PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!



Pagina's : [1] 2

Buba
06-03-05, 00:14
Hallo,
ik ga samen met mijn vriend op 15 april (vrijdag) 1 dag in Miami verblijven (voor het eerst). Om 2 uur 's middags komen we daar aan en volgende dag om 10 uur zijn we weer weg.
Heeft er iemand tips wat we in deze korte tijd kunnen doen en wat we absoluut niet mogen missen (wat haalbaar is)?
Thanks.

Eric
06-03-05, 00:19
Ik weet niet waar jullie hotel zit, maar ik zou s'middags een bezoek brengen aan Baysise, hopelijk ben je nog op tijd voor een boottripje langs alle mooie huizen van de sterren, en sávonds een bezoek brengen aan south Beach.
Jammer dat je maar zo weing tijd hebt, maar jullie gaan zeker een cruise maken?

Eric

Buba
06-03-05, 00:34
Onze hotel is op Collins Avenue, Bal Harbour...
nee, geen cruise... we gaan naar curacao op vakantie en hebben ervoor gekozen om 1 nachtje in Miami te blijven... miami by night :wink: en dan nog overdag vanaf 2 uur...

Eric
06-03-05, 00:39
Nou, van Bal Harbour is het 30 - 45 minuten naar Bayside, en iets minder naar SoBe, hangt erg van het verkeer af, en of je binnendoor gaat of de interstate neemt.
Trouwens, vlakbij je hotel is een van de meest luxieuze shoppingmalls.

Eric

meannie
06-03-05, 03:00
Als je geen vervoer hebt neem de bus of een taxi naar South Beach . Bayside in Miami is OK , maar als je slechts 1 avond hebt moet je SoBe gedaan hebben. Veel winkels, en terassen, restaurants. Heel aparte sfeer.

sleepwalker
06-03-05, 15:49
bezoek een sportevenement (http://www.miamidolphins.com) of http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/index.jsp?c_id=fla

Da's echt een belevenis die veel te weinig mensen op vakantie beleven

Balou
08-03-05, 12:09
ik wilde vragen of het aan te raden is om vanuit Key West naar Everglades een tocht te maken en dan moeten mijn vrienden naar Ft Meyers Beach voor overnachting ,1 nacht en dan door weer naar Orlando.

of is er een ander alternatief,voor de everglades.
graag snel antwoord vandaag dinsdag gaan ze vanuit Miami richting Key West voor 1 overnachting.
hartelijk dank

Balou.

knaapje
08-03-05, 12:30
1 Hangt er vanaf, op een werkdag of weekend.
2 Hoeveel willen ze rijden en hoeveel zien.

De weg naar de Keys is vooral in de (mooie) weekenden nogal druk, maar als ik goed begrijp gaan op woensdag terug.

Alternatief onderweg is op de Keys bijv. John Pennekamp State Park ( met de glassbottomboat naar het rif) of een indianendorp langs de weg door de Everglades (Tamiami Trail) of het park en de observation tower ook langs deze weg.
Als ze echt de Everglades ingaan heb je met veel mijlenlange doodlopende wegen te maken.

Ik heb zelf 1 keer in 1 dag van Key West naar Orlando gereden in 1 dag met 2 chauffeurs.
We waren van plan te overnachten, maar werden onderweg met noodweer geconfronteerd en konden toch niets bezoeken, dus besloten we om door te rijden.
KW - Naples is ongeveer 5 a 6 uur rijden.
Naples - Orlando 2 a 2,5 uur.
Totaal zo'n 550 mijl ( zo'n 900 km maar zeker op de Keys blijft je gemiddelde wat laag).

Misschien kunnen ze beter niets reserveren in Naples en op de bonnefooi een hotel nemen, net zoals het uitkomt, als dat nog kan.

Goede reis voor je vrienden
Knaapje

Balou
08-03-05, 12:48
bedankt voor je antwoord ,deze reis is georganiseerd,en ze moeten nu morgen wo 9 maart vanuit Key West na 1 nacht naar Ft meyers Beach voor 1 overnachting en dan willen ze eigenlijk wel ondertussen naar de Everglades maar is dat wel te doen of heb je nog een ander alternatief.
donderdag 10 mrt moeten ze naar Orlando waar vr vertrek naar NL weer is dit was een rondreis van Arke 8 dagen,Orlando,Palm Beach,Miami,Key West Ft Meyers,Orlando.
dan kan ik hun dat ff sms sturen of in mail zetten daar kijken ze toch elke dag ff in.
mijn hartelijke dank ,
Balou :P

knaapje
08-03-05, 13:16
Ja, eigenlijk rijd je van Key West naar Ft Meyers via de Tamiami Trail een groot gedeelte door de Everglades en zie je onderweg van alles. Hebben ze bij de beschrijving van de route van Arke geen adviezen gekregen?

Alleen echt de Everglades in zoals bij Florida City is vanwege de tijd niet aan te raden.

Groeten
Knaapje

ststone
16-05-05, 18:36
Van het weekend het Design District bezocht. Weekend en Design district zijn twee zaken die niet samen gaan. Je kunt het haast niet geloven maar alles is dicht... De exclusieve winkels zijn alleen door de week open. Er zijn een aantal zeer interesante gebouwen te vinden maar anders dan dat is het voor een tourist niet de moeite waard. http://www.designmiami.com/

Na een uurtje wandelen maar weer in de kar gekropen en als de wiede weerga naar het oosten via Aldon street richting South Beach. Na dat we de auto hebben gevaleet, meteen richting News Cafe. Een rots in de branding en een geweldige plaats om de couleur locale op te snuiven. De rasta plaats aanwijzer heeft een nieuwe ipod welke hij maar al te graag demonstreerd. Een glaasje wijn en een gedeelde Middle Eastern Salad met humus, pita brood, tabouli, tomaten en zo voort. http://www.newscafe.com/home.html.

Er is hier zo veel meer te vinden dan hamburgers en hotdog's.
Hierna de boulevard op en al sjokkend mensen kijken. Mijn vrouw en ik hebben een spelletje, het heet vind een "nederlander", en de prijs is vijf dollars en ik moet eerlijk zeggen dat mijn Amerikaanse vrouw veel beter in het spel is dan ik. Het is grappig om het gezicht van een tien jarig Nederlands jongetje te zien als je hem in het Nederlands bedankt dat je dankzij hem net vijf dollar hebt verloren. Hij begreep er niets van maar zijn gejengel was meteen verstomd. Aan het eind van de dag hebben we toch nog kiet gespeeld, elk met een score van twee.

Na al dit gewandel maar weer eens een watering hole opgezocht. Mango's swingt de pan uit en de schaars geklede damens doen zeer on-amerikaans aan. http://www.mangostropicalcafe.com. De mojito's zijn een aanbeveling waard.

Er is een hoop te doen in Miami maar je moet het doen met een Zuid Amerikaans tempo. Amsterdam Palace ligt er weer op zijn paasbest bij, alleen jammer van al die Japanners. Terug naar Collins Ave en weer naar huis. Toch altijd weer een feestje dat Miami.

http://www.frommers.com/destinations/miami/0017021208.html

Simson
07-06-05, 22:34
Dag beste vakantiegangers :wink:

Ik ben van plan in begin juli voor twee weken naar Miami te gaan met een vriend. Wie kan mij wat tips geven bij waar ik het beste kan boeken.
Ik heb geen leuke aanbiedingen gevonden tot nu toe :cry:
Is het trouwens een mogelijkheid om gewoon een ticket voor 2 weken te kopen en daar te gaan zoeken naar een hotel of is dat te link omdat er dan in dat seizoen te veel vakantiegangers zijn?

Ik ben hier onbekend op dit forum dus neem het mij niet kwalijk als er al veel van dit soort vragen zijn.

Groeten,

Simson

knaapje
07-06-05, 23:39
Welkom Simson,

Voor een beetje goede prijs ben je laat en in een verkeerd seizoen.
Ik zou je toch willen aanraden op dit en andere Florida forums eerst eens rond te neuzen, dan vind je gegarandeerd al veel informatie.
Als je alleen de vlucht en een auto boekt, kan je het avonturen om daar lokaal hotels te zoeken. Als je niet te kieskeurig bent en vroeg in de middag al gaat zoeken zal je best een kamer vinden. Je moet er dan wel op rekenen dat je in veel gevallen de "hoofdprijs" betaalt.

Ik begrijp, dat het de eerste keer is dat je naar Florida en misschien wel ook naar de US gaat. Om het wat zekerder te houden, ook de kosten wat overzichtelijker en gezien de korte tijd tot vertrek zou ik je willen adviseren naar een goed reisbureau te gaan en daar folders van fly-drive vakanties te halen en ze vervolgens hier in Nederland via internet of een reisbureau te boeken.

Als je er dan een keer geweest bent kan je later wat meer avonturen.

Veel succes
Knaapje
P.S. Nog een tip: bespaar zeker niet op de autoverzekeringen, boek een zgn. Gold tarief. De risico's zijn daar veel groter dan hier

nolleke
08-06-05, 08:02
hai simson,

voor vluchten zou ik LTU proberen. ikzelf had de moed ook al opgegeven aangezien ik voor vertrek 15 juli geen betaalbare (lees =800€) meer kon vinden. LTU had hier echter een antwoord op. namelijk rond de 600€ afhankelijk van de bestemming. je kan best rechtstreeks via hun website boeken want dat is makkelijk en goedkoper dan via een reisburo.
voordeel is dat LTU rechtstreeks vliegt en dat je verschillende bestemmingen kan kiezen. nadeel is dat je niet zo comfortabel zit als bij een lijnvlucht.
de hotels moet ik ook nog allemaal boeken. ik heb geen ervaring met florida maar aan de westkust scheelt het in de kamerprijzen als je met internetkorting boekt.
veel succes :wink:

Ebelix
08-06-05, 08:12
Simson,

Wat is je bedoeling in Miami/Florida? Wil je 14 dagen in Miami verblijven of ga je nog rondtrekken door Florida. Als je deze vraag voor ons kan beantwoorden dan kunnen wij een gerichter antwoord aan je geven.

Wat betreft de periode. Vliegtickets zijn duur. Het is dan hoogseizoen voor de maatschappijen. Daar en tegen is het voor Miami dan juist laagseizoen. Hotels, motels en resorts zijn dan een stuk goedkoper dan in de wintermaanden.

Laat maar wat weten.

Simson
08-06-05, 13:30
Trouwens: ik had bij www.exit-reizen.nl een mooie aanbieding gezien, ik weet niet of het wat is:
Ga naar "rondreizen" bovenin, ga op "florida" staan en klik, ga vervolgens naar "Orlando & Miami Beach 2 weken"

Raden jullie dit aan of af?

Ebelix
08-06-05, 13:54
Exit reizen is een goede reisorganisatie en die reis die je noemt ziet er ook goed uit. Hou rekening ermee dat de hotels die aangeboden worden in Miami op 15 min. rijden liggen van South Beach. Overigens liggen ze wel aan het strand. Je loopt alleen niet 's avonds uit je hotel naar een club of bar.

Persoonlijk zou ik voor de goudoptie kiezen. De hotels die daarin vermeld worden zijn beter dan de andere hotels die genoemd worden. Let ook op als je deze reis neemt dat je ook een "gold" pakket afsluit voor de auto.

Een andere optie is dat je alles los bijelkaar zoekt via de vele sites die er zijn. Priceline werd ook al genoemd en is een goede optie.

Autohuur kan je het beste in Nederland regelen (hotelplan, oad reizen, exit, american estates) omdat dat hier het goedkoopste is.

Veel succes en we horen het wel als je meer vragen hebt.

Eric
08-06-05, 14:21
Ik denk, dat als je de eerste keer gaat, en ook nog nooit eerder in Amerika bent geweest, dat het dan toch verstandig is om een goed reisburo te gebruiken, want zoals Ebelix al aangeeft, sommige hotels kunnen veraf liggen, en bv. met priceline is perfect, als je weet waar je over praat, maar van de ene kant van Miami naar de andere kant is zo maar 2 uur rijden !!!, en als je dat niet weet, boek je misschien een hotel ergens waar verder niets is.
Het is geen Zandvoort hoor !!
Eric

Carlo
09-06-05, 00:19
World Ticket center heeft vaak goede aanbiedingen (www.worldticketcenter.nl) en ook www.wrc.nl heeft vaak aardige flydrives naar Florida. Martinair heeft nu een aanbieding van 219 euro naar Florida, weet alleen het seizoen niet....

Njit
13-09-05, 20:38
Miami is in januari niet zo heel veel te doen. South Beach is dan erg stil.

Wij zijn van 12 januari t/m 1 februari 2004 geweest. Zie hieronder een foto van South Beach:

http://img106.imageshack.us/img106/7962/01baywatch2zk.jpg (http://imageshack.us)

Het is wel een ideale periode om een bezoek te brengen aan Orlando. Het is dan niet zo druk en een aangename temperatuur. Hotels zijn goedkoop in Orlando (voor $30 per kamer heb je al een prima slaapplek).

Zie verder ons reisverslag (zie onderschrift)

mariekebol
29-11-05, 22:13
Hallo,

wij gaan 9 januari naar miami. We hebben een vlucht, huurauto en de eerste overnachting. Nou vraag ik me af of het verstandig is om al in nl de hotels te boeken of dat we dat daar makkelijk kunnen doen, met zo`n couponnen boekje bijv.
Ben 2 jaar geleden in oktober geweest en toen ging dat prima, maar vorig jaar februari was een ramp ( valentijns weekend, bootshow en presidents day in 1 weekend!! ).

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Marieke

Eric
29-11-05, 23:22
Het is geeen enkel probleem ter plaatse hotels te boeken, inderdaad met een couponboekje (liggen bij Denny's).
Soms kan het in een bepaalde wijk druk zijn, maar niet in januari !!
Lekker doen, en een prettige vakantie.
Eric

Marcelg
02-12-05, 07:44
Je kunt ook even naar www.roomsaver.com gaan, dan kun je alvast wat voorbereiden en de couponnen printen.

Trainspotters
02-12-05, 22:46
Nog een mogelijkheid: http://www.travelsaverguides.com/coupons.html.

groet
Trainspotters

Jasmino
04-12-05, 00:07
Hoi,

Wij zijn gisteren teruggekomen van onze reis naar Florida, en ik vond Miami een heel leuke stad! Het is ons zo goed bevallen, dat we na de 2 geplande dagen Miami er later nog een dag zijn teruggegaan (na het bezoek van 1 nacht aan Key West).

Wat ik in Miami echt geweldig vond om te zien cq doen:

Coconut Grove is een heel leuke wijk, heel gezellig, zeker niet overslaan.

Wij hebben een scenic drive gemaakt door Coral Gables, met een aantal heel leuke bezienswaardigheden op de route. Een heel mooi residentieel gedeelte van de stad

Natuurlijk mag je ook Miami Beach niet overslaan, en dan vooral niet het Art Deco District. Heel mooi en ook weer gezellig.

Fairchild Tropical Gardens --> zeeeeeer de moeite waard. Zeker nu met de tentoonstelling van Chihuly, een glaskunstenaar is het heel mooi. Zijn kunstobjecten zijn op een heel mooie manier verwerkt in de tuinen. Trek er een ochtend of een middag voor uit.

Bayside Marketplace is ook supergezellig, vooral 's avonds. Je kunt er heerlijk eten, er wordt live muziek gespeeld en overal wordt er gedanst. En vergeet niet te shoppen, er liggen een aantal heel leuke winkeltjes.


Vizcaya, een oude spaanse nederzetting, vonden we ook zeer de moeite waard. Een mooi huis, met een mooie tuin, en vooral de aanlegplaats voor schepen is fantastisch mooi!

Als je bij Vizcaya bent ga dan ook even naar de Ermito de la Caridad. Een Cubaanse kerk, die ligt er heel vlakbij.

Ga iets drinken vlak voor zonsondergang bij Rusty Pelican, op Biscayne Key. Je hebt hier een prachtig uitzicht op de Miami Skyline, en vooral de zonsondergang geeft heel mooi licht op de gebouwen aan de overkant.

Ga winkelen bij Aventura Mall, een mooie shoppingmall aan de noordkant van Miami, rijd ernaartoe via de route over Miami Beach, meteen een mooie route.

Groetjes
Jacqueline

jess
09-02-06, 10:30
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat we niet echt een spectaculaire reis in gedachten hebben. We blijven ook maar 4 dagen in Miami. Natuurlijk willen we graag het centrum zien, maar dat moet dan wel lukken met de bus. De enige 'excursie' die we willen maken is naar de Everglades. Ik weet nog niet precies hoe we dat gaan regelen.. Hoop dat dat ook met een bus te doen is?

NJIT, weet je ook of het hotel ver van het vliegveld ligt toevallig?

Jess

Njit
09-02-06, 11:07
NJIT, weet je ook of het hotel ver van het vliegveld ligt toevallig?

Ik weet niet hoe ver het van het vliegveld ligt. Als ik zo het kaartje zie dan ligt het er wel een stukje vandaan..

http://img225.imageshack.us/img225/8447/directionsl0ah.jpg (http://imageshack.us)

paula
09-02-06, 11:15
De enige 'excursie' die we willen maken is naar de Everglades. Ik weet nog niet precies hoe we dat gaan regelen.. Hoop dat dat ook met een bus te doen is?

De Everglades is echt een eind van MIami vandaan, dat gaat volgens mij niet met het o.v. Het wordt voor mij de eerste keer in Florida, maar heb wel veel info vergaard, ook over vervoersmogelijkheden. De Everglades slaan wij over omdat we in juli/augustus gaan en dat schijnt geen pretje te wezen i.v.m insekten en hitte, maar misschien weet NJIT wel een mogelijkheid om daar te komen.
Het Parriot Jungle Island schijnt ook er leuk te zijn en ligt tussen South Beach en downtown, lijkt me wel met de bus te doen.
Ook het MiamiSeaquarium is met openbaar vervoer te doen, met de metrorail tot Brickel Station en daar overstappen op bus B richitng Key Biskayne.

Nog even wat over die creditcard, het is niet te hopen maar het kan altijd zo zijn dat je een dokter of tandarts nodig hebt, die zijn niet echt goedkoop daar, als je die met een creditcard betaald, kan je thuis gewoon wachten tot dat je het geld van de verzekering hebt terugontvangen en dan pas de kosten zelf betalen.
groeten Paula

jess
09-02-06, 12:01
He Paula, jij hebt er al aardig wat over uitgezocht he? Leuk! Hoe lang ga je zelf naar Miami en wanneer? En zit jij ook in dat hotel (appartement) dan? Ik ga zeker even kijken of ik iets kan vinden over dat park.

En waar heb je die informatie over het openbaar vervoer vandaan? Dat je al helemaal weet welke bus je moet pakken enzo...

Groetjes Jessie

Njit
09-02-06, 12:13
Hier kun je uitzoeken welke bus je moet pakken:

http://sfrtp.cinrtosfl.com/hiwire?.a=iTripPlanning&.s=14e15ee3

(tenminste, als het programma niet vastloopt zoals bij mij net gebeurde)

paula
09-02-06, 13:05
Hoi Jess,
Wij vertrekken op 20 juli, dan 2 dagen Miami, dan 8 dagen een cruise en dan weer 6 dagen Miami, waarvan we alleen de laatste 2 dagen een auto hebben, daamee gaan we daarna nog een week naar Orlando.Ik heb een beetje gezocht wat er nog meer voor leuks te doen was waar je niet echt een auto voor nodig hebt en kwam toen uit bij Parrot Jungle Island en Miami Seaquarium, die heb ik vervolgens een mailtje gestuurd of er een mogelijkheid was om met het openbaar vervoer daar te komen en ik kreeg van allebei binnen een dag een antwoord van ze met de routebeschrijving en welke bus of metrorail te nemen.
Voor die ene dag dat we daar een auto hebben zijn we nog zoekende, de Everglades vallen af door de enorme hoeveelheid insekten, dus als iemand nog suggesties heeft.
groeten Paula

jess
10-02-06, 16:56
Hoi,

Monkey Jungle lijkt me ook leuk Paula! Zag het toevallig op internet.

Ik had nog een vraagje: Als wij weer naar huis gaan vliegen we via Washington. We hebben dan maar ong. 1,5 uur om over te stappen. Hoe gaat dat? Er zijn zeker van die speciale transferbalie's op het vliegveld of niet?..
En hoe weet je eigenlijk waar je sowieso moet inchecken? Ik neem aan dat dat niet op je ticket staat en als Miami Airport echt zo ongelooflijk groot en druk is?......

Jess

paula
10-02-06, 20:13
Hoi Jess,
Monkey island lijkt me ook wel wat, net zoals Parrot jungle island.
Over Washington weet ik niets, ik ben nog nooit in Miami of Florida geweest, wordt ook voor ons de eerste keer en wij moeten ook in W.D.C. overstappen. Ik ben wel eens overgestapt in New York en Atlanta maar dat was in '79 en '83 dus niet te vergelijken met tegenwoordig en daar weet ik nog weinig van.
Ik hoop dat iemand anders van het forum je verder kan helpen.

jess
10-02-06, 20:26
Ik heb vandaag trouwens met iemand gemaild die me vertelde dat er een hoop excursie bureaus in Miami zitten en dat hij daarmee naar de Everglades etc. is gegaan. Komt een bus je halen bij het hotel. Dus dat is wel superhandig als je geen auto hebt! Volgens hem is het ook niet zo duur en hij was er in aug'04 dus niet zo heel lang geleden..

Weet iemand een antwoord op dat incheck-verhaal van mij?... (zie hierboven)

Thanx

Jess

guillermo
10-02-06, 20:40
hallo jess,

ik heb weliswaar geen ervaring met miami airport, maar vlieg wel zeer regelmatig. Als je een overstap hebt in Washington moet 1,5 best genoeg zijn. Normaal gezien zijn er inderdaad transferbalies en zeker als je met dezelfde maatschappij doorvliegt naar Europa, moet dat niet te moeilijk zijn. Mogelijk checken ze je in Miami voor beide vluchten tegelijk in en krijg je meteen twee boardingcards, dus ook meteen voor de volgende vlucht en kun je in Washington zo doorlopen naar je gate voor Amsterdam. Je zou dan altijd nog via een transferbalie kunnen lopen voor de zekerheid. Ik weet niet of je in Washington je bagage nog moet ophalen, maar ga er eigenlijk voor 99 pct vanuit dat deze vanuit Miami in 1 keer wordt doorgelabeld naar Amsterdam. Daar zou je dan geen omkijken meer naar hebben. En v.w.b. het 'weten waar je moet inchecken', dit werkt op elk vliegveld overal ter wereld eigenlijk hetzelfde. Er zijn grote informatie-panelen of overal monitors in de vertrekhal waarop je jouw vlucht (dus vluchtnummer en bestemming en maatschappij) opzoekt. Daar staat dan aangegeven bij welke balie je je kunt vervoegen. En vanaf de incheckbalie wordt je naar de juiste gate verwezen. Gewoon rustig blijven en goed kijken c.q. lezen. Dat komt best goed! :wink:

groeten, Wim

Iris_1982
05-03-06, 18:20
In Juli zit ik een weekje in mijn uppie in Florida
Ik kom aan in miami en later reis ik door naar Washington en New york.
Ik wil echter wel iets van Miami, Everglades, Keys etc. zien

Alleen ben ik dus alleen :)
En ik huur geen auto. Ik vroeg me dus af: is er in miami veel openbaar vervoer naar bijvoorbeeld Ft.Lauderdale of de Everglades?

En worden er tours of dagtrips georganiseerd waar ik me bij aan zou kunnen sluiten? Dat zou helemaal ideaal zijn omdat vervoer dan vaak al geregeld is natuurlijk.
Ik hoop het eigenlijk wel want anders ga ik me denk ik wel een beetje vervelen.

Allerlei andere leuke Miami tips (om mensen te leren kennen) zijn ook welkom!!
Thanks in advance

jess
15-03-06, 13:57
Wij gaan ook zonder auto te huren naar amerika. je kan daar via de hotels en excursiebureaus mee met trips naar bijv. de everglades etc. openbaar vervoer gaat daar niet naartoe, maar zo is het dus ook te doen!

Fijne vakantie, Jess

Ebelix
15-03-06, 15:55
Zonder auto wordt wel een stuk moeilijker om uitstapjes te maken. Binnen de stad Miami gaat het nog wel maar buiten de stad ben je altijd overgeleverd aan de nukken van het excursiebureau.

Een auto huren in Florida is niet duur en kan makkelijk per dag. Ook het rijden in Amerika is erg relaxed.

remco n.
27-03-06, 21:59
Is miami een beetje de moeite waard om wat langer te blijven ? ik ga zelf een rondreis door florida doen als het goed is maar ik twijfel of ik de boel moet verlengen in Miami. Ik zou dan een dag of 5 in hotel Marseilles verblijven in south beach is dit wat teveel of misschien wel te weinig 8) ?
M.a.w. is er in Miami genoeg te doen zonder auto wel te verstaan....

Orangedevil
27-03-06, 22:22
Als verlenging van je vakantie klinkt het wel aanlokkelijk.Vooral als je wil luieren.Alleen ik zou het dochterhotel van Marseilles nemen.Het Dorchester is een beter hotel alleen Marseilles ligt pal aan het strand en het Dorchester aan de overkant van de straat.Als je in 1 van die hotels zit mag je ook gebruik maken van de faciliteiten van het andere hotel.

Misschien is een cruisje ook een leuke verlenging.?

meannie
01-04-06, 17:01
Het openbaar vervoer tussen Miami Beach en downtown is vrij goed. Kijk bij < Miami -Dade transit >. met de bus en verder met de metro kun je alle kanten uit. Bijv. het Vizcayamusem www.vizcayamuseum.org ligt vlakbij een metrostation. Zonder auto in Miami Beach hoef jeje niet te vervelen.

Eric
01-04-06, 19:37
Moeilijk om hier antwoord op te geven. Ik zou zelf ervoor kiezen om bv de helft van de tijd naar de Key's te gaan. Het strand van Miami zal je erg tegenvallen, het is niet zoals bij ons een gezellig strand, met allemaal tentjes om te eten en drinken. Het is wel breed. Miami is een prima stad om te shoppen, en er zijn best wel dingen om te bezoeken, zoals oa. de Venetian Pool. Ook in Bayside kun je een halve dag prima vermaken. Je zou kunnen overwegen om een auto voor een paar dagen te huren, als je tenminste een rijbewijs hebt. Maar ikzelf vind 5 dagen te lang, maar ik weet best dat een heel persoonlijke mening is.
Eric

Jasmino
02-04-06, 14:21
Ik vond Miami helemaal super, volgens mij krijg je daar prima 5 dagen om, vooral als je ook een dagje strand wil meepikken in Miami South Beach. Wij waren er in november aan het begin van de reis 3 nachten, maar we zijn na ons bezoek aan Key West nog een nachtje terug gegaan omdat het zo goed beviel en we nog een aantal dingen wilden zien. Je kunt er eindeloos shoppen, je vind er een leuk uitgaansleven, en heel wat bezienswaardigheden. Gewoon doen, dus! Krijg je geen spijt van.

Suzie
02-04-06, 15:03
Het is maar net waar je naar op zoek bent. wij gaan dit jaar voor de 4e keer naar miami en blijven er deze keer 3 volle weken. 5 dagen is voor ons dus kinderspel qua vermaak ;-)

Zelf houden we erg van lekker luieren, winkelen, filmpje pakken. Dat is in miami natuurlijk goed te doen. daarnaast maken we gewoon dagtripjes naar andere plaatsen toe, je zit toch goed centraal. De vorige keer zijn we ook naar de keys geweest..........wij vonden daar persoonlijk dus weer niks aan. ZIjn niet eens blijven overnachten omdat het ons gewoon echt niet aansprak. Zo zie je maar, ieder zo zijn/haar ding :D

remco n.
02-04-06, 16:04
Ik maak een busreis en daar zitten de Keys ook bij in alleen niet echt super lang. Ik kom aan in miami de volgende dag heb ik een korte stadstour en daarna direct naar de keys waar we een hele dag hebben en dus ook overnachten om de volgende dag weer terug te rijden.
Daarna gaat de rondreis langs de westkust met wat overnachtingen naar Orlando daar blijf ik 3 dagen en vervolgens gaan we uiteindelijk weer terug naar Miami.
Daar heb ik dus de keus om daar nog 1 nacht te blijven mijn vlucht gaat dan om 21.00 s'avonds. Of ik kies er dus voor om een paar dagen later terug te vliegen. Ik zag dat 1 van jullie ook een auto aanraadde op zich heb ik daar ook aan zitten denken maar het lijkt me wat prijzig en bovendien heb ik het niet zo op rijden in een stad als miami.
Aan de andere kant zou het me wel de mogelijkheid bieden wat buiten miami te gaan kijken. Fort Lauderdale en dat soort plaatsen.
Iemand hier ervaring met een auto huren in miami ? (ter plekke wel te verstaan). Is het ook mogelijk dit vanuit een hotel te regelen ?

Eric
02-04-06, 16:47
Je kan overal in Miami een auto huren.
Het hotel kan je ermee helpen, maar alle verhuurmaatschappijen hebben lokale kantoortjes te plaatse. Bijvoorbaald Alamo (goedkoop) heeft geloof ik wel 10 vestigingen in greater Miami.
Je kunt dan gewoon ter plekke beslissen wat je wilt, en hoeft niets te reserveren.
Eric

Michelj
07-04-06, 12:05
Ha ik heb ook net op eigen gelegenheid een tweemaandse rondreis gemaakt door Florida zonder eigen vervoer en dat is goed te doen! Miami vond ik een van de hoogtepunten, vooral de sfeer in South Beach: dure auto's, mooie vrouwen, rijke mensen. Ik ben totaal iets van 4 dagen in Miami geweest... South Beach vond ik leuk/geweldig om een keer mee te maken, maar na een dagje had ik het er ook wel gezien (zou zo weer teruggaan hoor, maar wou nog meer van Florida zien). Hoewel je je ogen uit zult kijken, denk ik dat 5 dagen zeker lang genoeg is (tenzij je voor het 24uurs nachtleven gaat)

Zeker als je alleen (en jong) bent is een auto vrij duur... Ik heb bijna heel florida gezien zonder auto en dat is, hoewel reisgidsen en bureaus anders doen vertellen, goed te doen. Je kan naar Fort Lauderdale of key west met de Greyhoundbus en de aansluitende lokale bussen brengen je naar de downtowns of stranden. Soms kun je zelfs 's ochtends heen met de greyhound en 's avonds weer terug, zodat je een dag ergens te besteden hebt...

@ iris, ik ben net terug van 2 maanden in m'n uppie reizen door Florida... Ook ik heb geen auto gehuurd: ben jong en alleen, dus dat is niet te doen... zeker niet als je ook nog je hotelkamerkosten niet kan delen.

Het openbaar vervoer in Florida is me reuze mee gevallen... Volgens reisgidsen en -bureaus is het niet te doen zonder auto, maar dat is gelul.

Ten eerste heb je al een hotel geboekt in Miami?

Wat ik heb gedaan is (voor het eerst in mijn leven, en het viel me mee) een hostel geboekt. Van hieruit werd een excursie georganiseerd door de Everglades, waarbij je kanoot, een wetwalk doet en diverse wandelingen door de natuur. Een erg goede excursie vond ik dat. Zo leer je wat mensen kennen uit je hostel, waar je dan 's avonds bij gaat zitten, die dan ook weer anderen kennen, die weer anderen kennen etc.

Vanuit het hostel kun je met het openbaar vervoer naar Miami, reis duurt wel 2 uur geloof ik, maar het kost je slechts een paar dollar (volgens mij 3 dollar enkele reis). Ook gaat er van daar een bus naar Key Largo.

Mocht je al wat geboekt hebben in Miami, dan kun je vandaar met de Greyhoundbus naar Fort Lauderdale en Key West... Je kan me altijd mailen voor meer info...

Albert
13-04-06, 00:34
Wij hebben 3 dagen in SoBe gezeten, dan heb je het inderdaad wel gezien. Als je wat langer wil blijven, zorg dat je dicht bij Lincoln Road of Collins Avenue zit, daar zitten prima restaurants en trendy winkels. De stranden zijn perfect. Je kunt veel lopend doen, zolang je maar dichtbij bovengenoemde straten zit. Het Marseilles is een ideaal uitgangspunt, of voor een wat betere beurs het Delano!

groeten Albert

Marco Tiel
13-04-06, 18:12
Ik moet zeggen dat ik drie dagen meer dan genoeg vond in Miami. Daarentegen de karavaan dure automobielen die elke avond aan je voorbij trekt op Ocean Drive verveelde mij echter geen ene seconde :D

marianne-johan
19-05-06, 22:56
Hallo allen,

In mei 2007 gaan wij voor 2 weken naar Orlando. Wij willen een 2 daags bezoek brengen aan Miami. Nu heb ik gehoord dat er in Miami bustouren zijn die rijden langs bekende film-plekken. Dit lijkt mij leuk voor onze zoon. Weet iemand hier iets van???

En wat is het advies voor de overnachting aldaar?? Wij willen ter plekke iets zoeken...is dat te doen.??

Marianne

marisca
19-05-06, 23:03
Ik vond 10 jaar geleden hotel Deezerland erg leuk , Een beetje 60 jarige stijl! Wij zijn toen op de bonnevooi gegaan .
Maar met kinderen zou ik het van te voren vast zetten. Via Intenet heb je vele keuze's .
Of via je reisbureau, Priceline, etc etc Wat jullie prettig vinden. 8)
Over de bus tour weet ik niet veel, misschien someone else?
Miami is voor ons alweer 10 jaar geleden .
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Groetjes marisca :D

ps: hebben jullie al hotels op het oog in Orlando zelf??

joho
19-06-06, 13:55
Hallo Florida-experts,,

Op 21 december vliegen we (gezin met 3 kinderen) vanuit A'dam via Washington naar Fort Lauderdale. We landen in F Lau. om 21:30 plaatselijke tijd. Vervolgens moeten we de auto ophalen (dollar) en doorreizen naat Miami Beach. Achteraf denken we wel : Is dit wel te doen ? Heeft iemand ervaringen of evt tips ? Is het redelijk eenvoudig om de auto bij dollar op te halen.

Alvast bedankt voor de reacties

Joho
ringfield

remcozoon
19-06-06, 15:49
Volgens map24.nl is het maar een uurtje rijden.
en het lijkt me dat je bij dollar zo weg ben,

Eric
19-06-06, 15:58
Je gaat in Washington al door de hele immigratiemolen, dus dat scheelt behoorlijk.
Ik heb geen idee hoe lang je in Fort Lauderdale bezig bent, maar dat zal inderdaad wel meevallen.
Van Fort Lauderdale naar Miami Beach is niet zo heel ver, maar rijd wel langzaam.
Ik zou dan ook niet helemaal de kustweg volgen, dan ben je wel een uur of 2 bezig, maar zoveel mogelijk via de 95 naar het zuiden rijden.
Zoek als je straks het adres van het hotel hebt op, waar het precies is (Miami Beach is heeel uitgestrekt) en neem pas een afsleg als je op de juiste hoogte zit.
Eric

ststone
19-06-06, 16:40
Net als van Haarlem naar Amsterdam rijden.
595 naar 95 zuid aanhouden (er staat Miami op het bord)
Het is bij de uitgang wel even zoeken maar als je verkeert rijdt kun je altijd omdraaien. Er zijn genoeg afslagen. Als je op de A1 terecht komt zit je fout. Maak de eerste afslag links en weer links terug naar 595.
Ben er vanochtend nog geweest en de verbouwingen zijn achter de rug.
Zorg dat je een paar quarters of losse dollars hebt omdat je bij binnenkomst in miami tol moet betalen.
Groeten en veel plezier

Jasmino
03-07-06, 15:53
Ik ben er van alles tegengekomen, maar weinig bejaarden! Vooral Miami Beach is heel hip, en daar zie je veel jongeren. Ik weet dat er verschillende clubs zijn, maar daarover kan ik je niets vertellen want wij zoeken die niet op.

Verder kent Miami heel wat bezienswaardigheden. Ik zou op Miami Beach zeker het Holocaust Memorial bezoeken, dat is wel erg mooi. Daarnaast kun je heel goed shoppen in Miami en omgeving, en je vind er natuurlijk heel wat stranden.

Wij vonden een bezoekje aan de wijken Coral Gables erg leuk, en ook Coconut Grove zou ik zeker niet overslaan. Heel gezellig, met veel terrasjes en restaurantjes, leuke sfeer. Verder is de Bayside Marketplace wel een aanrader. Hier wordt 's avonds veel gedanst op live muziek, en dat is ook wel een heel leuk sfeertje. Hier vind je o.a. ook het Hardrock Café, en dat mag natuurlijk op jullie lijstje ook niet ontbreken.

Breng ook een bezoekje aan Rusty Pelican, een restaurant met een terras in Miami vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Miami. Vooral rond zonsondergang is dit erg de moeite waard.

Andere bezienswaardigheden in Miami zijn Vizcaya en de Fairchild Tropical Garden. Ik vond dat wel erg leuk, vooral de laatste. Hier kwamen we heel veel leguanen (groot!) tegen, en het is prachtig aangelegd. Maar misschien is dat voor jullie wel van een te hoog bejaardengehalte :wink:

Je hoeft je in elk geval niet te vervelen in Miami, er is genoeg te beleven!

Njit
03-07-06, 16:49
Je weet niks van Miami (het is geen bejaardenplaats!) maar je wilt er toch een week heen?
Als je toch alleen wilt feesten dan zijn er volgens mij goedkopere bestemmingen.

De kans dat je 16 jarigen tegen komt in een club waar alcohol geschonken wordt is minimaal. Je moet namelijk 21 zijn om zo'n club binnen te komen.

Een goed hotel dat ook nog goed is kun je denk ik vergeten rond Springbreak (en in elke andere periode ook). Miami is gewoon erg duur wat betreft overnachtingen.
Voor 2 dagen Miami kun je een week in Orlando slapen..

Zelf zou ik me niet een week kunnen vermaken in Miami maar da's persoonlijk natuurlijk..

catje1977
29-07-06, 22:55
Hoi allemaal
Ben flink aan het boeken met [priceline en dat gaat goed! Heb al mooie deals voor onze eerste nacht na aankomst en daarna ook in Naples, sarasota en Orlando (peabody). Nu nog enkele vragen.
De laatste dagen willen we op 1 plek zitten (2 nachten) We vliegen vanaqf Fort L. Is Miami of Fort L leuker om te zitten?
We zijn geen echte party people... gewoon lekker hapje, evt winkelen, zwemmen etc.

Krijg op priceline niets te pakken daar, zelfs als ik boven 100 dollar biedt (op 4 sterren en hoger). Moeilijk!
Maar misschien zeggen jullie wel: Niet doen, ik weet een leuk hotel voor minder dat ook goed genoeg is!!!

Ik hoor graag jullie input hier.

En, als je 1 nacht aan de atlantische kust besteed, waar zou je dan heen gaan? Wat is dan leuk? Palm beach? Cape C?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om deze puzzelstukjes in te vullen...

Groetjes
Carina

Anthonie
30-07-06, 09:54
HOI
Wij vinden Miami de beste optie, je kunt altijd nog naar Fort Lauderdale toe rijden.In Miami vinden wij meer te zien en te doen.Hotels? ja wij hebben via Priceline in het Ocean Spray Miami gezeten, en vonden dit voor 65$ niet duur.Maar als in in SoutBeach wil zitten hebben we de volgende optie gevonden die wij volgend jaar ook gaan inlossen.Het Beachcomber Hotel in South Beach.Kijk maar eens op hun site.

http://www.nassausuite.com/bc/eng/index2.htm

Anthonie

susan
17-08-06, 15:03
Hoi, wij willen volgend jaar juli naar Florida gaan, 2 volwassene en 2 kinderen. We willen graag op de bonnefooi gaan, waarschijnlijk alleen in Orlando vantevoren een hotel boeken. Is dit te doen of zitten heel veel hotels al vol in juli??

EllenM
17-08-06, 16:04
hallo susan,

als je pech hebt ben je lang bezig om een kamer te vinden die dan schappelijk in prijs is. weet niet hoe oud de kinderen zijn, want zeker met kleine kinderen is het geen pretje om nog naar een slaapplaats te moeten zoeken als ze al erg moe zijn.

ik adviseer om in ieder geval misschien toch iets meer uit te geven en het van te voren vast te leggen. heel veel mensen op dit forum hebben het over priceline, misschien is dat al een optie.

Trainspotters
17-08-06, 18:49
Hoi Suzan,

Op de bonnefooi is best wel te doen in juli.
Natuurlijk zal je af en toe wat verder moeten zoeken maar maakt dat het nou net niet een beetjes spannender?

groet,
Trainspotters

susan
17-08-06, 20:54
Het lijkt me ook wel leuk om een week ergens in een villa met zwembad te zitten en van daar uit van alles te doen. En dan nog een dag of 9 rond te trekken. Die villa willen we dan natuurlijk wel al in Nederland boeken.

Eric
18-08-06, 10:03
Het is geen enkel probleem om hotels te vinden in july in Florida.
Ik heb het al heel vaak gedaan, en het komt maar zelden voor, dat je een vol hotel vind, en dan is het volgende hotel hoogstens 10 minuten verderop.
Alleen als je echt ergens een hotel aan het strand wil hebben kan het vooral in het weekend wat moeilijker zijn, maar nog steeds goed te doen.
July is trouwens geen hoogseizoen in Florida, dat is de kerstperiode.
Eric

VinMor
18-09-06, 10:23
Volgend jaar april(van 2 t/m 12), wil ik met me vriendin en mijn ouders naar Miami. Nu heb ik een aantal vragen, sorry als ze al gevraagd zijn.

1) Wat zijn een beetje betaalbare hotels(middenklasse, +/- 50 euro per dag)?
2) Wat zijn de dingen die je daar echt moet zien?
3) Hoeveel graden is het ongeveer in april, in Miami?
4) Hoe ver ligt Orlando(Disney World) van Miami?


Alvast bedankt voor de moeite :!:

Britt78
18-09-06, 11:15
Hoi Vincent,

Voor betaalbare hotels zou je gewoon eens op het internet moeten zoeken of de tips m.b.t. hotels op dit forum na moeten gaan.
Dingen die je in ieder geval moet zien als je in Miami bent is Bayside (een gezellige 'boulevard' met allerhande winkeltjes en restaurants aan de jachthaven waar zo goed als iedere avond een live optreden is), Ocean Drive (een zeer bekende straat waar het gaat om zien en gezien worden, het huis van Versace staat hier ook), Lincoln Av. (ook een gezellige autoloze straat met winkels en restaurants). Coconut Grove is ook best leuk om te zien, vooral in het weekend erg druk. De Cubaanse wijk vind ik persoonlijk ook altijd leuk, maar hier moet je vooral overdag naar toe.
's Avonds is het hier niet veilig! En zo zijn er nog veel meer dingen te zien en te doen. Als je echt goed wilt shoppen adviseer ik je om Sawgrass Mills Mall op te zoeken. Echt een megagrote mall!:lol: En als je toch naar Bayside gaat, is het erg leuk om een boottocht te boeken die langs de huizen van de sterren vaart. Erg leuk om te zien!
Wij zijn twee keer in april geweest. 1 keer was het iets frisser, zo rond de 23 graden (als je dat echt fris mag noemen...). Maar het jaar daarop was het iedere dag rond de 30 graden. Er valt dus niet concreet te zeggen wat de temperatuur is, maar over het algemeen is het gewoon lekker weer!
Orlando ligt op een uur of 3 rijden bij Miami vandaan. Als je dus naar een park wilt, adviseer ik je om in ieder geval een nachtje in Orlando te blijven. Want 3 uur heen rijden en een hele dag in een park vertoeven is best slopend. Als je dan ook nog 3 uur terug moet....

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt. In ieder geval wens ik je alvast heel veel plezier!

Groeten, Britt

VinMor
18-09-06, 12:34
Bedankt voor je reactie.

Heb nou het Sonesta Hotel op het oog. Kent iemand dit hotel? (http://www.sonesta.com/coconut_grove/) en kan iemand mij vertellen of het een beetje goed gelegen ligt?

Is er een mogelijkheid om met de trein naar Orlando te gaan? Of moet je echt persé met de auto?

Met 23 graden kan ik ook al leven, zolang de tornado's wegblijven ;)

Hoe ver is dat winkelcentrum? Ik weet dat het in Sunrise ligt. Hoe ga je daar het beste heen?

Eric
18-09-06, 13:19
Beste Vincent, allereerst natuurlijk hartelijk welkom op dit forum.
Hardstikke leuk plan om volgend jaar met je vriendin en ouders naar Miami te gaan.
Gezien je vraagstelling vermoed ik dat dit je eerste keer die kant op is.
Ik zou je in ieder geval aanraden nu meteen naar de boekwinkel te rennen, en een goede (bv Capitool) gids over Florida te kopen.
Maar los daarvan.
Wat zijn jullie precies van plan in Miami te gaan doen? Gaan jullie voor een strandvakantie? Dan ga je in april volgens mij naar de verkeerde plek.
Zowieso is de strandbeleving in Florida anders als bij ons. Geen drukke stranden met allerhande eet- en drinktentjes.
In april zijn de stranden nagenoeg uitgestorven.
Verder begrijp ik dat jullie niet van plan zijn een auto te huren. Je moet je echter wel realiseren, dat je zonder auto erg onthand bent. Ondanks het feit dat er wel degelijk openbaar vervoer bestaat, is dat niet op toeristen ingesteld, en kost het heeeeel veel tijd.
Je zou dan zeker een hotel in SoBe moeten nemen, dan kun je tenminste nog lopend naar de winkels en restaurants.
Shoppingmalls kun je zonder auto eigenlijk niet heen.
Orlando is vanaf downtown Miami echt wel 4 uur rijden met de auto, tenminste als je echt hotel ---> hotel rekent.
Verder vind ik in Orlando veel meer te doen dan in Miami, en ook zijn de hotels een stuk voordeliger.
Misschien een paar dagen Miami, en dan door naar Orlando? En toch maar een auto?
Lees maar eens goed verder op dit forum, en we zijn altijd bereid om je vragen te beantwoorden.
Eric

Njit
18-09-06, 13:21
1) Wat zijn een beetje betaalbare hotels(middenklasse, +/- 50 euro per dag)?
2) Wat zijn de dingen die je daar echt moet zien?
3) Hoeveel graden is het ongeveer in april, in Miami?
4) Hoe ver ligt Orlando(Disney World) van Miami?

1) Voor 50 euro per dag slaap je niet in Miami. Een beetje OK hotel begint pas vanaf de 100 euro per dag (let wel, dit is de prijs per KAMER, niet per PERSOON). Kijk eens rond op Expedia.nl, Hotels.com etc
2) Dit is voor iedereen verschillend. Lees eens wat reisverslagen door.
3) Het gemiddelde weer kun je hier zien: Link (http://www.wunderground.com/NORMS/DisplayNORMS.asp?AirportCode=KMIA&StateCode=FL&SafeCityName=Miami&Units=none&IATA=MIA&normals=on). In april dus ongeveer tussen de 18 en de 28 graden..
4) Hier kun je je route plannen: Map 24 - USA (http://www.nl.map24.com/?ol=nl-nl&map=nt_america). Reken op 4 uur rijden.

VinMor
18-09-06, 14:35
Beste Eric,
Bedankt voor je reactie. Aan zo'n gids zat ik inderdaad ook te denken! Ik ga niet om het strand naar naar Miami, maar meer gewoon voor het relaxen, shoppen etc. Ik heb geen idee waar SoBe ligt :-\". Ik zal overleggen of we toch geen auto moeten huren, is dat een beetje betaalbaar in Amerika? Ik ben ook niet zo'n attractie mens, en aangezien Orlando voornamelijk uit pretparken bestaat(toch??) vind ik Miami meer aanspreken. De helft van de vakantie verhuizen naar een ander hotel zie ik ook niet echt zitten, omdat je dan alles weer in moet pakken.

Bedankt voor je hulp!
1) Voor 50 euro per dag slaap je niet in Miami. Een beetje OK hotel begint pas vanaf de 100 euro per dag (let wel, dit is de prijs per KAMER, niet per PERSOON). Kijk eens rond op Expedia.nl, Hotels.com etc1) Daar was ik inderdaad ook achter gekomen. Heb nou een hotel genaamd 'Sonesta' (http://www.sonesta.com/coconut_grove/) op het oog. Iemand ervaring met dit hotel?

Njit
18-09-06, 15:33
Ik zal overleggen of we toch geen auto moeten huren, is dat een beetje betaalbaar in Amerika?

Kijk hier bijvoorbeeld eens voor de prijzen: Link (http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/alamo_florida.html)

Ga daarbij minimaal uit van een All Inclusive (B) pakket. Ik ga er trouwens vanuit dat je 25 jaar of ouder bent. Daaronder moet je namelijk toeslag betalen. Onder de 21 wordt het helemaal lastig.


Ik ben ook niet zo'n attractie mens, en aangezien Orlando voornamelijk uit pretparken bestaat(toch??) vind ik Miami meer aanspreken.

Dit klopt natuurlijk wel een beetje maar een attractiepark in Orlando kun je niet echt vergelijken met wat er in Nederland staat. De tip van Eric over de Capitool gids is denk ik wel een goeie. Dan kun je je een beetje een beeld vormen..

Michael66
18-09-06, 19:43
Aan zo'n gids zat ik inderdaad ook te denken!Capitool is een goeie!


Ik ga niet om het strand naar naar Miami, maar meer gewoon voor het relaxen, shoppen etc.
Daarvoor hoef je niet in Miami te zijn, daar zijn nog veel meer plaatsen voor te bedenken, vooral aan de westkant van Florida, maar ook Orlando is daar zeer geschikt voor. Kijk eens een reisgids in, Capitool is een hele goeie!


Ik heb geen idee waar SoBe ligt :-\".South Beach = Miami. In diverse reisgidsen vind je er een heleboel info over, Capitool is wel een goeie met veel info.


Ik zal overleggen of we toch geen auto moeten huren, is dat een beetje betaalbaar in Amerika?Via de zoekfunctie op dit forum kun je een heleboel info over autohuur vinden. Kijk ook eens op http://florida.startpagina.nl


Ik ben ook niet zo'n attractie mens, en aangezien Orlando voornamelijk uit pretparken bestaat(toch??) vind ik Miami meer aanspreken.In Orlando is zoveel meer te doen! Als je dan toch de Capitool gids hebt aangeschaft, kun je daar een heleboel info uit halen!


De helft van de vakantie verhuizen naar een ander hotel zie ik ook niet echt zitten, omdat je dan alles weer in moet pakken.Da's nog altijd beter dan voor een dagje 4 uur heen en 4 uur terug naar Orlando te rijden.

Veronique
18-09-06, 21:31
Hai Vincent,

Een leuk goedkoop hotelletje is het 3 sterren Dorchester hotel, ligt midden in het Art deco destrict en vlakbij South Beach. Dit hotel kost bij Oad slechts 20 euro per nacht (op basis van logies). Een nadeeltje is het parkeren van je eventuele huurauto, dit kost 18 dollar per dag.

Leuk om te doen is ook het Seaquarium of een boottochtje maken om huizen van the rich and famous te spotten. Op iedere hoek van de straat kun je deze tochtjes boeken evt. in combinatie met een bustour door Miami die oa. Coral Gables, Little Havana, en downtown Miami aandoet.

In ieder geval heel veel plezier daar,
groeten Veronique

Britt78
18-09-06, 22:27
Hoi,

Het Sawgrass Mills Mall ligt op ongeveer drie kwartier rijden bij Miami vandaan. Als ik er ben, rij ik er zo naar toe, maar om dat nu zo uit te leggen... dat gaat me niet lukken. Weet ook niet precies welke afslag etc. je moet hebben. Maar... Sawgrass Mills is heel bekend, dus vraag je aan de concierge van je hotel hoe je moet rijden, krijg je zonder twijfel meteen een kaart met driving directions! En ik las dat je o.m. om te shoppen naar Miami gaat, dus zoals eerder gezegd; deze mall dan niet overslaan! Ik weet eigenlijk niet of je er ook makkelijk met OV kan komen, wij hebben altijd een auto tot onze beschikking. Vinden wij echt een 'moetje', maar volgens mij ben je er al enigszins uit en huur je toch een auto. Verstandig!

Groeten, Britt

stroke
30-09-06, 22:19
ah ok bedankt voor de enige info ;)
van kleins af droom ik al om naar de verenigde staten te gaan, meer specifiek florida, enja, nu komt mijn droom toch wel uit :D
Ik plan mijn reis voor volgende zomer, van 24 juli tot en met 8augustus 2007.
Wat wel in mijn nadeel speelt, is dat ik dan nog maar 18 zal zijn. Dus geen auto en zo.
Maar ik denk dat als je hotel in south beach gelegen is (san juan hotel) er geen probleem zou mogen zijn.
Nu wou ik toch wel vragen: rijden er veel taxi's rond? dat zou het al een stuk gemakkelijker maken.
Of hebben jullie nog enkele suggesties?
Alle info is welkom ;)

Eric
01-10-06, 00:00
Ja, als je 18 bent, heb je wel wat nadelen, ofschoon het volgens mij wel mogelijk is om een auto te huren, maar dan voor de hoofdprijs.
Maar zonder auto moet het ook kunnen, je bent jong en avontuurlijk.
Taxi's zijn er in overvloed, en ze zijn nog betaalbaar ook.
Verder zijn er echt wel bussen, alleen die zijn niet toegespitst op de toeristische dingen, maar met wat uitzoekwerk kun je toch overal komen, ondanks dat je veel tijd verliest.
Ik weet niet welke bus er in de buurt van SawGrass Mills komt, maar we hebben een forummer daar in de buurt (plantation) wonen, die je misschien wel verder kan helpen.
Eric

stroke
01-10-06, 01:00
ik denk toch dat ik veel gebruik zal maken van taxi's. Hopelijk valt het hotel mee, aan de foto's te zien wel, maar ja, schijn kan natuurlijk bedriegen :???:
Vind je er ook gemakkelijk grootwarenhuizen, om de gewone inkopen te doen?

leuk om te weten. en nu ik toch bezig ben:lol: :mrgreen: is het eten duur daar? want we nemen wss een hotel met alleen ontbijt.

Eric
01-10-06, 19:41
Eten kun je zo duur maken als je wilt.
Fastfood in vele vormen is het goedkoopst, en ook het eten in de foodcourts is zeer betaalbaar/goedkoop.
Dan heb je een hele range van Familierestaurants, zoals Garfields, Applebees etc waar je voor een dollar of 20 goed kan eten. De prijzen variëren een beetje per lokatie.
Ook heb je nog schep maar raak voor een knaak (Pondorosa en Sizzler) maar daar zijn de meningen erg over verdeeld.
Dan heb je nog de Steakhouses, Grillrestaurants zolas Lone Star en Outback, waar je iets meer kwijt bent, maar die ook iets beter zijn.
Er tussen in heb je bv TGI Friday's.
En nu ben ik nog 90% vergeten...... (Chili's, hmmm)
Dus: voor elke prijs kun je je buikje vullen.
Eric

Florida freak
02-10-06, 14:07
leuk om te weten. en nu ik toch bezig ben:lol: :mrgreen: is het eten duur daar? want we nemen wss een hotel met alleen ontbijt.

In SawGrass Mill kan je goed eten voor weinig geld, wij hadden een maaltijd (indische dacht ik ) super lekker ,en zoveel dat we het niet op kregen.
Wij hebben onze slag wel geslagen daar ,en onze zoon des te meer :-\"

stroke
02-10-06, 20:39
hallo,

ik ben druk bezig mijn reis naar miami, volgende zomer, aan het plannen.
Het grootste probleem voor mij is het zoeken van een verblijfplaats.
De enige mogelijkheid die ik tot nu toe heb gevonden, zijn hotels (en dan nog wel in overvloed) en die vragen toch wel veel geld. Nu vroeg ik me toch af of je bvb geen campings, gastgezinnen, of andere mogelijkheden hebt die wat lager in prijs liggen. Liefst op , of toch zeer dichtbij, Miami Beach.
Iemand suggesties?

Michael66
03-10-06, 03:52
Heb je deze (http://www.hostelsweb.com/cities/miami.html) website al eens bekeken?

Voor goedkope hotels kom je altijd behoorlijk ver van Miami Beach terecht. En kamperen .... dat gaat daar in de buurt m.i. niet echt lukken.

Trouwens, wat vind jij eigenlijk "veel geld"? Als je aangeeft wat je ongeveer per nacht wilt besteden kunnen we je misschien wat gerichter helpen zoeken.

stroke
03-10-06, 18:31
we rekenen toch op een maximum van 100 euro per nacht (totaal 15 nachten). we zijn met twee en daarbij zouden we graag nog half pension hebben . Misschien kan ik dan rekenen op een totaal van 2000 euro?:lol:

Die youth hostels zien er toch ook wel zeer interessant uit, aangezien we nog maar 18 zullen zijn.
Heb je dan veel mogelijkheden in een hotel die je hier niet hebt?
Iemand ervaring hiermee?

Eric
03-10-06, 23:50
Stroke, voor € 100 per nacht, dwz $ 120,00 kom je makkelijk weg hoor, alleen half pension is niet gebruikelijk in Amerika.
Heb je al eens op Roomsaver.com of zo gekeken?
Eric

Michael66
07-10-06, 12:15
Dit tripje (http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/miami-one-day-tour.html) kwam ik tegen bij UndercoverTourist (http://www.undercovertourist.com): Dagtripje van 15 uur vanuit Orlando naar Miami voor $64. Vooral leuk als je geen auto hebt, of om een dagje tussendoor eens te kijken wat er in Miami te beleven is.

Vertrek vanuit Orlando (diverse opastapplaatsen) tussen 6.45 en 8.00u.
Rond 11.00u kom je aan in Miami bij de Bayside Marketplace, waar je de mogelijkheid hebt om te shoppen en een boottocht te maken langs de huizen van bekende rijken (voor $14 extra).
Om half drie vertrek je daar weer richting South Beach, waar je tot 18.00u kunt blijven. Dan vertrek je weer richting Orlando waar je rond 22.00u aankomt.

Alleen op dinsdag en zaterdag.

bono
07-10-06, 12:18
He Michael,

Kan je het ook andersom doen??
Wij verblijven in Miami en dachten er over om een dagje naar Orlando te gaan.
maar als het ook zo kan dan is het misschien net zo makkelijk.
Ik zal de link even proberen(zit op mijn werk dus kan niet zo veel op het net zitten)

groetekes monique

noortje
09-10-06, 10:31
HI!

wij hebben een hotel aan South Beach geboekt, via het reisburo. Wij gaan over twee weken, 27 euro per persoon per nacht, tegenover het strand.. Dat is toch niet veel geld?

Succes,
Kuoni is de maatschappij, hebben diverse hotels tussen 27 en 37 euro per nacht in de gids staan, pal aan het strand. (op paar honderd meter loopafstand).

Dr. Phlox
09-10-06, 11:30
Om het vanuit Miami naar Orlando te rijden in een dag (zelf rijden) en dan nog een pretpark te bezoeken is wel vermoeiend. Zeker als je in de avond nog het hele stuk moet terug rijden. Zelf hebben we het andersom gedaan. Vanuit orlando een dag naar Miami en ook nog naar Billy Swamp (een behoorlijk stuk op de weg richting Napels) en weer terug naar Orlando. We waren in iedergeval behoorlijk moei.

Grz
Dr. Phlox

Chanty
09-10-06, 11:45
Hmmm...toevallig twijfelde ik om te kijken voor een dagje Miami... Dit klinkt op zich heel goed. Je bent er dan een redelijke tijd en het is ook niet duur. Is het aan te raden om een dagje Miami te doen, of is dat zonde van de Orlando tijd?
Gr Chantal

Eric
09-10-06, 13:22
Dat soort dingen voor een ander beslissen is erg moeilijk.
Het is natuurlijk altijd leuk om South Beach een keertje te zien, al is het maar voor een paar uurtjes.
Houd er wel rekening mee, dat je meer tijd kwijt bent met reizen, dan dat je daar kunt besteden.
Misschien als ik zeker wist dat ik voorlopig niet in Miami zou komen, dat ik het zelf wel zou doen, maar waarom wacht je niet tot je ter plaatse bent met die beslissing?
Je kunt altijd de avond van te voren zeggen: Morgen gan we een dagje naar Miami, lekker om een uur of 8 in de auto zitten, de hele middag daar en om een uur of 7 retour gaan.
Eric

Chanty
10-10-06, 21:07
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met Gator Tours? www.gatortours.com (http://www.gatortours.com)

Gr Chantal8-)

Michael66
11-10-06, 06:53
Dat is niet waar hoor, Special traffic heeft al tientallen jaren reizen naar Florida in het programma !!
Ben er zelf in ik dacht 1983 mee geweest....
Ik heb ook ooit een floridatrip bij ze geboekt. Toen ik nog jong en onbedorven was, en vooral onwetend ....:lol:

Ze bestaan inmiddels niet meer onder die naam. Als ik Special traffic opzoek kom je terecht bij Kuoni Travel Nederland (http://www.kuoni.nl/), onderdeel van The Kuoni Travel Group (hier (http://www.kuoni.nl/bedrijf.asp) vind je het bericht dat ze vanaf december 2005 van naam zijn gewijzigd). Die hebben als internet-kanaal vooral Netvacations (http://www.netvacations.nl/). Ze hebben een beperkt (standaard) aanbod voor Florida, maar daar zitten wel soms leuke aanbiedingen bij.

Om even weer on-topic te gaan: Kuoni heeft ook een aantal hotels in Miami in het aanbod. Klik (http://www.kuoni.nl/reis.asp?reis_id=1413#)! Prijzen vind je aan de rechterkant door op "Prijsoverzicht" te klikken.

Njit
19-12-06, 23:40
South Beach is een gedeelte van Miami Beach.


Miami Beach
Het strand van Miami Beach is breed en het zand is lekker zacht. Over de "boardwalk" die langs het strand loopt kun je heerlijk hardlopen, wandelen of rollerbladen. Verder zijn op een aantal plaatsen toiletten en douches aanwezig en zijn ook de bekende "lifeguard stands" verspreid over het strand.
South Beach is het meest trendy (denk ook aan het South Beach dieet) gedeelte van Miami Beach en ligt, zoals de naam al doet vermoeden, in het zuiden van Miami Beach. Het prachtige witte zand strand is omgeven door art deco gebouwen en palmbomen. Direct aan het strand gelegen ligt Ocean Drive dat North Beach verbindt met South Beach. Aan deze weg liggen diverse hippe restaurants, hotels, winkeltjes en nachtclubs. Met wat geluk loop je hier een filmster of fotomodel tegen het lijf!

http://www.florida-vakantie.nl/stranden-van-florida.html

DaXearo
20-12-06, 13:53
Hello,

Ik ben deze maand (12/2006) een kleine week naar New York geweest; mijn eerste verblijf in de States. Ik keek er al jaaren naar uit!
Ik vond het gewoon fantastisch!; veel bezocht, lekkere sfeer, vriendelijke mensen, ...
Ik kan niet wachten om weer naar de States te trekken en daarom ben ik van plan de komende maanden naar Miami te gaan.
Kan je in Miami zèlf een week volkrijgen?
Ik ben NIET van plan een auto te huren, verplaatsingen zou ik doen met de metro (of taxi) zoals ik dat in NYC heb gedaan.

De bedoeling van mijn bezoek aan Miami is de sfeer opsnuiven, een aantal dingen bezoeken, genieten van het weer en het nostalgisch gevoel van de Miami Vice serie opwekken :)
Wat is de beste periode om naar daar te trekken? Ik heb geen zin om een orkaan tegen te komen zoals ik dat op de Dominicaanse Republiek (09/2004) voorhad...
Kwa budget: met 1100 eur kwam ik in New York toe (ALLES inbegrepen: hoStel (!), vervoer (metro), bezoeken, eten, vlucht, reisbijstand,...)

Kunnen jullie mij wat tips geven?

Hartelijk dank!

Eric
20-12-06, 14:21
Beste DaXero,
Allereerst welkom op dit forum.
Ik denk dat je een beetje verkeerde voorstelling van Miami hebt, het is niet zo'n stad als New York, gewoon niet te vergelijken.
terwijl je in New York inderdaad met het OV overal prima kan komen, kan dat volstrekt niet in Miami.
Trouwens, er is geen Miami, je hebt Miami Beach, met als voornaamste onderdeel (voor toeristen dan) SoBe, en je hebt Bayside en de shoppingmalls in greater Miami. Verder heel veel suburbs waar je als toerist niets te zoeken hebt.
Als je alleen maar wilt uitgaan en zo, moet je echt in Miami Beach zijn, maar ik denk dat je er in een paar dagen helemaal uitgekeken bent. Misschien al eerder als je geen vervoer hebt.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens, en overweeg je doelstellingen eens.
Eric

Jasmino
22-12-06, 09:27
Miami is een leuke stad en er is genoeg te beleven. De stad is inderdaad wel veel meer verspreid dan bijvoorbeeld NYC, zodat je eigenlijk wel een auto nodig hebt. Miami Beach is inderdaad erg leuk, hier krijg je makkelijk alleen al 2 dagen om. Verder is de bayside ook erg leuk. Ik zou een dag besteden aan Coconut Grove en een dag aan Coral Gables, ik zou naar de Fairchild Tropical Garden gaan en het nabij gelegen state park (weet niet meer hoe die heet). Als je houdt van uitgaan en shoppen en dat wil combineren met een aantal leuke bezienswaardigheden is een weekje prima te doen! Maar je moet het niet vergelijken met NYC, Miami is een heel ander soort stad.

Als je een stad zoekt die vergelijkbaar is met NYC zou ik overwegen een week naar Chicago te gaan, dat staat bij mij ook nog op het lijstje! Verder is San Francisco ook een heel leuke stad voor een stedentrip!

Eric
22-12-06, 23:02
Jasmino, je hebt gelijk, in zoverre dat je natuurlijk wel een week kan besteden in Miami, ofschoon je die dingen die je opnoemt ook in 3 dagen kunt zien.
Je vergeet trouwens het holocaust monument.
Maar............ wat ik bedoelde dat er veel betere alternatieven voor een stadsbezoek zijn, zoals je al aangeeft Chicago en San Francisco, inderdaad de twee beste voorbeelden.
Het ging mij erom, dat ik de indruk kreeg dat topicstarter dacht dat Miami net zoiets als New York is, en we zijn het er allemaal overeens dat dát zeker niet het geval is.
Eric

guilly1
28-02-07, 00:08
Hallo mijn man en ik gaan op 5 mei naar Ft laudardale we gaan een weekje cruisen, nou heb ik een aantal vraagjes.

Hoe lang doe je vanaf de luchthaven naar port evergalades? En ongeveer wat betaal je voor een taxi.

Is er genoeg te doen in en omgeving van Ft lauderdale? Zo ja welke tips? hi hi.

Wij komen op 12 mei terug en dan gaan we met huurauto (ALAMO) van ft. lauderdale naar miami, daar blijven we een nachtje overnachten om dan de volgende dag weer door te cruisen:lol: .

Op 23 mei vetrekken we vanaf Palm Beach naar Amsterdam, nu twijfelen we of we die nacht ervoor in miami blijven of beter naar ft. lauderdale moeten rijden. Hoelang is het van ft lauderdale naar west palm beach?

Het zijn nogal wat vraagjes maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes Pilly en RayO:)

foetsie
28-02-07, 00:36
Pilly,

ik neem aan dat je Miami airport bedoelt ?? ik heb hetzelfde probleem kom 7 april aan en cruise 9 april (los geboekt) ik ben nog bezig om het uit te zoeken maar had al gedacht om 1 dag een auto te huren voor Miami - FT Lauderdale plm 28 euro drop off in Florida zou nl. gratis moeten zijn ik houd je op de hoogte de reisorganisities rekenen ongeveer 55 euro pp aan transfer dus dat gaan we zeker niet doen

greetz Henk

guilly1
28-02-07, 00:54
Ja dat klopt we komen in Ft laudardale aan, maar daarna moeten we de volgende dag de auto in Miami Airport inleveren, hun bieden een shuttle van en naar de haven.
Verder bedoel ik dart ik van uit West palm Beach mijn vlucht naar washington en daarna AMS. Dus niet vanuit MIAMI vertrek.
Ik ben zeer benieuwd!

jaap
06-03-07, 21:12
Airport Ft Lauderdale >> Port Everglades is 15 minuten per taxi en kostte vorig jaar 20 dollar voor de rit (niet per persoon). Er staan overal taxi's genoeg (airport en ook terug uit de haven)
Shuttle gaat erg laat en wil zo vol mogelijk zitten. Neem de kans waar zo vroeg mogelijk aan boord te zitten en neem de taxi. Je mag vaak al om half twaalf of zelfs eerder aan boord, soms nog niet in je hut, maar je mag wel een bordje vullen met alles wat je lekker lijkt.
.
Reken op een paar losse dollars voor de koffers die je aan een kruier bij de cruise moet geven. (ook als je van boord gaat)

Autohuur voor 1 dag is vrij duur. Ik zou een taxi nemen. Reden; of je nu 1 liter benzine verstookt of de hele tank leegrijdt moet je een volle tank betalen (40 dollar extra bovenop de huurprijs)

Verkeer in Miami is een ramp, zeker als je van de doorgaande weg af bent.
Ga je toch met de auto noteer dan als tip; rijdt één rechte streep en neem daarna dezelfde weg terug.
Als je afslaat kom je in een labyrinth van 4-baans autowegen met fly-overs en gescheiden rijbanen waar je maar moeilijk je weg kan vinden en niet kan afslaan waar je dat tevoren op de kaart had gedacht.

Als je voor de eerste keer in Miami met de auto gaat rijden denk je dat je gek wordt en ben je blij weer op de hoofdweg te zitten.

Dropoffkosten zijn er niet in Florida.

Heb je nog geen auto geboekt, vergelijk dan goed. Wij hebben nu via ebookers geboekt, maar telkens is er een ander bedrijf goedkoper, dus goed zoeken.

Als je van winkelen houdt ga dan naar AVENTURA MALL in Ft Lauderdale. Die is stukken gezelliger dan SAWGRASS MILLS. (zie Google)

Ritje Miami West Palm Beach schat ik op 2 uur via de 1A of de 1A1.
Via de snelweg ook 2 uur, want voor je op de snelweg zit ben je ook nogwel even bezig.

Coolgang
23-03-07, 16:52
Beste mede-fora gebruikers,

Na lange tijd ga ik weer terug naar Miami, dus heb geen idee hoe het er nu allemaal uitziet.
Ik ga o.a. een cruise maken (richting Caribbean, Carnival).

Nu heb ik de volgende vragen:

1) Ik wil het liefst een hotel in South Beach, Ocean drive op loopafstand. Tenzij iemand mij ervan kan overtuigen een hotel te nemen in het goedkopere Miami beach en te rijden naar Ocean drive omdat je je auto ergens prima kwijt kan. (ik wil met name South beach dus voor het uitgaan).

2) Ik wil ook een auto huren bij aankomst (4 mei, vetrek 6 mei cruise, terug Miami 13 mei).
Ik heb mij echt kapot gegoogled maar heb niet echt een car rental gevonden die een degelijke shuttle service levert naar port of miami. Of tenminste, tegen normale prijzen. Ik weet dat Hertz wel een pickup heeft op Port of Miami, maar geen drop-off. Heeft iemand ervaring hoe dus de auto bij inleveren op 6 mei naar port of miami te gaan (behalve taxi, en op 13 mei weer een auto huren). Dollar schijnt ook een shuttle aan te bieden van port maar dat schijnt een aardig afstandje te zijn, thrifty heeft niet echt aantrekkelijke huurprijzen (met loss/damage verzekering).

Mijnreisschema zou als volgt zijn (2 personen):
4 mei aankomst Miami, pickup Miami airport, drop off 6 mei Port of miami.
13 mei terug op Port, 1 dag autohuur pickup ergens Port, drop off Miami airport.

Bij welke mij kan ik het beste terecht of heeft iemand ervaring hiermee? OF indien iemand promo codes weet zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Alvast bedankt!

jaap
23-03-07, 18:33
hoi, Zo moeilijk is het niet, neem gewoon een taxi. Of parkeer je auto bij de haven. Kost dacht ik vijftien dollar per dag. Het is het een of het ander. Volgens mij liggen alle autoverhuur bedrijven naast elkaar op een groot terrein. Wij waren 20 dollar kwijt voor de taxi. Andere keer auto geparkeerd bij de haven maar dat was voor 4 nachten. We waren toch ongeveer even duur uit dan dat we de auto hadden ingeleverd. Want losse dagen huren kwam ongeveer net zo duur als een hele week aaneengesloten. Hebben ook een keer een hotel met shuttle naar de haven gehad maar die gaat pas heel laat rijden.

Pat Riley
24-03-07, 18:55
Tijdens ons verblijf op SoBe zijn we een paar nachten in het "Jazz on South Beach" hostel gebleven, aan het begin van Washington Ave. Je zit met enkele minuten op Ocean Drive. Ze organiseerde ook clubavonden, dus met een sloot mede-hostellers naar een club.

De uitgaansgelegenheden op Ocean Drive vondt ik zelf niet zo super, er zit maar één echte club op die straat, de rest zijn normale kroegjes / restaurants.

Als je wil parkeren op SoBe zou ik je de parkeergarage op 7th & Washington Ave. adviseren, 2 blocks van Ocean Drive en niet te duur voor Miami begrippen...

foetsie
31-03-07, 01:37
ok we gaan het meemaken/proberen . het reisburo vond het ook wel grappig en heeft telefonisch bevestiging gevraagd of de benzine inderdaad inclusief is .dit werd bevestigdwe huren nu voor een dag een auto Alamo gold (compact 28 euro) p/u Miami ap drop off Fort Lauderdale a/pik laat weten of dit werkt vertrek 7-4een andere optie is ook via www.easyepress.biz

patrickreijnen
02-04-07, 13:08
Als je bij alamo huurrt kan je de auto inleveren op Collins Avenue. Dat is op loopafstand van de hotels in South Beach. Naar de cruise terminal kan je een taxi nemen. Kost circa 20 dollar. Bij terugkomst met de boot kan je in de haven de alamobus nemen die je naar het verhuurstation brengt.

Ik heb het zelf ook twee keer op deze manier gedaan en ik vind dit d ebeste oplossing

skepertie
11-04-07, 21:09
Hallo amerika vakantiegangers :)

Ik ben nieuw op dit forum, ik wil komende zomer miami graag bezoeken, lijkt me erg leuk! Ik ben al eens op vakantie geweest in Amerika in Orlando, heb daar met de schoonfamilie allerlei pretparken, waterparken, seaworld shuttle lancering gezien endergelijke.. was een onvergetelijke vakantie. Maar nu wil ik komende zomer weer graag heen, ik zou strand (miami) willen combineren met iets anders (andere stad)... ik heb echter geen idee welke... ik zou dan per vliegtuig willen switchen naar een nieuwe plek ( ben geen rondtoerder met auto 8-) ). In Miami wil ik graag bezoeken voor strand , zon , malls en graag een wedstrijd van de Miami Heats bezoeken. Iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag wat eventuele ideeen zijn van jullie....

Alvast bedankt!!! =D>

VinMor
11-04-07, 22:20
Indian Creek Hotel(waar ik op dit moment ook verblijf) is een mooi hotel met Ocean Drive redelijk binnen loopbereik. Wij zijn er nu 2 keer naar toe gelopen, wat een half uurtje duurt, en hebben nog niet geklaagd over de afstand. Het is ook nog een betaalbaar hotel.

skepertie
12-04-07, 13:43
Bedankt voor de reactie!

Ik zou ongeveer 10 dagen willen. Ergens, zeg maar halverwege, zou ik ergens anders heen willen in Amerika. Deze reis zou ik niet met auto willen doen, dus ik ben niet beperkt tot afstand zeg maar ( vliegtuig legt sneller grotere afstand af natuurlijk :) ) Mijn eigen ideeen waren inderdaad ook New York of maybe Vegas. Key West is iets wat ik nu een paar keer ben tegengekomen, is dit vlak bij Miami? Wat zou daar eventueel te doen zijn ? De vraag was dus eigenlijk zo van, met welke stad is dat eventueel te combineren, en dat is natuurlijk ruim want je hebt zoveel steden, alleen zou ik graag steden horen met ervaringen van mensen... ik bedoel op Internet lijkt alles mooi 8-).

GR. Jeroen

Njit
12-04-07, 13:56
Hoe lang wil je in die andere steden verblijven? New York kun je makkelijk 5 dagen vermaken (minimaal 3). Las Vegas heb je meestal na 3 dagen wel gezien.

Key West ligt onder Miami. Je rijd er via een hele lange brug heen.

http://img84.imageshack.us/img84/4778/keywestut9.jpg (http://imageshack.us)

Key West gaat men heen voor de sfeer. Zie ook http://www.keywest.com/


-----
Kijk verder eens op het AA forum (http://www.allesamerika.nl/forum/). Dit is meer gericht op de rest van Amerika. Hier kun je je vragen over New York en Las Vegas beter kwijt.

Eric
12-04-07, 16:45
Beste Jeroen.
Ik zou allereerst eens kijken, wat handig en voordelig is.
Als je bv. met een Amerikaanse mij vliegt, heb je een overstap in de USA, en dan mag je daar zonder bijbetalen (dat heet een stopover) een paar dagen verblijven.
Je mag meestal zelfs heen en terug via een andere overstapplaats (als die maar op de route ligt) vliegen, dan heb je dus twee verschillende steden die je zomaar kan bezoeken.
Ik zou me bv. heel goed kunnen voorstellen dat de combinatie Amsterdam - Washington (3 dagen) - Miami (incl Key West voor de sfeer en de stranden) - New York (3 dagen) - Amsterdam een geweldige reis voor je is.
Dit zou je bv. heel goed met Delta kunnen verwezelijken.
De andere mijen hebben weer andere mogelijkheden.
Succes, Eric

nounou
13-04-07, 15:04
Weet iemand hoe een strand noemt die ongeveer 22 km lang is en bekend bij de rich &famous tis voor een wedstrijd van martinair je kan 2 tickets winnen naar florida?

Pat Riley
15-04-07, 13:21
Met deze vraag kan ik je helpen. Wij zijn vorige maand ook naar Miami geweest, en met een auto een rondtour gemaakt. Voor de laatste dag hadden we in Nederland al kaarten voor Miami Heat vs. Chicago Bulls geregeld. We zaten helemaal bovenin (absoluut geen probleem, goed overzicht) en de kaarten kostte iets van 12 dollar.

Hoe regel je zoiets? Nou zoals gewoonlijk staan er genoeg mensen voor de deur die je een kaartje proberen aan te smeren, legaal of niet. Wij hebben dus via ticketmaster.com kaarten gekocht die we van te voren konden ophalen bij het stadion (Will Call). Bestellen moet via Credit Card en vergeet deze niet mee te nemen samen met ID als je die kaarten ophaal.

Ik ben al bij wat sportgelegenheden in Nederland geweest maar het is idd een hele ervaring om een wedstrijdje Heat mee te maken. Een grote show is het :D

Als je nog meer vragen heb hoor ik het graag...

Michael66
15-04-07, 19:25
Als je "komende zomer" een wedstrijd van de Miami Heat wilt bezoeken heb ik helaas een teleurstellend bericht voor je: in de zomer spelen ze geen wedstrijden. De NBA-competitie loopt tot 18 april en daarna zijn de playoffs die doorlopen tot 21 juni (tenzij de best-of-seven-finals eerder beslist zijn). Mochten de Heat net zo ver als vorig jaar komen dan zal het erg lastig zijn om aan kaartjes te komen.
April 18: NBA regular season ends
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif April 19: Rosters set for 2007 NBA Playoffs
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif April 21: 2007 NBA Playoffs begin
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 7: The Finals, Game 1, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 10: The Finals, Game 2, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 12: The Finals, Game 3, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 14: The Finals, Game 4, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 17: The Finals, Game 5*, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 19: The Finals, Game 6*, ABC
http://www.nba.com/media/homepage/bullet.gif June 21: The Finals, Game 7*, ABC


Baseball is geen probleem, dat speelt de hele zomer door. In Miami wordt nog wel eens een wedstrijdje afgelast of uitgesteld vanwege het weer, in St. Petersburg heb je daar door het overdekte stadion geen last van. Kaartjes voor de Marlins en Devil Rays kun je ter plaatse gemakkelijk nog bemachtigen, uitverkochte stadions zijn een zeldzaamheid. Of het zou net zo moeten zijn dat er iets bijzonders aan de hand is, zoals de SF Giants op bezoek en Barry Bonds op het punt staat het record aantal homeruns in een carriere te verbreken ....

Have fun!!

Floor
23-07-07, 16:12
in augustus ga ik rondtrekken door florida. Ik wil in korte tijd zoveel mogelijk dingen zien en doen. Zo wil ik ook een of twee dagen naar miami. wie heeft er leuke tips voor mij op gebied van:
- bezichtingen
- overnachtingen (goedkoop tot mooie plek)
- eten
en dergelijke

alvast bedankt

Njit
23-07-07, 16:17
Misschien heb je wat aan ons reisverslag: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/
Er staat ook een reisschema bij met de dingen die wij in Miami hebben gedaan.

Over het hotel waar we geslapen hebben waren we trouwens erg tevreden.

SpaceAce
23-07-07, 17:20
Ter aanvulling van Njit ;)

Miami:

Rondje Coral Gables (vooral de Venetian Pool vond ik prachtig!)

Net voor zonsondergang gaan eten bij restaurant ‘Rusty Pelican’ op Key Biscayne

De Cocowalk

Holocaust Memorial (supertip!)

Lunchen ‘News Caf&#233;’ (en vooral genieten van de gepimpte auto's en bitches die langs komen rijden/lopen!)
Miami Metrozoo (ligt iets buiten Miami)
Monkey Jungle (ligt ook iets buiten Miami)
Bayside Marketplace
Art Deco
Overigens misschien een leuke tip voor een hotel, niet op Miami Beach maar zeker wel op een leuke locatie, namelijk in de wijk Coconut Grove: Sonesta Coconut Grove (http://www.sonesta.com/CoconutGrove/?src=ppc_Google_SonestaCoconut_SCG&iatano=09546386). Super luxe hotel, welke naast de Cocowalk is gevestigd.

djacana
18-08-07, 10:26
Ola,

Keep my fingers crossed because of Dean, maar a.s. maandag vertrekken we met 4 meiden naar Miami waar we een kleine week in een hotel in Southbeach zullen verblijven, daarna rijden we door de Everglades voor nog een week in Fort Myers.

Er zijn op 't net zoveel pagina's met tips/aanbevelingen etc, maar wat moeten we op de volgende gebieden nu echt gedaan/gezien hebben in Miami?

Sightseeing
Cultural
Food
Clubbing
Shopping

Muchos gracias!

Almereontour
18-08-07, 22:08
Shopping in Lincoln Ave. is een must. Maar als je in South Beach zit kan je deze straat niet missen.
Clubbing in South Beach is top. South Beach is hier zeer bekend om. Maar je komt niet overal zomaar binnen.
Wat betreft Food. Smaken verschillen maar ook hier kan je terecht in South Beach zoals in heel Miami en Amerika.
Wat betreft Sightseeing en Cultural. Het is maar waar je interesse naar uit gaat

SpaceAce
19-08-07, 00:23
Mijn persoonlijke voorkeuren:
(alhoewel we de boottocht en Bayside zelf niet gedaan/gezien hebben, maar ik zet deze er wel bij in het lijstje, aangezien ze wel interessant kunnen zijn)

Sightseeing
- Rondje Coral Gables (vooral de Venetian Pool vond ik prachtig)
- Miami Metrozoo
– Monkey Jungle
– Een boottocht langs de villa's van bekende mensen

Cultural
- Art Deco
– Holocaust Memorial (supertip!!)

Food
- Lunchen bij ‘News Caf&#233;’ op Miami Beach (vanuit hier kun je ook heel leuk naar de gepimpte auto's en de bitches kijken) :D
– Restaurant ‘Rusty Pelican’ (tijdens zonsondergang genieten van de skyline van Miami)

Clubbing
- CocoWalk (Hooters & Coyote Ugly Saloon)

Shopping
- Bayside Marketplace (zowel overdag als 's avonds)
- Coconut Grove (Coconut Grove Village/CocoWalk)

Rstar
20-08-07, 03:46
Ga eens uit eten bij Karu & Y.
De "hot" club op dit moment is de Pawnshop.
Beiden in Downtown Miami.

euskris
28-08-07, 00:20
Hallo mensen,

wij hebben voor 4-9 een vlucht naar Miami geboekt en vliegen 18-9 weer terug. Op 4-9-en 5-9 hebben we al een hotel geboekt (Carlton aan Collins ave) en daarna twijfelen we of we vanaf 6-9 al richting de keys gaan (met een nog te boken auto, tips iemand?) of we pas 7-9 vertrekken. Op Key West hebben we een leuke B&B gevonden voor 69 dollar per n8 welke we dan bv op 7-9 en 8-9 willen boeken. Daarna moeten we weer terug omdat we 10-9 tm 17-9 vanuit Fort Lauderdale naar de Bahama's gaan met Discovery cruise (we zitten dan in Port Lucaya resort).

Nu willen we o.a graag weten of het verstandig is om vanuit miami-airport (we komen om 17.45u aan) al een auto te huren of met de taxi naar het hotel te gaan.We zouden in principe ook wel een dag in miami een auto willen hebben maar twijfelen of dat we hem al vanaf het begin willen hebben ivm parkeren en het drukke verkeer bij aankomst(heb wel al de florida map op m'n tomtomtelefoon).Ook denken we dat we op 9-9 in fort lauderdale een makkelijk hotelletje bij de airport in de buurt nodig hebben ivm afleveren auto rond 05.00u(we moeten rond 06.00u al inchecken op de boot), volgens mij zijn er shuttles vanaf de airport naar de cruiseport dar, maar ook al zo vroeg??

In miami zelf is het openbaar vervoer goed te doen of de metro mover pakken, is dat iets? Het is allemaal een beetje laatste moment werk omdat we dit pas net allemaal geboekt hebben dus we hopen dat er hier wat mensen met tips voor ons zijn;)

Eric
28-08-07, 10:54
Voor Miami kan ik je het antwoord wel geven: gewoon meteen de auto ophalen.
Voor je van de luchthaven wegbent is de ergste spits voorbij, en de wegen naar miami Beach zijn goed aangegeven.
OV in Miami stelt niet veel voor, de peoplemover maakt alleen rondjes door het zakencentrum, en daar hebben jullie niets te zoeken.
Op Miami Beach zul je de auto misschien alleen gebruiken om naar SoBe te gaan, maar om buiten Miami Beach iets te bezoeken heb je zeker de auto nodig.
Key West is geweldig, zeker 2 nachten blijven.
Eric

slivo
14-10-07, 11:45
Hoi,

Volgend jaar mei sluiten wij onze reis naar florida af in miami. Nu willen we nog een hotel boeken. Maar wat is nou de beste locatie als je nog nooit in miami bent beweest. Ik lees een heleboel over South beach maar in een reisverslag werd er ook heel positief gesproken over Coconut Groove.

We willen een beetje centraal zitten.

Nog een ander vraagje: heeft er wel eens iemand een Duck Tour door Miami gedaan? Is dit de moeite waard?

Mirjam

pascalbrouwers
14-10-07, 12:01
Ik zou een hotel boeken in south beach.
geweldig strand.
veel restaurantjes en clubs.

Coconut groove = goed te doen om met de auto heen te gaan.

Vergeet ook niet om bayside te bezoeken.
Ook leuk om een paar uurtjes rond te hangen.

Groet,
Pascal

elles
14-10-07, 12:13
Grappig, ik wilde net deze vraag posten, dus ik wacht lekker af wat er allemaal voor reacties op komen. Is drie dagen Miami voldoende om een lekker idee over de stad te hebben?

Zijn er mensen die via Priceline.com kamers bemachtigen/hebben bemachtigd in Miami? Ik heb er zojuist eentje 'gewonnen' in Orlando, zeer goede prijs voor 't Wyndham resort (45$). Dat Priceline systeem vind ik pachtig. Voor Miami wil ik het eigenlijk ook gaan proberen. Benieuwd naar forummers die er leuke anecdotes/ervaringen mee/over hebben. Bedankt vast.

pascalbrouwers
14-10-07, 12:43
Elles,
Over priceline en miami staat het vol met berichten op dit forum
Ik benzelf ook een priceline fan :-D:-D

Kijk eens bij de zoekfunctie, en gegarandeerd dat er wel wat berichtjes bij staan die jou verder kunen helpen.

Groet,
Pascal

elles
14-10-07, 13:49
Hoi Corry,..ik zit er op 19 en 20 november, samen met vriendlief....Ik las dat er in 't Wyndham gerenoveerde kamers zijn met houten vloeren, dus ik heb maar meteen, zoals een echte Amerikaan dat ook zou doen, een mailtje gestuurd dat ik daar graag gebruik van wilde maken. Heerlijk, 45$ per nacht en dan op voorhand al gaan zeuren over 'de beste kamer'.

Spannend hoor,..de vakantie lijkt echter al begonnen nu ik deze site lekker uitpluis en Priceline.com, Hotwire voor de hotels en voor de recensies tripadvisor.com aan het 'matchen' ben.

Oja...ik heb de Priceline link gebruikt via www.savingsbarn.com (http://www.savingsbarn.com). Ik heb geen flauw idee of dat eniszins verschil maakt, echter heb ik op mijn speurtochten door het wereld wijde web vaak deze aanbeveling gelezen en dus tegen beter weten in maar gebruikt. Soms denk ik,..waar ben ik eigenlijk mee bezig?

SpaceAce
14-10-07, 14:33
maar in een reisverslag werd er ook heel positief gesproken over Coconut Groove.

Het zou nog best wel eens kunnen dat je ons reisverslag over de Coconut Groove hebt gelezen :)

Zelf heb ik nog nooit op South Beach geslapen (lijkt me op zich ook wel leuk, maar wij konden afgelopen vakantie daar geen hotel meer vinden wat in ons budget lag). Wij kwamen dus uit bij een hotel op Coconut Groove en ik moet zeggen dat ik het daar erg goed naar m'n zin heb gehad. Ons hotel lag naast de Coconut Grove (waar je heerlijk kunt eten, drinken en naar de bios). En wat ik vooral prettig vond is dat de parkeerprijzen erg meevielen (5 dollar per keer dat je parkeert). Al gok ik dat je op South Beach ook wel ergens goedkoop kan parkeren (toch?)

Marcelg
22-10-07, 19:37
Ik denk dat South Beach (SoBe) behoorlijk veilig is, in grote steden blijf je gewoon altijd onder de mensen, er is geen reden om door kleine straatjes te dwalen waar je geen andere mensen ziet, daar kunnen ze lekker beroven zonder getuigen.
Ik denk dat dit voor veel plaatsen in de wereld geld, je kunt zelf wel inschatten of je de juiste buurt in gaat, er heerst gewoon de sfeer van criminaliteit, je kunt het aan die mensen zien, ik kan het niet uitleggen want dan wordt ik misschien verwijderd van het forum voor discriminatie.

DaXearo
22-10-07, 19:54
OK thx 8)

Ik logeer hier:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=fr&geocode=&time=&date=&ttype=&q=1550+Collins+Avenue,+Miami+Beach,+FL,+33139,+USA&sll=25.17033,-80.96565&sspn=0.028664,0.040169&ie=UTF8&om=1&ll=25.788666,-80.129471&spn=0.007129,0.010042&t=h&z=17&iwloc=addr

Ik ga mss een fiets huren om wat rond te fietsen, heb geen zin om plots in een 'onplezierige' buurt terecht te komen ](*,):-D

mafo
22-10-07, 20:06
Tja ik weet dat er in het verleden wel eens "gevaarlijke" gebieden waren in Miami. Alleen vermoed ik wel dat je overal pech kan hebben dat je iets overkomt. Het belangrijkste is net als bij alle grote steden dat je niet te veel met je waardevolle goederen te koop loopt en mensen niet aanstaart. Dan kun je prima je gang gaan naar mijn idee.

Eric
22-10-07, 20:56
Het deel waar jij zit, is nog binnen het drukke deel van Miami Beach, rondom je hotel zul je geen problemen hebben.
Als je verder naar het zuiden gaat is het tussen Washingtonstraat en de boulevard zonder meer een veilige buurt.
Naar het noorden blijf dan op de hoofdroutes.
Echt een minder gebied is aan de overkant van de baai, zeg maar tussen de American Arena en de luchthaven. Daar zou ik zeker niet gaan fietsen 's avonds.

Eric

DaXearo
24-10-07, 11:04
Hello,

Eind april/begin mei ga ik 2 weken een tour doen via Suntrek aan de Westkust.
Nadien zou ik nog een paar dagen naar Miami Beach willen gaan om er te relaxen op het strand, wat rond wandelen enzo.
Ik ben aan het twijfelen of ik er 3 nachten of 4 nachten blijf..
Ik zou er toekomen op 11 mei om 7u 's morgens.
Is 3 dagen als single genoeg op South Beach of raden jullie toch 4 dagen aan?
Ik weet het, klein verschil, maar toch :-D

Bedankt!

pascalbrouwers
24-10-07, 11:12
Je zegt het zelf het is een klein verschil 4-3 = 1 dag :-P

houd je van stappen, lekker eten, zon,strand en heb je een auto bij de hand ga dan gewoon 4 dagen en problem is opgelost Je kunt vanuit miami alle kanten op. Om maar een paar tenoemen: everglades key largo Sawgrass mill grootste mall van fl)

Pascal

DaXearo
24-10-07, 11:40
Ik ga geen auto huren, ik ga hooguit eens een fiets huren.
Ik zal wel 4 dagen blijven, ik denk toch nie tdat ik me zal vervelen ginds 8)
Desnoods blijf ik een ganse dag op het strand 'bakken' :mrgreen:

Casper
13-11-07, 14:51
Hallo,

Even voorstellen, wij zijn een Belgisch gay koppel uit Gent en einde januari begin februari reizen wij voor de eerste keer naar Florida. Op het programma staan naast Orlando, Everglades en Key West ook een 5 tal dagen Miami. Het is de bedoeling om enkele hippe SoBe clubs te bezoeken zoals oa. Mansion, Opium Garden, Mynt... maar misschien moeten wij dat maar uit ons hoofd zetten en is het haast onmogelijk om die clubs binnen te raken als je niet in het gezelschap bent van Paris Hilton of zo?

Heeft er iemand ervaring mee ? Tips ? Met wat kan je het nachtleven vergelijken in SoBe, Ibiza? Barcelona?

Wij verblijven in het Nassau Suites (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34439-d115191-Reviews-Nassau_Suite_Hotel-Miami_Beach_Florida.html) apparthotel, heeft iemand van het forum daar al gelogeerd?

Groetjes,
Casper

floridayvonne
17-11-07, 18:06
Aan het begin van onze Floridavakantie zijn wij maar 1 dag in Miami, ik ben dus met iemand die moeilijk loopt dus wil ik een georganiseerde tour maken. In 2004 heb ik een tour gemaakt waarbij je met een klein busje opgehaald werd bij het hotel je zag dan een aantal wijken, en het venetian, daarna werd je afgezet bij Bayside marketplace (of zoiets), waar je inscheepte voor een bootcht door de havens en langs de huizen van rijkelui. Na zo'n 2 uur ging de tour verder langs een paar andere wijken. De totale tocht duurde zo'n 7 uur. Ik heb echter geen flauw idee hoe de organisator heettte, want het was door Arke geregeld. Wie kan mij helpen, of hoe vind ik dat zo tours in Miami op internet. Mij is het nog niet gelukt.

Michael66
17-11-07, 19:08
Gevonden: http://www.miamibeach411.com/tours/miami-city-tour.htm

Wij hebben iets dergelijks toen gewoon in de lobby van het hotel geboekt. En dat was ongeveer hetzelfde wat jij omschrijft. Een goede, mooie, comfortabele manier om een indruk van Miami te krijgen, zeker als je zelf niet in staat bent om zoiets te doen.

Fenny
13-12-07, 00:23
Hoi!

Ik en mijn vriend hebben een mooie reis op het oog van 19 dagen van coast to coast door de verenigde staten.
We komen dan in New york, los angelos, san fransisco las vegas en uiteindelijk 6 nachten in Miami OF Orlando. Het is 1 van de twee.....
Dit is de eerste keer voor ons dat we naar de verenigde staten gaan dus we zijn nu druk aan het rondzoeken op internet welke van de twee nou de voorkeur heeft.
Ik zou graag reacties krijgen van mensen die er al eens geweest zijn en welke van de twee jullie aanraden en waarom.

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Michael66
13-12-07, 03:22
Hoi Fenny,
Wat leuk dat je zo'n reis wil gaan doen. Ik denk alleen dat je in zo'n korte tijd geen echt goede indruk kunt krijgen van de "hele" VS, daar heb je toch wat meer tijd voor nodig. Maar het is in ieder geval wel genoeg voor een eerste kennismaking.

Tja, en die laatste zes dagen ... Miami of Orlando. Het is maar net wat je wilt, waar je naar op zoek bent. Miami is meer de stad voor uitgaan en strand, terwijl Orlando DE stad is voor attractieparken (Disney, Universal, Seaworld) en shopping.

Ik raad je dan ook aan om eens wat op dit forum rond te kijken en vooral ook wat reisverslagen te lezen, zodt je een goede indruk krijgt van de mogelijkheden en je eigen wensen daarop aan kunt sluiten.

Succes!!

Marcelg
13-12-07, 03:32
Heel eenvoudig 3 in Orlando en 3 in Miami.

Zonder gekheid, het gaat er natuurlijk helemaal om waar je persoonlijke intresses liggen.
Orlando is voor mij persoonlijk alleen maar goed voor de parken, dus houd je echt van pretparken ga je naar Orlando.
Wil je wat strand, terrasjes, winkelen etc ga je naar Miami.
Natuurlijk vind je ook winkels in Orlando, "Outlet malls Orlando" wat een grap, veel duurder dan de outlet malls in en om andere steden.

Het ligt misschien ook nog aan de datums waar je je beslissing op zou kunnen maken.

Fenny
13-12-07, 15:30
Hoi allemaal!

Ja ik ga ook vooral voor de mooie stranden en ik wil graag duiken en als het kan zwemmen met dolfijnen en de dierentuinen daar wil ik graag heen dat alles heeft mijn voorkeur. Wat raden jullie dan aan?
want Miami weet ik staat bekend om de prachtige stranden maar heb je daar ook mooie dierentuinen en gelegenheid om met dolfijnen te zwemmen?

groetjes fenny

Njit
13-12-07, 15:38
In welke periode ga je?

Ik vind de stranden van Miami niet echt heel bijzonder. Er zijn een stuk mooiere stranden te vinden, bijvoorbeeld in Sanibel/Captiva.

http://rondreisflorida2007.wordpress.com/2007/05/22/dag-05-sanibelcaptivamiramar-outletsnaples/

Miami heeft wel een aardige Zoo. De Monkey Jungle is ook erg leuk om te bekijken.

http://rondreisflorida2007.wordpress.com/2007/05/28/dag-11-miami-metrozoo/
http://rondreisflorida2007.wordpress.com/2007/05/26/dag-09-bahia-honda-sp-monkey-jungle-coconut-grove/

Zwemmen met dolfijnen kun je op meerdere plekken doen. Zie hier: FAQ: zwemmen met dolfijnen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4169)

Lprp1806
19-12-07, 20:49
Hallo allemaal,

Ben al een paar dagen intensief aan het rondneuzen op dit forum vanwege onze geplande 23-daagse vakantie in juli/augustus 2008 naar Florida. We zijn er helemaal enthousiast over, zo ook de kids van 5 en 7 (natuurlijk is dat mede te danken aan de Disney parken..) Ik heb nu 2 weken Orlando in ons reisschema opgenomen om rustig al die parken te kunnen bezoeken. Tussendoor lekker bijkomen in het huis met ons eigen zwembad en jacuzzi, helemaal luxe! Na deze 2 weken weg van de drukte op en rondom de parken op pad naar een nieuwe bestemming, te weten Miami voor een heerlijke afsluitende week strandvakantie. Daar ga ik dan twijfelen aan Miami. Is dit wel veilig en leuk voor de kinderen? Shoppen doen we niet aan (de reis kost al genoeg), we gaan echt voor het strand en de rust. Nu is er een optie op het Days Hotel Thunderbird Beach Resort, maar vraag ik mij nu dus af of een week in een hotel wel zo leuk is. Zijn er misschien mensen die een suggestie willen doen qua plaats en/of accomodatie, waarbij we wellicht een dagje of 2 naar Miami kunnen? Alvast enorm bedankt. Overigens zijn andere opmerkingen of suggesties over deze reis van harte welkom, het is voor ons tenslotte de eerste keer naar Amerika.

Groet, Leonie

Mickey99
19-12-07, 21:03
Hallo Leonie,

Allereerst namens mij ook nog welkom op dit leuke forum!

Ik heb gezien dat je al wat tips had gekregen in je voorstel berichtje en dat je al een paar dagen aan het lezen bent.

Ik zou 1 hele week in Miami te veel vinden maar dat beperken tot maximaal 3 á 4 dagen en in de tussentijd dan ook 3 of 4 dagen naar een andere kustplaats gaan. Niet voor de veiligheid want Miami is op zich veilig genoeg maar meer voor de afwisseling.

Ik neem aan dat je die week Miami (of andere plaats) aan het einde van de vakantie plant zodat je bij kunt komen van 2 weken pretparken Orlando? Je zou dan naar een kustplaats kunnen gaan tussen Orlando en Miami in en dan de laatste dagen in Miami doorbrengen? Omdat je naar en vanaf Miami vliegt.

Misschien kun je anders een resisschema plaatsen in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum en op de schema kunnen anderen je dan tips of op- en aanmerkingen op geven.

Je hebt gelukkig nog even de tijd voor het juli is ;-)

In ieder geval alvast veel plezier hier op het forum en succes met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

Vranz
19-12-07, 21:05
Shoppen doen we niet aan (de reis kost al genoeg), we gaan echt voor het strand en de rust.Da's onverstandig...! Als je in de omgeving Miami/Ft Lauderdale zit, kun je, nee MOET je naar de Sawgrass Mills Mall. Da's de grootste Outlet Mall van de wereld. Van wat je (helemaal met deze dollarkoers!) mogelijk bespaart, kun je je volledige reis betalen!

http://www.sawgrassmillsmall.com
.

jaap
19-12-07, 21:19
Niet shoppen, dat meen je niet. Vooral met die goedkope dollar! Wij gingen de laatste keer heen met twee koffer (bijna leeg) en kwamen terug met vier koffers.

Als je rust en een leuk strand voor de kinderen wil, raad ik je aan iets te kiezen bij Napels of omgeving. Er zijn daar ook vila's te huur. Het is ongeveer ander half uur rijden vanaf Miami. Onderweg zie je als je geluk hebt ook nog alligators langs de snelweg.

Lprp1806
20-12-07, 15:55
Hallo Dr. Phlox (?),

Hé leuk! Wanneer gaan jullie? Ik heb jullie schema wel gezien overigens. Die was mij dus ook al opgevallen. Wij hebben zelf alleen de voorkeur om die laatste week ook een villa/huis te huren in de omgeving van Miami. Ik ben al wat tegengekomen, al moet ik zeggen dat het harder zoeken is voor dezelfde prijsklasse als Orlando. Van hotel naar hotel reizen met die kids, lijkt ons niet echt ideaal. Zeker niet als je de eerste 2 weken de luxe hebt kunnen proeven. Maar ja, wellicht als je het boeken van hotels vaker hebt gedaan met de kinderen, zal dat ook wel makkelijker gaan. Voor ons is het voor het eerst zover weg, dus ik wil niet teveel van de kinderen eisen. Hoe ben je eigenlijk tot de beslissing gekomen aan de hotels in Miami? Heb je dat allemaal via het forum onderzocht? In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet, Leonie

Dr. Phlox
20-12-07, 16:26
Hoi Leonie,
Wij gaan in de periode Juli en augustus 2008. Bij het vele lezen zag ik dat er veel over villa's in Orlando en weinig over Villa's in Miami en Key west werd geschreven. Dit was voor mij een van de belangrijkste punten om te kiezen voor Hotels in Miami en Key west en een Villa in Orlando. En bij ons is het net andersom. De villa als laatste
Suc6 met het bepalen van je reis.
Grz
Dr. Phlox

Pauwel
22-01-08, 00:37
Hallo,

Ik tel slechts 21 lentes en moet zowaar op zakenreis naar de VSA samen met een collega (22j). Hierbij bezoeken we gedurende 06-13 februari Miami.
Hierbij ben ik op zoek naar must-have-seen's gedurende de tijd die wij vrij hebben.

We verblijven in hotel Indian Creek in de buurt van allison park op miami beach. (elke dag)
We hebben 2 werkdagen afspraken in Miami (vrij vanaf 18 uur)
Maar ook afspraken: 1 dag in Hollywood (vrij vanaf 14uur) en 1 dag in de streek van boca raton en boynton beach (vrij vanaf 18 uur).
In het weekend zijn we ook vrij.

Vraag 1: is het huren van een auto het beste qua transport of zijn deze afspraken ook per openbaar vervoer haalbaar? (zowel qua tijd en bereikbaarheid als qua kosten)
Vraag 2: wat moeten we zoals gezien hebben in onze vrije tijd?
Vraag 3: waar en wanneer zet je best snachts een stap in het nachtleven van Miami?
Vraag 4: hoe lang doe je erover van miami (Indian Creek Dr) naar west palm beach met de auto? (of een andere referentiepunt om dit met de optie openbaar vervoer te vergelijken)


Alle tips zijn welkom!
Ik dank u alvast voor uw hulp!

Groeten.

Eric
22-01-08, 04:59
Ik tel slechts 21 lentes en moet zowaar op zakenreis naar de VSA samen met een collega (22j)
Wat een bofferd !!!!


Vraag 1: is het huren van een auto het beste qua transport of zijn deze afspraken ook per openbaar vervoer haalbaar? (zowel qua tijd en bereikbaarheid als qua kosten)

Een auto is onontbeerlijk als je diverse afspraken moet nakomen.
Probleem is wel dat jullie < 25 zijn, dus er extra kosten aan verbonden zijn.

Vraag 2: wat moeten we zoals gezien hebben in onze vrije tijd?
Hiervoor moet je de zoekfunctie van het forum maar eens gebruiken, tips zat.

Vraag 3: waar en wanneer zet je best snachts een stap in het nachtleven van Miami?
In SoBe, daar is het nachtleven geconcentreerd, ook weer zie zoekfunctie.

Vraag 4: hoe lang doe je erover van miami (Indian Creek Dr) naar west palm beach met de auto?
MS S&T (een routeplanner) geeft aan dat het 116 km is, 1uur 12 min rijden, maar uit ervaring weet ik dat het meer tijd kost.
Ga niet via de kustweg, dan ben je 3 uur bezig, maar neem de I 95 (vergeet niet tijdig eraf te gaan, want deze weg loopt maar liefst door tot aan de Canadese grens boven Boston.

Succes, Eric

Michael66
22-01-08, 05:03
Openbaar vervoer? In jou geval zal dat een taxi zijn. En alles is te doen met taxi's, het duurt alleen wel wat langer dan wanneer je zelf een auto ter beschikking hebt.

Een auto huren is gezien jullie leeftijden wel wat duurder, maar ik zou het toch maar overwegen.

Jillian
22-01-08, 11:59
Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in juni waarschijnlijk naar Miami.

Nu had ik graag even geweten, hoeveel dagen is zo'n beetje "ideaal" om in Miami te blijven?
We nemen geen huurauto (eventueel wel fietsen)
Mijn vriend wil 10dagen maar ik ben bang dat dit mss wat lang is?

Is juni een redelijk goeie periode om te gaan?

Hoeveel zou 1dag Disney world mij ongeveer kosten? (de site van disneyworld doet t niet...)
en zijn andere uitstappen eerder duur of niet?

Alvast erg bedankt!!

Groetjes,

Jillian.

Yvet
22-01-08, 12:22
Mijn vriend wil 10dagen maar ik ben bang dat dit mss wat lang is?
Ik zou persoonlijk zeggen 10 dagen :shock:](*,):shock::shock:](*,)
No way!!!

Maar dat ligt er heel erg aan wat je wilt doen daar. Waarom ga je naar Miami, wat wil je daar zien.
Ga je bij Fam. op bezoek bv of zijn er andere redenen om daar zo lang te blijven.

Ik zou zeggen voor Miami hooguit 2 dagen.



Is juni een redelijk goeie periode om te gaan?
Juni is redelijk goed te doen, het is al wel warm maar nog niet té heet. Het ligt er wel aan wanneer je wilt gaan begin juni of juist eind juni. Aan het einde is het behoorlijk warm en sticky.


Hoeveel zou 1dag Disney world mij ongeveer kosten? (de site van disneyworld doet t niet...)
Een dagticket voor Disney kost $76.
Mijn advies zou zijn, geen 10 dagen Miami en 1 dag Disney maar meer andersom, 10 dagen Disney en 1 of 2 dagen Miami.


en zijn andere uitstappen eerder duur of niet?
Tja wat is duur....
Het zijn prijzige kaartjes voor Disney, Sea World enz enz maar je krijgt er zó onwijs veel voor terug, dat mijn mening is dat het het geld meer dan dubbel en dwars waard is.

Hopelijk heb je hier wat aan....

Yvet
22-01-08, 12:31
Welkom.

Gebruik idd de zoekfunctie voor veel van je vragen, daarin is veel info terug te vinden.

Openbaar vervoer is niet te doen. Een auto is dus een must.
Tuurlijk kost het wat extra omdat jullie <25 zijn, maar het is een zakenreis dus neem ik aan dat het betaald wordt voor jullie, dus dat is geen probleem.

Veel plezier met voorbereiden...
enne waar werken jullie en hebben ze nog mensen nodig \\:D/

Jillian
22-01-08, 12:32
Ik vond 10dagen idd ook wat veel.
We gaan er vooral om ff de sfeer van miami op te snuiven, ff strand en zonnen, everglades willen we doen, de verschillende wijken en bezienswaardigheden van miami gaan bekijken ( little havana, art deco district, ...), shoppen, en heel mss een dag disney.
Hoelang raad je ons aan dan als we die dingen willen? dag of 6-7 ofzo?
Vriend vind 3-4dagen echt te kort vanwege het lange vliegen, ik ben al snel erg vermoeid.

Dr. Phlox
22-01-08, 12:41
Ik ben het met Yvet eens. Je geeft ook aan geen huurauto te nemen. Om iets te kunne zien van Florida en de Everglades adviseer ik je juist om wel een huurauto te nemen. Je bent veel meer flexibel dan zonder auto. En het is met de huidige prijzen van de $ en de bezine prijzen goed te doen. Je bent met 2e dus een normale auto kan al volstaan.
Grz
Ton

Michael66
22-01-08, 12:52
E&#233;n dag &#233;&#233;n Disneypark kost $71+6,5&#37; salestax. Als je op &#233;&#233;n dag meerdere parken inwilt (hoppen) wordt dat $116+6,5% salestax.
Als je drie of meer dagen de Disneyparken ingaat wordt het al rap goedkoper (per dag). Voor een vergelijking van de prijzen en diverse aanbieders: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112

Andere uitstapjes duur?
Tsja, wat is duur, en wat bedoel je met "andere uitstapjes"?
De grote attractieparken kosten zo tussen de $60 en $80 als je losse tickets koopt. Maar bij meer dagen en/of combinaties van parken worden de dagprijzen ook snel goedkoper.
Naast de grote parken zijn er nog een heleboel andere dingen te doen, die een stuk goedkoper of zelfs helemaal gratis zijn. Gratis? Ja, strand bijvoorbeeld. Of een groot (outlet) winkelcentrum. Of &#233;&#233;n van de vele evenementen die er in Florida zijn (klik maar eens op "evenementenkalender" onderaan dit bericht).

Tien dagen Miami?
Wat willen jij en je vriend daar doen? Uitgaan? Goede plek! Strand? Mooi, maar er zijn betere stranden in Florida. Of die tien dagen veel / weinig is hangt gewoon helemaal af van wat je er allemaal wilt doen (of niet wilt doen!!).

Succes met je zoektocht!

Yvet
22-01-08, 13:05
Je moet het natuurlijk zelf weten maar Miami willen jullie dus gebruiken als basis.
Geen rondreis.

De vlucht is "lang" en vermoeiend maar niet zo dat je er dagen van moet bijkomen.

Ik heb deze tip ook al gegeven in je voorstel topic, maar ik doe hem nogmaals. Lees reisverslagen door en je zult zien dat mensen niet lang in Miami blijven.
In de reisverslagen staat goed hoe mensen Miami bezoeken en wat ze doen en hoe lang ze daarvoor nodig hebben.

Ik ben het volledig met Dr. Phlox eens, met wat jullie willen heb je een auto nodig, hoe had je gedacht jezelf te verplaatsen?? In Miami met een fiets, dat zijn ze daar totaal niet gewend fietsen, ja op de stoep van het Beach maar verder de stad in niet. Mijn mening: Levensgevaarlijk.

Ik zal een kleien opzet geven.
dag 1 Amsterdam Miami
dag 2 Miami rusten/relaxen strand (bijkomen van de reis).
dag 3 Rondtour Miami, alle dingen die je genoemd hebt kun je in 1 dag (en rustig aan doen) bekijken.
dag 4 Everglades bekijken.
Met zoiets als dit heb je Miami toch wel redelijk goed gezien en gedaan, maar evt kun je er nog een dag aanplakken.
Langer is in mijn ogen echt zonde van jullie tijd en geld.

Shoppen zou ik absoluut niet in/rond Miami doen daar is Orlando een veel betere uitvalsbasis voor (veel meer outlets, meer shoppingmogelijkheden en dus goekdoper).

Wat willen jullie doen in de Everglades??
Een tour met een glasbodemboot kun je ook in de omgeving van Orlando maken.
Wat je dus kunt doen is juist de eerste dagen een beetje rust nemen en aclimatiseren, met bovengenoemd reisschema doe je dat goed. En dan jullie verplaatsen naar Orlando waar heel veel te zien en te doen is en daar dingen gaan bekijken en doen.

Welk park zou je willen doen van Disney en waarom??
Waarom dan Disney en bv geen Sea World??

Mocht je echt zeggen Orlando dat willen we niet, wat natuurlijk heel goed kan dan nog zou ik zeggen blijf niet in Miami hangen, ga dan een stedentrip New York doen ofzo maar geen Miami.
Doe dan bv een reisje maken naar Key West op een heel rustige manier.
dag 5 Rijden naar Key West
dag 6 verblijf in Key West
dag 7 rijden naar Miami.

Maar hoe lang willen jullie precies gaan (met enzonder reisdagen)??

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en laat maar horen wat jullie ervan denken.

Pauwel
22-01-08, 13:19
Danku voor de zeer snelle antwoorden.
Ik heb het eens gecheckt en een auto zou ons 300-400 euro kosten, incl. benzine. Aangezien het niet op onze kosten is gaan we dus voor deze optie kiezen.

We doen een marktonderzoek in de VSA voor een Belgische onderneming ter uitvoering van onze thesis/meesterproef op de universiteit. Er kan er nog altijd eentje bij alleen vrees ik dat het bedrijf hier minder gunstig zal over denken. :-) Na Miami doen we NY.

Nogmaals bedankt, over naar de zoekfunctie nu. Mooi forum!

Groeten

Jillian
22-01-08, 13:43
dankje voor jullie reacties!
ik las wat reisverslagen en het zou idd beter zijn mss de tijd te verdelen tussen orlando en miami.
dus dat is een goeie combinatie volgens jullie?
ik ben ana het overeggen met mijn vriend voor auto huren. probleem is dat hij pas in april zijn rij examen doet.

we zouden toch minstens 6 a 7dagen ter plaatse willen zijn in totaal.

in de everglades wil ik graag shark valley doen, ik las iets over fietsen langs shark valley en het werd erg aangeprezen omdat je heel veel ziet.

disney is sowiezo nog niet zeker, we overwegen zeker ook nog andere dingen zoals sea world, we doen nu vooral een beetje informatie op van mensen die al geweest zijn om te kijken wat het leukste is.

Jasonsx
25-01-08, 19:16
Wij zijn 4 vrienden van 23 jaar die heeerlijk 2 weken strand vakantie willen gaan doen!! Na Europa en Bali ga je het toch wat verder weg zoeken en waarom dan geen Miami! Alleen nu heb ik een paar vragen: 2 weken Miami Beach teveel? ( gewoon alleen voor lekker zonnen, lounchen en uitgaan ), is het qua uitgaan te doen in Miami of is alles te exclusive? En we kunnen alleen in de maand augsutus? Is dat te heet of valt het mee.. We zijn zelf in augustus 2005 naar Bali geweest dus overdag 40 graden kunnen we wel aan!!:smile:!! Ik wil graag weten hoe jullie hierover denken of mensen die er zelf al zijn geweest!!

Groetjes Reinier

Michael66
25-01-08, 19:52
Voor wat jullie zoeken is Miami een uitstekende plaats om te verblijven. Genoeg uitgaansgelegenheden van simpel tot exclusief. Google maar eens op Miami clubs.

Temperatuur is in augustus hoog. Huidige en gemiddelde temperaturen vind je in dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4464). Of je het klimaat in Miami kunt vergelijken met dat in Bli ... ik weet het niet. In Florida is het niet de temperatuur die je sloopt, maar de combinatie van hoge luchtvochtigheid en de temperatuur.

Maar als je nog vliegtickets wilt bemachtigen voor een beetje redelijke prijs, dan raad ik je aan om niet te lang te wachten met boeken. Hoogseizoen is sowieso een dure periode qua vluchten. Reken erop dat je zeker zo'n € 800 of meer per ticket moet neerleggen. Als je flexibel bent in je vertrek- en aankomstdagen kun je wel eens wat gunstiger uitkomen. Gewoon even proberen via diverse websites, zoals www.kayak.com (http://www.kayak.com), of via een reisorganisator.

Succes!!

TedjevanEs
02-02-08, 07:17
Vraag 4: hoe lang doe je erover van miami (Indian Creek Dr) naar west palm beach met de auto? (of een andere referentiepunt om dit met de optie openbaar vervoer te vergelijken)Groeten.

vergis je niet Miami --> West Palm Beach daar kan je gerust een anderhalf uur over doen met de auto.
Boynton Beach is nog voor West Palm Beach dus iets korter. i95 is altijd busy en ze rijden als gekken af en toe.
Boca Raton is give or take 1 uur en 10 minuten vanaf Miami (ik woon just south).

Je kan ook de Tri Rail nemen die gaat van Miami met als eind punt West Palm Beach en diverse stops on the way...
In Miami kan je weer the Metro rail nemen om bij de Tri Rail te komen (maar vergelijk het niet met het nederlandse openbaar vervoer)
Je huurt beter een auto :sun:

mauricem1974
20-02-08, 17:02
Miamikenners,

We gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen (1 en 3) dit jaar naar Florida. 8 mei rijden we weg bij Marathon (Keys) naar Miami om daar 1 nacht te verblijven.

1) In welke buurt kunnen we beste verblijven? We willen een beetje in de buurt van het vliegveld zitten (maar dat is volgens mij zo'n beetje overal)

2) We hebben dan nog een halve dag in Miami. Is er iets wat we met de kinderen kunnen gaan bezichtigen? Stranden en pretparken hebben we al genoeg gezien tijdens de rondreis waarschijnlijk, dus dat hoeft niet.


Alvast bedankt voor jullie reacties

Ebelix
20-02-08, 23:14
De Venetian Pool is erg leuk om een middag te verblijven. Daarnaast kan ik ook het Viscaya nuseum aanbevelen. 's Avonds is Coral Gables erg leuk om te bezoeken. Persoonlijk zou ik niet in de buurt van de luchthaven overnachten. Ik zou eerder kiezen voor de omgeving van South Beach of Goral Gables en als laatste alternatief het Biltmore hotel.

Succes.

mauricem1974
21-02-08, 21:46
Helaas, de Venetian pool laat geen kinderen toe beneden de 3 jaar. Maar wat me wel leuk lijkt in Coral Gables is

Matheson Hammock Park

http://www.coralgables.com/CGWeb/images/mathesonparkcollage.jpg

Known worldwide for its beautiful flora and fauna, this 600-acre park has attracted nature-lovers and boaters for years. Matheson Hammock has a new, well-marked 45-minute nature trail where you will encounter many species of native vegetation and wildlife. Walk through the hammock to enjoy 15 native hardwood trees such as the Gumbo Limbo, Jamaica Dogwood, West Indian cherry, Stoppers, Live Oak, Wild Coffee and a wide variety of flowering shrubs and vines. You will also see squirrels, gray Everglades foxes, opossums, skunks, and colorful butterflies. A man-made island pool, flushed naturally by the tidal action of nearby Biscayne Bay, features warm, safe waters. A nearby restaurant is built into a historic coral rock building and offers beautiful waterside views. Amenities include a full-service marina, a snack bar, picnic pavilions and nature trails. The park is located at 9601 Old Cutler Road. For more information, call 305-665-5475. For directions, click here (http://www.mapquest.com/maps/map.adp?city=coral+gables&state=FL&address=9601+Old+Cutler+Road&zip=33134&country=us&zoom=5).

Is hier al iemand geweest???

Jillian
22-02-08, 18:38
We hebben de reis verzet naar april 2009.
Het is inderdaad veel leuker om rustig de tijd te hebben alles te plannen.
Ik ben nu heel veel boeken aan het lezen over Florida en aan het opschrijven wat ik allemaal wil doen.
Ik had toch nog even een vraagje,

Is het haalbaar om in 12dagen Orlando (sea world, beetje shoppen en evt 1a 2dagen disney world), Miami (even strand, de zoo en de mooiste beizenswaardigheden), Everglades en Key West te doen als we een huurauto hebben?

groetjes.

wenbrug
25-02-08, 11:25
Hallo Miami-kenners,

Over 5 weken gaan mn vriend en ik na een weekje cruisen nog een dag of 6 een auto huren en Florida verkennen. Het idee was om vanaf Fort Lauderdale richting Miami te rijden en daar voor 1 nacht een hotel te boeken en daarna door richting de Keys en Tampa.
Nu ben ik een jaar of 9 geleden al eens even in Miami geweest en hadden daar een low-budget hotel vlakbij Collins ave. Nu kan ik me herinneren dat die buurt me toen best tegenviel. Het mooie stuk bij het strand was erg leuk maar daarbuiten viel het me best tegen. Nu hebben we een aanbieding van het Victor hotel (naast het Versace huis) maar ik zag het Mandarin Oriental en dat is ook erg mooi. Maar is er daar in de buurt wat te doen?

Wij houden best van leuke hippe restaurantjes en lounge-barretjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Rstar
29-02-08, 07:01
Mandarin Oriental ligt nabij Brickel Avenue. Dit is het zaken district van Miami. Vooral op vrijdag avond druk in de barretjes en restaurantjes.
Novecento, Karu & Y, Pawnshop, Tobacco Rd, Big Fish om er een paar te noemen.

Guus
29-02-08, 10:06
Nu hebben we een aanbieding van het Victor hotel (naast het Versace huis) maar ik zag het Mandarin Oriental en dat is ook erg mooi. Maar is er daar in de buurt wat te doen?
Wij houden best van leuke hippe restaurantjes en lounge-barretjes.Als je van leuke hippe restaurants en loungebarretjes houdt, dan kun je natuurlijk niet beter zitten dan in het Victor. Alles is op loopafstand, altijd handig met de overvloed aan cocktails die op Ocean Drive worden geschonken.

wenbrug
29-02-08, 11:51
Bedankt voor de tips! Ga inderdaad het Victor boeken, met de steeds gunstiger wordende dollar wordt het steeds leuker!
Is iemand wel eens op zo'n boottocht langs de huizen van de "rich-and-famous" geweest? Lijkt me wel leuk om een keer te zien.....

Groeten Wendy

Michael66
29-02-08, 12:10
Da's best wel eens leuk om te doen. Zo'n toer naar Star Island en zo. Foto opportunity!

Natasja L.
29-02-08, 12:51
Bedankt voor de tips! Ga inderdaad het Victor boeken, met de steeds gunstiger wordende dollar wordt het steeds leuker!
Is iemand wel eens op zo'n boottocht langs de huizen van de "rich-and-famous" geweest? Lijkt me wel leuk om een keer te zien.....

Groeten Wendy

Hotel Victor ziet er goed uit!! Je zegt dat je voor dit hotel een goede aanbieding hebt liggen...gelijk boeken zou ik zeggen!! Ik heb eens gekeken voor de periode dat wij in Miami zijn en de prijs is 549 dollar per kamer ex. tax. Wij houden wel van luxe en willen daar ook best geld aan uit geven, maar 549 dollar vind ik iets teveel. Dus lekker van genieten hoor!

Ik ben wel benieuwd hoe het geweest is. Het zou leuk zijn om er iets over te schrijven als je terug bent. Hoe meer reviews over hotels, hoe beter. Zeker als deze niet zo standaard zijn.

PS: In Hotel The Tides South Beach zou ik ook best een paar nachtjes willen slapen. ( http://www.tidessouthbeach.com/index.html )

TimV
14-03-08, 12:35
Hey iedereen,

Ik vertrek over 2 weken naar Miami met 2 vrienden maar we zitten met een probleem. Het reisbureau lijkt moeite te hebben met en hotel te vinden de 29ste maart in miami.
Ik denk dat ik wet hoet het komt want die dag is er namelijk een muziek festival in Miami (ultra music festival). we landen de 28ste maart in fort lauderdale 's avonds en dan blijven we 1 nacht slapen in een hotel daar om dan naar Miami te gaan.
Nu vroeg ik me af of er in Fort Lauderdale veel te zien is en of het aangeraden is om misschien de 29ste maart ook nog in Fort Lauderdale te blijven voor het geval dat er geen (betalabaar) hotel meer gevonden wordt voor de 29ste maart.

groetjes, Tim

gvanh
06-04-08, 17:20
Hallo!

Bij deze mijn eerste berichtje op dit forum. Leuk dat er zo'n actieve gebruikersgroep is.

Ik ga met de hele familie naar Florida voor 10 dagen eind april/begin mei.
Eerste 3 dagen ga ik met mijn vriendin met z'n twee&#235;n richting Miami/Everglades. De rest van de familie vindt dat te ver rijden van Orlando en blijft dus daar hangen.

Nu zit ik met twee dingen waarover ik hoop dat jullie wat inside info kunnen geven.
1. Hotel: Ik begrijp dat voor twee dagen Miami het het gaafst is om aan South Beach te zitten tussen 5th en 15th street, omdat je dan redelijk op loopafstand van strand/restaurants/clubs zit. Nu heb ik in daar gezocht naar een hotel en uiteraard veel gevonden. Uit de reviews op Tripadvisor maak ik alleen op, dat zo ongeveer elk hotel daar smerig is. Het maakt me niet gek veel uit voor die twee dagen of het heel prachtig is of een zwembad heeft, maar ik vind het w&#233;l belangrijk dat het in elk geval schoon is. Heeft iemand van jullie ervaring met een hotel dat in elk geval schoon is?

2. Auto. Ik wil via Alamo hier alvast een auto gaan huren. Nu lijkt het mij wel gaaf om een cabrio te hebben voor die 10 dagen. Kosten daarvoor komen via alamo.nl meteen all-inclusive achtige constructie op zo'n 344 euro, en dat vind ik een alleszins acceptabel bedrag, zelfs als daar nog kosten voor een tank benzine bijkomen (zit er volgens mij nog niet bij). Ik vraag me alleen af of het verstandig is om een convertible te hebben. Ik weet niet of ik bijvoorbeeld een linnen dak kan verwachten of een hard-top. Bovendien vraag ik me af of het diefstal/braakgevoelig is zo'n wagen. Is het uit veiligheidsperspectief onverstandig om in een cabrio te gaan rondrijden?

Als jullie hierover tips/ervaringen hebben dan houd ik me van harte aanbevolen!

Alvast veel dank voor de moeite!

Gerrit.

*EDIT* - Inmiddels heb ik het Cardozo geboekt, die krijgt prima beoordelingen. Zit ik alleen nog even met het cabrio-of-niet puntje.

marloes
17-04-08, 21:54
Heeft iemand van jullie ervaring met een hotel dat in elk geval schoon is?

Hotel Ocean Five was schoon. Deze zit op Ocean drive. Klein, gezellig hotel met gratis ontbijt (stelt niet veel voor, maar goed).
Parkeren kan echt naast het hotel voor 20 dollar per dag. Je kan gratis internetten in de lobby. Het strand en de zee zit maar op een paar honderd meter, je kan dit net niet zien vanuit het hotel.
Wel een kleiner bedje dan dat we gewend waren in Orlando, maar daar waren ze ook wel mega groot. Gratis kluisje in de slaapkamer, lekker douche, geen bad.
Dit hotel is wel een aanrader. Wij hebben 150,00 euro betaalt voor 2 nachten via usareizen.de
p.s kijk op mijn weblog voor een verslag over miami en voor foto's van het hotel (dag 13 t/m15)

Groetjes Marloes

gijs1985
27-04-08, 22:08
Hallo allemaal!

In juni ga ik naar Florida toe, o.a. naar Miami. Een vriend van me zei dat je daar 's avonds moet oppassen omdat het nogal een criminele stad schijnt te zijn. Is dat zo? Of valt het wel mee? Of is het alleen in een bepaalde buurt?

Wij gaan altijd terplekke opzoek naar een motel als we in Amerika op vakantie zijn. Heeft iemand soms ervaring met motels in Miami? Wat is de leukste plek om een motel te zoeken? Mij lijkt Miami Beach erg leuk, zijn daar motels?

Alvast bedankt voor het antwoorden! :)

Groetjes,
Gijs

AlexFL
28-04-08, 00:49
Opa-locka zou ik s'avonds niet gaan wandelen :-)...

Toeristische spots waar veel mensen lopen zijn geen probleem.

lalalalala
04-05-08, 18:56
ik wil op vakantie gaan naar miami tussen eind juni / juli / augustus
welke datum precies weet ik niet maakt me ook niet zoveel uit, ik zoek namelijk n goedkope ticket, voor 16 dagen ongeveer wil ik gaan

kan iemand me tips geven hoe ik een goedkoop ticket kan krijgen?
en zijn de maanden juni juli augustus geschikt om naar miami te gaan??
en misschien wat sites waar goedkope tickets te koop zijn?
ilc hotel of zonder en misschien was tips qua hotels?
heel erg bedankt, hotel hoeft neit cheap te zijn maar ook niet te duur, gewoon value for money

heel erg bedankt
en als je vragen hebt dan kan ik ze beantwoorden

Njit
04-05-08, 20:28
Welkom op het Forum.

Wat betreft je goedkope tickets: kijk eens op vergelijkingssites als http://www.vliegwinkel.nl, http://www.vliegtickets.nl, http://www.cheaptickets.nl of http://www.kayak.com (zoekt op meerdere sites tegelijk!).

Wat betreft het weer in Miami, zie hier: FAQ: Het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)

Wat betreft je hotels: hier staan al veel hotels genoemd: Hotelervaringen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=20)
Verder kun je sites als http://www.Hotels.com, http://www.expedia.com kijken. Ook Amerika-specialisten als USAFunvacations en American Estates bieden hotels aan in Miami.
Zie hier:
- http://www.americanestates.com/hotelformhotelbedwereld.asp
- http://www.usafunvacations.nl/index.cfm?sub=59

Veel succes alvast met je zoektocht.

ps, wil je deze ook even doorlezen: Tip: leesbaarheid berichten/onderwerpen vergroten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3931)

cindyke
14-05-08, 22:52
We komen deze zomer om half 10 aan op de luchthaven van Miami.
Als we dan nog onze bagage ophalen e.d., huurauto ophalen (daarvoor moeten we nog eens buiten aan de luchthaven wachten op een busje dacht ik?), wordt het dus vrij laat vooraleer we effectief naar ons hotel in Miami beach kunnen rijden, hotel zoeken, parking zoeken,...
Ik maak me een beetje zorgen door de horrorverhalen i.v.m. Miami 's avonds...
Is het wat veilig aan de luchthaven buiten 's avonds? En aan de garages van onze huurauto (Hertz)?
Hebben jullie nog tips i.v.m. parkeergelegenheid in de buurt van ons hotel (Ocean Five hotel) enz?

BroWorld
14-05-08, 23:14
Ik zou me niet al te durk maken, op de luchthaven is alles goed geregeld en na de immigrations wordt je mooi met een busje naar je huurauto gebracht. Vervolgens is het nietmoeilijk om de weg naar miami Beach te vinden ( is wel lang geleden voor me, maar is heel duidelijk voor zover ik me herinner).

Wellicht dat er iemand is die wat up to date parkeertips voor je heeft. Kun je bij je hotel niet parkeren?


Maak je niet te druk om onveiligheid, dat is het in Brussel, Amsterdam en Aalst ook als je in de verkeerde buurt komt op het verkeerde tijdstip en je de verkeerde mensen aanspreekt en dan ook nog eens heel veel pech hebt :D

cindy74
15-05-08, 15:46
huur gewoon een gps . Ik denk dat dit misschien het veiligste is en wat erg belangrijk is dat je je niet druk moet maken om de weg te vinden en al de stress die ermee gepaard gaat .

Susie One
15-05-08, 23:18
Hoi,

Je kan er ook voor kiezen om de huurauto de volgende dag te halen. Van af de luchthaven van Miami rijd er een super shuttel bus naar div. hotels. Wij hebben voor de terug reis naar het vliegveld de kaartjes voor de super shuttel bus bij de touroperator geboekt. (Wij komen na een stedentrip in NY in de middag aan op Miami en halen de huurauto op. Wij hebben de laatste 3 nachten in Miami de huurauto niet meer nodig)

Of nog sneller neem de taxi vanaf de vliegveld.

Het voordeel is dat je niet hoeft te zoeken naar het hotel en parkeerplaats voor de huurauto.

Groetjes,
Susie One

JKG
16-05-08, 17:49
Niet bang worden van de verhalen. Gewoon inderdaad navigatie nemen en als je begint met rijden gaan de deuren toch op slot.... dat had Jaap van Zweden ook jaren terug eigenlijk nodig :)

Ik heb me geen seconde onveilig gevoeld.

utah
16-05-08, 18:39
Je kan ook je hotel op voorhand mailen met de vraag om een valet parking vrij te houden op de dag van aankomst.

Als je je 's avonds in Aalst op de hopmarkt durft te begeven kan Miami geen probleem zijn.... 8-[

wilma48
29-05-08, 12:29
hallo ik ben net nieuw op deze site en ga in Juli voor het eerst naar Miami in florida.
Wie kan mij helpen met de dingen die je daar het beste kan doen?
Ik hoop op wat reacties want het gaat namelijk om onze huwelijksreis en die wil ik echt onvergetelijk maken!
Groetjes van Wilma Kliemesch_Kooij

dennys1973
30-05-08, 17:44
Hallo, ik heb via www.expedia.com (http://www.expedia.com) geboekt. veruit het goedkoopste met alle sites. Betaal hier in Dollars. De site is weer anders dan de site www.expedia.nl (http://www.expedia.nl) waar de dollarprijzen worden neergezet in Euro's waardoor deze site veel duurder is. Verder kun je kijken naar www.orbitz.com (http://www.orbitz.com) . Is ook een goede site maar ietsjes duurder van expedia.com.

Alles scheelde honderden euro's met bijv reisbureaus als D-Reizen; ik heb ze namelijk vergeleken.

Sucess!!!!!

nicole-onno
30-06-08, 23:32
Wij hebben niet zo veel gemerkt van crimineel gedrag. Wij zaten aan miami beach, collins avenue. Voor sommige buurten wordt je wel gewaarschuwd die zijn zelfs overdags onveilig. De mensen die wij in miami zagen rond lopen waren allen erg vriendelijk

19stefan83
07-07-08, 21:55
Net terug van in totaal 8 dagen Miami, naast 8 dagen Orlando en 4 in Vegas....

Eigenlijk niks gemerkt van iets crimineels in Miami...alleen zijn wij 's avonds alleen in de regio van South beach...zijn overdag door opa locka gereden, toen werden we wel ff raar aangekeken door een hanggroepje

utah
07-07-08, 22:20
Mss dat je dit lijstje dan nog niet had gezien...

http://www.dc.state.fl.us/pub/gangs/fl.html

Een groot aantal van deze gangs zitten dus wel degelijk in Opa Locka:shock:

Boug85
18-08-08, 23:26
Wij willen rond 21 januari naar Miami. We willen ook naar de bahama's en 2 dagen naar new york.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken. We hebben echt geen idee. Moeten we hier al een ticket boeken van miami naar new york en terug, en ook al het hotel regelen?

alvast bedankt!

Dave en Marsha
19-08-08, 00:33
Ola ;-)

Op zich niet zo heel erg moeilijk. Je zou kunnen kiezen om eerst naar New York te vliegen, van daaruit naar Miami en met de boot vanuit Fort Lauderdale naar de Bahama's.

Je zou ook gelijk door kunnen vliegen naar Miami, auto huren en dan vanuit Fort Lauderdale naar de Bahama's kunnen vetrekken. Als laatste naar New York en van daaruit weer richting huis...

De tickets die je koopt om bv van Schiphol naar New York te vliegen en dan door naar Miami heten STOPOVER tickets. Dan heb je voor heel voordelig of bijna voor niets een ticket naar de 2de bestemming.

Kijk is op inderstaande link.

http://www.stopover.nl/

Voorbeeld:

Wat je moet doen is even kijken welke maatschappij vanuit Amsterdam naar NY en tegelijkertijd ook van NY naar Florida gaat (bijv. KLM/Northwest, Continental, Delta, deze vliegen non-stop.)
Je kunt dan gewoon een retour boeken bij 1 van deze maatschappijen en 9 van de 10 keer met een gratis stop-over in NYC.
Wanneer gewenst bestaat een "open-jaw" ook nog tot de mogelijkheden, dus heen naar Miami en terug vanaf Orlando, of andersom.

Succes ;-)

p.s. Als je dit allemaal hebt gevonden ga je op zoek naar hotel in de buurt van waar jij wilt zijn...

Boug85
20-08-08, 16:57
Oke thanks!

Mijn vrouw en ik zijn er ondertussen uit. We wilden beide al een keer een cruise maken en hebben gekozen Liberty of the Seas-West Carribien. Deze gaat van - Miami
- Labadee, Ha&#239;ti
- Montego Bay, Jamaica
- Georgetown, Grand Cayman
- Cozumel, Mexico

ideaal voor ons! zo kunnen we veel landen in 1 keer bezoeken. Ik heb wel nog een vraag, wij willen 1 nacht van te voren al aanwezig zijn in miami om er zeker van te zijn dat we niet telaat komen. Welke hotels raden jullie ons aan voor 1 nachtje? Van veel slapen zal er niet veel terecht komen het is alleen om onze koffers neer te zetten want we willen uitgaan in die nacht.
En weet iemand ook waar de haven ligt in miami en hoe we daar het beste naartoe kunnen?

Afz Boug84

patspoel
17-10-08, 12:08
Kunnen jullie mij tips geven over Miami.
Wij, nou ja eigenlijk mijn vriendin, wil een dagje naar Miami.
We verblijven in Kissimmee en ik vind het niet erg om 3,5 uur te rijden voor haar.
Maar wat is er nou echt, wat jullie zeggen, dat moet je dan gaan doen.
Zij houdt van zon, zee en strand en wil die stad gewoon zien.
Zal ik de auto dan parkeren bij Miami Beach of moet ik ergens anders heen om het echte Miami te zien?

Gewoon voor een dag, 's ochtends (uur of 6) op een doordeweekse dag erheen, heel vroeg, en 's avonds ( uur of 11, 12) weer terug zijn.

Njit
17-10-08, 12:19
Het strand van Miami stelt niet zo heel veel voor. Maar goed, om het een keer 'gezien' te hebben is wel leuk.

Aantal tips:

Sightseeing
- Rondje Coral Gables (Venetian Pool)
– Een boottocht langs de villa's van bekende mensen

Cultural
- Art Deco
– Holocaust Memorial

Food
- Lunchen bij ‘News Caf&#233;’ op Miami Beach (vanuit hier kun je ook heel leuk naar de gepimpte auto's en de bitches kijken)
– (http://www.floridaforum.nl/images/smilies/icon_biggrin.gif&#37;E2%80%93) Restaurant ‘Rusty Pelican’ (tijdens zonsondergang genieten van de skyline van Miami)

Shopping
- Bayside Marketplace (zowel overdag als 's avonds)

kaboens
17-10-08, 12:56
Miami moet je gezien hebben. Vooral Miami beach is super. Het strand daar vonden wij helemaal top. Het is daar echt zien en gezien worden. Genoeg te zien om je een dag te vermaken. Het is er in het weekend wel veel drukker dan door de weeks. Parkeren kun je in een van de parkeergarages (bijv op de 13 Street). Kost ong 15 dollar per 24 uur.

De Lincoln Rd is vooral 's avonds erg leuk. Veel eetgelegenheden en gezellige bars. Ook kun je hier zeer goed shoppen.

Tja en dan heb je natuurlijk nog de vele clubs. Maar dat zal voor jullie niet van toepassing zijn omdat je er maar 1 dag bent.

Kortom Miami is super en eigenlijk veel te kort voor 1 dag.

JKG
17-10-08, 15:42
3 en een half uur van Kissimmee naar Miami Beach? Vergeet het maar. Gaat langer duren en in het weekend helemaal. Als je de turnpike hebt en uiteindelijk moet betalen, sta je in een weekend veel langer stil, doordeweeks is het gewoon direct rijden tot de slagboom. Maar dan nog, in 3 1/2u tijd ga je het gewoon niet redden. Dat is onder ideale omstandigheden zonder even te plassen bij een Serviceplaza en als het niet al te druk op de weg is. Trek er maar snel 4 a 4 1/2u voor uit en dan moet je nog terug.

Maar wat je daar echt moet doen? TJa, je kan op het strand liggen... maar je kan ook op zaterdagavond Ocean Drive aflopen, Mango's in gaan, daar ff wat drinken en dan verderop op Washington Ave ofzo een club in. Maar zo lang blijf je niet, want je moet nog ruim 4u terugrijden... :mrgreen:

In maart was ik helaas ook maar 1 dagje in Miami Beach, veelste weinig tijd. In september heb ik er 4 dagen van gemaakt en eigenlijk was ook dat nog net even te weinig... maar om even een glimp op te vangen, is het natuurlijk wel leuk!!

Yvet
17-10-08, 16:56
Waarom op 1 dag heen en weer.....
Wat is het nut daarvan?
Wat wil je daar zien en beleven, niks wrs want daar is weinig tot geen tijd voor......

Tuurlijk het kan hoor, maar wat zie je nou en hoe moe maak je jezelf ermee.

Mijn advies; sla Miami over of ga er heen en boek er 1 nacht een hotel kost je iets extra's maar je krijgt er veel voor terug.

Bedenk het maar zo: rij jij in 1 dag ff naar Parijs heen en weer en dan ook nog denken dat je Parijs kunt zien??
Wrs niet, is je antwoord op deze vraag ja hoor gerust geen probleem dan zeg ik ga naar Miami in 1 dag op en neer.
Is je antwoordhmmm nee dat is toch iets teveel van het goede, dan zeg ik doe het niet......

Yvet
17-10-08, 17:55
Je hebt dan 1 volle dag Miami, ook dan moet je natuurlijk keuzes maken maar dat is bijna altijd wel zo (ook als je ergens 10 dagen verblijft).

Maak een prioriteiten lijstje en kijk dan wat je zou kunnen doen op 1 dag.
Dat is best veel hoor, bv Ocean Drive afrijden en ff op het strand lopen en dan ergens wat drinken, Holocaust Memorial bezoeken (must see), 's avonds nar de marketplace pier zoveel heet dat volgens mij. En dan nog wat andere kleine dingen.
Wel druk maar goed te doen.

patspoel
18-10-08, 22:03
@JKG: Ik ga niet in het weekend, zoals je kan zien als je goed leest.

Bedankt voor de reacties van de mensen die niet gelijk gaan zeggen dat je het wel kan vergeten en dat het niks is.

Ik ga wel vaker vanuit Las Vegas ff naar Los Angeles om een dag te winkelen.
Is ook 4 uur rijden.

Ik weet nu wel wat voor dingen ik een beetje ga bekijken.

Bedankt!

utah
26-10-08, 09:23
Wat ons persoonlijk nogal bijgebleven is uit Miami:

Dure wagens, veel bling bling, stilleto heels, veel te kleine bikini's en zowat iedereen is bruin gebrand van de zon....8-)

JKG
26-10-08, 10:43
@JKG: Ik ga niet in het weekend, zoals je kan zien als je goed leest.

Soms is lezen voor mij moeilijk O:)
Anyway, het weekend is leuker (wel drukker, maar veel meer te zien), maar dan ga je niet. Miami is niet alleen Ocean Drive etc. het zijn vooral de 'freaks' die er rondlopen :lol:

Maar als je vanuit LV gewend bent om naar LA te rijden en daar geen punt van maakt, wie zijn wij dan om je tegen te houden om even een dagje te kijken in Miami en direct weer terug te rijden.

In maart dus maar 1 dag er geweest (met overnachting en de dag erop meteen terug naar NL), blij dat ik in september toch 5 dagen er ben geweest.

Njit
16-12-08, 12:49
Mjah.. er is van alles te doen. Lees eens wat reisverslagen door dan krijg je al snel een indruk.

Prijzen voor eten op Miami Beach zijn wat duurder dan normaal - maar dat heb je in Scheveningen op de Boulevard ook. McD zal gewoon net zo duur zijn als in de rest van de USA.

Misschien leuk om met je kleine te gaan doen: http://www.monkeyjungle.com/
Ligt wel een eindje rijden vanaf Miami Beach.

utah
16-12-08, 22:20
Neem eens een kijkje op http://www.miami.com/

Michael66
17-12-08, 09:56
McDonalds: Van $0.50 tot .... $50(?)
Gem. Maaltijd: Van $5 tot $500. Zie hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2104) en hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=67) en hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7092). o ja, ook hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3751).
Drankje: Van $1 in de supermarkt tot $$$$$$ (veel!) in clubs e.d.

Teleton
17-12-08, 14:05
Bedankt voor jullie reactiesmaar weet ik nog steeds niet wat ik kan verwachten. Of wat kost een gemiddelde maaltijd?

Misschien maak je het wel een beetje te ingewikkeld, op sommige vragen kan je geen antwoord verwachten. Bijvoorbeeld wat kost een gemiddelde maaltijd? Zou je er zelf voor ons eigen land een antwoord op kunnen geven? Bij de la Place kan je al voor rond een tientje een maaltijd krijgen. Bij van der Valk worden het er tegenwoordig al snel twéé, ietsje luxer en je kan niet onder de drie tientjes terecht..... Zo is het in Florida ook, het hangt er helemaal van af waar je zit. Kies je voor een hotel met een Golden Corral restaurant in de buurt of kies je voor South beach?

Volgens mij kan je echt het best beginnen met eerst eens een plan te maken Wat wil je doen, waar wil je overnachten, kan je je dat veroorloven?

Er is hier op het Forum best veel info beschikbaar over dit onderwerp. Misschien kan je het nog niet zo goed vinden. Verder kan je natuurlijk ook best zelf eens kijken op de site van familierestaurants zoals Wendy's, Denny's TGIFriday, Outback, Cici's, Bennigan's, Cracker Barrel om er maar een paar te noemen.

De gemiddelde prijs voor een diner in een eenvoudig familierestaurant zal zo rond de 15 dollar zitten, lunch en ontbijt een tientje. Alcoholhoudende drankjes zijn relatief duur, ook de biertjes. Zoals Michael66 al aangeeft, terrasjes zoals wij die hier kennen, zie je niet veel. Sommige restaurants hebben een tafel met stoelen buiten staan voor de rokers.......

Een van de forumleden was zo vriendelijk om de begroting van de hele vakantie op het forum te noemen:

Wij zijn in oktober 2007 geweest, waren 14 dagen inclusief tickets (€ 330,00 incl. via cheaptickets) hotels, autohuur (Equinox), hotels, eten, drinken, benzine en bezoek aan: JFKS, Magic Kingdom, Sea World, Daytona Int. Speedway, Silver Springs, Homosassa State Park, Boggy Creek en het vele winkelen. We gingen met 14,5, 14,5 en 7,5 kilo bagage heen en kwamen met zeker 3x 20 kilo terug. 2 volwassenen en 1 kind (10 jaar) € 3900,- kwijt, dit kwam op € 1.300,- per persoon!

Volgens mij heb je nu toch wel een aardig beeld van de 'gemiddelde' kosten, toch? Een Florida vakantie is niet echt goedkoop, Miami is in mijn beleving weer wat duurder dan Orlando. Misschien is het voor jou handig om een soort begroting te maken van wat je per dag wilt uitgeven. Dan zoek je er later de hotels, de attracties die je wil bezoeken en de restaurantjes bij.

lindaend
18-12-08, 21:59
Teleton op de harding ave :-) vila harding suites
Dus vlak bij het stand en soort parkje zal de kleine leuk vinden :-)
Maar nu weet ik nog steeds niet wat een menu kost bij de MC Donalds hahahaha

grt linda

Ta2 Gerrit
19-12-08, 00:32
Je hebt zowiezo een 99c burger, menuutjes vanaf zo rond de $3,99 voor zover ik nog weet.
Eet ze :-)

Teleton
19-12-08, 10:16
Ik ben er ter plekke niet bekend maar de foto's van het appartement zien er verzorgd uit. Gemakkelijk te vinden ook, aan de A1. Nu je het adres hebt, kan je met Google ook gemakkelijkde restaurantjes in de buurt opzoeken;). Ben benieuwd hoe jullie het er zullen hebben.

Njit
19-12-08, 11:18
Nu je het adres hebt, kan je met Google ook gemakkelijkde restaurantjes in de buurt opzoeken;). Ben benieuwd hoe jullie het er zullen hebben.

je kunt de hele buurt al verkennen op foto: http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=n99zbr89ptbf&style=b&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=35023727&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

lindaend
31-12-08, 14:50
Mijn vraag is hoe zijn de avonden in miami beach in februari.
is het zo dat je gezellig rond kan lopen net zo iets als in spanje?
Of zijn er speciale stukken waar je juist Niet of juist Wel moet zijn
We zitten ongeveer tussen de omgeving indiancreek en de golf course.

Alle tips zijn welkom ;)

JKG
31-12-08, 15:46
'in feb', ga ik er vanuit dat je de temperatuur ook wilt weten?
Je kan prima rondlopen rondom Ocean Drive en Washington Avenue enz. maar 's nachts sterft het wel wat uit en heb je hier en daar wat zwervers, sommige komen echt achter je aan, zelfs nog eettentjes enz. in... 'hey pop, you got some change?', tenminste dat had ik hoor toen ik Club B.E.D. uit kwam wandelen met 2 vrouwen die nog even wat wilden eten voor we naar het hotel gingen.
Die kerel liep echt vervelend achter me aan, aantikken enz om aandacht te krijgen.. wachten tot ik zou reageren. Met 'No' was ie niet zo blij, maar wel weg.

Verder niet echt een dreigend sfeertje, niet anders dan dat je na het stappen in een Nederlandse stad loopt ofzo.

Waar je niet moet komen is Opa Locka, maar dat is te voet echt niet te doen en dat is Miami, niet Miami Beach.

Verder denk ik dat het op Ocean Drive redelijk zwerver-vrij is, dat is echt wel zoiets als wat je in Spanje gewend bent, alleen dan 10x gaver en niet echt te vergelijken, maar ik weet wel waar je op doelt :)


Het ligt er maar net aan hoe laat je het maakt, met die zwervers praat ik over 4 uur 's nachts ofzo. Tot 1 a 2 uur 's nachts is het volgens mij net zo druk als je in Spanje gewend bent op de boulevards.


'boven' (ten noorden van) Ocean Drive is het wel rustig op straat, ook niets te beleven.. volgens mij zit die golfcourse al richting bal harbour/surfside?' Uit m'n hoofd een aardig stukje van Ocean Drive zelf af.
Dus in principe valt daar 's avonds weinig te zoeken buiten. Daar gebeurd dan dus ook weinig, geen enge bendes ofzo :mrgreen: . Net even op google earth gekeken en het zit idd ter hoogte van Surfside. Prima buurt!

Teleton
31-12-08, 17:49
We zitten ongeveer tussen de omgeving indiancreek en de golf course.

Als ik het goed onthouden heb, zitten jullie toch in Villa Harding Suites? Zitten die niet aan de 81 Street? Dat is dan nog wel 10 blokken ten zuiden van de Golf Course, een flinke wandeling.

Jullie zitten dan in North Beach, er is daar een park: Ocean Terrace public beach. Dat is 1 blok bij jullie vandaan. De dichtsbijzijnde hotels zijn een blok of 5 bij jullie vandaan. Het is niet echt een toeristisch gebied, verwacht geen gezellige boulevard-drukte daar. De gebouwen met deze appartementen staan deels aan een doorgaande weg. Voor een wandelingetje in de gezellige drukte kan je het best met de bus naar South Beach. Een taxi of de eigen auto zijn alternatieven, maar parkeerruimte is redelijk schaars.

ozziemartin
03-01-09, 22:18
omdat we geen stad-freaks zijn hebben we maar 2 nachten Miami-Beach geboekt.

Bezoekje aan het strand met bijbehorende ''zien en gezien worden-boulevard'' uiteraard, maar wat zijn nog meer bezienswaardigheden in Miami ? We zijn geen musea-gangers.

Is onze eerste keer USA,dus een grote mall moeten we ook bezoeken denk ik.

Ik heb uiteraard de Lonely Planet gekocht waar zeer veel tips in staan, maar wellicht heeft iemand een persoonlijke aanrader ?


grt Martin

JKG
04-01-09, 12:53
Op het strand liggen kan ook ter hoogte van je appartement.. ik ga daar niet speciaal voor naar South Beach.... al wil ik ook niet de hele vakantie aan het strand liggen, dan ga ik wel naar Spanje ofzo. :)

Ik weet alleen niet of je om 1u nog een bus terug hebt rijden, maar anders pak je een taxi... denk aan +/- 20 dollar om terug te komen. Bus is ongeveer $ 1.80 p.p. geloof ik, het was in september nog $1.50, maar ik hoorde al iets van een prijsverhoging toendertijd. Nog steeds goedkoop! :mrgreen:

Je kan een Ducktours tour doen, duurt anderhalf uur, dan zie je wat van Miami.. best aardig om te doen voor een keertje. Als je naar een mall wilt, kan je denken aan bijv. de Aventura Mall, dat is nr. 5 van de grootste malls in Amerika. Maar als je naar Orlando gaat (meen dat ergens gelezen te hebben), kan je beter naar de Florida Mall gaan, vind ik persoonlijk leuker dan de Aventura Mall. Aventura Mall is voornamelijk kleding... al is het wel leuk om zo'n megagrote mall te zien. Maar Florida Mall is ook een flinke hoor!

'S avonds nog een (strip)club bezoeken en je bent helemaal in de Amerikaanse sferen ;)

lindaend
04-01-09, 21:42
JKG
We gaan ook niet iedere dag naar het strand hoor.
Een dagje winkelen en rond kijken en dan een dagje strand zo om en om!
Dat is niet duur 1.80 al zou het 2 dollar zijn p.p met de bus goedkoper dan parkeren toch!

JKG
05-01-09, 13:21
Met de bus is lekker goedkoop ja, en dan duurt het ook niet al te lang.. behalve als de buschauffeuse eventjes ondertussen stopt en een winkel in gaat om wat snoep te kopen voor haarzelf :mrgreen:
Kwam niet meer bij toen ze dat deed! Zoiets doe je hier in Nederland niet zo heel erg snel. Aircootje in de bus.... niets mis mee hoor.

mafo
05-01-09, 20:08
Wat ik zelf een mooie mall vindt in de omgeving van Miami is de Dolphin Mall (http://www.shopdolphinmall.com).Volgens de website van de mall zelf is het de grootste mall in de omgeving van Miami. De mall is ingedeeld in "wijken"


Ramblas (Walk) - Restaurant en entertainment deel.
Playa (Beach) - South Beach-style winkelen met vrije tijde kleding en woningaankleding.
Moda (Style) - Boutiques en outlets.

http://farm1.static.flickr.com/24/66514060_5f5450301b_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/66514060/)

DLVV
06-01-09, 01:05
Zoals JKG al zegt, de Ducktour is een goede manier om veel van Miami te zien. De Aventura Mall vind ik cker een aanrader! Dolphin Mall vind ik wat minder, maar mocht je er toch naar toe gaan, dan kun je na het shoppen lekker gaan eten bij T.G.I Fridays!

Dr. Phlox
06-01-09, 15:39
Het is geen museum, maar wel iets wat je zou kunnen zien.
THE HOLOCAUST MEMORIAL
http://www.holocaustmmb.org/

Grz
Ton

utah
06-01-09, 20:44
Van alle malls die we hebben bezocht was de Dolphin mall zeker de beste!


http://i42.tinypic.com/fa7mkp.jpg

dennis_diana
11-01-09, 22:09
Ik kwam tijdens het zoeken naar info over Miami onderstaande site tegen: http://www.take-a-trip.eu/nl/miami/bezienswaardigheden

(nu de bezienswaardigheden geselecteerd........oa Parrot Jungle, Seeaquarium of de ZOO zijn natuurlijk geweldig voor je kindje!)
Maar ook op gebied van uitgaan, transport, eten/drinken, winkelen etc is hier veel info overzichtelijk terug te vinden!

Michael66
12-01-09, 11:43
Mogelijk bij MiamiBeach411:

1 dag: http://www.miamibeach411.com/tours/disney-orlando.htm
meer dagen: http://www.miamibeach411.com/disney/disney-trips.htm

Ook GoToBus heeft wat mogelijkheden: http://www.gotobus.com/orlando/

Met Google (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tours+from+miami+to+orlando&meta=) vind je nog meer mogelijkheden.

utah
20-01-09, 21:25
Dit gaan eten bij Jerry's Famous Deli op Collins Avenue en intussen genieten van al het moois dat voorbijkomt:


http://i40.tinypic.com/2vkj6hc.jpg

Natasja L.
11-02-09, 10:33
Je zou een bezoekje kunnen brengen aan Villa Vizcaya. Villa Vizcaya is een Italiaans Renaissance landgoed. De villa ligt aan Biscane Bay en staat op een terrein van 40.000 m², met een prachtige Italiaans-Franse botanische tuin, de Vizacaya Gardens.

http://farm1.static.flickr.com/75/215393447_9a8264a4ce_m.jpg http://farm1.static.flickr.com/98/216069948_bc57afbacf_m.jpg

http://farm1.static.flickr.com/92/216963416_8fa39edbd2_m.jpg http://farm2.static.flickr.com/1027/958384884_a96e0c6630_m.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1044/984742821_59c34589f4_m.jpg http://farm2.static.flickr.com/1009/946177064_24e882ce11_m.jpg
(photos Claudia Domenig)

Voor meer informatie: http://www.vizcayamuseum.org/

Misschien vinden jullie het leuk om naar Little Havana te gaan. Calle Ocho is het kloppende hart van deze wijk. Vele Cubaanse migranten hebben zich hier gevestigd. (SW 8 street) Probeer een sterke ‘cafe cubana’ (espresso) en neem een kijkje bij ‘Maximo Gomez Park' waar de meestal oudere Cubanen tegen elkaar spelen (domino) of bezoek een traditionele sigarenfabriek, waar de sigaren nog met de hand worden gerold. Verder vind je er winkels, waar alles om Cuba draait en hoor je hier en daar Latijnse-Amerikaanse muziek.


Misschien vind je het Gold Coast Railroad Museum wel leuk om naar toe te gaan. Voor informatie: http://gcrm.org/


http://farm2.static.flickr.com/1316/870107825_f8d5470779_m.jpg http://farm2.static.flickr.com/1300/870107925_141b7b3b28_m.jpg


Je kunt naar Key Biscayne gaan, waar het Bill Baggs Cape Florida State Park te vinden is. Dit park neemt ongeveer een derde van het eiland Key Biscayne in beslag. Je kunt er snorkelen, kanoën, kajakken of genieten op één van de mooie stranden. De vuurtoren van Cape Florida is het oudste nog bestaande gebouw in Miami-Dade. De vuurtoren ligt in Bill Baggs Cape Florida State Park. Vanuit de lantaarnkamer heb je een prachtig uitzicht over het park en de stranden. Op de terugweg zou je bij the Rusty Pelican kunnen stoppen voor een luch of diner (hangt er van af hoe laat je daar bent). Prachtig uitzicht op de skyline van Miami. 'Avonds heb je het mooiste uitzicht, want dan heb je een mooie warme gloed (van de zonsondergang) over de baai en naar mate het donker wordt, lichten alle gebouwen op.


Er is genoeg te doen in Miami, ook als je niet in musea geïnteresseerd bent. Pak de auto en ga lekker rondrijden en bezoek wat bezienswaardigheden zoals hierboven beschreven of korte stops zoals Matheson Hammock Park of stop onder de Rickenbacker Cswy (op weg naar Key Biscayne) vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline.

http://farm1.static.flickr.com/87/247530379_1a21501364_m.jpg http://farm3.static.flickr.com/2315/2103475466_0898c39d37_m.jpg

Of doe het lekker rustig aan en neem 's ochtends een ontbijtje op Ocean Drive. Ga lekker winkelen of doe een paar uurtjes strand. Ook 's avonds kan ik de restaurants aanraden op Ocean Drive.

mirella37
14-02-09, 10:12
Ik denk dat een rondrit/vaart met ducktours een leuke trip is die niet te lang duurt en je toch veel ziet van Miami. Duurt 90 minuten.

http://www.ducktoursmiami.com/

JvG
02-03-09, 21:42
Als je echt een shopaholic bent dan moet je cker de Aventura Mall bezoeken. Dolphin Mall is ook goed te doen moet ik zeggen, maar persoonlijk vonden mijn vriendin en ik Aventura Mall leuker en mooier.

Wat de meesten je al aanraden is de Ducktour, in zo'n korte tijd heel Miami zien is cker de moeite waard!

RC1
07-03-09, 22:17
HOI,

wij wensen naar Miami op reis te gaan en willen graag wat advies van mensen die er al geweest zijn.
Is Miami echt duur? Is een strandvakantie daar betaalbaar???
Hoeveel kost het om op terras een cola te drinken bijvoorbeeld???

Alvast bedankt

Doeii

Michael66
08-03-09, 00:08
Hoi,
Welkom hier. Wat is de reden dat je naar Miami wil, wat wil je gaan doen in Miiami? Heb je al enig idee wat je als "strandvakantie" gaat aantreffen daar?
In ieder geval weinig terrasjes, want die heb je daar niet. Niet zoals hier in NL/BE.
Voor je eerste tips kun je het beste een paar reisverslagen en/of reisschema's doorlezen. En aan de hand van wat je daar aan ervaringen leest bekijken wat je precies wilt gaan zien en doen. En dan iets gerichter vragen naar bepaalde (on)mogelijkheden.

Veel pezier.

JKG
08-03-09, 00:50
Op Ocean Drive heb je wel terrasjes... ik herinner me de prijzen niet meer, maar bijv. bij News Cafe betaal je 3 dollar voor een colaatje (zag ik op de menukaart online). De prijzen daar vallen mee, heb er een keer wat gegeten en niet geschrokken van de rekening, anders had ik het me wel herinnerd :mrgreen: .

karin1978
08-03-09, 01:16
Hoi,
Op ocean Drive heb je een soort strip van restaurantjes met terrasjes op de stoep. Je loopt er als ware gewoon door heen. Ik weet niet wat een colaatje kost, maar ik weet wel dat een cocktaile 14 dollar kost en een biertje rond de 6 a 8 dollar. Maar ze hebben vaak happy hour of ze bieden je eerste drankje betalen en de tweede gratis. Ik weet niet of het heel de dag is, maar vanaf een uur of 17 wel. Onze ervaring is dat miami beach zeker niet goedkoop is. Ook bij het hotel moest je 14 dollar betalen voor een cocktailtje. Maar het ligt er ook gewoon aan wat je leuk vind om te gaan doen daar en of je echt voor Miami gaat of gewoon voor het strand. Als je alleen voor het strand gaan zou ik zeker naar de Golfkust gaan.
Wij zijn vandaag terug gekomen en Miami is de duurste plaats die we zijn tegen gekomen tijdens onze rondrit. Hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes

Michael66
09-03-09, 04:32
Hoi,
Een bus/boottour kun je meestal het beste boeken bij/in het hotel waar je verblijft. Zij weten daar meesta het beste welke goed is en welke je bij het hotel kan komen oppikken.

Voor een hoteladvies in Miami kun je hier op het forum kijken bij Hotel gezocht: Miami (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=520) of de vele afzonderlijke hotelervaringen (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1) in Miami e.o. Wie weet staat jullie droomhotel erbij.

Orangedevil
12-03-09, 17:03
In het naseizoen kan de prijs voor 9 dagen wel meevallen hoor. Ik ga in ieder geval liever 9 dagen naar alleen Miami dan 9 dagen naar LLoret de mar ofzo. Lekker een dag strand,dagje naar Sawgras mall, dagje strand,rondje met de boot langs sterren,naar een Everglades parkje,Miami zoo,honk/basketbalwedstrijd. Ik zou mijn 9 dagen wel doorkomen.

utah
12-03-09, 21:32
Het meest uiteenlopende soort van mensen -> van string bikinis en high heels op het strand tot een zwerver die met hebben en houden inclusief sjaal en muts in 30 graden zit te bedelen om geld.

De diverse stands met dj's en drank op 't strand en de ambiance.

De kustlijn van Miami en het zicht 's avonds op skyline Miami met al z'n lichtjes.

De vliegtuigen die boven je hoofd passeren.

De starbucks coffee mobiel.

Voila!

denny
15-03-09, 02:58
Bedankt voor jullie reactie......

Het wordt THE car....:-\"

Ook omdat we een bustour van 7 uur wel eeerg ughh lang vinden.

Of zijn er ook kortere bustouren.....

Volgens de reisverslagen die ik gelezen heb van Floridagangers, is een hele leuke tour die van Ducktours ,ook omdat het een amfibivoertuig is.
Leuk voor de kinderen.....(en voor de heeeele grote :lol::grin:)

Hotel zijn we nog niet uit,volgens mijn broer kunnen we net zo goed in een motel......maar daar hoor ik ook weer verschillende verhalen over.#-o

Dus daar ga ook nog maar eens een nachtje over slapen

Hebben jullie misschien ervaring met een goed motel.....in de buurt van Miami

Michael66
15-03-09, 03:18
Hebben jullie misschien ervaring met een goed motel.....in de buurt van MiamiYup, een heleboel zelfs: http://floridaforum.nl/showpost.php?p=58327&postcount=1

Tomd
06-04-09, 23:12
Hoi...wij gaan over 2 weekjes naar Ft Lauderdale, landen in Miami en hebben een auto van Sixt, als we die auto ophalen is er van Sixt een balie op de luchthaven ? ik vraag dat omdat zij werken met "Thrifty", en daarvandaan naar South Beach in Ft Lauderdale is dat te doen, iemand een idee..? want ja wij zijn no no's daar....heb wel rijbewijs gggg :sun:

Michael66
07-04-09, 00:17
Wat wil je nu precies weten?
Heb je al wat info proberen te halen bij de reisorganisatie reisburo waar je geboekt hebt?

Info over locaties van verhuurbalies e.d. kun je het beste opzoeken op de website van het vliegveld.

fatma30
07-04-09, 10:24
De afstand van Ft. Lauderdale naar Miami is zelfs lopend te doen als het moet. Hiermee wil ik zeggen dat deze afstand -zeker voor Amerikaanse begrippen- een lachertje is. Binnen 3 kwartier / 1 uur ben je er. Voor de rest snap ik je vraag ook niet. (wat vraag je nou precies?) Elke luchthaven heeft een autoverhuur bedrijf. Check idd de website van de luchthaven.
Fatma

salsaclaudet
08-04-09, 23:40
mocht je tijd hebben dan kun je vanuit downtown met bus S, C of K naar Lincoln Road, shoppen, een terrasje pakken en mocht je in South Beach zitten dan met dezelfde busverbindingen naar Bayside en Flaglerstreet, liggen dicht bij elkaar.
succes en groet, Claudet

justme24
16-06-09, 15:00
In september ga ik op huwelijksreis naar de VS.
Eerst vliegen we naar New York waar we een aantal dagen verblijven.
Daarnaar vliegen we door naar naar Orlando waar een huur auto klaar staat. eerst blijven we nog een paar dagen in Orlando en omgeving en vervolgens willen we naar Miami Beach en misschien naar de keys rijden.

Voor New York en Orlando hebben we al hotels geregeld maar voor Miami nog niet. Kent iemand een mooi en goed hotel dat direct aan het strand ligt? en zijn er nog leuke plaatsen om te stoppen onderweg van Orlando naar Miami? en heeft er iemand nog tips voor bezienswaardigheden?

Verder heb ik gehoord dat Miami nogal druk en gevaarlijk kan zijn.
Hoe kan ik het beste naar Miami Beach rijden en is het echt zo gevaarlijk als het (soms) gesuggereerd wordt? Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat je vooral niet in de voorstad van miami moet tanken?

Guus
16-06-09, 15:23
Voor New York en Orlando hebben we al hotels geregeld maar voor Miami nog niet. Kent iemand een mooi en goedkoop hotel dat direct aan het strand ligt?Mooi, goedkoop en aan het strand is in Miami een onmogelijke combinatie. Wellicht dat je even bij jezelf moet nagaan welke van de drie aspecten je het belangrijkste vindt. Wat is trouwens jouw begrip van goedkoop?


Verder heb ik gehoord dat Miami nogal druk en gevaarlijk kan zijn.
Valt op zich wel mee. Alleen in de spits als al de Latino's (die dus niet kunnen rijden) naar hun werk gaan kan het nogal hectisch zijn. Buiten de spituren is er niets aan de hand.

Njit
16-06-09, 15:30
Je haalt me de woorden uit de mond :) Zeker direct aan het strand is goedkoop niet mooi en mooi niet goedkoop.

Maar ja, wat de een duur vind vind de ander weer goedkoop. Voor < $100 per nacht zit je niet mooi EN goedkoop aan het strand.

Michael66
16-06-09, 16:06
Voor hotelervaringen kun je het beste even kijken op of je iets kunt vinden wat al op het forum is beschreven, zie Overzicht hotelervaringen. (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) Daar zit o.a. ook een topic bij dat Hotel gezocht: Miami (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=520)(Beach) heet, misschien dat je daar wat mee kunt.

Over de reisroute van Orlando naar Miami zijn ook al "enkele" topics volgeschreven: 1 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8812) 2 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8121) 3 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6381) 4 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6216) 5 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6185) 6 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4706) 7 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4032) 8 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3417) 9 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1383) 10 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1530) 11 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1516) 12 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=237) 13 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8938)

Voor dingen die je kunt doen in Miami kun je het best eens snuffelen in het Overzicht onderwerpen in "Miami en omgeving" (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9148), daar staan al een heleboel zaken op een rijtje. Er zit ook een link in naar een onderwerp over veiligeheid.
En ook in het Overzicht onderwerpen in "Overige bezienswaardigheden in Florida" (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8869) staan nog een aantal leuke zaken beschreven.

Kortom: je kunt even vooruit!

Succes.

breaker9240
17-06-09, 15:18
South seas is prima!
Iets ouder hotel maar prime zwembad en dergelijke!

fleurmadelene
01-07-09, 23:49
Wij hebben zelf, ook voor in september het Loews Miami Beach hotel geboekt.
Normaal is dit behoorlijk prijzig, maar omdat er wat renovaties o.a. in de lobby plaatsvinden kun je voor een zeer betaalbaar tarief verblijven.

Sandra1976
03-07-09, 22:58
Hallo

Wij zaten in Townhouse hotel. Ik geloof ong. 155 dollar per nacht per kamer. Via een pad bereik je het strand. Het hotel was zeer proper. Ontbijt was prima, service goed en inrichting mooi. Dat laatste is uiteraard een kwestie van smaak. Het is minimalistisch ingericht. (strak en veel wit) Wij vonden het erg mooi.

Je kunt te voet naar lincoln road en art deco.

Fab414
05-07-09, 11:40
Wij gaan naar Miami 2 daagjes en eindigen uiteindelijk in Fort Meyers,
weet iemand of je op het strand parasols kunt huren?
we zijn in totaal zo'n 6 dagen op het strand, is huren dan goedkoper of kunnen we er beter eentje kopen en daarna 8ter laten?

alvast bedankt.