PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Florida: Vragen en Tips!



Pagina's : 1 2 [3]

Japio
06-08-12, 13:09
Bedankt voor de tip ! Zag op Tom Tom inderdaad kaarten staan voor de USA en ook nog voor de ouwe Tom Tom One die ik heb:) En de prijs valt redelijk mee

Nou ik vond 60 euro voor een kaartje vd tomtom wel veel geld (die je dus 1 keer gebruikt). Ik ben eigenlijk aan het rond kijken of het niet anders kan... (lenen/ huren/ 2e hands/ etc)

moonlight91
06-08-12, 17:25
voor dat geld koop je er een ter plekke
als je hem echt maar 1x gebruikt ,kun je hem bij thuiskomst op marktplaats of het forum plaatsen
wij hebben er voor onze eerste vakantie in florida ,een gerefurbisched gekocht op ebay
de 2de reis hebben we onderweg een nieuwe tomtom gekocht waar we nu al vaak plezier van hebben gehad

claudiadennis
30-09-12, 20:09
Wie weet of er in Kissimmee en in Bradenton goede tennisbanen te vinden zijn?
Wij gaan van 1 t/m 15 juli naar Kissimmee en daarna tot 12 augustus naar Bradenton.
Mijn man gaat 's morgens graag tennissen. Dan is het nog niet zo heel erg warm.
De vorige keer was het best wel moeilijk om goede banen te vinden waar wij waren.
Misschien zoeken we wel verkeerd. Wie weet raad?
Is er misschien ook iemand die zin heeft om dan met mijn man te tennissen? Speelsterkte 3.
(Alleen met een baan kom je ook niet ver, hahaha.)
Gr. Claudia

rolandino
30-09-12, 22:23
Als ik even google kom ik uit op http://www.tennisround.com/tennis-courts/fl/kissimmee veel zijn er private, maar er zijn ook enkele publieke banen.

MiekeMeijers
19-02-13, 09:36
Hoi iedereen, mijn naam is Mieke en ik ben 22 jaar oud. Op de middelbare school ben ik op uitwisseling geweest naar Florida (Winterhaven) en heb daar highschool meegelopen. Ik ga deze zomer voor het eerst weer op bezoek bij mijn gastgezin daar. Ik vroeg me af welke dingen in Florida nog echte aanraders zijn. Ik heb bijvoorbeeld Bok towers al gezien en dat was prachtig. Orlando heb ik ook gezien, maar nu wil ik daar graag nog een keer heen voor Harry Potter. Ook wordt een kustbezoek iets nieuws voor mij.
Groetjes!

anneke72
27-02-13, 14:41
Heykes

Wij gaan van 13-7-13 tem 27-07-13 naar Florida/orlando met twee kids namelijk 2 en 10 jaar oud. Hebben villa + vlucht + autoverhuur via exit reizen.

Willen verschillende zaken bezichtigen die natuurlijk te doen zijn met twee kids.

Leuke tips en weetjes altijd welkom over uitstappen, het dagelijks leven, etc....

Grts

Elliekeuh
22-03-13, 12:55
Wij zouden in mei 2014 graag naar Florida gaan en ik ben al volop overal aan het lezen wat we zouden doen en waar we zouden verblijven. Maar er zijn zoveel opties dat ik het eventjes niet meer weet.
We zouden niet echt gaan voor de parken in Orlando omdat mijn man hier niet zo zot van is. We zouden misschien wel Bush Gardens overwegen en Seaworld. Zelf ben ik helemaal verkocht voor Discovery Cove maar is dit ook zijn geld waard?
We zouden natuurlijk ook graag naar Miami gaan en we zouden ook heel graag aan de golf van mexico verblijven, momenteel gaat mijn voorkeur naar Fort Meyers omdat ik hier zoveel lovende dingen over lees. Hebben jullie misschien tips voor verblijfplaatsen enz?

Groetjes
en alvast heel erg bedankt.

trails
22-03-13, 14:54
Discovery cove is zeker het geld waard. Zeker omdat jullie ook overwegen om Seaworld en Busch Gardens te bezoeken. Voor een beetje meer heb je bij het dagje Discovery Cove ook 2 weken ongelimiteerd entree voor SW en BG.
Discovery Cove is all-inclusive: ontbijt en lunch zijn inbegrepen en zo ook alle drankjes en snacks gedurende de dag.
Mocht je dit willen doen, zorg dan dat je rond 8 uur 's morgens daar bent zodat je rond 10 uur met de dolfijnen kunt zwemmen. Dan kun je van tevoren nog ontbijten en na de dolfijnen heb je de hele dag voor jezelf zonder dat je nog op de tijd hoeft te letten.
Vorig jaar hebben we in SW en in BG 2 extra tours geboekt. Die waren ook zeer de moeite waard.
Bekijk eens wat reisverslagen. Daar vind je veel aan informatie.

Patrick
22-03-13, 18:08
Helemaal met Trails eens!

Elliekeuh
27-03-13, 10:47
Tnx voor de info

lvfl
27-03-13, 11:54
In Fort Myers verbleven wij in het Outrigger Resort. Meer een soort van motel maar met een superligging recht aan het strand, heel relaxte sfeer en heel vriendelijk personeel. We zijn ook op bezoek geweest bij familie in het Pink Shell "iets" verderop. Zij hadden soort van appartement. Pakje duurder, maar meer luxe dan ook. Zag er ook prachtig uit!

Sinan&Sam
12-05-13, 22:40
Wij zijn afgelopen weekend terug gekeerd na 2,5 week Florida, en het was geweldig! Ontzettend naar ons zin gehad, we kunnen niet wachten om weer te gaan :) De stranden, het shoppen, het weer, het eten, eigenlijk de complete " florida ervaring " was top. Orlando, Tampa/Clearwater, Cape Coral/Sanibel, Naples, Everglades, The Keys en natuurlijk Miami. De stranden aan de Golf zijn prachtig, pretparken zijn erg leuk en als het kan moet men zeker een sport wedstrijd meepakken. Wij zijn naar de Lightning geweest ( ijshockey ) en naar de Miami Heat ( basketbal ). Hopelijk volgend jaar weer!

Nyca
11-09-13, 10:12
Hoi, ik ben Nyca,
ik ben me aan het oriënteren op Florida voor volgend jaar. Wij zijn een gezin met 3 kinderen. (8-6-3) bovendien gaat mijn broertje ook mee. Nu heb ik een aantal overweging waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

* twijfel tussen meivakantie en zomervakantie. De kinderen hebben 2 weken meivakantie en de maandag is ook nog vrij. We zouden dus echt de volle 2 weken kunnen. Ik heb gelezen op dit forum dat mei toch een van de beste maanden is om te gaan? Anders zou het de eerste drie weken van de zomervakantie worden. Eind juni begin juli is dat voor ons.

* twijfel tussen autohuur en villahuur in vergelijking met een camper. Tot nu toe zijn wij in verre vakanties steeds met een camper gegaan ( Australië en Canada) voor de kids heel prettig echter ik denk dat de afstanden hier iets dichter bij elkaar liggen en het er drukker zal zijn dan op bovengenoemde locaties. Het kan dan ook heel prettig zijn om eerst een villa te huren bij Orlando/ Miami en dan nog een paar nachten keys? En van daaruit uitstapjes maken?

* overigens zijn wij geen echte pretparkmensen. Wij zien het liefst mooie natuur en wildlife. Kennedy space center en seaworld staan wel op ons lijstje. Bovendien wil mijn broertje ( en wij ook) graag een basketbalwedstrijd zien in Miami. Weet iemand waar ik deze kaartjes zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt!

nyca

cindy74
11-09-13, 10:45
Hoi, in de mei vakantie regent het gewoon minder en is het minder vochtig heet wij gaan elk jaar in april / mei . Ik zou gaan voor een villa gewoon omdat je meer plaats hebt en je eigen zwembad en ieder kind een eigen kamer waardoor je savonds heerlijk kan zwemmen of wat drinken op je terras . Ik weet niet of florida zo een camperstaat is daar weet iemand anders misschien een antwoord op . Als jullie geen pretparkenmensen zijn zou ik misschien een villa huren aan de kust en vandaaruit naar seaworld rijden .

Nyca
11-09-13, 10:59
@lvfl wat hebben jullie een prachtige video gemaakt! Wat een geweldige herinnering voor de kids.

Cindy, bedankt voor je reactie! Vooralsnog oriënteren we ons op de meivakantie ( tot 5 mei)

elstars
11-09-13, 12:51
Wij zouden kiezen voor de meiperiode vanwege het betere weer (minder warm en minder regen). Florida is geen echte camperstaat, dus wij zouden voor de villa met auto gaan. Wij zijn ook geen pretparkmensen en hebben ons tot nu alle vakanties in Florida (een stuk of 8) uitstekend vermaakt op andere plekken, zoals mooie stranden, Stateparks e.d. Er zijn heel veel mogelijkheden voor een fijne vakantie.

Fleurida
11-09-13, 12:55
Ik zou kiezen voor de meivakantie want dan zijn de vliegtickets over het algemeen goedkoper. Behalve als er weer zo'n stunt komt van BA afgelopen December:cool:

Mushu
11-09-13, 14:29
Het is in de zomer echt vochtig heet in Florida dus als je de mogelijkheid hebt om buiten die periode te gaan dan zou ik dat zeker doen. En met een auto is het makkelijker verplaatsen dan met camper. De villa's zijn over het algemeen goed geprijst en er is volop keuze. Al zijn er ook in Florida prima campings te vinden voor als je dat echt wilt.
Wat natuur betreft kom je ook wel aan je trekken. En bedenk dat parken van Disney totaal niet onder de noemer pretparken vallen. Ik vind kermissen en parken als Drievliet echt verschrikkelijk (echt heel verschrikkelijk) en daar ga ik ook niet vrijwillig heen maar WDW is onvergelijkbaar. Maar dat valt niet uit te leggen en wij thuis hebben inmiddels geaccepteerd dat een groot deel van vrienden en familie denkt dat wij jaarlijks een paar dagen doorbrengen in kermisattracties.

laanvdj
11-09-13, 15:32
Wij zijn ook geen pretpark mensen, we hebben ze allemaal een keer gedaan en vinden dat genoeg.
ik kan me indenken dat kinderen het geweldig vinden, en je bent toch in Orlando!
Wij gaan ook voor de natuur, er is hier genoeg te wandelen of fietsen.
State parks zijn erg mooi, er zijn er genoeg.

Tessa88
17-09-13, 12:32
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel boeiende informatie gelezen over Florida. Nu lees ik op internet veel verschillende informatie over het klimaat in oktober.
Wij willen half okt 2 weken naar Florida, maar wat is nu de beste bestemming? Ik zat te denken aan (een van) onderstaande bestemmingen. Misschien dat we wat plaatsen combineren.

- Fort Meyers
- Fort Lauderdale
- Miami (+Beach)
- Orlando
- Palm Beach

Wat zijn jullie ervaringen van vakantie in Florida in oktober en hebben jullie tips wat we echt niet mogen missen?:cool:

Dank en groetjes,
Tessa

Bullyleo
17-09-13, 12:45
De lange termijn weersvoorspelling voor Ft. Myers in oktober: http://www.accuweather.com/en/us/fort-myers-fl/33901/month/328160?monyr=10/01/2013.
Je zou natuurlijk een rondje kunnen maken van Miami naar Orlando, dan naar de westkust Tampa/Clearwater Beach, Fort Myers en dan retour Miami.
Wat je echt niet mag missen is afhankelijk van je eigen interesses (Pretparken ja/nee, Cultuur/natuur ja/nee etc.) Volgens mij moet je dat eerst bepalen en dan is er volgens mij idd. al heel veel geschreven op dit forum.

Njit
17-09-13, 13:30
Wij willen half okt 2 weken naar Florida, maar wat is nu de beste bestemming?

het beste voor wat? Beste voor shoppen? Beste voor lekker eten? Beste voor pretparken? Beste voor zwemmen?

moonlight91
17-09-13, 15:03
wij zijn vorig jaar van 12 okt tot 21 okt van key west naar orlando geweest
strand, snorkelen, shoppen, en pretparken in zoverre je alles in een week kan proppen
echt elke moment van de dag en de avonden prachtig weer gehad
geen moment een vestje of lange broek nodig gehad, de avond tempraturen lagen toen zelfs hoger dan dat we in mei gewent zijn
maar tja, dat geeft geen garantie dat het dit jaar weer zo zal zijn!

Jaap1983
09-10-13, 13:32
We zijn net een aantal dagen terug uit Florida en we hebben vooral veel plezier beleefd aan Fort Lauderdale. Mooie omgeving en uit de drukte van Miami.
Verder zijn we naar Orlando geweest voor de pretparken en naar Key West. Voor het shoppen zeker een dag uittrekken voor Sawgrass Mills. Zeer goedkoop en overzichtelijk.
Vooral ook rondrijden met de auto is een beleving op zich.

suskenl222
28-12-13, 21:20
Ik heb samen met mijn zoon een visum MOETEN kopen. €45

Ta2 Gerrit
29-12-13, 21:19
Ik heb samen met mijn zoon een visum MOETEN kopen. €45

Dit vraagt toch om wat nadere uitleg. Waar vandaan, waar naar toe ? Wat voor visum en waarom ?
Zo als het nu hier staat is er geen koekie van te bakken, dus verklaar U nader.

TuffScout
25-06-14, 10:28
Hoi allemaal,

Wij gaan voor de eerste keer naar Florida voor 12 dagen en ik heb wat vraagjes zoals: welke prepaidkaart, welke verzekering is het beste.
Er zullen nog wel meer vragen komen, maar alvast bedankt voor de antwoorden.

Wat betreft de prepaidkaart hoef ik niet naar Nederland te bellen, maar om daar te kunnen reserveren en voor nood etc.
Is het handig om direct op het vliegveld een prepaid te kopen? en welke provider heeft de beste dekking?

Ook zal ik een ongevallen verzekering moeten afsluiten voor deze periode. Maar welke is goedkoop en goed?

Groetjes,
TS

Bieg
25-06-14, 12:05
Hoi! Voor wat betreft die prepaidkaart zou ik je adviseren om in Amerika een prepaidtelefoon met beltegoed te kopen, voor rond de 30 dollar ben je dan klaar en kun je de hele vakantie bellen. Wij hebben zelf AT&T, deze kun je volgens mij ook bij Walmart kopen of bij de winkels van AT&T. De dekking van deze provider is geweldig, wij hebben nooit problemen. Waar je bij je verzekering vooral op moet letten is dat je werelddekking hebt, ik denk niet dat het heel veel uitmaakt bij welke verzekeraar je 'm afsluit.

Hopelijk kun je hier iets mee!
Groetjes, Monique

TuffScout
26-06-14, 08:14
Ja dank je.

Wie heeft er ervaring met de tollwegen naar de Keys? en heeft iemand nog tips?

Bieg
27-06-14, 14:33
Wat bedoel je precies met de tolwegen? Ik kan je wel vertellen dat je twee manieren hebt om te betalen: contant of via de SunPass. Als je een SunPass transponder in je auto hebt mag je overal gewoon doorrijden, het bedrag wordt dan van je creditcard afgehaald. Contant kan uiteraard ook, het hangt er vanaf hoeveel je van plan bent op tolwegen te gaan rijden :)

Njit
27-06-14, 15:23
Zie ook FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass) en FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder)

Marik
28-06-14, 21:07
De eerste dag dat wij er aankwamen (met 2 auto's) vonden wij de tol van Sanford naar Davenport naar Kissimmee een beetje te gek worden.
Toen zagen we op de Garmin een functie "vermijd tolwegen" hierdoor kom je zelfs vaak 10 minuten eerder aan en kom je langs vele mooiere plaatsen dan de snelwegen. Ideale tip dus, vermijd de tolwegen!

verbeek
29-06-14, 07:29
Vliegen via Tampa kan misschien een alternatief zijn om tolwegen te vermijden.

Marik
30-06-14, 00:06
Vliegen via Tampa kan misschien een alternatief zijn om tolwegen te vermijden.

Ik weet niet of er een volgende keer komt. Misschien als opstap plaats Miami om weer een cruise te doen maar ik wil andere staten ook een kans geven om door mij bezocht te worden :p

Al was die "vermijd tolwegen" wel een fijne oplossing vooral omdat je dan meer van Florida zelf ziet. Nadeel is wel, je komt langs veel shopping centres/malls en met een koopverslaafde vriendin is dat duurder dan de tolwegen

cbo1710
25-08-14, 20:22
Na flink wat rondreizen willen we nu in 2015 naar Florida. Wat is internet dan toch makkelijk.
Heb al heel veel tips gevonden op dit forum. Alvast dank hiervoor.

Heb het reisschema zo goed als klaar (21 juli-22 augustus 23 augustus thuis)
2n Daytona beach of Cocao beach (Kennedy space)
5n Orlando (Universal studios en Universal Island of adventure, Disney Dowtown, Kelly Park of Blue spring park)
4n Tampa (Bush Garden, Jet ski huur, Dali museum, Chihuly collection, wandelen in de prachtige parken)
3n Sanibel Island (Fietsen in Ding Darling state park, relaxen)
3n Florida city (Billy swamp, wandeltochten, bezoekerscentra everglades, fietstocht shark valley)
3n Key west of ander eiland. Twijfel nog.
2n Miami beach (Hop on hop off bus)

Vlucht waarschijnlijk via Arke. Heen naar Orlando Sanford en terug via Miami.
Auto via Alamo.
Hotels en B&B via booking.com even wachten totdat we augustus 2015 kunnen boeken.

Heb nog een paar vraagjes:
Wat is leuker: Kelly Park of Blue Spring?
Wat adviseren jullie Key West of een ander eiland?
Heeft iemand ervaring met de hop on hop off bus in Miami? Kon het niet vinden via zoekfunctie.

natascha666
26-08-14, 07:35
voor miami is dit een aanrader: http://secure.miamibeach411.com/tour-of-miami.html een bustour van 4 uur..is geen hop on hop of maar we hebben alles gezien :) en hij pikte ons op bij ons hotel en smiddags zijn we wel bij een ander hotel uitgestapt vanwege de rest van de planning van die dag :) ideaal :) (owja als je ook nog lekker wil racen in een speedboat moet je een ritje maken op de thriller vanaf bayside market place :P )

Keywest vond ik persoonlijk iets minder maar dat zal aan mijn verwachtingen hebben gelegen en ook aan de tijd want we er waren er maar 1 dag...dus das al 1 tip! Blijf wat langer als je kan :) En als 2e hebben wij een rondje eiland met de conchtrain gedaan...het was vrij prijzig vond ik maar de ideale manier om toch in het korte tijdsbestek alles te zien :) Je kunt gewoon daar op verschillende plekken kaartje kopen en opstappen...leuke tourguide ook...bob :D

hannie
26-08-14, 07:37
Ik zou in de zomer voor Kelly Park gaan. Lekker tuben in de natuurlijke lazy river.
En je zou natuurlijk ook 2 nachten Key West kunnen doen en 1 nacht ergens in het midden van de Keys. B.V. Marathon of Islamorada.
Je zou ook nog kunnen overwegen om niet OP Sanibel te overnachten maar er net voor. Accomodatie is vrij prijzig op het eiland zelf.
Ik weet niet met hoeveel personen jullie reizen maar voor hotels zou je je ook kunnen verdiepen in Priceline en/of Hotwire.

natascha666
26-08-14, 07:42
Kwa hotels (ook vlucht plus auto trouwens) hebben wij alles geboekt bij Exit Reizen. Wilde nl. wel alles beetje zelf uitzoeken maar het wel graag onder 1 dak hebben :) was prima geregeld! maar idd de priceline kun je ook mooie deals vinden :)

cbo1710
26-08-14, 13:57
Wij reizen met 4 personen. 2 volwassenen en 2 pubers. Een van bijna 13 en 14.

Bedankt voor de tips. Ik had zelf ook zitten kijken bij Priceline. Maar een groot nadeel vind ik dat de kamers, die ik heb zitten bekijken, allemaal non refundable waren.
Het grote voordeel met booking.com is dat ik hotelskamers en B&B's kan selecteren die gratis te zijn annuleren. Helaas moesten wij vorig jaar een vakantie annuleren vanwege ziekte van een familielid en het geld voor de hotel kamer waren we kwijt. Ik neem het risico liever niet meer. De annuleringsverzekering vergoede de kamer niet omdat het niet levensbedreigend was.
De prijs Priceline en booking.com verschilt ook niet veel. B.v. hotel in Miami priceline 132 euro en Booking.com 134 euro. Maar misschien kijk ik in het verkeerde deel van de site. Ik zag ook dat je naar een bepaalde prijs kunt vragen.

De rondreis heb ik een afgekeken van exit reizen. Ze hebben een kant en klare reis. Maar als je een beetje goed kijkt op internet kan het voor minder geld.

Goed idee 2 dagen key-west en 1 dag ander eiland. Wat is een leuke snorkelplek?

Hop on hop off bus had ik de volgende gezien: http://eng.bigbustours.com/miami/home.html
Iemand ervaring mee?

Njit
26-08-14, 14:07
De prijs Priceline en booking.com verschilt ook niet veel. B.v. hotel in Miami priceline 132 euro en Booking.com 134 euro. Maar misschien kijk ik in het verkeerde deel van de site. Ik zag ook dat je naar een bepaalde prijs kunt vragen.

het gaat inderdaad om het 'Name your own Price' gedeelte van Priceline. Het normale gedeelte is niet interessant.

hannie
26-08-14, 14:34
Wij hebben al een keer gesnorkeld bij Key West en bij Islamorada. Allebei in combinatie met een boottocht. Bij Islamorada vond ik iets leuker omdat we daar meer hadden gezien. Maar dat kan misschien ook toeval zijn.

mirretje
26-08-14, 15:51
Wij hebben in juli de big bus tour gedaan in miami. en ik moet eerlijk zeggen dat het ons een beetje tegenviel. We hebben de beach loop gedaan en de city loop. wij dachten van alles te zien onderweg, art deco district, strand maar niets van dat alles. Je rijdt helemaal niet langs het strand maar een paar straten erachter. De cityloop kon ons ook niet bekoren. Uiteraard kan je overal uitstappen en gaan wandelen maar ik hoopte op een echte sightseeing tour. Kelly park hebben wij ook gedaan en dat was helemaal top!

K.V.S.
03-09-14, 08:30
Hi,

We gaan in de herfstvakanie voor het eerst naar Amerika (Orlando). We willen daar een villa huren.
Ik was benieuwd of iemand wat over de recente boodschappen prijzen weet in verouding met Nederland.

Alvast bedankt.

Vikash

Esther2013
05-09-14, 13:19
Daar kan ik wel iets over zeggen, alle gezonde dingen zijn duur, alle ongezonde niet! ;)
Soms is uiteten goedkoper! (McDonalds $ 1 voor een hamburger)
Maar zonder gekheid, vers fruit (kiwi's gaan per stuk) en groenten (paprika's bv) vonden wij erg prijzig.
Als we met z'n vieren uit gingen eten, tijdens happy hour :), waren we altijd tussen de $ 70 - $ 100 kwijt incl tip.

K.V.S.
08-09-14, 12:09
Bedankt Esther :up:

Ik was van plan om het redelijk gezond te doen. Maar aan je reactie te begrijpen zal dat kwa kosten tegevallen :(.

gr,

Vikash

José
08-09-14, 13:32
Als je uit eten gaat in een buffetrestaurant kun je pakken wat je wilt. Zoals bij b.v. Golden Corral heb je erg veel salade's die jezelf kan samenstellen en ze hebben er ook veel fruit etc.

mirretje
08-09-14, 20:18
Wij hebben een paar keer salades gekocht bij de publix. En die waren heerlijk de seven layer was mijn favoriet en volgens mij waren die rond de zeven dollar. Met een stokbrood erbij hadden we er echt genoeg aan. Ik had ook een aantal keer die doosjes gekocht met partjes appel, worteltjes en druiven. Gewoon lekker voor onderweg en niet duur. Op zich vielen de prijzen wel mee bij de publix vonden wij.

6foot6
09-09-14, 09:25
Ik was benieuwd of iemand wat over de recente boodschappen prijzen weet in verouding met Nederland.


Boodschappen zijn, in dollars, het dubbele van de Nederlandse prijzen. muv frisdrank

K.V.S.
11-09-14, 08:42
Hallo,

Weet iemand waar ik in florida/orlando het beste de euro kan omwisselen in dollars?

6foot6
11-09-14, 09:27
Als het al mogelijk is dan wordt het erg duur, beste kans is op het vliegveld

Voordeligste plaats is Amsterdam, op het Damrak

GWK Travelex Damrak 1 020 6203236
Exchange Corporation Damrak 12 020 6248117 extra goedkoop boven €($?) 10.000,-
Sunro Change Damrak 17 II 020 4270260
GWK Travelex Damrak 85 020 6246682
Pott Change Damrak 95 020 6263658

marjolijne
11-09-14, 10:42
Je kan bij de grote shopping mails wisselen.

Ebelix
11-09-14, 10:46
Het beste kan je een credit card of je pinpas gebruiken. Veel betere koers dan wanneer je euro's gaat omwisselen voor dollars.

remon
11-09-14, 18:03
Zoals iemand anders al zei , gewoon daar je pinpas en/of CC gebruiken.
Ik wissel meestal toch ff 50,00 euro in Nederland voor de tolwegen

6foot6
11-09-14, 22:36
Het beste kan je een credit card of je pinpas gebruiken. Veel betere koers dan wanneer je euro's gaat omwisselen voor dollars.

Helaas, niet waar

K.V.S.
12-09-14, 08:48
Bedant voor je tip

Heeft iemand een goedkope navigatie voor florida?

remon
12-09-14, 09:00
Heeft iemand een goedkope navigatie voor florida?

Gewoon bij je huurauto huren.
Misschien lenen van familie of vrienden.
Eentje kopen bij de Walmart of zo

Njit
12-09-14, 09:05
Andere mogelijkheid: navigatie-app op je smartphone zetten.

K.V.S.
12-09-14, 09:41
Ik heb er al een gereserveerd bij mijn huurauto maar kan dit ook annuleren.
Ik heb wat onderzoek gedaan en het beste zou zijn om er eentje mee te nemen of daar te kopen.
Dit zou goedkoper zijn en je hebt het voor altijd zolang het aparaat het nog doet.
vandaar dat ik mijn afvroeg of er iemand eentje te koop heeft met een kaart van florida erop.

(bedankt voor jullie reactie's)

ietie
12-09-14, 11:38
Kijk eens op marktplaats voor alleen een sd kaartje met daarop Amerika of alleen florida.
Heb ik een aantal jaren geleden ook gekocht voor onze garmin werkt perfect.

K.V.S.
12-09-14, 14:16
Heeft iemand ervaring met het rijden van een 12-persoons busje (m.b.t rijbewijs B) in Orlando?
In nederland mag je alleen maar 9 personen vervoeren inclusief jezelf.

Dolfijn1971
12-09-14, 17:02
Dat is over het algemeen duurder dan je eigen Tom-Tom opladen

Hans van Demen
22-09-14, 21:03
Heeft iemand ervaring met het rijden van een 12-persoons busje (m.b.t rijbewijs B) in Orlando?
In nederland mag je alleen maar 9 personen vervoeren inclusief jezelf.

Een B-rijbewijs van Nederland komt overeen met een Class E rijbewijs van Florida. Met een class E rijbewijs mag je 15 passagiers vervoeren en maximaal 26,001 lbs. Zie ook: http://www.flhsmv.gov/ddl/dlclass.html

Frans1949
23-09-14, 11:01
Wat mij nou opviel is een gebeurtenis van jaren geleden.
Ik stond met een truck en 5th wheeler in Las Vegas op het RV park van Circus Circus.
Stomverbaasd was ik toen ik ineens een grote Nederlandse vlag zag en de ANWB vlag.
Bleek er een groep Nederlanders aan te komen in Moterhomes.
Het waren er ongeveer 20, denk ik me te herinneren, en het waren, zonder uitzondering, kleine campers.
De laatste wagen in de groep was, zo is mij verteld, een ANWB wegenwachter.
Op mijn vraag aan die man waarom allemaal zo'n kleine camper vertelde hij mij:
" Al die Nederlanders in deze groep hebben alleen een rijbewijs voor het besturen van een normale auto (B) en als ze dan een grote camper huren en een ongeluk krijgen kunnen er moeilijkheden ontstaan met de verzekering".
Ik heb en had daar nooit over nagedacht.
Mede omdat je met een class C rijbewijs in de USA wel een grote camper kan huren.
En de verhuurmaatschappij jou wel een camper meegeeft op alleen een B Nederlands rijbewijs.
Maar wie ben ik om de ANWB tegen te spreken? :o

Njit
23-09-14, 12:06
Volgens mij grote klets.. alle bekende verhuurders in Nederland geven je zonder problemen het grootste formaat camper mee.

Frans1949
23-09-14, 14:16
Precies Njit, zo dacht ik er ook over.
Blijft staan dat die ANWB mijnheer dat tegen mij zei en ze allemaal een kleine camper hadden.
Ik weet dat ook de verhuurder in de USA er geen moeite mee heeft.

Njit
23-09-14, 14:30
Op Travelhome.nl (onderdeel van de ANWB) staat het volgende in hun FAQ: https://www.travelhome.nl/amerika/informatie/faq/algemeen-camper-huur


Q: Mag ik met mijn normale rijbewijs B een camper besturen?
A: Het is toegestaan om in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika met uw normale B-rijbewijs de camper te besturen. U heeft dus geen zogenaamd groot rijbewijs nodig. Ook niet voor grote A-klasse campers.

Frans1949
23-09-14, 16:08
Heel mooi Njit. Ben blij dit gelezen te hebben.
Vraag mij toch af waarom de ANWB toen deze reizen organiseerde met die kleine campers.
Misschien lekker goedkoop? :confused:

Njit
23-09-14, 17:05
Of ze vonden het wel handig om lekker veel campers te kunnen verhuren :)

knaapje
23-09-14, 18:41
Een paar jaar geleden is hierover ook een discussie geweest. Het ging toe meen ik over het huren van een 12 of 15 persoons busje.
Toen heeft een forumlid bij de politie navraag gedaan hierover en de uitspraak was (in een officieel e-mailbericht), dat je in de USA een auto mag besturen die voldoet aan de eisen waarvoor je rijbewijs in je thuisland geldig is. Voor een B rijbewijs dus max 3500 kg en 9 personen (incl. bestuurder).
Helaas weet ik niet meer onder welk draadje het staat of wie het heeft nagevraagd.


De ANWB beweert wel meer dingen, denk maar aan het internationaal rijbewijs.

corrus
24-09-14, 00:34
Ik denk dat je dit bedoelt:


---------- Forwarded message ----------
From: FHP <FHP@flhsmv.gov>
Date: 2008/11/5
Subject: RE: Question about foreign drivers licence...
To: xxxx xxxx <xxxxxxxxx@gmail.com (fredbaas@gmail.com)>
Dear Mr. xxxx,

You must adhere to the restrictions put in place by your country while operating a vehicle in ours.
Captain Mark D. Welch
Chief of Public Affairs
Law Enforcement Services
Florida Highway Patrol
2900 Apalachee Parkway, MS 44
Tallahassee, FL, 32399-0500
Office: 850.617.2301
Fax: 850.617.5108

MarkWelch@flhsmv.gov
www.flhsmv.gov/FHP (http://www.flhsmv.gov/FHP)



From: xxxx xxxx [mailto:xxxxxxxx@gmail.com (fredbaas@gmail.com)]
Sent: Wednesday, November 05, 2008 7:11 AM
To: FHP
Subject: Question about foreign drivers licence...

Dear Madam, Dear Sir,
I have a question regarding a foreign visitor driving in the US (Florida in this case). I have a normal Dutch drivers licence for driving passenger cars or other vehicles lighter than 3500 kgs.
My question is about the maximum amount of passengers I am allowed to transport.
Here in the Netherlands the maximum amount of passengers for a B-drivers licence, is 8 persons (driver not included). This means that the vehicle I am allowed to drive, may not have more than 9 seats.
If I would like to rent a car in Florida, I can rent a van with a passenger capacity up to 15, which is allowed for person with a "normal" American drivers licence (E-class).
My question: Is it allowed for a foreigner with a foreign (Dutch, in this case) driver's licence, to drive a 15 person van, while his (or hers) original licence only permits to carry up 8 passengers (in his or hers own country)?

Regards,
xxxx xxxx.

Frans1949
24-09-14, 08:44
Klasse Knaapje en Corrus, is een duidelijk antwoord.
Heeft deze keer de ANWB wel gelijk gehad.

Blijft natuurljk vreemd dat je gewoon een giga camper meekrijgt als je met een B rijbewijs naar de USA gaat.
Je komt pas in de problemen na een ongeluk terwijl de meeste mensen denken geheel legaal op de weg te zijn.

knaapje
24-09-14, 10:32
@Corrus

Precies!

cbo1710
22-10-14, 22:41
Ik heb even een vraagje over de pretparktickets. Hoe ver van te voren kopen jullie deze?
En hoe lang blijven ze geldig.?
Is het verstandig om ze in 2014 aan te schaffen voor 2015? Ivm eventuele prijsverhogingen in 2015?

corrus
22-10-14, 23:27
In de regel (afhankelijk van wélke ticket) start de geldigheid op de eerste dag van je eerste bezoek aan het park.
Zolang de ticket nog niet is aangebroken blijft ie gewoon geldig. :cool:

Ieder jaar worden de pretpark tickets duurder... dus.....
Kan niet in je portemonnee kijken. ;) ;) ;)

calypso
23-10-14, 08:26
Als je nu een goede prijs hebt voor tickets NU kopen en niet wachten.
Zoals Corrus al zei ze worden elke jaar duurder en niet goedkoper!!

Pris32
26-10-14, 16:04
Het is dus niet zo dat als je nu tickets koopt ze alleen nog dit jaar geldig zijn?

Want er is al een flink prijsverschil voor 2015 vergeleken met 2014

Anthon14
27-10-14, 18:02
Let wel op dat je dan GEEN ticket koopt die speciaal is voor 2014, maar dat staat er duidelijk bij. :D

Pris32
27-10-14, 18:13
Dat heb ik inderdaad al voorbij zien komen. De meeste tickets zijn alleen dit jaar geldig. Behalve disney blijft onbeperkt.

s_varsha
10-04-15, 15:17
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort voor 2 weken op vakantie en ik zou willen weten wat er allemaal te doen is in de buurt van Miami en Orlando.
Wat raden jullie aan om te doen en/of wat echt gezien moet worden?
Welke attracties kunnen we bezoeken?
Hoe is eten (ontbijt, lunch en diner)?
Welke hotels/motels zijn goedkoop (we slapen er waarschijnlijk alleen een paar uurtjes :P)?
Waar kan ik het beste shoppen?

Alvast bedankt.

Varsha

cant51
10-04-15, 15:59
Beste Varsha,

Welkom op het forum, er is zoveel te doen in de plaatsen waar je naar vraagt, ik raad je aan ga eens reisblogs lezen op dit forum daar kan je mega veel info uit halen, over de Disney en andere parken, ieder blog meld wel iets over shoppen in de outlet malls maar ook over de andere winkelcentra en niet te vergeten Wallmart, eten kan je op mega veel plaatsen van heel goedkoop tot peperduur :-) en slapen kan je ook overal, geloof me ga blogs lezen je vind ze onder het kopje reisverslagen op dit forum, heel veel plezier in Florida.

Grtjes Toos

Njit
10-04-15, 16:48
Welkom op dit gezellige Forum. Ik stel voor dat je begint met dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4393-Eerste-keer-Florida-Vragen-en-Tips!

Esther2013
10-04-15, 19:43
Ik zou zeggen, lees jezelf eerst even in met alle leuke reisverslagen en dit informatieve forum!

s_varsha
14-04-15, 17:13
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb op de forum rondgekeken en heb inderdaad meer informatie gekregen. Alleen had ik nog een vraag ivm een cruise vanuit Miami naar de Bahamas voor ongeveer 3 dagen. Kan ik dat in Miami ter plekke boeken of zijn er goedkope sites waar ik alvast op kan boeken? Ik hoor graag van jullie.

Njit
16-04-15, 11:56
Wellicht dat je hier al wat wijzer van wordt? http://www.floridaforum.nl/showthread.php?3632-Bahama-s-tripje .

Annemarie&John
13-05-15, 12:54
Hallo allemaal,

Mijn vriend (25) en ik (20) gaan in september naar Florida. Wij hebben daar een auto gehuurd en gaan verschillende plekken bezoeken. (Orlando, St. Pete beach, Naples, Everglades, Key-West en Miami).

Heeft er iemand tips waar wij zeker naar toe moeten gaan of wat wij zeker moeten gaan doen?

Ik ben erg benieuwd!!

Ta2 Gerrit
13-05-15, 13:19
Dat is maar net wat jullie aantrekt natuurlijk. De een houdt van pretparken, de ander van natuur of strand, of beide, of museums. Zoveel mensen zoveel wensen. Het enige wat ik jullie kan aanraden, tevens een goede tip, is het forum via de index of zoekfunctie eens rustig door te spitten. Over alle plaatsten die je noemt staan al aparte topics, zowel over de omgeving als wat er te doen is.
En mocht je dan nog wat meer gerichtere vragen hebben, zullen ze/we die hier zeker beantwoorden.

Orlando>pretparken en shopping outlets / St. Pete's Beach>beach / Naples>zou ik overslaan / Everglades>leuk / Key-West>sla ik over / Miami>beach>art deco district. Maar dat zijn dus mijn voorkeuren, net als Daytona Beach en Harley Davidson dealers bezoeken. Ieder zo zijn ding :cool:

liekey
03-07-15, 23:45
wij willen net na de kerst ca 16 dgn naar orlando om de pretparken,waterparken te bezoeken en om te gaan shoppen.wij zijn een gezin van 5. 3 kids leeftijd 14,10 en 5.iemand leuke reisverslagen van rond die tijd?!
graag horen wij ook tips wbt alles.het is voor ons de eerste keer vliegen en dus ook 1e keer orlando.
heb al een hoop gelezen hier op het forum,maar krijg graag gerichte tips.

moonlight91
04-07-15, 08:18
dag liekey

wat leuk om dan je eerste Florida reis te maken, voor ons word het dit jaar ook onze eerste kerst vakantie daar,
hoe wel we na al aardig wat keren Florida ons weg er redelijk kennen, vond ik het samen stellen van deze reis iets moeilijker
omdat je in die periode een ongelofelijke drukte treft..maar met adviezen en leesverslagen hier zijn we tot een mooi schema gekomen
en zien er erg naar uit
als je de zoekfunctie gebruikt kom je zeker topics en leesverslagen tegen over die periode
en als je vragen hebt kun je ze altijd stellen

hannie
04-07-15, 11:15
Wij zijn 3x in die tijd geweest. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

liekey
04-07-15, 19:52
toch besloten om 1 januari te vertrekken.kwam er idd achter dat het dan ongelofelijk druk is in de parken en het scheelt bijna 400 euro pp,als we dus een week later vertrekken.iemand ervaring met de meerdagen passen?
is het voordeliger om een pas te kopen voor alle parken in één?
wie kan mij daar wat over vertellen,en waar boeken jullie de tickets...of kopen jullie ze pas daar?!

Wendyfreely
04-07-15, 23:30
Wij gaan niet rond de kerstperiode maar in juli-augustus maar gaan wel met 2 kinderen van 9 en 6 jaar oud! Het wordt ook onze eerste keer in Florida. Misschien heb je wat aan ons blog en kan je daar (tegen de tijd dat we gaan) wat tips uit halen.

hannie
05-07-15, 08:53
De meeste floridagangers kopen tickets hier. Er zijn al verschillende topics over prijzen en waar te kopen.
Moeten jullie kinderen niet naar school in die tijd?

liekey
13-07-15, 21:12
wij hebben verlof gekregen van school.ik heb namelijk een eigen bedrijf ;-)

laurens
20-07-15, 03:33
Hallo allemaal,

Ik ga in november richting Orlando en Miami! echt super veel zin in alleen proberen we een beetje een inschatting te maken wat je kwijt bent aan eten en drinken in beide plaatsen, de omgeving en natuurlijk ook in de pretparken! kan iemand mij daar iets over vertellen? We hebben echt een te volle agenda dus moet alles redelijk strak plannen ook qua het bezoeken van de parken!

Heeft iemand ervaringen met het zowel bezoeken van een park en daarna een waterpark bijv? We zijn flink aan het puzzelen dus vandaar de vraag!

Njit
20-07-15, 07:40
Pretpark + waterpark bezoeken lijkt mij zonde van het geld. Meestal combineerden we een waterpark met een Mall/Outlet.

MiniMe
31-07-15, 17:36
Hallo,
Ik ben relatief nieuw op het Florida forum, ik lees hier vooral veel mee en ben wat posten betreft tot hiertoe ietsje actiever bij de collega's van Alles Amerika.
In 2016 gaan we wellicht onze eerste gezinsvakantie in Florida doorbrengen.

Ivm schoolgaande kinderen wordt dat ofwel de Belgische paasvakantie ofwel ergens in juli/augustus. Beide hebben hun voor- en nadelen: in maar/april is het weer aangenamer, maar dan hebben we maar maximaal 14 dagen (paasvakantie 25/3 tem 9/4) en zit Pasen daar middenin, wat grote drukte betekent in de pretparken. De zomervakantie hebben we meer ruimte (2,5 tot ruim 3 weken), maar dan zit je met tropische warmte.

De keuze is dus nog niet definitief gemaakt, er moet nog heel wat tegen elkaar afgewogen worden en natuurlijk is het financiële aspect van vrij groot belang. Ik heb het afgelopen jaar al geprobeerd om wat prijzen te vergelijken, maar waar ik maar moeilijk zicht op krijg is of er tussen de maanden juli en augustus enig prijsverschil merkbaar is in zowel vluchten als accommodatie. Heeft iemand daar enige ervaring mee?
En is het de hele zomer quasi even druk qua toeristische trekpleisters (o.a. in de pretparken) of zitten daar ook drukkere periodes bij, ik zeg maar wat, omstreeks 4 juli bijvoorbeeld?

Iris02
07-08-15, 07:36
Juli/augustus is de drukste periode in Florida (naast de kerst). Half augustus wordt het wel iets rustiger maar het is nog steeds niet te vergelijken met het voorjaar.
4 juli is het topdrukte in de parken. Wij zijn wel eens in die periode in Orlando geweest en waren toen rond 18.00 uur in Island of Adventure. De drukte viel om dat tijdstip heel erg mee, maar alle eet/drinktentjes waren gesloten. Amerikanen maken zich dan op voor het vuurwerk.
Niet alleen is het drukker in de zomer, het is ook duurder. Naast de vliegtickets en kosten voor hotel/huis zijn ook de prijzen voor bv Discovery Cove of express passen in het voorjaar veel goedkoper.

cindy74
08-08-15, 16:22
Minime ,wij gaan altijd in de paasvakantie . Wij zorgen we vrijdag kunnen vertrekken ook al betekent dat ik een dagje vroeger vertrek dan eigenlijk van school mag . Voordeel heerlijk weer zonder de klammigheid en vele buien , als je een beetje uitkijkt zijn de vliegtickets een stuk goedkoper als je via schiphol vliegt in nederland hebben ze geen paasvakantie . Ik heb gekeken en pasen valt heel erg vroeg op 28 maart volgend jaar en jullie hebben verlof tot 10 april . Dus ik zou de eerste week geen pretparken doen en de tweede week wel dan is het er een stuk rustiger .

Carthrax
17-08-15, 15:12
Wij zijn van plan volgend jaar 2 week naar Florida te gaan. Nu zijn wij enorme Disney fans en willen ook zeker een aantal dagen naar de parken. In ieder geval de Disney parken en Universal staan op de lijst.
We gaan met 2 kinderen die dan 10 en 2 jaar oud zijn. Hoeveel dagen kunnen we het beste uittrekken voor de parken? We zijn geen achtbaan fans dus dat scheelt weer wachttijden ;)

Ook op het lijstje staat voor mij het Dolphins stadion en misschien naar de Keys maar dat ligt er aan hoeveel tijd wij overhouden.

Frans1949
17-08-15, 16:52
@Carthrax, hoeveel dagen je kan doorbrengen is eigenlijk moeilijk te beantwoorden.
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd je hebt en hoeveel energie.
Wij deden in het verleden altijd zo dat we één dag een park gingen doen en de andere dag iets rustig.
Disney heeft al vier parken die je, m.i. , geen van allen goed kan zien in één dag.
Dus daar ga je al.
Wij hebben een jaarpass en zijn het afgelopen jaar royaal meer dan tien keer geweest.
En we hebben nog steeds niet alles gezien.
Maar goed, je zal je dus niet vervelen. :rolleyes:

Liefsnoepje
15-12-15, 18:32
Wat moet ik antwoorden als ze bij binnenkomst naar mijn beroep vragen?
Ik doe vrijwilligerswerk (geef les),

Frans1949
15-12-15, 19:13
Teacher?lijkt mij prima.

PENPE
15-12-15, 19:27
Of anders 'free-lance teacher' ? Het is overigens al jaren geleden dat mij deze vraag is gesteld bij binnenkomst in de US...

Fleurida
15-12-15, 22:44
Je kunt ook zeggen dat je volunteer teacher bent.

Carthrax
04-01-16, 13:46
Wij (vrouw, mijn persoontje en 2 kinderen 10 en 2) zijn bezig met het samenstellen van de Florida reis voor juli 2016.
Op dit moment hebben wij 2 week in gedachten. We willen graag naar Orlando en de Disney parken uitgebreid bezoeken. Ook Universal staat op onze lijst dankzij de tovernaars leerling ;)

Nu had ik even een paar vragen. Is 5 dagen voor de Disney parken en 2 voor Universal voldoende of teveel? Wij zijn geen snelle attractie fanaten maar kunnen genieten van alles wat met Disney te maken heeft. In Parijs vermaken wij ons ook prima 3 dagen.
Voor het huisje zaten wij te kijken naar de Disney Area budget homes zijn die een beetje goed of kan ik beter verder kijken?
Als laatste vraag de auto. Ik wil natuurlijk wel een beetje auto gebruiken als we daar toch zijn en had de full size SUV in gedachten of is dat een beetje overkill?

Veel vragen ik weet het ;) Heb er wel al heel veel zin in.

Digitalman
04-01-16, 14:30
2 dagen voor Universal is voldoende. Disney bestaat uit 4 parken (6 als je de waterparken meetelt). Je kunt er meer tijd besteden, maar met 5 dagen heb je dus tijd voor ieder park een keer en een park twee keer. Persoonlijk zou ik in twee weken tijd aan 7 dagen (dus de helft van de tijd) zeker voldoende hebben. Als je kaarten bestelt voor Disney kun je met of zonder parkhopper kopen. Parkhopper betekent dat je meerdere parken per dag mag bezoeken. Dit is dus wellicht ook een optie voor je. Het is overigens niet goedkoop om al die parken te bezoeken, maar hoe vaker je gaat, hoe goedkoper het wordt per keer.

Ik ken Disney Area budget homes niet, maar ik zou zeggen verdiep je eens goed in de mogelijkheden van het huren van een villa. Er is veel te krijgen voor een prijs waar je in Nederland nog geen Landal huisje voor kunt krijgen. Een full size SUV is echt een grote. Voor een gezin met 2 kinderen is een standard SUV ook prima. Als je niet te veel rijdt, zou je zelf met een midsize SUV uit de voeten kunnen.

Mushu
05-01-16, 18:43
Als je Disney World een beetje leuk wil doen (genieten en niet haasten) en als je alles wil doen (in ieder geval alle parken) dan is 5 dagen echt minimaal. Ik zelf zou, zeker met een kleintje van 2, er wat meer tijd voor uittrekken. Kijk ook eens naar http://www.attractionticketsdirect.ie/orlando-attraction-tickets/walt-disney-world-resort-tickets Is wel wat duurder dan een 5 dagen ticket maar je kan je helemaal uitleven en dat allemaal op je gemak.
Een Disney area home kan ook wat verder in Davenport liggen en dat vind ik geen Disney area (soms half uur rijden) maar is wel te doen. Soms kan je ook voor een bepaalde buurt kiezen zoals Lindfields en dat is dan weer een stuk dichter bij Disney World. Budget homes zijn minder luxe maar inderdaad altijd wel groter dan een Landal huisje. Ik zou zeker eens goed kijken wat er te krijgen is want met een beetje speurwerk heb je echt een super mooi huis om vakantie in te vieren.

Carthrax
06-01-16, 16:53
Bedankt allen voor de tips. Ik zie inderdaad op die website die Mushu doorgaf de 14 dagen voor de prijs van 7. Dit klinkt als een zeer mooie optie om de parken eens goed te kunnen bekijken.

Mushu
06-01-16, 20:30
Bedankt allen voor de tips. Ik zie inderdaad op die website die Mushu doorgaf de 14 dagen voor de prijs van 7. Dit klinkt als een zeer mooie optie om de parken eens goed te kunnen bekijken.

En dan kan je echt alles doen! Parken, zwemmen en zelfs de mini-golfbanen zijn er bij inbegrepen. Of gewoon alleen voor een avondshow gaan terwijl je de rest van de dag rustig aan hebt gedaan.

Anthon14
06-01-16, 21:36
Mini golfbanen moet je dan wel voor 4 pm doen, anders is je ultimate ticket daar niet geldig :) Maar die tickets geven veel mogelijkheden en je hoeft niet alle dagen te gaan.

wehave
09-01-16, 07:54
2 dagen voor universal vind ik zelf ook wat kort , je kan nu al 14 dagen onbeperkt krijgen wat minder kost dan 2 lossen dagen.

AlexFL
09-01-16, 20:50
Dat het kaartje voor 14 dagen toegang goedkoper is klopt, maar ook al heb je 14 dagen onbeperkt toegang (muv parkeren a $20 per dag) kan ik in 2 dagen alles in de studios & IoA op het gemak doen.

moniquekruiningen
09-01-16, 21:12
Ik vind 2 dagen ook genoeg. Beetje afhankelijk van wanneer je gaat, maar de derde dag zijn wij altijd snel klaar...

Niels82
10-01-16, 15:05
Bedankt allen voor de tips. Ik zie inderdaad op die website die Mushu doorgaf de 14 dagen voor de prijs van 7. Dit klinkt als een zeer mooie optie om de parken eens goed te kunnen bekijken.

Wij hebben die tickets ook alleen dan met een verblijf in Port Orleans French Quarters Inclusief quick Dining pass (+ resort free refil mug voor drinken) en 100$ voucher om in het park uit te geven. Wij betalen daarvoor 1000,- meer en slapen dus in een moderate resort bij disney. Mocht je dat iets vinden kun je kijken op de ierse site van Disney, als je het eten eraf haalt per dag en de voucher ben je zo'n 500,- voor 5 nachten op een disney resort kwijt.
Wij slapen daar dus 5 nachten en zijn met 3 (2 volwassenen en 1 kind van 4).

Wat wij dus niet hebben is de 20$ per dag parkeren en we huren de auto pas na Disney en doen daar alles met het disney vervoer (Magic express (gratis van MCO naar disney),shuttles en bootjes). Daarom heb ik via Expedia bij Alamo geboekt die op het disney resort zit en je bij een park ophaalt om bij de auto care centre af te zetten. Ik heb dus pas een auto nodig na 5 dagen en niet als ik toch op het park zit.

Ik denk dat ik daarmee qua kosten niet veel lager uitkom dan buiten het park :)

Autohuur doen we dus bij Alamo en kiezen hiervoor al jaren een midsize SUV en komen eigenlijk nooit ruimte tekort. Je moet wel kijken welke dat je meeneemt gezien sommige midsize klein uitvallen. De laatste keer hadden we een Nissan Murano en daarvoor een Kia Sportage en een dodge Journey.

Carthrax
11-01-16, 13:56
Wij hebben in ieder geval besloten om de 2 weken om te zetten naar 3 weken en voornamelijk vanuit de villa te "opereren". Aangezien onze kleinste nog wel haar middag slaapje nodig heeft.
Ik zal ook de auto om gaan zetten van full naar standard. Ik wil eigenlijk wel een lekkere lompe auto (aangezien ik ook niet de kleinste ben ;)) maar de Full Size was zelfs mij indd een beetje te lomp.
Wij hebben een offerte opgevraagd bij USA Fun Vacations en die hebben ons zeer goed geholpen dus vanavond maar even alles gaan boeken.
Bedankt voor de hulp allen ;)

Niels82
11-01-16, 17:13
Veel plezier met het uitzoeken, als je dat goed doet is het een leuk begin van je vakantie.
En een villa is uiteraard ook heeeel lekker :)

Zaliyah
13-01-16, 23:39
Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee met het forum om aan alle informatie te komen, ik heb al ontzettend veel goede tips gelezen en antwoorden op mijn vragen.
Toch zijn er een aantal vragen die niet aansloten bij mijn vragen of wat ik gewoonweg nog steeds niet snap haha.
Dus ik heb besloten om toch maar mijn eigen verhaal ook hier neer te zetten gezien ik nogal zenuwachtig ben voor onze trip en het graag goed voor wil voorbereiden, en ik heb ook nog wel even gezien we 09-09-2016 pas vertrekken.

We gaan 16 dagen naar Orlando Kissimmee, we vliegen met TUI, we hebben een totaal boeking gedaan bij TUI en toen ben ik pas hier gaan lezen, nu heb ik zo mijn kleine twijfels.

Onze boeking is voor 2 personen en zijn totaal 3300 euro kwijt, gespecificeerd:

-Retour comfort ( bewust voor gekozen gezien ik nogal wat steviger ben en bang ben dat het allemaal wat krap wordt, mijn man is een stuk slanker en zo kunnen we de stoelleuning om hoog doen en dan pik ik stiekem wat van zijn ruimte)

-14 nachten in het Legacy resort Kissimmee ( we willen graag een resort voordat we volgend jaar naar een Villa gaan )

-We hebben een huurauto erbij genomen voor deze 16 dagen, hier betalen we omgerekend 468 euro voor 'fullsize' autohuur, (mijn man rijdt alleen gezien hij 31 is en ik pas 21 en dat nogal prijzig is)we hebben werkelijk geen idee wat dat betekend of wat voor auto we kunnen verwachten gezien TUI hier steeds naar hun brochure verwijst, maar we daar ook niet veel wijzer van worden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En mocht de auto tegenvallen, is het aan te raden om een upgrade te doen terplekke of kan ik dat beter op en een of andere manier hier in NL regelen? We willen namelijk flink shoppen.

We hadden zelf zoiets dat dit wel een redelijke prijs was de 3300 euro, of hebben jullie zoiets je gooit geld weg en huur in godsnaam een villa?

Wat we graag in Orlando/kissimmee willen doen:

Harry potter
Jurrasic Park
Back to the future
Disney World (ik begrijp dat dit een breed begrip is, ik hoor graag jullie advies later bij mijn specificatie)
Seaworld
Een waterpark

We houden totaal niet van achtbanen of iets wat snel gaat, we gaan vooral voor de ervaring, winkeltjes, het gevoel, de paar leuke kleine attracties eventueel.
Ook met het waterpark, we gaan liever naar een heel mooi waterpark dan eentje met veel glijbanen.

Maar mijn hoofdzakelijke vraag is vooral, ik breek al een paar dagen mijn hoofd hierover, kan ik hier combo tickets van kopen?
We willen het wel verspreid doen over de 2 weken gezien mijn man zijn crohn, verschilt per dag hoe hij zich voelt.

Ik ben ook opzoek naar een mooi strand, maar niet helemaal naar Miami, maar doenbaar vanaf Kissimmee (doenbaar bijvoorbeeld maximaal 2,5 uur heen rijden)
Hoe we de overige 2 weken invullen lees ik vooral reisverslagen en probeer daarop aan te voelen als het wat voor ons is, geeft een hoop inspiratie.
Maar dit zijn echt vragen waarmee ik een beetje moeite mee heb om echt uit te komen.
Ik hoop dat jullie een leuke input hebben!

Anthon14
14-01-16, 00:09
RELAX, je hebt het over je vakantie en dan moet je absoluut niet stressen.:D

Prijzen zijn altijd relatief, duur of goedkoop dat ligt altijd aan je eigen voorkeur en je hebt duidelijk gekozen voor een rechtstreekse vlucht, een resort en een full size auto. Je vond de prijs mooi en hebt geboekt, daarna moet je niet meer gaan kijken of het goedkoper kon maar lekker gaan genieten van de voorpret en de plannetjes maken voor de tijd dat je er bent.

De auto zou voor 2 personen ruim voldoende moeten zijn want je hebt voor naar de luchthaven toe altijd nog de ruimte op je achterbank, verder laat je je koffers en spullen achter in het hotel en sleep je die niet elke dag mee in de auto.

Als je van wat rustigere attracties houdt zou ik me meer verdiepen in Disney World dan in Universal, Universal heeft toch flink wat heftigere attracties en veel achtbanen.En als je volgens jaar weer wil zou je ook een keuze kunnen maken om wat je wilt gaan doen op te splitsen over deze twee vakanties.

Voor combi tickets zou je eens kunnen kijken bij www.attraction-tickets-direct.co.uk daar heb je allerlei soorten tickets en ook combinaties van tickets.

Tja je kunt richting St. Petersburg voor het strand maar ook richting Cocoa Beach, met 1,5 uur is dat wel te rijden. Eventueel kun je kieze nvoor Daytona Beach en een rondleiding over het circuit combineren met een strand bezoek. Het leuke bij Daytona is dat je tegen een geringe vergoeding met de auto het strand op mag en je auto daar kunt parkeren en meteen de zee in kan. Dus geen gesleep met spullen en een ervaring rijker.

Zonder vragen en antwoorden zou het forum geen bestaansrecht hebben, dus lekker vragen stellen in de daarvoor bedoelde topics en er is zat leesvoer op dit forum en in de vele reisverslagen.

Succes met het maken van plannen en het voorbereiden van je vakantie.

Zaliyah
14-01-16, 14:24
Dankjewel Anthon, je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet het ook wat meer als voor pret gaan zien haha.
Maar super tip van je over Daytona beach, ik heb meteen gekeken en dat gaan we zeker doen, dat is echt iets voor ons!
Ik ben nu aan het kijken bij attraction tickets als er wat voor ons tussen zit.
Ontzettend bedankt voor je uitgebreiden uitleg!

hannie
14-01-16, 19:25
Harry Potter en Jurrasic park zijn in Universal. Back to the future was een attractie in Universal maar die is een paar jaar geleden omgetoverd tot The simpson ride.
Ik denk dat het wel een beetje veel wordt als je alle 4 Disney parken +2 Universal parken, Seaworld en een waterpark wil doen.
Of is het echt een pretparken vakantie?
Voor strand zou je ook naar Clearwater kunnen. Daar kun je ook dolfijnen spotten met little Toot.

Zaliyah
15-01-16, 14:41
Ja, dat is ook wel waar, wat raadt jij echt aan als Disney park? We houden niet zo van atracties maar meer van de sfeer en mooiheid, lekker shoppen enz.
We gaan absoluut naar Seaworld en een waterpark, ik denk van Disney waterpark.

hannie
15-01-16, 14:54
Tja, wat raad ik aan. Het is echt zo persoonlijk vind ik. Wat de één leuk vind, vind de ander weer minder.
Heb je al eens op de website van Disney gekeken wat je aanspreekt?

natascha666
16-01-16, 09:12
Ik ben een attractie ganger zolang het maar niet over de kop gaat :P Ik denk maar dat is persoonlijk natuurlijk dat Disneyworld en Disney Epcot het "rustigs"zijn en Animal Kingdom ook wel :) Ik heb me er zeer zeker vermaakt en mn vadertje die toen ook al tegen de 60 liep heeft zich ook prima vermaakt en zelfs in best wat attracties mee gegaan :)

Mushu
16-01-16, 20:14
Disney World is voor alle leeftijden, de meeste attracties zijn niet al te heftig. Soms is het veel heen en weer schudden, een grote hoogte, kleine ruimte of gaat het heel snel. Bij Disney gaat het vaak meer om de hele belevenis en niet alleen de thrill. Rock 'n' Roller Coaster (Disney Studios) is de enige attractie die over de kop gaat. Mijn ouders zijn 65+ en gaan overal in (zeker in Disney maar ook in Universal).

alyda
01-05-16, 11:51
Oh leuk ik ga ook in Juli met twee Tieners voor de eerste keer!

Is deze attractionsite alleen voor mensen uit Engeland en Ierland?

Wolf2014
01-05-16, 19:45
Ik neem aan dat je de Ierse of Engelse versie van attractionticketsdirect bedoeld. Je kan hier ook gewoon met een Nederlands adres bestellen.

alyda
01-05-16, 21:49
Ja heb de opgegeven link gebruikt

kiamzo
23-10-16, 21:40
Denk er wel aan dat ze niet meer gratis opgestuurd word . Je krijgt E-tickets die je moed printen .

rdieteren
07-11-16, 19:35
Volgende week voor het eerst naar Florida. Nu probeer ik het weer een beetje in de gate te houden, omdat we ook graag naar "Mickey's Very Merry Christmas Party" willen gaan. Met zoveel shows buiten, zou het natuurlijk mooi zijn als we droog weer hebben. Nu wisselt het ontzettend; van regen tot bewolkt tot zon. De ene site zegt weer wat anders dan de andere en de ene site heeft een uur later ook weer iets heel anders staan. Hebben jullie er ervaring ermee? Of is het gewoon gokken? Of wellicht een tip voor een weer site waar jullie op kijken. Het blijft een voorspelling, maar het wisselt zo ontzettend dat ik het raar vind dat het de ene keer zonnig is en de andere keer veel regen (en dat voor dezelfde dag). Haha , bedankt!

Njit
07-11-16, 20:46
Welke datum heb je gekozen?

rdieteren
07-11-16, 21:04
Welke datum heb je gekozen?

Nog geen. We gaan van 11 november t/m 20 november. Dat betekend of op 13, 15 of 18 november.

Mushu
07-11-16, 21:33
Het weer in Florida is slecht te voorspellen. Ik heb ook wel meegemaakt dat we uit Disney World wegreden in een flinke stortbui en bij de villa 10 minuten verderop aankwamen en alles daar was droog en bleef ook droog. November is wel een van de maanden met de minste regen dus dat is gunstig. Ik zou gewoon een datum prikken die jullie het beste uitkomt en niet van voorspellingen uitgaan. Als je morgen kijkt zijn de voorspelling weer anders en overmorgen weer. In november kan het in de avonden best fris zijn (wat mij betreft koud), temperaturen van rond de 13 graden komen zeker voor dus houdt daar ook rekening mee. En anders ga je lekker even binnen zitten met een kop warme chocolademelk en een cookie die je op verschillende plekken tijdens de MVMCP kan krijgen. Veel plezier!

rdieteren
07-11-16, 21:53
Het weer in Florida is slecht te voorspellen. Ik heb ook wel meegemaakt dat we uit Disney World wegreden in een flinke stortbui en bij de villa 10 minuten verderop aankwamen en alles daar was droog en bleef ook droog. November is wel een van de maanden met de minste regen dus dat is gunstig. Ik zou gewoon een datum prikken die jullie het beste uitkomt en niet van voorspellingen uitgaan. Als je morgen kijkt zijn de voorspelling weer anders en overmorgen weer. In november kan het in de avonden best fris zijn (wat mij betreft koud), temperaturen van rond de 13 graden komen zeker voor dus houdt daar ook rekening mee. En anders ga je lekker even binnen zitten met een kop warme chocolademelk en een cookie die je op verschillende plekken tijdens de MVMCP kan krijgen. Veel plezier!

Bedankt Mushu! Inderdaad, niet goed voorspelbaar. Inmiddels al weer veranderd dus misschien maar beter gewoon plannen. We hebben onze dagen eigenlijk al ingedeeld met de crowd calenders etc. en ook onze fastpass+ hierop vastgelegd. Dat betekend dus dat we die hiervoor weer helemaal zouden moeten aanpassen. Ik hou het denk ik op 13 november zoals ik gepland had. Bedankt!

Mark1984
21-04-17, 15:23
Hallo,

op 8 mei vertrekken mijn vriendin en ik voor de eerste keer in ons leven richting de USA.
We hebben er super veel zin in! aangezien we maar 3 dagen in orlando zijn willen we in ieder geval een disney park pakken (1 dag)
hoe kunnen we dit het beste doen? Van te voren ergens een ticket bestellen? Bij disney zelf op die dag een entree ticket kopen of zijn er nog lokale bureaus die tegen een gereduceerd tarief kaartjes verkopen?

Bij Disneyland Parijs vroegen een aantal jaar terug namelijk 78 euro voor een dagtciket, bij disney aangekomen troffen we een VVV kantoortje en betaalde wij maar 38 euro!
Wat voor mogelijkheden hebben we?

stephie
21-04-17, 18:54
Wat leuk! Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Wij gaan dit jaar ook 1 dag naar Disney (Magic Kingdom). Ik heb besloten om een maand van te voren de tickets online te bestellen via Disney. Dit is trouwens aankomend weekend ;)
Dagtickets zijn helaas naar verhouding een stuk duurder dan meerdaagse passen. Korting op dagtickets heb ik nergens kunnen vinden tot nu toe. In 2011 zijn we voor het laatst een dag naar Disney geweest. Ons werd toen in de lobby van het hotel door een extern bedrijf verteld dat we met korting kaartjes konden kopen, mits we een timesharing bijeenkomst zouden bezoeken. Deze bijeenkomst zou dan heel vroeg plaatsvinden en daarna kon je naar Disney met goedkope kaartjes. Daar hebben we toen vriendelijk voor bedankt!
Tickets kun je ook ter plaatse kopen aan de kassa. Ik vind het fijn dat als je online tickets hebt besteld, je dan max. 3 attracties kan vastleggen met een Fastpass (vanaf 30 dagen voor de gereserveerde datum).

Stefan&Jolijn
21-04-17, 18:58
Wij hebben 2 jaar geleden gebruik gemaakt van de verkoopster die langs kwam in de lobby van ons hotel. Wij gingen wel 5 dagen maar het scheelde toch ook weer. Weten jullie al welk park het gaat worden? Super leuk!

Mushu
21-04-17, 22:13
Precies wat Stephie schrijft, geen korting alleen als je voor timeshare gaat. En het is wel heel fijn om vooraf je fastpasses vast te kunnen leggen.

Mark1984
21-04-17, 23:22
Ok duidelijk. Welke sites adviseren jullie? Heb al wat sites bekeken maar dan kan ik alleen voor meerdere dagen toegang kopen

Mushu
22-04-17, 08:39
De officiële Walt Disney World site: https://disneyworld.disney.go.com

mads2017
22-04-17, 12:17
Ok duidelijk. Welke sites adviseren jullie? Heb al wat sites bekeken maar dan kan ik alleen voor meerdere dagen toegang kopen

Attractionticketsdirect.de

https://www.attractionticketsdirect.de/walt-disney-world%C2%AE-resort-tickets/1-day-magic-your-way-ticket

moniquekruiningen
18-02-18, 11:10
Om voor mij volkomen onduidelijke reden, en na een aantal pogingen moet ik concluderen dat ik van dit draadje, alleen de berichten tm pagina 64 kan zien. Dwz bericht 641 en verder zijn voor mij niet zichtbaar. Kent iemand dit probleem?

Nu ik mijn bericht geplaatst heb, wordt dit bericht 641,toch geeft de site aan dat er nu 646 berichten zijn.

Mattie
18-02-18, 14:44
Allicht zijn er berichten (ooit) eens verwijderd/samengevoegd. Ik weet dat een forum wat ik vroeger had opties had om alles opnieuw te tellen, blijkbaar ging er daar eea nog wel eens wat mis maar alleen een admin kan er echt inhoudelijk iets over zeggen.

Lizz
18-02-18, 17:29
Nou Monique dar zelfde was mij dus ook al opgevallen, snapte er ook al niks van.

Gertjan
07-06-18, 22:01
Mijn vriendin en ik willen in September/Oktober een Rondreis maken door florida. Vorig jaar zijn we een reis gedaan van Seattle naar Las Vegas en dit jaar wilde we wel eens een andere kant van amerika (Florida) gaan verkennen.

Maar voordat we kunnen beginnen met het plannen van een route had ik nog wat vragen waarvan ik me afvroeg of jullie die konden beantwoorden. Vanuit waar kun je het beste de rondreis beginnen en eindigen. Miami of Orlando? Ik zie op internet verschillende rondreizen voor florida maar die beginnen ongeveer even vaak in Orlando als in Miami. We vinden het wel fijn om op een relaxte locatie te eindigen en dan lijtk me Miami de beste keuze om te beginnen.
Ik zag dat er in florida ontzettend veel pretparken zijn ik krijg het idee dat je iedere dag van de vakantie wel naar een ander pretpark te gaan. Nu vinden we pretparken wel erg leuk maar willen we ook niet weer iedere dag naar zo’n pretpark te gaan. Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan? En hoeveel dagen zou je daar voor uittrekken.
In onze vorige reis vonden we de verschillende nationale parken die we tegenkwamen in amerika erg mooi. In Florida is een hele de everglades een heel bekend park maar we vroegen ons af of het nog ook of er nog andere mooie nationale of state parken zijn in florida die we kunnen bezoeken.
Alvast bedankt voor julie antwoorden

Digitalman
07-06-18, 22:30
Het maakt niet zo veel uit waar je je rondreis begint. Het kan wel handiger zijn om bijvoorbeeld te beginnen in Orlando en terug te vliegen vanaf Miami. Dat scheelt een stuk rijden en als je met TUI vliegt, scheelt het ook nog een tussenlanding. Wij hebben ooit een rondreis gedaan van en naar Ft Myers.

Er zijn inderdaad veel pretparken, maar die zijn wel geconcentreerd rondom Orlando. Het is dus niet zo dat je de hele rondreis allerlei pretparken tegen komt. En welke het leukst is, daar zijn de meningen over verdeeld. Wij vinden Universal het leukst. Hier zijn vooral wat meer thrill rides, dus minder geschikt voor kleinere kinderen. Met kleinere kinderen zou ik eerder naar Disney gaan.

Er zijn heel veel mooi parken in Florida, maar bijna allemaal State Parks. Everglades, Biscayne en Dry Tortugas zijn volgens mij de enige National Parks. Maar bijvoorbeeld Myakka, John Pennekamp, Kelly Park, Silver Springs, Highland Hammock en noem maar op zijn prachtig!

Ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen om ideeen op te doen. Vooral die van Oldersom (Sunshine State) zijn prachtig en wij hebben daar altijd veel inspiratie uit gehaald.

A.Hofman
08-06-18, 08:12
Je kunt een rondreis boeken, en die kun je vaak ook in omgekeerde volgorde afleggen. Maar als je alles zelf wilt uitzoeken , plannen en boeken, zou ik beginnen waar de goedkoopste vliegtickets je heen brengen. Begin met zoeken naar tickets en probeer zoveel mogelijk combinaties. Dus vanaf Amsterdam, Düsseldorf, Brussel , naar Orlando (MCO en SFB) Tampa, Miami ,Fort Myers. Bijv. Skyscanner kan je hiervoor gebruiken.

trails
08-06-18, 08:19
Wat pretparken betreft vinden wij Seaworld, Busch Gardens en Epcot geweldig mooi.
In die parken hebben we vaker een special tour geboekt en dat maakt het nog net wat aparter.

De natuur in Florida moet je NIET vergelijken met die in het westen!!!
Maar mooi is het er wel. Wij wandelen graag in de natuur van Florida en deze staat kent ontzettend veel State Parks en andere natuur parken.
Je hoeft maar op een groen plekje op Google Maps te klikken...
https://www.floridastateparks.org/
Voor wandelen is dit een site die wij veel gebruiken:
https://floridahikes.com/

Don Tuse
08-06-18, 09:02
Pretparken zijn er in allerlei soorten en maten en voor alle leeftijden. De vraag

Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan?
is niet te beantwoorden zonder meer informatie. Wat zoek je in een pretpark? Hou je van heftige achtbanen of meer van Sneeuwwitje? Wil je ook nog wat dieren bekijken in het park? etc. etc.
Alle pretparken hebben eigen websites waarop je bijvoorbeeld kunt zien wat voor attracties er zijn. Dan kan je denk ik al aardig inschatten welk park(en) je leuk vindt.

Gertjan
09-06-18, 00:01
Dank jullie wel voor jullie reacties, we zijn er al erg mee geholpen en we gaan zeker wat reis verslagen lezen. en ook erg bedankt voor de verschillende sites die gaan we zeker eens goed bekijken en ik denk dat het wel moet lukken om een paar mooie Stateparks te vinden die we tijdens de rondtocht kunnen bezoeken.

wat betreft de pretparken, in Nederland vinden we de Efteling erg leuk een park met leuke achtbanen zoals de baron en de phyton maar ook met wat rustigere atrcties zoals de fata morgana en de nieuwe symbolica atractie. Welke parken in florida zijn er nu met de Efteling te vergelijken?

ook vroeg ik me af wat betreft planning welke dagen ik het beste kan inplannen voor de pretparken/Orlando? stel ik wil tijdens mijn reis 4 dagen besteden aan pretparken doe ik er dan goed aan om bijvoorbeeld de weekende te vermijden? want ik zou het ook niet fijn vinden als we naar een pretpark gaan en daar maar 3 attracties kunnen doen omdat we kei lang in de rij moeten staan. dat zou ik zonde van mijn tijd vinden.

KevinB
09-06-18, 06:17
Als je de Efteling leuk vind zou ik voor de Disney parken kiezen en dan in het bijzonder Magic Kingdom en evt Animal Kingdom.
Om de drukte te vermijden (het is er trouwens altijd druk, en aan wachten ontkom je niet) kun je de crowd calender gebruiken.
https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/
Daar hebben wij goede ervaringen mee.

trails
09-06-18, 08:33
Wij gebruikten altijd een site om een planning te maken voor de Disney parken. Als je hun volgorde aanhoudt dan scheelt je dat een hoop tijd in de rijen met wachten.
https://touringplans.com/walt-disney-world/touring-plans
https://touringplans.com/
De belangrijkste regel is: ben er als het park open gaat!!!

Mushu
09-06-18, 09:08
Als echte Disney World fan is dat natuurlijk mijn advies om daar naar toe te gaan. In tegenstelling tot veel anderen ga ik tegen de touringplans in..... Ik ga naar het park waar ik zin in heb en ben er zelden tot nooit als het park open gaat. Ben gewoon geen ochtendmens en vroeg opstaan en dan in een enorme rij nog voordat het park open is, geeft mij een stressgevoel. Ik ga altijd lekker op m'n gemak en maak vooral gebruik van de fastpasses. Fastpasses are your friends! Echt goed gebruik van maken, dat scheelt je heel veel wachttijd. En verder ook genieten van de parken. Het zijn echte themaparken en de benaming pretpark vind ik ze dan ook geen eer aan doen. Er is zoveel te zien en te beleven zelfs buiten de attracties om.
Als je dan toch graag een website met onderbouwd advies wil hebben en mooie foto's dan raad ik https://www.easywdw.com/easy/ aan. Nog leuk om te lezen ook en hij legt ook goed uit waarom je een bepaalde keuze maakt zodat je die ook makkelijk kan aanpassen aan je eigen wensen.
Ook wat betreft natuur kom je goed aan je trekken in Florida. Het is een andere natuur dan de grote, indrukwekkende stateparks in bijvoorbeeld het westen maar er zijn genoeg parken in Florida waar je verrast wordt door wat je tegenkomt. Ik ben ooit aangenaam verrast door Circle B Bar en heel lang geleden ook door Corkscrew. Die laatste kom ik nooit in de blogs hier tegen dus misschien is dat tegenwoordig niets meer?

Veel plan-plezier!

Don Tuse
09-06-18, 12:10
...in Nederland vinden we de Efteling erg leuk een park met leuke achtbanen zoals de baron en de phyton.
Universal!

Digitalman
09-06-18, 13:04
Inderdaad Universal! Zeker als je juist de thrill rides leuk vindt,

Lavie74
09-06-18, 17:54
Wij gaan ook altijd naar Busch Gardens bij Tampa. Is klein anderhalf uur vanaf Orlando. Dit is een pretpark en dierentuin in een. De achtbanen zijn er gaaf! De cheetah gaat supersnel!

Sunshine State
10-06-18, 13:14
Hmmm Florida, het blijft trekken en voelen als thuiskomen!!
Heel plezier nog met de voorbereiding en voorpret!!

Gertjan
13-06-18, 19:31
dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ben al een heel eindje met het bedenken van een routeschema.

maar ik had nog wel een vraagje over die pretparken. veel van jullie raden universal studios aan. ik vroeg me af of je dat park in 1 dag kan doen? of moet je daar meerdere dagen voor uit trekken.

Don Tuse
13-06-18, 19:47
Er zijn twee parken: Universal Studios (https://www.universalorlando.com/web/en/us/theme-parks/universal-studios-florida/index.html) en Islands of Adventure (https://www.universalorlando.com/web/en/us/theme-parks/islands-of-adventure/index.html). Kortgezegd: US is wat meer simulatie, IoA wat meer rides. Eén park is prima in één dag te doen. Behalve als het erg druk is misschien. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het park niet in één dag te doen was. Van tevoren even uitzoeken welke rides je wilt doen en die als eerste doen.

Als je mee wilt met de Hogwarts express heb je wel een ticket nodig at toegang geeft tot beide parken.

Gertjan
20-06-18, 20:04
Dankjullie wel voor jullie reacties.

we hebben de tickets geboekt en zijn al een route aan het bedenken. dat heb ik in de volgende topic gedaan

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?18755-Miami-Miami-in-20-dagen&p=233422#post233422

leek me beter om dat bij de andere routes te doen.

koenkamphuys
22-06-18, 15:15
De natuur in Florida moet je NIET vergelijken met die in het westen!!!

Het is inderdaad niet specaculair zoals de Grand Canyon. Maar de Everglades zijn mooier dan welk national park in Californië en omliggende staten samen. Vind ik. Je moet even de tijd nemen om het prachtige ervan te gaan zien.

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17711-Ervaringen-in-de-Everglades

Sunshine State
22-06-18, 18:51
Zo zie je maar smaken verschillen, wij zijn gek op Florida dat is gewoon zo,

Maar sjemig wij kregen tranen van Yellowstone, meer dan kippenvel tijdens de Panorama Trail in Yosemite, kippenvel van Grand Teton, het uitzicht van Observation Point in Zion..., Bryce daar sta je dan en denkt je, hoe dan, met de jeep door Islands in the Sky..

Nee Florida is te gek, Everglades zijn gaaf, maar ik vind het westen niet te vergelijken als het gaat om mooier !!

anmyjeam
24-10-18, 19:06
Wie heeft ervaringen of tips om een georganiseerde rondreis te maken in Florida en ook nog een week op eigen gelegenheid. Is dat te boeken????

Petradk
24-10-18, 19:34
Ik weet niet of het helemaal is wat je bedoelt, maar wij hebben in 2014 een deels georganiseerde reis gemaakt door Florida via RiksjaKids. We reisden toen met onze dochter van 4 jaar. Riksjakids biedt bouwstenen (overnachtingen + activiteiten) aan. RiksjaKids is wel echt voor reizen met kinderen, maar het bouwstenen idee heeft meer reisorganisaties.
Onze reis bestond toen uit enkele bouwstenen + enkele eigen invullingen. Zie ook: http://vakantie-florida-2014.blogspot.com/ (http://vakantie-florida-2014.blogspot.com/) Het was ons enorm goed bevallen, maar volgende reizen niet meer zo gedaan. Als je goed zoekt (en op dit forum leest), kom je zelf ook een heel eind en is het in the end goedkoper.

Mattie
25-10-18, 09:57
Riksja heeft ook een 'normale': https://www.riksjatravel.nl/

Maar wat zoek je precies voor rondreis? Ik denk dat je via de meeste reisbureau's wel kan boeken wat je zoekt. Rondreis uitzoeken en bij het laatste hotel wat extra nachtjes boeken.

stephie
26-10-18, 20:08
Ja hoor dat is altijd wel mogelijk. Wij boeken vaak via Exit-reizen. We boeken dan losse onderdelen. Bijv. Vliegtickets en autohuur en dan voor een paar dagen een hotel.

Ties
27-01-19, 13:56
Dit jaar in Juli gaan wij voor de eerste keer naar Florida.
Voor dat we naar Florida gaan doe we eerst nog 5 dagen New York.

Reisschema is als volgt:

- Amsterdam > London Heathrow
- Londen Heathrow > New York JFK

- 5 dagen New York ( Park South Hotel )

- Newark Airport > Tampa

- 3 dagen Orlando ( Rosen Inn )

- 2 dagen St. Augustine ( Guy Harvey Resort )

- 2 dagen Fort Lauderdale ( Hilton Resort )

- 2 dagen Miami ( Marseilles Hotel )

- 2 dagen Key West ( Havana Cabana Hotel )

- 2 dagen Islamorada ( Islander Resort )

- 2 dagen Sanibel Eiland ( Sundial Beach Resort & spa )

- 2 dagen Fort Myers Beach ( Sandpiper Gulf Resort )

Fort Myers Airport > Philadelphia
Philadelphia > Amsterdam

amerva
27-01-19, 23:24
ik zou na New York, vliegen op Orlando SF of Orlando Int. vanaf Tampa airport naar Rosen Inn zeker 1,5 uur rijden als je geluk hebt, drukke wegen.

trails
29-01-19, 08:07
De weg door Tampa is een drukke weg maar als het echt scheelt in de vluchtprijs zou ik het gewoon zo laten.

Zorro123
07-08-19, 14:20
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Orlando. Hoofddoel pretparken. Maar echt, wat een keus. Zoveel dat ik niet weet waar te beginnen. Waar boeken jullie meestal?

Njit
07-08-19, 14:29
Welkom. Je hoeft niet alles bij elkaar te boeken. De meeste Forumleden boeken los een vliegticket, autohuur, accomodatie en pretparktickets.
Het ligt er maar net aan hoe lang je gaat en welke parken je wil bezoeken welke aanbieder het goedkoopste is.

Ik zou beginnen met een schema op te stellen van je dagactiviteiten.

Cindy1969
07-08-19, 14:40
Ik boek altijd alles los. Maar de eerste keer Florida heb ik via TUI toen geboekt (toen nog Arke), een pakket, met vlucht en hotel. Huurauto toen wel los geboekt.
Even nagekeken in boeking van toen (bewaar alles van mijn vakanties in mapjes in email).
Vond het toen fijn om alles via een reisbureau te boeken omdat het de eerste keer was en ik ook niet goed wist waar te beginnen.

Cindy1969
07-08-19, 14:41
Maar idd, eerst even kijken wat je precies wil. Zodat je in ieder geval weet op welke plaats te vliegen. Ik begin zelf altijd met vliegticket.
Dan accomodatie, en daarna de huurauto.

utah
07-08-19, 15:17
Hier ook alles zelf netjes besteld / geboekt. Vliegtickets / hotels / huurwagen. In deze volgorde. Geen reisbureau meer.

Ilse_
07-08-19, 15:22
Wat er al gezegd is ik zou eerst een soort v schema maken wat jullie plannen zijn. Dan kijken waar je aan wil komen en vertrekken. Daarna op ticket jacht. Wij hebben diverse jaren alles zelf gedaan, dt jaar was het bij het reisbureau goedkoper dus het is maar net wat je wil. Wij vergelijken het en boeken waar het het goedkoopste is. Qua tickets voor de parken kun je hier op het forum ook diverse goede sites vinden. Er zijn er namelijk verschillende. Ook daarvoor eerst kijken wat er is en wat jullie willen er is namelijk zoveel keuze met combi passen ed.

Zorro123
07-08-19, 15:58
Bedankt voor je reactie. Wij willen voornamelijk naar Disney en Universal. Een verder schema hebben wij niet.

Njit
07-08-19, 16:00
Disney zijn 4 pretparken, 2 waterparken, 2 minigolfbanen en een uitgaansgebied. Universal zijn 2 parken. Wil je die allemaal bezoeken?

Zorro123
07-08-19, 17:03
Disney zijn 4 pretparken, 2 waterparken, 2 minigolfbanen en een uitgaansgebied. Universal zijn 2 parken. Wil je die allemaal bezoeken?

Nee, de pretparken van Disney, 1 waterpark en de 2 parken van Universal.

Scooby
07-08-19, 17:27
Hebben jullie ook al eens gekeken naar Bush Gardens en Seaworld? Vonden wij ook erg leuk. Wij hebben overigens de tickets geboekt bij www.attractionticketsdirect.ie
Een Ierse site die ook combinatietickets aanbiedt voor alle parken in Florida.
Veel plezier met de voorbereidingen.

verhagena
07-08-19, 20:26
Wij hebben de eerste keer “veilig’’ geboekt via Tui en dan verblijf Regal Oaks, ja je betaald wat meer als je het los boekt maar als je nog nooit in Florida bent geweest zou ik je gewoon goed laten informeren. Regal Oaks ligt nog geen 10 vanaf Disney, 15 min Seaworld, 30 min vanaf Universal dus erg in de buurt en dat is voor een onbekende erg fijn.
succes!


Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Orlando. Hoofddoel pretparken. Maar echt, wat een keus. Zoveel dat ik niet weet waar te beginnen. Waar boeken jullie meestal?

knaapje
07-08-19, 21:59
Ieder zijn smaak.
Ik boek al jaren vlucht, auto, hotel en reis- en annuleringsverzekering in een totaalboeking bij Expedia.
Nou ben ik misschien een wat bijzonder geval, alleenreizend en buiten het seizoen, als ik echter voor een totaalpakket met een goede vlucht met bagage en stoelreservering, 10 nachten een goed hotel of appartement en een Mid suv ( Hyundai of Kia Sportage) zo tussen de EUR 1300 en EUR 1500 betaal ga ik niet apart voor alles zoeken.

Roy Reuter
07-08-19, 22:04
Nee, de pretparken van Disney, 1 waterpark en de 2 parken van Universal.

Ik zou voor het waterpark van Universal gaan, Volcano Bay....echt tof waterpark!

Mushu
07-08-19, 22:25
Wil je in een villa of hotel verblijven? Je kan ook voor hotels van Disney en/of Universal kiezen. Zal wat duurder (kunnen) zijn maar biedt ook veel voordelen zeker als je toch vooral voor de parken gaat. Wil je 1 park per dag of liever meerdere op 1 dag kunnen bezoeken en ook vaker dan 1x naar een park? Ik zelf vind het heerlijk om helemaal voor Disney te gaan en niet te denken aan alles er om heen. Maar heb ook genoeg vakanties gedaan in hotel of villa in de buurt en meer dan alleen Disney gedaan of vanuit Disney hotel nog andere dingen gedaan (dan is een auto wel noodzakelijk). Er zijn heel veel opties dus.

Krullenbol
07-08-19, 23:06
Hahhahahaha ik vind de berichten allemaal wel heel leuk
het zal voor Zorro niet makkelijker worden :cool:

Cindy1969
08-08-19, 11:46
Keuzes, keuzes, keuzes :p

daveytje
08-08-19, 12:21
Dit jaar voor het eerst naar Florida geweest. Met hulp van dit forum en google alles los geboekt vorig jaar oktober.
Eerst de vliegtickets bij delta.com rechtstreeks omdat ik geen overstap wilde hebben.
Daarna via www.disneyholidays.ie het resort incl Quick Service Meal en Moviemaker.
Toen ik mijn fastpass planning had en deze ook echt had heb ik de auto gehuurd voor de periode dat ik naar Universal en Seaworld ging. Uiteindelijk voor 1 week. Voor de rest gebruik gemaakt van de bussen bij Disney en dat is mij goed bevallen.

Je moet alleen wel goed letten op welke annuleringsverzekering je neemt. Niet overal kun je namelijk een samengestelde reis laten dekken. Zelf bij de ANWB afgesloten.

Voor volgend jaar alweer de vliegtickets en resort geboekt.