PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema karin1978: Orlando - Miami



karin1978
11-10-07, 22:59
Hallo allemaal,

Na een tijdje te flink nagedacht te hebben en op het internet gesteund te hebben, heb ik een verlopig reisschema gemaakt.
Eerst zaten we te kijken naar de kant en klare reizen (om het maar zo te zeggen), maar het probleem daar van is dat je elke nacht ergens anders bent. Dat vind mn vriend niet zo fijn, ik zelf eigenlijk ook niet zo.
Dus zo ziet ons schema er uit, de datum weten we nog niet precies maar zal eind februari zijn:
4 nachten orlando : om de nodige parken te bezoeken
1 overnachting Clearwater
3 overnachtingen fort Myers
3 overnachtingen Key West
4 overnachtingen Miami

Vanuit die plaatsen willen we de omgeving een beetje verkennen.
Weten jullie misschien vanuit welke plaats de beste is om de everglades te bezoeken, miami of fort myers?
Ben benieuwd wat jullie van het reisschema vinden!
Tips zijn altijd welkom!

Lannie
11-10-07, 23:13
Best Karin,

Je schema ziet er op zich prima uit! Dat je graag wat meer dagen op één plek bent kan ik me ook helemaal voorstellen, maar er is zoveel te zien. Wat ik jou/jullie adviseer, boek alleen een hotel voor de eerste 4 nachten in Orlando en heb je het daar naar je zin, dan blijf je nog een nacht langer en ga dan op je gemak rondreizen, want er is zoveel te zien!!

Je kunt vanuit je hotel al een ander hotel boeken en vaak als je dit via het hotel doet waarin je verblijft, krijg je ook weer korting in het volgende hotel. Hierbij kun je je schema blijven volgen, maar wanneer je het zat bent en dan ga je weer. Uit ervaring weet ik dat je na een dag alweer wil gaan om het volgende te zien!! Ik zou ook niet te lange afstanden rijden, want dan zit je zo 4 à 5 uur in de auto, zeker van Fort Myers naar Key West. Wij zelf zijn jaren geleden van Orlando naar St. Pete Beach gegaan, van hieruit naar Napels, daarna naar Key Largo (onderweg de Everglades bezocht en vanuit Key Largo naar Key West en toen weer terug naar Key Largo. Deze afstanden waren lang genoeg om te rijden en dan zaten we niet de halve dag in de auto.

Succes! Jolanda

karin1978
11-10-07, 23:28
Hallo Jolanda,

Bedankt voor je tip!
Het is de eerste keer dat we naar Amerika gaan, dus alle tips zijn welkom.
Dus eigenlijk zeg je dat het slimmer is om gewoon daar de hotels uit te zoeken, inplaats van om hier je reis vast te leggen.
Zijn er in die plaatsen veel hotels of zijn de meeste ketens?
Begrijp ik het goed dat het hotel waar je dan bent een hotel voor ons kan boeken in een andere plaats voor een redelijk bedrag?
Kan je dan beter hier de huurauto regelen of op het vliegveld daar?

Al vast bedankt!!
groetjes karin

Lannie
12-10-07, 09:25
Als je het aandurft is het slimmer, kan me voorstellen dat als je de eerste keer gaat, dat je dit eng vindt!

En ja, het hotel kan een ander hotel boeken, hangt natuurlijk wel van de keten af en jouw budget of het een redelijke prijs is.

Over huurauto's kun je veel lezen op dit forum. Wij hebben er ditmaal voor gekozen om de auto te huren via autoreisen.de, dit ook na aanleiding van de diverse discussies op dit forum. Je kunt het allemaal maar beter geregeld hebben, niet waar?!!

Lekker vooruitzicht om zo eind februari te gaan, wij gaan volgende week al.... het gaat zo snel wanneer je geboekt hebt!

Groeten Jolanda

Ps ik heb je een PB gestuurd!

kiamzo
12-10-07, 10:09
Je kan ook in Orlando een couponboekje voor hotels nemen.

Dan kan je al op voorhand kijken waar je wild overnachten,en waar het hotel ligt.

bono
12-10-07, 10:53
Maar is het niet zo dat als je hier hotels boekt, ze goedkoper zijn dan ter plaatse daar.
Als je bij ze op de site kijkt zijn ze altijd duurder dan als ik ze hier boekt.

Misschien met de couponboekje dat het dan wel weer wat verzacht, weet het niet hoor, we gaan zelf ook pas voor de tweede keer.
De eerste keer vond ik het wel fijn om alles al geboekt te hebben zodat niet voor verrassingen komt te staan.
Plus dan weet na je vakantie hoe alles daar werkt, en nu heb ik wel alles zelf uit gezocht en geboekt (een beetje van me zelf en een beetje van USAfunvacations)

Succes ermee..................en alvast veel voorpret.............8)

Gr. Monique

Eric
12-10-07, 12:22
Beste Karin, uiteraard ook van mijn kant allereerst een hartelijk welkom op dit forum.
Even een paar dingetjes (en tips).
De auto hier huren is in ieder geval veel goedkoper, als je ter plaatse huurt komt boven op het wel goedkoop lijkende tarief zeker nog zo'n zelfde bedrag aan verzekeringen en belastingen.
Veel gebruikt momenteel op het forum is het al eerder genoemde usareisen.de, met name een Equinox van Alamo dat is een mid-SUV voor bijna de prijs van een auto in de kleinste klasse bij een andere verhuurder.
De tip om alleen je eerste bestemming vast te leggen is een goede, zelfs als je voor de eerste keer gaat.
Dan kun je ter plaatse beslissen hoe lang je in een bestemming blijft, en je route per dag aanpassen.
Hotels zijn echt makkelijk te vinden, in veel fast-food restaurants en bv. bij Denny's (ook een grote restaurantketen) liggen boekjes met coupons met kortingen voor hotels. Dan kun je jezelf een beetje oriënteren per gebied. Ook online zijn coupons te krijgen, kijk maar eens op www.roomsaver.com (http://www.roomsaver.com).
Je hoeft echt niet je hotel voor dagen van te voren vast te leggen, gewoon naar de plaats waar je heen wilt rijden, en dan een hotel (evt uit het couponboekje) uitzoeken en kijken of het wat is.
Dan stap je naar binnen, vraagt of er 'rooms availeble' zijn, en dan ps met je discountcoupon komen.
Je mag altijd eerst de kamer bekijken.
Nog een tip: lees eens een paar reisverslagen hier op het forum door voor goede ideeën.
Eric

Njit
12-10-07, 12:36
Maar is het niet zo dat als je hier hotels boekt, ze goedkoper zijn dan ter plaatse daar.
Als je bij ze op de site kijkt zijn ze altijd duurder dan als ik ze hier boekt.

De prijs op de site is de Rack rate. Vaak gaat hier met een bonnetje of AAA korting 10% vanaf. Soms iets meer.
Je hebt natuurlijk ook het voordeel van de dollar koers. Da's ook gelijk weer korting..

Houd er wel rekening mee dat bij de prijzen nog een Tax komt. Vraag dan ook altijd wat het totaalbedrag incl. Tax is.

karin1978
13-10-07, 23:40
Bedankt allemaal voor de goede tips.
We zitten er nu toch hard aan te denken om een vlucht en auto en een paar nachten te boeken en dan gewoon te kijken waar het schip strand.
Het is op zich ook wel lekker dat je meer vrijheid hebt.
'K heb er heel veel zin in, en zeker als ik al die leuke tips, verhalen en foto's bekijk. Hoop dat in februari het weer al wel lekker genoeg is om op ook een dagje op het strand te kunnen liggen.
Dus we gaan gewoon verder met het uitpluizen van deze site, staan zo veel leuke dingen op!

groetjes karin

elke
14-10-07, 06:13
Om de Everglades te bezoeken, is Florida City een ideale uitvalsbasis.

Je hebt er verschillende goedkope motels ( wij zaten in Super8) en je zit er onmiddellijk aan de 60 km durende route doorheen de Everglades, waar er een 7-tal stopplaatsen zijn. Wij vonden dit fantastisch, temeer omdat we het geluk (en de tijd) hadden om op 3 plaatsen wilde alligators en krokodillen van heel dicht te kunnen bewonderen.

Bij valavond is de verste plaats van de route (een haven Flamengo die totaal verwoest is door orkaan) gewoon een paradijs voor jagende crocs en alligators.

Ook de goedkope alligator farm (19 dollar) is dichtbij, waar ze de airboat ride inderdaad meer als attractie beschouwen (360 turns en andere).8)


Just my opinion, maar ik vind het echt zonde dat zo weinig toeristen zich de moeite nemen om tot diep in de Everglades door te dringen (amper 60 km) terwijl we er reeds een paar duizend km over doen om in Florida te raken.

karin1978
24-12-07, 19:27
Allemaal heel erg bedankt voor de tips.
Jammer genoeg zal het er niet in zitten om in het nieuwe jaar naar florida te gaan.
Want het leuke nieuws is dat we een huis hebben gekocht. Maar florida zal zeker niet vergeten worden en we willen er nog steeds een keertje heen.
Iedereen fijne feestdagen toe gegewenst.
groetjes karin