PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke organisatie heeft de beste villa's?



miasaey
23-09-07, 10:43
Hallo Florida-Orlandofans ,
'k Ben hier ver onnozel aan het worden welke de juiste keuze zou zijn kwa pakketreizen,heb al reeds gezocht zoals ik op de verschillende forums gezien en gelezen heb,op americanvacations, american estates en usa fun vacations .De prijzen komen ongeveer overeen met elkaar maar.....Welke heeft nu de beste villa's ? Men leest zodanig veel dat een mens (met al niet zoveel vrijetijd) het niet meer weet ..Het is onze eerste keer naar Orlando een een klein beetje hulp is natuurlijk meer dan welkom.......

jaap
23-09-07, 17:01
Hallo Florida-Orlandofans ,
.....Welke heeft nu de beste villa's ?.....

Als je een villa wilt die helemaal aan je wensen voldoet moet je er een prive huren b.v. bij :
http://www.vrbo.com/ of http://www.holidaylettings.co.uk/

Wij hebben de afgelopen 6 jaar verschillende villas gehuurd, maar vonden de huisjes van prive verhuurders toch een stuk luxer.

raygwencaith
23-09-07, 21:02
Wij hebben nu twee keer via American Vacations de reis (vlucht, villa, auto) gehuurd en dat is ons uitstekend bevallen. In 2009 doen we het weer via hen.

Groetjes

Gwenda

fam.z'meer
24-09-07, 10:02
Wij vonden het ook erg lastig en zijn uiteindelijk voor fun vacations gegaan, volgens ontlopen de de pakketreizen elkaar niet erg veel.

miasaey
24-09-07, 23:01
Ik ga zeker ook eens een kijkje nemen naar het huren van een privé villa, er zal uiteindelijk wel iets uit de bus vallen .
Maar voor een groot gezin blijven die pakketreizen natuurlijk interessant kwa inhoud /prijs .
Al bij al kijkt ons gezin er enorm naar uit om eens allemaal samen een reis buiten Europa te maken , vooral de kids kijken met veel enthousiame uit naar de Disney Parken .

jaap
25-09-07, 16:09
.
Maar voor een groot gezin blijven die pakketreizen natuurlijk interessant kwa inhoud /prijs ..

Deze opmerking snap ik niet. Wij gaan geregeld met z'n vijfen op vakantie, maar tot nu toch goedkoper om alles los te boeken. Een keer een fly/drive geboekt, konden toen in Miami een vermogen aan verzekeringskosten en tax betalen. Een keer villa en auto geboekt in pakketreis. Villa geboekt met allerlei extra's b.v. tv op de slaapkamers en biljartkamer enz. Nog nooit zo'n kale villa gehad.

Njit
25-09-07, 16:13
Pakketreis klinkt goedkoop maar is het vaak niet.. Zelf boeken is vaak een stuk goedkoper..

Michael66
26-09-07, 07:16
Pakketreizen zijn vaak met:

een vlucht in de goedkoopste boekingsklasse die vaak niet meer te boeken is, en vervolgens betaal je dus meer ....
een auto in de kleinste maat voor het aantal personen dat je boekt, en vervolgens wordt je vverteld dat die toch wat te klein is (en dat klopt!), waardoor je een extra bedrag kwijt bent voor een upgrade ....
een verzekeringen- en extra's pakket bij de uto waar bijna niets inzit, en dus breidt je dat uit naar het alles-inclusief-met-volle-tank-pakket en betaal je uiteraard extra .....
accommodaties die net niet daar liggen waar je echt wilt zijn, en dus verander je die in betere accommodaties met bijbehorende "betere" prijzen ....Ik gebruik in de eerste regel expres en bewust het woord "vaak", want er zijn ook reisorganisaties die juist wel een goed pakket aanbieden (met een bijbehorende goede prijs). De uitzondering bevestigd de regel.

Syl71
26-09-07, 20:48
Het blijft mijns inziens het goedkoopst als je alles zelf regelt en boekt. Let alleen wel op ivm lopende annuleringsverzekeringen....
Je bent namelijk niet voor het gehele pakket als geheel verzekert!!! Ik citeer:
U moet zich realiseren, dat: - u zelf het coördinatierisico draagt; - onderdelen (modules) die worden geleverd door aanbieders (dienstverleners) die niet zijn aangesloten bij het Calamiteitenfonds niet onder de Calamiteitengarantie vallen; - bepaalde diensten die los geboekt worden niet onder de Garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) vallen, bijvoorbeeld los geboekte lijndienstvluchten en losse autohuur. Daarnaast geldt dat: - uw boekingsbevestiging aangeeft welke onderdelen (modules) door welke aanbieder worden aangeboden en welke voorwaarden van toepassing zijn. - u bekend bent met de door de verschillende leveranciers gehanteerde voorwaarden.
Deze term heet dynamic packaging, een reis die is samengesteld uit losse onderdelen van verschillende leveranciers (dienstverleners)

Lannie
26-09-07, 22:55
Een tijdje geleden heb ik informatie opgevraagd bij fly2florida.nl. Hier staan ook hele leuke pakketreizen in beschreven. Inmiddels kregen wij een aanbieding van Cheaptickets, die zo goedkoop was, dat wij besloten hebben zelf alles te regelen. Dat heeft ook een leuke kant, je bent zelf heel intensief met je vakantie bezig! Regelen van de auto, regelen van een hotel voor de eerste dagen.... allemaal heel erg leuk... een eigen blog gemaakt voor alle familie en vrienden. Helemaal leuk dus!!

Succes met het plannen!!

Jolanda

mafo
27-09-07, 19:36
Ik regel eigenlijk altijd alle onderdelen van de vakantie zelf, kost wat zoekwerk maar is voor mij ook al een deel van de voorpret. Pakketreizen heb ik ook wel naar gekeken maar vaak zijn er te veel haken en ogen aan verbonden. Hotels boek ik overigens altijd bij de hotelketens via internet is in de meeste gevallen voordeliger en je hebt meer keuzemogelijkheden.

Ik heb wel eens een villa in Florida gehuurd via http://www.wrc.nl (http://www.wrc.nl/) maar de villa heeft toen leeggestaan omdat ik door omstandigheden niet ben geweest. Helaas dus geen ervaring op dat gebied.

miasaey
27-09-07, 20:06
Zoals ik hier allemaal lees zijn de pakketreizen volgens sommige niet aan te raden.
Langs de andere kant volgens sommige dan weer wel.
Hoe geraakt men hieruit want er zijn pro's en contra's?

Michael66
27-09-07, 20:29
Zoals ik hier allemaal lees zijn de pakketreizen volgens sommige niet aan te raden.
Langs de andere kant volgens sommige dan weer wel.
Hoe geraakt men hieruit want er zijn pro's en contra's?
Eigen inschatting. Veel lezen en ervaringen van anderen afwegen tegen wat jij zelf belangrijk vindt. Net zoals alle andere beslissingen in je leven .... :-({|=

raygwencaith
27-09-07, 20:46
Zoals ik hier allemaal lees zijn de pakketreizen volgens sommige niet aan te raden.
Langs de andere kant volgens sommige dan weer wel.
Hoe geraakt men hieruit want er zijn pro's en contra's?

Wij vinden het prettig als vlucht villa en auto geregeld zijn. Dan hebben we daar geen zrgen over en kunnen we ons richten op de fun. Ieder zijn of haar eigen keuze natuurlijk. Je kunt ook offertes van pakketreizen opvragen bj de hier op het forum bekende organisaties en dan kijken wat je door alles zelf te doen kwijt bent en dan een afweging te maken.

Groet

Gwenda

mafo
27-09-07, 20:52
Pakketreizen lijken meestal goedkoop omdat het zoals al eerder hier verteld uitgeklede prijzen zijn. Hotels van de laagste klasse, de kleinste auto's zonder enige verzekering etc.

Eerlijk gezegd is het mij altijd gelukt om onder de prijzen van een pakket reis uit te komen. Ander voordeel is dat je gewoon veel meer iets naar je smaak kunt kiezen.

Als je een beetje van puzzelen houd dan kan het een idee zijn om een pakket reis als basis te nemen voor een zelf samengestelde reis en dan kijken of je voordeliger kan uitkomen of vollediger.

Let wel het SGR (http://www.sgr.nl/sgr/cwistudat.asp) geld alleen op Pakketreizen en niet op losse tickets e.d. hoewel je te met de ticketgarantie die tegenwoordig door elke reisbureau standaard wordt bijgevoegd en je reisverzekering dit niet echt een probleem zou moeten zijn.

raygwencaith
27-09-07, 23:20
Pakketreizen lijken meestal goedkoop omdat het zoals al eerder hier verteld uitgeklede prijzen zijn. Hotels van de laagste klasse, de kleinste auto's zonder enige verzekering etc.

Echt niet, wij huren al twee jaar een villa en hebben een auto die we zelf uitkiezen en de vluchten zijn ook ok. Dus ik snp bovenstaande niet, of i dat gebassseert op reizen uit de HI of Oad.

Niet bij de beende organisaties zoals AV, AE en USAFUn, je kunt daar zelf doorgeven wat je wilt

mafo
27-09-07, 23:40
Nee ik heb nog nooit bij HI of Oad geboekt, wel bij Airfair, Aireka, WTC, Straus, E-booker enz... Met de organisaties die jij noemt heb ik geen ervaring, maar ik ben ook geen villa zitter. Meestal reis ik rond en ben max 2 a 3 dagen op 1 plek. Ik doel dus op de standaard rondreizen met hotels die worden aangeboden.

Dennis the Menace
28-09-07, 14:12
De eerste keer dat ik naar Florida op vakantie ging (16 jaar geleden) hadden we een pakketreis geboekt bij Jan Doets. Hierbij kon je zelf de route van de reis bepalen en de klasse van je auto en hotel. Wanneer je alleen maar in 5-sterren hotels wilde overnachten kon dat ook.

Ik kan me nog goed herrinneren dat de reis zo gepland was dat wanneer je in een ander hotel aankwam je precies de mensen uit het vorige hotel ook weer tegenkwam. Het was net een soort busreis alleen reden we zelf.

De ervaring van deze reis was uitstekend, zeker voor de eerste keer in Florida. Alle andere keren dat we naar Florida zijn gegaan hebben we zelf een fly & drive geboekt en de hotels zochten we bij aankomst. We gingen heen waar we zin in hadden. Wilde we ergens een nacht langer blijven dan was dat geen probleem.

We gaan nu eind oktober naar Florida en weer hebben we alleen een fly & drive geboekt. Op internet zijn we best een tijd bezig geweest om uit te zoeken welke route we zouden maken en hebben op deze route verschillende hotels geboekt. Sommige hotels hebben we via internet geboekt en andere hotels weer via het reisbureau.
Erg leuk om alles uit te pluizen en met je vakantie bezig te zijn. Dat is zeker ook een stukje voorpret. Nu nog 4 weken en dan gaan we lekker weg..... :)

miasaey
02-10-07, 00:48
Onze zoektocht bij reisbureaus zowel in Nederland en de weinige in België hebben we als gezin besloten voor een pakketreis via American Vacations voor onze reis naar Florida ,we hebben sites voor vliegtickets ,van autoverhuurbedrijven en privé verhuur van villa's afgeschuimd, na een goed overleg en een goed en correct contact met AV (trouwens héél vriendelijke mensen daar , we hebben al anders meegemaakt ook)zijn we nu volop onze reis aan het plannen , zeker op de agenda (ja natuurlijk!!) DisneyWorld in al zijn aspecten, Daytona vooral voor de papa en de Everglades voor de mama , en de rest van de dagen is het nog even uitzoeken wat we allemaal nog vinden aan tips op deze forum .Het voornaamste is dat je als gezin de reis samen maakt en er plezier aan beleeft , we zijn nu al volop aan het "voor"genieten welke schitterende ,leuke, emotievolle gezichtjes we van de kinderen zullen krijgen zowel klein als groot en da's pas genieten!!

Marjolein4
02-10-07, 14:55
Het blijft mijns inziens het goedkoopst als je alles zelf regelt en boekt. Let alleen wel op ivm lopende annuleringsverzekeringen....
Je bent namelijk niet voor het gehele pakket als geheel verzekert!!!

Een oplossing is een doorlopende annuleringsverzekering, bijvoorbeeld van de ANWB. Op de website van hen staat meer (http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/doorlopende-annuleringsverzekering.nl.html).
Niet duur en hij dekt veel!

bemmel47
04-10-07, 23:40
hoi, ik heb onze reis helemaal zelf geboekt en ben zo'n 1000 euro goedkoper uit, dan een pakket. En dan hebben we best luxe hotels en een supervilla in orlando. zie website www.cwayrents.com (http://www.cwayrents.com) veder heb ik diverse hotels via www.hotelopia.nl (http://www.hotelopia.nl) geboekt. De auto via American Vacations, maar een optie via hertz met korting als je lid van de anwb bent is ook goed. 1 hotel geboekt via price line.. erg spannend, maar ziet er ook top uit zie www.keylargogrande.com (http://www.keylargogrande.com) veel succes

silvia37
26-01-10, 20:14
Ben ook druk op zoek voor de zomer ,heb verschillende prijsop gaves liggen.
Heb net even gekeken op hotelopia maar is toch weer duurder als de andere.
Maar ik blijf lekker zoeken dat is de voorpret die je heb.

cindy74
26-01-10, 23:07
wij hebben geboekt via D reizen.nl ook heel goede villas gehad

r.theys
27-01-10, 12:13
Iemand ervaring met AE?

ietie
27-01-10, 12:27
Iemand ervaring met AE?

Twee keer een villa gehad en die waren prima in orde, niks op aan te merken, de eerste keer een villa in het polo park in davenport, de 2 de keer een villa in clermont.
Ja wat moet je er verder van zeggen, schoon, voldoende beddengoed, handdoeken, rustige buurt, prima bedden, genoeg servies goed, alleen geen internet in de villa`s, ...
Beide keren een standaard 3 bedroom villa gehuurd in disney area.

Teleton
27-01-10, 12:30
Iemand ervaring met AE? Een heel topic vol reacties (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1036), wat fijn dat dit forum zo goed gerubriceerd is, dat verwijst heel gemakkelijk. Overigens hebben wij ook goede ervaringen met AE.

r.theys
27-01-10, 12:56
Ok bedankt wij gaan op 29/3 richting Orlando, hebben geboekt via AE, hopelijk gaat het dus zoals gepland.

belinda680
28-01-10, 13:34
Onze ervaring was ook goed niets te klagen

Fr@nk
17-02-10, 14:45
Wij boeken nu al 9 jaar via AE altijd een uitstekende service en de reisbescheiden ruim op tijd in huis, wij boeken altijd losse vlucht, villa en auto los bevalt ons beter dan een pakketreis.
Kortom AE is een uitstekend keuze.

r.theys
17-02-10, 17:48
Tot hier toe alles via de post toegestuurd gekregen, ziet er goed uit.
Nu nog eventjes geduld.
De betaling en teruggave van de borg bij hotel en beds gaat dat vlot?

Teleton
17-02-10, 18:06
De betaling en teruggave van de borg bij hotel en beds gaat dat vlot?

Net als bij de autoverhuur wordt de borg bij Hotelbeds via de creditcard gereserveerd. Wanneer hier toe aanleiding is, wordt de borg (of een gedeelte) geind, heb je geen schade veroorzaakt, dan vindt ook geen transactie plaats.

Hou er wel rekening mee dat de borg ten koste van je totale krediet kan gaan. Zie voor meer informatie het topic over de creditcard betalingen.

Steve
05-03-10, 13:28
<<link verwijderd>> heeft ook goede villa's. +-80 in Florida, maar ook in vele andere landen + autoverhuur en tickets e.d..

Michael66
05-03-10, 14:08
Hoi Steve,
Aan "namedropping" hebben we niet zoveel. Wel aan jouw eventuele ervaringen. Heb je ervaringen met de door jou genoemde villaverhuurder? Zo ja, beschrijf die eens. Hoe was de villa? Wat was er zo goed aan? Hoe was de afhaneling door de organisatie? Etc.

Hoor graag van je.