PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagtrip: Miami



Sabine_1979
28-09-07, 21:58
Vraagje: heeft iemand van dit forum wel eens een dagtrip geboekt naar bijvoorbeeld Miami. Zo eentje dat je met de bus (bij je hotel) wordt opgehaald, dat er naar Miama wordt gereden en je diezelfde dag met dezelfde bus weer terug wordt gebracht.

Zo ja: waar hebben jullie dat toen geboekt? En was t de moeite en t geld waard?

Ik ga in Oktober 2008 (ja, ben er vroeg bij) en we gaan geen auto huren. Maar zou t leuk vinden om wat meer van Florida te zien dus alle tips zijn welkom!

groetjes
sabine

mafo
28-09-07, 22:11
Ik neem aan dat je vanuit Orlando bedoelt ? Zelf heb ik het nog nooit gedaan, wat is de reden dat je liever een dagtrip met een bus doet ? Doe je het omdat je niet wil / kan rijden of vanwege de kosten ?

Je kan al voor 30,47 euro per dag een autootje met volle tank huren. Waarschijnlijk zal een dagtrip aanzienlijk duurder zijn en ben je afhankelijk van anderen.

Als je toch nog een georganiseerde dagtrip wil doen dan zijn er hier vast wel mensen die er ervaring mee hebben ;-)

Sabine_1979
28-09-07, 22:23
Ja idd, sorry... dat is dan inderdaad vanuit Orlando ;-)

Reden waarom ik geen auto huur is omdat ik wel een rijbewijs heb maar geen auto. In Nederland rijd ik dus al nooit laat staan dat ik in een vreemd land in een automaat over de snelweg wil scheuren. Het zou anders zijn als wellicht mijn reisgenoot ook kon rijden maar die heeft helemaal geen rijbewijs dus... nee... het wordt toch echt de bus voor ons ;-)

Ik wacht met spanning af op meer reacties!
groetjes
sabine

Njit
28-09-07, 23:03
Dagtrip naar Miami? 4 uur heen met de bus, even rondkijken en weer 4 uur terug.
Dan kun je net zo goed niet gaan :)

Michael66
29-09-07, 01:13
Dagtrip naar Miami? 4 uur heen met de bus, even rondkijken en weer 4 uur terug.
Dan kun je net zo goed niet gaan :)

Komkom Njit, Een beetje meer open minded!

Met Gator Tours kunje allerlei dagtochten maken vanuit de Orlando-regio, ook naar Miami:
Miami One Day Tour (Tue, Fri)
This tour takes you to one of the most upbeat cities on the East Coast, otherwise known as Miami. Experience the Bayside marketplace shopping mall and enjoy the exciting atmosphere. This bustling mall is right on the waterfront, whether you choose to hunt for bargains, look at the boats of visit the Hard Rock Café Miami, it is all in the area.
During your time at Bayside you are offered to upgrade and experience the Star Island Boat ride (additional charges apply.) This city tour by water allows you to view the skyline plus places such as Star Island where you can view many homes of celebrities.
TOUR HIGHLIGHTS:

Great Shopping in the Bayside Area
See the Art Deco Hotspots in South Beach
Experience the Vibrant City of Miami in One Day!Te boeken o.a. via Undercovertourist vor $61 pp.
Als ik geen auto zou hebben zou ik het zeker als mogelijkheid zien, gewoon om een keertje te "snuffelen" aan Miami, om er misschien later nog een keertje voor langere tijd heen te gaan (of juist niet!).

Succes met je zoektocht!

Njit
29-09-07, 01:35
Als ik geen auto zou hebben zou ik het zeker als mogelijkheid zien, gewoon om een keertje te "snuffelen" aan Miami, om er misschien later nog een keertje voor langee tijd heen te gaan (of juist niet!).


Alles kan - ik zeg alleen dat ik het persoonlijk zonde van de tijd zou vinden.
Een bezoek aan Bayside en South Beach. Dat is ongeveer hetzelfde als een dagje Zandvoort of Scheveningen. Miami bied nog wel iets meer...

Corry
29-09-07, 08:55
Waarom niet in NL nog wat rijlessen nemen om aan het verkeer te wennen? Dagtrips over zulke afstanden lijkt me echt niet leuk.

Michael66
29-09-07, 15:57
Dagtrips over zulke afstanden lijkt me echt niet leuk.Ik verwijs bij zoiets altijd graag naar de grote wijze Lenette van Dongen. Zij zong ooit: "Waarom moet je ergens komen, onderweg zijn is genoeg."

Soms gaat het om de reis, niet om het doel.

FloridaVerslaafde
30-09-07, 00:33
Persoonlijk zou ik niet weten wat ik zonder auto in Florida zou moeten doen. Niets is lekkerder dan overal heen te rijden. En een auto met automaat is zo gemakkelijk en comfortabel. Kom op, wees niet bang en huur een auto. Heus je zult er geen spijt van krijgen. Een dagtrip van Orlando naar Miami is echt niet te doen met een bus, daar is de afstand gewoon veel te groot voor en de tijd die je dan in Miami bent te kort. Als je dan toch met de bus wilt, ga dan voor minimaal 2 dagen

SpaceAce
30-09-07, 10:24
Soms gaat het om de reis, niet om het doel.

Maar met de bus lijkt me de reis zelf wat saai. Vier uur naar buiten staren. Volgens mij is met zo'n busreis wel degelijk het doel het belangrijkste...

Michael66
30-09-07, 10:39
Maar met de bus lijkt me de reis zelf wat saai. Vier uur naar buiten staren. Volgens mij is met zo'n busreis wel degelijk het doel het belangrijkste...Doe jij dat ... naar buiten staren?
Ik zou juist naar "binnen" kijken ... er zijn zoveel andere passagiers die met hetzlfde doel in de bus zitte, zoveel mensen om leuk mee te kletsen, ervaringen uit te wisselen, leuke tips en trucs van te krijgen .... gewoon genieten van de aanwezigheid van een aantal gelijkgestemden.

Ik heb in het verleden al zoveel dagtrips naar Parijs gemaakt (da's ook een uur of 5 heen en 5 terug) en zoveel plezier gehad onderweg en in de stad. Vind dit vergelijkbaar ...!:-D

SpaceAce
30-09-07, 11:58
Doe jij dat ... naar buiten staren?

Yep, ik praat echt nooit met andere mensen in de bus. Zeker niet in een andere taal..

Marjol
30-09-07, 12:14
Als ervaren rondreis-met-bus ganger kan ik zeggen dat vier uur in een bus zitten echt niet zo erg is. Er is altijd veel te zien onderweg! Als jij graag Miami wil zien, zou ik er gewoon voor gaan! Je vertrekt dan waarschijnlijk gewoon heel vroeg, waardoor je toch nog bijna een hele dag in Miami hebt.

Sabine_1979
30-09-07, 14:22
Bedankt voor alle tips. Ik ga het allemaal overwegen...

Is het ook mogelijk om ter plaatse nog wat te regelen of moet dat echt van te voren worden vastgelegd? Denk dat ik en mijn reisgenoot namelijk eerst gaan kijken wat we belangrijk vinden en hoeveel tijd we hebben cq. hoe moe we zijn ;-) Vind het dan niet prettig vast te zitten aan een bepaalde dag en tijdstip... Dan zou t fijner zijn om bijvoorbeeld op dinsdag te boeken voor donderdag dan bij wijze van spreken NU al te weten dat ik op dag 3 daarheen ga en dat niet meer kan veranderen.

groetjes
sab

mafo
30-09-07, 14:28
Ik zorg ook altijd voor een aantal mogelijkheden om te gaan doen, maar leg buiten de hotels geen attracties vast. Waar je wel rekening mee zou kunnen houden is dat je na de eerste nacht waarschijnlijk vroeg wakker wordt door de Jet Lag. Je zou kunnen kijken om de eerste dag wat mogelijkheden te hebben om vroeg heen te gaan. Uiteraard kun je het ook gewoon gebruiken om op je gemak de omgeving van je hotel te bekijken als je daar een langere periode zit.

Eric
30-09-07, 16:15
Linda zei:
Yep, ik praat echt nooit met andere mensen in de bus. Zeker niet in een andere taal...

Waarom niet Linda? Je leert een taal alleen goed, door hem te gebruiken, en het is juist leuk om met Amerikanen te praten.
Ik spreek juist heel vaak Amerikanen aan, of het nou in de wachtrij van een pretpark is, of bij de hotelreceptie, over het algemeen komen er leuke gesprekken uit voort.
Eric

bono
30-09-07, 16:20
Nou ik heb hetzelfde idee hoor Eric, ik dacht zal ik het vertellen...................maar je hebt het al voor mij gedaan, bedankt.

Ik en eigenlijk wij praten ook heel vaak met amerikanen of waar we ook op vakantie zijn, dan leer je ook de mensen daar kennen maar ook de werklui, daar zijn we altijd wel nieuwsgierig naar hoe de werkomstandigheden zijn en zo.
Ik moet zeggen dat ik nogal gauw met andere een praatje aan ga maar op vakantie vind ik het altijd nog leuker :wink:

Maar ja ieder zijn ding en ieder moet doen waar hij zich prettig bij voelt, dat is belangrijker.

Gr. Monique

Eric
30-09-07, 16:22
En nog even dit over een dagtocht naar Miami:
Het is 4 uur rijden, 90% via een heel saaie tolweg. Juist dit stuk van Florida is niets te zien vanuit de auto (bus).
Verder krijg je in die paar uur een heel verkeerde indruk van Miami, Bayside zou overal kunnen zijn, Miami Beach is wel leuk maar dan moet je tijd hebben om over de boulevard te lopen en het strand op te gaan.
Maar als het je enige mogelijkheid is om wat anders te zien vanuit Orlando, is het misschien toch de moeite waard.
Ik zou alleen pas ter plaatse beslissen, vooraf boeken is zeker niet noodzakelijk.
Eric

bono
30-09-07, 16:25
Misschien ontmoet je wel leuk mensen met een huurauto die ook die kant op gaan en je wel een dagje mee mag...................
Zo hebben wij dat toen op Kreta ook gedaan.
Een stelletje ontmoet en deze hadden wel een rijbewijs bij en toen samen een auto gehuurd voor en dag en samen naar het zuiden gereden.
Het was een hele leuke dag, en verder de vakantie wel gewoon ons eigen weg gegaan en in de avond ontmoeten we het andere stel ivm eten.
Dus zo kan het ook nog misschien.........................;)

Gr. Monique

SpaceAce
30-09-07, 19:17
Linda zei: .

Waarom niet Linda? Je leert een taal alleen goed, door hem te gebruiken, en het is juist leuk om met Amerikanen te praten.
Ik spreek juist heel vaak Amerikanen aan, of het nou in de wachtrij van een pretpark is, of bij de hotelreceptie, over het algemeen komen er leuke gesprekken uit voort.
Eric

Uiteraard leer je het daardoor sneller, maar waarom zou ik? Ik heb Martijn toch :) Plus in Nederland praat ik eigenlijk ook nooit met vreemden (behalve op fora dan :lol:). Ik zou niet eens weten waarover ik het moet hebben...

(Laat ik het zo zeggen: een gesprek met een vreemde zal nooit van mijn kant beginnen...)

Marjol
30-09-07, 20:07
Uiteraard leer je het daardoor sneller, maar waarom zou ik? Ik heb Martijn toch :) Plus in Nederland praat ik eigenlijk ook nooit met vreemden (behalve op fora dan :lol:). Ik zou niet eens weten waarover ik het moet hebben...

(Laat ik het zo zeggen: een gesprek met een vreemde zal nooit van mijn kant beginnen...)

Same here :)

Zelfs in Amerika (waar ik de taal toch echt wel heel redelijk spreek) laat ik Gerbert meestal het woord doen. Onzekerheid, heet zoiets. En verlegenheid zit er natuurlijk ook wel een beetje bij.

Susanne
08-10-07, 15:31
Wij zijn vorig jaar naar florida geweest, zonder auto. We hebben alles met de bus gedaan of met dagtochten. Niet aan te raden, maar wel te doen.
Veel hotels bieden shuttlebusjes aan naar de pretparken, en op International Drive in Orlando heb je de idrive die je (heel goedkoop) naar universal, seaworld enz brengt. Ook de shopping malls kun je met de bus heen.
In orlando zelf staan om de weet ik hoe veel meter standjes die dagtochten met vervoer kopen. o.a. naar miami, busch gardens tampa, enz. Dus zonder auto kom je dr ook wel! alleen ben je mss iets meer tijd kwijt.
Groetjes Susanne

xox-Sam
30-10-07, 13:40
Hi,

Volgend jaar ga ik met mijn vriend in juli/augustus naar Orlando en St. Pete Beach. Gewoon net als iedereen met het vliegtuig naar Florida.

Wij beginnen in Orlando en de laatste 5 dagen gaan wij naar St. Pete Beach. Een bus is een beetje lang... en de kans dat we moeten overstappen. Daarom nemen wij de trein vanuit Kissimmee naar St. Petersburg. Met andere woorden, misschien een idee om geen touroperator te nemen zoals Gatortours. Vaak ben je duurder uit en ga je met groepen. Dan vraag ik mij af of je alles op je gemak kan doen. Ik weet niet of je vanuit Orlando (evt. Kissimmee) met de trein naar Miami kan... dat zou je dan even moeten uitzoeken. Maar is misschien een idee?

Wij huren namelijk ook geen auto. Voorgaande keren heb ik met mijn ouders wel altijd een auto gehuurd. EN troost je, rijden in Florida is een makkie. Alleen de regels zijn wat anders en de snelheden. Als je niet weet hoe hard je mag rijden, pas je je gewoon aan de rest. Tevens als je een auto huurt krijg je vaak een beschrijving erbij met hoe zij in Amerika rijden en waar je rekening mee moet houden. Volgens mij kan je dat ook gerust aan het reisbureau vragen. Als ik jou was, zou ik toch een auto nemen!

Veel plezier en succes!

Charella
14-06-08, 11:58
Hallo,

Ik ga volgende maand 3 weken naar Orlando, van die drie weken zou graag 1 dag naar Miami Beach willen om te shoppen en voor het strand. Nou heb ik het forum al een beetje doorgekeken en ge-googeld en ben ik er niet wijzer uitgeworden.

Mijn vraag is rijd er een soort bus die alleen heen en terug rijd van
Orlando - Miami Beach zonder andere activiteiten te doen dus dat je daar je eigen tijd kan invullen en op een vaste tijd weer opgehaald word....

Heeft iemand tips, ervaring hier mee?

Alvast bedankt.

Ta2 Gerrit
14-06-08, 12:33
Had je al gezien wat de afstand Orlando-Miami was ???

Charella
14-06-08, 12:55
Ja, 3,5 uur a 4 uur ....

Ta2 Gerrit
14-06-08, 13:29
Op zijn snelst, tel daar gerust een uur bij. En met een bus nog een beetje meer.
Inclusief terugweg blijft er dus niet veel tijd over om te shoppen of iets dergelijks.

Lijkt mij een beetje veel voor een dagtrip. Een overnachting erbij is misschien een betere optie.

Maar misschien vindt je HIER (http://www.google.com/search?hl=nl&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=transportation+orlando-miami&btnG=Zoeken&lr=) wat.

Charella
14-06-08, 13:48
Bedankt, ik ga even verder googlen.

Meer tips zijn altijd welkom :)

Dr. Phlox
14-06-08, 17:36
Het is precies wat Gerrit al aangeeft. Met openbaar vervoer in een dag niet te doen. Je zou 2 hotelovernachtingen kunnen boeken in Miami zodat je er dan 1 hele dag bent. Maar hou er rekening mee dat openbaar vervoer niet alles is.
Grz
Ton

Eric55
14-06-08, 22:17
Ben net terug uit Florida. Orlando/Miami is met de auto op een dag al ambitieus - het kost je al een uur van de turnpike naar Miami-beach. Neem wat meer tijd en neem gewoon een hotel voor 1 nacht. Tip is het Blue Moon Hotel op Collins. Zitten je midden in de hustle and bustle, en toch rustig in he hotel. O ja, strand vonden wij tegenvallen. Door de harde wind het je het gevoel gezandstraald te worden. Artdeco is een beetje vergane glorie. Kan je misschien beter Ft. Lauderdale doen. Uurtje op het veel mooiere strand en in de namiddag even lekker shoppen in Sawgrass Mills op het einde van Sunrise blv, de grootse outlet in de states. Veel plezier!

JKG
14-06-08, 23:56
Ik zou idd echt een hotel overnachting doen, het is gewoon te ver weg om er een dagtrip van te maken. Ik denk ook niet dat je hier even een dagje naar Parijs gaat en dezelfde dag ook weer terug rijd. Het kan wel, maar ideaal is het niet.

Charella
15-06-08, 16:19
Bedankt voor jullie tips, maar is het handiger om ter plekke een hotel te nemen of is het beter om van te voren te reserveren?

Eric55
15-06-08, 16:36
Gewoon ff op internet het tollfreenummer zoeken. Heb ik gedaan bij Blue Moon. Werkt perfect. Is altijd een 1-800-...nummer. Beter tevoren boeken, anders loop je daar een ongeluk te zoeken. En daar heb je volgens mij geen tijd voor. O ja, handigheidje...schuin t.o. Blue Moon zit een bewaakte parkeergarage. Tarief = $25/dag. Maar met de rekening van Blue Moon hotel krijg je korting. Doe geen validparking, is duurder.

jorisNL
21-09-08, 16:04
Hoi,

Wij gaan in November 2 weken naar Orlando. Is het de moeite om een dag met de auto naar Miami af te reizen?

utah
21-09-08, 17:45
Eerst en vooral welkom Joris.

Het is een rit van ongeveer 4 uur ( tusenstops bijgerekend) en dat is als alles vlot loopt ( goed weer,weinig verkeer enzovoort)

We reden via de Florida Peakway ipv via de US 95.
Was best wel kalm en schoot heel goed op!

Dus 4u heen en 4u terug is een hele opgave.Zeker indien je nog iets van Miami wil zien.

Beter ware om in Miami te overnachten en pas de dag nadien terug te keren.
Maar dat is alleen mijn persoonlijke visie.

Mickey99
21-09-08, 20:54
Moderator Mickey99:
jorisNL; ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand topic met dezelfde vraag. Wellicht staan hierin ook al wat tips voor je.

Michael
22-09-08, 21:09
Twee vakanties geleden hebben wij hetzelfde gedaan. Wij gingen om een uur of half acht rijden en waren in Miami voor twaalven. Heerlijke dag gehad en iets na zevenen weer aan de terugreis begonnen. Wel kozen wij voor de binnenweg waar aanzienlijk meer te zien is dan via de Highway. Tol hadden wij geen last van en de rit was heerlijk relaxed. Even stoppen als je een alligator ziet, benen strekken bij een fast food joint oid, en vooral genieten van de prachtige omgeving.

Trouwens autorijden in Amerika is zowiezo al relaxed. Vind ik beter dan hier. Je hebt je rijbewijs toch niet voor niets? Gewoon doen en genieten. Hoef je ook geen kleine of grote boodschap aan boord van de bus te doen of uit te stellen \\:D/

jorisNL
23-09-08, 10:50
Bedankt voor de tips.

We gaan dus zeker naar Miami.

Gr,

Joris

jinke
23-09-08, 12:37
hoi, wij gaan volgend jaar april voor het eerst naar Orlando, maar wij gaan ook voor een dag naar Miami, op tijd vertrekken dan heb je nog de hele dag voor je, het is vakantie.
Groetjes Jinke

Yvet
23-09-08, 13:32
Weet je wat ik nu altijd zo geweldig vind.....

Als je in Nederland zegt ik ga ff een dagje naar Parijs op en neer of naar Lile, dan verklaart iedereen je voor gek.

Waarom is dat ineens anders als je op vakantie bent????

Ta2 Gerrit
23-09-08, 13:58
weet je wat ik nu altijd zo geweldig vind.....

Als je in nederland zegt ik ga ff een dagje naar parijs op en neer of naar lile, dan verklaart iedereen je voor gek.

Waarom is dat ineens anders als je op vakantie bent????

bullseye ;-)