PDA

Bekijk Volledige Versie : Parkeerkosten



sleepwalker
14-02-05, 18:35
Wij gaan eind juni naar Orlando. Daar willen we naar sea world, universal studios en een dag naar Disney. Wij hebben de beschikking over een huurauto maar zijn er nog niet uit waar we logeren. Sommige hotels bieden gratis vervoer naar de diverse parken aan. Is dit aan te raden of zijn de parkeerkosten niet zo hoog als in Nederland?
Met andere woorden:
1. hoe hoog zijn de parkeerkosten?
2. Zelf rijden of met de bud (al dan niet van het hotel)?
3. Iemand nog een goede tip voor een low-budget hotel?

bedankt

Ralf
aka sleepwalker

Ebelix
14-02-05, 18:43
Eind juni is het hoog seizoen in Orlando. Wat is precies de datum dat je gaat? Rond Independance day is het erg druk in Orlando.

Kijk voor goedkope hotels eens op expedia.com of op priceline.com

PArkeren kost +/- 10 dollar per dag bij de attractieparken.

SpaceAce
14-02-05, 19:58
Choicehotels.com (www.choicehotels.com) is ook een hele mooie site met low-budget hotels. Wij zelf hebben vorig jaar in een Econo Lodge aan de Highway 192 gezeten. Prima! Uiteraard geen luxe, maar een standaard hotelletje (maar we waren dan ook bijna nooit op onze kamer) :)

(parkeren is daar trouwens gratis)

Njit
14-02-05, 19:59
Wij zelf hebben vorig jaar in een Econo Lodge aan de Highway 192 gezeten. Prima! Uiteraard geen luxe, maar een standaard hotelletje (maar we waren dan ook bijna nooit op onze kamer) :)

(parkeren is daar trouwens gratis)

en een gratis shuttle naar Disney :)

sleepwalker
14-02-05, 21:47
HEY m8s, alvast allemaal bedankt voor de snelle antwoorden.
Wij zijn van plan op 23 juni in te checken om op 28 juni weer te gaan richting miami.

Heeft iemand van jullie ervaring met www.hotelopia.com (of www.hotelopia.nl maar die is duurder door de hoge wisselkoers die ze gebruiken)? (overigens alleen te bezoeken met internet explorer.
Deze site claimt de goedkoopste te zijn (welke site doet dat niet :roll: ) maar lijkt het ook echt te zijn. zeker in vergelijking met de op dit forum geprezen expedia.

Op deze site heb ik het comfort inn universal aan de I-drive gevonden voor 37$ per nacht inclusief ontbijt en gratis bus. Heeft iemand ervaringen met dit hotel?

Daniel
14-02-05, 22:40
Ik heb nog nooit bij Hotelopia (http://clk.tradedoubler.com/click?p=20615&a=1026813&g=841539) geboekt, maar zou er geen problemen mee hebben. Ze komen betrouwbaar over en ik heb er nog geen slechte berichten over gehoord.

jeroen tje
03-03-05, 17:27
Hotelopia is niet zo goedkoop. http://www.ChangeMyHotel.comis een stuk goedkoper. Ze doen alleen last minute hotels. Dus als je binnen 3 weken afreist kun je er boeken. De prijs daalt als de aankomstdatum dichterbij komt.

Een vergelijk http://www.lastminute.com heeft Kyriad hotel bij Disneyland Parijs voor zo'n 60 euro als aanbieding deze week. Op http://www.ChangeMyHotel.com zag ik dezelfde aanbieding voor 25 euro. Tel uit je winst.

sleepwalker
03-03-05, 18:44
bedankt, maar zoals je ook in de FAQ over priceline hebt kunnen lezen heb ik inmiddels bij dit bedrijf geboekt. 6 nachten voor 230 euro ipv de normale 670 euro (expediaprijs!) in het sheraton hotel.

beppie
12-03-05, 23:04
De parkeerkosten bij de Disneyparken zij $ 8,00 per dag. Dan kun je ook op alle andere parkeerplaatsen terecht. Dus 's ochtnes bijv Animal Kindom en dan 's avonds naar de avondparade in MK.

Ta2 Gerrit
13-03-05, 14:48
Bij Universal moet je rekenen op 9 dollar parkeergeld, BEHALVE als je na 5 uur komt, dan is het gratis en zijn de tickets 20 dollar p/p goedkoper, dus 39 ipv 59 dolllar excl. tax. Leuke meevaller gisteravond, niet op gerekend. Een biertje blijft helaas 5 dollar :cry: , ook na 5 uur.

bowie13
21-02-07, 12:29
Hallo Floridafans,
Wij gaan een rondreis Florida doen. En ik heb gezien dat het parkeren bij sommige hotels aardig aan de prijs is. In ons pakket zit bijv. het Tudor hotel in Miami en daar betaal je 25$ voor valet parking per dag. En ergens daar achter moet een algemene parkeergarage zijn voor 13$ per dag. Dat zijn aardige prijzen. Ik ben wel wat gewend als je in Amsterdam en omgeving woont. Amsterdam is ook niet goedkoop.

Maar wat is jullie ervaring in het algemeen wat parkeren/parkeerkosten betreft?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vast bedankt.
Groetjes,
Bowie13

FooKz
21-02-07, 12:46
Hallo Bowie13,
mijn vriendin en ik hebben ook een rondreis door Florida gedaan, en van mijn ervaring was eigenlijk alleen Miami waar je moest betalen om te parkeren.

groet, Stefan

Michael66
21-02-07, 12:47
In Miami zijn de door jou genoemde prijzen gebruikelijk. Niets vreemds aan. Valet parking heeft het voordeel dat je niet zelf op zoek hoeft naar een plekje en dat als je auto gehaald is de warmte er al een deel uit is (airco staat al even aan).

In Orlando en omgeving is parkeren bijna overal gratis.

In de kustplaatsen betaal je wel vaak voor parkeren. Je betaalt dan gewoon voor elke dag dat je er staat, vaak in de vorm van een resort-fee. Bedragen van $10-12 per kamer per nacht zijn gebruikelijk. Bij het boeken van het hotel loont het om te vragen of er ter plaatse nog bijkomende kosten zijn, of dat de prijs die je betaald inclusief parkeren is.