PDA

Bekijk Volledige Versie : Stitch great Escape



Davy
17-09-04, 21:04
Foto's van Stich great escape,
van 9 September JL.

http://www.minandbills.net/disney/trippics/misc/g-stitch-con.asp

Annual pasholder 5,6,7 November.
Softopening :9 November.
Officieel :1 December.

Bron: Disney CM Portal.

Ebelix
21-09-04, 17:14
Wat voor soort attratie is dit :?:

Antonie
21-09-04, 18:48
Volgens mij is het een zelfde soort attractie als 'the extraterrorestrial alien encounter', maar dan met Stitch. En natuurlijk nieuwe geluiden en effecten. De 'alien' was volgens mij namelijk geen Disney 'caracter' en Stitch natuurlijk wel. Past allemaal beter bij het thema. En misschien was de vorige attractie wel te eng :shock:

Davy
21-09-04, 23:23
Wat voor soort attratie is dit :?:
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/attractionDetail?id=StitchsGreatEscapeAttractionPa ge

Ebelix
21-09-04, 23:27
Dank jullie wel voor de info :D

FrankS
11-10-04, 17:15
Stitch gets ready for a great escape

A Disney attraction featuring the alien from `Lilo & Stitch' will open Nov. 16.

By Todd Pack | Sentinel Staff Writer
Posted October 11, 2004

Disney is finishing work on Stitch's Great Escape, a milder version of the Magic Kingdom's too-scary ExtraTERRORestrial Alien Encounter.

Stitch's Great Escape, which replaces the earlier attraction's menacing monster with the cuddly alien hero of Lilo & Stitch, is set to open Nov. 16.

Stitch the attraction borrows its story from the movie:

Stitch has been captured by the Galactic Federation, which is upset with the alien's "play disobedience." Park guests are asked to provide security.

Of course, tourists make lousy security guards, and Stitch escapes. Stitch will be played by a 39-inch figure with 350 hand-machined parts.

Disney is warning parents that the show includes periods of darkness and loud noises.

Stitch's Great Escape is the first of four new attractions set to open at Walt Disney World over the next couple years.

Soarin', a hang-glider movie ride at Epcot, and Lights, Motors, Action, a car-stunt show at Disney-MGM Studios, are scheduled to open in May.

Expedition Everest, an indoor roller coaster, will open at Disney's Animal Kingdom in 2006.

Sabine_1979
26-07-08, 14:40
Vraagje over deze attractie: ik snap niet zo goed waar dat harnas voor nodig is wat ik op foto's zie. Kan iemand mij vertellen hoe/wat? Volgens een aantal mensen is de attractie ook niet zo boeiend: veel tekst en weinig actie. Wat is jullie mening? Ik heb werkelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen :P

groetjes
sabine

disney fan
26-07-08, 15:27
Hoi Sabine,
Klopt helemaal, deze atractie stelt echt niets voor!!
Heel erg simpel en dat harnas is alleen voor de show.
Echt geen aanrader dus!

Alexandra
26-07-08, 15:37
Het was wel grappig,maar de beugel was nergens voor nodig,alleen voor de show.Ik zou er dus ook geen tweede keer voor in de rij gaan staan.

FrankS
26-07-08, 15:53
Deze attractie is enkele jaren geleden fors aangepast. Daarvóór (toen was de naam nog "Extra Terrorrestrial Alien Encounter" was de attractie een stuk angstaanjagender; ik heb er ook menig kind volkomen overstuur uit zien komen. Blijkbaar was dat Disney te gortig en hebben ze omgebouwd tot een lame Stitch attractie. Nu zijn die beugels inderdaad overbodig.

Sabine_1979
26-07-08, 17:16
Nu zijn die beugels inderdaad overbodig.

Wat deden die beugels eerst dan? ;-) Kids vasthouden zodat ze niet jankend naar buiten rende? *grinnikt*

Jammer dat het blijkbaar geen goede verbetering is geweest...

groetjes

Karin17
26-07-08, 18:56
Jammer dat wij niet eerder gelezen hebben dat de beugels overbodig zijn. Bij ons bezoek vorige week sloot de beugel van dochter Kirsten niet. Wij half hysterisch een medewerker geroepen die e.e.a. in orde maakte. En toen begon de actie. Afijn dat dachten we, het is werkelijk te sloom voor woorden en die beugels zijn er volgens ons voor om niet voortijdig het pand te verlaten. Dit was overigens de enige attractie die wij niet veel vonden. Voor de rest genieten wij nog steeds met volle teugen.
Groetjes vanaf een zonnig Golf van Mexico,
ROb, Karin en Kirsten

Leentje
26-07-08, 23:54
Het was wel grappig,maar de beugel was nergens voor nodig,alleen voor de show.Ik zou er dus ook geen tweede keer voor in de rij gaan staan.

Ik denk dat jullie ofwel 1) de opzet van de attractie niet goed begrijpen, ofwel 2) hadden jullie met een technisch mankement te maken ofwel 3) ligt het aan mij :lol: maar ik vond het een keileuke attractie en volgens mij hebben die beugels weldegelijk z´n nut.
Al is het dan om te beginnen maar om spanning op te bouwen... je gaat zitten, maakt de beugel vast, het licht gaat uit... je denkt dat je overkop zal gaan ofzo, vanwege de beugel... dan hoor je het publiek aan de andere kant van de zaal al beginnen krijsen, je hoort het krijsen dichterbij komen... je vraagt je af wat er gaat komen, je wil eigenlijk weg! maar je kan niet want je zit vast, je doet het bijna in je broek van de spanning! en dan voel je ineens Stitch (zogezegd) op je schouders lopen (de beugel die op je schouders drukt), z´n hete adem in je nek, hij fluistert je iets in het oor, en dan die stinkende chili boer!!! yekkes!!! :grin: (geluidsboxen en "geur"- en "adem"-boxen, of hoe je dat ook kan noemen, zitten dus in de beugel ingewerkt).
M'n haren kwamen recht, ik piste bijna in m'n broek en heb de hele tijd gegierd van ´t lachen (was eigenlijk voornamelijk lachen van de schrik voor wat er ging komen) maar ik vind de effecten ook fenomenaal. Ik vind dit echt een heel geslaagde attractie... maar blijkbaar denken de meesten er hier anders over... ' t zal dus wel aan mij liggen... :wink:

Enne... oh ja... heb er nog nooit lang voor moeten aanschuiven, dankzij de Fastpass ;-), ook pakweg het laatste halfuur voor sluitingstijd loop je er zo naar binnen... het is allemaal kwestie van plannen :-P

Sabine_1979
27-07-08, 21:06
aha! Dus daar zijn die beugels voor ;-) Is dat ook weer duidelijk. Bedankt voor de reacties en met name jouw reactie Leentje. Nu snap ik hoe/wat :P Zal de 'fun' niet verpesten voor mijn mede-reiziger die niet op dit forum zit. Kijken wat zij ervan vindt :P

groetjes

Leentje
28-07-08, 02:10
Oeps, sorry dat ik nu de fun voor jou verpest heb hoor, Sabine... maar ja, je hebt er zelf om gevraagd hè! O:)
Laat achteraf weten wat je zelf en je reisgenoot er van vonden ok. Ben benieuwd om te horen of ik de enige ben die het een leuke attractie vindt :roll:

pascalbrouwers
28-07-08, 12:46
Oeps, sorry dat ik nu de fun voor jou verpest heb hoor, Sabine... maar ja, je hebt er zelf om gevraagd hè! O:)
Laat achteraf weten wat je zelf en je reisgenoot er van vonden ok. Ben benieuwd om te horen of ik de enige ben die het een leuke attractie vindt :roll:
ook wij vinden deze attractie geweldig,vooral het luchtige boertje :shock: :-$
echter de vorige versie vond ik beter.
Maar mijn dochtertje is echter fan van stitch

Pascal

Teleton
28-07-08, 13:29
ook wij vinden deze attractie geweldig,vooral het luchtige boertje............Pascal

Zeker ook fan van Pumbaa......\\:D/

:-k Ben echt al 'senior' maar moet ook nog steeds lachen om de 'smerige' Disneygrapjes.......

Uit Hakuna Matata ( je moet het eigenlijk zien en horen en beleven, maar dat is Disney):

Why, when he was a young warthog...
When I was a young wart hoooog!
Very nice.
Thanks!
He found his aroma lacked a certain appeal
He could clear the savannah after every meal
I'm a sensitive soul, though I seem thick-skinned
And it hurt that my friends never stood downwind
And oh, the shame
(He was ashamed!)
Thoughta changin' my name
(Oh, what's in a name?)
And I got downhearted
(How did you feel?)
Ev'rytime that I...
Pumbaa! Not in front of the kids!
Oh... sorry.

Snel weer "on topic": Stitch & Lilo is een leuke attractie!

calypso
28-07-08, 15:23
Ben het wel met de vorige posters eens het is best een leuke attractie, alhoewel de editie "Extra Terrorrestrial Alien Encounter" beter was.

Maar zoals al eerder gezegd hier niet echt vor kleine kinderen geschikt. Maar toen was die pas echt schrikken en had je die beugels wle nodig anders waren er zeker mensen zo weggelopen uit de attarctie :-)

hazelnootje
31-07-08, 10:18
Mijn vriend en ik vonden het allebei een hartstikke leuke attractie en we hebben nog geen 5 minuten in de rij gestaan. Die beugels zijn echt wel nodig. De eerste keer bouw je er de spanning mee op en verder komen de effecten er uit. Ik pieste bijna in mn broek van het lachen vooral omdat alle mensen zo moesten gillen. Iets wat je niet kunt zien maar blijkbaar toch achter je zit blijkt toch erg eng te zijn.
En laten wij ook nog eens fan zijn van Stitch, dat helpt natuurlijk ook.

Sabine_1979
31-07-08, 20:44
Leentje, geeft niets hoor. Vind het denk ik net zo leuk om stiekem al wat meer van de attractie te weten en dan de schrikreactie van mijn vriendinnetje te zien :P

Nog geen 5 minuten in de rij Hazelnootje? Kijk dat klinkt goed! :D

En vinden we het achteraf toch niet leuk, dan hebben we in ieder geval even lekker koel gezeten ;-)
x

petrajessy
01-08-08, 22:55
Mijn kids vonden hem ook geweldig (12 en 10) en wilden perse nog een keer. Ik vond hem wel grappig. Ach je moet hem een keer gedaan hebben.......kun je zelf oordelen.

Saskiac1977
02-08-08, 13:07
Ja ik vond m ook erg leuk, vooral inderdaad dat stinkende boertje.....mijn zoontje heeft het er nu nog over!!!!!

NormanP
03-09-08, 01:04
Wij vonden hem echt niks, heel erg saai, wat ons betreft geen aanrader, helaas :sad:

ferret
03-09-08, 12:39
Wij vonden hem geweldig. Maar Extra Terrorrestrial Alien Encouter was spannender. Daar was ik echt bang. Nu is tie alleen maar grappig.

En ik ben niet echt een Stitch-fan, dus daar kan het niet aan liggen.

Sjelsa
04-09-08, 10:43
Voor mij was Stitch great Escape een echte nachtmerrie. Dat er in het donker onverwachte dingen gebeuren vind ik zo eng! Ik heb het echt benauwd gehad!