PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekingssite: Cheaptickets (.nl/.com)



Vke
17-10-07, 21:50
Hallo allemaal ,

Ik zou graag deze week tickets naar Miami boeken en vond een interessante prijs op cheaptickets.nl ! Heeft iemand hier al ervaring mee ? Positief of Negatief ? Dankzij de moderne technologie boeken we onze tickets dagdagelijks via Internet. Maar ik blijf het toch altijd even spooky vinden. Geef mij maar iemand die je kan aanspreken in het reisbureau, maar ja, daar betaal je al snel 100 euro meer per persoon.

Nu zit de prijs rond 440 euro pp, taxen, annulatie- en vliegverzekering inbegrepen.

Groetjes vanuit Antwerpen,

Véronique

mafo
17-10-07, 22:22
Ik boek al jaren via internetsites en heb ervaring met WRC, Aireka, Airfair, Straus, WTC, E-bookers etc. Bij allemaal kreeg ik netjes de ticket zonder enige problemen.
Het loont echt de moeite om rond te kijken en indien mogelijk ook met vertrek en aankomstdagen te schuiven. Eerlijk gezegd verwacht ik nog wel dat je goedkoper uitkan zijn welke periode wil je gaan en wil je uitsluitend non-stop of mag een overstap ook ?

Vke
17-10-07, 22:32
30/04/08 heen en 14/05/08 terug.
Vertrek vanuit Amsterdam, met telkens tussenstop in Parijs.

Vertrekken vanuit Zaventem België hebben we al achterwege gelaten
want dat kwam altijd veel duurder uit..

Groetjes

Véronique

Lannie
17-10-07, 23:11
Best Véronique, ik heb zo'n 8 weken geleden via de nieuwsbrief van Cheaptickets bij hen een rechtstreekse vlucht met martinair geboekt vanaf Amsterdam naar Orlando voor € 330,00 (inclusief). Ook had ik nog enkele vragen, gebeld met Cheaptickets en ik werd super geholpen. Je krijgt een e-ticket via de e-mail en we zullen overmorgen wel merken of het allemaal goed heeft gewerkt!! Maar het is echt de moeite om je tickets via internet te bestellen, ipv reisbureau. Het scheelde ons ook meer dan 170 euro per persoon.

Succes! Jolanda

pyca
17-10-07, 23:24
Cheaptickets.nl = reisbureau Beins, zitten in Oosterhout, google maar even dan vind je het telnr. en kun je ze event. bellen.

mafo
17-10-07, 23:34
Vke, ik heb ook even rondgekeken en inderdaad is de prijs van Cheaptickets op het moment zeker niet slecht. Ik zag wel dat als je op dinsdag vertrekt en aankomt nog iets voordeliger uit bent. Zelf zou ik nog even wachten met reserveren tot december / januari vaak komen er dan nog wel voordeligere tickets als dit.

Maar als het een schoolvakantie periode is (geen idee nl) of je zit erg vast aan die data is het zeker geen slechte prijs en zou je er gebruik van kunnen maken.

Pietc
18-10-07, 14:08
Ook wij hebben via cheaptickets.nl onze tickets gekocht, scheelde een hoop geld en alles was voorderest netjes afgehandeld.

brutus
20-10-07, 00:58
we hebben gisteren geboekt bij cheaptickets het liep vast op het internet maar daarna telefonisch goed geholpen.

didierc
27-10-07, 23:26
Hoi
Via Orbitz.com of Cheaptickets.com kan je tickets boeken en in dollars betalen.
Ik heb nu een leuke aanbieding gezien maar dit is een multi carrier ticket heen vlucht klm overstap parijs naar AA. terug weg British Airw.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met het boeken op deze sites en worden op de heenweg mijn koffers dootgelabeld aangezien er niet een zeer ruime overstap tijd is.
Hartelijk dank
Didier

Michael66
27-10-07, 23:41
Ja, ervaringen genoegmet deze boekers, en zowat altijd goed. Geen problemen.

Op de heenweg worden koffers doorgelabeld als je een tussenstop in Europa hebt. Bij een tussenstop in de VS worden ze ook doorgelabeld, maar moet je ze bij de POI ophalen en door de douane, daarna weer inchecken.

didierc
01-12-07, 12:53
Hoi

Ik heb enige tijd geleden info ingewonnen over het boeken van een vlucht via orbitz of cheaptickets.com.
Wij hebben geboekt bij cheaptickets.com (amerikaanse site)
Ik heb nu alle gegevens binnen ook van mijn creditcard.
Wij vliegen met B.A. op 24 juni naar Miami en 16 juli weer terug.
De kosten per ticket zijn 681 dollar tegen een koers van 1.44 euro betalen we 470 euro per ticket.
Afsluitingsprovisie is 34 dollar voor (24 euro) 5 tickets, volgens mij is die in ned ook vaak hoger.
De tickets worden gelijk betaald aan B.A.
Wij sparen nu ongeveer 200 euro uit t.o.v. de goedkoopste vlucht die we konden vinden via een nederlandse site en we zouden dan vliegen met iberia, B.A. hebben we echter goede ervaringen mee.
T.z.t. zal ik uiteraard vermelden of we nog problemen hebben gehad met deze boeking wat ik echter niet verwacht.
Mogelijk hebben andere mensen iets aan deze manier van boeken of verlaagd het de drempel wat. Het scheelt ons in ieder geval ruim 200 euri's

Gr. Didier

Eric
16-12-07, 23:45
Beste Petra,
Je reageert hier op een oud draadje dus ik heb geen idee of die Didier antwoord geeft.
Maar Cheaptickets is prima hoor.
Heb je betaald? Zoja, dan krijg je een e-mail met bevestiging en een boekingscode.
Dat is voldoende om mee te vliegen.
Je kunt op de site van Continental airlines met je naam en je boekingscode al je vluchtinfo vinden, en als het goed is ook je stoelen vastleggen.
Eric

didierc
17-12-07, 22:58
hoi Petra

Ik heb inderdaad geboekt bij cheaptickets. com vlucht met B.A.
Keurig een E-ticket ontvangen.
Geld is inmiddels ook al afgeboekt.
eigenlijk nooit problemen gehad met op deze wijze boeken, maar dit was dan ook meestal rechtstreeks bij de airline zelf.
Ik verwacht echter geen problemen.

Gr. Didier

Ogodai
03-03-08, 21:20
Enkele dagen geleden was ik fier dat ik tickets had gevonden aan 435EUR. Kijk nu is wat ik in mijn mailbox vind... Kan dit zomaar? Heeft Iemand hier ervaring mee?

Geachte meneer,

U hebt onderstaande reservering gemaakt via onze website www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl/) voor een vlucht van Brussel naar Miami op 03juni 2008.

Zoals in onze Algemene Voorwaarden vermeld staat, kunnen wij binnen twee werkdagen op een via onze website aangeboden en verkocht tarief terugkomen. Bij controle door onze afdeling Tarieven & Ticketing is gebleken dat het bedrag met betrekking tot de berekende luchthavenbelasting niet correct is. Het bedrag komt EUR 169.00 per persoon hoger uit.

Indien u de reis door wenst te laten gaan, dienen wij deze verhoging wel aan u door te berekenen.
Deze betaling kunnen wij eventueel verekenen met uw spoedbetaling die we van u hebben binnengekregen en dan wordt de rest teruggestort.

Indien u de reis wenst te annuleren vernemen wij dit graag zo spoedig mogelijk. De gedane betalingen ( spoedbetaling en creditcardbetaling) zullen wij dan terugstorten. Afhankelijk van uw bank of creditcardmaatschappij kan het voorkomen dat het enige dagen duurt voor het bedrag op uw rekening staat.
Graag ontvangen wij dan uw rekeningnummer waar wij de spoedbetaling op kunnen terugstorten.

Indien u vragen heeft of op een andere manier wenst te betalen kunt u uiteraard contact met ons opnemen 0162 485070.

Met vriendelijke groet,
CheapTickets.nl

laanvdj
03-03-08, 21:24
Wij hadden dit ook bij Cheapticket, iedere keer als we een goed tarief hadden veranderde de prijs.
we kwamen altijd veel duurder uit.
Bij navraag zeiden ze dat de maatschappijen de prijzen op de pagina zetten en dat hun er niks aan konden doen.
Wij hebben toen heel voordelig bij seat24 geboekt.

Susie One
03-03-08, 21:32
Geen nette actie van Cheaptickets.

Misschien kan je bij een reisburo vragen of zij goedkope tickets kunnen boeken en kan je deze alsnog bij Cheaptickets annuleren.

Succes
Susie One

[verwijderd]
03-03-08, 21:38
En wat staat er in de voorwaarden van Cheap Tickets? Daar moet in staan dat ze het mogen veranderen. Zo niet, dan moeten ze het ticket geven voor de prijs waarvoor ze het aanboden. Trouwens is er een hele discussie geweest met kabinet en reisbranche met betrekking tot deze valse prijzen op het gebied van vliegtickets wellicht dat hier ook nog iets over in staat.

Succes.

Njit
03-03-08, 21:49
Beetje erg krom ja. Heb op zich niet echt slechte ervaringen met Cheaptickets. Maar als dit hun nieuw truc wordt dan ben ik snel klaar met hun...

mafo
03-03-08, 23:36
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit kunstje zie en hoor. Ik had bij e-bookers een andere ervaring van de winter. Toen ik prijzen zocht was de luchthavenbelasting 2x zo hoog als die was toen ik verder ging in het bestelsysteem. Dat was een leuke meevaller, overigens gebruikt cheaptickets wel hetzelfde bestelsysteem als vele anderen.

Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben met andere organisaties ?

Syllvia
04-03-08, 09:49
Wij hebben daar ook onze tickets geboekt, geen enkel probleem, gewoon de prijs die op de site stond betaald.

groetjes Sylvia

Natasja L.
04-03-08, 11:41
Ik kan moeilijk geloven dat jij alle voorwaarden van iedere maatschappij leest. Ten eerste moet je al een halve jurist zijn om de echte toepassing ervan te begrijpen. Ten tweede ben je er een hele tijd mee bezig. :roll:

Geloof wat je wilt, maar wij lezen de algemene voorwaarden wel. De laatste keer waren dat de voorwaarden voor onze autohuur bij Hertz.

Ik heb even gekeken naar de voorwaarden van Cheaptickets.nl. Ik vind dat er best belangrijke zaken in staan die je moet weten voordat je de boeking gaat doen. Zoals bijvoorbeeld:

Zijn ze aangesloten bij ANVR?
Prijzen en betaling; hoe is de ticket opgebouwd?
Wat zijn de reserveringskosten?
Wanneer moet je betalen?
Hoe zit het met het ontvangst van de reisbescheiden?
Hoe zit het met de aansprakelijkheid?
Wanneer is de overeenkomst definitief?
Hoe zit het met annuleren/wijzigingen? Wat zijn de kosten?

Het staat er allemaal duidelijk in beschreven. Je hoeft echt geen jurist te zijn om dit te begrijpen! :roll:

Schijnbaar hoef jij dit allemaal niet te weten, voordat je een paar honderd euro gaat uitgeven. Ik wil achteraf niet voor verrassingen staan en lees de voorwaarden dus wel.

Michael66
04-03-08, 14:30
Voorwaarden zijn er niet voor niets. Zoals Natasja al zegt: ze zijn er om gelezen te worden. Doe ik ook. Waarom? Om niet voor verrassingen te komen te staan, te weten waar je aan toe bent.

En om terug te komen op Cheaptickets: ze zullen niet zo gauw een corretie doen op tickets met een verschil van een paar tientjes, dat kost hen nl. alleen maar hun naam. En die naam ... die is goud waard. Letterlijk. Een goede naam krijgen is veel investeren, een slechte naam kun je veel te snel krijgen door een "zeikerd" te worden genoemd op internet of nog erger ... Radar!

Dus laat je door dit geval vooral niet ontmoedigen om vooral via internet te blijven zoeken en boeken. Tegenvallers kom je ook genoeg tegen via het "oude" kanaal van reisbureau's en zo.

Carlo
04-03-08, 20:52
Precies! Wij hebben dit jaar bij vliegwinkel.nl geboekt, ook al eens bij cheaptickets en world travel center. Ik vind het zoeken naar de goedkoopste tickets een sport maar je moet er wel wat moeite voor doen en dus GOED lezen. Ook bij autohuur-sites e.d. Als je denkt, dat kan toch niet, die prijs, dan is dat vaak ook zo en zit er ergens wel een addertje onder het gras.....

Corry
05-03-08, 11:58
Dit herken ik helemaal niet van cheaptickets. Koop al een paar jaar tickets via hen en heb nooit problemen gehad.Alleen moesten ze dit jaar de terugreis veranderen en dat heb ik in overleg tot onze tevredenheid kunnen doen.
Wel vervelend zo'n ervaring:shock:

Syllvia
05-03-08, 16:36
Wij hebben bij cheaptickets geboekt voor 500 pp, we gaan 16/9 weg

shadowgae
05-03-08, 18:04
Ja maar wie had het over terug keren :lol:
Het is ook een rechtstreekste vlucht iets wat de meeste goedkoopere vluchten niet zijn.

Maar serieus, het zijn idd lokprijzen, maar toen ik een maand geleden info ging vragen over vluchten naar Florida waren alle reisboeken hier nog niet beschikbaar en toen zei het reisbureau dat er in de maand Juni rechtstreekste vluchte gingen beschikbaar zijn voor een 450 Euro rechtstreeks naar Orlando. misschien als je in het reisbeureau zelf boekt dat er kortingen of promoties aanhangen als je nog een hotel bij boekt.

Njit
09-06-08, 11:07
Oud draadje al maar zonde om een nieuw topic te openen.
Wij zijn bezig om tickets te boeken (naar Japan, maar dat maakt voor het verhaal niet uit :) ).

Bij Orbitz zetten ze er zelf ook Ticket Protector bij (deze kun je er ook weer vanaf halen). Dit is toch gewoon een annuleringsverzekering? Heeft het zin om dit erbij te nemen als je zelf al een Annuleringsverzekering hebt?

Verder pakt de site onze CC's niet (geen autorisatie) maar daar bel ik nog over met de Rabobank..

Ta2 Gerrit
13-06-08, 23:19
Ik was in eerste instantie ook aan het boeken bij cheaptickets.nl maar ik werd er iedere keer uitgegooid. Ik belde ze op waarom dat was. Volgens hen was dat omdat ze de prijzen van United aan het uploaden waren.

Jackie

Dit begint een bekende "truc" van cheaptickets.nl te worden. Wij hebben dit al 2 keer meegemaakt, met dezelfde smoes als antwoord. En dan was na telefonisch contact de ticket plots wat duurder als in eerste instantie op de website vermeldt. En ook hier kreeg United de schuld.

Door de €50,- extra korting viel het dan nog mee, en dus geboekt, maar bij een volgende boeking, met weer dezelfde smoes en dezelfde aangewezen schuldige (united zou plots hun prijzen aangepast hebben op zaterdagnacht, het moment dat wij boekten), en toen hebben wij gepast.

Ik hou niet van zulke praktijken (riekt toch een beetje naar oplichting of op zijn minst prijsopdrijving), dus zijn we verder gaan zoeken en hebben, via kayak.com, tickets geboekt bij de amerikaanse equivalent cheaptickets.com (zelfde naam, maar andere, US, maatschappij)

Njit
13-06-08, 23:34
Door de €50,- extra korting viel het dan nog mee, en dus geboekt,

50 euro korting zijn hun boekingskosten. Dus die korting kunnen ze makkelijk geven (ze moeten denk ik een bepaald volume aan tickets halen).
Bij supersavers.nl heb je geen boekingskosten.

suzanne
12-07-08, 19:51
Ik wil dus tickets gaan boeken bij Cheaptickets.com, omdat deze voor onze reisperiode echt het voordeligst uitkomen!

Iemand daar ervaring mee?
Krijg je daar e-tickets? Er staat bij dat alle belastingen e.d. erbij inbegrepen zijn, klopt dit ook?

Scheelt ongeveer 120 euro per persoon, dus best een redelijk snelle manier om geld te besparen ;)

Tickets komen dan samen op 1530$ (2 volw.)....

Mocht iemand nog meer tips hebben; vertrek rond 18 april en terug rond 4 mei!

corrus
12-07-08, 21:38
Cheaptickets.com is géén Nederlands bedrijf, daarom berekenen ze geen 45,- p.p. euro Ecotax.
Deze tax zal je dan moeten betalen bij het inchecken op Schiphol.

cloggie68
13-07-08, 14:03
Ik heb er geboekt! Wij gaan 25 april tot 5 mei dus het is nog even afwachten hoe het bevalt. Maar betalen met creditcard ging in 1x goed en we konden zelfs al plaatsen kiezen in het vliegtuig (geen garantie, dat weet ik). Verder komt de ecotax er nog bij maar zelfs dan scheelde het nog behoorlijk. Wij betaalden voor 2 volwassen en 2 kids ruim $2800 en dat kwam op 1860 euro.

groetjes
Karen

colorito
27-07-08, 13:06
Ik heb net een ticket geboekt bij Cheaptickets.com voor een reis naar Orlando vanaf Brussel. Nu krijg ik een mail van Access America over een Travel Insurance Plan. Ik kwam dit bij de boeking, naar mijn weten, nergens tegen. Het kost zo'n 50 dollar. Niet veel dus, maar is dit overbodig als ik een reis-annuleringsverzekering heb?

Bij Cheaptickets staat dit uitgelegd:
http://www.cheaptickets.com/shared/page ... bled=false (http://www.cheaptickets.com/shared/pagedef/content/legal/domAirTravproTC.jsp?popupsDisabled=false)

Teleton
27-07-08, 13:26
Het kost zo'n 50 dollar. Niet veel dus, maar is dit overbodig als ik een reis-annuleringsverzekering heb?

Ik heb maar even doorgeklikt naar de polisvoorwaarden.....:oops:.Daar kan je direct al zien dat het een verzekering voor de Amerikaanse markt is, want je moet eerst opgeven in welke staat je woont.

Advies: Gewoon hier je reis- en annuleringsverzekering afsluiten. Aanbiedingen laten voor wat ze zijn.

Vraagje: Heb je een auto gehuurd, want er komen dan nog veel meer aanbiedingen.......[-o<[-o<

lelici
06-08-08, 17:05
Ja, het scheelt inderdaad wat geld, maar dat moet ergens vandaan komen. Verwacht er dus geen klantvriendelijke service. Heb je problemen, dan mag je het zelf uitzoeken, en beroepen ze zich op de allgemene voorwaarden. LEES DEZE GOED!!!!!!

Voorbeeld: ik bestel in Januari 2 tickets van Brussel via Heathrow naar Newark. Ik zou op Terminal 5 in London aankomen en van daaruit ook weer richting Newark vertrekken. Na een aantal maanden bekijk ik het, inmiddels toegezonden E-ticket eens, en zie dat er slecht 1,5 uur tussen aankomst vanaf Brussel, en weer vertrekken naar Newark zit.
Bellen met Cheaptickets(15 min. wachttijd): Vriendelijk juf aan de foon, die bevestigd dat dit niet haalbaar is. Zij belt met Britsh Airways. Goed dat u gebelt heeft, want ook de vertrekterminal is gewijzigd. U vertrekt nu vanaf Terminal 4, dan is het al helemaal niet meer haalbaar. Alternatief: een vlucht die 6,5!!!! uur later uit London vertrekt. Conclusie: bijna een hele dag minder vakantie. Wie is het schuld. U, mijnheer, want u dient de vertrektijden in de gaten te houden....duh, ben ik een reisburo, of wie??? Ik was per slot van rekening nog wel diegene die het was opgevallen. En dat terwijl ik de tickets online zo besteld heb, en dus met deze onhaalbare overstaptijden, nooit ter verkoop had mogen worden aangeboden. Uiteindelijk me er bij neergelegd, je hebt toch geen keuze, maar na 2 maanden nog eens gechecked bij BA, en tot mijn stomme verbazing, bleek er wel een latere vlucht vanuit Brussel naar Heathrow te gaan, waardoor mijn wachttijd met 3,5 uur verkort zou zijn. Bellen met Cheaptickets(20 min. wachttijd): vriendelijke juf aan de lijn; Bellen met BA. Dit zou als wijziging worden beschouwd door BA, en de kosten waren 150 Euro p.p. Ik dacht dat ik van mijn stoel afviel. Dus ik tegen de juf: hadden jullie me daar de vorige keer dan niet attent op kunnen maken, want dan had het nog wel gratis gekunt? Ja, had gekunt, maar is niet gebeurt. Waarom niet? Geen idee? Wie is het schuld? U, mijnheer, want in de Alg. Voorwaarden staat dat luchtvaartmaatsch. zonder opgaaf van redenen hun vluchtschema kunnen veranderen.
Klopt idd, maar wat dit hiermee te maken heeft is mij nog altijd een raadsel
Kortom: Cheaptickets biedt dus tickets aan met een overstap erin die niet haalbaar is. Wil je dit nadien, op eigen initiatief(want hun valt het niet eens op), veranderd hebben, kost je dat vakantiedagen of een boel geld extra. Telefonistes komen vriendelijk over zolang er geen kink in de kabel zit, want dan wordt men al snel kortaf en beroept men zich op de Alg. Voorw. en wordt je het mes op de keel gezet.

Voor mij de 1e en de laatste keer. Volgende keer betaal ik graag 250 Euro per ticket meer bij een gedegen organisatie!!!

ferret
06-08-08, 17:13
Wij hebben ongeveer hetzelfde ervaren. Onze vlucht van Orlando naar Miami verviel en als alternatief kregen wij een vlucht aangeboden vanuit Georgia!!!!! Dat is maar 10 uur rijden ongeveer. Uiteraard zijn wij hier niet mee akkoord gegaan en nu hebben we eerst een vlucht van Orlando naar Atlanta,vervolgens van Atlanta naar Miami en dan naar Amsterdam.
Met de auto van Orlando naar Miami gaat sneller, maar dat mag niet. Als we de eerste twee vluchten niet op komen dagen, mogen we niet meer mee in de vlucht naar Amsterdam. Ook voor ons de laatste keer bij CheapTickets.

Teleton
06-08-08, 18:38
. Na een aantal maanden bekijk ik het, inmiddels toegezonden E-ticket eens, en zie dat er slecht 1,5 uur tussen aankomst vanaf Brussel, en weer vertrekken naar Newark zit.

Voor mij de 1e en de laatste keer. Volgende keer betaal ik graag 250 Euro per ticket meer bij een gedegen organisatie!!!

Van harte welkom op dit Vrolijk Forum! Jammer dat je de rubriek "Even voorstellen" nog niet hebt gevonden. Misschien komt dat nog? ;-)

Je frustratie snap ik wel. Een reis boeken via een internetorganisatie vereist inderdaad wat meer zelfwerkzaamheid en zelfredzaamheid van de klant. Bovendien vraagt het van de klant dat hij zich verdiept in de voorwaarden die met de boeking verband houden. Daarbij zijn algemene voorwaarden van grote waarde, dan weten beide partijen waaraan en waaraf, niet waar? Dan kunnen ze zich daar, bij verschil van mening, op beroepen. Niks mis mee toch? Ook is het handig om vooraf te weten wat maatschappijen wel en niet kunnen doen, als je al een ticket hebt gekocht.

Een van de stelregels is eerst kijken, dan denken en dan pas boeken. Je hele verhaal staat los van Cheaptickets, al wil jij ons anders doen geloven. Ik vind het dan ook niet fair om deze organisatie op deze manier hier zwart te maken. O, ja om misverstanden te voorkomen: Ik boek zelf nooit bij Cheaptickets maar het lijkt mij dat je (een beetje) denigrerend over de medewerksters praat! De juf.......[-X

Gelukkig ben ik het met het laatste deel van je quote weer helemaal eens. Niet meer doen...., tenzij je misschien hier wat reisverslagen en ervaringen leest. Een goede voorbereiding is het halve werk, scheelt veel stress en ergernis.

Njit
06-08-08, 18:44
Cheaptickets is niks meer en niks minder dan een doorgeefluik voor E-tickets. Die 1.5 uur overstap-tijd is wettelijk toegestaan. Aan jou de keuze om het te boeken.

Sommige boekingssites bieden de meest rare combinaties aan. Bijvoorbeeld aankomst op Newark en vertrekken vanaf JFK. Hoe je dan je vlucht haalt is jouw probleem.
Vraag je dus altijd af waarom een bepaalde vlucht goedkoper is dan de ander. Vaak zit het in de vluchttijden of de overstap.

Teleton
06-08-08, 18:45
Met de auto van Orlando naar Miami gaat sneller, maar dat mag niet. Als we de eerste twee vluchten niet op komen dagen, mogen we niet meer mee in de vlucht naar Amsterdam. Ook voor ons de laatste keer bij CheapTickets.

Met welke maatschappij vliegen jullie? Misschien heeft het zin om zelf direct contact met ze op te nemen. In de regel zijn de maatschappijen zeer klantvriendelijk en best bereid om je te helpen.

Als ik het goed begrijp gaat het om de terugvlucht en hadden jullie gepland om vanuit Orlando met een overstap in Miami terug naar A'dam te vliegen? Of is er en stop-over gepland?

Het alternatief was Orlando, Georgia, zeg je. Maar Georgia is en staat, geen vliegveld. Help fff om de zaak helder te krijgen. Je hebt nog volop tijd om het vooraf te laten corrigeren en er is vast wel iemand met een goed idee om er uit te komen.....hoop ik!

ferret
06-08-08, 19:06
Normaal boeken wij via American Estates, maar omdat we met Martinair niet meer rechtstreeks naar Orlando konden hebben wij bij Cheaptickets geboekt.
Heen vliegen we met Martinair naar Miami en met American Airlines naar Orlando.
Terug zouden we van Orlando met Delta Airlines naar Miami en met martinair naar Amsterdam. Vervolgens kregen we te horen dat de vlucht van Delta Airlines was vervallen en dat het aanbod dat wij kregen nu was... met de auto naar North Caroline(sorry, ik had er Georgia van gemaakt) dan een vlucht met Delta Airlines vanuit Atllanta naar Miami. Daar hebben wij geen genoegen mee genomen, uiteraard en nu hebben we dus 3 vluchten terug naar huis. Eerst van Orlando naar Atlanta (Delta Airlines) dan Atlanta -Miami (Delta Airlines) en dan martinair naar Amsterdam.
Volgens de dame aan de telefoon hadden we geen keus en moesten we dit wel accepteren. Toen wij voorstelden met de auto naar Miami en alleen de laatste vlucht, zei ze, dat we dan bij Martinair niet geaccepteerd zouden worden.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik dit niet heb gecontroleerd bij Martinair. Wij vliegen pas 's avonds vanuit Miami naar huis, maar moeten om 8 uur 's ochtends al op het vliegveld van Orlando zijn. Die tijd kunnen we ook gebruiken om naar Miami te rijden.
Maar ja, dat mag niet.

Teleton
06-08-08, 20:11
Nou, klaar ben je! Er zijn inderdaad de 16e oktober geen vluchten van Delta naar Miami (meer).

Ik ben hier zelf ook geen expert in en kan niet beoordelen of Cheaptickets al tot het uiterste voor je is gegaan. Om eerlijk te zijn betwijfel ik dat een beetje.

Mijn eerste stap zou nu echt richting Martinair zijn, als je bereid bent om zelf naar Miami te rijden natuurlijk. Probeer het charme offensief. Niet blazen door de telefoon, hoe begrijpelijk ook. Leg de zaak rustig voor alsof het niet om jouw zuurverdiende vakantie gaat, maar die van een kennis. Vertel je verhaal en vraag om een oplossing. Trap niet in welles/nietes spelletjes.

Het is een heel ingewikkeld gedoe met die tickets, en hoe l**lig ook, ze brengen je wel van A naar B. Je zou toch zeggen dat ze hier een mouw aan kunnen passen. Per slot van rekening heb je er voor gekozen met Martinair te blijven vliegen, een loyale klant verdient een loyale behandeling, zou ik zeggen.

Heb je alleen de vliegtickets bij Cheaptickets besteld of heb je een pakketreis geboekt? Voor een pakketreis zou je de ANVR voorwaarden nog eens kunnen controleren, ik ben bang dat er niets te halen is, maar misschien toch de moeite waard.

Heb je overigens het aanbod om met de auto naar NC te rijden zwart op wit? Dat is namelijk wel een voorstel waar je "iets" mee zou kunnen vermoed ik. In dat geval brengen ze je namelijk niet van A naar B.

Nou, veel sterkte in deze bange tijden. Probeer het hoofd even koel te houden en laat je voorpret en je vakantie niet bederven.

Corry
06-08-08, 20:36
Ik heb al verschillende malen tickets bij cheaptickets geboekt. Telkens als er een wijziging was (en dat was nog al eens) kreeg ik een mail van hen. Toen er een hele dag van de vakantie afging heb ik gezegd dat ik DAT onacceptabel vond en onmiddellijk werden er andere opties aangeboden.
Heb dus uitstekende ervaringen met hen.

ferret
06-08-08, 20:50
We hebben alleen de vlucht en de auto bij Cheaptickets geboekt. Uiteraard heb ik alles nog zwart of wit. Wij gaan het morgen maar eens proberen bij Martinair, maar Cheaptickets verzekerde ons, dat als wij ons niet zouden melden in Atlanta, wij niet meekonden met de vlucht naar Nederland. [-X

Trouwens zal dit onze vakantie niet bederven, want het ergste wat er kan gebeuren is dat we naar Atlanta moeten. Dat overleven we ook wel weer. Het zal alleen een hele lange dag worden met drie vluchten.

St Piet
24-01-13, 18:04
Ik wilde vandaag KLM/Delta boeken bij Cheaptickets.nl, maar er was een probleem met mijn creditcard. Was erg jammer, hun tarief was goedkoopste en aan mijn cc zitten reis- en annuleringsverzekeringen gekoppeld. Via dit forum geattendeerd op KAYAK.COM. Via hun rechtstreeks doorgesluisd naar Delta, en die waren zelfs goedkoper dan Cheaptickets, en rekenen ook nog eens geen creditcard-kosten!
Reis: heen naar Tampa (via Detroit) en terug vanaf Key West (via Atlanta/Washington)

roxylemmens
19-04-18, 15:00
iemand ervaringen met cheaptickets?
Ik zie echt goede aanbiedingen en lees goede recencies maar ben toch huiverig gezien de goede tarieven.
Kan iemand me helpen, ik wil deze week gaan boeken. ;-)

Angeline Kievits
19-04-18, 18:06
Volgens mij is Cheaptickets een vergelijkingsmachine die de goedkoopste prijzen bij de diverse luchtvaartmaatschappijen voor je zoekt. Als je een goede aanbieding hebt gevonden kun je ook op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij kijken/boeken. Ik heb wel eens geboekt via Cheaptickets, dat ging perfect.

Don Tuse
19-04-18, 20:32
Cheaptickets is een vergelijkingsmachine die de goedkoopste tickets bij de diverse luchtvaartmaatschappijen voor je zoekt.

KevinB
19-04-18, 20:44
Cheaptickets is geen vergelijkingsmachine zoals bijv. momondo.nl
Je kunt bij cheaptickets de tickets ook boeken en dus betalen, het is dus eerder een soort online reisbureau zoals expedia is.
Als je een goede prijs hebt gevonden kijk dan ook even bij de airline zelf ( zoals hierboven al aangegeven)
Indien je de tickets bij cheaptickets boekt heb je bij een eventuele vluchtwijziging in jouw nadeel ook met hen te maken, en dat kan soms lastig zijn. In zo’n geval kun je beter direct met de airline te maken hebben.
Ik heb ook weleens tickets gekocht bij cheaptickets en dat ging allemaal prima.

A.Hofman
19-04-18, 22:37
Dit jaar bij Budgetair geboekt, valt onder de zelfde paraplu als cheaptickets.nl, net als vayama, flugladen en vliegwinkel. De overkoepelende organisatie is Travix International BV.

Marco Tiel
14-07-20, 22:24
De afgelopen maanden is er al het nodige besproken mbt vluchten, omboeken en refunds. Voor deze zomer hadden wij vluchten geboekt via cheaptickets.de. Doordat de vlucht van Dusseldorf naar Londen door BA werd gecancelled hebben wij recht op een refund. Dit was enkele weken geleden. HEeft iemand inmiddels al een refund van cheaptickets gekregen? En z ja, hoe lang heb je er op moeten wachten.
Wellicht is dit vragen naar de bekende weg maar ik tracht er gevoel bij te krijgen

MichelvanDorst
16-07-20, 12:40
Wij hebben onze vlucht van Amsterdam-London-Orlando ook geannuleerd en een refund aangevraagd. Het was bij ons geboekt met als tussenpersoon Airtrade, via het reisbureau (bij jullie dus Cheaptickets). Bij British Airways kan het tot 12 maanden duren voor je je geld terug hebt. Ik heb een claim ingediend via AviClaim. Kijken of we wellicht zo eerder ons geld terug krijgen. Je bent afhankelijk van BA in dit geval volgens mij.
En wij zouden oorspronkelijk op 20 april al vliegen. Dus het duurt wel even.

pepilein
21-07-20, 11:56
Rechtstreeks geboekt bij BA. Deel van de vluchten op 10 juni eruitgehaald door BA. Via twitter refund aangevraagd en 4 dagen later al mijn geld terug gehad. Uiteraard zeer tevreden over deze afhandeling door BA. Wellicht hoeven jullie dus geen jaar te wachten....

Frans1949
22-07-20, 15:30
Maar dat is het punt dus.Jij hebt rechtstreeks bij de airliner geboekt.
Hier heb ik dus mijn lesje ook geleerd.
Ik boek nu ook rechtstreeks bij de airliner.
een paar tientjes meer heb ik er wel voor over.

FrankS
22-07-20, 17:49
Laten we hopen dat dit toch een uitzonderlijke situatie blijft.

Ik heb geboekt via AirnGo bij Air France. De tussenpersoon verschuilt zich achter de airline, met de boodschap dat ze geen invloed hebben op de snelheid van uitbetalen. Rechtstreeks contact met de airline heeft echter geen zin. In de tussentijd claimt AirnGo wel €59 (per persoon) aan administratiekosten voor de afhandeling van de refund....

corrus
22-07-20, 17:52
In de tussentijd claimt AirnGo wel €59 (per persoon) aan administratiekosten voor de afhandeling van de refund....
Is eigenlijk te schofterig voor woorden, maar dat recht hebben ze...

FrankS
22-07-20, 17:55
Het staat inderdaad in de algemene voorwaarden. Voor de vorm heb ik wel protest aangetekend, want de EU richtlijn zegt dat ik volledig schadeloos gesteld moet worden, inclusief kosten. Via de achterdeur dan toch ca. 15% administratiekosten in rekening brengen is inderdaad schofterig.

marcelis10
26-07-20, 14:10
Onze vlucht in december vanuit New York naar Amsterdam is ook al gecanceld door Norwegian Air. Binnen 2 dagen geld terug op mijn rekening. Super geregeld.

marcelis10
26-07-20, 14:11
Misschien kun je beter je creditcard inschakelen als je via cc hebt betaald tenminste. Wij hebben van Expedia nog niks terug maar wel via onze creditcard.

FrankS
27-07-20, 16:15
Welke CC-maatschappij heb je? En wat voor verzekering zat er op die CC?

corrus
27-07-20, 18:30
Onze vlucht in december vanuit New York naar Amsterdam is ook al gecanceld door Norwegian Air. Binnen 2 dagen geld terug op mijn rekening.
Zoals reeds eerder is verteld, FrankS heeft via een tussenpersoon geboekt (CheapTickets) en jij rechtstreeks bij de Airline (Norwegian)... En dat maakt het verschil.

Esther43
27-07-20, 22:44
Ik heb bovenstaande berichten met interesse gelezen gezien wij tickets hebben voor oktober geboekt via Cheaptickets bij United airlines. Ik verwacht, gezien de huidige situatie, dat deze geannuleerd worden door United airlines. Wat betreft de kosten die een boekingkantoor kan berekenen vond ik dit: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Deze site kwam ik op met een link op Rijksoverheid.nl waardoor ik verwacht dat dit betrouwbare informatie is.

FrankS
28-07-20, 12:44
Zoals reeds eerder is verteld, FrankS heeft via een tussenpersoon geboekt (CheapTickets) en jij rechtstreeks bij de Airline (Norwegian)... En dat maakt het verschil.

Ik heb inderdaad via een boekingskantoor geboekt (niet CheapTickets, maar AirnGo). Volgens de uitleg van Consuwijzer op de pagina hierboven mag ook een boekingskantoor geen administratiekosten in rekening brengen. Daar ga ik dus nog even achteraan. Vooralsnog heb ik al 4 weken geleden mijn verzoek tot restitutie ingelegd (via de speciaal daarvoor opgestelde pagina van AirnGo), maar nog geen enkele reactie gekregen. Ik heb betaald met mijn Visa CC, dus ga ook daar nog even navragen of ik die betaling niet kan laten storneren.

FrankS
04-09-20, 12:30
Ik heb inderdaad via een boekingskantoor geboekt (niet CheapTickets, maar AirnGo). Volgens de uitleg van Consuwijzer op de pagina hierboven mag ook een boekingskantoor geen administratiekosten in rekening brengen. Daar ga ik dus nog even achteraan. Vooralsnog heb ik al 4 weken geleden mijn verzoek tot restitutie ingelegd (via de speciaal daarvoor opgestelde pagina van AirnGo), maar nog geen enkele reactie gekregen. Ik heb betaald met mijn Visa CC, dus ga ook daar nog even navragen of ik die betaling niet kan laten storneren.

Inmiddels heeft AirnGo het bedrag van de boeking (minus 3x€59) gerestitueerd op mijn creditcard. Die €177 die ze in eigen zak houden, ga ik nu terughalen via mijn bank, als betwiste betaling. Naar verwachting zal AirnGo (die tot dusverre op geen enkele mail reageert en ook niet telefonisch bereikbaar zijn) dan wel contact hierover opnemen.

FrankS
16-10-20, 09:17
Inmiddels heeft AirnGo het bedrag van de boeking (minus 3x€59) gerestitueerd op mijn creditcard. Die €177 die ze in eigen zak houden, ga ik nu terughalen via mijn bank, als betwiste betaling. Naar verwachting zal AirnGo (die tot dusverre op geen enkele mail reageert en ook niet telefonisch bereikbaar zijn) dan wel contact hierover opnemen.

De bank heeft de €177 nu gerestitueerd op mijn creditcard, maar is nog wel "in gesprek" met AirnGo.

hannie
16-10-20, 09:51
Wat een gedoe!

FrankS
16-10-20, 11:42
Wat een gedoe! Agree. Maar als je niets doet komen ze er mee weg. En daar gokken ze op.

hannie
16-10-20, 15:09
ja dat snap ik. Ik zou er ook achteraan gaan.

Floridaboy
18-10-20, 11:47
Ik had 2300 euro tegoed van Cheaptickets, elke keer werden we met een kluitje het riet ingestuurd om maar niet terug te hoeven betalen, ondanks dat ik met cheaptickets zaken deed houden zij vast dat ik zaken deed met de vliegtuigmaatschappij en zolang die maatschappij niet terugbetaald aan cheaptickets moet je wachten, gelukkig mijn geld via mastercard teruggeboekt gekregen.

Betaal dit soort dingen altijd via creditcard is mijn tip.

Ebelix
21-10-20, 18:24
Of boek direct bij de maatschappij.

Frans1949
22-10-20, 13:33
Of boek direct bij de maatschappij.

Dat is was ik me ook voorgenomen heb.
Vanaf nu geen "goedkope" sites meer.
Maar, toegegeven, ik heb in het verleden toch wel heel goedkoop gevlogen.

Esther43
08-11-20, 23:25
Eerlijk is eerlijk, wij hebben keurig ons geld terug gekregen van de tickets die wij via Cheaptickets geboekt hadden bij United. Er is telkens keurig gecommuniceerd door Cheaptickets. Als het niet goed verlopen was had ik dat ook laten weten maar nu dat wij hierover niet mogen klagen wil ik dit ook even laten weten. Ik ben me er wel van bewust dat als je direct geboekt bij de luchtvaartmaatschappij in de meeste gevallen je beter af bent, maar daar hangt meestal een wat groter prijskaartje aan en dat is een keus en risico.