PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Washington (DC)



meisje
30-03-06, 13:48
Wie weet welk vliegtuigtype vliegt vanaf Amsterdam via Washington naar Orlando met US airways.
Wij gaan binnenkort, heb gezien dat dat een hele reis is maar ben benieuwd met wat voor toestel we vliegen.

meisje :D

joho
25-04-06, 13:58
Hallo Florida liefhebbers,

Heeft iemand ervaring om rond de kerst naar Florida te gaan met 3 kinderen ? We vliegen met United Airlines via Washington naar Ford Lauderdale.
Hoe is met name de vlucht /
ALvast bedankt voor de respons

joho
ringfield

Riv71
15-05-06, 14:34
Binnenkort kunnen wij je antwoordt geven.
Wij vliegen met UNI TED :-) naar Washington en vandaaruit naar Miami.
Vorig jaar met Martinair was voor iemand met een lengte van 1,93 behoorlijk krap.
De reis die wij nu gaan doen zat UA al bij in.

remcozoon
24-05-06, 15:16
Iemand bekend met overstappen in washington dulles airport?
Wij hebben hier voor een kleine 2 uur en ben erg beniewd of ik dan de volgende aansluiting haal.

corrus
24-05-06, 18:09
In de rregel moet dat lukken... immigration (paspoort controle) kan soms wel ruim een uur duren...
De douane controle die je daarna krijgt is eigenlijk gewoon doorlopen (tenzij je iets moet aangeven) dus met lopen mee... ongeveer 5 min.

Daarna (wéér 5 min. lopen) kom je direct op concourse C of D..
deze zijn met elkaar verbonden... (ik vind het nét een groot busstation) vanaf waar je verder vliegt... beide concourses zij bijelkaat ongeveer 3 kilometer lang van het ene end van C naar het andere end van D...
en afhankelijk waar verder meevliegt (eigenlijk altijd TED) is het een stukje lopen

Dus Ja... je redt het wel... en Nee... paniek hoeft niet... Hoewel??? (geintje)

Het voordeel van United is ook dat je de visum waiver (groen) 1 st. p.p. het douane formulier (blauw-wit) 1 per familie al op schiphol krijgt...
Meestal duiken wij op schiphol één van de restaurantjes in en vullen ze daar alvast in... Zit je straks niet zo te emmeren bij weinig lich en op een klein tafeltje... alleen... let wel op dat je geen schrijffouten maakt, verkeerd is verkeerd en wizigingen maken de formulieren ongeldig...

Hier staan een paar tips, en je kunt die formulieren downloaden (rood gekleurd) (http://www.usafunvacations.nl/front.cfm?sub=12) downloaden (je krijgt ze tegenwoordig al in het nederlands) maar hier staan ze in het engels... maar dan kun wél vast oefenen. :)

cynny
26-05-06, 00:29
zou je aanraden toch zo'n 3 uur ertussen te laten zitten net terug en op de heenreis iets meer dan 2 uur vertraging en terug bijna 1,5 uur. Gevlogen met united airlines

remcozoon
29-05-06, 22:59
Ik hoorde van een piloot van de klm dat de piloten zelf 2 uur overstap tijd aanhouden. volgens hun is dat ruim.

Wij vliegen ook met TED en hoop op de heen reis geen vertraging, maar je dat weet je nooit

deh78
06-06-06, 20:55
Ik vlieg ook met United maar dan van Washington naar miami
Overstap tijd 2 uur en 10 min.

Ook ik hoop dat dit genoeg is...


Dennis

corrus
06-06-06, 20:56
Dat was inderdaad gewoon domme pech... maar doorgaans heb je voldoende tijd met anderhalf a 2 uur... (op Washington)
Wij vliegen niets anders dan United en nog nooit een probleem gehad...

Bovendien had United de overnachting in een hotel (met ontbijt) moeten betalen... maar je moet daar wél om vragen... sterker nog... je moet het Eisen!!! Maar wél vriendelijk blijven want een grote mond werkt juist averechts...

angelique100
25-08-06, 10:25
Hallo allemaal,

even een vraagje over onze vlucht naar orlando op 21 dec

Amsterdam 12.30 Washington dulles 15.10
Washinton dulles 16.45 orlando 18.56

aangezien de meeste van jullie al ruime ervaring hebben vraag ik me af of wij de tussenstop wel gaan redden 1uur en 35 minuten en wat als we dit niet redden we reizen met 2 volwassenen en 4 kinderen.En staat dit allemaal goed aangegeven of kan iemand even de snelste route geven haha.

groetjes Angelique :lol:

Ebelix
25-08-06, 12:32
Het moet voldoende zijn. Zo niet dan is er nog geen man overboord. Dan ga je met de volgende UA vlucht naar Orlando. Er gaan zoveel vluchten per dag naar Orlando.

Hou er wel rekening mee dat dit hoogseizoen is Florida en dat het op de luchthavens erg druk zal zijn. Heel Amerika staat op zijn kop omdat ze een lang weekend hebben.

Veel plezier

pzomerdijk
28-08-06, 14:25
Hallo,

In ons reisschema hadden we 2 uur om over te stappen. Nou die hebben we nodig gehad. Wat een gedoe bij de douane Washington/Dulles en wat een chaos. Voor de douane heb je zeker een uur nodig. Zorg dat je formulieren op orde zijn.
Na aankomst transfer volgen, ga je door de douane, via bagage naar de aangegeven gate. Als je eenmaal door de douane bent is het relatief snel te doen. Er gaan overigens meerdere vluchten richting Orlando, dus als je het niet haalt gewoon melden bij de maatschappij en een volgende vlucht zal uitkomst bieden.
Terug: Vaak ben je al relatief vroeg op het vliegveld (borden bij begin vliegveld Orlando goed volgen i.v.m. inleveren auto, vliegtuigmaatschappij e.d.). Direct inchecken is aan te bevelen. Neem ruimschoots de tijd om naar de gate (door douane) te gaan. Wij wisten niet dat we in Orlando al door de douane gingen. Dat heeft ons uiteindelijk geholpen in Washington/Dulles. Door vertraging van 1,5 uur hadden we nog een kwartier om naar vlucht Amsterdam te komen. Hard lopend is dat gelukt want we hoefden niet nogmaals door de douane. Bovendien ging de bagage automatisch door.
Niet ongerust maken, komt zeker altijd goed. Veel plezier.

paula
28-08-06, 15:14
Hoi,
Bij ons was het totaal geen chaos of probleem.
Wij hadden 2,5 uur om ons vliegtuig naar Miami te halen, en door de spookverhalen van Michael66 zaten we hem toch een beetje te knijpen.

Er was helemaal niemand voor of achter ons, ik weet niet waar iedereen gebleven was maar in ieder geval we waren er binnen 15 minuten doorheen, alleen even paspoorten nagekeken en verder werd er niets gevraagd of nagekeken.

Binnen een half uur zaten we dus al aan de koffie en hadden we nog 2 uur over, helaas werden dat er 6 door vertraging.
Wij hebben dus zeer goede ervaringen.
En volgend jaar dus maar weer zo :lol: :lol: tenminste als bruin het kan trekken.
gr. Paula

mickmak
28-08-06, 15:35
Ik heb goede en slechte ervaringen.
Eerlijk gezegd meer goede dan slechte ervaringen want het is maar 1 x bijna mis gegaan :(
Dit was op de terugweg en omdat onze eerste vlucht vertraging had, haalde we de volgende vlucht op het nippertje. We moesten rennen van de ene kant naar de andere kant van het vliegveld. Wat een stress was dat.
Sindsdien wil mijn man alleen nog maar rechtstreeks vliegen.
Maar alle andere keren is het prima gegaan en zaten we binnen een half uur aan de koffie.

Jackie

Riv71
01-09-06, 17:22
http://img74.imageshack.us/img74/8710/wasxg2.jpg (http://imageshack.us)

Normaal gesproken heb je genoeg tijd. Je weet nooit of een vlucht vertraging heeft.
Onze ervaring heen was iets minder omdat de vlucht naar Miami gecanceld werdt na anderhalf uur in het vliegtuig te hebben gezeten (United Airlines). :roll: Maar daarvoor hadden wij ruimschoots de tijd voor een lekkere bak Starbucks koffie en een bak thee... (kan je niet een bak mee nemen het is inmiddels op :D )
Op de terugweg ging alles perfect en genoeg tijd voor overstappen !!!!

meisje
03-09-06, 16:07
Hoe gaat het inchecken eigenlijk op de terugweg als je dan ook weer overstapt in Washington? Waar moet je dan inchecken op het vliegveld? Is dat anders dan wanneer je rechtstreeks vliegt met bv Martinair.

thanx,
meisje

Michael66
03-09-06, 16:16
Gewoon alles inchecken bij de balie United in Orlando. Je koffers zie je dan pas weer in Amsterdam terug.

remcozoon
03-09-06, 16:22
Ik maakte me ook zenuwachtig of het het wel gingen halen.. we hadden 2 uur en 15 min. nou een half uurtje later zaten we al bij starbuck's aan de koffie.
je moet gewoon zorgen dat je al je papieren in orde heb, voor je het vliegtuig verlaat. Tip van corrus was om het op schiphol op je gemak in te vullen. dat hebben we gedaan en ging perfect.
vraag wel van te voren een extra form. zodat je na een schrijffout niet naar de balie bij de gate moet lopen. correcties op formulier worden niet getollereerd.
Hele fijne vakantie en geniet van de voorpret. maak je niet te druk over washington er gaan nog meer vluchten na jou vlucht en het bedreft de voorpret

deh78
23-09-06, 00:46
Wij vlogen vanuit Miami via Washington terug naar Amsterdam met United. het zag er uit dat we ons vliegtuig niet konden halen omdat Ted in Miami veel te laat aankwam. United gelijk vervangend vervoer met Bmi voor ons geregeld. Was allemaal niet nodig we hadden nog net 5 min. overstap tijd. Maar dat betekend dat ze goed voor je zorgen en alternatieve aanbieden.

Dennis

Michael66
23-09-06, 12:24
Terug naar NL is zelden een probleem. Ze vliegen dan toch "door de nacht". Eventuele vertraging halen ze wel in (wind mee). En als ze weten dat passagiers vertraging hebben wachten ze meestal wel.

Problematischer is (lees: kan zijn) de weg NAAR de VS ....

millhill
28-09-06, 13:19
Angelique,

We zijn vorig jaar ook via Washington (Dulles International) naar Orlando gevlogen met United Airlines (27-04-2005). Hadden voor de zekerheid 4 uur overstaptijd. Bleek niet nodig. 2,5 uur was ruim voldoende.

Jelle.
Heerenveen.

angelique100
02-10-06, 12:04
Bedankt voor de reacties!Met 1 uur en 35 minuten zullen we het waarschijnlijk dus niet gaan redden,nou ja we zien wel.

gr Angelique

Eric
02-10-06, 12:51
Ik zou er gewoon van uitgaan dat je het haalt, 1.35 met dezelfde mij lukt in 80% van de gevallen. Maak je niet druk, en ga vooral niet stressen, beter een vluchtje later, dan een hele dag stress.
Eric

joho
11-10-06, 14:20
Hallo Angelique100,

Als het goed is zitten we in hetzelfde vliegtuig. Op 21 dec. 2006 12:30 naar Washington . Echter wij (2 volw.+3 kids) moeten ook opschieten. Om 16:40 am.tijd is onze volgende vlucht richting Fort Lauderdale. Ongeveer anderhalf uur zit er dus tussen. Nu lees je op dit forum dat er op die dag nog verschillende vliegtuigen naar Orlando vliegen. Naar fort Lauderdale is dat een ander verhaal. Ik hoop dat alles bij ons(en jullie) snel gaat in Washington en indien het misloopt op de goede service van united.

Succes

Joho
ringfield

foetsie
17-05-07, 14:06
Marloes,

dit moet geen probleem zijn
je koffers worden in Orlando direct doorgelabeld,zie je niet meer tot Ams

als je in Chicago uitstapt staat er aan de gate meestal iemand die de
gates voor doorvluchten heeft en je de weg wijst,zo niet even op de monitors kijken

een uur is zeker genoeg,mocht je iets willen veranderen probeer dan een
eerdere vlucht uit Orlando te krijgen

veel plezier vast

Eric
17-05-07, 14:11
1 uur overstappen op de terugvlucht is méér dan voldoende, je houd er nog een half uur van over.
Op de terugweg overstappen betekent gewoon van de ene gate naar de andere lopen. Je hebt niks te maken met controles en zo.
Maar bij wie heb je de vlucht geboekt? Ik vlieg een paar keer per jaar naar de VS, en mijn tijden zijn nog nooit veranderd. Ik boek bepaalde vluchten (zoek zelf de tijden uit) en daar blijft het bij.
Ik vind het vreemd dat iemand (wie?) jullie zo maar op een andere vlucht zet.
Eric

marloes
17-05-07, 14:16
Bedankt voor de antwoorden,

Ik dacht inderdaad dat je de koffers weer van de band moest halen, en dan weer door de douane enz. En daar gaat natuurlijk veel tijd inzitten. Maar als je alleen maar jezelf en je handbagage mee moet nemen en lopen naar een ander gate dan gaat dat wel lukken in een uurtje.

Ik vind het vreemd dat iemand (wie?) jullie zo maar op een andere vlucht zet.
Eric
Wij hebben gewoon online geboekt via www.united.com (http://www.united.com). Daar kon ik zelf een vlucht uitzoeken en vluchttijden, en op welke plek ik wil zitten. Dus ik denk dat United de tijden veranderd. Maar ik wacht het gewoon nog even af. Wij vertrekken op 1 okt.

Groetjes Marloes

Plutogappie
18-05-07, 07:36
Met anderhalf uut moet het wel lukken. Hang helemaal af van hoe druk het is bij de douane.

Ik heb zelf wel een keer een aansluiting gemist vanwege de drukte. Dat was bij mijn overstap van Philidelphia naar Cleveland. Het irritante was dat het vliegtuid er nog stond maar de deuren waren al dicht. :?:mad:
Luchtvaartmaatschappij heeft ons op een andere vlucht gezet van een andere maatschappij. Alleen onze bagage was zoek. Die werd de andere dag netjes bij ons hotel afgezet.

Ik zou je niet zo druk maken als je je aansluiting mist. Naar Orlando gaan meer vliegtuigen dan dat er hier treinen naar schiphol gaan.

Ta2 Gerrit
18-05-07, 11:20
@ Marloes,
Jouw vraag ging over de terugvlucht en dan moet die één uur geen probleem zijn. Op de heenweg met United kom je aan op O'Hare International Terminal 1 en vlieg je door van Terminal 2 of 3. Op de terugvlucht ga je (is onze ervaring) alleen door Terminal 3(de United Terminal), zowel domestic arrival als international departure, dus dat gaat makkelijk.

marloes
18-05-07, 15:06
Bedankt Gerrit, ik ben weer helemaal gerustgesteld door jou en de anderen. Ik dacht echt dat ik het met 1 uurtje niet zou gaan redden, maar als je in dezelfde terminal blijft scheelt dat een heleboel.
Ook fijn dat ik nu al weet dat je op terminal 1 aankom op de heenvlucht. Dan kan ik al even opzoeken wat voor leuke winkeltjes en eet tentjes daarzitten.
Als ik in Oktober terug gevlogenben laat ik iedereen wel weten hoe het ging, maar dat duurt nog een paar maanden.

Groetjes Marloes

Michael66
18-05-07, 18:03
Normaal is het genoeg.

Vorig jaar hebben wij op de terugweg wat dat betreft erg geluk gehad. We vlogen met United (Ted) en toen we zaten te wachten bij de gate werd er omgeroepen dat we met een noodvaart moesten boarden omdat er een enorme thunderstorm aankwam. "Enorm" was een understatement: in de verte zagen we een gigntische donkere lucht aan komen. Binnen 10 minuten zat iedereen erin en stegen we op terwijl de eerste grote druppels vielen. Tien minuten later is de luchthaven gesloten en kwam er enkele uren geen vliegtuig meer van de grond!!

FrankV
16-09-07, 23:08
Korte vraag: op de terugweg (Miami-Washington-Amsterdam) hebben wij in Washington een overstaptijd van slechts 1 uur en 20 minuten. Is dit haalbaar ? Of is het verstandig om contact op te nemen met United Airlines voor een alternatief ?
Ik weet dat we niet meer door de douane hoeven, maar evengoed lijkt me de tijd erg kort.
Worden je koffers vanuit Miami "doorgelabeld" tot in Amsterdam ? Zou ook weer wat tijd schelen.

Hmmm toch niet zo'n korte vraag. :smile:.....

Hopelijk kan iemand een snel antwoord geven, want we vertrekken a.s. dinsdag al.

Mickey99
16-09-07, 23:11
1 uur en 40 minuten moet genoeg zijn en ja, de koffers worden doorgelabeld. Die zie je pas op de eindbestemming weer terug.

Alvast een fijne vakantie!

Arie
16-09-07, 23:37
FrankV.
Op de heenreis gaan dan naar Miami via Washington?
Zo ja hoeveel tijd heb je dan?
Arie

FrankV
17-09-07, 09:16
Op de heenreis gaan we via Chicago naar Orlando. In Chicago hebben we bijna 3 uur overstaptijd. Dat zou toch wel voldoende moeten zijn.

corrus
17-09-07, 22:05
Washington (IAD)
From: International to Domestic - 90 minutes.
From Domestic to International - 45 minutes

Chicago (ORD)
From: International to Domestic - 90 minutes.
From Domestic to International - 60 minutes

RoyFamily
17-09-07, 22:22
Frank,
Eén uur en twintig minuten is perfect! Loop je tenminste niet met je ziel en zaligheid te wachten op een vliegveld. Als het tegenzit zit het meestal goed tegen en heb je aan een overstaptijd van 3 uur ook niet voldoende.
In Washington hoef je alleen naar de juiste gate en die zit in dezelfde area als de aankomst vanuit Miami, 10 minuten lopen hooguit.
No worries mate, your on holiday!

sasja
29-10-07, 13:48
wij hebben op de terugreis vanuit miami een overstap in washington, met een overstaptijd van 7 (!) uur.
de aankomst is 11.15 uur en vertrek naar amsterdam om 17.59 uur.

nu had ik gedacht van die gelegenheid gebruik te maken om een aantal uurtjes washington in te gaan. (ik huur een auto)

er zijn er een aantal mensen die zeggen dat men het vliegveld niet mag verlaten, maar naar mijn idee kan dit wel.

zijn er mensen die hier een antwoord op weten?:-k

mattrob
29-10-07, 14:42
Ja hoor, je mag gewoon het vliegveld af. Met 7uur overstap-tijd moet dat wel lukken lijkt me. Zorg wel dat je op tijd weer terugbent. Je bent wel al ingechecked (neem ik aan), dus dat zal het probleem niet zijn.

mafo
29-10-07, 20:50
Zelf heb ik ook wel eens bij een lange wachttijd het vliegveld verlaten. In mijn geval was het in Newark en daarvandaan reed een gratis shuttle naar een nabij gelegen winkelcentrum.

Op Schiphol heb je ook dit soort tripjes georganiseerd, misschien hebben ze dat in Washington ook wel. Het voordeel is dan dat je, je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van de weg.

Michael66
29-10-07, 22:11
wij hebben op de terugreis vanuit miami een overstap in washington, met een overstaptijd van 7 (!) uur.
de aankomst is 11.15 uur en vertrek naar amsterdam om 17.59 uur.
11.15u is de landingstijd, daarna ben je nog zo'n half uur tot .... (langer) kwijt aan taxiën en van boord gaan en zo. En als je om 18.00u vertrekt ga dan uit van een boardingtijd een half uur vooraf.

Reken de tijd daartussen zelf maar uit en bepaal of je voldoende tijd over hebt om de stad in te gaan.

Mickey99
30-10-07, 16:42
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt maar je zou kunnen kijken of je een vlucht later kunt krijgen vanuit Miami?

Wij (vliegen met Delta) en hebben voor de terugvlucht gekeken voor de meest gunstige overstaptijd (via Atlanta naar Schiphol) en hebben zelf ook kunnen "schuiven" met de tijden. Er gaan vaak meedere binnenlandse vluchten per dag.

sasja
30-10-07, 19:56
ik vlieg met united, en toen ik (inmiddels 3 maanden geleden) ging boeken
was er geen andere vlucht meer vrij.
heb inmiddels nog gekeken of ik mijn vlucht vanuit washington nog kon vervroegen, maar ook dit lukt niet.

dus dan maar van de nood een deugd maken :p

kiamzo
31-10-07, 00:23
Hallo Sasja

Wanneer gaan jullie .
Wij gaan van 23/3/08 tot 06/4/08.
en wij gaan ook met United airlines;
Op de terugreis landen wij in Washington om 9.38
en de volgende vlucht naar Brussel is om 17.43.

Michael
31-10-07, 20:55
Ik heb door het niet goed opletten bij het boeken een overstaptijd van 8 uren. Vorige week kreeg ik een wijziging van 1.35 uur, totaal dus 9.35 uur op het vliegveld wachten. Ook wij willen dus "de stad in".
Ik wacht met spanning je beslissing en/of ervaring af.

lieve
06-12-07, 12:26
hallo iedereen,
ik vertrek 4 februari naar argentina,en vlieg ook over washington.als ik terug kom op 25 feb.heb ik 9 uur te wachten voor de terugvlucht.
ik zit met spanning te wachten of het Sasja gelukt is om buiten te gaan en de stad even te bezoeken.
groeten Lieve

LSL
06-12-07, 19:44
Voor de mensen die enkele uurtjes in Washington hebben:
op enkele minuten taxitijd (20 $ H/T) is er het Air&Space museum, een zustergebouw van dat in Washington op de mall staat.

Het ligt op de rand van het luchthaventerrein zelf, is dus zeer goed bereikbaar en ... gratis.

Je kan er o.a. een Concorde, een B29 en een Space Shuttle bekijken.

De site: http://www.nasm.si.edu/udvarhazy/

roanne
06-12-07, 20:11
een aantal jaren geleden hadden wij ook ong. 8 uur tussen beide vluchten zitten. wij zijn toen met de taxi naar het holocaustmuseum (+ omgeving) geweest en dat lukte allemaal prima. Hadden met de taxi een tijd afgesproken dat hij ons weer kwam ophalen en we waren op tijd weer op het vliegveld en hebben zo toch iets leuks van de dag kunnen maken.

LSL
27-12-07, 00:16
Wij vliegen einde maart.
De twee eerste dagen zullen we in Washington doorbrengen, daarna is het richting de zon, Florida.
Door mijn fout bij een online boeking heb ik 4 tickets over voor toegang tot het "Washington Monument" (de obelisk op de Mall in Washington), op datum van 23/03/2008 om 3.30 PM.
Indien iemand interesse heeft om ze voor een prikje over te nemen, graag een PM.

Meer info op http://www.recreation.gov/tourList.do?parkId=77811&agency=NRSO
Daar zul je zien dat er geen tickets voor 23 maart meer gekocht kunnen worden maar ik heb er dus 4 ter beschikking van een geïnteresseerde.

Groetjes en prettige feestdagen!

laanvdj
21-01-08, 13:27
wij gaan 9 juni - 26 juni naar orlando met ua.
we vliegen heen met ua we hebben dan 2 uur overstap tijd op dulles.
op de terug weg hebben we maar 1 uur in chicago, is dit wel voldoende?
we hebben nog nooit met overstappen gevlogen.
op de terug weg vliegen we met lufthansa, er staat bij met een 767 maar deze hebben ze niet in hun vloot.
heeft iemand deze vluchten al eens gehad?
UA 0947 ams-wash.
UA 1565 wash.-mco
LH 9133(UA 1535) mco-chic
LH 9155(UA 0908)chic-ams
we hebben dit geboekt via seat 24 voor €397 pp

Dennis the Menace
21-01-08, 13:55
Hoi laan,

Een overstaptijd van 2 uur op washington Dulles moet voldoende zijn. Ik heb zelf al een paar keer een overstap gehad op Washington en dat ging altijd prima.

Washington is alleen voor jou de eerste stad die je binnenkomt in Amerika, dus daar moet je de hele papierwinkel door bij de douane. De koffers moet je van de band afhalen, opnieuw scannen en vervolgens weer op de band leggen. Dit gaat allemaal wel erg snel. Daarna is de verbinding naar Miami meer een busdienst. Je kan zo doorlopen en dat gaat allemaal erg snel.

Waarschijnlijk moet je wel naar een anderre terminal op Dulles, maar ook dat is goed aangegeven. In het vliegtuig verwijzen ze je al naar de juiste terminal en helpen je goed bij vragen. Ik heb zelf altijd een goede ervaring met UA.

Op de terugweg heeft Lufthansa volgens mij de vlucht uitbesteed aan UA (gezien je vluchtnummer). Het vliegveld Chicago ken ik zelf niet. Ik vlieg namelijk meestal in de winter en dan is Chicago vaak dicht vanwege sneeuwstormen. Al een paar keer mijn vliegtuig daardoor gemist, dus ik zorg eigenlijk altijd dat ik via Washington vlieg.

Ik denk wel dat je een goede prijs hebt gekregen voor je vlucht. Zeker in die tijd.

Alvast een fijne vakantie, groetjes, Dennis

Yvet
21-01-08, 15:15
Ik denk zeker wel dat je een goede prijs hebt gescoord!!!
Goed gedaan dus!!!

De vlucht AMS-IAD en IAD-MCO hebben wij al vaker gedaan.
2 Uur is ruim voldoende, je moet idd door de douane heen en immigrations en je koffer van de band halen en opnieuw afgeven.
Dit kost tijd maar met 2 uur red je dat heel erg goed, heb je ook even lekker de tijd om bij starbucks een bakkie te halen.
Aankomst MCO is dan ook heel gemakkelijk, je komt je vliegtuig uit loopt naar de bagageband en klaar ben je, je staat zo buiten.

Zoals Dennis al schreef heb je wrs united vliegtuigen die je terugvliegen vanaf chicago, die hebben wel 767 dus dat komt ook goed.

En een uur overstaptijd moet voldoende zijn op de terugreis want je hoeft dan niets meer te doen, alleen naar je juiste terminal en gate begeven maar je koffers gaan dan automatisch door.

Geen zorgen dus!!!!

Rosalin
21-01-08, 21:43
Hoi wij zaten met hetzelfde dilemma; hebben we genoeg tijd???Je leest enorm veel ervaringen, bij de een gaat het goed bij de ander niet.
We vliegen ook via Chigaco en ons leek een overstap van een uur super maar ik durfde het toch niet aan en heb een vlucht eerder dus met nu 4 uur ertussen helaas.

De reden is dat het de laatste vlucht, die met 1 uur ertussen, was van de dag en dat er dan vaak al vertraging is bij vertrek waardoor er dan nog minder tijd is voor de overstap...dus nog minder dan 1 uur.

Wij nemen nu maar extra boeken mee...Maar de tijd zal het leren, we gaan al over 1 maand dus laat het wel weten als we terug zijn.

Jullie ook veel plezier

knaapje
01-02-08, 17:07
Informatie over de benodigde tijd kan je o.a. op deze site vinden: http://apps.cbp.gov/awt/
Per dag en per tijdstip kan je de wachttijden zien van diverse luchthavens.
Op de heenreis zit je met immigration en customs, dat vraagt nogal wat tijd. 1 1/2 uur moet te doen zijn, maar is niet al te ruim.
De 5 kwartier op de terugreis moet gaan, je kunt dan vrijwel zo doorlopen.

Succes
Knaapje

liesken
03-03-08, 12:23
Hallo,

We hebben zonet onze residocumenten ontvangen van American Estates. En dus ook onze definitieve vluchturen.
We vliegen met United van Amsterdam naar Washington en van Washington naar Orlando. We landen daar omstreeks 15u13 en het vliegtuig naar Olrando vertrekt om 17u15. Is dit voldoende tijd voor een rustige overstap of wordt het nipt en is het aan te raden om ons te haasten?
Als ik niet mis ben moeten we in Washington onze bagage ophalen en door de douane. Lukt dit op zo'n korte tijdspanne? Is het nodig om dan in Washington opnieuw in te checken?

Alle hulp of tips zijn welkom !

laanvdj
03-03-08, 12:29
wij hebben dezelfde vlucht.Ik heb deze vraag ook al gesteld (zie topic overstaptijd).
Op de heenreis moet je inderdaad je koffers oppikken en weer afgeven.Ik weet ook niet of het tijd genoeg is maar ik denk dat de vliegmaatschappij dit toch weet.Wanneer gaan jullie?
Wij gaan in juni.

Dr. Phlox
03-03-08, 12:40
Ook wij hebben een overstap in Washington. 2 uur zou voldoende moeten zijn. Maar natuurlijk is niet elke vluht hetzelfde. De tijd zal het leren. Voordeel is wel dat je in orlando of waar dan ook in Florida geen strenge paspoort controle heb.
Grz
Ton

liesken
03-03-08, 12:40
Hoi,

Wij vertrekken op zaterdag 22 maart ... We zijn al aan het aftellen !
Ik hoop dat alles vlor verloopt ... Vorige zomer hebben we toch een dik uur staan aanschuiven bij aankomst in New York. Hopelijk is het nu anders want bij onze terugvlucht hebben we maar anderhalf uur ... Maar zoals je zegt zou de vliegtuigmaatschappij en American Estates dit toch moeten weten.

Alvast veel plezier in juni !

JKG
11-03-08, 00:37
Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.

Toen nog een paar minuten moeten lopen voor we bij immigration aankwamen.
Dat heeft anderhalf uur geduurt (en we hadden geen verdere inspectie nodig). We waren uiteindelijk 10 a 15 minuten te laat om het vliegtuig te halen NADAT we dus de koffers weer hadden opgepikt en weer hadden afgegeven, weer werden gecheckt (schoenen uit, riem af etc.). Toen zagen we dat ze het vliegtuig even voor ons en nog anderen een kwartier lieten wachten. We stonden vooraan in de terminal toen we zagen dat ie over 5 minuten zou opstijgen. Ik heb me helemaal uit de naad gerend over het vliegveld heen tussen alle mensen door en buiten adem en bezweet het vliegtuig net kunnen halen. Gelukkig waren onze stoelen van te voren al gereserveerd, er kwamen dus nog mensen binnen toen het vliegtuig al helemaal vol zat. Die konden dus mooi uren wachten tot een volgende vlucht.

Als het zo moet met immigration zo lang, wil ik volgende keer geen tussenstop maken (voor zover mogelijk).

De terugweg geen problemen. Ben met de auto van Kissimmee naar Miami Beach gereden. Bij Miami rustig aan ingecheckt, daar nog even gezeten. Koffers gingen direct naar Amsterdam met een andere vlucht. Bij Washington rustig aan naar de gate gelopen, ondertussen nog een lekker broodje bij de Subway gehaald en toen was het nog maar een half uurtje voor we al konden boarden.

Maar de heenweg was echt niet fijn. Daarna toen nog op Orlando nog een uur in de rij gestaan bij Dollar om een auto te huren...

Syllvia
11-03-08, 08:07
Wat een verhaal zeg.... pfffff lijkt me echt naar.

Maar goed dat jullie je instap kaarten al hadden, maar wat nu als je het vliegtuig echt mist, sta je bij het volgende vliegtuig met je instap kaart van de vorige......hoe gaat dat, weet iemand dat?

groetjes sylvia

Guus
11-03-08, 11:00
Dan krijg je gewoon een nieuwe instapkaart voor de eerst beschikbare vlucht. Dat kan ook een andere maatschappij zijn dan die waarbij je oorspronkelijk hebt geboekt. Indien je overigens niet binnen de gestelde tijd bij de gate aanwezig bent, dan worden je stoelen gewoon weggegeven aan mensen die op een wachtlijst staan voor de betreffende vlucht. Gereserveerd of niet.

Michael66
11-03-08, 11:12
Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.Dat was mijn ervaring twee weken terug ook. Allereerst een vertraging (harde tegenwind) van 30 minuten en dan een lange rij bij Immigrations. Ik hadin totaal echter 2,5 uur, dus voldoende. De lange rij bij Immigrations kun je nou eenmaal aantreffen. Als er net voor je een ander vliegtuig uit Europa of waar dan ook vandaan is geland, dan staan er net 300 mensen voor je neus, plus de mensen die eerder dan jij uit hetzelfde vliegtuig zijn gekomen.

Wat ik wel op IAD heb gemerkt is dat de beamten van Immigrations tegenwoordig wel heel erg hun best doen om de rijen zo kort mogelijk te houden. Er staat iemand aan de voorkant van de rij om de mensen zo snel mogelijk naar een loket te verwijzen en bij de balies wordt zo snel mogelijk gewerkt. Toen ik niet snel genoeg mijn linkervinger op de scanner legde zei die man ook nog: "Linker". Over inleving in je klanten gesproken.

Maar het blijft natuurlijk altijd vervelend om onder tijdsdruk van een volgende vlucht in een lange rij aan te sluiten.

belinda680
11-03-08, 20:44
hallo allemaal
op de terugreis moet ik ook overstappen naar waschington ,heb je dan ook al die poespas die je moet doorlopen of is het anders omdat je uit Amerika gaat want met de overstap heb ik ook maar 1u40min groetjes allemaal!!!!

Arie
11-03-08, 21:35
Vanuit Amerika vertrekken met een tussenstop gaat allemaal veel soepeler, geen immigratie en de koffers worden doorgestuurd naar bijv. Amsterdam.
Doch doch doch, wij vertrokken uit Miami via Washington met een klein uur vertraging, zodat we nog maar een kleine 45 min. overhadden.
Maar Washington is heel simpel en op de terugreis goed te doen hoor.
Ik kreeg een overzicht van het vliegveld in het vliegtuig in handen en kon me goed orienteren dat we bij aankomst in Washington naar links moesten lopen.
PS
Er waren mensen die naar Londen moesten en door de vertraging nog maar 15 min. overhadden, dat is zweten, groeten Arie.

Nita
11-03-08, 21:37
kleine tip ook voor als het bij de immigratie allemaal lang duurt ](*,)(bijvoorbeeld doordat er meerdere vluchten tegelijk binnenstromen e.d. ) : kijk of je iemand van het personeel danwel jouw airline vind ( ze lopen meestal rond daar in de buurt) en meld gewoon dat je een connecting flight naar bijv. Orlando hebt en de tijd dringt, je zult zien dat ze alle moeite doen om je te helpen je aansluiting te halen. tenminste dat is mijn ervaring :wink:

JKG
11-03-08, 23:48
Je moet op Washington ook ff opletten als de rij erg groot is bij immigration dat je de rechterrij pakt.. die is voor Non-US Citizens.... maar daar wordt je ook wel op gewezen als het druk is. Die bordjes zie je pas later, maar wij stonden ook een paar minuten in de verkeerde rij. Zonde van de tijd.

Michael66; misschien hadden we wel hetzelfde vliegtuig.. tenminste, ik vloog 29 febr. met United 0947. En we hadden inderdaad andere vliegtuigen die ong. tegelijkertijd aankwamen uit Europa. De beambten daar waren wel erg vriendelijk en niet streng ofzo. Fotootje, fingerprint... enz... maarja, dat met je vingers mag ook weer bij Disney en bij Universal.

dam
22-07-08, 18:40
Met name de terugreis hebben wij maar 1uur en 20 minuten om over te stappen op onze vlucht naar amsterdam. Is dit voldoende? en hoe kan je het beste zo snel mogelijk bij de gate zijn waar je vertrekt.
De heenreis hebben we 3 uur dus dat is wel voldoende . Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?

Teleton
22-07-08, 19:02
en hoe kan je het beste zo snel mogelijk bij de gate zijn waar je vertrekt. De heenreis hebben we 3 uur dus dat is wel voldoende . Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?

Oeps, dit zijn wel allemaal vragen over onderwerpen die al veel malen aan de orde geweest zijn. Misschien handig als je eerst zelf de zoekfunctie gebruikt. Mocht je dan nog met vragen zitten, kan je ze altijd nog stellen.

In zijn algemeenheid hoef je je geen zorgen te maken; de overstaptijd is voldoende. Je hoeft immers alleen maar over te stappen. Je loopt in een kwartiertje naar de juiste gate en wacht tot het vliegtuig vertrekt. That's it.

Bij elkaar zitten is een kwestie van de site van United bezoeken. Zorg dat je je gegevens bij de hand hebt. Met een beetje klikken, stel je zo je stoelnummers vast. Je kunt ze ook bellen.

Ta2 Gerrit
22-07-08, 19:03
1.20 uur is meer dan voldoende voor de terugreis, je hoeft niet eens snel te lopen.
Met 4 personen bij elkaar moet je regelen bij je airline, via internet of telefonisch.
Of dat jou reisbureau het voor je doet. Lukt dat niet, dan vroeg inchecken.

SjonnieM
23-07-08, 03:01
Met name de terugreis hebben wij maar 1uur en 20 minuten om over te stappen op onze vlucht naar amsterdam. Is dit voldoende? Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?

Als je overstapt worden je koffers meteen doorgecheckt naar het vliegtuig richting Amsterdam daar hoef je dus in tegenstelling tot de heenreis niets meer mee te doen. :D
Je loopt dus naar de gate (wordt prima op de borden aangegeven) waar je vlucht vandaan vertrekt en in ons geval was dat ook zo'n 10 minuten. Mocht je met United Airlines gaan en het reisburo je stoelen niet heeft geregeld (lijkt me sterk) kan je met je confirmation of e-ticket nummer het zelf regelen of gewoon even controleren waar je zit via de volgende link:
http://www.united.com/page/article/0,6722,50446,00.html?navSource=Dropdown07&linkTitle=checkin (http://www.united.com/page/article/0,6722,50446,00.html?navSource=Dropdown07&linkTitle=checkin)

Succes.

RdP
23-07-08, 10:21
Voor de rest is Washington een drama airport, met die rare karretjes die je van terminal naar terminal brengen. Ondanks dat Schiphol inmiddels veel te duur wordt, is het nog steeds het beste vliegveld wat ik ken....

/RdP

Alexandra
23-07-08, 19:23
Ik vond het juist super goed geregeld op Washington Airport,zo zie maar weer hoe meningen verschillen:-P

schant
12-12-08, 14:37
Nu we de actuele vluchttijden hebben gekregen, blijken we op de heenweg en terugweg een extra uur in Washington gekregen hebben. Op de terugreis hebben we 6 uur. Wie heeft tips over wat te doen in die 6 uur.

Dr. Phlox
12-12-08, 14:44
Nagenieten van je vakantie? Misschien heb je de tijd om even rond de luchthaven te gaan kijken. Zou niet te veel plannen.
Grz
Ton

JKG
12-12-08, 15:15
Luchthaven heb je in een uurtje wel gezien denk ik ;) Nu nog die andere 5u invullen.

Michael66
12-12-08, 20:21
Die 6 uur is van landing tot opstijgen. Landing + taxiën + uitstappen is vaak nog een half uur, boarden voor je tweede vlucht + taxiën + opstijgen ook een 45 minuten. Per saldo heb je dan max. 5 uur. Eventuele vertraging van je 1e vlucht niet meegerekend.

Je zou evt. naar het Smithsonian Air & Space Museum (http://www.nasm.si.edu/) kunnen, wat vlakbij de luchthaven is en er schijnt een rechtstreekse shuttlebus heen te rijden. Lastig alleen als je handbagage bij je hebt, die moet je meenemen, want er zijn geen bagagekluisjes op bagagedepot of zo op het vliegveld.

Vlieg je met United? Dan kom je aan en vetrek je vanuit het C/D gebouw. Stervensdruk daar (vaak) en lange rijen voor de etenstentjes en zo. Als je tijd hebt kun je beter naar het B-gebouw gaan, daar is het heerlijk rustig en kun je ook snel en gemakkelijk wat te eten en drinken kopen.

Kijk ook eens in mijn reisverslagen van dit jaar (zie de link onderaan dit bericht), ik heb beide reizen ook 6 uur overstaptijd gehad.

svenehans
13-12-08, 09:02
Als je toch tijd genoeg hebt om het volgende vliegtuig te halen, lekker rustig aan doen. Kan je lachen hoe anderen voorkruipen om maar vooral ergens als eerste te zijn... En inderdaad, in het B-gebouw kan je goed zitten en lekker koffie drinken. Je instellen op en toegeven aan wachttijd scheelt ook wel zo veel. En ach, uiteindelijk zal je zien dat zelfs die uurtjes aan de grond in DC voorbij vliegen...

Ta2 Gerrit
24-12-08, 10:55
We hebben net weer een flight change, of eigenlijk cancelation, gehad.
We vliegen nu een uur eerder van IAD naar MCO, want de vlucht van 17.00 uur is geschrapt en we gaan nu om 16.02 uur. Normaal zou ik het toejuichen, want dan kom je ook een uur eerder aan, ware het niet dat onze AMS-IAD vlucht pas om 14.59 uur landt :sad:

Een uur en drie minuten lijkt me redelijk onmogelijk als overstaptijd, dus een mail is al richting Cheaptickets, dus dat wachten we maar af.
Nu weet ik dat er een site is waar je de overstaptijden per vliegveld kunt checken, maaaaarrrrrr ik weet het adres niet meer.
Iemand suggesties ?

JKG
24-12-08, 11:45
Onmogelijk lijkt het me niet, maar het moet niet druk zijn bij immigratie en bij de metaaldetector. Dan zou je het nog wel eens net kunnen redden. De ene keer was ik in 30 min. klaar (immigratie + metaaldetector), de andere keer duurde me dat 1 uur en 3 kwartier en was het vliegen naar de gate.

Ben benieuwd wat Cheaptickets gaat zeggen. Ben je nog een beetje vlot met rennen? Anders zou ik nog even elke dag gaan trainen, zodat je dan met uitmuntende conditie zo naar de gate kan rennen. :)

corrus
24-12-08, 12:18
Wat Cheaptickets gaat zeggen?

Ze zullen eerst gaan proberen om te boeken... maar meestal lukt dat niet (meer)
Daarna zullen zij een brieje sturen waarin ze het zaakje uitleggen.
Doorgaans zal het wel lukken die overstap (meestal is de aankomst op IAD iets vroeger), maar je moet wel mazzel hebben...

@Willem

Nét even in Worldspan gekeken...

United: Washington Dulles (IAD)
Van International naar Domestic = 65 minuten

Dus theoretisch zou je dit kunnen halen...
So keep your fingers crossed... :mrgreen:

PENPE
24-12-08, 13:12
Hoi,

Inderdaad zoals 'Corrus' al zegt moet je het in theorie kunnen halen...

In september bleek er bij aankomst dat er bij Immigrations een computerstoring was, daardoor liep de wachttijd op tot zeker een uur :oops:

Nadat we eindelijk door Immigrations waren moesten we in 10 minuten onze koffers ophalen en weer afgeven en daarna in een sprint naar de gate. Zeker 10 mensen die na ons in de rij stonden en ook van IAD naar MCO moesten hebben de vlucht dan ook gemist...

Groetjes,
Pieter

Teleton
24-12-08, 13:13
Nu weet ik dat er een site is waar je de overstaptijden per vliegveld kunt checken, maaaaarrrrrr ik weet het adres niet meer. Iemand suggesties ?

Misschien helpt deze site al een beetje: www.flightstats.com (http://www.flightstats.com). Je kunt hier de statistieken van de arrivals & departures per maatschappij en per vliegveld sorteren.

knaapje
24-12-08, 15:13
Gerrit,
Het zijn wel niet de overstaptijden, maar de afhandelingstijden.
Misschien heb je daar al iets aan.

http://apps.cbp.gov/awt/

Goede reis,
Knaapje

Ta2 Gerrit
24-12-08, 21:08
Rennen, yeah right [-X
Er gaan die dag nog zeker 2 vluchten richting MCO, en er is nog plaats.
We zijn zelf al diverse keren via IAD gevlogen, en meestal is een klein uurtje voldoende, maar dan HEB je al 2 uur layover en maak je je niet druk.
Nu ook niet, maar was gewoon op zoek naar die site (worldspan, dus)

Cheaptickets (.com) heeft, supersnel dat wel, geantwoord dat ze de verandering niet per mail willen behandelen en ik maar moet bellen, wat ik dus zo meer even ga doen.

Afgelopen Oktober hadden we ook niet zo'n prettige overstapervaring op IAD en stonden we standby op de laatste vlucht naar MCO, die we overigens wel gekregen hebben, dus vandaar mijn lichte bezorgdheid.
We houden jullie op de hoogte [-o<

Lindaa
10-02-09, 09:03
Hallo allemaal,

Ik wil een vlucht boeken met United, welke op de terugweg via Washington gaat.
In Washington hebben we iets meer dan een uur om over te stappen.
Is dat genoeg?

Hoe gaat het met de koffers op de terugreis? Moet je ze dan ook weer ophalen, net als op de heenreis, en weer op de transportband zetten?

Op welke transportband moet je ze dan weer terugzetten? :-?

Bedankt,
Linda

corrus
10-02-09, 09:10
Ruim een uur???

Meer dan genoeg tijd...
Op de terugweg heb je in Washington niets anders te doen dan uitstappen,
naar het andere toestel te lopen en weer in te stappen.
De koffers worden vanaf Miami al automatisch doorgelabeld naar Amsterdam dus deze zie je in Washington ook niet.

Dus het kan gemakkelijk. :D

6foot6
10-02-09, 09:10
Tijd genoeg, koffer gaat automatisch door

Lindaa
10-02-09, 14:09
Hallo allemaal,

Hoe zit dat met je koffer als je een aansluitende vlucht hebt (in dit geval Amsterdam - Washington - Miami)
Ga je dan eerst door de douane, en waar haal je je koffer dan op en waar geef je hem weer af?

Misschien staat het al ergens op het forum, maar ik kan het niet vinden...

Linda

disney-golf
10-02-09, 14:15
Dit hangt een beetje af van met welke maatschappij je vliegt.
Wel ga je in Washington door immigratie en wat je bagage betreft, soms moet je bagage terug op een transportband plaatsen en soms gaat het rechtstreeks, vraag het ff bij het inchecken.

Lindaa
04-03-09, 12:09
Hallo allemaal,

Wij vliegen in juni met United via Washington naar Miami. Onze overstaptijd is terug (in Washington) is 1 uur en 20 minuten.
Nu zijn we vorige week met Delta gevlogen van Fort Myers naar Atlanta naar Amsterdam.
In Atlanta was de connecting flight die naar Frankfurt, en die ging een uur later.
Het zal dan toch wel normaal en te halen zijn, om in Washington over te stappen naar Amsterdam!?
Als je nu in tijdnood komt, kun je dan iets regelen met de cabine om als eerste uit te stappen en een golfkarretje te regelen?

Disneyfan1970
04-03-09, 12:15
Op de terugreis in Washington, gaat alles vrij vlot, je vertrekt vanuit dezelfde vleugel, en je ziet je babage niet terug. Vorige keer waren wij binnen 15 minuten door douane, en waren binnen 5 minuten bij de juiste terminal.
Dus uit ervaring zeg ik, makkelijk te halen, mits ze op tijd vliegen natuurlijk :)

Jeroen

Dr. Phlox
04-03-09, 12:18
Als ze op tijd vliegen is het inderdaad te doen. Maar als ze te laat vliegen dan kan het rennen worden.
Grz
Ton

JKG
04-03-09, 13:30
Je koffer wordt al doorgelabeld naar Amsterdam, dus dat scheelt al weer tijd. Maar je moet dus idd geen vertraging hebben. Maargoed, de vertrekkende vlucht naar Amsterdam kan natuurlijk ook wat vertraging voor vertrek hebben. In elk geval zou ik me geen zorgen maken met zo'n overstaptijd.

Guus
04-03-09, 15:44
Het zou in principe meer dan voldoende moeten zijn. Zelfs indien je bij een andere terminal mocht aankomen dan waarvan je vertrekt. Inclusief wachttijd zal het niet meer dan 15 minuten kosten om van de ene naar de ander kant te komen.
Mocht het toch zo zijn dat het krap aan wordt, schroom dan niet om aan de cabin attendant kenbaar te maken dat je een krappe aansluiting hebt en vraag of je als eerste het vliegtuig mag verlaten. Meestal zal deze dan een verzoek doen aan de overige passagiers of die even willen blijven zitten zodat de passagiers met een krappe aansluiting er als eerste uit kunnen. Meestal gaat dit goed maar het is niet altijd een garantie voor succes. Er is altijd wel een Remi die vindt dat het verzoek niet voor hem of haar geldt. Een ‘golfkarretje’ vragen heeft niet zo veel zin. Die gaan zo langzaam dat je deze er met gemak uitloopt.

nancy1
30-03-09, 09:01
Wij gaan in april weer naar Orlando. Dit keer vliegen we voor het eerst met een overstap. We vliegen naar Washington, komen daar (als het goed is) om 14 uur aan. Onze vlucht naar Orlando gaat 3 uur later. De tijd is, naar wat ik hier een daar lees, goed te doen. Hoe gaat het overstappen daar? Is het allemaal makkelijk en spreekt het voor zich of is het een hele puzzel waar je steeds naar toe moet? Ik heb vernomen dat je in ieder geval je bagage moet ophalen en iets verderop weer moet inleveren. Wie kan mij wat meer vertellen?
Op de terugweg hebben we 1 uur tussen de vluchten zitten, maar volgens het reisbureau was dit op de terugweg geen probleem, omdat je de bagage dan niet hoeft op te halen en je eigenlijk gewoon door kan lopen naar de nieuwe gate. Ook hier hoop ik op wat verhalen van anderen.
Alvast bedankt!

Guus
30-03-09, 09:47
Overstappen op Washington is vrij simpel. Nadat je het vliegtuig hebt verlaten volg je de paarse bordjes (transfers). Eerst ga je door immigration, daarna haal je de koffers op. Met al je bagage ga je vervolgens door de douane controle. Na deze controle geef je de koffers weer af en hoor je ook gelijk vanaf welke terminal je aansluitende vlucht vertrekt. Nadat je de koffer hebt afgegeven ga je door security. Als je dit allemaal hebt doorstaan kun je door naar de gate vanwaar je volgende vlucht vertrekt. Kind kan de was doen.

domi
30-03-09, 12:16
We vlogen eind februari via dulles naar miami.
Dikke ellende: er landden twee "jumbo's" tegelijk: gevolg een bartensvolle aankomhal, geen airco, twee uur en een half in de line-up voor de paspoortcontrole, en de ESTA formulieren moesten ze niet eens: iedereen nog maar snel groene kaarten invullen (want in het vliegtuig hadden ze er veel te weinig aan boord). Gevolg: vele mensen misten hun aansluiting.
Maar ja, als je de volgende dagen in je cabrio over de overseas highway rijdt ben je dat ongemak vlug vergeten.

Sanibel
30-03-09, 15:51
Ook wij vlogen in februari, maar wij hadden absoluut geen problemen.
Vanuit het vliegtuig stonden wij binnen 30 minuten boven in C terminal.:razz:
Het kan dus ook anders!!!;)

JKG
30-03-09, 16:00
hoelaat ging je volgende vlucht dan?
stel dat wij dit meemaken, we hebben een villa gehuurd, dus dan moet je ook nog eens naar je villa toe in het donker....

Ik ben de 2x dat ik naar Kissimmee ging ook gewoon in het donker de sleutel wezen halen en daarna doorgereden naar de townhome. Niets mis mee toch? Ben wel eens pas om 22u 's avonds de parkeergarage uitgereden, er stond een lange rij voor de autoverhuur want volgens mij waren we al om 20.30u geland.

shaowoo
22-04-09, 20:30
Ik ga in juli ook met vakantie naar amerika (voor de 1e keer). Ook ik zit met de vraag mbt overstappen. Ik blijf eerst aantal dagen in New York en daarna ga ik naar Orlando. De volgende vlucht schema heb ik van reisburo gekregen:
UA7888 24JUL NEWARK WASHINGTON 1015 1133
UA 778 24JUL WASHINGTON ORLANDO 1222 1441

Nu lees ik al die 'enge' verhalen... voor mijn beeldvorming:
1) koffers worden gewoon doorgestuurd naar Orlando toch (ipv in Washington van de band ophalen en weer afgeven bij checkin balie)
2) overstaptijd van ong 45 min is toch genoeg??...ik hoef toch niet meer via de douane, het is nml een binnelandse vlucht. Het inchecken heb ik al gedaan in New York.

knaapje
22-04-09, 20:40
Je koffers worden gelijk doorgelabeld naar Orlando en zie je dus in Washington niet terug.
45 min is voor een binnenlandse vlucht normaliter voldoende.

Goede reis

corrus
22-04-09, 20:45
Domestic to Domestic... (UA to UA)

Meer dan genoeg tijd...

Zelfs nog tijd voor koffie...

shaowoo
22-04-09, 21:06
dank je wel voor de snelle reply, er is nog een vraagje..het heeft weliswaar te maken met new york en niet met florida. sorry als ik het hier niet mag stellen:
de vlucht naar new york gaat ook met een tussenstop in washington:

UA 20JUL AMSTERDAM WASHINGTON 1220 1447
UA 20JUL WASHINGTON NEW YORK JFK 1645 1829

Als ik het zo'n beetje lees dan moet ik in Washington de koffers ophalen en opnieuw door de douane? of gaan ze door naar new york en moet ik in Washington opnieuw door de douane ?

corrus
22-04-09, 21:11
Douane kun je vergeten... je bent immers al in de USA...

shaowoo
22-04-09, 21:47
zat net alles door te ploegen..


Overstappen op Washington is vrij simpel. Nadat je het vliegtuig hebt verlaten volg je de paarse bordjes (transfers). Eerst ga je door immigration, daarna haal je de koffers op. Met al je bagage ga je vervolgens door de douane controle. Na deze controle geef je de koffers weer af en hoor je ook gelijk vanaf welke terminal je aansluitende vlucht vertrekt. Nadat je de koffer hebt afgegeven ga je door security. Als je dit allemaal hebt doorstaan kun je door naar de gate vanwaar je volgende vlucht vertrekt. Kind kan de was doen.

Dit geldt dan ook voor mijn vlucht, kan me moeilijk voorstellen dat je dit allemaal in 2 uurtjes redt ? of wordt bij united airlines de koffers meteen doorgestuurd naar new york

FrankS
22-04-09, 22:10
Dit geldt inderdaad ook voor jouw vlucht. Washington is immers de plaats waar je het grondgebied van de USA betreedt, dus daar moet je door de immigration en de douane. 2 uur moet voldoende zijn daarvoor.

breaker9240
04-07-09, 11:12
Hoy hoy,
Alles begint hier voor ons ook te korten. En aangezien onze verbinding in Washington met een uurtje is verlaat. Hebben wij de volgende vraag!

Is het mogelijk om bv van Washington dulles heel even tot aan het witte huis eens te gaan ofzo?
We zitten ongeveer vier uren ginds. Is dit de moeite?
Ikzelf denk van niet, maar ik dacht waarom eens niet vragen :)?

knaapje
04-07-09, 11:32
Reken op 1 uur per taxi van het vliegveld naar de Mall. Openbaar vervoer duurt langer. De afstand is zo'n 40/50 km.
Dan de wachtrij voor het Witte Huis, zomaar 1 a 2 uur.

Dus niet te doen in 4 uur.

Knaapje

Guus
04-07-09, 14:16
Is het mogelijk om bv van Washington dulles heel even tot aan het witte huis eens te gaan ofzo? We zitten ongeveer vier uren ginds.
Is dit de moeite?
Vier uur is inderdaad te kort om op en neer naar Washington te rijden. Indien je snel door immigration en customs heen bent, dan is het te overwegen om naar het National Air & Space Museum (dependance naast Dulles) te gaan. De toegang is gratis, en hoewel je er natuurlijk langer over kunt doen kun je alles binnen een uurtje wel gezien hebben. Erg leuk voor mensen die van lucht- en ruimtevaart houden.

mattrob
04-07-09, 16:18
Dan de wachtrij voor het Witte Huis, zomaar 1 a 2 uur.

Wachtrij voor het Witte Huis ? Ik neem aan dat ze gewoon bedoelde een foto daar te maken; het Witte Huis kom je niet in zonder een afspraak (ver van te voren en via de juiste contacten) ;) !

Maar 4 uur is ZEKER te kort om ergens naartoe te gaan, zoals iedereen al aangeeft.

knaapje
04-07-09, 18:03
Het is een paar jaar geleden dat ik in Washington was en toen kon je er zo naar toe. Op de site zag ik, dat het nu inderdaad op afspraak gaat. Ik vraag me af hoe ze, dat voor buitenlandse toeristen dan doen. Misschien gaat het net zoals ik destijds in het Capitol meemaakte.
Ik wou graag een zitting van een congrescommissie meemaken. Voor mij stond een Amerikaan, die hetzelfde vroeg. Hij kreeg als antwoord, dat hij via zijn congreslid een toelating moest krijgen. Hem werd uitgelegd hoe hij met de bus naar het kantoor van de partij moest en kon dan terugkomen met zijn toegangsverzoek. Toen was ik aan de beurt. Ik zei dat ik het voorgaande verhaal aangehoord had, maar dat ik buitenlander was en hoe ik er dan in kon. Mijn paspoort tonen en handbagage inleveren en ik kon doorlopen.;)

mattrob
04-07-09, 23:58
Het is idd vrij streng tegenwoordig. Je moet ook via een congreslid een afspraak maken. Dat kan dus alleen als jij iemand kent die dat via zijn congreslid kan regelen ... Als buitenlander een vrij moeilijke exercitie dus.

Capitool lukt je wel vrij makkelijk, al moet je hier wel een afspraak voor maken. Maar is allemaal als buitenlander ook mogelijk.

mikey
21-04-10, 23:34
Ik zit net even te kijken naar het schema voor onze terug reis , blijkt dat door een wijziging de overstaptijd in washington van 1,5 uur naar 50 minuten is gegaan, er zijn nog wel eerder vluchtten beschikbaar is dit zomaar te wijzigen bij united?? ik bedoel als ik daar aankom op 29 april dat ik vraag of ik op een vlucht eerder naar washington kan vliegen vanaf Orlando? Iemand hier ervaring mee?

[verwijderd]
21-04-10, 23:38
Ik zou in eerste instantie even kijken of er andere vluchten gaan en dan een email sturen naar United met wat uitleg erbij. Hopelijk is er nog wat te regelen want ik denk dat de kans op de standby lijst erg klein zijn momenteel en je reist vast niet alleen.

Succes en lukt het niet dan wordt het even rennen naar de volgende vlucht. #-o

mikey
21-04-10, 23:40
Heb net wel effe gechecked of er nog vluchtten te boeken zyn op 12 mei zyn nog stoelen genoeg beschikbaar dus dat zou geen probleem moeten zyn

corrus
21-04-10, 23:44
50 minuten overstap op Dulles... meer dan genoeg tijd, kun je nog een kopje koffie drinken ook...
Je stapt uit in de transit area... en je vertrekt ook daar vandaan.
Er is niets gemakkelijkers dan via Washington naar Amsterdam vliegen...
Geen douane, geen security... het enige wat je moet doen is in- en uitstappen...
No problem... (er staat officieel zelfs maar 25 minuten voor)

Ta2 Gerrit
21-04-10, 23:53
Corrus heeft (weer eens) helemaal gelijk. 50 min. op Dulles is meer dan genoeg.
Je komt aan en vertrekt i.h.a. op de C/D Concourse en die is af te lopen in die tijd :-)

mikey
21-04-10, 23:53
@ corrus ja stond me al zoiets bij zit volgens mij zelfs bijna naast elkaar de gates maar toch als het kan dan toch wat meer tyd en anders is het jammer

[verwijderd]
22-04-10, 00:12
Ik wil geen spel breker zijn hoor maar de laatste keer terug was voor mij Januari dit jaar en kregen wij te maken op Memphis met een uitgebreide extra controle en dat nam toch behoorlijk wat tijd in beslag voordat iedereen in het vliegtuig zat omdat velen gefouilleerd werden en dergelijke, terwijl wij net van Fort Lauderdale af kwamen.

Ik weet niet of er iemand is die de huidige controle status weet van vluchten vanaf de US naar NL.

Maar ja, als het voor je gevoel al rust gevender is zou ik gewoon die email sturen, nee heb je en ja kan je krijgen.

corrus
22-04-10, 00:39
De controle status op de luchthavens is op dit moment "Orange" (da's de vrijwel gewone "rased" status.

In januari 2010 was het geval met die dombo op die Delta vlucht nog heel erg vers...
En stond het security level van Detroit en Memphis op "Red"

Vandaar...

Echt... Geloof me, ik vlieg 3 tot 4 keer per jaar op Dulles...
En heb op de terugweg nog nooit een intercontinentale vlucht gemist...

50 minuten op de terugweg is meer dan genoeg...
Nu helemaal, sinds er een soort Service Managers rondlopen die je in één keer naar de juiste gate wijzen...

Michael66
22-04-10, 00:55
50 minuten is voldoende ... mits je vlucht op tijd vertrekt. Zeker in de middag kan er nog wel eens een forse onweersbui roet in het verstrekschema gooien.

Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: wij hebben bij United al diverse keren op Orlando eerder ingecheckt en meteen gevraagd of we een eerdere vlucht konden krijgen, en dat was nooit een probleem. Gewoon even vragen.

moonlight91
22-04-10, 11:49
ik was mezelf dat eigenlijk ookal een tijdje aan het afvragen
onze overstaptijd op Atlanta is van 2u.40 min naar 3 uur gegaan
nu had ik een ruime overstap geplant omdat we totaal niet vliegveldwijs zijn
maar mocht alles vlot verlopen, en hebben we tijd te over, kunnen we dus als ik het goed begrijp, een poging wagen bij delta om een vlucht eerder te krijgen naar Orlando.
wat ideaal zou zijn omdat we laat aankomen sàvonds met een kind

Ta2 Gerrit
22-04-10, 12:48
mocht alles vlot verlopen, en hebben we tijd te over, kunnen we dus als ik het goed begrijp, een poging wagen bij delta om een vlucht eerder te krijgen naar Orlando.

Je kunt het altijd proberen, en als er plaats over is maak je misschien nog wel kans ook, maar houdt er wel rekening mee dat juliie bagage gelabeld is voor de oorspronkelijke vlucht.

Indien dat (door tijdgebrek) niet meer aangepast kan worden, gaat het misschien niet eens door, of zal je bagage dus later aankomen dan jullie zelf.
Of dat nou zo handig is.

4gever
22-04-10, 20:03
Wij hebben precies hetzelfde op 10 mei. In dec 2008 misten wij namelijk onze terugvlucht naar amsterdam (weliswaar door vetraging vanuit Orlando, maar ik zag t alweer gebeuren.....).Ik heb het daarom nagevraagd bij usafunvacations en die vertelden mij ook dat 50 min. meer dan voldoende is. Het is de verantwoording van United dat je je vlucht haalt. Indien nodig komt er een hulpje van United om je zsm naar het volgende vliegtuig te helpen. Alleen als je dus vertraging heb op de eerste vlucht.......dan kan het weleens iets langer duren voordat je weer thuis bent.

JKG
22-04-10, 20:11
50 minuten. Jahoor, meer dan voldoende op Dulles. Lekker, dan kan je gewoon in één keer uitstappen en meteen weer inchecken. Laatste keer had ik ook maar een korte overstap, misschien ook 50 minuten, hooguit een uur. Nog even snel bij de Wendy's in een redelijk lange rij een laatste Wendy's cheeseburger gescoord voor 2009, die wel snel opgegeten bij de gate, want er werd al een final boarding call geroepen. Hup burger op, ticket laten zien, i94 formulier uit het paspoort gescheurd en neergelegd (wel zelf op letten, ze zeggen dit namelijk niet altijd en zeker niet als je laat aan komt lopen) en het vliegtuig ingestapt.

Op de heenweg 50 minuten, dan zou je wel een probleem kunnen hebben, maar daar is nu ook geen sprake van.

maantje71
25-04-10, 08:16
ik ben blij om dit te horen dat 50 minuten op de terug weg voeldoende is.
wij hebben n.l. ook een vlucht terug van Dulles en dat was ook eerst 1,5 uur en nu 50 minuten.
en we zaten ons ook een beetje zorgen te maken of we dat gingen halen met 2 kids erbij.

Lea
02-05-10, 19:25
Heb weer iets gelezen op de website van Dulles airport en snap niet helemaal wat de bedoeling is:
Passengers transfering to a connecting flight will need to clear screening by the U.S. Transportation Security Administration (TSA). After entering the Main Terminal, go up one flight to the Departures (Ticketing) level. Present the boarding pass for your next flight along with photo identifcation. Click here for more detailed information about TSA screeening guidelines. (http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/index.shtm)
Is er nog een extra controle nadat je de koffers weer hebt afgegeven of lees ik dit verkeerd.
Ja eerste keer een overstap dus snap nog niet alles en wat ik zoal gelezen heb was het na de koffers weer afgegeven te hebben dat je dan meteen door kon naar je aansluitende vlucht.

corrus
02-05-10, 20:48
Is er nog een extra controle nadat je de koffers weer hebt afgegeven of lees ik dit verkeerd.
Voor jou wel...8-[

[verwijderd]
03-05-10, 03:19
Wij hebben er in ieder geval geen problemen mee gehad om de tekst niet op te volgen die jij gevonden hebt, dus gewoon in de versnipperaar en de paarse bordjes volgen, komt het allemaal vanzelf goed.

cindy74
05-04-11, 23:19
Dus als ik het goed lees komen we aan in washington dan volgen we de paarse bordjes naar de douane koffers afhalen terug afgeven en nemen we ofwel c of de d terminal .

PENPE
05-04-11, 23:23
Klopt, je mag een flinke wandeling maken naar D-terminal :p en onderweg kom je nog langs een infodesk waar een host je de weg wijst

Ta2 Gerrit
06-04-11, 00:31
Dus als ik het goed lees komen we aan in washington dan volgen we de paarse bordjes naar de douane koffers afhalen terug afgeven en nemen we ofwel c of de d terminal .

De C of D terminal hoef je niet te zoeken, daar kom je automatisch boven.
C en D zitten aan elkaar in één lange gang.

Normaal kom je ergens halverwege (meestal de C) de Terminal uit de kelder en staan er direct TV schermen met informatie (en soms United medewerkers) die je verder wijzen.
Mocht je dan van D30 vertrekken, dan is dat nog een fikse wandeling :mrgreen:
Waar je vertrekt is geen peil op te trekken, hoewel we de laatste keren ergens rond de C24/27 weer verder gingen, maar dus ook een keer van D30..

Tans4USA
06-04-11, 14:12
Een andere aanrader op Washington airport is Potbelly Sandwich works waar je lekkere belegde broodjes kunt bestellen.

Ta2 Gerrit
06-04-11, 15:10
Potbelly Sandwich works

Helemaal mee eens, ook onze vaste stop. Zit dan wel weer bij C1 :?.
Maar Cindy heeft zo te horen tijd zat, en er zit een Starbucks vlak bij :razz:

pkoole
10-05-11, 13:50
We hebben een wachttijd van 4 uur in Washington. Hoe kunnen we ons het best vermaken? Is er op of buiten het vliegveld nog iets te doen (winkeltjes) of te zien?

Ta2 Gerrit
10-05-11, 17:00
Er zijn veel winkels en winkeltjes (http://www.metwashairports.com/file/Dulles_Guide_aerotrain_3.pdf)op dit grote vliegveld. Buiten is er niet veel te beleven, behalve dan dat je prachtige automobielen voorbij ziet komen, ook leuk.

Bedenk wel, dat als je naar buiten gaat, je niet zo maar weer binnen wandelt. Je moet dan door security, en daar kan het behoorlijk druk zijn. Houdt daar rekening mee.

4 uur is eigenlijk net te weinig om van het airport af te gaan, hoewel er wel wat in de buurt te doen is, bijvoorbeeld het Air & Space Museum (http://en.wikipedia.org/wiki/Washington_Dulles_International_Airport), maar ik zou dat (vanwege 4 uurtjes) laten schieten, omdat je tijd (Immigrations/Customs) voorbij vliegt.
Het vliegveld is nog al groot.......:-)

Michael66
10-05-11, 19:01
Ga lekker relaxen bij de rustige A- of B-gates. Daar kun je lekker rustig zitten en wat eten en drinken.

Je komt aan en vetrekt zeer waarschijnlijk op de C/D-gates (United), en daar is het meestal enorm druk. Ook vaak lastig om een rustig plekje te vinden. Je kunt via de voetgangerstunnel of met de (rare) bussen gemakkelijk naar de A/B-gates.

MR. T
22-01-12, 13:14
Hoi,

wij zijn nog nooit via Washington de US binnengekomen; wie heeft er wel al eens via dit vliegveld gereisd en kan aangeven of 2 uur 40 minuten voldoende tijd is voor overstap (incl peuter van 2 jaar oud) ?

Alvast bedankt !

Thijs

Michael
22-01-12, 13:21
Wij hebben meerdere malen deze luchthaven aangedaan en hebben de overstap altijd keurig gehaald met slechts zo'n 1.5 uren de tijd. Maak je dus geen zorgen, dit is in de regel, ruim voldoende tijd.

Michael66
22-01-12, 17:06
Hoi Thijs,
Ik heb je vraag (en de reacties) toegevoegd aan het bestaande onderwerp over vliegen van/via/naar Washington. Misschien dat je hier je antwoord al kunt vinden.

Ik ben een paar keer via Washington naar Florida gevlogen, en ben elke keer binnen de door jou genoemde 2u40 overgestapt. Dat is een vrij normale overstaptijd, waarbinnen je ook met een vertraging bij bijv. Immigrations gewoon goed je volgende vlucht kunt halen.

Veel plezier in Florida!

Esschie
25-01-12, 15:45
Hoi Mr. T.,
Dat moet lukken, wij hebben het ooit met kind en met oma (!) gedaan in een half uur. Dat was wel heel erg krap hoor, maar het lukte wel.... Maar 1,5uur of langer is idealer.
Groet
Esschie

van der Steen
25-01-13, 19:38
Hallo allemaal,

In juli vliegen wij van Miami naar Washington Dulles.
Vanaf daar vliegen we naar Amsterdam.

Echter wij zitten 6 uur !!!! op dit vliegveld.

Hoe kan ik het beste deze tijd doorkomen?
Valt er wat te zien in de buurt? Of is dat niet mogelijk.
Andere opties?

We zijn erg benieuwd.

Ed

hannie
25-01-13, 19:57
Ik weet niet of het genoeg tijd is om van het vliegveld af te gaan. Hoop het wel voor je.
Persoonlijk vindt ik Washington Dulles een waareloos vliegveld. Weinig te doen, heel slecht(lees super traag) internet. En je loop je ongans om ergens te komen.

pixiedust
25-01-13, 20:12
Zelf zou ik niet van het vliegveld gaan als ik "maar" 6 uur heb. Je zit niet echt heel dichtbij de stad...en je zult op de terugreis naar het vliegveld toch maar in de file komen... Overigens weet ik niet eens of het is toegestaan om door de douane te gaan. Ik heb dit ooit eens gehad op een terugreis vanuit Costa Rica. We vlogen toen via Orlando. Leuk...dacht ik...even shoppen in de grote terminal. Nou, dat was niet de bedoeling, bleek toen we opnieuw door de douane wilden gaan naar de gate. Er moest opnieuw een pass voor ons geprint worden (wat pas na heel veel gedoe en een enorme preek lukte).

knaapje
25-01-13, 22:34
Een paar jaar gelden kon je met de "buurtbus" naar de dependance van het Space and Air museum in een hoekje van de luchthaven.
Een ritje van ongev. 15 minuten.
Als het nog kan misschien iets?

Een rit naar de stad met een taxi moet je 1 uur voor rekenen en kostte een paar jaar geleden al $ 50 per trip. Per openbaar vervoer is het voor 6 uur niet te doen.

Michael66
25-01-13, 23:42
Let ook op dat je je handbagage altijd mee moet nemen als je ergens heen gaat; er zijn nergens bagagekluisjes of bagagedepots.

knaapje
26-01-13, 12:18
Niet op de airport, maar tot mijn verwondering in het museum toen wel.
Ik zag het ook nergens staan, maar op een mailtje naar het museum kreeg ik uitgebreid antwoord met zelfs de maten van de kluisjes.
Helaas heb ik dat niet meer.
Als je interesse hebt, gewoon weer even vragen.

Aanvulling:
Op de pdf plattegrond van het museum staat:

What else should I know?
No coat or luggage storage is available; only some small lockers. ATMmachines are inside the Museum Store and next to the IMAX Theaterbox office. Public phones are across from the box office.

Guus
03-02-13, 02:30
In juli vliegen wij van Miami naar Washington Dulles. Vanaf daar vliegen we naar Amsterdam. Echter wij zitten 6 uur !!!! op dit vliegveld. Hoe kan ik het beste deze tijd doorkomen?
Een bezoekje brengen aan het Smithsonian National Air& Space museum/Udvar-Hzay Center. Deze week nog een collega bij dit museumafgezet die met gemak 4 uur in het museum heeft doorgebracht. Er is eenbusdienst tussen de luchthaven en het museum ($0.50 voor een enkeltje). De busrijdt om de 45 minuten. Toppers van het museum: Space Shuttle Discovery,SR-71Blackbird, Joint Strike Fighter concept demonstrator en last but not least deB-29 Enola Gay waarmee op 6 augustus 1945 de eerste atoombom werd afgeworpen. Alles bij elkaar een erg mooie collectie die een bezoekje meer dan waard is. Zorg wel dat je een boarding pass hebt voor de aansluitende vlucht. Zonder boarding passkom je namelijk niet door de security.


Overigens weet ik niet eens of het is toegestaan om door de douane te gaan.Ik neem aan dat je het hier security bedoelt en nee dat is geen probleem, zolang je maar zorgt dat je een boarding pass hebt voor de aansluitende vlucht.

Cindy1969
08-02-13, 09:22
Misschien een stomme vraag hoor, maar lag daar gisteravond maar over te malen.
Hoe zit het nu eigenlijk als je een overstap hebt in Washington? Ik vlieg zondag 17-2 voor het eerst met een overstap, via Washington naar Orlando.
Als ik geland ben in Washington, hoe dan verder? Eerst koffers ophalen, of eerst door de douane?
Welke route moet ik zeg maar volgen, of spreekt alles daar voor zich?
Bedankt alvast!

Njit
08-02-13, 09:29
Zoals voor (bijna) alles is er ook voor deze vraag een apart topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4208-Vliegen-van-naar-via-Washington-(DC)&highlight=washington

VinMor
08-02-13, 09:30
Spreekt altijd wel voor zich inderdaad! Ander kan je het altijd nog vragen in het vliegtuig....

Meestal is het eerst langs homeland, bagage halen, bagage opnieuw op de band en dan gaan eten in de Wendy's...(baconater!!)

Cindy1969
08-02-13, 09:31
Ik had het kunnen weten *slaat zichzelf voor hoofd* :rolleyes:
Dank je wel Njit!

Cindy1969
08-02-13, 09:32
En dank je wel VinMor, heb 4 uur overstaptijd, en lekkere trek tegen die tijd, dus tijd voor een hapje :D

Ta2 Gerrit
08-02-13, 11:12
Spreekt altijd wel voor zich inderdaad! Ander kan je het altijd nog vragen in het vliegtuig....

Meestal is het eerst langs homeland, bagage halen, bagage opnieuw op de band en dan gaan eten in de Wendy's...(baconater!!)

Het gaat inderdaad als vanzelf, maar eten bij Wendy's ?? Die vindt je overal, op Dulles airport ga je uiteraard naar Potbelly's ;)

robisjo
08-02-13, 12:22
Of je neemt de Shuttle naar de B pier, daar vind je ook diverse eet tentjes(o.a. Five Guys) en meerdere mogelijkheden om rustig te eten.

Sjon, Bianca en Romy.

VinMor
08-02-13, 14:03
Maar was de vraag niet wat je moest doen als je uit het vlieg.........mmmm.....wendy's.......sorry ben verslaafd aan die baconaters van ze!!

Cindy1969
08-02-13, 20:11
Oeh Five Guys :D Heb ik afgelopen februari niet geprobeerd *schaam*
Ach, zie wel waar ik trek in heb haha!
Las het al in het Washington topic, dat je ook naar de B pier kan, zal eens kijken hoeveel tijd er sec van de 4 uur overblijven.
Heb het idee dat het nog best druk is op het vliegveld want is het 18 februari niet Presidents Day? En vlieg dus 17 feb

John64
28-01-15, 18:07
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee. Heb hier al veel nuttige informatie gevonden.

Ik wil in oktober vanuit Amsterdam via Dulles naar Orlando vliegen. United heeft gunstige vertrek- en aankomsttijden: vertrek 12.00 uur vanaf Amsterdam en aankomst in Orlando om 19.15 uur. Wat me zorgen baart is de overstaptijd in Dulles van 2.15 uur. Ik heb hier al vaker gelezen dat 2 uur voldoende moet zijn maar deze keer reis ik solo. Wat me vorig jaar opviel toen ik samen met mijn vrouw via Chicago naar Orlando vloog is dat wanneer ze er reizigers uit pikken voor een uitgebreide controle, dit vaak solo reizigers lijken te zijn. Stel dat ik er uit wordt gepikt en het is druk bij immigrations. Zou dan 2.15 uur voldoende zijn? Vorig jaar ging alles soepeltjes in Chicago maar toen waren we ook "first time ESTA users" en meteen aan de beurt bij immigrations.

Zover ik kan zien gaat er pas de volgende dag weer een vlucht vanaf Dulles naar Orlando dus de vlucht missen is in dit geval niet zo heel fijn. Een andere optie is om via Houston te vliegen met een overstap van ruim 4 uur met een wat ongunstige aankomsttijd van 22.30 uur.

Graag jullie advies :)

cindy74
28-01-15, 19:37
2u15 is prima te doen zelfs met extra controle .

knaapje
28-01-15, 19:44
Ik ben in de laatste 10 jaar 8 keer alleen naar de VS gereisd voor vakantie.
Via Washington, Philadelpia en Detroit.
Nooit veel extra vragen of problemen gehad. Nooit apart genomen of zo.
Zorgen dat je papieren in orde zijn en dat je een logisch en eventueel aantoonbaar "verhaal" hebt.
Waarom reis je alleen, waar is/zijn je vrouw/kinderen. (Passen op het huis, houden niet van vliegen, motoren, vliegtuigen, raceauto's)
Waar ga je naar toe en wat ga je doen? ( Biketoberfest, Daytona Airshow, Daytona Speedway))
Hoelang blijf je?

Ta2 Gerrit
29-01-15, 09:54
@John64;
Onze favoriete vliegroute, al tig keer gevlogen. De 2.15uur layover is ruim voldoende, zelfs als het druk is en/of extra controle (ervaring).

John64
29-01-15, 11:34
Bedankt allemaal voor de reacties :) Dan kan ik dus met een gerust hart via Dulles vliegen. Nu alleen nog wachten tot de vliegtickets tot een acceptabel niveau zijn gedaald.

setje1982
14-02-16, 17:59
Goedemiddag!
Eind april vliegen wij naar Orlando Florida. Op de terugweg stappen wij over op Washington Dulles. Wij moeten ruim 6 uur wachten op de vlucht naar A'dam Schiphol. Wellicht een mooi moment om in deze 6 uur nog even naar het Witte huis te gaan. Mijn vraag is of dit mogelijk is en of iemand hier ervaring mee heeft? Hoe lang duurt het vanaf de luchthaven richting centrum/ het Witte huis? Alvast bedankt!!
Mvg Martin

Mushu
14-02-16, 19:36
In 2014 ben ik naar Washington geweest. In mijn blog staat dat we er nog geen uur over hebben gedaan om van het vliegveld naar ons hotel (op Capitol Hill) te gaan. We zijn toen wel eerst langs een ander hotel gereden om mensen af te zetten. We hebben gebruik gemaakt van SuperShuttle. Via internet gereserveerd en betaald, goede service.
Het is volgens google maps ongeveer een half uur rijden naar The Mall maar het zal weet meer zijn vanwege de verkeersdrukte.
Het Witte Huis kan je vanaf een afstandje bekijken. Als je er in wil dan moet je dat vooraf regelen. Ik zou me af laten zetten bij The Mall. Daar is het Capitol, The Washington Monument, nog meer Monuments, The White House en allerlei gratis musea (oa Air and Space). Maar veel tijd zal je niet hebben want 6 uur op een vliegveld is heel lang maar als je ergens naar toe gaat, vliegt de tijd voorbij. Met het reizen van en naar en je moet natuurlijk ook weer ruim vooraf op het vliegveld zijn.

Niels82
14-02-16, 20:58
Hangt ook sterk af van hoe laat je vliegt en aankomt op Dulles en weer terug komt en welke dag :).
Ik heb een week cursus gehad in Tyson Corner (kom je langs) en had een hotel in het centrum, ik kan je verzekeren de file is daar net zo erg als in alle andere grote steden.
Enig voordeel heb je als je met zijn 2en rijdt en dat zou natuurlijk kunnen als je een auto huurt.

Denk wel dat zoals Mushu ook aangeeft dat het kort is. Als je rekent op minstens 1 1/2 uur door security etc. op Dulles, dan ben je ook nog snel 1 1/2 kwijt met op en neer reizen. Check ook of je uberhaubt van het vliegveld mag (is een tijdlimiet aan gebonden, maar weet zo niet wat).

Afgelopen jaar zijn wij ook nog 3 dagen naar Washington geweest en zelfs in het witte huis geweest. mocht je dat ook willen moet je het nu gaan regelen via senatoren van de US gezien ons consulaat niks voor je zal doen. Daarnaast kan het zijn dat je ongelukkige tijden krijgt toegewezen ivm jullie vlucht.

Maar kan me voorstellen dat je op zoek bent naar alternatieve dingen om te doen. ik wordt na 1 uur wachten al moe, laat staan 6 :)

Michael66
14-02-16, 21:43
Ik heb een paar jaar terug ook een overstap van 6u in Washington gehad. Toen ook gekeken naar de mogelijkheden, ook naar bijv. het vlakbij gelegen Smithsonian National Museum. Uiteindelijk heb ik er vanaf gezien om het vliegveld af te gaan en heb heerlijk rustig in terminal 2 de tijd doorgebracht. Naast de hiervoor al genoemde beperkte tijd die je hebt was voor mij doorslaggevend dat ik mijn behoorlijk zware handbagage (koffertje en forse laptoptas) nergens kwijt kom en dus mee moest sjouwen. Er is op Dulles geen mogelijkheid om tijdelijk bagage te stallen.

José
12-07-17, 10:33
Wij willen volgend jaar mei naar Orlando vliegen en dan een tussenstop nemen in Washington DC om daar 3 nachten te verblijven om vervolgens door te vliegen naar Orlando. Weet dat united op o.a. Dulles vliegt maar zijn er nog meer luchtvaartmaatschappijen die op Washinghton vliegen?

FrankS
12-07-17, 10:42
Vanuit Amsterdam KLM/Delta, SAS, IcelandAir, British Air en Aer Lingus in ieder geval. Dan nog maatschappijen die er niet rechtstreeks op vliegen, zoals Austrian (via Wenen), maar dat ligt niet echt voor de hand.

b767-300er
12-07-17, 10:59
SAS, Icelandair, British airways en Aer lingus vliegen er ook niet rechtstreeks op vanaf Amsterdam.

Vanaf Amsterdam dus enkel KLM en United. De rest heeft een overstap.

José
13-07-17, 08:55
Oké Thanks!