PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Florida: Vragen en Tips!



Pagina's : [1] 2 3

Willeke
22-03-05, 00:29
Hoi allemaal,

Op de eerste plaats bedankt voor jullie reacties alvast. Natuurlijk weten wij wat wij ongeveel willen......Wat wij zeker denken te willen zien is:

-Fort Myers Start 2 dgn; van daaruit een appartement of hotel boeken voor de laatste week in Sanibel of Capitel?(schelpen en natuur is erg favo bij de dames, en ik vindt de rust voor een weekje heerlijk!)

- Everglades

- Miami Beach

- Stukje Keys (dolfin research, sea quarium?; de kids zijn dol op dieren!)

- Ford Lauderdale?

- Cape canaveral

- Orlando ( Sea world; Disney, maar alleen de items die niet in Parijs zijn, de disneyparken zijn niet onze allergrootste prioriteit, al moeten we natuurlijk wel de mooiste?? attracties meepikken!!
Wie heeft er tips voor zo efficient mogelijk tickets, wel of niet in combinatie met een studio of appartement? Ik heb zitten kijken bij diverse online verkoopcentra van dergelijke tickets, maar weet echt niet waar we de beste keuze in maken. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos even niet meer zie...., Ik heb via priceonline ook voor een huurauto gekeken; ziet er aantrekkelijk uit maar vindt dit nergenst terug op dit forum? .BVD.

Willeke
:roll:

Ebelix
22-03-05, 09:35
De reden dat er niet via priceline auto's gehuurd worden is dat er nog verzekereingen bij afgesloten moeten worden. Hierdoor wordt de huurprijs veel hoger als wanneer je via Nederland een auto huurt. De goedkoopste adressen om een auto te huren zijn oa. Hotelplan, American estates, exit reizen. Bij American estates kan je ook terecht voor entreebewijzen van de parken in Orlando.

Ik weet niet hoe lang je in Orlando wil blijven maar wellicht is het huren van een bungalow met eigen zwembad een optie.

Carlo
22-03-05, 22:56
je kunt beter op het vaste land iets huren en dan naar Sanibel/Captiva rijden ($3 toll) dan iets huren op de eilanden zelf. Is namelijk erg prijzig. Vanuit Ft. Myers is het prima te berijden. Dus behalve als je big money to spend hebt zou ik gewoon op het vaste land iets zoeken.

Abcdefg
22-05-05, 01:33
Hallo,

Ik heb net een reis geboekt voor komend zomer naar zowel Californie als Florida. Ik heb hier al wat gelezen over bepaalde vliegen enzo die in Florida zitten, maar ik vroeg me af of je je nog ergens voor moet inenten, of dat mensen nog tips hebben wat je eigenlijk wel mee zou moeten nemen...

Gr. Robert

Michael66
22-05-05, 06:50
Niks inenten, niks meenemen.

Als je in Florida last krijgt van muggen (minimugjes die grote bulten kunnen veroorzaken!!!) kun je daar bij Walgreens of zo voor weinig $ spul kopen met DEET erin, dat helpt perfect. Let wel op bij kleine kinderen met dat spul.

Maartje
22-05-05, 16:41
Gewone spullen meenemen die je altijd op vakantie naar een warm land meeneemt. We hebben ter plekke sunblock factor 45 gekocht, want elke dag vertelden ze bij het weerbericht dat de UV extreem was, gevaarlijk dus. Het enige wat ik miste, laatst, was een hele luchtige blouse met lange mouwen, liefst wit. Dat is heel handig tegen de zon, ik zag allerlei mensen om me heen die daar wel aan hadden gedacht, maar het is misschien meer een vrouwen- dan een mannentip.

Bai,

Maartje

Abcdefg
22-05-05, 21:03
en hoe zit het met paspoorten? Kun je amerika nu nog in zonder een extra visum aan te vragen en dergelijke? Ik heb alleen een gewoon NL paspoort... 20 juli is de vertrekdatum...

Daniel
22-05-05, 21:15
Een visum is niet nodig voor Amerika. Als je een paspoort hebt dat na 1995 is uitgegeven (en dus machine-readable) dan kun je (nu nog) zonder visum Amerika binnen. Hou er rekening mee dat kinderen (ook babies) een eigen paspoort nodig hebben!

pyca
27-05-05, 12:22
Hoi Robert,

Wat ik altijd mee heb, hoe warm het daar ook is, zijn n paar kledingstukken met lange mouwen (vest?trui). Overal draait de airco op volle toeren, maar 's avonds in een restaurant vind ik het vaak te koud om in je t shirtje met korte mouwen te zitten. Alhoewel ik n hoop mensen dat wel zien doen. (Misschien zijn wij koukleumen) Ik was iig blij dat ik het afgelopen vakantie weer bij me had.

gr
Carin

MACK969
17-07-05, 13:53
hallo

Ik ga in september naar Orlando, Florida.
Is de kustroute oost van Daytona naar Miami een mooie weg om te rijden niet de Intersate 95 maar highway nr 1.

Mack

ekkie50
18-07-05, 15:31
interessanter dan highway 95 is route 1 zeker. In sommige dorpen
onderweg moet je behoorlijk langzaam rijden, bijvoorbeeld in West Palm
Beach. Daar stikt het ook van de cops. Je bent een hele tijd onderweg
als je via route 1 van Daytona naar Miami rijdt.
Misschien kan je gedeeltelijk I-95 en gedeeltelijk route 1 rijden. Dan heb
je het beste van beide.

Michael66
18-07-05, 15:36
Goede tip van Ekkie. Hebben wij ook zo gedaan. We wilden eerst de route helemaal langs de kust doen (1 en A1A geloof ik), maar na een aantal uren hadden we dat wel gezien en zijn we via de interstate verder gereden. Langs de kust zijn wel leuke piertjes en zo, maar dat vond ik toch steeds veel van hetzelfde. Uiteraard is dat mijn persoonlijke ervaring, ik kan me best voorstellen dat anderen het eindeloos vinden om een hele dag langs de kust te toeren.

ekkie50
19-07-05, 09:15
ik zou het andersom willen stellen, door je tips te geven over de
gedeeltes van route 1 die de moeite waard zijn.

De echt interessante gebieden aan route 1 zijn naar mijn mening:

1. Het uitgebreide kustgebied naast Titusville (Canaveral National
Seashore en Kennedy Space Center). Neem daarna interstate 95 zuid tot:

2. West Palm Beach (deftig) en dan verder zuidelijk op route 1.

Dit is in 1 dag wel te doen denk ik en daarin is genoeg te zien en te doen.

amerikafans
27-12-05, 14:46
In mei 2006 wiillen wij de volgende rondreis maken door Florida, met twee kinderen van 9 en 11 jaat

3 dagen Orlando
2 dagen St Petersburg
2 dagen Naples
1 dag Key Largo
2 dagen Key West
4 dagen Miami

Heeft er iemand nog leuke tips of ervaringen om te delen? Bijvoorbeeld Wat moeten we zeker gaan bekijken onderweg?

Ta2 Gerrit
27-12-05, 15:08
Allereerst welkom op het Florida Forum. 8)
Ik zou als ik jullie was eerst even in dit forum gaan neuzen, want er is al veel voorbij gekomen over al deze plaatsen .
Daar haal je al heel veel tips en tricks uit, en als je dan nog vragen hebt (ongetwijfeld), dan zullen de diverse experts ze graag beantwoorden.
Veel succes & Have Fun ! :lol:

Eric
27-12-05, 19:54
Amerikafans, vertel ons dan ook meteen of dit een georganiseerde reis is, of dat jullie ditn op eigen houtje gaan doen, anders zou ik nl. de volgorde iets omdraaien, aangezien Orlando het leukste en vermoeiendste deel van je reis is (zeker voor de kids) zou ik zelf (uit ervaring) kiezen voor eerst een dag of drie in Miami ok wat bij te komen van de reis, en te wennen aan het tijdsverschil, en dan eindigen met vier volle dagen in Orlando.
Eric

amerikafans
30-12-05, 12:36
OK bedankt voor de tip. Het bis geen georganiserrde reis, dus misschien kunnen we het beter omgooien. Allen zitten we dan in Orlando op 28 mei, is het dan niet hardstikke druk?

Eric
30-12-05, 15:30
Het is altijd heel moeilijk te zeggen wat een echt drukke dag bij Disney is, er bestaan allerlei statistieken van, en er zijn hele boeken over geschreven, maar je moet het gewoon treffen, het hangt vaak voor een heel groot deel ook van het weer in de ochtend af.
Ik ga zowat ieder jaar, en heel vaak met kenissen, die dan voor de eerste keer mee gaan, en ik heb gemerkt, dat vooral de kinderen (teeners) de eerste dagen vaak erg moe zijn, ze hebben wat meer moeite met de overschakeling, hitte, nieuwe indrukken, jetlag.
Zelf moet je ook altijd even wennen, vooral als je niet vaak eerder bent geweest, je rijd in een ander land in een vreemde auto, slaapt niet in je eigen bedje enz.
Wat wil ik eigenlijk zeggen:
Begin met een paar rustige dagen, en daar is Miami (en/of de Keys) uitermate geschikt voor.
In Miami kun je bij Bayside een boottocht (Island Queen) langs de huizen van de rich en de famous maken (1,5 a 2 uur), shoppen, het beroemde strand bekijken (valt tegen), meer shoppen en lekker eten.
In Orlando daarentegen is zo ontzettend veel te zien en te doen, daar kom je, zeker met kids, veel tijd tekort, en maak je dagen van 8 uur 's morgens tot vaak middernacht !! En dan nog heb je minimaal twee weken alleen al voor Orlando nodig. Die hebben jullie niet, en dat geeft ook helemaal niet, maar om het maximale rendement uit jullie vakantie te halen, zou ik goed uigerust aan het "pretparken" gedeelte beginnen.
Als jullie nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust, en kijk ook even op het collegiale Orlando forum. (www.brochureworld.org)
Eric

amerikafans
30-12-05, 16:51
Het is duidelijk. We gaan het proberen om te gooien. Omdat jij veel ervaring hebt opgedaan in Florida heb ik nog een vraag.

Waar kan je nu het beste kaartjes kopen voor Walt Disney World, Universal Studios en Bush Garden? Ter plekke ? Of via internet?

Eric
30-12-05, 18:12
Ikzelf koop ze altijd ter plekke, met deze dollarkoers is er maar weinig tot geen verschil in prijs, terwijl door daar te kopen je vastzit aan het programma. Je weet nooit wat er gebeurd, er kan iemand ziek worden, er kan een orkaan zijn (niet te hopen allemaal) maar voor die paar dollar dat ik (misschien) daar meer betaal, houd ik liever de flexibiliteit.
Ik weet echter, dat veel forummers er anders over denken, en hun tickets via het internet bestellen, als je daarvoor besluit is dit (http://www.undercovertourist.com) daarvoor een van de betrouwbare en goedkope sites.
Eric

Orangedevil
04-01-06, 23:49
Ik zou als ik in St.Petersburg was naar Busch gardens gaan.
En onderweg van Naples naar the Keys ergens stoppen bij de Everglades voor een boot tour.

guillermo
07-01-06, 00:12
Wij hebben onze vakantie gepland staan in juli en starten met een paar dagen in Orlando. Daarna rijden we naar Ft Myers, vandaar uit naar Key Largo, dan Miami Beach en tot slot Cocoa Beach. Onze vraag is, verdient het aanbeveling om de snelste routes te nemen of zijn er leuke alternatieven. We willen in elk geval op weg naar Key Largo langs Tamiami trail, maar zijn eigenlijk meest nieuwsgierig naar een leuke route vanuit Orlando naar Ft. Myers en later in de vakantie vanuit Miami naar Cocoa Beach. Wie weet er iets meer over te vertellen?

bye
Wim

knaapje
07-01-06, 13:16
Neem een routeplanner en/of een navigator mee of huur er een bij de auto.
Geef vertrek en bestemming in en laat dan 1 a 2 keer een alternatieve route berekenen. Je gaat dan over kleinere en meestal mooiere wegen, maar reken wel met veel meer reistijd.

Bijkomende voordeel is dat als je het "zat" bent de route opnieuw via grote wegen laat berekenen en je vlot naar je bestemming komt.

Succes
Knaapje

guillermo
07-01-06, 23:37
hallo Knaapje en bedankt voor de tip.
Gekeken bij Alamo maar kan niet goed vinden of daar ook navigatie mee te huren is. Anders gaan we maar eens goed puzzelen op de kaart. Had al gezien dat je met MAP24 ook ver komt. Blijft dan toch nog de vraag wat er bijv. onderweg tussen Orlando en Ft Myers aan leuks in te passen is, dus die er iets op weet: horen graag!

grtn Wim

http://florida4us.punt.nl

Jasmino
08-01-06, 09:30
Volgens mij loop je niet zo veel mis als je gewoon de snelste routes neemt over de snelweg, tenminste niet in de gebieden die jij noemt! Florida heeft niet zoveel te bieden aan natuur, dus veel mooie scenic drives zijn er niet. Je zou eens kunnen kijken op de volgende website: www.byways.org voor routes in Florida. Uitprinten en meenemen, daar heb je geen navigatiesysteem voor nodig. Sterker nog, een navigatiesysteem heeft meestal alleen de optie "snelste route" of "kortste route" en daarmee kom je dus niet altijd op de plekjes die mooi zijn.

Een navigatiesysteem is wel uitermate handig voor het zoeken van adressen in de steden, zoals bijvoorbeeld restaurants of bezienswaardigheden, of winkels. In de stad is het vaak het lastigst zoeken en als je als bijrijder moet navigeren dan zie je niet veel van de stad. Met een navigatiesysteem rijdt dat gewoon veel relaxter.

Een navigatiesysteem huren bij de auto is volgens mij alleen nog mogelijk bij Hertz. Voor zover ik weet biedt Alamo die optie niet.

Groetjes
Jacqueline

Stephanie
08-01-06, 10:49
Ik moet zeggen, toen wij van key largo naar orlando reden, was ik toch blij dat we gewoon de snelste route genomen hadden hoor (de turnpike dus)!
Het is best wel een heel eind, en een vrij saaie baan, ik kan me niet voorstellen dat "tragere" banen op dat traject zoveel beter zijn ...

guillermo
08-01-06, 11:41
hallo allemaal en bedankt weer voor de reakties.
Jacqueline bedankt voor de link naar America's Byways, waar ook weer heel veel info te vinden is en waar ik (weer) nieuwe dingen tegenkwam.

V.w.b. de routes maken we denk ik inderdaad maar printjes van de routes die we via map24 uitvinden. We hebben zelf geen los navigatiesysteem en zo zal het ook wel werken.

grtn Wim

www.florida4us.punt.nl

YvesL
07-02-06, 10:50
Hallo,

Ik had graag wat feedback gehad op onze tour.
We vertrekken al zeker de 10 en komen de 30 terug.
Onze vlucht en auto is al gereserveerd onze hotels niet.
Daarom mijn vraag of jullie eens wat tips kunnen geven waar we wat beter anders zouden doen. En ook bij de hotelkeuze.

Dit is de tour:

Dag 1. Aankomst Miami International
 Best Western South Beach of Ocean Five
Dag 2. Miami-Beach
 Best Western South Beach of Ocean Five
Dag 3. Miami-Beach naar Homestead(60km)
 ???
Dag 4. Homestead naar Key West (205km)
 Southernmost Hotel on Duval of Blue Marlin Motel
Dag 5. Key West
 Southernmost Hotel on Duval of Blue Marlin Motel
Dag 6. Key West naar Homestead (205km)
 ???
Dag 7. Homestead naar Naples (190km)
 Gulfcoast Inn of Naples of Trianon Old Naples
Dag 8. Naples naar Fort Myers Beach (60km)
 Best Western FM Island Gateway of Country Inn & Suites Sanibel Gateway
Dag 9. Fort Myers Beach
 Best Western FM Island Gateway of Country Inn & Suites Sanibel Gateway
Dag 10. Fort Myers Beach naar Tampa (250km)
 ???
Dag 11. Tampa naar Orlando (165km)
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 12. Orlando – Magic Kingdom
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 13. Orlando - Epcot
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 14. Orlando – Seaworld ( en Wet’n Wild)
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 15. Orlando – MGM-Studios
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 16. Orlando – Universal Studios
 Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
Dag 17. Orlando naar St. Augustine (255km)
 Ramada Inn Historic District of Quality Inn Historic District
Dag 18. St. Augustine naar Titusville (150km)
 Best Western Space Shuttle Inn
Dag 19. Titusville naar Fort Lauderdale (300km)
 Best Western Oceanside Inn of Sheraton Yankee Clipper
Dag 20. Fort Lauderdale
 Best Western Oceanside Inn of Sheraton Yankee Clipper
Dag 21. Vertrek Miami International (50km)


Alvast bedankt voor jullie feedback

Groetjes

Yves

Marcel_db
07-02-06, 11:02
Wij hebben ongeveer dezelfde reis gemaakt. Vanuit key west naar naples is een lange rit, maar als je op tijd vertrekt goed te doen. Sea world en wet 'n' wild hebben we apart gedaan. Wij zijn wel een goede dag zoet geweest in wet 'n'wild, maar dat is je eigen keuze. Het enige wat wij ook hebben gedaan, is in orlando parken bezoeken. We hebben verder weinig van de omgeving ed. gezien. Je wordt dan wel geleefd, naar mijn mening. Wij hebben ipv een hotel een villa geboekt. Ik vond dat echt een aarader, maar dat is weer een eigen keuze. Wij hebben fort myers niet aangedaan en zijn vanuit orlando rechtstreeks via kennedy space center naar miami gereden, maar dat komt doordat wij minder dagen hadden. Miami key west hebben we ook in 1 dag gedaan.

Verder alvast veel voorpret.

Marcel

YvesL
07-02-06, 11:15
Het zit eigenlijk zo.
Wij gaan niet rechtstreeks van Miami naar Key West omdat we nog eerst vanalles willen bezoeken die dag in en rond Miami. Daarom dat we denken om in Homestead (mss Key Largo) te overnachten.
En in terugkomen eigenlijk juist hetzelfde we willen rustig terugrijden en een aantal keer stoppen onderweg en het is aangenamer om het aantal km per dag ni te hoog te laten oplopen.
In Orlando blijven we al een dag langer dan gepland, om meer parken te zien. Op aanraden van een vriend hebben we een extra uitgetrokken om Seaworld te zien. Hij zei ook dat Wet'n Wild perfect erna te doen was.
Kunnen jullie jullie idee ook is geven over de pretparken,welke doen en welke laten?

kristel
12-02-06, 16:01
Hallo,

Wij zijn jeroen, kristel en laura (5 jaar)en wij gaan in juni voor het eerst naar florida. We vertrekken 17 juni met LTU vanuit dusseldorf naar Fort Myers. Dit is het schema dat we voorlopig al hebben.

17 juni: vlucht Dusseldorf - Fort Myers
overnachting Outrigger Beach Resort

18 juni : Fort Myers - Clearwater
overnachting Radisson Hotel Clearwater Central

19-30 juni: Orlando
verblijf in een villa Haines City in de wijk Southern Dunes

Nu zijn we nog op zoek naar leuke tips voor het laatste deel van onze reis. We willen via de oostkust terug naar Fort Myers waar we op 4 juli in de late namiddag terugvliegen naar Dusseldorf.
Welke zijn de leukste overnachtingsplaatsen, waar is er iets te beleven?
We willen ook op 30 juni, als we in Orlando vertrekken naar Kennedy Space Center.
Ook tips voor een leuke boottocht om dolfijnen te zien zijn altijd welkom.
Laura is 5 en zou dolgraag met dolfijnen zwemmen maar we denken dat ze daar nog te klein voor is, ze zit momenteel op zwemles maar kan zeker nog niet voldoende zwemmen.
Op de terugweg van de oostkust naar de westkust willen we ook nog langs de Everglades. Is zo'n airboatride al te doen met een vijfjarige?

We weten wel dat er al veel tips staan hier op het forum en we zijn dan ook volop bezig met lezen maar het is toch altijd leuk om nog wat meer persoonlijke ervaringen te krijgen.

Als er iemand leuke hoteltips heeft, we hebben wel een beperkt budget :D (zo'n 70 euro voor een hotelovernachting is ons maximum)

Heel erg bedankt iedereen voor de tips!
Groetjes

A3
12-02-06, 17:56
Hallo,

Voor zwemmen met dolfijnen zou je Miami Seaquarium kunnen proberen (als jullie daar naar toe willen ridjen), of anders op Islamadora Key, waar je een zogenaamde dolphin wade kunt volgen (zie ook ons reisverslag, link onderaan de pagina) waravoor je niet perse hoeft te kunnen zwemmen (je kunt in het water staan).

Boottochten met dolfijnen zijn er volop, naar mijn idee echter met name aan de westkust. Enkele links (waarvan vooral de eerte met geschikt lijkt voor jullie):

http://www.adventureinparadiseinc.com/cruise.htm
http://www.captivacruises.com/sched_cruises.html#Dolphin
http://www.modernsurf.com/jccruises/
http://www.seascreamer.com/
http://wwhttp://www.stpete-pier.com/dolphinqueen.php?LID=7w.dolphinencounter.org/dolphin.html
http://www.dolphinlandings.com/sailing/Public/Dolphin%20Watch.htm
http://www.hubbardsmarina.com/dolphin.html
http://www.flaquarium.org/

Voor hotels zou ik o.a. kijken op www.hotwire.com en www.easyclicktravel.com

MVG

A3

willie
05-03-06, 21:00
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw sinds vandaag op dit forum.

De reden van mijn bezoek aan dit leuke forum is, omdat we van plan zijn naar florida te gaan. Ik ben een jongen van 21 jaar en wil samen met een vriend daarheen gaan.

Omdat ik gewoonweg geen ervaringen heb met florida en jullie wel vraag ik jullie graag om adviezen.

Wij willen denk ik ongeveer 2 weken naar florida. De bedoeling is dat we lekker veel pretparken afgaan... is disneywordl groter en leuker dan disneyland parijs?

Nou is mijn vraag aan jullie wat nou leuke parken zijn voor ons. Wij houden best wel van wat heftige attracties..achtbanen etc etc.. wat is aan te raden.. hoe kan ik er het beste naar toe gaan? ( met een auto? )

Ook zouden we graag mooie dieren willen zien dolfijnen enz enz. zwemmen vinden we ook wel leuk zoiets als snorkelen in een mooi gebied ofzo.

Wat zou het ongeveer totaal gaan kosten? ( reis,hotel,parken,eten/drinken etc) zodat we er rekening mee kunnen houden.

Wie wil ons een leuk reisadvies geven?

alvast bedankt!

tonnie

Ps we willen ongeveer in de maand juli gaan

Michael66
05-03-06, 22:02
Auto wordt een behoorlijk prijzige zaak, aangezien je jonger bent dan 23. De tarieven voor jongeren zijn aanzienlijk hoger.

Toch zul je wel een auto nodig hebben, daar zijn de afstanden in de VS nou eenmaal naar.

Heftige attracties? Ga dan zeker naar Busch Gardens in Tampa en doe daar de Sheikra. En ga ook zeker naar Universal's Islands of Adventure voor de achtbanen "Hulk" en "Duelling Dragons". Beiden zijn erg heftig.

Verder raad ik je aan eens wat verder op dit forum rond te kijken, vooral in de topics over Disney.

Veel plezier!!

Stephanie
05-03-06, 23:46
Disneyworld is zeker VEEL groter dan Disneyland Parijs!
Disneyworld bestaat eigenlijk uit 6 parken!

Voor de dolfijnen moet je uiteraard naar Seaworld, en snorkelen is heel mooi in Key Largo of eventueel Key West :D

Michael66
06-03-06, 00:06
Voor een indicatie van de prijs van de reis kun je het beste naar de website van American Estates gaan, daar kun je zelf een offerte in elkaar zetten.

Overigens kies je met de maand juli wel de duurste maand uit. De vliegtickets zijn dan ultiem veel duurder dan in het laagseizoen (€ 800 t.o.v. € 350).

Reken voor overnachting in een (goedkoop) hotel gemiddeld $ 50 per kamer per nacht. Pretparken kosten ca. $ 65 per persoon per dag, maar is goedkoper als je meerdaagse tickets neemt (zie www.undercovertourist.com). Uit eten: ontbijt $ 5, lunch $ 10-15, diner $ 20-30 (uitgaande van goedkope restaurants, kan uiteraard goedkoper als je veel bij de supermarkt gaat halen).

willie
06-03-06, 10:18
de maand mei is laagseizoen toch? of ook de maand juni?

We zijn maar met zn 2 en. We hoeven dus geen grote auto te hebben, dat scheelt toch ook in prijs?

YvesL
06-03-06, 12:25
Dag willie,

Wij gaan dit jaar ook in juli naar florida.
Ik ben zelf 24jaar en heb het geluk dat ik via budgetcar nog zonder extra kosten een auto kon huren, dus informeer zeker daar nog eens.
Daarnaast moet je eens zien bij maatschappijen als iberia en alitalia, daar kan je vluchten boeken die toch wel iets onder de 800 liggen (onze vlucht kost €614). Qua hotels zie je zelf. Wij hebben altijd gezocht naar een redelijk hotel met een goede ligging, ze kosten ons gem. €65.

Wanneer gaan jullie? Als je nog info wilt hebben stuur gerust een PM of een mailtje.

Njit
06-03-06, 13:15
We zijn maar met zn 2 en. We hoeven dus geen grote auto te hebben, dat scheelt toch ook in prijs?

Je betaald bovenop de normale huurprijs een extra toeslag per DAG.



De underage toeslag, $ 20 per bestuurder per dag voor bestuurders tussen 21 en 25 jaar.

Het prijsverschil voor de auto's (week-prijzen):

EC - Economy 2-deurs --- 136
E4 - Economy 4-deurs --- 141
CC - Compact 2-deurs --- 150
C4 - Compact 4-deurs --- 154
IC - Intermediate 2-deurs --- 175
I4 - Intermediate 2-deurs --- 185

Maar met jullie toeslag komt daar dus nog 7x20 = $140 per week bij! Mochten jullie er beide in willen rijden dan komt er dus nog een keer zo'n bedrag bij :( (en denk nu niet, we nemen de gok wel en we zetten de auto op 1 naam en rijden er beide in. Bij een ongeluk ben je dan niet verzekerd en dat is in de USA een HELE dure zaak)

Economy is een klein autotje. Compact is voor 2 personen groot zat. Maar zoals je ziet is het prijsverschil per week minimaal. Hier bespaar je dus niet echt mee...

willie
06-03-06, 17:05
Ok,

maar op de website van america estates kan je alleen kiezen voor dit

Alamo Rent A Car group CC (Compact 2-deurs) 14 dagen
@ € 257,- /week, € 37,- /dag incl. CDW , EP/LIS, Free Tank of Fuel, Fee for 3 extra drivers incl. underaged drivers, Airport Fees, Taxes & Local Surcharges (-ALAMO UNDERAGED-) (Orlando/Orlando)
(maandag 15 mei 2006-maandag 29 mei 2006)

dus dat betekend dat ik ook 3 x 37 euro per dag moet gaan betalen?( en 257 per week? ) Ik ben de enige met een rijbewijs.

Ik vraag het maar even hier, want de mensen bij america estates zijn niet echt bepaald vriendelijk. Zowel niet telefonisch als via e-mail.

goede tip trouwens! bedankt

Njit
06-03-06, 17:53
maar op de website van america estates kan je alleen kiezen voor dit

Alamo Rent A Car group CC (Compact 2-deurs) 14 dagen
@ € 257,- /week, € 37,- /dag incl. CDW , EP/LIS, Free Tank of Fuel, Fee for 3 extra drivers incl. underaged drivers, Airport Fees, Taxes & Local Surcharges (-ALAMO UNDERAGED-) (Orlando/Orlando)
(maandag 15 mei 2006-maandag 29 mei 2006)


Exit-Reizen bied dit pakket ook. Zie http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/alamo_florida.html

CC 2 deurs:
195/week
39/dag

Volgens mij hoef je dan geen extra bedragen meer te betalen als ik het zo lees. Maar voor de zekerheid even navragen...

guillermo
06-03-06, 19:36
maar op de website van america estates kan je alleen kiezen voor dit

Alamo Rent A Car group CC (Compact 2-deurs) 14 dagen
@ € 257,- /week, € 37,- /dag incl. CDW , EP/LIS, Free Tank of Fuel, Fee for 3 extra drivers incl. underaged drivers, Airport Fees, Taxes & Local Surcharges (-ALAMO UNDERAGED-) (Orlando/Orlando)
(maandag 15 mei 2006-maandag 29 mei 2006)

dus dat betekend dat ik ook 3 x 37 euro per dag moet gaan betalen?( en 257 per week? ) Ik ben de enige met een rijbewijs.


Nee, je betaalt dan Euro 257 per week ofwel Euro 37 per dag - bovenstaande prijsopgaaf is dan incl. fees/taxes en incl. 3 extra bestuurders (indien nodig) en incl. 'underaged drivers' - dus die Euro 37 per dag daar zit dat allemaal bij in...

succes

groet
Wim

Njit
06-03-06, 20:02
Als de prijs idd inclusief alles is, vind ik het een nette prijs..

Exit-Reizen lijkt me dan nog zelfs goedkoper.

Je ziet wel veel meer met een auto. Het openbaar vervoer stelt niet zoveel voor in de USA. Veel wachten vooral :)

guillermo
06-03-06, 20:12
Exit-Reizen lijkt me dan nog zelfs goedkoper.

Als je kijkt naar de prijs per week wel, maar de dagprijs Euro 39 x 7 dgn = Euro 273 dus ik zou dat nog even goed checken!

succes en groet
Wim

Suzie
06-03-06, 20:21
Voor wat betreft de grootte van de auto: onze ervaring is dat je gerust de kleinste auto kunt boeken. Daar zijn er namelijk gewoon niet veel (if any) van aanwezig. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat we daadwerkelijk een kleine auto meekregen. En in het ergste geval, krijg je m wel, en zit je even krap op weg naar je hotel (ivm de koffers) daarna heb je met zn 2-en toch ook niet veel ruimte nodig?

Of zijn er mede-forummers die wel eens de kleinste auto hebben meegekregen?

Caro
07-03-06, 12:35
Hallo,

Op 6juni vertrekken mijn vriend en ik voor het eerst naar de States :) . Ons plan is om eerst naar New York te gaan voor een paar dagen en op 10 juni naar Miami vertrekken en dan zo verder reizen naar Orlando en op 20juni terug te vertrekken.
We willen wel wat zien, maar ook wel rusten, relaxen, wat dus wil zeggen dat we niet elke dag heel veel m willen doen.
Heeft iemand ideeën voor ons?
Wat denken jullie eerst naar Miami en dan naar Orlando of omgekeerd, ik zou zeker naar de Keys willen. En een beetje op tstrand liggen.

Alvast bedankt!

Caro

Njit
07-03-06, 12:46
Wat denken jullie eerst naar Miami en dan naar Orlando of omgekeerd, ik zou zeker naar de Keys willen. En een beetje op tstrand liggen.


Wij hebben eerst Orlando en daarna Miami gedaan. Miami viel ons erg tegen na alle vriendelijkheid in Orlando. Het is toch een heel ander soort stad...

Scheelt ook wel dat wij er in januari waren. Dan is er op Miami Beach gewoon niks te doen :)

Eric
07-03-06, 18:12
Caro, als ik het goed lees, heb je 10 dagen, en vlieg je terug vanaf Orlando. Nou hangt het een beetje van de vluchttijden af, als je vroeg in Orlando aankomt, zou ik denk ik meteen doorrijden naar Key West (daar wil je heen geef je aan), dat is zo'n 8 uur rijden totaal, maar daardoor win je een reisdag.
blijf je een dagje in KW (2 nachten, dan naar Miami, zelfde recept en dan met gezwinde spoed naar Orlando, en daar de overige dagen, zodat je niet op de dag dat je terug vliegt nog eerst een halve dag moet rijden.
Succes, Eric

Stephanie
07-03-06, 20:58
Ik zou gewoon proberen de rijafstanden te beperken. Dus niet aankomen in Miami, dan naar Orlando rijden en dan weer terug naar Miami ofzo, daar verlies je kostbare tijd mee.
Het lijkt me wel fijn om na de New York dagen even te kunnen relaxen aan het strand, en er dan weer in te vliegen in de pretparken!

Michael66
08-03-06, 05:01
Helemaal mee eens! Vlieg vanuit NewYork met een vroege vlucht naar Miami, rijdt dan met de autometeen door naar Key West en blijf daar 2 nachtjes om lekker uit te rusten. Dan nog een dagje Miami en dan door naar Orlando voor de broodnodige hoeveelheid fun. Terugvlucht dan vanuit Orlando (of als dat niet gaat, vanuit Tampa).

Caro
08-03-06, 23:57
Hi,

Allen bedankt voor jullie hulp, maar ben er nog steeds niet uit, zou zoveel willen zien, maar besef dat het niet zo gemakkelijk is allemaal. Ik denk dat de km me nogal afschrikken, khoop morgen de knoop door te hakken, als iemand nog tips heeft, feel free!

Stephanie
09-03-06, 11:18
Ik weet niet of je vlucht al vastligt, maar wij hebben de rijafstanden tot het minimum beperkt door gewoon rechtstreeks naar Key West te vliegen ipv naar Miami.
Zo hoef je de lange weg tussen miami en key west maar 1x te rijden, en heb je de keys toch gezien.

We hadden ook maar acht dagen dus de tijd was beperkt.
We zijn dan vanuit Key West via de andere Keys en de Everglades richting Orlando gereden (3 verschillende hotels), vanwaar we teruggevlogen zijn. Zo moesten we ook niet terugrijden naar Miami, of erger nog, naar Key West, op de laatse dag.

Caro
09-03-06, 16:31
Hi,

Nee onze vlucht ligt nog niet vast, ben nog steeds aan het twijfelen. Dit veranderd alles natuurlijk, dan zouden we van de keys gewoon kunnen doorrijden naar miami, everglades, orlando.
gisteren vertelden mijn ouders ook nog over Tampa, dus nu ben ik het noorden helemaal kwijt, ik wil zoveel mogelijk mooie dingen doen, maar besef dat het toch moeilijk is om dat allemaal zelf te plannen, gelukkig zijn er zo'n sites die een beetje helpen, want anders...
Bedankt voor de tip! :lol:

Michael66
10-03-06, 07:28
...... maar besef dat het toch moeilijk is om dat allemaal zelf te plannen

Laat je alsjeblieft niet afschrikken door de stortvloed aan informatie op dit forum en de rest van het internet. Toen wij in 1998 voor het eerst gingen hebben we een gewone rondreis van Jan Doets geboekt en de boel maar over ons heen laten komen. Via deze reisorganisator hebben we enorm veel bruikbare info gekregen en een goed gevoel m.b.t. de zekerheden van hotelboekingen en de route die we wilden afleggen. In de jaren daarna pas meer zelf ons plan getrokken.
Het blijft nou eenmaal spannend, zo'n vakantie in een ver onbekend land met onbegrensde mogelijkheden. Maar laat het "Spannend" blijven, niet "eng".

Souraia
12-03-06, 12:19
Hallo mensen,

Dit jaar willen wij voor de 2 keer richting Florida. Wij kunnen gaan op 8 september of 27 oktober.

Welke tijd is beter ivm het weer en het gevaar voor hevige wind.

Wij zijn met 2 volwassenen en een kindje van 4 jaar.

loef1900
12-03-06, 12:41
27 oktober lijkt me veruit de beste datum gezien het orkaanseizoen - de piek in activiteit ligt in augustus en september. Daarbij denk ik dat het qua temperatuur 'lekkerder' is eind oktober.

Michael66
12-03-06, 13:22
Als je het hurricane season geheel wilt vermijden ga je beter in oktober.
Als je zeker wilt zijn van hoge temperaturen ga je beter begin september.

Kijk voor een overzicht van het gemiddelde weer in Orlando eens op weather.com (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=text_bottomnav_undeclared)

marisca
12-03-06, 13:54
Wij zijn ook in oktober geweest en toen was het ook nog 32 graden!
En het is lekker rustig in de pretparken.
Tenminste een heel stuk rustiger. :D

Jasmino
12-03-06, 14:38
Ik zou ook kiezen voor oktober/november, voornamelijk vanwege de lekker temperatuur en de rust in de parken! Je hoeft in de parken nergens lang te wachten, en daardoor kun je dubbel genieten! Ook het weer is heerlijk, meestal toch nog heel ruim in de 20 graden, maar niet meer zo vochtig als in de zomer.

Als je echt gaat voor een strandvakantie, en ervan houdt om in de zee te zwemmen, zou je misschien wel beter in september kunnen gaan.

Stephanie
12-03-06, 15:14
Wij zijn er geweest de laatste week van september, en het was er op dat moment heeeel warm, een beetje minder warm zou eigenlijk fijner geweest zijn.
Het zeewater was ook warm.
Ik zou dus voor eind oktober kiezen!

Marcelg
12-03-06, 20:06
24 Oktober 2005 ben ik hier dus min of meer weg gespoeld, ik denk gezien het afgelopen jaar en de voorspellingen voor dit jaar.

Estimates For 2006 : (as of 6 December 2005)
9 Hurricanes (average is 5.9)
17 Named Storms (average is 9.6)
85 Named Storm Days (average is 49.1)
45 Hurricane Days (average is 24.5)
5 Intense Hurricanes (Category 3-4-5) (average is 2.3)
13 Intense Hurricane Days (average is 5.0)
Hurricane Destruction Potential (HDP) of 100 (average is 71)
Net Tropical Cyclone Activity (NTC)(100%) 195

Dat het dus helemaal niet verstandig is om hier op vakantie te gaan als dat echt niet nodig is.
Veiligheid ben ik niet bang voor, als tourist moet je toch verplicht vertrekken 3 a 4 dagen voor dat een orkaan aan zal komen, een domper op je vakantie, dat denk ik wel.

Marcelg
15-03-06, 01:45
Het is niet alleen voor Florida, het geld voor de volgende gebieden:
Atlantic, Caribbean, Gulf of Mexico, and the Eastern Pacific.

Op de Keys hoef je niet binnen te blijven als tourist, je moet 4 dagen voor een mogelijke storm dus vertrekken van de eilanden.
Je wordt geevacueerd.
Ik weet niet hoe ze dat op het vaste land doen.

Hier een fototje zo'n 4 uur na de storm, het water is al gezakt, wat je buiten ziet heb je dus binnen ook, de Atlantische oceaan is 1 geworden met Golf van Mexico over een gedeelte van Key West, en je weet niet hoe hoog dat water gaat komen, ik denk dat je het je niet kunt voorstellen en de foto helpt daar ook niet bij, het waren twee golven voor zons opgang.
Uit eigen ervaring vertel ik iedereen die het mij vraagt, "zoek het niet op als je niet hoeft" er zijn vele mensen die het niet na kunnen vertellen in New Orleans, WHO IS NEXT?

http://img58.imageshack.us/img58/8315/1353549img4om.jpg (http://imageshack.us)

marisca
15-03-06, 08:56
Maar het plaatsje Orlando is toch niet levens gevaarlijk als je binnen blijft met een hurricane?
Vorig jaar nergens last van gehad in orlando, Ik ben best bang voor dit natuurverschijnsel vooral omdat je met een jong kind reist!
In Orlando zit je toch redelijk veilig?
Ik heb nog nooit schade gezien in de plaats of knappen ze dat in een mum van tijd weer op?
Heb je voor mij hierop een antwoord Marcelg.? :?

FrankS
15-03-06, 11:30
Ik ben nu 13x in Orlando geweest, waarvan 12x in het orkaanseizoen. Ik heb welgeteld 1 orkaan meegemaakt (Francis in 2004) en voelde me compleet veilig in WDW. We hebben 36 uur in onze hotelkamer gezeten, maar hebben geen moment zonder electriciteit, water of zelfs tv gezeten.

Orkanen zijn het gevaarlijkst op het moment dat ze aan land komen. Boven land verliezen ze al heel snel hun grootste kracht. Omdat Orlando redelijk centraal ligt zullen zowel orkanen afkomstig van de Atlantic als die uit de Golf al afgezwakt zijn tot een tropische storm als ze eenmaal in de buurt zijn van Orlando. Dat is nog steeds een flinke windkracht, je moet nog steeds niet buiten komen (m.n. vanwege rondvliegende takken en stukken dak e.d.) en je hebt nog steeds kans op overstromingen, maar niets om voor thuis te blijven.

Marcelg
16-03-06, 02:47
Wilma trok ook over land van de west kust naar Miami, ze verwachte dat hij zou afzwakken tot tropische storm, hij kwam in Miami als een cat 2 binnen, de natuur is aan het veranderen.

Orlando is naar mijn mening ook een stuk veiliger, maar het grote probleem met de stormen is dat mensen de mogelijkheid naar eigen mening en ervaring dus uitsluiten, je kunt zeggen dat je 1 orkaan hebt meegemaakt in Orlando, ik weet niet of je Frances bedoelde, maar dat was dus zeker geen orkaan in Orlando.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Frances

Frances was voor FL een cat 2, heeft maar 11 directe levens ofzo gekost.

Stel je nu voor dat je dus ergens zit en je krijgt een orkaan cat 3 of hoger over je heen, omdat je daar al 20 jaar niets hebt gehad.
New Orleans BV.

Maar dit is het hele probleem waar zo hard aan gewerkt wordt hier, het niet luisteren ook niet door de lokale bevolking en zelfs niet door de regering als de geleerden hun uitspraken doen.

marisca
16-03-06, 08:08
Maar voor Orlando is de kans toch kleiner?
Ik bedoel dat hij zo krachtig daar over heen raast Marcelg?
Ik heb mij er vorig jaar niet druk om gemaakt tot dat die orkaan over New orleans raasde.
Ik ben ook echt niet van plan om mijn reis af te zeggen , Er kan ook hier in nederland iets verschrikkelijks voor doen toch?
Er zijn hier vroeger ook gigantische overstromingen geweest ergens in de jaren 70 dacht ik?
Groetjes Marisca. :?

Eric
16-03-06, 10:49
In het binnenland is de kans kleiner, maar zeker wel aanwezig.
Maar....als je gewoon bij een orkaan de aanwijzingen opvolgt ben je volkomen veilig, dit in tegenstellin tot een aardbeving of zo.
Het grote probleem is dat de lokale bevolking de middelen niet heeft om zich in veiligheid te stellen als er iets gebeurd.
Ze wonen vaak ik trailercamps, of hebben geen betrouwbare auto.
Ik heb zelf ten tijde van Andrew in Key West gezeten, en ben een paar dagen daarna door Florida City naar Miami gereden, dus ik weet wat voor schade een orkaan kan aanrichten.
Maar nogmaals, als je gewoon doet wat wordt gezegd, ben je veiliger dan in ons land bij een heftige westerstorm !!
Eric

Mandy
21-03-06, 15:27
Hallo weer,

ik ben een route uit aan het stippelen maar twijfel tussen een aantal plaatsen. Ik vroeg mij af wat leuker is voor een jong trendy koppel die wel van wat cultuur en natuur houden maar net zo goed van shoppen etc. Ik twijfel wat leuker is Tampa en sarasota en Cocoa Beach en St. Augustine. Wat zijn de voor en nadelen van de plaatsjes? ik wil in ieder geval liever niet in een bejaardenoord terecht komen. Wat zijn de absolute must-sees in florida (buiten disneyland want daar wilen we sowieso al heen). Medieval times schijnt ook erg grappig te zijn.

Groetjes,

Mandy

loef1900
21-03-06, 22:04
Als ik moest kiezen tussen Sarasota en Tampa wordt het Tampa - is m.i. meer te doen/zien.
Cocoa ben ik nog niet geweest maar St.Augustine is zeker de moeite waard.
Naples of Sanibel kan ik aanraden als mooie kustplaatsen.
Maar er is zoveel moois en leuks in Florida... :roll:

Orangedevil
22-03-06, 03:20
St.Augustine is een leuk plaatsje om heen te gaan.Je kan er een rondrit maken en die komt langs alle bezienswaardigheden en je kan er elke keer uit.Verder is er een fort waarje in kan en een leuk winkelstraatje met allemaal aparte winkeltjes.Ook is er een museum van Ripleys en je kan er s'avonds spooktochten doen.Normaal gesproken heb je aan 1 dag genoeg tenzij je alles wilt zien.

ermitist
26-03-06, 14:39
Hallo, ik ben Michelle.
Op 21 mei a.s. gaan wij met zijn vieren 16 dagen naar Florida. Voor het eerst vliegen met de jongens (4 en 6 jaar). We vliegen op Miami, gaan dan de dag erna door naar Orlando. Daar hebben we een huis gehuurd. We willen daar een paar dagen parken doen.
Na die week gaan we via de westkust terug, daar hebben we ook een week voor.
Mijn vraag is, hoe is Kennedy Space Center met kinderen? We horen daar zeer verschillende verhalen over.
In de tweede week willen we met onze oudste zoon zwemmen met dolfijnen. Heeft iemand een idee waar dat kan, aan de westkust?
Of moeten we daar echt voor naar de Keys en zo ja, wat is een aanrader.
Tot slot, wat is echt leuk buiten de parken om, om te doen met kinderen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van al deze vragen!!

Njit
26-03-06, 15:36
Mijn vraag is, hoe is Kennedy Space Center met kinderen? We horen daar zeer verschillende verhalen over.

We hebben zelf geen kinderen dus over die ervaring kan ik niet spreken. Maar gezien het feit dat de meeste jongens als ze jong zijn 'Astronout' willen worden zal dit wel goed zitten. Het is best indrukwekkend om al die grote raketten te zien. Verder staat er allerlei leuk spul zoals een ruimtepak, een maankarretje etc. Je dient wel vroeg die kant op te gaan: de laatste tour gaat om 1300 uur (en duurt ca 2 uur).


In de tweede week willen we met onze oudste zoon zwemmen met dolfijnen. Heeft iemand een idee waar dat kan, aan de westkust?
Of moeten we daar echt voor naar de Keys en zo ja, wat is een aanrader.

Hier zijn al diverse topics over:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=73
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=9
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1303

Verder nog over Snorkelen met zeekoeien:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=7


Tot slot, wat is echt leuk buiten de parken om, om te doen met kinderen.

Een suggestie: Minigolf (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1182)

Verder kun je natuurlijk nog gaan zwemmen met de Kids in 1 van de vele waterparken (Disney of Wet&Wild).

Lees ook de reisverslagen van de bezoekers door. Hier kun je veel suggesties uithalen..

groucho
27-03-06, 15:31
Hoera! Nog maar een paar weken en dan gaan wij met z'n tweeën naar Florida. Uiteraard heb ik nog een hoop vragen. Vooralsnog ziet de planning er als volgt uit:

5 mei: aankomst Orlando
6: Universal Studio´s
7: KSC (1 dag na hall of fame induction)
8: Epcot
9: Sea World
10: trip naar oostkust (ergens daar overnachten)
11: Miami
12: Miami
13: Keys (overnachting Key West)
14: Keys (overnachting ergens bij Everglades)
15: Everglades
16: westkust
17: Bush Gardens
18: westkust (overnachting Orlando)
19: MGM Studio's (of toch Animal kingdom?)
20: Magic Kingdom
21: Universal, IoA
22: terugreis

Het lastigste deel is vooralsnog Key West. De 13e is een zaterdag en de B&B´s waar ik tot nu toe heb geïnformeerd, hebben allen tijdens het weekend een minimale verblijfsduur van 2 nachten. :(

Misschien kunnen we beter Miami en de Keys verwisselen. Is het een beetje te doen om direct vanuit bijvoorbeeld Fort Lauderdale naar Key West te rijden? Hoe lang doe je hier ongeveer over?

Met betrekking tot de parken: de keuze tussen MGM en AK vind ik nog vrij lastig. Wij denken AK over te slaan omdat wij al naar Busch Gardens gaan. Lijken deze parken veel op elkaar? Of zou AK misschien toch een betere keuze zijn? Welk van de parken MGM en AK is het meest bijzonder?

En de laatste vraag (van de eerste vragenronde): wie heeft er ervaring met de dinner shows in Orlando? Iemand naar Sleuth's geweest?

Jasmino
27-03-06, 15:48
Met betrekking tot de parken: de keuze tussen MGM en AK vind ik nog vrij lastig. Wij denken AK over te slaan omdat wij al naar Busch Gardens gaan. Lijken deze parken veel op elkaar? Of zou AK misschien toch een betere keuze zijn? Welk van de parken MGM en AK is het meest bijzonder?


In mijn ogen lijkt Animal Kingdom niet op Busch Gardens. Het zijn beiden welliswaar pretparken gecombineerd met dieren, maar toch heel anders van opzet. In Busch Gardens vind je een aantal heel spectaculaire achtbanen, en het dierengedeelte is vooral vergelijkbaar met een dierentuin. Je kunt de dieren bekijken en erover leren, en daarnaast een heel leerzame safari maken waarin je de giraffen mag voeren. Een heel leuke ervaring overigens. In Animal Kingdom kun je de dieren ook bekijken, maar is het park vooral opgezet om te entertainen, in combinatie met leren. Daarnaast vind je hier de echte Disney spirit.

Als ik moest kiezen uit 3 Disneypretparken van de in totaal 4 die er zijn, dan zou ik MK overslaan. MK lijkt van alle parken het meest op Disney in Parijs, en veel attracties kun je hier (vaak zelfs veel beter) dus ook meemaken. MGM heeft een klein beetje weg van Disney Studios in Parijs, maar is toch heel anders van opzet en kent veel meer attracties en shows. Die zou ik dus zeker niet overslaan. AK en Epcot zijn beiden heel uniek voor Disney, en deze parken vind je niet in Parijs, maar ook niet in Californie bijvoorbeeld.

Ik hoop niet dat ik je keuze nu nog moeilijker heb gemaakt....
Veel succes!

Orangedevil
27-03-06, 20:28
Of misschien moeten wij toch maar de Universal parken combineren. Wie weet of er veel overlap tussen Universal studio's in Orlando met die in LA is? Daar zijn we namelijk al geweest.

Qua opzet zijn ze anders.In Orlando ligt alles rond een groot meer.In LA op een berg.In LA heb je die tramtour die langs een aantal attracties komt,in Orlando zijn daar afzonderlijke attracties van.
Een aantal attractie zijn hetzelfde een aantal niet.

Het is niet zo dat het op elkaar lijkt zo als bij Disney.Op de site van Universalstudios.com kan je het zien ,ook de plattegronden.

Islands of adventure is natuurlijk een heel ander park.Dat is geen studio park maar een pretpark met filmthema.

Njit
27-03-06, 20:28
Of misschien moeten wij toch maar de Universal parken combineren. Wie weet of er veel overlap tussen Universal studio's in Orlando met die in LA is? Daar zijn we namelijk al geweest.

De Studios zijn vergelijkbaar. Je vind hier eigenlijk dezelfde attracties.
Island of Adventures heeft de wat spectaculairdere attractties die je in California niet zult vinden.

Hoogtepunten:

- Incredbible Hulk: Launched coaster
- Spiderman: combinatie 3D show en rijdend karretje. TOP attracttie!
- Dueling Dragons: Duel Coaster

En nog een paar erg natte attracties :)

Eric
27-03-06, 23:17
Ik zou MGM laten vallen. Vooral omdat je al uitgebreid naar Universal gaat.
Een andere optie is 's morgens naar AK, en dan namiddag + avond MGM.
Epcot en AK zijn zo uniek, die mag je eigenlijk niet missen, en MK is gewoon Disney, en moet je doen.
Eric

Michael66
30-03-06, 09:35
Ik vind dat je een hele goede indeling van je vakantie hebt gemaakt. Druk, maar daar ontkom je niet aan als je een rondreis maakt.

Eén tip: Dag 10 geef je aan als "naar de oostkust". M.i. kun je beter op dag 2 iets anders doen en KSC op dag 10 inplannen. Dan sla je twee vliegen in één klap: KSC bekijken en meteen richting oostkust (uurtje van Orlando), waarna je evt. door kunt rijden richting Miami of in Titusville (of een lager gelegen plaatsje) een hotelletje kunt pakken.
Wij hebben het op die manier gedaan en is goed bevallen.

Michelj
07-04-06, 11:39
Je kunt zowel de keys als everglades gemakkelijk uit Homestead/Florida City bezoeken. Dit heb ik ook gedaan, 1 dag Key west, 1 dag key largo en 1 dag everglades. Je zou ook Miami vanuit dat plaatsje gemakkelijk kunnen bezoeken (zelfs met het openbaar vervoer, paar dollar ben je klaar). Ik heb de keys met het openbaar vervoer bezocht (key west greyhound), maar met de auto is dat zeker te doen!

Ik weet niet wat jullie leeftijd is maar ik heb in Homstead (voor het eerst van m'n leven) in een hostel overnacht. Beviel me eigenlijk prima. Op www.evergladeshostel.com kun je boeken, weet niet of het nog beschikbaar is. Vanuit het hostel gaat ook een zeer goede dagexcursie naar de everglades: diverse "trails", kanoën en een wetwalk. Erg mooi en leerzaam... Je ziet sowieso meer dan op eigen gelegenheid!

In Homestead/Florida City zitten sowieso goedkopere hotels dan in het dure Miami, en is zo'n uurtje rijden er vandaan.

Succes ermee!

Michelj
07-04-06, 12:28
Sarasota en St. Augustine ben ik niet geweest, maar Tampa vond ik niet zo heel veel te zien eigenlijk. Ik heb er een dagtocht van gemaakt. Wel leuk in Tampa is Ybor City, waar het net lijkt of je je in Cuba bevindt!

Cocoa Beach is een levendige kustplaats met veel surfers (en de Ron Jon Surfshop). Maar jong en trendy.... klinkt als South Beach Miami!

Voor shoppen ben je thuis in Orlando in een van de vele malls... De Florida Mall (bij het vliegveld in de buurt) is een dagtaak. Natuur natuurlijk de Everglades... en de Keys. Key West is leuk om te zien: caribische sfeer. Verder is het leuk om eens in Tallahassee te kijken (natuur en stad). Lijkt net een dorp, alle straten lopen op en af, want het ligt tussen de heuvels. Sanibel en Captiva zijn leuk om rond te fietsen (kun je ter plekke huren bij een grote fietsverhuur). Je fietst dan op een van de weinige fietspaden in Florida dwars door de natuur... Succes ermee

arve70
18-04-06, 18:44
Weet iemand een leuke site waar je online je reis kan boeken voor een vakantie naar Florida.
Wel graag een Nederlandse site, als het mogelijk is.
Niet dat mijn engels slecht is, maar Nederlands leest toch een stuk prettiger.

Njit
18-04-06, 19:28
Kijk hier eens: http://www.floridaforum.nl/links.php

Onder het kopje 'Florida specialisten' vind je precies wat je zoekt!

jeroen112
25-04-06, 23:21
Hoi ik had een schema maar dat hebben we een beetje aangepast

Zaterdag 3 Juni : Vertrek vanaf Amsterdam naar Miami + auto ophalen.
Zondag 4 juni : Everlades national park + strand en bayside waar we ook zullen eten.
Maandag 5 juni : S'morgens zwemmen in de zee en s'middags shoppingmalls en dan de auto inleveren
Dinsdag 6 juni : Citytour & Star Island.
Woensdag 7 juni : Zon, zee, strand.
Donderdag 8 juni : Binnenlandse vlucht van Miami naar Orlando.
Vrijdag 9 juni : Universal Studio's.
Zaterdag 10 juni : Disney's Typhoon Lagoon.
Zondag 11 juni : Shoppingmalls & Orlando.
Maandag 12 juni : Discovery Cove (Zwemmen met Dolfijnen).
Dinsdag 13 juni : Seaworld.
Woensdag 14 juni : Magic Kingdom.
Donderdag 15 juni : MGM Studio's.
Vrijdag 16 juni : Reserve dag
Zaterdag 17 juni : Seaworld + vertrek Orlando naar Amsterdam.
Zondag 18 juni : Aankomst in Amsterdam.

Zoals je ziet hebben we IOA laten vallen dit hebben we bewust gedaan omdat mijn vriendin dus niet in die achtbanen durft mag al blij zijn als ze in Kraken gaat Dus dat zou betekenen dat ik overal alleen in moet en dat zie ik niet zo zitten.

Epcot hebben we laten vallen ivm de sfeer wij zijn echte disney freaks en ons hartje ligt dus niet bij Epcot een persoonlijke keuze dus.

Animal Kingdom slaan we ook over tja als we volgend jaar naar zuidafrika gaan gaan we nu dus niet op safari

Verblijf in:
Miami : Hotel The Docherster.
Orlando : Hotel Quality Inn Plaza.

We hebben van 3 tot 5 juni een auto gereserveerd via Sunny Cars iemand hier ervaring mee?.
De reden dat we maar 3 dagen dagen een auto hebbenis dat we naar een financieel plaatje gekeken en hebben en gevoelsmatig in Orlando hebben we feitenlijk niks aan een auto daar staat die toch maar voor 48 dollar per dag (huur + parkeerkosten) op de parking van een pretpark voor die 48 dollar kun je veel met taxi's doen. en de reden dat van met het vliegtuig van Miami naar orlando gaan is dat ik het niet zie zitten om 4 uur te rijden heb namelijk pas een ongeval gehad best heftig, en ja in het vliegtuig zitten is ook fijn.

Heeft iemand nog tips of ervaringen?

Jeroen.

pascalbrouwers
26-04-06, 15:16
Begrijp ik het goed,
gaan jullie maar een paar uurtjes richting Seaworld, of hebben jullie een late vlucht waardoor je toch een hele dag in dit park kunt blijven.
Wij moeten er nog heen, echter wat ik mij nog kan herinneren vd vorige keer kun je het hier toch wel een hele dag volhouden.
Wellicht dat je dit beter een dag eerder kunt doen.
Je krijgt zo wie zo een dag er bij. Dan kun je Seaworld indien nodig verdelen over 2 dagen, en mocht je het toch in 1 dag gedaan krijgen heb je nog een dag over.

Als je via internet boekt, kun je ook nog 10 % korting krijgen.
dit is altijd mee genomen.
Het enigste dat je moet doen is een code intikken, dit is ---> Pepsi.
Ga naar Seaworld.com
Tik bij PROMOCODE --> pepsi in, en je wordt meteen naar de pagina door verwezen waar je de kortingen krijgt


groet,
pascal.

jeroen112
26-04-06, 17:35
Wij gaan naar het schijnt meerdere dagen naar seaworld, zit bij de Discovey Cove ticket inbegrepen.

In Oktober ben ik ook al in Florida geweest en ook in Orlando en dat ging zonder auto perfect, tuurlijk een auto bij de hand is altijd fijn maar die 300 euro gebruik ik liever voor iets anders :wink:

Alvast bedankt voor de tips. Als er nog meer tips zijn ze zijn altijd welkom.

Jeroen.

paula
26-04-06, 21:01
Hi Jeroen,
Wij zitten in Miami en Orlando in precies dezelfde hotels, omdat het voor ons de eerste keer is naar Florida ben ik wel zeer benieuwd hoe die hotels jullie bevallen, hoop dat je dat tegen die tijd nog even kan posten, kunnen we ons vast een beetje voorbereiden, wij gaan pas 20 juli dus dat komt mooi uit.
En welke parken wij in Orlando gaan doen zijn we nog lang niet uit, dat wordt dus nog even puzzelen.
gr. Paula

Ta2 Gerrit
27-04-06, 12:56
Hoewel jullie QIP aan I-Drive zit en je daar heel veel per benenwagen kunt doen is een auto toch zeker aan te bevelen. En met een beetje zoeken (E-bookers is erg goedkoop) hoeft dat niet al te duur te zijn (al vanaf ± 140 euri´s per week).
Ik zou er nog eens over denken 8) , al was het maar voor een paar dagen.

Eric
27-04-06, 15:09
Ofschoon jullie allemaal gelijk hebben wat betreft een auto, is dit hier niet van toepassing, topic-opener geeft duidelijk aan dat hij afziet van het huren van een auto, omdat hij niet wil autorijden.
We hebben al enige tijd geleden met topic-opener een discussie hierover gehad, en hij is zich meer dan bewust van de beperkingen, die het niet hebben van een auto met zich meebrengt.
Hij heeft er lang genoeg over kunnen nadenken, maar zich toch uitgesproken om het zo te doen.
En ofschoon ikzelf er niet aan moet denken om geen auto tot mijn beschikking te hebben, is het uiteraard niet zo, dat het helemaal onmogelijk is. Okay, je verliest heel veel tijd, en je bent een stuk minder flexibel, maar je kan ook zonder auto een geweldige florida vakantie hebben !!!
Eric

Ta2 Gerrit
05-05-06, 09:59
Wij zijn al in diverse samenstellingen die kant op gereisd en steevast was de vraag "hoeveel moeten we meenemen ?" omdat wij de zgn. ervaringsdeskundigen waren.
Voorheen was het antwoord dan ; Reken maar op zo´n 100 gulden p/p/p/d voor food & beverage, wat altijd goed en ruim uitkwam.
Nu zal dat dus 50 dollar per dag zijn, maar het ligt natuurlijk erg aan je voorkeur voor restaurants en zo. Maar het is een leidraad.

Of je ontbijt in het hotel hebt is dus nog de vraag. Is vrij ongebruikelijk in Florida hotels en als er al wat is, beperkt zich dat vaak tot cereals, donuts en bruin warm vocht dat ze daar koffie noemen. Die paar keer dat we daar in hotels zaten deden we Breakfast bij Denny´s. Voor een paar dollar (5 à 6) een heerlijk All American met genoeg vulling voor een halve dag :lol:

We zitten vaker in een villa en daar is het je eigen ontbijtje, net als thuis :oops: , met de blik op het ochtendnieuws en de ontwaakprogramma´s Goodmorning America en Regis & Kelly, TV junks dus :wink: .

knaapje
05-05-06, 14:14
ik let normaal gesproken ook niet op de kosten.. als je maar plezier hebt.

Alleen ik heb sinds een paar dagen een huis gekocht.... dus ik wil wel voorzichtig zijn met mn centjes.

Het eten en drinken buiten de parken is relatief goedkoop, dus $ 50 is goed te doen.
Let op de kortingscoupons die je overal kunt vinden. Scheelt meestal 10%.
De kosten voor het bezoek aan de parken kunnen je tegenvallen of heb je die ook al betaald? Reken anders op zo'n $ 50 tot $ 75 p.p.p.d. entree en zo'n $ 10 voor parkeren.
Bij vrijwel alle prijzen die je vermeld ziet komt zo'n 10% en meer belasting hou dat ook in je achterhoofd.

Aan de andere kant als je nu net een huis gekocht hebt is het misschien voorlopig wel de laatste verre vakantie.
Ik zou dan liever nu niet bezuinigen en dan maar een jaar niet op vakantie dan 2 keer op de kleintjes letten.
Maar dat is persoonlijk.

Goede reis en prettige vakantie
Succes met je huis.
Knaapje

Michael66
06-05-06, 04:21
Grootste kostenpost kan de entree voor de attractieparken zijn. Meerdaagse tickets zijn dan de goedkoopste oplossing. Zo kost een 5 tot 10-daagse Base-Disneyticket zo'n $20-25 per dag, 5-daagse Universalticket (2+3gratis) zo'n $20 per dag.

marisca
06-05-06, 20:50
Hey, Knaapje
Die kortingsbonnen van ( vaak) 10 % vergeten wij altijd, Maar als je er goed aandenkt kun je nog wat besparen. :wink:
ach wij letten lekker niet op en doen waar wij zin in hebben. :lol:
dat vind ik zo lekker aan de vakantie, Gewoon doen waar je zin in hebt en niet beknibbelen. :D
groetjes marisca. 8)

Jsnabel
10-05-06, 16:58
Weet iemand hoe het met de regen is gesteld in juni .Voorgaande jaren?
Ik heb gehoord dat het eigenlijk regenseizoen is .
Of zijn de meest buien in de namiddag?

Groetjes Joost

Michael66
10-05-06, 17:47
De meeste regen is inderdaad in de namiddag, als de lucht door de warmte flink vochtig is geworden. Meestal rond 3-4 uur een forse bui.

Overigens is juni de maand met de meeste neerslag, zie linkje (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=month_bottomnav_undeclared) naar weather.com

Michael66
10-05-06, 22:16
Wij hebben veel geluk gehad, en dat zetten we dit jaar door (ook geluk voor jullie dus).
We hebben 2 jaar geleden slechte dagen gehad toen we in St. Petersburg zaten. Hele dag vreselijk veel regen, maar wij zaten het grootste deel van de dag toch in het overdekste stadion van de Devil Rays. Er bleef toen zo'n 2 weken lang een zware depressie tegen de westkust aanhangen.
Dat jaar ook enkele dagen voor vertrek berichten gelezen over straten in Kissimmee die overstroomden, maar toen wij aankwamen was er niets meer van te zien. En een week nadat wij weer vertrokken waren sloeg een hurricane toe en is zelfs Disney enkele dagen gesloten geweest.

Voor de rest weet ik het eigenlijk niet meer. Kan me eigenlijk ook weinig schelen. Hoe dat komt? Ik denk doordat we het meeste toch al een keer gezien hebben en dus niet meer zo nodig "moeten". Op een vreselijke regendag door MK gaan sjouwen? Nee hoor, dan wordt het een dagje Florida Mall of indoor midgetgolf in Festival Bay. Het scheelt ook veel dat we drie weken Orlando doen: komt het vandaag niet, dan morgen wel.


Weer zo'n lang antwoord .... :roll:

marisca
10-05-06, 23:45
Maar 3 weken continu regen nog nooit meegemaakt?
Kijk een beetje regen vinden wij niet erg, daar gaan wij ook van uit dat dat iedere dag gaat gebeuren.
Wij verblijven ook lekker 3 hele weken in orlando door maar hebben de laatste 13 dagen geen auto gereserveerd en dan ben je beperkt in je gaan en staan, wij willen wel gewoon dingen blijven ondernemen in Disney en universal . :lol:
Anders pik je ons maar op michael, Kunnen we typish Amerikaans gaan Barbequien bij jullie prive zwembad in jullie luxury vila :roll: :roll: :roll:
Ach, niet eens een gek idee toch?
Groetjes marisca :D

Ps: dit word onze tweede keer in Juli/Aug .
De rest altijd mei of oktober geweest!

mickey
11-05-06, 12:39
Nee hoor Mariska,je hoeft echt niet bang te zijn dat je 3 weken alleen maar regen hebt,althans wij hebben dat nog nooit meegemaakt en wij gaan ieder jaar 4 weken in het hoogseizoen.En zoals je zelf wel zult weten heb je bij een fikse regenbui wel het voordeel dat de wachttijden aanzienlijk kleiner zijn.Zorg er wel voor dat je een regencape bij de hand hebt.

Riv71
11-05-06, 18:10
Tja, het kan best regenen daar...
Juni 2005 rond een uur of 5 in Orlando

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2005/DSC08228.jpg

Maar dit kwam toch wel door de hurricane. Drie dagen vrij veel regen gehad. Maar 1 dag een hele dag.
:oops:
De temperatuur is warm. Totaal anders als in Nederland. Want daar koelt het af....
http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2005/DSC08229.jpg

Riv71
11-05-06, 18:15
Vrijdag 16 juni : Reserve dag
------------------------------------

8) Voor de avond !

In Oldtown de Friday Night Cruise !

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/KissimmeeFNC05/DSC08124.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v399/Riv71/KissimmeeFNC05/th_DSC08122.jpg

Klik hier voor meer foto's (http://smg.photobucket.com/albums/v399/Riv71/KissimmeeFNC05/)

marisca
12-05-06, 22:30
http://img461.imageshack.us/img461/6718/afbeelding0371cj.th.jpg (http://img461.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0371cj.jpg)


It's raining man, Halleluya!

Dr. Phlox
25-05-06, 22:35
Hoi allemaal,

Voorals nog zijn de onderstaande 2 reisschema´s een planning.
Graag jullie idee hierover. Kan ik in alle rust jullie suggestie en ideeen nog erin verwerken :wink:
Alvast bedankt

Grz
Dr. Phlox

PS. Het kopieeren van uit Excel gaat niet zo lekker. Maar volgens mij is de bedoeling wel duidelijk

Dagen Plaats Korte omschrijving van die dag
Dag 01 Breda / Miami Breda - Miami
Dag 02 Miami Everglades
Dag 03 Miami Miami
Dag 04 Key west Rijden van Miami naar Key west
Dag 05 Key west Dolfijnen
Dag 06 Napels Rijden van Key west naar Napels
Dag 07 Napels Everglades
Dag 08 Tampa Rijden van Napels naar Tampa
Dag 09 Tampa Tampa
Dag 10 Orlando Rijden van Tampa naar Orlando
Dag 11 Orlando Dagtrip
Dag 12 Orlando Dagtrip
Dag 13 Orlando Dagtrip
Dag 14 Orlando Dagtrip
Dag 15 Orlando Dagtrip
Dag 16 Orlando Dagtrip
Dag 17 Orlando Dagtrip
Dag 18 Orlando Dagtrip
Dag 19 Orlando Dagtrip
Dag 20 Orlando Dagtrip
Dag 21 Orlando Dagtrip
Dag 22 Orlando / Vertrek Winkelen + Orlando -Breda
Dag 23 Aankomst / Breda Orlando - Breda

************************************************** ***********

Dagen Plaats Korte omschrijving van die dag
Dag 01 Breda / Orlando Breda - Orlando
Dag 02 Orlando Dagtrip
Dag 03 Orlando Dagtrip
Dag 04 Orlando Dagtrip
Dag 05 Orlando Dagtrip
Dag 06 Miami Rijden van Orlando naar Miami
Dag 07 Miami Everglades
Dag 08 Miami Miami
Dag 09 Key west Rijden van Miami naar Key west
Dag 10 Key west Dolfijnen
Dag 11 Napels Rijden van Key west naar Napels
Dag 12 Napels Everglades
Dag 13 Tampa Rijden van Napels naar Tampa
Dag 14 Tampa Tampa
Dag 15 Orlando Rijden van Tampa naar Orlando
Dag 16 Orlando Dagtrip
Dag 17 Orlando Dagtrip
Dag 18 Orlando Dagtrip
Dag 19 Orlando Dagtrip
Dag 20 Orlando Dagtrip
Dag 21 Orlando Orlando
Dag 22 Orlando / Vertrek Winkelen + Orlando -Breda
Dag 23 Aankomst / Breda Orlando - Breda

corrus
26-05-06, 00:01
Optie 2 vind ik beter... maar da's mijn mening...

Alleen je rijdt dit alles met de kinderen neem ik aan???

Niet bang dat dit ze gaat vervelen, al dit rijden... of zijn ze al groter... >12
"even" naar de keys... nou daar worden die kinders niet vrolijk van denk ik...

Desondanks... optie 2 trekt mij meer...

Dr. Phlox
26-05-06, 09:05
Hoi Corrus,
Voor de kinderen maakt het niet veel uit. Ze zijn dan 16 - 14 en 6
We zijn ook al met de auto naar Spanje geweest (2x) Eurodisney, zuid-Duitsland etc. Ze vermaken zich zelf heel goed in de auto. Maar bedankt voor je bezorgheid :lol:
Mag ik je ook vragen waarom optie 2 beter zou zijn. Zelf heb ik ook een voorkeur, maar die hou ik nog voor mezelf, anders zou ik andere kunnen beinvloeden. :wink:
Alvast bedankt voor je reactie

Grz
Dr. Phlox

corrus
26-05-06, 19:03
Vertrekken vanaf hetzelfde vliegveld is vaak goedkoper, en eerst orlando... dan een paar dagen iets anders, en dan weer orlando... het wisselt meer af...
aan de andere kant... is het weer zo, dat je nu eigenlijk veel meer rijdt...
t.o.v. de eerst optie... bij optie 2 maak je een rondreis...
Kun je dit geheel niet in 2 vakanties opsplitsen??? lijkt me een veel beter idee... Zou ik wél doen... maar ja... dat is alleen maar mijn opinie, en die is in de regel toch anders... 2 x 2 weken ofzo...

Dr. Phlox
26-05-06, 21:01
Hoi Corrus,
Bij optie 1 rij ik minder en kan eventueel een villa huren voor 2 weken (eventueel een extra dag verlengen of zo). Opspiltsen in 2x 2 weken moet je wel 2x de tickets kopen. Dus is ook duurder. Maar bedankt voor je inbreng.
Grz
Dr. Phlox

pascalbrouwers
26-05-06, 22:27
Ik zou ook kiezen voor optie 2.

Hangt er natuurlijk af hoe je de parken plant. Disney tickets kun je 2 weken gebruiken, of deze moeten een open date hebben maar die zijn ook duurder.

Wij hebben ook altijd geprorbeerd de reistijd een beetje op te delen.

Alle parken in 1 keer is behoorlijk vermoeiend. En het is ook leuk om een onderbreking te hebben, en even afschakelen. Om vervolgens weer terug te keren in het park gedruis.

Alles is natuurlijk persoonlijk. Volgend jaar gaan we normaal gesproken weer terug, daar zijn we het nu al over eens. Dan zullen we een paar dagen disney doen vervolgens richting de keys en dan weer terug voor universal en seaworld. Dit jaar was voor ons de try out met onze kleine voor het eerst erbij. dit is super gegaan.
Volgend jaar willen we proberen 3 weken te gaan.

Ieder geval succes met het plannen van je vakantie.

Groet,
Pascal

remcozoon
26-05-06, 23:25
Mijn mening is ook optie 2... je bent in orlando geweest... je gaat eerst weer naar andere steden, kan je rustig nog even denken wat je de andere dagen wil doen in orlando.
wel heel veel dagen in orlando.. is natuurlijk voor de kinderen het leukste en je kan ook nog naar boven de natuurgebieden in

OswaldV
28-05-06, 15:00
Hoi Floridafans,
Ik wilde vragen welke reisorganisatie de beste en goedkoopste is?
Wat is jullie ervaring?
Hoe vaak(jaar) hebben jullie bij die organisatie geboekt?
Wat vinden jullie van deze organisatie(ook al is deze niet bij ANVR aangesloten)? Ik vind het namelijk nog al huiverig om te boeken bij een organisatie die niet aangesloten is de ANVR.
Vast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
OswaldV :wink:

beppie
28-05-06, 15:08
Wij hebben goede ervaringen met American Vacations.
Prima geregeld alles en precies zoals wij het wilden.

Michael66
28-05-06, 15:59
Wat is het beste en het goedkoopste ...?

Dat is absoluut afhankelijk van de wensen en eisen die jij hebt m.b.t. je vakantie. Dus is er niet zomaar een antwoord op je vragen te geven.

Elke reisorganisatie heeft wel zijn eigen specialisatie(s).

Dus als je wat specifieker bent in je vraagstelling (reisduur, verblijfplaats, rondreis of op één plaats, attractieparken, huurauto, samenstelling van je reisgezelschap, tijd van het jaar, etc), dan kunnen wij hier ons best doen om je een passend antwoord of advies te geven.

raygwencaith
28-05-06, 20:14
Wij gaan ook dit jaar voor het eerst en na veelvuldig contact via mail en telefoon hebben wij omdat we ons al direct prettig voelde door de persoonlijke behandeling hebben wij voor AV gekozen. Wij gaan met de famillie en hebben bij AV een 5 slaapkamervilla, 2 minivans, 8 disneytickts en 7 vliegtickets (8e persoon is er later bijgekomen en deze hebben we bij MP zelf geboekt in een impulsieve reactie).

Wij hebben met meerdere organisaties gesproken maar gekoezen voor AV om hun zeer vriendelijke en duidelijke benadering.

Gwenda

OswaldV
28-05-06, 21:15
Het gaat om 3 weken voor 3 pers. volwassen
Rondreis incl 1 week Orlando of 3 wk Orlando
Natuurlijk autohuur
En natuurlijk de attractieparken.

Ik zei dat American Vactions wordt genoemd.
Maar deze is toch niet bij de ANVR aangesloten?
Is dat dan geen risico?

Michael66
28-05-06, 22:00
Het gaat om 3 weken voor 3 pers. volwassen
Rondreis incl 1 week Orlando of 3 wk Orlando
Natuurlijk autohuur
3 personen = 1 hotelkamer tijdens de rondreis, 1 hotelkamer/suite/appartement tijdens verblijf in Orlando
3 personen = minimaal een economy-huurauto.
Afhankelijk van je wensen en financiële mogelijkheden kunnen kamer en huurauto uiteraard altijd groter, beter, luxueuzer.

En natuurlijk de attractieparken.
Voor kaarten voor "de attractieparken" verwijs ik je graag even door naar de vele onderwerpen op dit forum. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je voior jezelf eerst eens goed moet bekijken welke parken je wilt bezoeken, in hoeveel dagen etc. Veel info is daarover te vinden!!
Als je daar uit bent (en je kunt ons altijd om extra info vragen) kun je op zoek gaan naar het beste aanbod voor de kaartjes. Dan kan zijn bij het reisburo waar je je reis boekt, maar de kans is groot dat je via internet of dit forum betere aanbiedingen vindt.


Ik zei dat American Vactions wordt genoemd.
Maar deze is toch niet bij de ANVR aangesloten?
Is dat dan geen risico?
ANVR is natuurlijk niet heilig, maar uiteraard geeft het wel extra vertrouwen. Leden van de ANVR zijn verplicht aangesloten bij SGR en SCR en klachten worden aan de Geschillencommissie Reizen voorgelegd. Maar dat geeft natuurlijk nooit volledige zekerheid: er kan altijd iets misgaan. Als een lid buiten zijn boekje gaat wordt hij wel geschorst, maar als jij daar net hebt geboekt zit je nog steeds in de problemen.

American Vacations en American Estates zijn de meest besproken reisorganisaties op dit forum, beide met een behoorlijk schare aanhangers. En beide zijn niet aangesloten bij de ANVR, wel bij SGR/SCR.

Wat betreft je reis:
Als je een rondreis maakt met daarna nog 2 weken Orlando kun je kijken naar een "standaard" fly-drive van 9 dagen, met verlenging. Bij de rondreis kun je alvast hotels boeken of op de bonnefooi gaan (nooit een probleem, alleen tijdens Spring Break tref je veel hotels aan die vol zijn). "Slechte" aanbieders van dit soort reizen zijn er m.i. niet echt, wel is er groot onderscheid in aangeboden hotels en natuurlijk in prijs.

Het loont echter altijd de moeite om de aangeboden standaardreis te (laten) vergelijken met een op-maat samengestelde vakantie door een Florida-specialist. Je zult versteld staan van de mogelijkheden.

Ook kun je - als je eenmaal een reis of aanbod op het oog hebt - je reisvoorstel voorleggen op dit forum.

Voor de "beste" aanbieders van Florida-reizen en hun aanbod: zie http://florida.startpagina.nl en http://orlando.startpagina.nl

remcozoon
28-05-06, 23:30
[quote="OswaldV"]Hoi Floridafans,
Ik wilde vragen welke reisorganisatie de beste en goedkoopste is?
Wat is jullie ervaring?

Veel ervaring heb ik hier niet op.
Ik heb mijn reis geboekt bij exit-reizen.nl, dat heb ik leren kennen via een collega van mij. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
Ik heb een beetje rond gekeken naar prijzen maar ik ben bij hun gekomen omdat ik wat aanpassingen in het reisschema wilde hebben. Voor mij hebben ze veel maat werk gedaan en dat beviel me goed.

Als je voor prijs vergelijk gaat, kan je een reis opstellen en dan bij meerdere een offerte laten maken.
Maar zelf vind ik het gevoel wat je heb bij een organisatie heel erg belangrijk.

Michael66
29-05-06, 06:59
Maar het blijft heel erg subjectief.

Wat is het beste (wat ben je gewend, of wat is het beste dat je beurs aankan)?

Wat is goedkoop ($20 voor een hotelovernachting is goedkoop, maar $205 per nacht voor de Wilderness Lodge is ook goedkoop, ondanks dat het veel geld is)?

Uiteindelijk gaat het er om dat je de beste prijs / kwaliteit-verhouding wilt hebben.

Get the most out of YOUR money!!

Riv71
30-05-06, 12:18
Kijk eens bij

http://www.fly2florida.com

hier hebben wij onze reis geboekt... wij gaan het binnenkort beleven.
De service hier in Nederland was uitstekend. Het reisburo heeft veel kennis in huis.

CorrineJ
30-05-06, 15:45
Hallo Riv71,

Welke reis hebben jullie bij fly2florida geboekt?
Wij hebben hun folder ook thuis liggen. Het aanbod en de prijsverhouding met andere lijkt me heel goed. Ik vind het heel leuk eens iemand tegen te komen op het forum die bij hun geboekt heeft.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen straks.

Bij deze wens ik jullie vast een hele fijne vakantie.

Corrine

patrickreijnen
30-05-06, 22:25
Wij hebben vorig jaar bij fly2florida een aantal losse overnachtingen geboekt en een cruise. Alles was goed geregeld. Door Orkaan Rita moesten wij ons reisschema aanpassen, dat is allemaal netjes door het bureau verzorgd. Ook dit jaar hebben wij weer een aantal hotels bij hun geboekt.

Eveke
02-06-06, 17:15
Vraagje van een beginneling... (september eerste maal naar Florida )

Wat verstaat men onder het centrum van Orlando en Miami. In Orlando zitten wij in International Drive, in Miami aan North Miami Beach - Hollywood.
Wij gaan een auto huren om van Orlando naar Miami te rijden. Deze kan afgehaald en terug afgezet worden in het centrum. Kwestie om te weten hoe ver dit ongeveer zou zijn.

THX !!

Michael66
02-06-06, 17:31
Wat is het centrum ....

Goede vraag.

Het toeristen-centrum? Het zaken-centrum?

Iets specifieker aangeven wat je bedoeld (of te horen hebt gekregen) is wat handiger om een antwoord op je vraag te kunnen geven.

Op welke plaats / bij welk afhaalpunt ga je de auto ophalen?
Op welke plaats / bij welk brengpunt ga je de auto terugbrengen?

Adrsssen zijn welkom, dan krijg je hier zo een goed antwoord, met kaartje en al.

Wicked Florida
10-07-06, 14:03
Ze moeten er vast wel zijn, die leuke pitoreske centra. Ik bedoel daarmee niet grote shoppingmalls, maar echte leuke plekjes met kleine winkeltjes in gezelige straatjes.

Waar zijn ze te nog vinden in een straal van pakweg 100 KM van orlando?

Orangedevil
10-07-06, 15:31
St.augustine is een perfect voorbeeld.Er is een hoofdstraatje voor voetgangers van een paar 100 meter lang en daar zitten allemaal kleine gezellige winkeltjes.Bovendien is er meer te doen in de stad want het is het oudste stadje van Amerika.Ook het fort is leuk om doorheen te wandelen.Of een tour door de stad.Het is volgens mij iets van 1,5 uur rijden van orlando.

ekkie50
19-07-06, 15:37
Winter garden heeft ook een aardig centrum (zie http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=671)

The mercado aan de International Drive is geen dorpje, maar ik vind het altijd wel leuk om er even rond te struinen. Hopelijk is het er nog, want er wordt nogal wat gesloopt in dat gebied op het moment.

En vlakbij huis, Kissimmee downtown heeft ook nog de typische winkelstraatjes.

Aan de westkust ligt Tarpon Springs, het sponsduikersdorp. Ook leuk om te bewandelen.

nounou
22-07-06, 16:31
Fort Myers beach is ook nog leuk voor te zien !
Er is een wandelpromenade langs de zee ,
met tal van restaurantjes en terasjes .
Dat vind je niet zo veel in Florida .

Robin
24-07-06, 17:33
8 jaar geleden naar Florida geweest. 1 week stappen op Pleasure island, Verder in de universal studio's, Miami en Orlando gebivakkeerd.

Nu ga ik in oktober nu met vriendin(dus wat rustiger aan) en de volgende vragen...

- bestaan er nog van die " florida on the go" boekjes?
Ik kon met dat boekje veel korting kon krijgen bij een hotelboeking(lekker hollands)
- autoverhuur, hier boeken of daar?
- nu wil ik er meer een relaxvakantie van maken en zodoende naar de kust rijden om daar een paar dagen te verblijven. Is St Petersburg een goede optie of kan ik beter doorrijden naar de Keys?

Alvast bedankt voor de reacties...

Njit
24-07-06, 17:42
- Coupon boekjes bestaan nog steeds. Misschien heten ze nu anders maar het principe is hetzelfde
- Auto in nederland boeken. Dan weet je zeker dat je met de verzekeringen goed zit (All-Inclusive of Gold pakket). Kijk ook eens naar duitse aanbieders als www.fti.de en www.usareise.de. Zij hebben soms ook wel leuke aanbiedingen.

Daniel
24-07-06, 19:17
Hallo Robin,

Hier kun je o.a. coupons vinden: http://www.roomsaver.com/coupon_search.php?state=FL

Meerdere links naar coupons vindt je in de Florida FAQ.

Wat betreft de huurauto: die kun je idd het beste hier boeken.

En je laatste vraag: de westkust van Florida staat bekend om zijn schitterende stranden (Clearwater Beach bijv.), maar er zijn meer mooie stranden. Kijk hier eens: http://www.florida-vakantie.nl/stranden-van-florida.html

Succes!

Daniel

Michael66
25-07-06, 04:17
Ik heb hier het boekje van Florida Travel Saver voor me liggen. Daarin staat dat alle coupons ook te vinden zijn op:

www.hotelcoupons.com

Ook www.travelcoupons.com kan je misschien helpen.

succes!

PiepeltjeNL
28-07-06, 11:22
In september ga ik samen met mijn broer voor het eerst naar Amerika.
We hebben geen idee wat we kunnen verwachten, maar goed!
Maar toch heb ik een aantal vragen.

1: Wij zitten in Miami Beach, Art Deco Ditrict. Is dit hetzelfde als South Beach? Kan nergens op een kaart South beach vinden.

2. Wij zitten in Hotel Marseilles. Iemand recentelijke ervaringen mee?

3. Zijn dag excursies ook daar in Miami makkelijk te boeken? Aangezien ons reisbureau alleen een dagtrip disney had. Wat zijn aanraders om te doen?

4. Nog andere tips?

Alle info is welkom....

Bedankt, Maikel

Njit
28-07-06, 12:47
1: Wij zitten in Miami Beach, Art Deco Ditrict. Is dit hetzelfde als South Beach? Kan nergens op een kaart South beach vinden.

Dit is een bepaald gebied in SoBe

2. Wij zitten in Hotel Marseilles. Iemand recentelijke ervaringen mee?

http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1647

3. Zijn dag excursies ook daar in Miami makkelijk te boeken? Aangezien ons reisbureau alleen een dagtrip disney had. Wat zijn aanraders om te doen?

Een dagtrip naar Disney lijkt mij zonde van het geld. Je hebt gewoon veel meer tijd nodig om iets van Disney te zien. Disneyworld heeft 4 pretparken + 2 waterparken + uitgaanscentrum. En dan heb ik nog niet eens over Universal Studios/Island of Adventures, Seaworld etc gehad. Aan reistijd ben je al een halve dag kwijt.

Hoeveel dagen ga je eigenlijk?

PiepeltjeNL
28-07-06, 12:51
Wij gaan 9 dagen, als alles goed gaat.
Maar excursies naar de everglades en Key West?? is dat nog een beetje te doen?

Njit
28-07-06, 13:02
Wij gaan 9 dagen, als alles goed gaat.
Maar excursies naar de everglades en Key West?? is dat nog een beetje te doen?

Wat geGoogled. Er worden zat excursies aangeboden naar de Everglades (eventueel in combinatie met een Airboat ride) en naar Key West (eventueel met snorkelen).

Zijn wel lange dagen die je dan maakt maar het lijkt mij goed te doen.

edendulk
01-08-06, 01:38
Hoi Maikel,

Wij (mijn vriendin en ik) zijn 27 juli teruggekomen uit Florida en ons laatste hotel was: Hotel Marseilles! 't Is een leuk en mooi hotel en ligt erg mooi. Onze kamer was niet al te groot maar we hadden wel een koelkast, bad en een mooi uitzicht op zee! De lobby ziet er chique uit en het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
Aan de achterzijde van het hotel ligt het zwembad en zijn hangmatten aan palmbomen. Ook kan je van daar uit direct doorlopen naar het strand.
Een minuut of 10 lopen vanaf het hotel heb je een lange wandelpromenade aan Lincoln Road. Gezellig, druk en met ontzettend veel eettentjes.

Een trip naar Key West of de Disneyparken is niet zoals een uitstapje in Nederland. Wij maakten een rondreis en waren op de eerste dag van Miami naar Key West ruím 3,5 uur aan het rijden. Overigens vond ik Key West meer dan de moeite waard.
Ook een 'dagje' naar Orlando (Disneyparken) is ook minstens 3 uur rijden. Realiseer je je dus wel dat je ook terug moet. 's Avonds zelf terug naar Miami rijden zou ik je niet aanraden omdat je weinig orientatiepunten hebt en Miami aardig groot is.. Je wilt daar zeker niet verdwalen!
In het hotel zit een man (Mr. Henry Concierge Travel) die excursies regelt. Het hotel zal je anders wel kunnen vertellen waar je het beste heen kunt voor excursies. Mocht je nog wat meer informatie willen, dan hoor ik het wel.

Heel veel plezier alvast! Helaas weet ik niet hoe ik hier foto's bij moet plaatsen.

Eric

O, nog een tip voor het hotel: probeer te regelen dat je een kamer krijgt uit de buurt van de liften. De liften 'pingelen' als deze open gaan en dat gaat 24 uur door. Ook krijg je te maken met mensen die (soms 's nachts) met al hun koffers met de liften gaan.

Njit
01-08-06, 19:10
Helaas weet ik niet hoe ik hier foto's bij moet plaatsen.

Zie hier: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=377
Oefenen kun je in het Test Forum.

Bionicus
14-08-06, 20:48
Hey allemaal

ik wil volgend jaar september voor de 2e keer naar wdw
de vorige keer heb ik alles via het reisbureau geregeld en ik vroeg me dit keer dus af of het ook goedkoper kan...

ik wil het liefst logeren in het carribean beach resort en anders wordt het het pop century resort.

Mijn vragen aan jullie zijn:

waar boeken jullie normaal gesproken je vakantie naar wdw?
Als je vliegtickets los wil boeken, waar kan je dat het beste doen?
Dezelfde vraag alleen dan voor het hotel.
En mijn laatste vraag, wat vonden jullie van de hotels waar ik naartoe wil??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
want met google alleen kom ik er niet uit

Groetjes
Bianca

Trainspotters
14-08-06, 23:19
En mijn laatste vraag, wat vonden jullie van de hotels waar ik naartoe wil? ik hoop dat jullie me kunnen helpen want met google alleen kom ik er niet uit Groetjes Bianca

Ha die Bianca,

Leuk zo'n eerste post vol met vragen.

Met google zijn de eerste 49 reviews betreffende PCR gevonden, ik neem aan dat het met deze link (http://travel.yahoo.com/p-reviews-334724-prod-hotel-action-read-ratings_and_reviews-i;_ylt=AghkFsm9M5sEd8123K52NhriphQB) voor het andere hotel ook wel gaat lukken.

Een antwoord op de overige vragen worden ongetwijfeld gevonden als je de zoekfuctie van dit forum gebruikt.

groet,
Trainspotters

Njit
15-08-06, 08:37
waar boeken jullie normaal gesproken je vakantie naar wdw?
Als je vliegtickets los wil boeken, waar kan je dat het beste doen?
Dezelfde vraag alleen dan voor het hotel.
En mijn laatste vraag, wat vonden jullie van de hotels waar ik naartoe wil??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
want met google alleen kom ik er niet uit


Nederlandse Amerika-specialisten als:

- American Vacations (www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl))
- American Estates (www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl))
- Exit-Reizen (www.exit-reizen.nl (http://www.exit-reizen.nl))
- USA Fun Vacations (www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl))

zullen je graag helpen bij het boeken van je Disney hotel. Je kan het ook rechtstreeks proberen.

- Losse tickets kun je boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf of bij sites als:

- Vliegtarieven (www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl)
- vliegtickets (www.vlietickets.nl (http://www.vlietickets.nl))
- Cheaptickets (www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl))
- Vliegwinkel (www.vliegwinkel.nl (http://www.vliegwinkel.nl))

Rechtstreeks boeken bij KLM, Delta, United etc gaat ook prima.

Verder raad ik je aan om de zoek-functie te gebruiken. Er is heel veel informatie al beschikbaar.

FrankS
16-08-06, 11:57
Wij boeken al jaren (mét kortingen, zodra deze vrijgegeven worden) via Small World Vacations (http://www.wdwvacations.com/) , die ook officieel sponsor is van www.Mousesavers.com (dé site voor de discount-jagers...) Wij zijn zowel in CBR als PC geweest, beiden zijn een uitstekende keus voor je verblijf!

De laatste paar keer dat wij gegaan zijn, was boeken van vliegtickets via vliegtarieven.nl het goedkoopst.

winster
30-08-06, 13:18
Hallo,
Ik ben alleenstaand en heb 3 kinderen, leeftijd 7,8 en 6 maanden, nu wil ik naar orlando disneyworld, de everglades, en seaworld, maarr ik ben nog nooit met vakantie geweest, ja met ene bus naar eurodisney maar dat was niet zo'n suc6.
Hoe pak ik dat precies aan, ik vind het nl enorm eng om zelf te gaan en te rijden, heb al op internet en het forum gezocht, maar vind niet echt de info die ik zoek, tevens zou ik graag willen weten wat het totale kostenplaatje ervan zou zijn. Hoe lang kan je het beste gaan, en in welke periode is het mooist en best om te gaan.
graag jullie hulp en advies

Eric
30-08-06, 14:00
Ik ben bang, dat met 3 kleine kinderen Orlando zonder auto geen goed idee is.
Een vakantie naar Florida is een heel dure aangelegenheid, en dan is het echt zo zonde van het geld als je iedere dag uren bezig bent met het openbaar vervoer, zeker met drie kleine kinderen.
Hier zijn al heel veel discussies op het forum gevoerd, maar in de praktijk blijkt, dat zelfs floridagangers die jaren zonder auto gingen, na één keer met auto totaal bekeerd zijn.
iets heel anders,. ik kan uiteraard niet over je prive situatie oordelen, maar zou je niet wachten dot de kleinste iets groter is?
Het reizen als alleenstaande met 1 baby en 2 kleine kinderen, alle stress op het vliegveld, bij de immigratie en douane, hoe moet het met de bagage enz, enz, ik zou een paar jaar wachten, dan denk ik dat je veel meer aan je vakantie hebt.
Ik ben bang dat je nu heel veel ( € 5000) uitgeeft, en er relatief weinig plezier van beleeft, terwijl Florida juist de leukste vakantiebestemming ter wereld is.
Let op: bovenstaande is slechts mijn privemening, ongetwijfeld komen hier tegenovergetselde reacties op !!
Eric

pascalbrouwers
30-08-06, 14:41
Beste Winster,
Vrienden van ons zijn ook met en baby richting fl gegaan.
Voor hun was dit de eerste en laatste keer.
Zij vonden fl ontzettend leuk, maar met en klein kind ben je ontzettend gebonden.

Wij hebben zelf een meisje van bijna 6 jaar oud.
We zijn met haar dit jaar voor het eerst naar fl geweest.
Zij vond het gewooon geweldig, en maakt mij nu al gek om volgend jaar terug te gaan.

Vanaf het moment dat zij geboren is, zijn we ieder jaar gewoon op vakantie blijven gaan.
Wij hebben echter het geluk dat zij ontzettend makkelijk is.
Ook al toen zij baby was, konden we haar overal mee naar toenemen.

Heb je zo'n kleine dan is het te overwegen.
Heb je een peuter die vrij moeilijk is zou ik zo'n reis nog niet gaan maken.
Kost ten slotte genoeg geld. dan zou ik het korter bij huis zoeken.

Met mijn dochtertje zijn we voor het eerst naar Disney Parijs geweest toen ze bijna drie jaar oud was, en dat ging gewoon goed.


Maar wanneer willen jullie eigenlijk gaan, dit jaar nog of volgend jaar of.

Wat ons betreft is Mei een super periode.
Vroeger gingen wij altijd in Juni/Juli.
Dan is het warm en veel luchtvochtigheid--> dus veel zweten :cry:


Groet,
Pascal

Mejel
30-08-06, 17:14
Ik ben nog nooit in Florida geweest en ga volgend jaar met mijn zoon van 17. Dus ik heb misschien nog niet echt recht van spreken. Ik ben echter ook alleenstaand moeder en daar weet ik dus wel iets van.

Op de eerste plaats ben je (net als ik) aan de schoolvakanties gebonden. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar voor mij wordt het de zomervakantie. Doodgewoon omdat ik 2 weken wil en in mei en februari maar 1 week vakantie heb.

Ik ben een aantal jaren alleen met mijn kinderen op vakantie geweest, naar Duitsland, Belgie en Luxemburg. De eerste keer vond ik eng en toen zat ik op 400 km van huis! Een eerste keer alleen met je kinderen naar Florida vind ik heel dapper. Maar waarom niet eerst dichter bij huis geprobeerd?

Je baby is nu makkelijk, maar over een jaar is hij 18 maanden en het is nauwelijks te voorspellen hoe hij dan is. In ieder geval zal hij er weinig aan hebben en ik denk dat het advies een aantal jaren te wachten nog niet zo gek is. Over 5 jaar zijn je andere kinderen 12 en 13 en kunnen veel van je overnemen.

Ik heb 10 jaar gewacht op deze reis (dat komt vooral door priveomstandigheden) en ben blij dat ik dit nog met 1 van mijn kinderen kan ondernemen. Ik ben nu een getraind alleen-reiziger, durf auto te rijden in het buitenland (en ik heb daar ook een vraag over gesteld hier waarbij de antwoorden mij gerust hebben gesteld). Mijn zoon is (bijna) volwassen en zal een hele steun zijn daar.

Ik wens je veel plezier bij de voorpret en ben benieuwd wat je gaat doen.

gwen
01-09-06, 12:13
Beste winster
Houd er rekening mee, dat sommige attracties niet geschikt zijn voor babies. Je oudste kinderen zullen in de meeste gevallen niet alleen in een attractie willen/mogen. Wat doe je dan met je baby? Ik neem aan dat je die niet zo maar bij een vreemde in de armen laat. Als ik jou was, dan zou ik er nog een keertje over nadenken. Orlando is al vermoeiend met 2 volwassenen en 1 kind, laat staan als 1 volwassene en 3 kinderen. Ik denk dat de kinderen de Everglades ook nog niet echt zullen waarderen zoals wij dat zouden doen. Je kunt er feitelijk alleen maar doorheen rijden. Met 3 jonge kinderen onderneem je niet snel een kano tocht ofzo.
Mocht je toch besluiten te gaan, dan wens ik je een fijne tijd toe :D

bono
02-09-06, 15:33
Heeft iemand nog geweldige tips voor ons die ook in die periode gaan, want als het ons bevalt dan gaan we volgend jaar op een langere rondreis.
Nu hebben we het als volgt gedaan, we komen aan in Miami en overnachten op het vliegveld, de andere dag halen we de auto op en gaan richting Key West voor 2 nachten, Everglades voor 2 nachten en dan nog 2 nachten in Naples waarna we terug gaa naar Miami om daar nog even te genieten van strand en omgeving voor 4 nachten.

Ik probeer wel zoveel mogelijk te lezen maar betere tips kan je alleen van mensen krijgen die er ervaring in hebben, zoals jullie allemaal
toch??

groeten

Dennan
03-09-06, 22:38
Bij ons is het heel goed bevallen, wij hebben een tweeling van 4 jaar en gaan dit jaar voor de derde keer met ze.

(Wij zijn een beetje America verslaafd, maar wie niet hier :D )

De eerste keer was toen ze 2 waren.

nancy
22-09-06, 15:59
Hallo,

Wij willen volgend jaar juli met 4 volw. en 2 kinderen naar Orlando gaan.
Ik ben nu een beetje aan het rondneuzen waar ik zou moeten boeken.

Heeft iemand ervaringen met alles los boeken, dus geen pakketreis boeken? Heb al gezien dat vliegen met een Amerikaanse maatschappij een stuk voordeliger is dan met een Nederlandse maatschappij. Helemaal als je niet vanuit Amsterdam vertrekt. Iemand hier ervaringen mee?

Tevens zou ik graag willen weten waar de parken tickets (disney parken en een losse kaart Seaworld) het beste te koop zijn.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt
Gr. Nancy

meisje
22-09-06, 17:27
Wat je zou kunnen doen is via internet bij verschillende organisaties offertes laten maken en dan voor jou de beste eruit kiezen.
Vliegen met een Amerikaanse maatschappij kan goedkoper zijn, echter deze vliegen niet rechtstreeks. Martinair doet dat wel...maar of dat jullie voorkeur heeft....dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Ik zou gewoon eerst goed rondneuzen op internet en kijken rond de mogelijke vertrek datum. Het kan soms aanzienlijk schelen als je een dag eerder of later vertrekt richting Florida

succes ermee:razz:
meisje

Eric
22-09-06, 22:06
Er zijn heel veel aanbieders van villa's, maar er zit natuurlijk ook wel wat kaf onder de koren.
Veel gebruikte aanbieders op dit forum zijn American Vacations en American Estates. Met beide organisaties hebben de forummers goede ervaringen.
Voor het huren van auto en/of hotel ben ik zelf erg gecharmeerd van usareisen.de, die komt er bij mij altijd goedkoop uit.
Een goede site voor goedkope vliegtickets is www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl).
je kunt via de zoekfunctie op dit forum nog veel meer over bovengenoemde namen lezen.
Eric

Suusje
25-09-06, 20:10
Wij hebben ook alles los geboekt.
Alles via internet. Voor een redelijke prijs gevlogen met Martinair. Rechtstreekse vlucht. Zeker handig als je met jonge kinderen reist.
Disneytickets en onze huurauto hebben wij via American Estates geboekt.
Wij hebben onze villa gehuurd van Nederlandse mensen.
Kijk is op www.home-xp.com/faber (http://www.home-xp.com/faber) .

Robin
26-09-06, 18:38
Goedemiddag dames en heren,

Over 2 weken 9 dgn naar Florida...hiep hiep hoeraa
Graag wil ik de 1e 2 dagen naar Clearwater om even bij te komen op een mooi strand. Nu kom ik aan in de avond. Ik zou graag het mooiste hotel(a/d zee) willen hebben tegen de laagste kostprijs(wie niet) zonder al teveel te moeten zoeken in het donker.
Met die kortingsboekjes(links via internet) kom ik niet erg verder qua info. In het verleden was het boekje "Florida on the go" ietwat scheutiger qua info. Zijn er enige nutigge suggesties? Zijn er overigens boekjes verkrijgbaar op het vliegveld of bij de autoverhuur?

Vervolgens 6 dagen rondkarren evt. naar de Keys nog niet geweest, is dat echt een must om te zien? Zo ja wat? Ik weet dat meningen uiteen kunnen lopen, maar ja ik wacht de reacties wel af.

Michael66
26-09-06, 20:44
Hotelcoupons? Kijk eens bij de volgende websites:
Destination Coupons (http://www.destinationcoupons.com/Florida/FLORIDA.asp)
RoomSaver (http://www.roomsaver.com/)
Travelsaverguides (http://www.travelsaverguides.com/)
About (http://couponing.about.com/cs/hotel/l/blhotelfla.htm)
Hotel Coupons (http://hotelcoupons.com/)

Zo genoeg?

silvia1981
28-10-06, 22:13
Nu heb ik nog een vraagje! Stel je moet kiezen waar je zeker naar toe moet in Florida,dus wat moet je echt zien in Florida,wat is dan jullie antwoord?
Ik moet namelijk een keuze maken om dingen te gaan doen in november,is een beetje moeilijk!
Alvast bedankt!

Danielle81
29-10-06, 02:45
Ik zou ook zeggen Orlando, maar dat is weer zo'n breed begrip...;)
Als ik 1 ding moest kiezen, zou ik zeggen: Illuminations, Reflections of Earth (vuurwerkshow in Epcot).
Erg jammer dat ie gaat verdwijnen, maar Disney kennende komt er vast wel een nog spectaculairdere show voor terug!

bono
29-10-06, 15:05
Moet eerlijk bekennen dat we zelf voor de eerste keer gaan, maar wat bij ons op het lijstje stond is....................The Everglades dat lijkt me gewoon super om al dat natuur te zien daar, je ziet wel eens stukjes in films en ook bij CSI MIAMI (super programma) 8-) ;-) :lol:
Maar wat hier boven staat lijkt me ook niet verkeerd hoor, na al veel gelezen te hebben zou ik het liefst ook nog even door rijden naar Orlando maar ja dat zit er niet in...:cry: :cry: :cry: :cry:

Maar voor een ander te moeten kiezen is altijd erg moeilijk hé

succes er mee :wink:

Groetekes Monique

Danielle81
29-10-06, 17:28
Ok voor jou geen Orlando dus...;-)
Wat ik ook erg leuk vind, is St Petersburg. Ga vooral even een kijkje nemen op de pier en vanaf daar (bovenop) de zonsondergang bekijken.
Tja en Key West is ook een must!!

2lingmams
29-10-06, 22:18
Hoi Monique,

Ik weet precies wat je bedoelt, met die rare gezichten.8-[

Ik vroeg aan mijn beste vriendin of ze de Disney film Fantasia te leen had voor me. Op haar vraag waarom ik speciaal die zo graag wilde, antwoorde ik dat we naar WDW gingen en in het Fantasia gedeelte van het All star Movies resort zouden slapen. Er volgde totaal GEEN reactie. Dit is nu al zeker 6 wkn geleden en ze heeft er nog steeds met geen enkel woord over gerept, het zal wel goed zijn. Ik begrijp er helemaal niets van#-o . Endat nog wel van mijn beste vriendin.

Groetjes Patries

silvia1981
30-10-06, 12:24
Ok de plaatsjes waar ik wel geweest ben:key west,de everglades,gainesville (woonplaats van mijn tante),dunedin,clearwater,tampa,st petersburg (ook op de pier),orlando verschillende keren naar wdw geweest en naar universal studio's en islands of adventure en seaworld.
Verder ben ik een aantal keer op madeira beach geweest in een condo.
En niet te vergeten amelia island en voor de rest heb iknog wel veel dingen gezien maar dat was allemaal tussendoor! (bv homosassa springs)

Carlo
30-10-06, 20:52
Ik zou het strand van Ft. de Soto Park niet hebben willen missen. Niet voor niks altijd hoog op de lijst van mooiste stranden van de USA. Dus als je van strand houdt is het zeker de moeite waard. Is vlak bij St. Pete en Tampa, dus misschien combineren met Busch Gardens ;)

Sharon1979
07-11-06, 12:34
In maart verblijven wij 3 weken in villa Punta Gorda. We huren wel een auto, dus willen wel wat reizen. We vroegen ons af of Miami leuk is met een baby. Welke wijk/hotel?? Of is Key Largo leuker?? Graag jullie deskundige advies.

Heeft iemand ook ervaring met korte cruises door de Caribean? Is dat een aanrader??

bono
19-11-06, 20:06
Hoi,

Ten eerste leuk dat jullie ook naar florida gaan, en welkom op dit forum.
voor de kinderen is WD altijd erg leuk natuurlijk, voor de natuur is de Everglades voor ons nummer 1, wij gaan a.s. vrijdag voor het eerst.:-P ;)
Ook Key-West is erg leuk, bij de andere eilandjes kun je dolfijnen bezoeken en zo en met de glasbodem boot een tochtje maken etc.
Maar door veel op het forum te zijn en te lezen kan je veel te weten komen en anders geven ze graag antwoord op je vragen!!!!!!!!!
Lees maar eens goed via de zoek functie, dan zal je zien dat heel vragen al eens langs zijn gekomen.
Maar succes met lezen, zoeken en vragen!!!!

Groetekes Monique

Carlo
19-11-06, 21:59
Ten noorden van Orlando heb je heel veel state parks met natuurlijke bronnen (blue springs state park, silver springs enz). De omgeving van Ocala vind ik best mooi, heel veel paardenranches, zeker als je van de snelweg afgaat. Wel een navigatiesysteempje gebruiken (als je hetzelfde richtinggevoel hebt als ik). Als je echt leuke natuur wilt zien raad ik je Homosassa Springs state park aan. Daar kun je Manatees zien en een hele mooie bron met allemaal prachtige dieren. Is al wel wat over geschreven hier op het forum. Zoals gezegd, zoek op het forum, staan veel goeie tips op. Veel plezier met de voorbereiding!

peet
28-11-06, 10:34
Volgend jaar juni wil ik weer is naar Florida gaan, het is nu alweer een tijdje geleden dus hoogste tijd :)
Zouden de meer ervaren mensen wat kunnen helpen met het adviseren.
wat is nu een goeie reisorganisatie om te boeken?
Ik heb al voorbij zien komen.
www.usareizen.de (http://www.usareizen.de)
www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl)
www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)

Zijn er nog andere (goedkope?) of goede organisaties waar ik terecht kan?
Leuke hotels in kissimmee?
Alvast bedankt voor alle tips die jullie geven.

Peter

PS:
het word 19 dagen in juni.
Auto.
Alle parken en touristische dingen.
Zwemmen met de dolfijnen (the cove) \\:D/

Yvet
28-11-06, 14:12
Ikzelf kijk ook vaak bij Exit reizen: http://www.exit-reizen.nl (http://www.exit-reizen.nl/)

Welke touroperator het beste is, hangt heel erg af van wat je wilt en wat je plannen zijn.
Het beste is dus ook om voor jezelf een reis samen te stellen en daarvoor een prijsopgave te vragen bij alle touropperators.
Tuurlijk heeft de één net iets anders dan de ander maar daar kun je dan later naar kijken. Eerst maar eens kijken wie er met de basis-dingen het goedkoopste eruit komt en ook qua service voor jou er bovenuit springt.

Tammie
30-11-06, 01:28
Ik ben professioneel poolbiljartspeelster en ga volgend jaar een tour spelen in Florida. Omdat ik mijn familie en vrienden niet te lang kan missen ga ik iedere maand op en neer reizen naar Florida. Het is ook iedere keer in een andere plaats in Florida. De eerste is in Spring Hill op 20 en 21 januari. Nu ben ik 2 jaar geleden wel al in Florida geweest en heb daar een rondreis gemaakt, echt super (met fly2florida)!!! Maar vind het moeilijk hoe ik het beste mijn reizen kan gaan boeken. Of ik koop me gewoon een vliegticket en regel me daar een huurauto en hotel, of ik boek hier alles in 1 keer. Kan iemand mij tips geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken???? Ik wil gewoon het goedkoopste van het goedkoopste en het is iedere keer zo'n 5 dagen (donderdag t/m maandag)

Alvast bedankt!!!

Eric
30-11-06, 08:21
Ik zou in ieder geval de huurauto hier regelen, dat is veel goedkoper, al lijkt dat soms niet zo.
Maar als je hem ter plaatse boekt komen er nog belastingen, verzekeringen en toeslagen bij.
De hotels kun je tegenwoordig zo goedkoop via het internet boeken, dat vooral in jouw geval vooraf boeken de beste optie is.
Ik zou even kijken voor de vluchten, en mijzelf in ieder geval als frequent flyer opgeven, als je zovaak op en neer gaat houd je er zeker een gratis retourtje aan over.
Hou wel de regels van de Amerikaanse immigratiedienst in de gaten en neem iets zoals een uitnodiging voor die toernooien mee als evt bewijs.
Je mag overigens NIET werken in de USA, dus waarschijnlijk ook geen prijzengeld ontvangen, maar daar weet ik het fijne niet van.
Eric

Orangedevil
03-12-06, 04:58
Je mag overigens NIET werken in de USA, dus waarschijnlijk ook geen prijzengeld ontvangen, maar daar weet ik het fijne niet van.

Misschien dat het bij sportwedstrijden wel mag?

Want hoe zit het dan met tennissers die 2 weken een toernooi spelen ergens in Amerika. Of met golfspelers?

Eric
03-12-06, 09:33
Dit gaat veel verder dan mijn kennis hierover, maar volgens mij komen die op een speciaal visum hiervoor het land binnen.
Ik weet dat er ook zo'n speciaal visum bestaat voor artiesten die komen optreden.
Je zou de vraag ook eens kunnen opgooien op het Amerika forum, (http://www.allesamerika.nl/forum) daar is meer kennis hierover aanwezig.
Eric

Dennis V
08-12-06, 14:58
Hallo allemaal, :-k

Heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik weet uit ervaring dat er voor landen of streken internet sites bestaan waar men zelf een rondreis kan samenstellen, zogenaamde bouwstenen. Dwz met of zonder vlucht, hotels/motel of ...., met of zonder auto, eventueel binnenlandse vlucht(en), aantal overnachtingen per plaats, bezoek bezienswaardigheden etc. etc...
Bestaat er zo'n soort site ook voor Florida?
Andere suggesties zijn altijd welkom !

Heb namelijk zelf al vlucht geregeld en ben van plan een dag of tien in Florida te verblijven en aanstuitend 1 week Alabama voor familie bezoek. Reistijd: Maart 2007

BVD

Dennis V

Eric
08-12-06, 15:07
Allereerst welkom op het forum Dennis, en je bent hier aan het goede adres voor alles wat je over Florida wilt weten.
De beste tip die we je kunnen geven is altijd om de zoekfunctie van het forum veel te gebruiken, bijna alle vragen zijn in de loop van de tijd wel eens langs gekomen.
Goed, dan je vraag: Ik zou zeggen kijk eens op de site's van de in Florida gespecialiseerde reisbureau's, zolas American Vacations, American Estates en Exit reisen. Hier kun je veel prijzen op vinden.
ER zijn er nog meer, maar dit lijkt me voor een nieuwkomer een prima begin.
Florida is bij uitstek geschikt om dingen zelf te regelen, ik zou wel eerst een boek over Florida kopen, zodat je weet waar je heen wilt.
Succes, Eric

Eric
08-12-06, 20:54
Ik rij er nu 2 1/2 week in, en hij bevalt me nog steeds prima, en hij rijd ook nog ongelooflijk zuinig. Heb pas 1 keer getankt, en hij zit nu nog halfvol.
Heb jammer genoeg niet bijgehouden hoeveel mijl ik heb gereden, maar dat is best veel.
Denk dat ik over de hele vakantie zo'n 50 eurootjes sap kwijt ben......
En afgelopen zomer had ik een suburban en moesten we zowat iedere dag tanken, duurdere benzine (scheelt dollar per gallon met toen) en lagere dollar...\\:D/ \\:D/
Eric

DEETJE
12-12-06, 12:30
hallo allemaal is er hier iemand die mij iets meer kan vertellen over de Bikeweek?Wij gaan het eerste weekend maar kan niets vinden over een eventueel programma.Zijn er show's,races e.d???Is het vooral overdag te doen of juist 's avonds?Op de official Bikeweek side werd ik ook niet veel wijzer.
Groetjes Deetje.

Ta2 Gerrit
12-12-06, 14:19
Ik kan je er een heleboel over vertellen en er staat al een heleboel op onze reissite (zie onder), maar toch ook al wat op dit forum o.a. hier http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1293&highlight=daytona en deze http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=304&highlight=daytona+beach .
Zoek maar eens op Daytona (Beach)

De official agenda begint pas eind Januari een beetje te lopen, maar bijv. de HD fabrieksshow begint Dinsdag 6 Maart in het Ocean Center. De races (op de Speedway) zijn op de laatste Zaterdag (10 Mrt) evenals de Rat's Hole Custom Show (Peabody Auditorium) en verder zijn er doorlopend shows (vanaf 1 Maart al) bij de Speedway, op North Beach Street, Main Street, Myrtle Beach en Ormond Beach (Destination Daytona, een mega HD zaak). En niet te vergeten de Orlando Bike Week die "toevallig" in diezelfde periode valt.
Dragraces zijn hoogstwaarschijnlijk (zeker dus) Za. en Zo. 3 en 4 Mrt. in Gainesville, maar ook de AHDRA agenda is nog niet up to date. (net even gecheckt, agenda staat er op http://www2.ahdra.com/main.html )

Shows en vendors (verkoopstalletjes) zijn voor overdag en in de avond en nacht kun je terecht in de kroegen en op de welbekende campings (Broken Spoke, Iron Horse, etc. etc.) voor vertier ende vermaek.

Mocht je nog meer willen weten, vraag gerust.

DEETJE
12-12-06, 15:41
Bedankt voor je info Ta2 Gerrit.We zitten tijdens de bikeweek(1ste weekend) in een hotel op de international speedway Blvd is het wel mogelijk om daytona met een auto te verlaten om eventueel een bezoekje te brengen aan Gainesville?Hoop dat verder alles een beetje op loop afstand te doen is kunnen we allebei drinken!:-D Is de Orlando bikeweek een beetje te vergelijken met daytona?....Want 's maandags vertrekken wij naar Orlando voor een bezoek aan de parken en een familie bezoek,mijn vriend heeft daar een oom en tante wonen. Zijn er in daytona trouwens nog kroegjes/restaurants die we niet mogen missen????

alvast bedankt Deetje!!

Ta2 Gerrit
12-12-06, 17:10
Als je dicht bij de Speedway zit is er nog wel het één en ander op "loopafstand" zoals een paar restaurants (met of zonder bar) en wat winkels (o.a. een Publix). Maar de IS Boulevard is een kilometertje of wat lang (10 of zo), van Daytona tot Daytona Beach, dus het ligt er maar net aan waar je "zit".

Je kunt met de auto ruim op pad want de wegen rond ISB zijn ruim genoeg en er zijn meer uitvalswegen uit Daytona, allemaal 4, 6 of 8 baans, dus dat gaat wel lukken. En aan het eind (of begin) van de Speedway draai je gelijk de Interstates 4 of 95 op, dus da's mooi makkelijk.

De Orlando Bike Week speelt zich voornamelijk af rond Orlando Harley Davidson en dan met name de hoofdvestiging (van de 5) die langs de Interstate 4 ligt (aflsg S. John Young Pkwy). Is behoorlijk kleinschaliger dan Daytona, maar wel de moeite waard voor een bezoekje.

In Daytona (met name Main Street) moet je eigenlijk wel naar de Boot Hill Saloon, maar ook de andere watering holes zijn wel gezellig, veelal met grote (afgesloten i.v.m. leeftijdsgrenzen) terrassen.
En tussen Main Street en Ocean Center, aan Atlantic Ave., zit een charcoal grill waar je echt even binnen moet. Dat doen wij tenminste iedere keer wel.

Veel plezier en als je nog wat weten wil.........

Eric
02-01-07, 21:20
Hallo Greet, welkom op het gezelligste forum van Nederland en Belgie....
Natuurlijk kun je in Florida naar het strand, de stranden waren er veel eerder dan de andere attracties.
Je hebt heeeeel ruwweg gezegd 4 mogelijkheden:
Miami Beach (vind ikzelf het minste)
De oostkust, dus boven Miami Beach
De westkust zoals Tampa, Sanibel etc
De Keys met vooral Key West.
Succes, Eric

DNVLD
10-01-07, 17:48
Wil jullie vragen of ondertsaande een beetje een redelijke prijs is, aangezien dit mijn 1e keer naar Orlando wordt ben ik niet zo op de hoogte wwat een beetje redelijke prijzen zijn.

Kan nu boeken voor 20 maart t/m 28 voor onderstaande prijs.

Vlucht met United van Amsterdam via Washington naar Orlando voor de totale prijs ( incl. taxes ) van 374 euro.

Vind dit zelf wel een redelijke prijs. Wil graag weten of de overstaptijd in Washington ( 2 uur ) een beetje te doen is. Ik reis namelijk alleen en weet heg nog steg op amerikaanse vliegvelden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

calypso
10-01-07, 18:07
Vind dit toch een heel redelijke prijs hoor.

Martinair heeft een vlucht voor 476,53 euro is dan wel rechtstreeks. en de datum was van 19-26 omdat 20 vol zat.
Delta kost het van 20-28 maart 343.22 met overstap in Atlanta.
Dus je zit best goed met die prijs!

SpaceAce
10-01-07, 18:15
Bij Cheaptickets kom ik uit op 294,52 EUR inclusief tax-> vliegen met Delta: heen via Atlanta met een overstaptijd van 2 uur en terug via New York met ook een overstaptijd van 2 uur.

United komt trouwens uit op: 292,42 EUR inclusief tax, maar daar zijn de tijden vreselijk ongunstig!

Maar daar komt natuurlijk dan nog wel Security Tax - Customer Service Tax - US Tax. Totaalprijs wordt dan 404,10 euro. Bij vliegtarieven.nl kost dezelfde vlucht, inclusief deze andere extra's 397,85 EUR.

Ta2 Gerrit
10-01-07, 18:41
De meeste vluchten die kant op zitten met een beetje uitgezoek rond de 400 euro incl. alles.
Behalve bij Floortje Dessing Travel, daar staat steevast €268,- als vluchtprijs in haar programma, maar niet waar je dat kan boeken :-(.

Dus als je aan de onderkant van die 400 zit heb je een gunstige prijs.
2 uur overstaptijd lijkt mij ook redelijk voldoende, dus doen zou ik zeggen :-)

Miki
04-02-07, 12:47
Hallo allemaal,

In september zijn we (na een rondreis door Californie) nog 8 dagen in Florida. Vliegen aan op Tampa en vertrekken weer uit Miami.
Is dit goed te doen, ja ik weet dat je gemakkellijk 3 weken daar rond kunt reizen, en wat zijn de aanraders op die route.

groetjes, Miki :-k

Ta2 Gerrit
05-02-07, 00:36
Als een speer naar Orlando, daar een dag of 6 je vermaken en dan langzaam afzakken naar Miami. Bijvoorbeeld ;-)

Miki
05-02-07, 13:08
Hmm, en dat was nou net niet de bedoeling. De tijd van de parken ligt allang achter ons. bedoeling was via de westkust omlaag te zakken. key west mee te pakken en gewoon n beetje relaxen en daarmee bedoel ik niet op t strand liggen). Dus tips zijn nog steeds meer dan welkom.

Miki

Ta2 Gerrit
05-02-07, 17:59
Het ligt er aan wat jullie de moeite vinden (pretparken dus niet, maar dat had je in het oorspronkelijke bericht dus niet vermeld :-) ), maar wij waren erg onder de indruk van het Salvador Dali Museum in St. Petersburg.
Misschien is dat wat ?

djwtweety
17-03-07, 19:03
wij willen volgend najaar met ons zoontje van dan 3,5 naar florida voor 3 weken. van orlando naar miami. met vluchten, autohuur, disneykaartjes, 1 week een villa in omg. orlando komen we op zo'n 3000 euro. vinden jullie dit een redelijke prijs of kan het nog goedkoper? alvast bedankt voor het meedenken, gr debbie

pascalbrouwers
18-03-07, 10:08
Vluchten +/- 1300 euro voor 3 personen

1 week auto 182,18 euro (usa reisen Equionx goldprgramma volledig verzekerd)

Tickets disney hangt een beetje af wat jullie willen alleen disney of ook Seaworld etc.
Persoonlijk zou ik ook naar seaworld gaan.
bv 4 dagen disney (standaard ticket dus geen hoppen) 2 maal 160 en 1 maal 133. je hebt dan nog vele varianten m.b.t. de tickets. je kunt hopper toevoegen, ook nog eens waterparken bv typhoonlagoon etc.)
Hier moet je je zelf in verdiepen.

Hotel krijg je in alle prijsklassen.
Zo boeken wij meestal goedkopere hotel, daar wij toch de hele dag onderweg zijn.
Americanestates heeft een mooie site met scherpe prijzen van veel hotels en biedt ook huisjes aan.
Met huisjes heb ik geen ervarig maar op dit forum zijn er wel veel topics van.
Even zoeken bij de zoekfunctie.
Uitgaande van een "goed" hotel (voor ons) +/- 50 euro pernacht per kamer.
7 dagen is 350 euro



Vlucht voor 3 personen 1300 .00
auto equinox 1 week volledig verzekerd 182.18
Disney 4 dagen base ticket 3 personen 366.00
hotels ( als zijnde voorbeeld) 7 dagen a 50 euro 350.00
eventueel Seaworld +/- 50 dollar pp 115.00
eten en drinken 100 perdag???? 700.00
shoppen......hangt af van wat jullie willen gokje 700.00

totaal = 3713.13.

Dit is een globaal bedrag. je kunt natuurlijk nog op veel punten sparen.
je kunt een goed kopere auto nemen, maar dat scheelt je tientjes.
op het eten daar kun je natuurlijk ook sparen. heb je een huisje kun je iedere dag thuis eten?? niet mijn plan.
ik ga liever uiteten ook daar kun je vele restaurants vinden die lekker en goedkoop zijn. en kinderen gratis.
Willen jullie veel kopen dan schiet je bedrag ter besteding natuurlijk om hoog.

Denk er ook aan dat jullie allemaal een paspoort moeten hebben ook de kleine, anders kom je er niet in.


Wellicht heb ik je opweg kunnen helpen.

Ik denk persoonlijk dat het voor iets meer als 3000 euro moet kunnen lukken.

Groet,
Pascal

djwtweety
18-03-07, 10:57
bedankt voor jullie reakties, 3000 was idd voor ons 3en, maar het kan nog aangescherpt worden, hier zaten trouwens 3 dagen disney zonder hoppen en seaworld bij in. zag gister iets staan over discovery cove, lijkt me ook gaaf! iig moeten we flink gaan sparen, eenmaal daar ga je niet op een paar centen kijken, we zullen er niet snel nog een keer heen kunnen gaan! gr debbie

NemoRocks
18-03-07, 13:03
Maar zonder datums kunnen we eigenlijk helemaal niets uitrekenen.
Want het scheelt nog al of je in september, oktober of november gaat.

Da's allemaal najaar,

dus datums.:-D

Michael66
18-03-07, 13:11
Heb even snel een berekeningetje gemaakt bij American Estates en dan kom je uit op €2800 voor:

3 weken najaar 2007 (10-10 tot 31-10)
vliegen met Delta (2volw/1kind)
3 weken Intemediate 4-deurs Alamo Gold
1 week Luxury villa
3-daagse Disney Base-tickets (2volw/1kind)Reken daar nog 14 dagen een hotel a €50 per nacht bij en je zit op een prijs van €3500 voor de basis (vlucht, auto, accommodatie, tickets).

En daar komt dan nog je eten/drinken, shoppen, overige attractietickets (+parkeren) en entrees, benzinekosten, souvenirs ect. bij. Wat je daar aan uit kunt en wilt geven is natuurlijk heel persoonlijk en dus erg discutabel om daar een bedrag voor te noemen. Maar denk er niet te licht over, voor de meeste mensen is een Florida-vakantie door dit soort zaken zeker geen goedkope vakantie.

En wat Knaapje hierboven als bedrag noemt ... het klinkt me absoluut niet raar in de oren.

NB: 3 dagen Disney kost ca € 152, 7-dagen Disney kost €159.... voor maar een paar eurootjes extra kun je 4 dagen langer genoeten van de magic!!

djwtweety
18-03-07, 13:46
tja dat het een dure vakantie wordt dat weten we, ik ben er zelf nl al eens geweest met mijn ouders, ik schrok toen al van de prijzen. wij willen eind september gaan, dus zeg laatste week sept tm 2e week van okt. ik heb idd een prijsopgaaf van american estates, en dat is incl vlucht(martinair), 1 week villa nabij disney, 3 weken autohuur (intermediate 4 deurs bij alamo incl alle verz en extra bestuurders), 4 dagen zonder hoppen disney parken, waarvan 1 dag gratis, en 3 orlando flex tickets 4 dagen (ws zullen we deze niet gebruiken en kopen we een los ticket voor sea world). deze was 3200 euro. dan komt er nog 2 weken hotel en eten en overige uitgaven bij, die idd erg persoonlijk zijn qua budget. gr debbie

raygwencaith
20-03-07, 10:55
Ok je kind kan daar nog niet met de dolfijnen zwemmen maar wel gewoon in de andere zwemgedeeltes (rays, diverse vissen, tropische vogelgedeelte en nog wat anders. Omdat je daar de hele dag all innn bent kunnen de kids genoeg drinken en snacken. Het eten was overigens overheerlijk wat we geserveerd kregen. Ik raad het iedereen aan. Door dat ik met dolfijnen ging zwemmen heeft mijn man de boel kunnen opnemen op dvd en heb ik dat ook mooi. De foto's van seaworld die hun maken zijn zeer mooi, maar wel duur maarv zo'n geweldige ervaring moet je gewoon aan de muur thuis hebben hangen.

Voor foto's zie onze log onder de categorie Orlando 2006

disneyflorida
02-04-07, 22:57
Goede dag Max-usa

Nou ik zal ook even op deze bericht reageren met welk bedrijf ik altijd boekt.Ik had vorig jaar en dit jaar een cruise vakantie geboekt bij http://www.usafunvacations.nl/ (http://www.usafunvacations.nl/).De service is zeer uitstekend te noemen.Deze bedrijf is naar mijn idee 1 van de betere die er is.Ik zal even wat dingen vermelden waarom zij 1 van de betere zijn.
Reageren super snel via email/telefoon.Zij zoeken de beste verbinding naar de plaats van bestemming dat je geen super lange tijd hoeft te wachten naar de plaats van bestemming.Zij zoeken uit dat je ongeveer 2 uur overstap tijd hebt om naar de gate te gaan.Als het mogenlijk is boeken ze gelijk de plaatsen in het vliegtuig zodat iedereen bij elkaar zit tijdens de vlucht.En zij proberen je voor het goedkoopste bedrag je reis te boeken ipv zo duur mogenlijk.En toen ik terug kwam van de cruise die ik toen had gemaakt he ging ik 2 weken naar orlando naar de dsieny parken.Toen hebben ze mij van het vliegveld opgehaalt en mij naar het hotel gebracht waar ik dus in zat die 2 weken.Nou als dat geen service is dan weet ik het niet meer.Nou Max-usa ik ben erg benieuwd naar waar jij je reis gaat boeken.En hou ons op de hoogte.En mocht je vragen hebben die kan je altijd op deze forum plaatsen.

Henry

Njit
03-04-07, 14:03
Als je maar tevreden bent. De meesten blijven bij een eenmaal gekozen reisburo omdat je daar toch een band mee opbouwt. Prijs is 1 onderdeel maar vertrouwen dat het allemaal goed geregeld wordt is net zo belangrijk.

Gelukkig hebben we zoveel keuze. Dan kunnen we tenminste vergelijken :)

boyke
23-05-07, 11:11
Hallo,:grin:

Wij zijn plan om eind augustus een rondreis door florida te maken.
We boeken alle hotels hier,inclusief de huurauto.
En de entreekaarten van disney ook.
Maar nu vroegen we ons af wat we ongeveer aan zakgeld nodig hebben.
We zijn 15 dagen daar.
Ik had tussen de 2000-2500 ingeschat?????????
Maar ik heb geen idee hoe duur alles daar is.

Alvast bedankt,

Boyke

calypso
23-05-07, 12:06
Alleerst heet ik je welkom op dit leuke forum.
Altijd leuk weer een Limburger erbij te hebben ;-)

het is nattuurlijk erg moeilijk om een bedrag te noemen want de een koopt veel de ander niet, de een eet duur de ander goedkoop. Daarbij komt inderdaad met hoeveel personen ga je, kan ook nog uitmaken.

Zelf reken ik gewoon voor een persoon een bedrag wat tussen de 50-75 dollar ligt dan zit je altijd goed. de ene dag zul je meer gebruiken dan de ander, maar met 50 tot 75 dollar moet je zeker goed uitkomen.

Eric
23-05-07, 12:46
Hallo Boyke, allereerst van harte welkom op het forum.
Zoals al gezegd, het is moeilijk voor een ander aan te geven hoeveel geld je nodig hebt.
Hangt er ook heel erg vanaf wat je wil gaan doen.
Een van de grootste kostenposten zijn de entree's van de parken.
Verder kun je de prijzen wel een beetje vergelijken met hier, kleding en benzine zijn goedkoper, levensmiddelen ben je wat duurder uit (ook omdat je soms moet weggooien), uit eten kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar reken tussen de 20 en 50 dollar per dag voor het eten en drinken.
Ja, en wat geef je verder uit? Dat hangt heel erg van jezelf af.
Succes, Eric

boyke
23-05-07, 14:05
hallo,
Wij gaan met ons 2en. Ja,seaworld maar ben nog aan het twijfelen of ik die kaartjes ook hier bestel. De everglades,het spacecenter maar dat willen we daar betalen. Als jullie verder nog tips hebben hoor ik het graag.

We proberen ook met entreekaarten zoveel mogelijk hier te regelen. Of is het in de parken zelf toch goedkoper?
Wij waren ons echt af aan het vragen of er veel verschil was met hier met uiteten en benzine. Maar als ik zo lees wat je(mocht u wat ouder zijn dan zeg u als u dat liever hebt) zegt dan kan ik wel hetzelfde als hier aan houden.
Het is sowieso onze eerste keer dat zal wel steeds een van de eerste schoonste restaurants worden.
Heb je nog tips wat we echt moeten zijn?

Groetjes boyke

Tinkerbell
23-05-07, 14:55
Tip. Ga eens naar Küpers het reisburo op de Grote Straat. Wij zijn daar prima geholpen en ze weten nog allerlei koopjes en kortingen.

Uiteindelijk waren we bij hun via Oad heel goedkoop uit met de tickets.

Ta2 Gerrit
23-05-07, 15:52
Wij gingen altijd uit van een 100 Gulden (was heeeeel vroeger) p/p/p/d en dat is nu zo'n 50 dollar, en die stelling gaat nog steeds min of meer op.
Daar kan ook de benzine (hoewel die steeds duurder wordt in de US :-( ), die goedkoper is als bij ons, nog wel van af.

Het "uit" eten is over het algemeen goedkoper dan hier, met natuurlijk uitschieters naar boven, of als je kiest voor de "all you can eat vreetschuren" (daar heb ik het dus niet zo op :-x )naar beneden. Maar de meeste ketenrestaurants (Outback, Fridays, Olive Garden, Tony Roma's etc. etc.) leveren een goede maaltijd voor leuk geld. Tel er nog wel een 15 à 20 % bij voor de fooien.

Onze indruk is dat de supermarkten wat goedkoper zijn dan in NL, maar je hebt wel vaak grootverpakkingen, dus wat meer "restafval", dat wel.
Sterke drank (het is maar waar je van houd :D ) is wel goedkoper, misschien dat dat helpt ;)
Parktickets zijn wel aan de prijs, maar in verhouding tot het gebodene ook weer goedkoper t.o.v. de parken hier.

Marjol
23-05-07, 17:10
Wij zijn van 5 t/m 18 mei geweest (12 nachten daar) en hebben ongeveer €1200 uitgegeven. Het exacte bedrag weet ik nog niet, we hebben de afschriften van de creditcards nog niet binnen :)

pieterpostma
23-05-07, 20:18
Hee Boyke. Wat, zakgeld?
Ik heb nooit meer dan b.v. 200 dollar cash bij me. Er zijn genoeg plaatsen waar je kunt pinnen of met plastic geld kunt betalen. Zoveel contant geld op zak als jij voorstelt is voor mij een te groot risico.

Wijsheid.
Pieter Postma

Sandy
29-05-07, 19:43
Zelf reken ik gewoon voor een persoon een bedrag wat tussen de 50-75 dollar ligt dan zit je altijd goed. de ene dag zul je meer gebruiken dan de ander, maar met 50 tot 75 dollar moet je zeker goed uitkomen.

Is dat gebaseerd alleen maar op het eten per persoon?
Wij hebben wel een indicatie wat we kwijt willen zijn aan shoppen en aan de parken incl. benzine. Maar we vragen ons af hoeveel we kwijt zullen zijn aan eten. Voor ons gezinnetje van 6 doen we gemiddeld voor 80 Euro aan boodschappen per week hier in NL.

We zijn van plan om ook regelmatig lekker bij ons huisje te eten, maar we willen ook een aantal keer buiten eten of ontbijten. Zo'n beetje fifty fifty. Doorgaans is mijn ervaring dat je na een flink ontbijt in Amerika er wel flink tegenaan kan en je tussen de middag aan wat fruit of een bagel, wel voldoende hebt tot aan het avondeten...

Kan iemand een goede indicatie geven wat je per dag kwijt bent per persoon aan eten. (dus fifty fifty thuis en uit) .. Ik vind uiteten overigens niet duur in Amerika ..

De reden waarom ik er niet goed zicht op heb, is dat wij de afgelopen 2 keren in Amerika zo ontzettend verwend zijn door Amerikanen. Met moeite hebben we één keer "mogen" betalen .. Alles werd betaald tot aan kaartjes voor een Nascar Race aan toe ...

Sandy

Michael66
29-05-07, 20:08
Goedkoop uit eten kun je inschatten op $5 voor ontbijt, $5-10 voor lunch en $15 voor diner. Dan eet je bij Sizzler, Ponderosa of iets dergelijks.

"Thuis" eten kost net zoveel als hier, maar is uiteraard afhankelijk van wat je gaat eten. De verleiding is namelijk erg groot om allerlei extra dingen in te slaan in de grote supermarkten.

Zelf ontbijt ik altijd "thuis" in de villa met een beker melk en een paar sneetjes Italian Bread belegd met wat margarine en Bologna, Philadelphia of Nutella. Voor een dollar per persoon ben je dan wel klaar.

Lunchen doen we meestal buiten de deur, in de parken eten we met z'n drieën een combo-menu en een kindermenu, met extra een flesje of 2 melk. Samen zo'n $12-15, soms iets meer. Zeg maar $4-7 per persoon.

's Avonds eten we dan een enkele keer buiten de deur, meestal max. $45-50 met z'n drietjes. Of we halen wat bij de supermarkt (salades, subs, fruitsalade, kant-en-klaar-maaltijden) of pizzeria (een large pizza eten we twee dagen van met een salade van de Publix erbij). Of een lekkere gegrilde kip bij de Walmart voor maar $4!! Dat soort zaken dus. En dan zijn we ook zo rond de $5-8 per persoon kwijt.

Dus voor eten zijn we tussen de $10 en $25 per persoon kwijt.

Drinken is een heel ander verhaal. Bij de bedragen hierboven heb ik het meegerekend, maar wat je daarbuiten nog uitgeeft aan flesjes, blikjes, bekers en glazen drinken kan behoorlijk oplopen. In de parken kost een halve liter water $2 en frisdrank $2,50. Ik drink tussen de maaltijden door gemiddeld zo'n 4-6 halve liters leeg, waarvan ik er enkele meeneem uit het huisje (zelf gehaald bij de Publix of Walmart). Dan heb je nog steeds tussen de $5 en $10 per persoon aan extra drinken nodig. Tel dat dus maar gerust op bij je dagelijkse bedrag voor eten en drinken.

Al met al ben je dan gemiddeld zo'n $20-25 per persoon per dag kwijt. Dus per week $140-175.

En dan heb ik het nog niet over een eventueel biertje ($5,50 per stuk), frozen margarita ($8,50) of Starbucks koffie ($ ..... duur!) en andere extraatjes.

Flink sparen dus!!

Mickey99
29-05-07, 20:28
Lekker uit eten voor ongeveer $ 15,00 per persoon (volwassenen) kun je ook bij o.a. Olive Garden, Outback Steakhouse en TGI Fridays deze zaken vind ik wat lekkerder dan Ponderosa en Sizzler.

Sandy
29-05-07, 20:51
Ik vind het eten soms zo machtig dat ik al voldoende heb aan een appetizer. In 2005 hadden we zeer uitgebreid gegeten bij Ihop, die middag hadden we ook nog een Frappuccino Venti .. ik kon 's avonds haast niet meer eten bij Outback. Daarna hadden we afgesproken bij Petra/VS, die een heerlijke pie had gekocht ... maar ik kon echt niet meer. Gelukkig begreep ze het .... ;)

-

Michael66
29-05-07, 20:57
Lekker uit eten voor ongeveer $ 15,00 per persoon (volwassenen) kun je ook bij o.a. Olive Garden, Outback Steakhouse en TGI Fridays deze zaken vind ik wat lekkerder dan Ponderosa en Sizzler.Qua eten klopt dat wel, maar ik bedoelde met drinken en alle "side dishes" erbij. Bij Sizzler en Ponderosa kun je onbeperkt van het buffet eten, inclusief desserts als fruit, ijs en cookies. Volgens mij betaal je voor dat soort zaken extra bij Olive Garden, of niet?

Mickey99
29-05-07, 21:03
Ja, ik bedoelde ook eigenlijk een hoofdgerecht heb je voor tussen de $ 12,00 tot $ 15,00. Bij Outback krijg je een lekker broodje vooraf met boter en bij Olive Garden lekkere breadsticks en een salade of soep. Drinken kost gemiddeld $ 2,00 (frisdrank) maar desserts moet je apart betalen.

Het klopt dat de totale rekening dan wat duurder wordt maar ik vind de kwaliteit van het eten daar wel wat beter.

Bij Chevy's (Mexicaans) kun je trouwens een heerlijke chicken quesedilla eten voor $ 8,95 en vooraf (gratis) warme tortilla chips (als ze niet warm moet je ze terugsturen naar de keuken ;-) ) met salsa

Ik krijg trek van al dat eten hahahaha

Eric
30-05-07, 00:01
Ik ben dan toch wat meer kwijt. Wij nooit in de buffetrestaurants, maar wisselen de iets betere (Lone Star, TGI Friday's, Melting Pot en Cheesecakefactory af met middenklassers, zoals Applebee's (ofschoon ik die de laatste tijd erg vind tegenvallen), Chili's en bv Steak & Shake.
Een of twee keer per vakantie in een foodcourt in een van de malls, en idem bij Wendy's.
Het gemiddelde pppd komt dan op zo'n $ 25,00 per dag excl fooi.
Daarbij komt dan nog het ontbijt, afwisselend Denny's en Waffle House, daar blijven we ruim onder de $ 10,00 pppd.
Lunch slaan we altijd over (ontbijt is eigenlijk meer brunch).
Daarbij komt nog elke dag wel iets extra's lekkers, bv. bij Starbucks of Krispy Creme.
Met drinken en een chippie voor op de kamer ga ik uit van $ 50,00 pppd.
Wij drinken geen wijn of zo, dat scheelt.
Eric

Michael66
01-06-07, 21:34
Wij gaan altijd met enorme berg spullen terug die we daar gekocht hebben. Inmiddels weten we precies wat we willen hebben: goedkope kids-kleding van de Walmart OshKosh en Tommy H., heel veel Srapbook-spullen voor mijn eegaatje, wat honkbalsouvenirs, twee paar Nike's, basebal-shirts van de Walmart, Lego en Bionicles en ander speelgoed voor Steven, 2 Levi's voor mezelf en zwager, nog wat nette broeken en overhemden van Tommy H. en verder veel andere zooi.

Genoeg om 3 (personen) x 2 ( koffers per persoon) x 50 pounds (=23 kilo per koffer) te vullen en de handbagage te "maximaliseren".

chester2203
08-06-07, 12:30
Wij 2 volwassene en 2 kids zijn van plan om in 2009 richting Florida te gaan. Tegen die tijd zijn de kids 7 en 9 jaar oud.
Wat moeten we zeker gaan zien en doen en wat ook zeker niet.
Verder voor alle mogelijke tips over verblijf etc houd ik mij aanbevolen.
Zodat we zo goed als mogelijk voorbereid zijn.
Zoals ik in mijn voorstel rondje al bekend maakte ben ik er al een paar keer geweest maar dat was in de vorige eeuw:-\" dus alles is een beetje verwaterd.... wie kan me helpen zodat het voor ons een knal vakantie kan worden..

Eric
08-06-07, 13:36
De beste raad die we je kunnen geven is om eens de reisverslagen van de overige forumleden door te nemen.
Daar haal je de beste ideën uit.
Ook een goed idee is om wat reisbureaugidsen te halen, en die ideën te gebruiken.
Als je dan een soort programma hebt, kunnen we je zeker op weg helpen.
Succes, Eric

calypso
08-06-07, 13:46
Tja dat is nogal moeilijk natuurlijk om te beantwoorden omdat iedereen voor een andere reden naar Florida gaat. Waar hou je van?

De kinderen zullen zeker graag naar wat parken willen gaan, en dan zou ik zeker gezien de leeftijd van hun dus Disney niet overslaan.
Eric gaf je al de best tip eigenlijk en dat is veel reisverslagen lezen om ideen op te doen!

Success met de voorbereiding je begint in ieder geval op tijd en dus weet je zeker dat het goed zal komen ;-)

Halve_Tamme
19-09-07, 23:30
Beste mede-forummers,

In december ga ik een vriend van mij opzoeken, hij zit voor een aantal maanden in St. Petersburg voor een studie. Nu willen wij 1 week in Florida blijven en daarna 1 week naar New York. Ik ben echter nog nooit in Amerika geweest en heb dus vele vragen :-k....ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...

1. Is het mogelijk om als 19 jarige een auto te huren in Florida? Bijna overal staat dat je 21 moet zijn maar soms lees je ook 19 jaar namelijk...

2: Wat is de beste plek om een hotel te boeken voor die week? Miami, Tampa, Orlando of toch ergens anders? Dingen die we graag willen doen: 1 of 2 attractieparken bezoeken (disney?), shoppen, naar het strand en uitgaan.

3: In het verlengde van vraag 2...Welke parken en dingen om te doen zijn juist wel of juist niet de moeite waard?

4: Wat is de minimum leeftijd om in een casino te mogen (pokeren)? En wordt hier streng op gecontroleerd?

5: Hoe vind ik een goed hotel? Moet ik een kamer vroeg of juist laat boeken?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen...andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

jottemi
20-09-07, 15:51
1. Is het mogelijk om als 19 jarige een auto te huren in Florida? Bijna overal staat dat je 21 moet zijn maar soms lees je ook 19 jaar namelijk...ja dat kan in ieder geval bij alamo
je betaalt wel een toeslag per dag van ongeveer 25 dollar

Njit
20-09-07, 16:43
1. Het kan wel maar het kost je extra veel.
2. Pretparken vind je het meeste in Orlando. Je zult voor een week toch keuzes moeten maken.
3. Lees eens wat reisverslagen en bekijk eens wat foto's
4. 21 jaar. En daar wordt STRENG op gecontroleerd. Alcohol drinken mag je ook pas vanaf 21
5. Ligt er maar net aan waar je wilt slapen en wat voor een eisen je stelt en welke periode je gaat.

Michael66
20-09-07, 19:00
1. Is het mogelijk om als 19 jarige een auto te huren in Florida? Bijna overal staat dat je 21 moet zijn maar soms lees je ook 19 jaar namelijk...
ja dat kan in ieder geval bij alamo
je betaalt wel een toeslag per dag van ongeveer 25 dollar
Volgens de voorwaarden op de website van Alamo (http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=AGE) mag het niet!!


Age Requirement
Below are Alamo's policies on age requirements:

The primary renter of the vehicle must be 25 years of age, or for select corporate contracts and international tour accounts, the minimum age is 21.
Additional drivers must meet the same eligibility requirements as the Primary driver
All drivers must show a valid driver's license at time of rental.
Rental rates may be higher for renters aged 21 - 24. An additional daily fee may apply in most locations (except in New York, the fee is up to $70.82) for all drivers who do not meet the age requirements.
Certain specialty and larger sized vehicles may not be rented to younger drivers.

Bij Hertz (https://www.hertz.com/rentacar/reservation/reviewmodifycancel/enUS/rentalTerms.jsp?KEYWORD=AGE&EOAG=MCOO16) ook vanaf 21 jaar:



On most rentals the minimum age is 25 without an additional Age Differential Charge, and 21 with an additional Age Differential Charge.

Age Differential Charge Policy


At corporate locations in the United States, Puerto Rico, and St. Thomas Hertz will rent selected car class vehicles (Prestige Collection and some other models excluded) to customers who are age 21-24 with the following per day Age Differential Charge in addition to the normal rental rate.

All states except New York, age 21-24

Economy Car, Compact Car, Intermediate Car, Standard Car, Fullsize Car, Intermediate Sport, Economy Special, Fullsize Sport USD 27.00 per day
Other Car Classes (some models excluded) USD 37.00 per day

mirjam-p
14-10-07, 13:43
Wij willen volgend jaar in de meivakantie ong. 2 weken met ons gezin een rondreis maken waarbij we natuurlijk het e.e.a. willen zien.
Graag wil ik wat adviezen en tips omdat we nagenoeg "blanko" zijn.
We gaan met 7 personen (waarvan de jongste 15 jaar is).
We hebben het idee om te beginnen in Miami, vervolgens naar Key West en daarna via Everglades naar de westkant, daarna via St. Augustine naar Orlando.
We realiseren ons dat een dergelijke vakantie wel wat gaat kosten maar willen het wel binnen het redelijke houden.

Ik heb in eerste instantie de volgende vragen:
Kun je het beste alles via een reisbureau regelen of via andere mogelijkheden ?
Wat voor auto moet je huren met 7 personen ?
Kun je het beste gelijk een auto huren of bijv. met openbaar vervoer naar Miami gaan en pas als je daar vertrekt een auto huren ?
Kun je beter in hotels of appartementen gaan en waar moet je op letten ?
Hoeveel dagen moet je overal blijven om ook het e.e.a. te kunnen bekijken ?
Welke plaats aan de westkant is leuk om bijv. 2 dagen te blijven.
In Orlando willen we ongeveer 6 dagen blijven en natuurlijk de parken bezoeken. Waar kun je dan het beste logeren ?
Heb je in Orlando ook nog een auto nodig of kun je alles met openbaar vervoer af ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Njit
14-10-07, 13:55
Welkom op het forum Mirjam. Veel van je vragen zijn ook via de zoekfunctie te beantwoorden, zie hiervoor de Zoeken knop bovenin.

1. Voor de eerste keer bied een reisburo misschien wat extra zekerheden. Maar zelf boeken is ook goed mogelijk. Vlucht, auto en hotels los boeken is vaak wel goedkoper dan een pakket-reis.
2. Voor 7 personen is een Minivan aan te raden.
3. In Miami (en in de rest van Florida) is een auto zeer aan te raden
4. Hotel/Motel/Appartement zijn allemaal vergelijkbaar. Let vooral op de locatie. Voor 7 man kun je ook overwegen om in Orlando een Villa te huren. Qua kosten maakt dat weinig uit maar je hebt wel veel meer ruimte.
5. Kijk eens wat Reisschema's van anderen door. Hier kun je veel ideeen op doen.
6. Voor leuke locaties, zie wederom de Reisschema's
7. Hier zijn heel veel onderwerpen over geschreven, probeer de zoekfunctie eens
8. Openbaar vervoer kan maar zeker met 7 man zou ik er niet aan beginnen. Auto geeft je zoveel meer vrijheid.

pascalbrouwers
14-10-07, 15:01
Welkom Mirjam,

Nou Martijn heeft 1 en ander al goed beantwoord.

Met zijn zevenen, ja wordt een kostbaar grapje :D
Maar wel een geweldige vakantie, beter dan de costa del sol :lol:.

Mocht je kiezen om naar Key Wes te gaan, houdt er rekening mee dat het daar nogal prijzig is qua slapen.

Wellicht dat marcelg je hiermee kan helpen ( hij woont daar).
Misschien kan hij je tips geven. Kijk eens bij de ledenlijst.

Trek minimaal 2 daen uit voor de keys, anders loont het zich niet.
Vergeet niet dat het zeker 4 en een 1/2 uur rijden is vanaf Miami naar de Key West. Dus heel vroeg vertrekken.......

Boeken kun je heel goed zelf via internet.
Op dit forum zul je enkele goede adressen tegen komen, waar je kunt boeken, en info krijgen.

Voor Orlando zou ik zeker kiezen voor een villa, gezien de grote vd groep....



Hoeveel dagen overal blijven.

Miami 2 dagen ( max).
Key West 2 dagen ( minimaal)
Orlando 6 dagen
Heb je nog 4 dagen over voor andere plekken zoals St. Augustine.

Ik weet niet of jullie al de tickets geboekt hebben.
Ben er snel bij daar Mei ontzettend populair is bij de Nederlanders.

Hebben jullie nog geen tickets.
Wellicht een idee om te landen in Miami en terug via Orlando.


Succes Pascal

CaroLine
05-11-07, 19:02
25 April gaan we voor het eerst naar Florida.
We komen vrijdags in Miami aan en hebben daar dan de tijd tot maandagochtend.
Maandag schepen we in voor een korte cruise (Nassau, Cococay en Key West) en vrijdags zijn we weer terug in Miami. Daarna hebben we nog 9 dagen om iets van Florida te zien want op zondag 11 mei vliegen we vanuit Orlando terug naar huis.
We willen in ieder geval 1 of 2 pretparken bezoeken.
Onze kinderen zijn dan 16 en 12 jaar oud.
Wat mogen we volgens jullie vooral niet missen in Florida?
Carola

meisje
05-11-07, 19:18
Hoi Carola,
jullie reisschema klinkt goed! Wat ik je in ieder geval kan aanraden (helemaal ivm de leeftijd van je kids) zijn de Florida mall en de outlet mall. Harstikke leuke kleding voor lage prijzen (veel merkkleding). Een helicoptervlucht is ook leuk, aan de Internationaldrive kan je dit doen. Magic Kingdom van Disney is erg leuk maar Animal Kingdom is ook erg aan te raden! Zwemmen met dolfijnen in Discoverycove van Seaworld schijnt echt geweldig te zijn. Wij hebben het nog niet gedaan (zit een behoorlijk prijskaartje aan..) maar het is het geld waard zoals je kunt lezen op het forum.

Ik zou zeggen neem je tijd om het forum door te lezen want er zijn echt een hele hoop dingen te zien en te beleven in Florida!

meisje

SpaceAce
05-11-07, 19:26
Miami

Rondje Coral Gables (wij hebben dit rondje gedaan via de Capitool Reisgids)
Cocowalk
Eten tegen zonsondergang bij restaurant Rusty Pelican
Miami Beach & Ocean Drive: genieten van de gepimpte auto's en de bitches die daarbij horen :)
Art Deco
Holocaust Memorial (absoluut niet overslaan!)
Bayside MarketplaceVoor Orlando is het natuurlijk erg moeilijk om één of twee pretparken aan te raden voor jullie. Dat is zo iets enorm persoonlijks...

Verder kun je in negen dagen een leuk rondje maken, alleen de vraag: willen jullie ook naar Key West of alleen beperken tot de westkust van Florida? Het kan op zich wel beide, maar als je ook naar Key West wilt, zul je jezelf erg moeten inhouden op de westkust. Net waar je voorkeur naar uitgaat :) Andersom natuurlijk ook, wil je het westen uitgebreid bezoeken, zul je Key West moeten laten varen...

Edit: ik lees nu de post van 'Meisje' en daarbij komt meteen de volgende vraag bij me op: Is het de bedoeling dat je een rondje Florida maakt, of alleen Miami/Cruise en daarna een weekje Orlando ter verkenning?

CaroLine
05-11-07, 19:43
Omdat we tijdens de cruise al naar Key West gaan willen we dit niet meer met de auto doen.
Ook zijn we niet van plan om 9 dagen in Orlando te blijven maar wat meer van Florida te zien.

We zijn diverse malen in Disneyland Parijs geweest. Ook Disneyland LA en Disney's California Adventure hebben we gezien net als Sea World (San Diego) en Universal in LA.
Ik dacht zelf aan Epcot en Universal en misschien ook wel een waterpark.

Shoppen staat ook al op het programma (Vooral Nike en Abercrombie).
Carola

SpaceAce
05-11-07, 20:07
Klinkt als een geweldige vakantie :D

Zelf zou ik dan voor Island of Adventure gaan in plaats van Universal Studios (Universal Florida is op zich wel ietsjes anders dan de Universal LA, maar Island of Adventure heb je nergens en is dus erg uniek) :)

Verder zou ik de week ongeveer zo indelen dan:
vrijdag: aankomst cruise
zaterdag: Miami - Naples
zondag: Naples - Fort Myers
maandag: Fort Myers - Sarasota
dinsdag: Sarasota - St. Petersburg
woensdag: St. Petersburg - Clearwater Beach
donderdag: Clearwater Beach - Orlando
vrijdag: Orlando
zaterdag: Orlando
zondag: naar huis

Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet elke dag van hotel te verhuizen (persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel relaxt, of je nou één nacht ergens slaapt, of twee... bedoel, je bent toch 'on the road') Maar anders zou je er voor kunnen kiezen om alleen in Fort Myers en St. Petersburg te overnachten zodat je vanuit deze twee steden je dagtochtjes kunt maken. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Things to-do tijdens die route:
Big Cypress Visitor Center
Airboat Tour langs de Tamiami Trail
Naples Pier & Fifth Avenue
Miromar Outlet bij Estero
Sanibel en Captiva
Myakka River State Park (vond ik persoonlijk erg leuk)
Ringling Museum
Salvador Dali Museum
Fort DeSoto Park (vond ik persoonlijk erg leuk)
St. Petersburg pier
Busch Gardens Africa (vond ik persoonlijk erg leuk ;))

Sandy
05-11-07, 20:43
Wij zijn allemaal ook goed geslaagd bij de Nike Factory ... wat goedkoop en daar ooknog de voordelige dollarkoers boven op ...
Jullie gaan een mooie reis hebben .. ik ga het zeker volgen .. zoals je weet willen wij nog eens terug en dan langer.

Mickey99
05-11-07, 20:46
Ik vind Disney's Animal Kingdom ook erg uniek en een bezoek daaraan zou je eventueel kunnen combineren met een waterpark. De waterparken van Disney, Typhoon Lagoon en Blizzard Beach, zijn allebei erg leuk!

Succes met beslissen.

Njit
05-11-07, 21:28
Kort filmpje:

-5928318465851715570

Zie ook:

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=AKLandingPage&bhcp=1
http://en.wikipedia.org/wiki/Disney's_Animal_Kingdom

SpaceAce
05-11-07, 22:05
Animal Kingdom http://img258.imageshack.us/img258/8495/heartkx6.gif (http://imageshack.us)

Animal Kingdom is...
... The Festival of the Lion King
... The Tree of Life
... It's Tough to be a Bug
... Kilimanjaro Safaris
... Kali River Rapids
... Expdition Everest
... Dinosaur
... Finding Nemo, the Musical
... ... ...

Animal Kingdom, is zoveel! :D
(maarja, Epcot is ook leuk....)

popbizzart
06-11-07, 00:22
Wij hebben afgelopen kerst de zelfde cruise gedaan, is zeker een leuke cruise.
Maar omdat het weer toen minder was werd een deel van het programma geschrapt.
Zo werd cococay niet aangedaan. Ik raad je daarom aan om als je graag wilt zonnen en zwemmen dit misschien al in Nassau te doen. Wij zijn gaan winkelen met het idee om 1 dag later te zwemmen, maar dat ging dus niet door.

Alvast veel plezier gewenst.
Marcel

Mickey99
07-11-07, 13:41
Is dit een dierentuin of toch veel meer?
Carola

Hoi Carola,

Hier heb je een topic waarin veel foto's van Animal Kingdom staan:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2733

Groetjes,
Sonja

bjcynthia
22-01-08, 21:14
Laat ik maar gelijk even met de deur in huis vallen met 2 vragen. Ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen.

Vraag 1: Ik zit te twijfelen over 2 of 3 weken Florida. Wat is een goede tijdsduur om daar te verblijven en ook voldoende te kunnen zien??

Vraag 2: Wat is een goede periode om naar Florida te gaan?? We willen dan in de buurt van Orlando verblijven en natuurlijk de parken bezoeken. We zijn sowieso gebonden aan schoolvakanties. Is de meivakantie (2 weken) dan verstandig of is de zomervakantie ook nog goed te doen??

Alvast hartstikke bedankt!!

bluedolph1n
22-01-08, 21:20
De meivakantie is verstandiger, is rustiger, en qua temperatuur meestal ook beter te doen.
Qua aantal weken, ik denk dat dat is wat je zelf voldoende vindt. Er is meer dan genoeg te doen om nog veel langer dan 3 weken te gaan, maar in 2 weken kun je ook wel al een goed beeld krijgen vind ik zelf.

Yvet
22-01-08, 21:33
Ikzelf ga volledig voor de 3 weken maar ach je kan niet altijd alles hebben.
2 weken is ook heel goed te doen.
Het ligt er ook maar net aan wat je perse allemaal wilt doen.

Mei is een goede periode omdat het dan nog niet zo heel heet is en de drukte iets minder is.

Mei 2008 kun je eigenlijk wel vergeten tenzij je bereid bent goudgeld neer te tellen voor je vliegtickets.....

stippie
22-01-08, 21:57
Ik zou ook voor 3 weken kiezen.
Jij bent gebonden aan de schoolvakantie dus heb je eigenlijk dan allen de zomervakantie.
Is ook goed, alleen is het dan een stuk drukker en natuurlijk warmer.
Als je 2 weken gaat is de meivakantie een goede keuze.
Maar zoals je al gelezen zult hebben is het voor dit jaar bijna al niet meer mogelijk.

Waar willen jullie verblijven?
Een hotel of een villa.
Het voordeel van een villa is dat je meer privacy hebt en in bijna alle gevallen een eigen swimmingpool.

In ieder geval lees eens de reisverhalen door, dan doe zeker ideeen op voor een overgetelijke vakantie.

Veel leesplezier!

Gr,

Mario

Natasja L.
23-01-08, 17:13
Als je 2 weken gaat is de meivakantie een goede keuze.
Maar zoals je al gelezen zult hebben is het voor dit jaar bijna al niet meer mogelijk.




Mei 2008 kun je eigenlijk wel vergeten tenzij je bereid bent goudgeld neer te tellen voor je vliegtickets.....


Er wordt geschreven dat het bijna onmogelijk is om dit jaar in mei nog te gaan. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp deze uitspraken niet helemaal. Er zijn nog steeds vluchten beschikbaar (rond de 450 euro). Dat vind ik qua prijs best meevallen. Als je alleen in Orlando wilt verblijven dan is twee weken meer dan zat. Niet iedereen zal het met me eens zijn. Het is dus aan jullie om te bepalen hoeveel en hoe vaak je pretparken wilt gaan bezoeken en wat er nog meer op je verlanglijstje staat. Vrienden van ons gaan ook in mei naar Florida (voor twee weken) en hebben dit al eens vaker gedaan. Zij vinden twee weken ook genoeg. Als je het liefst een rondreis gaat maken, dan zou ik voor drie weken gaan. Wij gaan al jaren in mei op vakantie naar Florida en dat vind ik de fijnste maand. De temperatuur is dan erg goed en de luchtvochtigheid is laag. De keuze is aan jullie! Succes!!

bluedolph1n
23-01-08, 19:48
We hebben het over de meivakantie, aangezien ze al aangeeft dat het om een schoolvakantieperiode gaat. Ik zie bijv. bij vliegtickets.nl wel een prijs van rond de 460 euro, maar die zijn niet meer beschikbaar. Daar zijn de best beschikbare tickets voor bijv. 26 april pas vanaf 875 euro beschikbaar.
Wij zitten overigens niet 2 weken in Orlando, wij beginnen in Miami, dan een paar nachtjes Key West, paar nachten Fort myers, en een week Orlando.

Yvet
24-01-08, 22:58
1. ik wil die prijzen wel eens zien.
2. ik wil dan ook wel weten met welke maatschappij, want met sommige vliegmaatschappijen vlieg ik nog niet met €500 kado.
3. Ik wil ook wel eens zien wat voor reisschema je dan hebt.

Het zal heus niet onmogelijk zijn, hoewel ik dat zelf ten zeerste betwijfel, de vliegtuigen op en rond de meivakantie zitten vol en vol=vol......
Zoeken heeft zin, zeker.
Maar bekijk wel waarom dat ticket er dan nog is, ik vlieg niet graag via Alaska naar orlando (jaja iets te overdreven ik weet het en het is expres).

Natasja L.
25-01-08, 12:27
1. ik wil die prijzen wel eens zien.
2. ik wil dan ook wel weten met welke maatschappij, want met sommige vliegmaatschappijen vlieg ik nog niet met €500 kado.
3. Ik wil ook wel eens zien wat voor reisschema je dan hebt.

Het zal heus niet onmogelijk zijn, hoewel ik dat zelf ten zeerste betwijfel, de vliegtuigen op en rond de meivakantie zitten vol en vol=vol......
Zoeken heeft zin, zeker.
Maar bekijk wel waarom dat ticket er dan nog is, ik vlieg niet graag via Alaska naar orlando (jaja iets te overdreven ik weet het en het is expres).


1. Op de 23e was de prijs toch echt 456 euro! Nu is inmiddels de prijs gestegen naar 555 euro. Nog altijd goedkoper als hierboven vermeld wordt!

2. US Airways met een overstap in Londen. Dus geen Alaska ;-), Yvet!! De maatschappij lijkt me ook in orde!

3. Zie schema:

Ticket p.p.: 454 + 101 = 555

Vr 25 apr Amsterdam – Londen (Heathrow) LH6580 07:45 – 08:15
Londen (Heathrow) – Orlando US729 12:50 - 20:55

Zat 10 mei Orlando – Parijs (Charles de Gaulle) US754 14:35 – 07:55
Parijs (Charles de Gaulle) – Amsterdam AF1640 11:35 – 12:50

Kortom, de ticketprijzen veranderen met de dag (hoe langer we er over praten, hoe duurder dat het wordt)! En mei blijft nog steeds de beste maand! Maar dat is mijn mening!

Yvet
25-01-08, 13:44
Us Airways is o.k. niet top maar zeker geen Martinair.
De prijzen zijn idd goed en tuurlijk hoe langer je wacht des te duurder het wordt.

Noem mij een zeikerd / kieskeurig kweenie verwend mss maar het reisschema vind ik niks....
De tickets die hierboven staan van de anderen zijn zoveel duurder mede omdat het vluchtschema veel beter is.
Ik vertrek om hal 1 uit Nederland en ben in Orlando met koffers en al buiten om uiterlijk 8 uur.
Dit vluchtschema is vertrek vroeg in de ochtend, heel vroeg opstaan dus (midden in de nacht) en je komt aan op Orlando om 8 uur 's avonds maar moet dan nog door de douane en immigrations dus met geluk sta je om 21.30 met koffers buiten. Dat is wel een heel lange dag.

Maar dan nog, het is bewezen de tickets zijn er nog wel voor een schappelijke prijs.
En je zult gewoonweg ergens moeten inschikken als het zo druk is en zoveel mensen willen gaan en je zo laat wilt boeken.
Het is het 1 of het ander.......

En ja mei is een errug goede periode.

Mijn vluchten zijn van de €800 voor 2 personen die wij betaald hebben omhoog gegaan naar de €2600 voor 2 personen, zelfde vluchtschema als welke wij hebben. Dat is nog eens ff een verhoging zeg....

Natasja L.
25-01-08, 14:14
Het zou ook niet mijn keus zijn. Het is maar wat je er voor over hebt. Wij hebben gisteren geboekt en vliegen met United (economy plus)! We hebben de meest gunstige tijden uitgezocht. Ik ben wel tevreden over United. Met Martinair heb ik niet zoveel; tenminste, het zou voor mij geen maatstaaf zijn naar andere luchtvaartmaatschappijen.

Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen meer te maken over tickets! We kunnen nu lekker gaan uitkijken naar de vakantie :-)!

Eliza70
29-01-08, 22:56
Maar ja, als iemand echt perse nog in de Meivakantie wil gaan, kun je ook op www.vliegwinkel.nl (http://www.vliegwinkel.nl) kijken.
Je kunt dan nu niet meer zo critisch zijn met overstappen natuurlijk. Maar volgens mij zijn er best nog wel aardige prijzen beschikbaar hoor.(Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe oud de kinderen zijn, want met kleine kinderen reizen is iets anders als met pubers)

Andere optie misschien, is een paar dagen later vertrekken, en een paar dagen na de meivakantie terug komen? Zal de kinderen niet meer dan 4 schooldagen kosten, om een week extra te hebben. (De maandag erna hebben ze nl al vrij vanwege pinksteren)
Maar goed dit ligt er ook aan hoe de school ermee omgaat, en of je kinderen schooltijd kunnen missen natuurlijk.

maar bv: heen dinsdag 29 april terug dinsdag 13 mei, zijn er al prijzen vanaf 1750 euro voor 2 volwassen met 2 kinderen.
Dit is US Airlines, en tussenstop op detroit, reistijd heen, vertrek even na half 2 middag, aankomst daar voor 9 uur in de avond)
(en met KLM kost dit rond de 2000 euro)

Wij vliegen op Miami met martinair (ja ik vind het wel een fijne vliegmaatschappij) , en hebben 1900 euro betaald voor 2 volwassen met 2 kinderen. Ook iets buiten de vakantie om, omdat het gewoon een hoop geld scheelt! En..... wij hebben dit pas 4 januari geboekt.

bluedolph1n
30-01-08, 08:52
Ik had al gelezen dat sommige scholen daar makkelijk over doen, om je kind van school te houden, maar dat is bij ons toch echt niet zo. Zelfs een middagje vrij zonder een echt geldige reden is al niet te doen. Maar die discussie is al vaker gevoerd geloof ik, heeft verder ook niet echt meer te maken met het onderwerp. Wij zitten in ieder geval aan de data vast, en zijn blij dat we vroeg geboekt hebben.

laanvdj
31-01-08, 13:55
Hurricanes hebben we nog nooit gehad in juni, wel in september(Rita).
Het weer is altijd goed, heet ,maar dat weet je als je naar Florida gaat.
Wij hebben de keus en kiezen dan ook voor juni.Zijn al in heel veel andere maanden geweest en vinden juni toch het prettigst.
Niet zo druk en goed betaalbaar.

Michael66
31-01-08, 15:50
Wat krachtige hurricanes (categorie 3 en hoger) betreft zijn historisch gezien de maanden september en oktober het ongunstigst. En de laatste zware hurricane in 2004 was in augustus. De overige maanden zijn dus relatief veilig. Relatief! Want a) behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst en b) tropische stormen met langdurig en veel regen en de lagere categoriën komen ook in andere maanden voor.

In 2004 gingen we in augustus naar Florida. Twee dagen voor vertrek zag ik allerlei noodberichten vanuit Kissimmee met straten die ondergelopen waren en zo, en precies daar gingen wij naar toe. Eenmaal aangekomen: niets meer, geen druppeltje, nergens last van gehad, alleen maar stralende zon. Na twee weken weer naar huis en twee dagen later slaat Charley toe ....

http://img218.imageshack.us/img218/861/1419295322fb2015ts7.jpg
Bron (http://www.sun-sentinel.com/news/weather/hurricane/sfl-hc-canehistory1,0,3352010.special)

droogie
03-02-08, 14:11
Misschien een rare vraag...ben nml nieuw op dit forum en op zoek naar een leuk reisschema. Het valt me op dat er veel onderweg (dus met alle bagage in de auto) wordt gestopt om dingen te zien als een airboat-tour ofzo. Is het dan geen probleem dat alles in je auto zit...lijkt me eng als je een paar uur bij je auto wegbent of is dat gewoon wennen?

Njit
03-02-08, 14:45
Zolang je je dure spullen niet open en bloot in het zicht laat liggen lijkt het me allemaal niet zo'n probleem. Maar dat doe je in Nederland denk ik ook niet...

Teleton
03-02-08, 14:48
Logische vraag. Je moet je er gewoon overheen zetten. Verder wel je verstand gebruiken, geen waardevolle spulletjes in het zicht leggen etc. Wij reizen al vele jaren in Florida en hebben nog nooit last van enige vorm van criminaliteit gehad. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, in sommige buurten kan je beter niet komen. Maar ook in een gewoon toeristenhotel hebben we wel eens een "wild west aanhouding" meegemaakt. De politie gaat niet zachtzinnig te werk, dat kan ik je wel vertellen. Het was een incident en we hebben ons verder nog nooit onveilig gevoeld.

Parkeerplaatsen bij de parken, excursies, evenementen, malls, outlets etc. vinden wij het best wel veilig. Paspoort, portemonnee en creditcard laten we natuurlijk nooit achter in de auto. De Amerikanen zijn een wonderlijk volkje, als je met het vliegtuig aankomt, controleren ze je schoenen of er geen verrassing in zit. Aan de andere kant zie je dat ze heel nonchalant met hun spulletjes omgaan. Vooral in restaurants in de parken of op food-courts zie je dat ze hun camera's of telefoontoestellen gewoon op tafel leggen. Families laten met een gerust hart de kinderwagen met allerlei tassen achter om een show te bezoeken in de Disneyparken. Ook zie je in de hotels maar al te vaak dat ze zelf de deur van de kamer open laten staan, bijvoorbeeld omdat de kinderen dan gemakkelijk in- en uit kunnen lopen. Het gaat er dus heel relaxt aan toe.

Michael66
03-02-08, 21:29
Gewoon zoveel mogelijk je spullen in de achterbak doen is natuurlijk het beste. Is die nietb groot genoeg, zorg dan gewoon dat de spullen in de cabine goed verpakt (koffer / tas) of afgedekt zijn.

Bij de meeste SUV's heb je geen kofferbak en is er geen afdekzeil of hoedenplank. Vaak zijn de achterruiten wel wat donkerder (zodat alles in ieder geval minder zichtbaar is), maar je kunt dat nog iets veiliger maken door een stuk zwart plastic, een deken of plaid of zo eroverheen te leggen.

En als belangrijkste: zet je auto niet neer op plaatsen waar je dat in NL ook niet zou doen. Dus niet in achterafsteegjes, maar juist wel op plaatsen waar veel sociale controle is.

marijke03
22-02-08, 21:40
Hallo allemaal,
Ik (vrouw 51 jaar) ga alleen op vakantie naar Florida van 18 tot 26 maart. Aankomst en vertrek in Miami en voor de rest rondreis met de auto.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of plaatsen waar ik beter niet alleen heen kan gaan?
Bedankt.
Marijke

Saskiac1977
23-02-08, 15:57
Ik weet (nog) niet zoveel van Florida af maar ik denk dat er wel een paar algemene regels zijn die je veiligheid waarborgen, gebruik je gezonde verstand is denk ik een van die regels....maar ik denk niet dat het supergevaarlijk is....er zullen vast wel reacties komen van forumleden die dit weten......wel dapper hoor alleen, ik zou me kapot vervelen zonder reisgenoot denk ik......

Geert76
02-03-08, 23:08
Ik heb een totale kostenplaatje van 17 nachten Florida later dit jaar qua overnachtingen, alles via priceline geboekt.

totaal: 858 euro voor 2 personen (incl alle taxes and fees)

Ik zit hiervoor in hotels als Holiday Inn (3 maal), Best Western (2 maal), Courtyard by Marriot (2 maal), Tradewinds Sandpiper (1 maal), Inn On The Beach daytona (1 maal), Extended Stays Deluxe (2 maal).