom voor de 2de keer.

Zat 12/7
Afscheid Orlando en op naar Rotonda.

Zon 13/7
Buurt een beetje verkennen en naar een van de mooie stranden in de buurt van Rotonda.

Maa 14/7
Strand

Din 15/7
Bush Garden

Woe 16/7
Shoppen/Rust

Don 17/7
Everglades?????? ( is dit te doen qua afstand ????? )

Vrij 18/7
Strand, koffers pakken, shoppen.

Zat 19/7
Naar huis

Als er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Gr Wim

Dr. Phlox
19-05-08, 12:17
Ziet er goed uit. Zou zelf alleen de dagen naar Disney eventueel afstemmen op de magic hours van Disney. Deze dagen is het namelijk drukker als andere dagen i.v.m. de verlengde openinstijden voor de restorts bezoeker. Heb dit wel in mijn schema verwerk zodat ik op de magic dagen ergens anders zit.
Zie onderstaande topic :
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6324&highlight=magic+hours&page=4
Zie onderstaande link voor de betreffende dagen in July :
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/calendar/parkhours/calendarHome?id=MKCalendarParkHoursMonthlyViewPage

Je kan elke park seleceteren
Grz
Ton.

Teleton
19-05-08, 12:57
4th of July, we zitten er aan te denken om naar Typhoon Lagoon te gaan als we zin hebben.

Reken op zeer grote drukte op deze dag. Wij hebben eens de fout gemaakt om er op Thanksgiving naar toe te gaan. Alle stoelen en bedden (en er zijn er veeeeel) waren bezet, geen plekje in de schaduw meer te vinden. Zeer lange wachttijden bij de attracties, zelfs voor de lazy river was geen tube meer te krijgen. Natuurlijk zal het in ieder park druk zijn op deze dag, maar een zwembad zou ik niet aanraden. Helaas heb ik geen alternatieven voor je, wij komen er zelf niet in juli.......Wat je ook doet, veel plezier op deze nationale feestdag!