PDA

Bekijk Volledige Versie : Route Miami - Golf van Mexico (en andersom)



OswaldV
16-05-07, 16:30
Hallo,

Het is de bedoeling om in 1 dag van Sarasota naar Miami te rijden.
Nu wil ik graag weten welke weg we het beste kunnen nemen.
De 75 of de 41. We willen wel onderweg een airboattour maken en toch ook wat van de Everglades zien.
Wie heeft er wat tips voor ons.

Groetjes,
OswaldV

pieterpostma
16-05-07, 18:48
[quote=OswaldV;37229]Hallo,

Het is de bedoeling om in 1 dag van Sarasota naar Miami te rijden.
Nu wil ik graag weten welke weg we het beste kunnen nemen.
De 75 of de 41. We willen wel onderweg een airboattour maken en toch ook wat van de Everglades zien.
Wie heeft er wat tips voor ons.

Groetjes,
Oswald

Hallo Oswald, voor zover ik weet is het net wat je wilt. Via de 75 ben je sneller in Miami, maar via de 41 (Tamiami trail) heb je onderweg enkele mogelijkheden voor een airboattour. M.i. is het dus maar net wat je het liefste wilt. Ik zou persoonlijk voor de 2e optie kiezen.

Succes.
Pieter Postma

foetsie
16-05-07, 23:19
41 is inderdaad de beste optie
goed te doen in 1 dag , voldoende tijd voor (boot)stops

stephie
20-05-07, 02:20
Hoi,

We zijn op dit moment in Tampa, Florida. Morgen helaas alweer onze laatste dag.

Eergisteren hebben de 41 vanaf Miami gereden. Is een erg leuke weg om te rijden en onderweg kun je een hoop zien en beleven. We hebben geen airboat toch gemaakt. We zijn wel naar het National Park geweest en hebben een fietstocht gemaakt. Pffffff...was eigenlijk te heet en ik kwam dan ook als een tomaat terug. Beetje dom ik weet het. De pet en de zonnebrand lagen in de auto...

Parkeergeld was 10 dollar en de fietsen waren 6,50 per uur (per stuk) Je kon er ook wandelen (gratis) of een tocht met een ' open' bus maken voor ongeveer 14 dollar. Ik raad het je zeker aan als je alligators en andere mooie dieren van zeer dichtbij wil zien. Op een gegeven riep mijn vriend: kijk daar een mooie grote!! ik schrok er zo van dat ik een noodstop maakte en zowat viel...oeps...ik was niet echt lekker bezig maar ik vond het een eng idee om nog geen meter van die beesten af te fietsen!
Er staan ook geen hekken enzo!

Maar goed dit kun je dus doen als je de 41 neemt. De I-75 is fijn als je wat meer haast hebt en meer wil eten/ drinken en benzine wil tanken haha (ik doel even op de food/ lodging en gas exits)

coco
08-10-07, 10:08
Hallo iedereen, wij vertrekken a.s. zaterdag naar Florida, erg spannend!! Wat is nu de leukste route om naar Fort Myers te rijden? Is dat de US 45 dwars door de Everglades of zullen we de US 75 nemen??

Alvast bedankt!!

bono
08-10-07, 11:20
Als je nog niet langs of in the everglades bent geweest zou ik die wel kiezen, vind en vond het super daar...............natuur erg mooi, crocs overal, vogels en vissen.
En als je snel wilt zijn dan moet je de high way nemen, het is maar waar je zelf behoefte aan heb, en wat je wilt zien en hoe snel je er wilt zijn.

succes................

Gr. Monique

mafo
08-10-07, 19:40
Ja de US45 moet je gewoon een keer gedaan hebben en dan in het vervolg gewoon de alligator alley (http://en.wikipedia.org/wiki/Alligator_Alley) nemen :)

Tamino
04-09-10, 13:56
Hoi,

28 april 2011 komen wij als het goed is om 13.35 aan in Fort Myers. De bedoeling is om daarna direct door te rijden naar Miami. De aanbevolen route gaat via Naples en Fort Lauderdale over de 75 en daarna de 27.
Rekening houdend met douane, koffers ophalen en huurauto ophalen, schat ik dat ik op z'n vroegst om 15.00 uur weg kan rijden. Als alles mee zit doe je er ongeveer 2 uur en 3 kwartier over deze route.

Heeft iemand deze route al eens gereden? Ik ben erg benieuwd naar het volgende:


Hoe groot is de kans dat je in de file komt op deze route als je pas rond 15.00 uur kan vertrekken?
Het deel van de 75 die van West naar Oost Florida loopt wordt op een kaart van mij aangegeven als "Scenic route". Weet iemand of er een plaats is op deze snelweg waar je goed kan parkeren en een mooi deel van de Everglades kan bekijken?
Hebben jullie misschien nog bepaalde "Must See" op deze route?
Overigens de reden dat we niet direct op Miami vliegen is dat we een enkele vlucht moesten boeken. We gaan namelijk terug met een cruiseschip. Met een enkele vlucht ben je redelijk beperkt als je een nog betaalbaar ticket (one way) wilt kopen naar Miami. We willen gelijk door naar Miami omdat we daar graag nog 1 volle dag te besteden willen hebben o.a. om het Miami Sea Aquarium te gaan bekijken.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Tamino

Tinkerbell
04-09-10, 16:42
Hee wij gaan denk ik met dezelfde vlucht. \\:D/

Als je nog een paar losse uren over hebt is dit een speciale ervaring.

http://www.efwefla.org/

Guus
06-09-10, 18:01
Mijn ervaring is dat het op zich niet zo heel uit maakt of je de I-75 of de US-41 neemt. Als je iets van de Everglades wilt zien dan kun je het beste de US-41 nemen. Je hebt daar meer en leukere stops dan op de I-75. De keren dat ik over de I-75 ben gereden is het mij niet echt opgevallen dat een deel hiervan als scenickan worden aangemerkt. Aangezien ze in de VS al snel iets scenic vinden zou ik daar niet te veel van verwachten.
De kans om in de file te komen valt op zich wel mee. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben maar op zich moet je de afstand in 3 uur (inclusief een stop) wel kunnen halen.

hockey
07-09-10, 17:59
Dit jaar van Fort Myers naar Miami gereden en er groot gedeelte van de dag over gedaan. Er zijn best mooie routes te rijden. Als je eerst een hele dag gevlogen hebt en dan nog naar Miami rijdt denk ik niet dat je echt van de Everglades zult genieten.

Patrick#23
09-09-10, 11:51
Ja de tour door de everglades is niet alleen mooi maar ook snel. Je mag daar gemiddeld 50 mph en op sommige stukken 60 mph. Het gehele stuk door de everglades is ongeveer 120 km. Ik zal je de timimiamitrail aanraden. (geen tol)

Chicco68
26-09-10, 21:08
Wij zijn afgelopen jaar vanuit Miami naar Naples via de 41 gereden. We wilden perse het kleinste postkantoortje van de USA (in Ochopee) zien. Een paar dagen later zijn we via de 75 weer teruggereden naar Miami.
Maar als ik eerlijk moet zijn, op de 41 is veel meer te zien dan op de 75 (maar op de 75 mag je inderdaad weer harder rijden.....)
En, op de 41 kun je nog eventueel stoppen om het Miccosukee indianendorp te bezoeken.
Maar als je de hele tijd hebt gevlogen en dan nog naar Miami wilt...... zou ik persoonlijk toch de 75 nemen, cruise-control aan en relaxen maar ;)

r.teeuwsen
03-10-10, 12:08
Wij geven ook de voorkeur aan de 41, lekker relaxed... je hebt vakantie!!

1972Marjolein
08-10-11, 23:18
Woensdag a.s. is het voor ons zover... dan vliegen we naar de zon.
Nadat we op Miami airport zijn aangekomen hebben we nog een stukje te rijden, we moeten nog richting Naples.

Nu zat ik de kaart te bekijken en kwam tot de conclusie dat we vanaf het RCC (huurauto van Alamo) óf Okeechoobee road (highway 27) óf kort daarna gelijk Interstate 75 konden nemen.

Kan iemand mij vertellen of er verschil tussen die twee zit, wil zo snel mogelijk Miami uit. Oh ja, we rijden rond 9pm bij Alamo weg, mocht dat van belang zijn qua drukte op die wegen. Hoor het graag !!

2theUSA
08-10-11, 23:28
4 mnd geleden hebben, na aankomst op MIA, de Alligator Alley, I 75, naar Naples genomen. Volgens ons de snelste, maar wel een enorm saaie weg.
Succes en een goede reis.

Christa

Ta2 Gerrit
08-10-11, 23:32
Mijn idee is dat de Interstate verreweg het snelste is, dus via de 836/826 direct naar de I75.
Dat schiet een stuk sneller op dan de 27.

knaapje
09-10-11, 02:24
Ik heb gisteren een gedeelte van de I 27 vanaf Miami gereden, (trip KW via Homestead/Florida City naar Bonita Springs) schiet echt niet op. Veel verkeerslichten en kruisingen plus traag vrachtverkeer. Daarna een stuk I75 en kan alleen Gerrits verhaal maar onderschrijven, een lange doodse weg en let op, er zit vrijwel geen benzinestation , drank- of sanitaire voorziening aan. Wat betreft de drukte: Wij kwamen, dinsdag, ook rond 09.00 uur pm aan (US air vanaf PHL een half uur te vroeg). Een uitgestorven vliegveld, je loopt je rot met je bagage naar de mover. De loopafstand viel me echt tegen, niemand bij Alamo voor me. Op de weg rustig. Goede reis, Knaapje

Hans uit Koekelare
09-10-11, 12:45
@1972Marjolein

Het snelste gaat het ongetwijfeld over de Interstate, kan je constant je snelheid houden, want via de Highway staan er constant snelheidsbeperkingen en enkele lichten ook.

1972Marjolein
09-10-11, 13:42
Iedereen hartstikke bedankt voor de input.

Keuze gemaakt: via de 836/827 naar de Interstate. Goed nu al te vernemen dat die I27 niets is, vermijden dus :-). Enne, veel koffie drinken om wakker te blijven na een lange vlucht en dan ook nog een dodelijk saaie weg - belooft wat, laat hubby wel rijden, ik doe mijn ogen dicht :-)

@Knaapje: fingers crossed dat we bij Alamo ook zo weg zijn!

groetjes

rotarynette
09-10-11, 19:26
Waarom niet een hotelovernachting en de volgende dag fris en fruitig rijden??

1972Marjolein
10-10-11, 16:33
Waarom niet een hotelovernachting en de volgende dag fris en fruitig rijden??

Hebben we de vorige keer gedaan en dat beviel niet (je kiest voor die ene nacht niet het allerbeste hotel, en dan ook nog eens in de buurt van het vliegveld - en dat was a) qua hotel slecht bevallen en b) een niet al te beste buurt). Dus nu eens op deze manier proberen. Ti's maar 2 uurtje rijden en na een verfrissend slaapje in het vliegtuig komt het vast goed :D

Flo-Ridah
11-10-11, 12:16
Prima te doen zou ik zeggen. En ik zou ook via de Interstate gaan.

koenkamphuys
08-04-12, 14:53
Ik zie dit topic voor het eerst nu. Als zeer frequent reiziger op US 27 moet ik zeggen dat ik de verhalen over massa's stoplichten en in de weg rijdend vrachtverkeer niet herken. Er zijn een paar stoplichten, niet eens heel veel, en het is een vierbaansweg dus de vrachtwagens kom je moeiteloos voorbij. Zeker 's avonds is de weg over het grootste deel uitgestorven. Snelheid ligt aanvankelijk wat lager, maar al snel op 65 mijl/uur, nauwelijks minder dan de Interstate. Doordat de 27 "schuin omhoog" loopt snij je heel wat mijlen af ten opzichte van de haakse bocht die via de snelweg neemt.

Ter hoogte van Pembroke Pines kun je nog stoppen om te tanken of te plassen of een flesje cola te halen (een Marathon- en een Sunoco-station), daarna is het uit met de pret en ga je het grote donker van de Everglades in, eerst over de 27 en daarna over de Interstate. Dat is tussen de kruising met US 27 en Naples overigens wel een tolweg. Geen idee of je er nog contant kunt betalen, zie verder het tolwegtopic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=721), de tolweg-faq (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) en de faq tolheffing via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100).

Zenp
05-08-13, 11:09
Ik ben een route en planning aan het maken voor onze trip in Florida en op de route Fort Myers beach - Miami kom ik er niet helemaal uit.
Wij slapen in Fort Myers beach en vertrekken vanuit daar naar Miami (hialeh) waar we onze laatste overnachting hebben voordat we weer vertrekken.

Als je kijkt op google maps, kunenn we 2 verschillende routes nemen:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Holiday+Inn+Fort+Myers+Beach***,+6890+E stero+Blvd+Fort+Myers+Beach+,+Florida+33931&daddr=Ramada+Miami+Airport+North+Hialeah,+1950+W+4 9th+St,+SR+826+Exit+NW+103rd+Street,+Hialeah,+FL+3 3012+US&hl=nl&ll=26.140645,-81.110687&spn=0.962822,1.783905&sll=26.15927,-81.134851&sspn=0.96267,1.783905&geocode=Fd8VkwEdmEce-yHCii6iVRzNKilbDHb7BD3biDHCii6iVRzNKg%3BFYWsigEdtW I2-yFSJdeMHTBLsClHxIwLArvZiDFSJdeMHTBLsA&mra=ls&t=m&z=10

-Via de I-75 S (131 mijl, 2 uur 1 min)
-of via de FL-90 S/U.S. 41 S/Tamiami Trail E (134 mijl, 2 uur 33 min)

Ik kan op internet en reisverslagen niet echt wat vinden over beide routes.
We weten ook nog niet wat we op deze dag nog willen en kunnen doen. Ik zag wel dat de dolphin mall niet erg ver van het hotel in miami ligt dus misschien dat we daar nog de laatste dingen kunenn shoppen.

Hebben jullie tips qua route en dingen die we kunnen zien/doen?

Ta2 Gerrit
05-08-13, 22:49
Tamiami Trail (grotendeels 2-baans) loopt dwars door de Everglades, de I75 (snelweg) er omheen, en over de Everglades is al heel veel geschreven op dit forum, onder andere in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15123-Everglades&highlight=everglades).

Moolenschotjes
06-08-13, 22:18
Ik zou inderdaad ook voor de Tamiami Trail gaan.
Wij zijn afgelopen zomer vanuit Fort Meyers Beach richting Naples-Florida City via US41 naar Key West/Miami gereden.

Success met het plannen

Bullyleo
06-08-13, 23:09
De I-75 noemen ze ook wel Alligator Alley. Vreselijk saaie weg om te rijden, soms zie je in het water langs de weg een alligator liggen, maar verder weinig te doen. Heb deze weg heen en terug gereden van Miami naar Ft. Myers en vice versa en heeft als enige voordeel dat je snel van A naar B komt. Als je de tijd hebt zou ik ook de Tamiami Trail nemen.

Zenp
09-08-13, 19:01
Bedankt voor de tips. We gaan dan inderdaad dan via de tamiami trail en misschien nog ergens stoppen om een tocht met een airboat te nemen.

Bianca13
28-02-14, 21:43
Hallo,

In april wil ik met mijn man en dochtertje van 5 van Miami naar Fort Myers rijden door de Everglades heen.
Natuurlijk kunnen we via de Interstate 41 gewoon van Miami Beach naar Fort Myers rijden door de Everglades maar ons lijkt het leuk om ergens onderweg ook nog iets moois van de Everglades te zien of wellicht een korte boottocht te maken.
Of kun je ook ergens dingen bezichtigen? Of zijn er leuke korte wandelroutes? Of zijn er andere leuke tips voor deze route? Alle input is welkom :-)
We willen 's-morgens vertrekken in Miami Beach en rond etenstijd in Fort Myers zijn..... als dit reeel is tenminste.

Alvast dank!

Gr Bianca

Fitzroy
28-02-14, 22:37
Je zou een tramtour in Shark Valley kunnen maken of een airboattocht. DIe worden heel veel aangeboden langs de 41.
Persoonlijk vond ik de airboattour in Everglades City meer de moeite waard, maar dan moet je wel een stukje omrijden.

koenkamphuys
01-03-14, 13:16
Natuurlijk kunnen we via de Interstate 41 gewoon van Miami Beach naar Fort Myers rijden door de Everglades
... Er lopen maar twee wegen door de Everglades van Miami naar de westkust v.v. - de Interstate 75 en US 41. Die laatste moet je dus hebben; daar zijn volop mogelijkheden om iets te zien of een airboot te nemen.

De verwarring ontstaat meestal omdat Amerikanen een tweebaansweg "highway" noemen en men hier bij dat woord vaak denkt aan een supersonische snelweg. Highway 41 is een tweebaansweg.

Zie verder het Everglades (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=303)-topic.