PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Houston (Texas)



guyvertje
12-10-07, 12:18
Hoi,

wij gaan 27okt as. naar Miami, via Houston ('we got a problem'). We vliegen via Continental.
Geboekt via dreizen online. De heenvlucht is bij nader inzien redelijk strak qua timing:

Vluchtnummer : 47 - Continental Airlines
Boekingsklasse : X
Van : Amsterdam (AMS) Nederland
Naar : Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
Vertrekdatum : 27 okt 2007
Vertrektijd : 13:55 uur
Aankomstdatum : 27 okt 2007
Aankomsttijd (lokaal) : 17:35 uur


Vluchtnummer : 190 - Continental Airlines
Boekingsklasse : X
Van : Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
Naar : Miami (Florida) (MIA) Verenigde Staten
Vertrekdatum : 27 okt 2007
Vertrektijd : 19:00 uur
Aankomstdatum : 27 okt 2007
Aankomsttijd (lokaal) : 22:36 uur

We hebben dus maar 1,5 uur ... ivm immigratie dienst en evt bagage (ik ga ervanuit dat dat automatisch wordt getransfereerd, maar is dat ook zo?)
is dit aan de krappe kant?

Eric
12-10-07, 12:40
Daar kan ik wel antwoord op geven, stap paar keer per jaar in Houston over.
Allereerst je gerust stellen: Ja, het is makkelijk haalbaar.
Je moet wel rekenen op een flinke tippel: van de aankomstgate naar de gloednieuwe immigrationhal is zo'n 10 minuten lopen.
De immigratie verloopt normaal gesproken zeer soepel, en meestal ben je er in een kwartiertje doorheen.
Probeer een seat voor in het vliegtuig te veroveren, dan kom je als een van de eersten bij de immigration aan.
je bagage wordt NIET doorgetransferred, omdat Houston je POE (Port of entry) is, en je dus door de douane moet, maar ook dat gaat eenvoudig en snel.
Alles wijst zichzelf.
Er lopen veel Continental mensen op Houston, en ze zijn uitermate behulpzaam.
Succes, Eric

guyvertje
12-10-07, 12:44
dank je wel Eric voor je hulp!
Ik zat zelfs te overwegen om alleen handbagage mee te nemen. Dit jaar had ik een transfer op Heathrow en dat was een chaos.

deh78
12-10-07, 20:35
We zijn dit jaar ook met Continental gereisd via Houston en ja 1.5 uur haal je zeker.
wij hadden maar 53 min en hebben de vlucht net niet gehaald maar werden zonder probleem op een latere vlucht gezet.

Fijne vakantie...

Dennis

mrloes
09-09-09, 12:22
Een oud topic maar ik haak er toch ff op in.
Wij hebben waarschijnlijk een overstap van 2.15 uur op Houston.
Als ik 't goed begrijp moet je dus je koffers ophalen en later weer inchecken voor de vlucht van Houston naar Orlando?
Of is dat in 2 jaar veranderd en wordt de bagage 'door gelabeld' en zie je ze pas in Orlando weer?

dankjewel, mrloes

Ebelix
09-09-09, 12:30
Mrloes,

Je bagage wordt doorgelabeld naar je eind bestemming alleen moet je bij aankomst in Amerika na immigrations gelijk je bagage van de band halen en door customs gaan. Na customs geef je de bagage weer af en ga door security op naar de gate voor je volgende vlucht.

Over dit onderwerp zijn al verscheidende topics aanwezig op dit forum.

mrloes
09-09-09, 13:26
hallO

Dankjewel, ik had gezocht op "Houston" omdat ik niet weet of ieder vliegveld zo z'n eigen manier(en) heeft. Ik heb nog nooit een tussenstop gehad in de USA dus ben een leek wat dat betreft.
Als ik 't goed begrijp neem je dus zelf je koffers mee door customs maar zij kijken er niet in? Het zal zich allemaal wel wijzen ja, misschien maak ik me ook veel te vroeg 'te druk' - de bekende beren op de weg? :-?

Ebelix
09-09-09, 18:45
Elke eerste stop werkt hetzelfde in Amerika. Maak niet op welke luchthaven je aankomt.

Soms wordt je eruit gelicht en wordt de bagage door een scanner gehaald en wellicht moet je daarna nog openmaken. Werkt hetzelfde als hier op Schiphol, Brussel, enz. Het enige verschil is dat je bij de eerste stop in Amerika door immigrations en customs gaat en niet zoals hier bij je eindbestemming buiten de Schengen landen.

Je maakt je inderdaad veel te druk. Rust is belangrijk en alles wijst zichzelf. Vaak wordt er in het vliegtuig nog een filmpje getoont hoe het allemaal in zijn werk gaat. Is er geen filmpje dan staat het wel in het inflight magazine. Verder kan je hier op het forum nog zoeken onder immigrations of customs

b767-300er
19-03-17, 12:58
Ik heb ook een vraag.

Zoals ik hierboven heb gelezen is een overstap van 1,5 uur te doen. Maakt het dan nog uit of je volgende vlucht een internationale vlucht is of niet. Ik wil namelijk via de VS naar Mexico vliegen en via Houston is dan het voordeligste. Overstap van 1h55m

Ik kom dus vanaf een Internationale vlucht en ga verder met een internationale vlucht...

corrus
19-03-17, 13:27
Houston is een takke-eind lopen... en als het druk is bij immigration wordt het rennen en anders niet halen.
Ligt nog wel aan de airline, persoonlijk zeg ik voor Houston houdt 2 uur aan.(van International naar Domestic)
Terug een uurtje. (van Domestic naar International)

b767-300er
19-03-17, 13:49
De kern van de vraag zit hem nu juist in dat het van International naar International is....

Evengoed bedankt voor je reactie!

corrus
19-03-17, 15:43
heb ik meer gegevens nodig... want blijf je in transit of ga je nog eens van de luchthaven af
Want anders krijg je als het tegenzit ook ook nog eens extra security.
Maar doorgaans blijf je in transit. dus dan heb je aan 2 uur genoeg.
Staat allemaal op 1 ticket of vlieg je met 2 verschillende airlines
Want dan moet je ook nog eens van terminal wisselen

b767-300er
19-03-17, 16:11
heb ik meer gegevens nodig... want blijf je in transit of ga je nog eens van de luchthaven af
Want anders krijg je als het tegenzit ook ook nog eens extra security.
Maar doorgaans blijf je in transit. dus dan heb je aan 2 uur genoeg.
Staat allemaal op 1 ticket of vlieg je met 2 verschillende airlines
Want dan moet je ook nog eens van terminal wisselen

Ik vlieg met dezelfde airline (United) door dus 1 ticket.
Ik ben niet van plan de luchthaven af te gaan dus blijf in Transit..

corrus
19-03-17, 16:56
Dan is gewoon 2 uur ruim voldoende... :-)

b767-300er
19-03-17, 20:18
Veel Dank!

Ebelix
19-03-17, 21:23
Ik vraag me ten zeerste af of in Amerika transit bestaat. Volgens mij moet iedereen door immigrations. Ook als je doorvliegt naar Mexico of elke andere buitenlandse bestemming.

theovg
19-03-17, 23:08
Ik vraag me ten zeerste af of in Amerika transit bestaat. Volgens mij moet iedereen door immigrations. Ook als je doorvliegt naar Mexico of elke andere buitenlandse bestemming.

Twee jaar terug moest je zeker ook door immigrations.

jarjarbinks
20-03-17, 22:21
Klopt je moet langs immigrations en douane. Waar je voor het eerst in USA landt moet je dan altijd doen. Maar ook dan moet het in 2 uur haalbaar zijn.

b767-300er
21-03-17, 07:59
Dank je wel.
Ik vroeg me af of het qua tijd uitmaakte of je domestic verder vliegt of internationaal. Dat maakt dus geen verschil.

corrus
21-03-17, 10:21
Ja, dat maakt wel degelijk een verschil, echter in dit geval niet.

b767-300er
21-03-17, 23:20
Kan je dat eens nader toelichten waarom het in dit geval geen verschil maakt en in andere gevallen via de VS wellicht wel en welke gevallen dat zijn?

In hoeverre mag je samen met je reispartner door immigratie? Of wordt je altijd apart genomen?

theovg
22-03-17, 09:59
In hoeverre mag je samen met je reispartner door immigratie? Of wordt je altijd apart genomen?[/QUOTE

Ik ga altijd samen met mijn partner door immigratie.

b767-300er
22-03-17, 15:00
Een partner ie iets anders als een reispartner.
Ik bedoel. Moet je minimaal getrouwd zijn om samen door immigratie heen te kunnen?

Mushu
22-03-17, 15:21
Als ik met mijn ouders reis dan mag ik de ene keer samen met hen door immigrations en de andere keer weer niet. Zij mogen tot nu toe altijd samen (zijn getrouwd maar dat weten ze bij immigrations niet totdat ze in de paspoorten kijken). Toen ik alleen met mijn moeder reisde mochten we ook samen.

corrus
22-03-17, 17:24
Moet je minimaal getrouwd zijn om samen door immigratie heen te kunnen?
Geen flauw idee, wij maken altijd gebruik van Global Entry, dus wij staan eigenlijk nooit écht voor een immigration officer.

meisje
22-03-17, 17:41
En wanneer mag je gebruik maken van Global Entry?

b767-300er
22-03-17, 17:56
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En is dit op elke airport beschikbaar?
Worden daar ook je vingerafdrukken ingescand?

Don Tuse
22-03-17, 17:56
Global Entry is a U.S. Customs and Border Protection (CBP) program that allows expedited clearance for pre-approved, low-risk travelers upon arrival in the United States. Members enter the United States through automatic kiosks at select airports (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/locations).
At airports, program members proceed to Global Entry kiosks, present their machine-readable passport or U.S. permanent resident card, place their fingerprints on the scanner for fingerprint verification and complete a customs declaration. The kiosk issues the traveler a transaction receipt and directs the traveler to baggage claim and the exit.
Travelers must be pre-approved for the Global Entry program. All applicants undergo a rigorous background check and in-person interview before enrollment.
While Global Entry’s goal is to speed travelers through the process, members may still be selected for further examination when entering the United States. Any violation of the program’s terms and conditions will result in the appropriate enforcement action and termination of the traveler’s membership privileges.

Bron (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry)

b767-300er
22-03-17, 18:04
Om daarvoor in aanmerking te komen dien je dus eerst langs te gaan op zon kantoor in de VS. Oftewel je moet zowiezo een afspraak plannen als je daar al bent.

Voor mij die op doorreis gaat naar Mexico dus geen optie.

corrus
22-03-17, 18:11
Eerst telefonisch een afspraak maken hier in Nederland.
Dan krijg je eerst een interview op Schiphol bij de marechaussee.
Daarna dien je ook nog telefonisch een afspraak te maken voor een interview in de USA.
Dit doe je bij Border Patrol.

Maar voordat je aan bovenstaande begint moet je wel eerst even betalen. ( EUR 150,- )
Daarna kun je beginnen met het bovenstaande.

b767-300er
22-03-17, 18:16
Ik zag honderd dollar staan inderdaad.

Nederland wordt overigens niet genoemd....

https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements

sanook
22-03-17, 18:28
Een partner ie iets anders als een reispartner.
Ik bedoel. Moet je minimaal getrouwd zijn om samen door immigratie heen te kunnen?

Wij zijn als gezin (beide gescheiden met eigen kind, dus 4 personen met 3 verschillende achternamen) 1 keer uit elkaar gehaald door een (chagrijnige) immigratie beambte, en een andere keer (ik was voorzichtig geworden door de vorige ervaring) zei de beambte dat je samen mocht als je bij elkaar in huis woont (dus een gezin vormt).
Of dit een regel is weet ik niet, kan net zo goed aan de bui van de beambte liggen.
Op zich denk ik wel dat het een goede stelregel is: woon je bij elkaar dan kun je samen naar de balie. Als het de beambte niet bevalt merk je het vanzelf.

elstars
22-03-17, 18:38
Wij zijn niet getrouwd, maar zijn al wel 15 keer samen door de immigrations gegaan. Daar heeft nooit iemand iets over gevraagd of over opgemerkt.