PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema aklomp: Florida



aklomp
24-10-07, 10:48
Hallo Florida gangers,
Wij hebben 2 tickets gekregen op 27 januari as. voor een periode van 14 dagen. En daar begint het gepuzzel. Ik lees nu zoveel over Florida dat ik door de bomen het "strand" niet meer zie. Zo moeten we naar de Keys, Flort Myers, Naples, Orlando, Miami, Everglades etc.

Onze vliegbestemming is Miami. en volgens "zeggen" moeten we daar ook nog een paar dagen blijven. Heb geen idee van afstanden. We zijn ook strandgangers en ik denk dan Orlanda, Universal en Seaworld, geweldig moet zijn. Hebben jullie ervaring? Eerst een paar dagen (waar?) of direct gaan reizen? Hotels van de te voren reserveren?

Ik hoor graag van de experts de aanbevelingen.

:-D

groetjes,

Peter en Adry Klomp
Soest

Saskiac1977
24-10-07, 11:03
Hai welkom op dit superleuke forum....

Allicht vind je onder de zoekfunctie antwoord op je vragen...en lees vooral de reisverslagen door....krijg je een indicatie over hoe anderen dat gedaan hebben...heel veel succes

pascalbrouwers
24-10-07, 11:07
Hallo Florida gangers,
Wij hebben 2 tickets gekregen op 27 januari as. voor een periode van 14 dagen. En daar begint het gepuzzel. Ik lees nu zoveel over Florida dat ik door de bomen het "strand" niet meer zie. Zo moeten we naar de Keys, Flort Myers, Naples, Orlando, Miami, Everglades etc.

Onze vliegbestemming is Miami. en volgens "zeggen" moeten we daar ook nog een paar dagen blijven. Heb geen idee van afstanden. We zijn ook strandgangers en ik denk dan Orlanda, Universal en Seaworld, geweldig moet zijn. Hebben jullie ervaring? Eerst een paar dagen (waar?) of direct gaan reizen? Hotels van de te voren reserveren?

Ik hoor graag van de experts de aanbevelingen.

:-D

groetjes,

Peter en Adry Klomp
Soest


Welkom Peter en Adry,
Leuk dat jullie richting fl gaan.
14 dagen zou ik niet al veel gaan rijden, anders zit je meer in je auto dan lekker genieten van al het mooie dat fl te bieden heeft.

Wat belangrijk is hoeveel parken jullie willen bezoeken.
Ik zie disney niet erbij staan (vreemd), wil je alle parken doen dan heb je toch wel een weekje nodig.
Ga je voor minder, zoals je boven aangeeft universal en seaworld heb je aan 3 a 4 dagen genoeg.

Ga eens voorzichting uit van 5 dagen orlando dan heb je er nog genoeg over om enkele andere plekken te bezoeken.

een reisschema zou kunnen zijn:
1 dag miami
2 dagen key west
1 dag fl lauderdale of miami en combineren met de everglades ( = een halve dag genoeg om een indruk te krijgen)
vervolgens een paar dagen orlando.
dan via oost of west terug richting miami.

er zijn zoveel schema's te bedenken.

Laat maar eens weten waar jullie voorkeur naar uitgaat, pretparken zon, achtbanen, autorijden strand etc, dan kunnen we ook een beter schema in elkaar breien.

Groet,
Pascal

Michael66
24-10-07, 11:44
Er zijn allerlei reisaanbieders die verschillende rondreizen door Florida in hun pakket hebben, waar je mooi het reisschema van kunt "pikken".

Als je veel wilt zien is deze wel leuk, er zit zo'n beetje alles in:

http://www.kuoni.nl/images/sKaartjes/rondreizen/sunshinetrails15.gif

Beschrijving (met afstanden) vind je door hier te klikken (http://www.kuoni.nl/autoreizen/verenigde-staten/sunshine-trails--PK3724/beschrijving.html?&ddlBezetting=&ddlVerzorging=&ddlAccoNiveaus=)

Harold
24-10-07, 14:20
Dat lijkt mij nou ook een leuke trip! heb jij deze trip al gemaakt Michael??

groet Harold

Michael66
24-10-07, 14:46
Dat lijkt mij nou ook een leuke trip! heb jij deze trip al gemaakt Michael??
Nee, ik heb 'm niet gedaan. Maar door de jaren heen ben ik in/op de meeste plaatsen die deze trip aandoet wel geweest. Ik houd er meer van om langer op één plaats te blijven om daar alle tijd te hebben om dat te doen wat ik leuk vind, danwel vanuit een vaste plek dagtochten te maken.

Met deze trip kom je gewoon op veel plaatsen en je de verplaatsingen zijn over een behapbaar aantal kilometers. Wel zowat elke dag naar een andere plaats / ander hotel. Als je dat niet erg vindt kun je met deze rondreis binnen twee weken een aardige indruk krijgen van Florida.

bono
24-10-07, 15:28
Nou dat is een hele leuke trip om te maken, en dat binnen twee weken dan heb je bijna Florida in een opslag gezien.

Veel succes......

Gr. Monique

Saskiac1977
24-10-07, 19:24
Ja zeker een hele leuke trip...misschien een ideetje voor ons voor de volgende keer...nu naar disney en volgende keer toeren...hebben we gelijk een goed excuus om terug te gaan ha ha ha ha ha dit keer NIET met Martinair ha ha ha ha

aklomp
27-10-07, 12:29
hoi allemaal.

Dank voor jullie reacties. 14 dagen is dus eigenlijk te kort uit jullie reacties te lezen. Ga nu zoeken naar een goede aanbieder voor een huurauto en een hotel voor de eerste nachten in Miami, dan naar de keys, everglade en langs de Golf van Mexico richting Orlando. Waar het leuk is blijven we dus gewoon een nachtje, anders ben je alleen maar bezig met het verplaatsen.
Tx en ik zal een reisverslagje publiceren.
groet
Adry

mafo
27-10-07, 14:18
Zelf ben ik nooit langer dan veertien dagen in Florida meestal zelfs korter. Als je alles wat Florida te bieden heeft in 1 vakantie wil stoppen is 14 dagen te kort. Wanneer je denkt vaker te gaan is het prima te doen. Hier is ons reisschema (http://florida.mafo.be) voor komende december.