Florida Forum

Enkele vraagjes: attractieparken

pyca
31 januari 2005, 23:41
Ik sta in dubio: welke atractieparken zullen we bezoeken, ben zelf div keren in disney en universal geweest, maar we gaan nu voor het eerst met de kinderen (5 & 10) en weet niet goed wat te kiezen. Omdat ik zit te denken aan een meerdagen krt voor disney maar universal daar nou jammer genoeg weer niet inzit. Is Epcot al iets voor kinderen van 5 jaar?
ben nl een beetje bang dat disney incl animal kingdom,epcot ,disney studios en dan nog universal studios een beetje te veel van het goede is.
gr
Carin

petra
1 februari 2005, 08:05
Ha die Carin,
Daar zijn we alweer, natuuuuuuurlijk kun je je kids meenemen naar Disney, die van ons waren 4 & 5 de eerste keer en nog weten ze ervan :!: Epcot's eerste gedeelte is best te doen voor ze, en in het midden is er een superleuke watertoestend voor ze (een soort waterorgel, als ze op de tegel gaan staan, komt er water uit dat dus omhoog spuit.....) Neem dus sneldrogende kleren mee, of niet, het droogt toch snel :D . Animal zijn we voor het eerst in 2001 geweest met ze (9 & 10 toen) MGM is ook leuk als je dan toch een meerdaags iets hebt, er is echt genoeg voor kids hoor, vooral Magic Kingdom! Dat is mijn favoriet, lekker op die grote paardencaroussel.....
'k hoor het wel, groetjes Petra

Jennie
1 februari 2005, 12:27
Hey Carin,

Eigenlijk vind ik het hele DisneyWorld park bij elkaar, GEWELDIG voor kinderen :lol: Natuurlijk ook voor grote mensenkinderen. Ook voor de ietswat kleine kids is juist Epcot leuk en best wel al leerzaam. Animal Kingdom is ook heel leuk. Mijn dochter was 5 jaar toen wij de eerste keer met het hele Disney fenomeen kennis maakte en ook zij vond het heel leuk. Universal is ook weer leuk maar anders, eigenlijk niet met elkaar te vergelijken, maar dat is mijn mening.
Groetjes, Jennie :D

Petra/VS
5 februari 2005, 16:33
Ik ben het met Jennie en Petra eens. Wij gaan al sinds onze oudste twee was naar Disneyworld en Epcot is favoriet bij alle drie de kinderen.
Vooral de rit met Figment staat altijd op het programma. Ook in de Innoventions hebben ze leuke interactieve dingen voor ze.

MGM Studios is ook erg leuk. De Voyage of the Little Mermaid en de speeltuin daar bijvoorbeeld zijn hartstikke leuk voor die leeftijd.

rvd4always
5 februari 2005, 17:29
Voor de kinderen zou ik naar Magic Kingdom, Animal Kingdom, en als je kinderen van water houden ook nog een dagje naar Blizzard Beach of Typhoon Lagoon (beiden zijn waterparken van Disney). Zie foto's op mijn site. Als je nog een dagje over hebt nog even naar Seaworld toe gaan, mijn onbetwiste nummer 1, suc6 met kiezen... :arrow:

PS: ik vond Epcot en MGM studios tegenvallen, voor kinderen zijn bovengenoemde parken veel leuker! :wink:

Ebelix
6 februari 2005, 08:29
Ik vind MGM maar een slap aftreksel van Universal Studio's uit Californie.

De attracties zijn dan wel ok maar alles eromheen is slap. Zeker de backlottour

marisca
24 januari 2006, 14:21
Epcot is ook de favoriet van mijn zoon al toen hij 5 was. Hij is nu bijna 7 en hunkert terug naar epcot. hij vindt universal ook helemaal te gek. Zo geweldig dat hij moest huilen, toen we weer naar huis moesten.Groetjes maris. :wink:

mattrob
24 januari 2006, 14:44
Voor mijn kinderen (5 keer geweest vanaf 5 jaar tot 10 jaar oud), tweeling jongens, is Epcot verreweg het leukste Disney park :lol: !

pyca
24 januari 2006, 21:19
Grappig dat dit draadje weer opgepikt is. Bijna een jaar geleden, schreef ik dat we in dubio waren, welk park te bezoeken. In mei 2005 zijn we naar o.a. Orlando geweest, en hebben Disneyworld, Animal Kingdom, en de Universal en Islands of Adventure bezocht. Vooral Universal en Islands vonden wij erg leuk. Magic Kingdom viel iets tegen.
Maar voor ons gevoel waren we tekort in Orlando, 5 dagen maar, dus we hebben besloten om dit jaar weer te gaan.(en nu iets langer) En nu staan de MGM studios, misschien Epcot, een waterpark en weer Universal op het "to do"lijstje.

gr
Carin

Trainspotters
24 januari 2006, 21:43
Hallo Carin,

Zoals je ziet zijn vele forummers zeer te spreken over Epcot en kids. Je hoeft dus niet bang te zijn of het wat voor kinderen is, dat is het dus.

Future World om zijn vele ontdek en experimenteer dingen, World Showcase is leuk omdat er in ieder paviljoen wat anders is te ontdekken en .......... omdat de kinderen door het kleuren van een masker een leuke Disney miniposter kunnen 'verdienen'. De bedoeling is om in ieder paviljoen een stukje masker te kleuren waarna het kind een stempel ontvangt. Zijn alle stempels verzameld dan is de miniposter voor de kleine. Het is voor de kinderen -en voor de ouders- een paar uur uit de enorme drukte en dat schijnen ze helemaal niet erg te vinden. :lol:

groet
Trainspotters

LSL
30 september 2007, 22:14
Wij (dat zijn mijn echtgenote, onze 2 kinderen van 13 en 17 en ikzelf) gaan in de Paasvakantie 2008 naar Florida.
Ben nu al enkele dagen op dit forum aan het lezen en heb al een heleboel nuttige tips verzameld.

De vraag van wat je nu best in Orlando kunt doen is best een moeilijke, ben er dan ook nog niet uit wat wij de 6 dagen dat we daar zijn, zullen ondernemen.

Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen Disney MGM en Universal studio's, wat is het leukst voor de kinderen ?

Al zeker op het lijstje: Magic Kingdom, Epcot en Sea World, maar dan ?

5 Dagen parken is m.i. een maximum, dus er zal moeten geschrapt worden...

En nu ik toch aan het vragen ben ... 20 jaar geleden was ik ook in Florida, de parken waren toen niet super-druk. Nu lees ik hier dat WDW tot 23.00u open is, heeft dat te maken met het kunnen verwerken van de stortvloed aan bezoekers ? Is het 's avonds rustiger dan tijdens de daguren ?

Alvast bedankt!

Njit
30 september 2007, 22:27
Het verschil is moeilijk uit te leggen maar wel voelbaar als je er bent. Qua attracties hebben beide parken veel te bieden. Universal (en met name Island of Adventures) bevat de wat spannendere attracties.

Zie ook:
http://www.universalorlando.com/parks_overview.html
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=MGMLandingPage

mafo
30 september 2007, 22:30
Je zou kunnen denken aan Busch Gardens daar is voor elk wat wils en prima te rijden vanuit Orlando. Busch Garden is een beetje een combi van Dierentuin/Safari/Attractie park.

Je kan ook een combiticket nemen voor Busch Gardens en Seaworld dan ben je in ieder geval ook even uit de omgeving van Orlando geweest en bespaar je een beetje op de pretpark kosten.

http://static.flickr.com/32/39277823_30d464192d_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39277823/) http://static.flickr.com/27/36419094_4049630404_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/36419094/)
http://static.flickr.com/74/202969181_e6b06807de_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202969181/) http://static.flickr.com/57/202986057_da6b17693f_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202986057/)
Overzicht Busch Gardens

LSL
30 september 2007, 22:45
Mafo bedankt.

Het is wel zo dat we in totaal 10 dagen in Florida gaan zijn, waarvan 6 in Orlando.
Maar die 6 vind ik veruit het moeilijkst te plannen, het aanbod in Orlando is groot en duur.
Dus wil je het beste (in ons geval vooral voor de kinderen, zelf zijn we helemaal geen pretpark fanaten).

mafo
30 september 2007, 22:55
Je kan in ieder geval iets besparen door Combitickets te nemen van Parken, maar als je toch al naar Seaworld gaat $64.95 volwassenen $53.95 kinderen kun je ook een combiticket nemen met Busch Gardens. De prijs hiervan is $85 ongeacht de leeftijd.

Ik ben al een aantal keer in Florida geweest en ben 1 keer in de meeste Disney parken geweest, terwijl ik in Busch Gardens vaker ben geweest.
Busch Garden bied in 1 park gewoon voor ieder wat wils, mooie tuinen, informatie over de natuur in Florida maar ook zeker de nodige pretpark attracties. Een ander voordeel is, dat het er over het algemeen iets rustiger is dan de pretparken in Orlando.

Overigens kan je Seaworld de 2e dag gratis bezoeken als je, je ticket laat valideren bij de servicebalie vlakbij de ingang. Dit kan je doen tot 13 dagen na je eerste bezoek, misschien handig om te weten.

Eric
1 oktober 2007, 09:39
Aangezien ik begrijp dat het voor de kinderen de eerste keer is, zou ik mij toch merendeels richten op Disney.
Ik weet het, de andere parken zijn ook geweldig, maar Orlando's hoofdattractie is en blijft toch altijd Disneyworld.
Je geeft zelf al aan dat je ook naar Seaworld en Universal wilt, dan zou ik de overige dagen toch echt voor Disney kiezen.
Magic Kingdom is uiteraard een must de eerste keer, de overige parken zou ik ter plaatse beslissen.
In ieder hotel liggen uitgebreide folders van de Disneyparken, wat het uitzoeken veel makkelijker maakt.
Eric

Paauwer
2 juni 2008, 10:43
Hallo mede orlando bezoekers,

Wij gaan een paar dagen naar Orlando. 6 nachten om precies te zijn en nu is er in orlando heel veel te doen. Er zijn ontzettend veel parken, maar wat
we ons afvragen is welke kun je overslaan en welke moet je echt bezoeken en hoe hou je het ook nog een beetje leuk voor je portemonnee. Naar Sea World willen we absoluut en op zich valt de entree hier ook nog wel van mee. Maar kunnen we het beste online kaarten bestellen (en is er dan ook een voordelige site) of moeten we in orlando zelf kijken of we daar ergens korting kunnen krijgen. Zijn er misschien ook combo kaarten van Disney en Seaworld?

Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe gaan jullie dat doen??

groet Paauwer

Njit
2 juni 2008, 10:58
Welkom op het Forum. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? (bovenin de blauwe balk).

Wat je moet bezoeken en wat je kunt overslaan is volledig afhankelijk van je eigen voorkeur. Ben je een Disney fan, ben je een Thrill seeker, houd je van dieren etc etc.
Alle parken in Orlando zijn de moeite waard, er zijn geen slechte parken..

Om je op weg te helpen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5920

Teleton
2 juni 2008, 11:22
Zijn er misschien ook combo kaarten van Disney en Seaworld?

Helaas zal dit niet lukken! Als je 6 nachten gaat is de vraag niet of je parken kunt overslaan maar welke parken je moet overslaan. U zit namelijk in ernstige tijdnood.....:-&.
Om het aantrekkelijk voor de portemonnee te houden, zou ik een 5+5 Magic Your Way ticket van Disney met Waterparks en fun overwegen. Dan ben je in ieder geval iedere dag onder de pannen en kan je een bezoek aan het zwembad af en toe combineren met een park, als je dat wil. Andere parken en attracties moeten dan helaas maar tot de volgende vakantie wachten:-\":-\"

Voor Seaworld zijn er (zo af en toe) codes beschikbaar waarmee je korting kunt krijgen. Maak dit even kenbaar, wanneer er codes beschikbaar zijn, krijg je die met en pbtje toegestuurd.

Paauwer
2 juni 2008, 13:17
Ik weet dat het kiezen wordt in 6 dagen. Dus had het inderdaad verkeerd getikt in mijn vraag. Sea World is iets waar we zeker heen willen. Ik denk dat je daar ook wel een hele dag mee zoet kan zijn. Verder zijn wij 2 jonge vrouwen dus willen we de outlet centers ook heel graag bezoeken. Waardoor we dus nog maar een paar dagen overhouden voor de disney parken. Is Magic Kingdom de moeite waard? Of is dit echt alleen maar om mooi kiekjes te maken. In parijs was ik helemaal wild van de Aerosmith Rollercoaster. Zo ver ik kan zien is deze in MGM te vinden. Waar zouden we verder dan nog naartoe kunnen? Epcot misschien??

Teleton
2 juni 2008, 13:56
Waar zouden we verder dan nog naartoe kunnen? Epcot misschien??

De meeste mensen beginnen met een schemaatje voor zichzelf te maken.
Dag 1 winkelen en MK
Dag 2 Zwemmen en Epcot enz. enz.

Zo maak je zowel je wensen als de mogelijkheden inzichtelijk. Zoals al gemeld, er zijn geen "slechte" parken, alle parken zijn de moeite waard. Op dat gebied mag je dus geen tips verwachten.

Als het schema klaar is, laten ze er meestal wat "kenners van het forum" ](*,)op schieten. Hiermee voorkom je dat je bepaalde zaken in de verkeerde volgorde plant. Firstimers zijn soms geneigd om de vergelijking met Parijs te maken of om de wachttijden/afstanden te onderschatten. Ook wordt nogal eens vergeten dat je door de hoge temperatuur en luchtvochtigheid meestal niet het zelfde tempo als in Europa kunt aanhouden. MK moet je bijvoorbeld beleven, dat is niet alleen een kwestie van attracties of foto's. Winkelen en AK is bijvoorbeeld ook niet handig, omdat dit park al wat eerder sluit. Draai je de volgorde om, dan heb je de dag van je leven! Als je Aerosmith fantastisch vindt, maar de rest van Hollywood Studio's je niet boeit, (who knows?) kan je misschien een Hopper ticket overwegen. Hiermee bezoek je op 1 dag verschillende parken, zodat je alleen de highlights kunt doen. Overigens raad ik je deze methode niet aan; veel beter is het om 1 park te kiezen en daar de tijd voor te nemen om er van te genieten.

Jullie hebben het jezelf niet gemakkelijk gemaakt, 't is al vaak gezegd: Florida's too much:sun::sun:

Michael66
2 juni 2008, 14:06
Zoals Teleton hiervoor al aangaf zijn er geen slechte parken (jawel, toch eentje: The Holyland Experience ](*,)). Door eens de info over de parken door te lopen op de diverse websites van die parken kun je je een beeld vormen en voor jezelf een beetje vaststellen wat je precies leuk vind om te doen in een park. Stel dan een rijtje van parken van je (eerste) keuze op en motiveer hier even je keuzes. Pas dan is het zinvol voor ons om er op te "schieten", anders steken we nu heel veel tijd in iets wat jij helemaal niet (of minder) leuk vindt.

Goede link-sites om op de juiste info over de parken uit te komen:
http://florida.startpagina.nl/
http://orlando.startpagina.nl
http://www.florida-vakantie.nl/

Succes!

BroWorld
3 juni 2008, 19:48
Zoals Njit al aangeeft is het geen planning in wanner je waar je kopje koffie doet:D.

Maar, omdat er in en om Orlando zooooooo veel te doen is, ontkom je er niet aan om je te verdiepen in de mogelijkheden. Zo maak je optimaal gebruik van je te besteden tijd.

En believe it or not, dit is niet jullie laatste bezoek aan Florida en Orlando.
Voor nu kan ik alleen maar zeggen veel lezen op dit forum en een grove planning maken welke parken en bezienswaardigheden jullie willen bezoeken.

Die andere parken en bezienswaardigheden kunnen jullie dan mooi volgend jaar bezoeken :D

Teleton
4 juni 2008, 10:37
:lol::lol::lol: Een heilig pretpark .....

...ben er zelf nooit geweest maar heb me laten vertellen dat de attracties enige gelijkenis met Disney parken hebben. Zoals er bij het lege huisje van Goofy een bordje staat: "Ben vissen", schijnt er bij het lege graf van Jezus een bordje "Ben opgestaan" te staan........:^o:^o

hazelnootje
4 juni 2008, 15:22
Ben er nooit geweest in Holyland maar heb wel eens een stukje daarover gezien bij Yorin Travel. Komisch park. Het is echt serieus bedoeld maar ik kan het niet zo serieus nemen. Iemand in een Jezus kostuum die de hele dag mensen loopt te zegenen.[-o<
Het schijnt dat gelovige mensen in Amerika er graag naar toe willen om de shows en zo bij te wonen.

fatma30
4 juni 2008, 16:30
Hallo,

wij hebben de zaak omgedraaid. we gaan 14 dagen naar Orlando en vandaaruit 3 volle dagen naar New York. (goedkoop ticket met Delta) Voor Orlando -waar we al eerder waren- is het moeilijk plannen te maken. Vrijwel alle parken zijn goed. Je kunt voor sommige parken wel een Combi ticket kopen. Dit geeft voordeel aangezien de entree soms duur is. Bij Universal Studios bijvoorbeeld is het beter een combi te kopen voor en, US, en Island of Adventure. Dit kost je dan 5 dollar meer.
Veel succes met het uitzoeken van je favoriete park.
Mvg
Twan

Michael66
4 juni 2008, 16:31
0oxJ62paVnU

Ta2 Gerrit
4 juni 2008, 17:14
Tis een park, maar veel pret zul je er, denk ik, niet hebben.
Om van een thrillride maar te zwijgen. Hooguit Stairway to Heaven ;-)

Teleton
5 juni 2008, 10:27
Om van een thrillride maar te zwijgen. Hooguit Stairway to Heaven ;-)

Misschien een beetje off-topic maar volgens mij onderschat je toch de "Highway to hell", Gerrit. En wat dacht je van de plons in "Rivers of Babylon" ? Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de "Paradise by the dashboardlight backlot-tour". Parkeren doen we overigens in de Judas Priest section. Het lijkt mij een hemels park....O:)

kol
5 juni 2008, 10:37
HAHAHA, "Paradise by the dashboardlight backlot-tour". Die vind ik leuk. Ik heb het inderdaad ook gezien bij Yorin travel. Er zijn inderdaad mensen die dit serieus nemen. Er was ook een soort toneelstukje met een stervende Jezus aan het kruis. Vrij Bizar.

reneefrankrijk
22 juni 2008, 17:38
Waar kopen jullie je tickets? Gewoon via de touroperator (AV, AE etc), of via een website in de States?
Nu de dollar zo gunstig staat lijkt me dat laatste wel voordeliger. Maar worden die tickets ook naar Europa opgestuurd en doen ze dat dan aangetekend zodat je ook zeker weet dat het aankomt. M.a.w. is het betrouwbaar?
Ik praat nu over tickets als: 10 dagen Disney incl. waterparken, Kennedy, Boggy Creek en Gatorland.

Een 2e vraag is, als je nu al tickets koopt, zijn die gewoon altijd geldig totdat je ze gebruikt?
groeten, Renée

senkermens
22 juni 2008, 17:48
hallo,

wij hebben al eens tickets besteld via www.undercovertourist.com (http://www.undercovertourist.com) en dat is prima bevallen. ook hebben wij al eens tickets besteld via www.americanestates.com (http://www.americanestates.com)

bij american estates hebben wij ook al diverse keren onze reis geboekt en dat is prima bevallen, zowel de prijs als de accommodaties die we gehad hebben.

een tip: betaal iets meer voor je ticket en koop dan een "never expires" ticket voor meer dagen. Deze zijn dus echt je hele leven geldig. Vooral als je denkt meerdere keren terug te gaan.

Marjol
22 juni 2008, 18:25
Wij hebben onze tickets bij Ticketmania besteld, vanwege de goede reviews en de gunstige prijs.

Binnen een week kregen we de tickets, inclusief een heleboel folders. Leuk als voorpret!

Helaas bleken de tickets niet te werken toen we de eerste keer een Disney park binnen wilden gaan, maar we kregen gratis vervangende tickets en na gemaild te hebben met Ticketmania bleek dat het gewoon stomme pech was (wellicht onze tickets te dicht bij een cc gehouden ofzo). In ieder geval gingen ze er wel meteen achteraan.

Ik zou de tickets dus gerust weer bij Ticketmania bestellen.

aeroxerel
23 juni 2008, 20:13
Helaas bleken de tickets niet te werken toen we de eerste keer een Disney park binnen wilden gaan, maar we kregen gratis vervangende tickets en na gemaild te hebben met Ticketmania bleek dat het gewoon stomme pech was (wellicht onze tickets te dicht bij een cc gehouden ofzo).

Hebben dit vorig jaar ook gehad met Disneytickets (rechtstreeks bij hen gekocht) en ze wisten ons toen bij Disney te vertellen dat het kwam omdat we ze te dicht bij een magneet hebben gehouden... Met de flextickets hadden we dat probleem niet omdat die met de streepjescode werken.

Dit jaar flextickets via Ticketmania besteld en ook direct ontvangen...

IngK
26 juni 2008, 21:40
Hallo Ren&#233;e!

Ik zie dat je je tickets gekocht hebt, ik ben benieuwd welke je nu gekocht hebt omdat je het had over disney en die andere parken, zitten die andere parken ook bij je tickets? of heb je disney en waterparken o.i.d gekocht. Was even benieuwd omdat ik het ook wil aanschaffen. ik zit 12 dagen in orlando in augustus, maar weet niet zo goed wat ik nu kiezen moet.
Gr Ingk

reneefrankrijk
26 juni 2008, 21:43
Hoi Ingk,
We wilden eerst 10 dagen incl waterparken kopen maar omdat we daar niet zo zeker van zijn of we die ook wel gaan bezoeken hebben we gekozen zonder de waterparken. Een los kaartje voor 1 waterpark zou goedkoper zijn.
Het scheelde toch best wel veel dollars en zoals het er nu naar uitziet gaan we toch niet naar een waterpark.
Ik heb ze trouwens besteld bij American Estates, afgelopen maandag, maar nog niet ontvangen hoor. Ik verwacht ze binnen 10 dagen te krijgen.
Gr. Ren&#233;e

con
4 juli 2008, 19:05
nou dat weet ik dus niet, misschien kan je gewoon proberen, ik betaalde volgens mij 9 dollar 39 ex tax voor de parkeerkaart. Dat zal toch wel het zelfde zijn dan als je daar een ticket koopt? (heb tenslotte bij Seaworld gekocht)
groetjes

Michael66
4 juli 2008, 21:36
Dat zal toch wel het zelfde zijn dan als je daar een ticket koopt?Ja, dat is hetzelfde. Je betaalt dan gewoon $10 (incl. 6.5% tax) bij de ingang van het parkeerterrein.

utah
6 juli 2008, 20:17
Monique ,

Zoals Con reeds aanhaalde meebesteld op dezelfde site -> kregen de vraag of we geen parking tickets wilden meebestellen. Wat we dan ook meteen hebben gedaan.

Zijn dus inderdaad E-Tickets die je zelf moet afprinten en meenemen om aan de ingang te tonen.

Dus zeker NIET TE VERGETEN....

corrus
6 juli 2008, 20:56
Ja, dat is hetzelfde. Je betaalt dan gewoon $10 (incl. 6.5% tax) bij de ingang van het parkeerterrein.

Monique ,

Zoals Con reeds aanhaalde meebesteld op dezelfde site -> kregen de vraag of we geen parking tickets wilden meebestellen. Wat we dan ook meteen hebben gedaan.

Ik zie óók het nut niet om parkeerkaarten van te voren kopen... :???:
Als het druk is sta je gewoon ook in de file om op de parkeerplaats te komen, nét als iedereen...

utah
6 juli 2008, 21:12
Tja, was een geinigheidje dat mee te bestellen was en dus ook maar meteen meegenomen.

Da's dan 10 Usd die we ginder niet moeten uitgeven van onze centen die we meehebben.

Ik tracht trouwens zo veel mogelijk op voorhand te bestellen om de kosten ook een beetje te spreiden...8-[

manonn
6 augustus 2008, 11:19
Hallo,

Binnenkort vertrekken we met z'n vieren naar Florida. Welke parken raden jullie aan voor mensen rond de 30? We hadden gedacht aan 1 waterpark en twee andere

Bedankt!

Ta2 Gerrit
6 augustus 2008, 11:52
Blizzard Beach, Epcot en &#233;&#233;n van de (Hollywood of Universal) Studio's. Of toch IOA :-)

SpaceAce
6 augustus 2008, 11:54
Persoonlijk zou ik het bij Disney laten en kiezen voor:
Animal Kingdom, Epcot en Typhoon Lagoon

(je zult zien dat de antwoorden in dit topic je vraag nog moeilijker maken ;))

Ta2 Gerrit
6 augustus 2008, 12:00
Typhoon Lagoon ?????? Da's voor oude mensen ;-) Dertigers willen toch met 100 km/pu van de schans afglijden in Blizzard Beach :-) :-)

Zo, weer een beetje moeilijker gemaakt ;-)

Njit
6 augustus 2008, 12:02
Deze dertiger gaat liever uitrusten op de Lazy river. Die 100 km/h doe ik wel in een achtbaan :)

SpaceAce
6 augustus 2008, 12:06
Ben zelf ook rond de dertig (en Njit zelfs al over de 30 :-$), maar vond Typhoon Lagoon leuker als Blizzard Beach. Moet ook eerlijk bekennen dat het te druk was in Blizzard Beach voor die spectaculaire glijbanen. Was een uur wachttijd. Mij ietsjes te lang dus.

Vond overigens die enorme golf in Typhoon geweldig! Alleen daar al mee is Typhoon mijn favo. En met de Lazy River en Crush 'n' Gusher kan hij, naar mijn mening, niet tegen die glijbanen op van Blizzard Beach :)

Teleton
6 augustus 2008, 12:33
Ben al bijna twee keer rond de dertig.....:oops:

Zonder gekehied, voor de parken maakt het niets uit hoe oud je bent.

ennne....allemaal leuke attracties die hier genoemd worden, maar ik mis toch de wildwaterbaan van Aquatica in dit overzicht......\\:D/

Ta2 Gerrit
6 augustus 2008, 13:49
Ton, het ging ook over wat je zou kiezen, en Aquatica ken ik nog niet.

BB en TL wel, van toen ik nog 30 was en ze net open waren ;-). Beide erg leuk, maar de zwembroek in de naad (superwedgie) en haren van de rug afgebrand vergeet ik nooit weer :-).

aeroxerel
6 augustus 2008, 15:19
Zeker Epcot! En als 2e zou ik Seaworld doen.
Als je zonder kinderen gaat en niet de hele dag glijbanen wil doen of in het water wilt hangen, dan zou ik 2 halve dagen gaan (welk maakt eigenlijk niet uit).

Persoonlijke mening uiteraard, weet niet wat je graag doet (misschien handig om dit even te vertellen...)

Marjol
6 augustus 2008, 17:03
Ik ben ook rond de 30 en zou kiezen voor Typhoon Lagoon als waterpark en Animal Kingdom en een ander Disneypark naar keuze. Disney is ook voor volwassenen erg leuk hoor :P

Yvet
6 augustus 2008, 17:18
Laat ik dan eens een heel verassend ander antwoord geven.
En ik durf het bijna niet neer te typen, ben bang dat de comu in mijn gezicht ontploft want ik ga vreemd....
Ja deze Disneyfreak gaat een non-Disney antwoord geven.
Tranen staan in mijn ogen....

Ahum, ik durf het:
Wet & Wild en de 2 Universal parken.
Ticket voor deze combi kost $99 totaal voor alle 3 de parken is een aanbieding momenteel.

Maar mijn hart zegt:
1 dag Magic Kingdom
1 dag Epcot
1 ochtend/middag Animal Kingdom en dan de middag/avond een waterpark van Disney......

Yvet
6 augustus 2008, 17:50
Daarom heb ik ook de tip gegeven en het schema neergezet zoals mijn hart dat ingeeft.......

Ik ben nu 5x in Orlando geweest en heb nog nooit een Universal park bezocht......
Dat zegt genoeg, want daar tegenover staan ontelbare bezoeken aan Disney....

Waarom raad ik haar aan Universal te doen als ik er nog nooit geweest ben..
Hmm de 1 is anders dan een ander, nee dat is flauw:lol:

Universal heeft gewoon een goede aanbieding vind ik.
Die prijs voor wat je krijgt is enorm goed.

Enne met 2 dagen Disney red je het gewoon niet dus ik dacht dan meer zo:
Nu Universal heb je dat gehad en hoef je dan lekker nooit meer te doen.
En dan volgend jaar terug lekker 3 weken om Disney te beleven......

manonn
8 augustus 2008, 10:50
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
nu weet ik het helemaaaal niet meer!
heb al heel wat reviews gelezen en magic kingdom lijkt mij ook super maar ook zonder kinderen?
Epcot zal er al zeker bij zitten, daar zijn we al zeker van
maar nu twijfelen we om toch een dagje langer te blijven en zo toch nog een park extra mee te pikken.

disney fan
8 augustus 2008, 21:18
Ook ik ben rond de dertig en wat betreft de waterparken is Blizzard Beach echt mijn nr 1!!!! De lazy river vind ik daar ook leuker!

Wat betreft de overige parken is Sea World wat mij betreft een must see.
Verder zou ik persoonlijk 1 van de 4 disney parken kiezen en 1 Universal park.
Het is een beetje afhankelijk van wat je graag wilt doen, wanneer je van spectaculaire achtbanen houdt dan zul je echt naar Island of adventures moeten van Universal.
Hier is de achtbaan "de Hulk" deze is echt bruut!
Wanneer je wat rustigere atracties wilt zou ik naar het andere Universal park gaan.
Het blijft allemaal een kwestie van smaak....
Dus de tip is eigenlijk verdiep je van te voren in de parken op internet, kijk wat voor atracties er zijn en maak aan de hand van je eigen smaak en idee je keus.
Eigenlijk is er geen park in Orlando wat niet de moeite waard is!!!
Heel veel plezier nu met de voorbereidingen en strakjes daar in de parken!

senkermens
17 augustus 2008, 13:31
ons advies:
- ga niet naar magic kingdom of hollywood studios (voorheen mgm
studios), een gelijkenis van deze parken vind je ook in parijs
- ga wel naar islands of adventure van universal studos, omdat je daar
attracties hebt die echt spectaculair zijn, een geweldig mooie ervaring.
- ga ook naar disney epcot en disney animal kingdom als je de kans ervoor
hebt, het zijn twee ervaringen die er in europa niet zijn.
- wat zwemparken betreft wij vinden typhoon lagoon het fijnst, een groot
golfslag bad, de crush 'n gusher (gave waterachtbaan in eenbootje)
zwemmen met de haaien en lekker dobberen

succes met het maken van je keuze
groetjes Stefan en Karin

Patrick
20 augustus 2008, 10:58
Ik zou zeker Universal doen als je van Thrill-Rides houdt. Die vind je daar meer dan in Disney. Je zou (...) de 2 parken in 1 dag kunnen doen met express-passes. Kost wel wat meer. Seaworld is wat mij betreft ook een must. Als Disneypark zou ik voor Epcot kiezen.

Faith1
21 augustus 2008, 15:28
Wij zitten op dit moment in Orlando. Wij hebben geen tickets van te voren gekocht. Waar kunnen we onze tickets het beste hier ter plekke kopen? Gezien het weer willen we in het weekend voor het eerst de parken bezoeken. We zijn nu alle malls aan het aflopen, want het is regen, regen en nog eens regen. We hebben van engelsen gehoord die een aantal jaren hier komen dat dit is de eerste keer dat ze zoveel regen hebben meegemaakt.

bvd

Faith1
22 augustus 2008, 06:37
Sorry, in de haast vergeten om specifiek te zijn.

In 1e instantie wilden we MK, Epcot, AK, Hollywood Studio en 2 waterparken doen. We zitten hier t/m 31 aug. Of anders MK, Epcot, 2 waterparken Typhoon/blizzard en kennedy space center.

We zijn vandaag langs the official ticket center gereden, morgen gaan we verder informeren.

reisfanaten
26 augustus 2008, 01:28
Dag allemaal:

Ik heb al uren gesurfd en geraak er maar niet uit :-k

Wij willen zeker naar:
Bush gardens
Wet and wild
Kennedy space center (gewone tour - dus niet reserveren nodig - klopt dit?)
Sea World
En ev nog naar een disneypark (gericht op volwassenen)
De "winkelstraat"

Welk ticket of combinatie van is hier nu ideaal voor?

Ik heb echt een poging gedaan om alles duidelijk te krijgen maar ik slaag er niet in. Willen jullie helpen aub?

Alvast bedankt,
Bart

6foot6
26 augustus 2008, 08:48
Volgens mij is er met deze keuze geen combiticket beschikbaar
Je kunt dus het beste op de website van het betreffende park kijken.

En wat is de "winkelstraat"? Downtown Disney is vrij toegankelijk

edit:seaworld en bushgardens(niet altijd open) gaat samen

JKG
26 augustus 2008, 09:30
Ligt er aan hoeveel dagen Disney je wilt doen. Disney is pas bij 3 dagen voordelig geloof ik.
Er is wel een comboticket met Bush Gardens en Seaworld voor +/- 100 dollar.
Kennedy is voor de gewone tour geen reservering nodig. Of het moet bizar druk zijn.

fatma30
26 augustus 2008, 11:17
Zoals jij het beschrijft is het niet mogelijk voor al deze dingen een combi ticket te kopen. Sommige dingen kun je combineren (zie reeds hierboven beschreven door anderen) Wij kopen nooit een combi ticket en beslissen ter plekke naar welk park we die dag zullen gaan. Met de "winkelstraat" weet ik niet wat je bedoeld. DownTown Disney is gratis en tussen Universal en Island O. A. is het winkelgebied ook gratis. (nou ja, je betaald wel al het parkeergeld van 12 Dollar) Bedoel je Old Town Orlando? Valt vies tegen om te winkelen. Is meer een toeristisch opgezet straatje met wel leuke kleine winkletjes en een leuk pretparkje ernaast. (probeer de Nascar rit en het vliegen eens) Om echt te winkelen moet je naar b.v. Premium Outlet of Prime Outlet, Mall of Millenium of de andere vele outlets. Ten noorden van Orlando is er nog een Fleamarket (vlg mij alleen in het weekend) Hier is vooral veel rommel en kitch te koop. Het is overdekt (geen airco, wel ventilatoren) en hoewel redelijk groot heb je het binnen 15 minuten allemaal wel gezien.
Mvg
Fatma

Nikkie1974
26 augustus 2008, 14:03
Ik zou zeker naar Islands of Adventure gaan. Wij zijn er dit jaar ook geweest en hadden een Orlando Flexticket. Zijn verder naar Universal, Bushgardens, Seaworld en Aquatica geweest. Allemaal zeer de moeite waard. Maar de absolute favoriet vond ik Islands of Adventure!!! Magic Kingdom is ook erg leuk, ook als je geen kinderen hebt. Ik voel me zelf altijd weer een beetje kind als ik in die pretparken ben.

ruthytje
31 januari 2010, 14:20
Daar het meer dan 10 jaar geleden is dat ik en mijn man in orlando en ditto pretparken ben geweest, zou ik graag aan de pretpark-fanaten willen vragen welke attracties best eerst doet voor je begint te slenteren om lange wachttijden te vermijden. Ik ken de "fast pass" wel uit wd parijs, maar indertijd hopden wij van zone naar zone om te tofste dingen eerst te doen. onze must to do parken zijn Wdw/animal/Mgm/epcot + offcourse Universal+adventure (deze is voor ons totaal nieuw, ze waren hem aan het bouwen tijdens onze verblijf).
alvast bedankt voor alle tips en sorry indien dit een repeat is van een vorig bericht!

Teleton
31 januari 2010, 15:21
zou ik graag aan de pretpark-fanaten willen vragen welke attracties best eerst doet voor je begint te slenteren om lange wachttijden te vermijden. Tsja, ik zou zeggen; begin bij de attracties waar het rustig is. Welke dat zijn? Je weet het nooit van te voren he? Daarom staan er in de meeste parken op een strategische plek digitale borden met de wachttijden per attractie. Dit geeft je een fijne indicatie om ter plekke je dagplanning te maken. Verder haal je natuurlijk de fastpass voor de attractie waar je zelf het allerallerallerliefst in wilt gaan. Of je kiest de attractie waarvan zo'n beetje bekend is dat de fastpass al snel is uitgegeven. In Epcot is dat bijvoorbeeld Soarin', in AK Everest.

Verder is het verstandig om je vooral geen zorgen te maken over de wachttijden. Ze zijn er, net als de afternoon showers, de sticky days en de strollers die je tegen je hielen rijden. Part of the fun, zullen we maar zeggen

suzan
2 oktober 2011, 19:05
Wij gaan september 2012 naar Orlando. De voornaamste reden is toch WDW. Maar als we er dan toch zijn ook Universal studio's en seaworld.
Nu wil ik graag weten:

1. Hoeveel dagen heb je nodig om Universal te zien?
2. Hoeveel dagen heb je nodig om seaworld te zien?
3. Andere must do dingen altijd welkom

Alvast bedankt

ruthytje
2 oktober 2011, 20:04
Dag suzan,

We hebben vorig jaar naar orlando geweest en voor zowel universal als island of adventures trokken we een dag per park en het is geen luxe. Seaworld idem dito, maar doe geen 3 parken na elkaar zonder dag rust te voorzien want na zo'n dag ben je echt versleten.

must do? eten bij de cracker barrel, een five guys burger eten in de florida mall, harry potter land niet overslaan bij island of A. Maar vooral genieten!

rogzwanenburg
2 oktober 2011, 20:05
voor universal zou ik 1 dag uittrekken en seaworld 2 dagen als je alles daar wil bekijken incl. de shows

chippie
3 oktober 2011, 12:30
@ruthytje;
Wij hebben zeer goede ervaringen met tourguidemike.com. Zijn tips hebben ons ontzettend goed geholpen afgelopen augustus. Het was druk en toch konden we (bijna) alles doen wat we wilde. Wij vonden het de 20$ meer dan waard.

kathy
5 oktober 2011, 10:53
Hallo Suzan,

Er bestaan diverse " crowd calendar" sites van de parken in Orlando. Zo kan je in ieder geval een beetje plannen welke parken het minst druk zijn en je dus het meeste kan zien/doen in een dag. Dit klopt altijd vrij aardig.

Wij vinden de sfeer in Disney leuker dan bij Universal, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Disney is wat vriendelijker in uitstraling en attracties. Universal is over het algemeen wat ruiger, luider en wilder. De meest gave attractie in Universal vonden wij Spiderman. (vanwege de techniek) maar ook Man in Black en the Simpson waren heel leuk. Wij zijn in één dag in alle attracties van Adventure Island gekunnen en op een andere dag deden we alles van Universal Studio's. Hun Waterpark Wet & Wild is ook geweldig om 's middag te bezoeken als het te warm is om in een attractie park te zijn.

In Disney vinden we eigenlijk alles leuk, favoriete attractie van mij is zeker Toy Story in Hollywood Studio's en voor mijn vriend the great movie ride.
In Disney kun je Hollywood Studio's waarschijnlijk wel in een dag doen
Ook Animal Kingdom kun je in een dag helemaal bezichtigen. (let wel even op de show tijden) Epcot en Magic Kingdom kun je echt niet in één dag beleven, er is gewoon teveel te zien en te doen. Voor de twee waterparken van Disney geldt het zelfde als voor de attractieparken, iets minder wilde banen en wat relaxter.

Seaworld is fantastisch, iets relaxter dan de andere parken omdat je toch wat meer zit te kijken naar de diverse shows. Heel erg mooi park met aardig wat schaduw. Wij hebben dit park ook in één dag kunnen bezoeken zonder wat te missen. Het is wel even plannen maar de showtijden staan ook per dag op de website dus dat zou je al van te voren kunnen gaan doen en je een beetje aan het schema houden. Het waterpark van Seaworld is Aquatica. Hier zijn we nog niet geweest, kan ik je helaas geen idee van geven.

Buiten de parken vinden wij eten bij Olive Garden een verademing omdat je hier niet binnen 3 kwartier met een 3 gangen diner buiten staat.

Extra openingsuren krijg je in Disney als je een Disney hotel boekt. Dit is mooi meegenomen voor de populaire attracties. Ik weet niet hoeveel dagen je in Orlando bent maar in 14 dagen kun je met je parkhopper 10 dagen in Disney komen, dan hou je nog 3 dagen over voor Seaworld, Universal en niet te vergeten Busch Gardens in Tampa. Vaak krijg je dit park gratis bij een ticket van Seaworld.

Mocht je nog de mogelijkheid zien om een dag in te plannen voor Discovery Cove dan zou ik dat zeker niet nalaten. Een van onze beste vakantiedagen !

Succes met plannen
Kathy

rogzwanenburg
5 oktober 2011, 12:23
wij zijn in augustus naar verschillende parken geweest en in universal en island of adventure heb je bij de meeste topattracties ook een one rider rij.
Houd wel in dat je vaak niet naast elkaar zit en de lege plekken op moet vullen.
aangezien onze dochter 16 is was het voor ons geen must om naast elkaar te zitten en het wachten werd er aanzienlijk mee verkort.i.p.v. 1 uur soms maar 10 min.

trails
5 oktober 2011, 13:01
Of de Touringplans volgen en ... wat het allerbelangrijkst is: er zijn als het park open gaat. Wij hebben nog nooit ergens hoeven wachten.

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum