PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Tekst op koffer / label



bowie13
08-09-07, 23:53
Hoi,

Wie heeft er tips wat je het beste op je kofferlabel kan zetten.
Ik heb namelijk al een paar keer gelezen dat niet je eigen adres op de labels moet zetten. Dit als veiligheid voor inbraak.
Kan je dan misschien beter je mobiele nummer of huis telefoonnummer erop zetten. Dan kunnen ze je altijd bellen voor als er iets met je koffer is.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes,
Bowie13

Eric
09-09-07, 01:04
De adreslabels die je op Schiphol van de Luchtvaartmij krijgt, kun je dichtvouwen zodat je adres niet leesbaar is.
Ik stop overigens een groot adreslabel met alle gegevens altijd binnenin de koffer.
Eric

Michael66
09-09-07, 01:57
De adreslabels die je op Schiphol van de Luchtvaartmij krijgt, kun je dichtvouwen zodat je adres niet leesbaar is.+ njitje ... eh ... nietje erdoor zdat 't ook niet zomaar open gaat. Heeft ook als voordeel dat 't labeltje kleiner is, dus de kans dat 't er onderweg afgaat is kleiner. De onze gaan op deze manier inmiddels meer dan 5 jaar mee!


Ik stop overigens een groot adreslabel met alle gegevens altijd binnenin de koffer.Label / sticker aan de binnenkant vastplakken. Zo kan het bij eventuele TSA-controle niet kwijtraken.

knaapje
09-09-07, 16:19
Op vaste labels van koffers aan zichtbare kant "see reverse" en op achterkant naam en adres.
Daarnaast altijd een kopie van mijn paspoort en rijbewijs in de koffer, ook voor als ik er een mocht verliezen handig.

Knaapje

pyca
09-09-07, 21:45
Tegenwoordig alleen m'n e-mailadres op het label en een kopie van itinerary in de koffers voor het geval de luggagetag van koffer verdwijnt zo kan de luchtvaartmij. ons altijd traceren.

Arie
09-09-07, 22:13
Handige tips hoor.
Het geeft je te denken, bijvoorbeeld een tag aan de binnen-buitenkant van je eerste hotel. Adres en telefoonnummer en gelijk je confirmationnummer van je verblijf.
En op de terugweg je adres in Nederland.

bowie13
10-09-07, 12:46
Hartstikke bedankt voor alle tips.

Groetjes,
Bowie13

ChantalVerdonck
04-11-13, 20:59
Een kofferlabel moet zo veel mogelijk informatie bevatten, zodat de koffer snel terug komt! Anders verdwijnt het op de grote stapel. Via Volkskrant heb ik een harde kofferlabel met track & trace functie, waardoor ze mij contacteren als de koffer kwijt is. Ideaal! http://www.kofferlabels.nl Gelukkig nog niet nodig gehad :)

PENPE
04-11-13, 23:07
Via Volkskrant :confused: , ik snap het ff niet....

knaapje
04-11-13, 23:56
Mijn e-mailadres en mijn GSM nummer staan er op.
E-mail komt vanzelf op mijn GSM uit en mijn nummer uiteraard ook.

marjolijne
05-11-13, 07:45
Wij hebben een label van flying blue. Daarop staat ons flying blue nummer.
Daar moeten ze het ook mee kunnen traceren.
En in de binnenkant van de koffer zit nog een briefje met adres gegevens.

Mijn man is al meerdere malen zijn koffer "kwijt" geraakt, en is altijd weer terecht gekomen.

Teleton
05-11-13, 08:02
Wij krijgen voor iedere reis van de luchtvaartmaatschappij een stevige, papieren kofferlabel met een barcode! Hier zijn alle actuele gegevens aan verbonden: naam, adres, telefoonnummer etc. Is er iets aan de knikker, dan kijkt de luchtvaartmaatschappij in hun track & trace systeem. Ze kunnen dan precies zien, waar de koffer zich bevindt. Raakt de koffer onverhoopt onderweg zoek, dan wordt 'ie snel en geheel grateloos thuisbezorgd nadat er een afspraak is gemaakt. Niks verdwijnt op de grote hoop, dat is bangmakerij van een bedrijf dat aan de kofferlabels verdient. Alles is gewoon goed geregeld......!

Ieder kofferlabel kan om de een of andere reden los van de koffer raken. Voor de zekerheid hebben we onze adresgegevens dan ook op een A4tje afgedrukt en in de koffer gelegd.

Njit
05-11-13, 09:09
Via Volkskrant heb ik een harde kofferlabel met track & trace functie, waardoor ze mij contacteren als de koffer kwijt is. Ideaal!

wel rekening mee houden dat dit een abonnements-dienst is. Het eerste jaar zit er gratis bij, daarna moet je het verlengen.


Trace Me Tag renewal
Tags come with a 12 month tracing service commencing from the date of online registration. At the end of the 12 month period customers have the option to renew on an annual basis.

b767-300er
05-11-13, 20:13
Wellicht is deze website wat? www.qrkofferlabel.nl (http://www.qrkofferlabel.nl) ?
IK heb ze zelf ook.

Njit
05-11-13, 21:39
Goh, ipv dat je een label over moet schrijven met de gegevens kun je gewoon even de code scannen. Kan heel discreet. Als dief kan ik snel een hele reeks koffers langs..

Zie niet echt het voordeel..

PENPE
05-11-13, 23:41
Bij de incheck gaat er al een tag om het handvat van de koffer, dan plakken ze ook nog een barcode op de koffer en ik heb er een label aanhangen met daarop mn postcode en huisnummer.
Wat zou ik dan nog meer moeten doen, vindt persoonlijk een kopie paspoort/rijbewijs in mn koffer(s) doen een beetje ver gaan.

En natuurlijk draaien wij tijdens het wachten onze labels om zodat onze gegevens niet zichtbaar zijn, maar die van onze 'sponsor' dan weer wel ;-)

moonlight91
06-11-13, 09:22
die code kun je makkelijk scannen via een app voor je smartphone
wij hebben geen kofferlabels, maar in iedere koffer zit aan de binnenkant een copy van het paspoort geplakt
vind dat prima werken zo

knaapje
06-11-13, 11:23
Ik heb ook een A4-tje met daarop mijn bestemming, thuisadres, e-mailadres en GSM nummer duidelijk zichtbaar in mijn koffer en handbagage zitten.
Gelukkig nog nooit nodig gehad.

corrus
06-11-13, 11:27
maar in iedere koffer zit aan de binnenkant een copy van het paspoort geplakt vind dat prima werken zo
Waarom zou je dit doen? In een paspoort staan verder geen adres en/of telefoongegevens.

Bovendien hoef ik alleen maar 1 koffer van jou van de band af te stelen om Identity Theft te plegen. ;)

P9ol
06-11-13, 11:56
Mmm denk dat heel wat criminelen heel vervelende dingen kunnen doen met al die kopies van paspoorten en rijbewijzen.
;)

b767-300er
06-11-13, 13:40
Goh, ipv dat je een label over moet schrijven met de gegevens kun je gewoon even de code scannen. Kan heel discreet. Als dief kan ik snel een hele reeks koffers langs..

Zie niet echt het voordeel..

Dan ben ik benieuwd hoe je dat "zo snel" onzichtbaar doet, want je moet je telefoon zowat tegen de code aanhouden om te scannen... (10cm afstand)doet. het scannen duurt een paar seconden. Het is in ieder geval een stuk veiliger dan blind je adres ergens opplempen, wat je vanaf een meter afstand gewoon kan lezen....
Elke handeling is er 1 meer en daar houden gelegenheidsdieven niet van. Die willen zsm klaar zijn, dus ff een code uitlezen via de genoemde app is alweer een stap te veel.
Er lopen tenslotte genoeg naïevelingen in de rondte die open en bloot hun adres gegevens tonen.

Het beste is uiteraard geen kofferlabel tonen. Geen enkel systeem is namelijk waterdicht.

masterkabal
16-11-13, 11:10
Een dief gaat echt niet op schiphol rondlopen om naar adressen op koffers te kijken hoor.
Kost ze veel te veel tijd. Als je uit limburg komt gaan ze echt niet even naar dat adres rijden.
Dieven slaan snel toe en in de omgeving waar ze zitten.
Als je uit Amsterdam komt kan het wel natuurlijk.

marjolijne
16-11-13, 14:01
Zeker dat ze dat wel doen!!

Njit
16-11-13, 14:10
Spreken jullie beide uit ervaring of uit een gevoel?

masterkabal
17-11-13, 10:41
Ik uit ervaring. Nog nooit meegemaakt.
Ook niet gezien dat er iemand op labels gaat zitten kijken. Je koffer gaat toch meteen de band op?
Op de handbagage doe ik nooit een label. Zou stom zijn als je die zelf kwijtraakt.

hrjhaan
17-11-13, 10:57
Ik zet alleen onze naam, telefoonnummer en emailadres op het kofferlabel. Binnenin de koffer doe ik een briefje met ons volledig adres. Als we maar 1 bestemming hebben zet ik ook de hotelnaam en de data erbij.

b767-300er
17-11-13, 11:46
En nadat de koffer de band op gaat gaat deze de bagagekelder in.....
Zie jij er niets van terug wat er dan allemaal met je koffer gebeurd en wie dat allemaal ziet....

marjolijne
17-11-13, 13:39
Er is eens jaren geleden een documentaire over geweest.
En adressen kan je altijd goed lezen. Is een hobby van me op Schiphol :D

knaapje
21-11-13, 13:56
Bovendien wordt er vanuit gegaan, dat het huis leeg staat.

b767-300er
22-11-13, 20:48
Of het huis leegstaat is makkelijk te controleren.
Ik zet zowel heen als terug zowel mijn verblijfplaats als mijn thuisadres op de koffer.
Ik heb er niks aan als ie 3 weken later wordt nagestuurd en ik ondertussen al thuis zit.