PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema noa: Florida 2008



Noa
16-09-07, 11:00
Hallo

Ik heb een vraag m.b.t. Florida. Afgelopen jaar zijn we aan de westkust geweest en hebben nu het plan om volgend jaar naar Florida te gaan. Wat raden jullie me aan.
Wij willen graag een aantal dagen doorbrengen in Orlando. We gaan natuurlijk enkele parken bezoeken en ook willen we wat dagtochten maken. Nu is mijn vraag.Is het goed te doen om vanuit Orlando een dagtocht te maken naar b.v. St. Petersburg en Clearwater beach en b.v, Tampa. We willen zoveel mogelijk gaan zien. Of is het beter om dan daar een hotel te nemen op doorreis naar het zuiden. Ook willen we graag naar Sarasota. Is dit ook te doen vanuit Orlando op 1 dag. . Als we dagtochten naar deze plaatsen kunnen maken, dan blijven we liever in Orlando dan elke keer verkassen. (We zijn niet echte strandmensen, maar vinden het heerljk om dingen te bekijken en te shoppen).
Vast bedankt voor julie adviezen.

groetjes marja

Lannie
16-09-07, 12:33
De afstanden zijn te groot om deze in 1 dag af te leggen. Mijn advies is dan ook als ik zo lees om toch een planning te maken en een rondreis te maken en dan van hotel naar hotel te gaan, zo zie je het meest.... voor leuke reisschema's kijk eens op fly2florida.nl....

Succes, Jolanda

Michael66
16-09-07, 13:01
Als je niet al te vaak van hotel wilt veranderen kun je een aantal plaatsen als "uitvalbasis" gebruiken. Bijvoorbeeld:


Kissimmee (Disney, Int. Drive, Orlando)
Daytona (Daytona Beach, St. Augustine, Kennedy Space Center)
Clearwater Beach (St. Petersburg, Tampa (Busch Gardens), Tarpon Springs)
Ft. Myers (Naples, Sarasota, Sanibel Island, etc)
Miami (Ft. Lauderdale, Key Biskayne, Everglades)
Key WestDan heb je zo'n beetje alle (meest bekende) bezienswaardigheden in Florida binnen handbereik.

Een aantal dingen kun je ook doen "onderweg", dus niet als overnachting maar als attractie voor een paar uurtjes tijdens je verplaatsing van de ene naar de andere stad.

Susanne
08-10-07, 15:59
De afstanden ondeling zijn enorm groot, wat wij vorig jaar gedaan hebben, is gewoon een binnenlandse vlucht nemen, niet duur, en heel snel.

pascalbrouwers
08-10-07, 21:35
Van orlando naar clearwaterbeach rijden is goed te doen.
Iets meer dan 2 uur rijden.
s'morgens in aller vroegte vertrekken en sávonds laat terug.

Wil je meerdere steden op 1 dag doen, zou ik Orlando niet als thuishaven nemen, maar zoals michael 66 aangeeft gaan verkassen...

Pascal

mafo
08-10-07, 23:27
In Florida zijn de afstanden naar mijn idee helemaal niet zo groot hoor. Alleen door op 1 plek te blijven moet je elke keer heen en weer. Lijkt me handiger om op meerdere plaatsen te verblijven en het verkassen maar voor lief nemen. Het verkassen kost waarschijnlijk minder tijd dan de tijd die nodig is om steeds terug te rijden naar je hotel.

Vliegen zou een optie zijn als je van Orlando naar Key West zou willen gaan. Zelf heb ik wel eens binnenlandse vluchten gehad maar dan vanaf LA naar Florida dat zijn naar mijn idee meer de afstanden om te vliegen.

SpaceAce
08-10-07, 23:58
De afstanden ondeling zijn enorm groot, wat wij vorig jaar gedaan hebben, is gewoon een binnenlandse vlucht nemen, niet duur, en heel snel.

Meen je dat serieus? Ik vind de afstanden juist enorm goed te doen met de auto. Natuurlijk niet op-en-neer met de auto, maarja.. dat doe je met het vliegtuig tenslotte ook niet.

Van welke plaats naar welke plaats heb je toen gevlogen, als ik vragen mag?

Susanne
13-10-07, 23:44
Van Orlando naar Miami, koste 80 dollar, en de vlucht duurde een uurtje.

SpaceAce
14-10-07, 01:55
Van Orlando naar Miami, koste 80 dollar, en de vlucht duurde een uurtje.

Aha, en hoelang van te voren moest je dan inchecken (ik gok ook zo'n uurtje? Of is zo'n binnenlandse vlucht ook twee uur van te voren inchecken?)

pascalbrouwers
14-10-07, 11:57
Aha, en hoelang van te voren moest je dan inchecken (ik gok ook zo'n uurtje? Of is zo'n binnenlandse vlucht ook twee uur van te voren inchecken?)


Inchecken vliegen uitchecken, eventueel auto halen.

Kan ik mij niet voorstellen dat je dat dit veel korter is dan met de auto.

Uurtje van te voren inchecken.
1 uur vliegen( en maar hopen dat er geen vertragingen zijn)
Uitchecken half uurtje
auto halen ( dat kan wel een lang wachten zijn. ga eens uit van een half uur.
Ben je toch wel 3 uur bezig voor dat je pas echt op weg kan.

Als ik ga rijden van miami naar orlando, doe ik er 4 uurtjes over ( turnpike).


Ieder het zijne natuurlijk.
Maar persoonlijk rijd ik liever, je ziet nog iets vd natuur
Lekker muziekje op en genieten maar.



Vaak is het ook nog zo, dat als je een auto huurt voor en langere periode dat je een goedkoper tarief krijgt
2 weken auto huur is vaak goedkoper dan het tarief betalen van 1 week en bv 5 dagen.
Ok dat ter zijde. heeft niets met dit topic te maken.



Groet,
Pascal

SpaceAce
14-10-07, 14:31
Vaak is het ook nog zo, dat als je een auto huurt voor en langere periode dat je een goedkoper tarief krijgt
2 weken auto huur is vaak goedkoper dan het tarief betalen van 1 week en bv 5 dagen.

Volgens mij is één dag autohuur (om van bv Orlando naar Miami te rijden) al goedkoper..

Mijn voorkeur zou ook gewoon die 4 uurtjes rijden zijn. Bedoel, wat is nou 4 uurtjes op een dag? Zo zie je ook nog eens wat :) Qua tijdswinst is vliegen dus niet echt een optie. Ja, misschien ben je er een uurtje eerder, maar qua kosten is het dan weer ietsjes duurder..

pascalbrouwers
14-10-07, 14:47
Volgens mij is één dag autohuur (om van bv Orlando naar Miami te rijden) al goedkoper..

Mijn voorkeur zou ook gewoon die 4 uurtjes rijden zijn. Bedoel, wat is nou 4 uurtjes op een dag? Zo zie je ook nog eens wat :) Qua tijdswinst is vliegen dus niet echt een optie. Ja, misschien ben je er een uurtje eerder, maar qua kosten is het dan weer ietsjes duurder..

En na het uitchecken weer in die rij gaan staan bij bv alamo :-k

mij niet gezien [-(

Greetz,
Pascal

Eric
15-10-07, 13:01
Jullie berekenen het nog veel te optimistisch, hotel ---> hotel is per auto gegarandeerd sneller.
Maar het grootste voordeel wordt niet eens genoemd: Je kunt gaan wanneer je wilt, dus je kunt nog wat anders doen op de reisdag, terwijl als je vliegt, gewoon je hele dag weg is, tenzij je een vroege ochtendvlucht hebt.
En ook nog dat gesjouw met je bagage, nee laat mij maar lekker rijden !!
Eric