PDA

Bekijk Volledige Versie : Maximaal toegestaan bedrag mee te nemen aan souvenirs



Sabine_1979
04-10-07, 16:19
Hallo,

Als de vraag al eens gesteld is, mijn excuses (kon met zoekfunctie niets vinden).

Ik zou graag willen weten wat je maximaal aan souvenirs mee terug mag nemen naar Nederland. Naar mijn weten staat er een bepaald bedrag voor. Weet iemand dit? Kom je daarboven, dan zou je eigenlijk invoerrecht en/of tax moeten gaan betalen, toch? En is dat de enige limiet?

Stel: ik zou een koffer vol boeken mee terug willen nemen (bij wijze van spreken dan). Zou dat mogen mits het voor eigen gebruik is en het onder een bepaald bedrag is. Of is er dan een regel in de trant van: niet meer dan zoveel stuks van een bepaald item? Kan me voorstellen dat dit zeker zou gelden voor merkkleding en/of schoenen bijvoorbeeld...

Help! ;-)

Groetjes
sabine

ps, ben niet van plan heeeeel erg veel te gaan shoppen maar de tip over een 2e koffer meenemen vond ik toch wel HEEL handig. En tsja, als je de ruimte hebt, neem je automatisch meer mee dan wanneer je die ruimte niet hebt ben ik bang dus ben graag goed voorbereid *grinnikt*

Njit
04-10-07, 16:24
Zie hier: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-06.html

Overigens gaat het bedrag van 175 euro omhoog maar wanneer is nog een vraag.
Zie hier: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2704&highlight=belasting)

Sabine_1979
04-10-07, 16:56
Jeetje, dat is weinig!!! Met 1 stel schoenen en wat kleine souvenirs, zit je daar al zo op. Hmmm... :(

Maar bedankt voor de link. Heel handig! Nu maar hopen dat ze dat snel flink gaan opschroeven!
x

Njit
04-10-07, 17:00
Ach ja.. dat is wat er mee MAG. Maar er wordt echt wel voor meer meegenomen.

De bewijslast ligt alleen wel bij jou. Dus als ze willen weten of je het wel in Holland gekocht hebt dan zul je dat met bonnetjes moeten kunnen bewijzen. Als je dat niet kan dan krijg je een schikkingsvoorstel. Ze maken dan een schatting van wat het ongeveer waard is.

Mickey99
04-10-07, 20:58
Stel: ik zou een koffer vol boeken mee terug willen nemen (bij wijze van spreken dan).

Je moet er ook rekening mee houden dat je koffer niet zwaarder mag zijn dan 22.5 kilo

Boterletter
04-10-07, 23:31
Je moet er ook rekening mee houden dat je koffer niet zwaarder mag zijn dan 22.5 kilo

Dan neem je toch gewoon een 2e koffer mee :-) (alhoewel ik niet weet of dit ook voor charters zoals Martinair geldt).

John

bono
05-10-07, 16:36
Bij mijn weten is het via Martinair 2x 23 kilo per persoon.
En per persoon 9 kilo handbagage, maar geen extra laptop tas en zo...............tenminste dat heb ik laatst volgens mij van Eric begrepen.

Gr.Monique

Mickey99
05-10-07, 20:42
Dan neem je toch gewoon een 2e koffer mee :-) (alhoewel ik niet weet of dit ook voor charters zoals Martinair geldt).
John

Ja, dat doe ik altijd al ;) Maar het ging er meer om dat je per koffer "maar" 22.5 kilo mag meenemen. Als ze zwaarder zijn moet je daar extra voor betalen. Dus een koffer vol boeken (zoals in het voorbeeld was aangegeven) redt je niet met 22.5 kilo.

En inderdaad mag je bij Martinair ook per persoon 2 koffers meenemen.

shop till you drop
27-10-07, 22:37
Goedenavond,

Ik ga binnenkort samen met een vriendin naar Orlando, puur om te shoppen.
Ticket is geboekt, via Martinair, en het mooie is dat je per persoon 2 x 23 kg bagage mee mag nemen. Hartstikke leuk allemaal, maar hoe zit dat op de terugweg bij de douane???:-( Weet iemand hier iets van of heeft iemand hier ervaring mee? Ik had al bedacht dat de prijsjes en kaartjes er sowieso af moeten, maar dan nog...

Ik hoor graag van een ervaren florida-shopper handige tips/trics!!

Heel erg bedankt alvast.

Groetjes,
Danielle

Michael66
27-10-07, 22:43
Effe de zoekfunctie gebruiken en je vindt alles wat je wilt weten.

bono
27-10-07, 22:46
Daar is al een topic aangewijd, dus net als Micheal66 schrijft even zoeken en je hebt het zo gevonden..............


gr. Monique

meisje
27-10-07, 23:23
Gewoon weinig meenemen op de heenreis en veel van de kleding die je koopt daar al dragen. Dan gedragen mee terug nemen naar Nederland, je mag natuurlijk best kleding kopen daar he, dus je hoeft niet alles te dragen je kan ook van kleding de kaartjes er wel aan laten zitten.

Wij hebben meestal grote reistassen mee. Op de heen reis doen we dan een lege tas in een andere tas, kleding ed die je mee wil nemen er bovenop. Dan heb je op de terugweg genoeg plek om je nieuwe aankopen in te stoppen. Hoef je geen nieuwe tas te kopen. De ritsen van de tassen maken we dicht met een tire-rap (zal wel fout geschreven zijn..)Laatst zat er op de terugweg een andere tire-rap aan en in de tas een formulier van de Amerikaanse douane met daarop de mededeling dat de bagage gecontroleerd was.

meisje