PDA

Bekijk Volledige Versie : Mileage Plus kaart



koigekken
20-10-07, 10:32
Hallo,

Wij gaan in januari 3 weken naar Florida met United airlines en hebben nu een Mileage Plus kaart gekregen. Kan iemand ons uitleggen wat je daar nou eigenlijk aan heb want van de brief begrijp ik weinig.

alvast bedankt!!!!

mafo
20-10-07, 10:40
Met die kaart kan je sparen voor upgrades naar een hogere klasse of gratis vluchten. Ongeveer vanaf 50.000 miles wordt het interessant. Voor elke mile die je vliegt krijg je een FFM dus het gaat best wel snel als je regelmatig gaat met dezelfde maatschappij. Tegenwoordig verlopen de miles van united ook als er een tijdje geen activiteit is geweest.

koigekken
20-10-07, 10:47
okee..dus het is alleen met vliegen dat je punten krijgt, geld dat dus vanaf de vlucht die we nu gaan doen en moet je je kaart dan laten zien bij het inchecken?

mafo
20-10-07, 10:54
Nee je kan ook op andere manieren punten krijgen via een partner programma (http://www.united.com/page/article/0,8566,1176,00.html?navSource=mileageplus&linkTitle=13partnerguide) ook hebben ze (tijdelijke) acties. (http://www.united.com/page/article/0,8566,1249,00.html?navSource=mileageplus&linkTitle=14promotions)
Zelf gebruik ik het tegenwoordig vanwege het gemak waarmee je dan je stoelen online kan wijzigen. Door de grote variaties in prijzen van tickets vlieg ik heel wisselend met maatschappijen. Als je Mileage plus nummer nog niet bekend is bij United kun je ze even bellen en vragen of ze je tickets koppelen aan je pas. Je kunt het ook bij het inchecken doorgeven, mocht je dat vergeten kun je ook nog achteraf met behulp van je boarding pass je reis koppelen.

koigekken
20-10-07, 11:14
Ik zal eens kijken daar, bedankt!!!

mickmak
20-10-07, 11:35
Ik heb ons ook net aangemeld voor mileage plus. We vertrekken 27 december voor 3 weken naar orlando.
Hoe lang heb je op die kaart moeten wachten na aanmelding?

Groeten Jackie

mafo
20-10-07, 12:05
De kaart zelf heb je niet echt nodig, daar vragen ze nooit om. Als je maar zorgt dat je, je nummer hebt en kan inloggen op de website van United.

kiamzo
02-11-07, 20:56
Zijn dit jaar in juni naar San Francisco geweest met United Airlines.

En nu gaan wij in Maart 2008 naar florida met United Airlines.

Kan ik nu nog een mileage kaart aanvragen ,en kan ik de miles van
mijn vorige reis er nog bij laten zetten

mafo
02-11-07, 21:12
Als je de stukjes instapkaart nog hebt die je mee moet nemen als je het vliegtuig instapt wel.

ietie
03-11-07, 11:06
ik heb ook eens gekeken op de site van united airlines maar heb ik het nu goed begrepen is de kaart het eerste jaar gratis en moet je er daarna voor betalen?

Boterletter
03-11-07, 11:59
ik heb ook eens gekeken op de site van united airlines maar heb ik het nu goed begrepen is de kaart het eerste jaar gratis en moet je er daarna voor betalen?

Nee hoor, de Mileage Plus kaart is gratis. Echter als je hem als creditcard (VISA) wilt gebruiken dan moet je ervoor betalen.

John

ietie
27-11-07, 17:29
kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt voordat je de millege kaart in huis hebt naardat je hem aan gevraagd hebt?
ik heb hem nu zeker al een maand geleden aangevraagd maar nog niks ontvangen( wel het nummer via email)

mafo
27-11-07, 19:05
Geen idee Ietie, het nummer is echt voldoende de kaart zelf zal je nooit nodig hebben.

kiamzo
27-11-07, 19:37
Hallo, wij zijn juist 5dagen te laat om ons vorige reis op de mileage kaart te zetten .En dan ook de auto er nog bij .

Is daar niets tegen te doen????

mafo
27-11-07, 19:45
Hoe bedoel je te laat ? Ben je een jaar te laat dan ???

Request flight credit for my United flight

In the event that mileage earned with United Airlines does not appear on your Mileage Plus Summary, you may request a credit subject to the following conditions:
• Flight activity occurred on or after your enrollment date in Mileage Plus.
• Flight activity occurred less than 12 months ago. Requests for greater than 12 months will not be honored.
• The name on your ticket should match the name on your account and the name as it appears on your passport or travel identification.

kiamzo
28-11-07, 08:45
Neen wij zijn juni dit jaar geweest naar San Francisco

corrus
28-11-07, 08:52
Neen wij zijn juni dit jaar geweest naar San Francisco
Dan kun je online bij "lost miles" aanspraak maken op miles die je nog tegoed hebt.

Ta2 Gerrit
28-11-07, 20:18
Als je inlogt met je Mileagenummer en je wachtwoord op de site van je airline kun je in je itinerary je vluchten en je stoelnummers bekijken, aanwijzen of wijzigen.

Indien je de vluchten niet rechtstreeks bij de airline geboekt hebt, maar bij vliegwinkel, cheaptickets e.d., kun je je itinerary opvragen met het reserveringsnummer van je e-tickets en zo je stoelen "zien". Bij bijv. cheaptickets krijg je dat nummer er direct bij. Bij anderen (o.a expedia) moet je het even opvragen.

Miles worden automatisch bijgeschreven bij het inchecken.

Boterletter
28-11-07, 21:03
Als je inlogt met je Mileagenummer en je wachtwoord op de site van je airline kun je in je itinerary je vluchten en je stoelnummers bekijken, aanwijzen of wijzigen.

Indien je de vluchten niet rechtstreeks bij de airline geboekt hebt, maar bij vliegwinkel, cheaptickets e.d., kun je je itinerary opvragen met het reserveringsnummer van je e-tickets en zo je stoelen "zien". Bij bijv. cheaptickets krijg je dat nummer er direct bij. Bij anderen (o.a expedia) moet je het even opvragen.

Miles worden automatisch bijgeschreven bij het inchecken.

Wij hadden geboekt bij WTC en hebben geen reserveringsnummer ontvangen, ook op een mailtje heb ik geen response gekregen. Ik heb United (020 nummer) gebeld en gevraagd of ze onze mileageplus konden koppelen aan onze vlucht. Tussen neus en lippen even gevraagd wat het reserveringsnummer was en dat gaven ze gewoon telefonisch.

Daarna kun je zelf (als er nog vrije stoelen zijn, want er is maar een beperkt percentage wat United van te voren laat vastleggen) je stoel bepalen uit de nog beschikbare plaatsen. Ik heb dat meteen laten doen door United, maar dat kun je ook zelf doen. Belangrijk is dat je reserveringsnummer aan je mileageplus is gekoppeld, anders kun je niets doen/zien.

kiamzo
28-11-07, 21:21
Heb wel geen instap kaartjes meer.

Maar nogwel de kaartjes van de bagage is dat genoeg om je mileage punten te krijgen.

Eric
28-11-07, 22:02
Ik weet niet hoe het bij United is, maar in de meeste gevallen heb je het kleine deel van je instapkaart nodig om te bewijzen dat je echt bent meegeweest op die vlucht.
Kijk eens of je ze misschien in je paspoort of zo hebt gestopt, ik kom ze ook vaak later nog tegen.
Eric

Jason44
08-09-08, 11:53
Hallo,

Ik heb inmiddels de gelegenheid om volgend jaar te vliegen van mijn miles (Mileage van UA) voor 2 personen. Ik ben met 3 dus ik zou nog voor één iemand een los ticket moeten bestellen. Hoe doe je dat zodat je zeker weet dat je echt dezelfde vluchten hebt met z'n allen? [-o<

raygwencaith
08-09-08, 12:19
Je zou kunnen bellen met United, maar ook op hun website www.unitedairlines.nl (http://www.unitedairlines.nl) kun je boeken met miles.

marijke8
06-01-11, 10:41
nog even een vraagje over het sparen van de Mileage.

Ik heb nu mijn Mileage bijgeschreven gekregen. Maar we gaan altijd met z'n vieren. Moet je dan voor alle 4 een nummer aanvragen. Of kunnen ze bij mij bijgeschreven worden.

corrus
06-01-11, 10:46
Yep!!! :mrgreen:

Indien iedereen miles wil sparen, dan zal iedereen ook een kaart moeten hebben. \\:D/

Frequent Flyer miles zijn ALTIJD strikt persoonlijk... :-)

marijke8
06-01-11, 10:54
dank je ga ik ook voor de andere personen 1 aanvragen

Dr. Phlox
22-04-11, 12:51
Ik heb me nu ook aangemeld voor Mileage Plus. We hebben een United flight confirmation. Hoe krijg je nu de vlucht gekoppeld aan je Mileage Plus nummer?
Dit moet je dan 5x doen (5 personen en 5 tickets)?
Grz
Ton

corrus
22-04-11, 12:54
Ik neem aan dat je voor iedereen een kaartnummer hebt aangevraagd en gekregen.

Dan of deze nummers zelf even bij de airline zelf toevoegen

OF

deze even doorgeven aan de reisorganisatie waar je geboekt hebt.

Dr. Phlox
22-04-11, 15:59
Ik neem aan dat je voor iedereen een kaartnummer hebt aangevraagd en gekregen. Dan of deze nummers zelf even bij de airline zelf toevoegen OF deze even doorgeven aan de reisorganisatie waar je geboekt hebt.

Hoi Corrus,

Ik wilde eerst voor mezelf kijken hoe het allemaal werkte. Dus alleen mezelf heb ik aangemeld. Heb een ontvangstmail gekregen met een nummer erop.
Moet ik nu dan nog eerst een kaart aanvragen? of kan ik de opties van jou gaan uitvoeren.
Alvast bedankt.
grz
Ton

Ta2 Gerrit
22-04-11, 17:37
Als je in je itineray (te openen met je conf. nummer)bij United kijkt naar je vlucht(en) kun je daar achter je persoonsnaam je MP nummer invullen.
De kaart is persoonlijk, dus ieder medereizige moet een eigen kaart aanvragen.
En dat nummer dan ook weer toevoegen.

Is dit goedgegaan dan kun je de volgende keren inloggen op de United site met je nummer en wachtwoord en zo je vluchten en eventuele opties bekijken of aanpassen.

Dr. Phlox
26-04-11, 10:41
Bedankt.
Zal dus eerst maar eens de kaarten gaan aanvragen (5 stuks)
En dan alles koppelen.
Grz
Ton

ietie
27-05-11, 19:08
Kunnen miles eigenlijk vervallen ?

Guus
27-05-11, 19:53
Kunnen miles eigenlijk vervallen ?
Is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. In het geval van United vervallen miles indien je binnen een termijn van 18 maanden geen transacties hebt op je account.

ietie
27-05-11, 20:38
dat is dan mooi balen, heb al lekker gespaard , helaas

Guus
27-05-11, 21:45
Valt wel mee. Er zijn tal van manieren om je account actief te houden.

marijke8
28-05-11, 12:06
hoe dan. want bij mij vervallen ze in may 2012 en ik heb er nog niet zoveel.ga wel van de zomer en winter weer naar florida.

Ebelix
28-05-11, 13:25
Als je dan met united vliegt vervallen de miles niet.

Guus
28-05-11, 14:15
hoe dan. want bij mij vervallen ze in may 2012 en ik heb er nog niet zoveel.ga wel van de zomer en winter weer naar florida.
Als je nog twee keer naar Florida gaat dan is het helemaal eenvoudig. Je kunt namelijk miles sparen als je vliegt met een luchtvaartmaatschappij die is aangesloten bij Star Alliance, je een auto huurt, bij de hotels waar je verblijft, restaurants waar je eet etc. Mocht dit allemaal niet lukken dan kun je als laatste optie nog een paar punten kopen.

ietie
28-05-11, 16:39
Heb eens even gekeken in mijn account en bij mij vervallen ze in april 2012, wij gaan niet eerder als in de zomer vakantie 2012 ( hopelijk), ik moet dus zorgen dat ik voor april geboekt heb bij united( in ons geval) of een partner maatschappij??

corrus
28-05-11, 19:26
Heb eens even gekeken in mijn account en bij mij vervallen ze in april 2012, wij gaan niet eerder als in de zomer vakantie 2012 ( hopelijk), ik moet dus zorgen dat ik voor april geboekt heb bij united( in ons geval) of een partner maatschappij??

Nee... Je moet zorgen dat je vóór april 2012 met United GEVLOGEN hebt.
De mijlen krijg je pas nádat gevlogen hebt... :D
Alleen boeken voor die tijd is niet genoeg...

JKG
28-05-11, 20:01
Prima excuus toch om een keer extra op vakantie te gaan naar Amerika? :)

PENPE
28-05-11, 22:13
Nee... Je moet zorgen dat je vóór april 2012 met United GEVLOGEN hebt.
De mijlen krijg je pas nádat gevlogen hebt... :D
Alleen boeken voor die tijd is niet genoeg...
Onze mijlen verlopen in januari 2012, maar komen ondanks de 2 komende trips net tekort om SilverMembership te kunnen verlengen.... #-o

http://2.bp.blogspot.com/-DPInHjeDsE4/TbxvhQ36nVI/AAAAAAAAGak/VfzCcv0KfQw/s400/16-01%2BZILVERKAART.jpg

corrus
28-05-11, 22:34
Huh???

Hoe kan DAT nou...
Niet vér genoeg gevlogen soms???

Ebelix
28-05-11, 22:48
Je mijlen vervallen niet maar wel je premier status bij United als je 2011 niet genoeg level miles of het benodigde aantal vluchten vliegt. De miles blijven staan en je kan doorsparen voor een gratis ticket.

corrus
28-05-11, 23:01
Ja dat weet ik, (heb zélf Premier Executive)
Maar als ie gewoon z'n 3 vluchten doet behoudt ie gewoon z'n Premier status... :D

mattrob
28-05-11, 23:18
Nog even goed acties van United in de gaten houden, tegen eind van het jaar krijg je nog wel eens dubbele qualifying miles (daardoor heb ik Premier Executive nog net jaartje kunnen veiligstellen) als je je aanmeldt. Kan net voldoende zijn :p

corrus
28-05-11, 23:19
Tnx...

Ga ik in de gaten houden...

JKG
29-05-11, 00:40
Voor mij maakt het niet meer uit, heb nog maar 1700 miles ofzo... en ze verlopen per februari 2012 meen ik... voor ik weer bij 60.000 ben voor een gratis vlucht, zijn we wel weer wat jaartjes verder.

Guus
29-05-11, 07:39
@PENPE;
Als je inlogt op je account en vervolgens naar 'my activities' gaat dan zie je by áward miles' (linksboven) de vervaldatum van je miles. De datum op je kaart is inderdaad de vervaldatum van je 'premier' status.

Ta2 Gerrit
29-05-11, 10:02
Ook onze premier gaat er aan, helaas. Dit jaar weinig miles opgebouwd, omdat je nu eenmaal geen miles krijgt op vluchten die je met miles betaald heb :mrgreen: en volgend jaar zit er tot nu toe minimaal één vlucht (van de zeker 3) bij met Aer Lingus, en die doen niks delen met anderen.

Maar het scheelde rond de €130,- p/p en dat is met 4 man toch een week eten :-)

theovg
29-05-11, 14:26
Onze mijlen verlopen in januari 2012, maar komen ondanks de 2 komende trips net tekort om SilverMembership te kunnen verlengen.... #-o



Moet je in November toch nog een keer.:lol:
Wat een pech hebben jullie toch weer.
En vast goede reis voor volgende week.

Guus
06-06-11, 01:07
Ook onze premier gaat er aan, helaas. Dit jaar weinig miles opgebouwd, omdat je nu eenmaal geen miles krijgt op vluchten die je met miles betaald heb :mrgreen: en volgend jaar zit er tot nu toe minimaal één vlucht (van de zeker 3) bij met Aer Lingus, en die doen niks delen met anderen.
Gisteren toen ik zat te wachten op het boarden zag ik continue Air Lingus als codeshare partner voorbijkomen. Toen ik dat zag moest ineens weer aan bovenstaande opmerking denken. Het blijkt dat Air Lingus Mileage Plus miles geeft voor vluchten tussen Noord Amerika en Ierland. Ik weet niet of je met een tussenstop via Ierland vliegt, maar in dat geval zou je dus toch miles voor het grootste deel van je vlucht moeten krijgen.

nikie1968
06-06-11, 13:44
kan iemand me vertellen wat dit nu precies inhoud en werkt....

Guus
06-06-11, 18:02
Je vraagt per persoon een mileage plus kaart aan. Je krijgt gelijk een nummer toegewezen. Vervolgens zorg je dat je bij elke boeking van een vlucht ( star alliance members only), autoverhuurbedrijven, hotels etc. je het nummer vermeldt zodat je de miles krijgt. Zodra je voldoende miles hebt voor een gratis vlucht kun je die via de United site boeken. Kind kan de was doen.

Ta2 Gerrit
06-06-11, 22:06
Gisteren toen ik zat te wachten op het boarden zag ik continue Air Lingus als codeshare partner voorbijkomen. Toen ik dat zag moest ineens weer aan bovenstaande opmerking denken. Het blijkt dat Air Lingus Mileage Plus miles geeft voor vluchten tussen Noord Amerika en Ierland. Ik weet niet of je met een tussenstop via Ierland vliegt, maar in dat geval zou je dus toch miles voor het grootste deel van je vlucht moeten krijgen.


We vliegen idd via Dublin, en hebben ook keurig ons MP nummer ingegeven bij Aer Lingus, maar bij hun op de site stond geen enkel airmilesprogramma of partners behalve hun eigen Gold Circle.
Maar, met deze info is er weer hoop, dus wachten we af. Bedankt.

nikie1968
07-06-11, 10:02
en waar vraag je die aan?????

theovg
07-06-11, 10:22
Bij United

nikie1968
07-06-11, 10:25
is dit alleen voor united vluchten????

Ta2 Gerrit
07-06-11, 10:56
Alle (of i.i.g. de meeste) airlines hebben zo'n systeem alleen ze werken niet allemaal samen.
Dus kijk even op de website van jouw airline wie er allemaal in het programma meedoen, en maak dan je keuze. Of je neemt ze gewoon allemaal ;-)
Wij hebben een United MP, maar ook één van Delta. Dan heb je de twee grootste partnergroepen.

nikie1968
07-06-11, 11:04
oké....ja wij vliegen iedere keer met verschillende maatschappij....net welke gunstigste prijs heeft...deze keer gedeelte met AA en gedeelte United.....

Corrine
13-06-11, 20:26
Wij vliegen met continental en die zijn weer samen met united dus spaar je gewoon op je united kaart verder. Ik weet niet met wie AA samen speelt? Anders vraag je alvast en unitedkaart aan.

pkoole
24-08-11, 21:51
Op advies van het cabinpersoneel wilde ik, nu na de vakantie, mileage plus aanvragen. Het personeel wist eerlijk gezegd ook niet of alle mile van ons gezin bij elkaar op een kaart konden. Vanuit het forum werd ook al gezegd dat dit niet kon. Op de site van United staat echter wel dat je miles kan schenken, maar dat kost $15 per 1000 mile met een maximum van 15.000 mile. Daarnaast blijk ik niet meer bij m'n itineraries te kunnen en had ik net, bij vertrek uit Orlando, m'n e-tickets van de heenreis weggegooid. Jammer.

PENPE
24-08-11, 22:35
.. Daarnaast blijk ik niet meer bij m'n itineraries te kunnen en had ik net, bij vertrek uit Orlando, m'n e-tickets van de heenreis weggegooid. Jammer.. Dan bel je toch even met United op AMS :

Telefoon: 020 201 3708
Openingstijden: 08:00 - 20:00 (09:30-18:00 in het weekend)

En als je ze dan toch aan de lijn hebt, vraag je meteen hoe het zit met de miles die je tegoed hebt, ondanks dat je de e-tickets hebt weggegooid. ( Volgens mij maakt dat namelijk niet uit want is gekoppeld aan je paspoort gegevens )

sonja
25-08-11, 18:02
Daarnaast blijk ik niet meer bij m'n itineraries te kunnen en had ik net, bij vertrek uit Orlando, m'n e-tickets van de heenreis weggegooid. Jammer.

Als je inlogt en gaat naar 'my itineraries' moet je ergens dit tegenkomen: view my past itineraries. Daar zou het nog moeten staan.
Anders, zoals Penpe voorstelt, UA even bellen.

Teleton
25-08-11, 18:48
Als je inlogt en gaat naar 'my itineraries' moet je ergens dit tegenkomen: view my past itineraries. Daar zou het nog moeten staan..
Klopt, maar... het wordt echt bellen voor Piet, want hij heeft nog geen mileageplusnummer. Dan worden je iternaries ook niet geregistreerd, toch?

sonja
25-08-11, 18:58
Klopt, maar... want hij heeft nog geen mileageplusnummer. Dan worden je iternaries ook niet geregistreerd, toch?

Oeps, niet goed gelezen:oops:, nee als hij geen MP nr. heeft dan kan hij niets op de site van United. Ja, hij zal moeten bellen, trouwens: een beller is sneller!

hannie
08-09-11, 17:31
Ik heb miles gespaard toen ik voor 2 weken een auto heb gehuurd bij Alamo.com.
Zie nu dat er 500 miles zijn bijgeschreven op mijn mileage plus en dat de award miles verlengd zijn van nov 2011 naar feb 2013.
Ben er blij mee, want wist niet precies hoeveel langer de award miles verlengd zouden worden. !5 maanden verlengd vind ik heel OK!

hannie
09-09-12, 14:08
Klopt het dat je niet meer met miles and money kan boeken?

marijke8
15-12-13, 11:26
Wie o wie kan mij helpen. Zit te surfen op de site van United om te kijken of ik al in aanmerking kom voor een gratis ticket met mijn miles. Mijn balance is 69.868.
Kom er niet echt uit op de site van United en deze blijft constant hangen. ;)

Fleurida
15-12-13, 11:40
Hallo Marijke, ik heb net even gekeken en dat kan nog wel, je moet bij je zoekactie waard travel aanklikken. Ik heb gekeken voor Oktober en zie onder:

http://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchResultAward1.aspx

marijke8
15-12-13, 12:58
Dank je ga het weer proberen

PENPE
15-12-13, 22:11
Wie o wie kan mij helpen. Zit te surfen op de site van United om te kijken of ik al in aanmerking kom voor een gratis ticket met mijn miles. Mijn balance is 69.868 Retourtje Orlando is 55.000 miles + $ 61,50 dus dat moet lukken ;)

Wel even goed opletten met de data

robisjo
16-12-13, 17:50
Wij hebben een retourtje Chicago geboekt bij United koste ons 60.000 miles en +/- 68 euro.
Omdat we met 2 aparte accounts werkte hebben we dit telefonisch gedaan.
De hulpvaardigheid van de agent was helemaal top, dit omdat er niet altijd meerdere plaatsen beschikbaar zijn voor het boeken met miles.
Op deze manier ben je verzekerd dat je op dezelfde vlucht zit.

Sjon en Bianca

marijke8
16-12-13, 20:33
Robisjo en PenPe hartelijk bedankt voor jullie input. Ik ga in het nieuwe jaar wanneer ik verhuisd ben, is verder zoeken welke datum ik weg wil. Want het blijft toch kriebelen.:o