PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema gjHendriks: Florida Juli 2008



gjHendriks
08-09-07, 13:08
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum:-D.
Wij hebben een florida reis gepland voor juni 2008 (5 weken:-\").
De vlucht hebben we al geboekt. Waar we nog mee zitten is dat we twijfelen welke steden dat we aan zullen doen en welke hotels we zullen boeken.Ik weet dat er hele luxe hotels zijn en ook hele slechte (zoals overal). We zijn op zoek naar een leuke mix. Graag julli tips en aanbevelingen. Ik heb er wel alvast een voorlopig schema bijgedaan maar meer dan de vlucht en cruise ligt nog niet vast.
Graag wil ik gebruik maken van jullie Florida ervaringen.

Met vriendelijke groeten,

Hans

Reisschema Florida 2008:
27 jun Vlucht Amsterdan - Miami
28 jun Miami
29 jun Miami - Orlando
30 jun Orlando
1 jul Orlando
2 jul Orlando
3 jul Orlando
4 jul Orlando
5 jul Orlando
6 jul Orlando
7 jul Orlando
8 jul Orlando
9 jul Orlando - Clearwater
10 jul Clearwater
11 jul Clearwater
12 jul Clearwater - Fort meyers
13 jul Fort Meyers
14 jul Fort Meyers - Sanibel Island
15 jul Sanibel Island
16 jul Sanibel Island - Naples
17 jul Naples
18 jul Naples - Fort Lauderdale
19 jul Fort Lauderdale
20 jul Fort Lauderdale
21 jul Inscheping Fort Lauderdale 17.00 uur
22 jul Key West
23 jul Cozumel
24 jul Belize
25 jul Cruising
26 jul Ontscheping Fort Lauderdale 06.30 uur
27 jul Islamorada
28 jul Islamorada - Miami
29 jul Miami
30 jul Miami
31 jul Miami
1 aug Vlucht Miami - Amsterdam
2 aug Aankomst Amsterdam

Michael66
08-09-07, 15:58
Mooie rondreis met cruise heb je in gedachten.

Twee dingen vallen me op:

Je vliegt van A'dam naar Miami, om vlak daarna alweer door te reizen naar Orlando, en later in je vakantie keer je weer terug naar Miami. Waarom niet meteen naar Orlando vliegen (en vanuit Miami terug naar A'dam)? Dat bespaart je 1x verkassen en een (minimaal) 4 uur durende autorit. Je schrijft dat je vluchten al geboekt zijn, maar als je het voorgaande een goed idee vindt kun je altijd proberen of het nog om te boeken is (nee heb je, en ja kun je krijgen).
In het midden van je vakantie ga je van Orlando naar Clearwater, dan naar Ft. Myers (zonder e voor de y), dan naar Sanibel Island en dan door naar Naples. Wat is de reden voor de vele plaatsen waarin je wilt/gaat verblijven? Allemaal aan de westkust en Ft. Myers en Sanibel liggen vlakbij elkaar. Ik zou dan eerder kiezen voor één of twee van deze plaatsen en de dingen die je in de andere plaatsen wilt gaan doen of zien met dagtrips.Uit je bericht blijkt niet hoe je reisgezelschap er uitziet. Hoeveel personen? Leeftijden? Ga je met kids?
Als je met meer dan 2 personen gaat kan ik je sterk aanraden om naar villa's of appartementen / condo's te kijken i.p.v. hotels. Zoveel meer ruimte, privacy en rust dan met z'n allen in een hotelkamer. En de mogelijkheid om uit eten gaan te mixen met af en toe zelf wat te maken in de uitgebreide keuken. Hoeft niet, maar kan wel. En de prijs is een lachertje. Waar je in dezefde periode in Frankrijk / Italië zo'n € 1200-1400 per week betaalt voor een hutje op een camping kun je in Florida al een appartement huren voor € 400 en een huis voor € 550-600 per week.

In ieder geval: veel plezier en succes met je voorbereidingen.

gjHendriks
08-09-07, 16:47
Bedankt Michael voor je reactie.
Dat we 2 x via Miami gaan heeft te maken met de ticket die we via via konden bemachtigen. Via Orlando scheelde 400 euro(totaal) en dat vonden we toch wel erg veel.We doen inderdaad wel veel plaatsen aan aan de westkust. Dus ga ik in schrappen. Lijkt me ook wel rustiger om niet zo vaak te verkassen. We zijn trouwens met zn vieren (2 kids van 13 en 15).Wat betreft de appartementen of villa's,waar zou ik die het beste kunnen huren?

bedankt voor je reactie en met vriendelijke groet, Hans

Michael66
08-09-07, 17:03
Kaartje ter illustratie: Sanibel en Ft. Myers liggen maar zo'n 15 km uit elkaar.

http://img61.imageshack.us/img61/2664/ftmyerssanibelnaplesbd0.jpg

Villa's juren? Ik heb zelf altijd via American Estates (AE) of American Vacations (AV) geboekt. Maar ook andere aanbieders als USA Fun Vacations, Exit Reizen en Jan Doets kunnen dat. Goggle maar eens met de woorden "Florida" en "Villa", er is zoveel aanbod.
Met name bij AV kan men je exact zeggen in welke villa / welke wijk je terecht komt, terwijl je bij andere aanbieders pas ter plaatse te horen krijg waar je terecht komt.

Je kunt ook via bijv. VRBO (Villa Rental By Owner) of D-Reizen (onder "vakantiehuizen") gaan kijken, dan huur je rechtstreeks bij de (privé-) eigenaar van de villa of woning. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar als je wat op het forum gaat zoeken ("villa" in de zoekfunctie invullen).

De meeste villa's worden verhuurd in de omgeving van Kissimmee / Davenport / Clermont, allemaal vlakbij Disney op 10-30 minuten rijden. Ook in Naples is wel wat aanbod. In andere plaatsen wordt het wat lastiger.

Tip: Als je een huis / appartement minder dan 5 of 7 dagen huurt, worden er vaak (extra) schoonmaakkosten in rekening gebracht, variërend van $ 40 tot $ 80! Bij een verblijf van slechts enkele dagen is het dan ook vaak handiger om een hotelkamer of suite te nemen.

gjHendriks
08-09-07, 17:14
Ik heb al wat gezocht op de websites die je noemde. Is inderdaad veel voordeliger dan hotels. Nadeel is wel dat je dan een auto moet blijven huren. Of is dat altijd handig,ook als je in hotel vlakbij disney verblijft met shuttle service?
Gr. , Hans

Michael66
08-09-07, 17:57
Over het al dan niet een auto huren zijn al diverse topics op dit forum gevuld. Er zijn voorstanders van het gebruik van shuttle's en er zijn voorstanders van de huurauto. Kijk maar eens op het forum bij "Florida Algemeen" en je vindt de discussies zo.

Ik vind het persoonlijk prettiger om gewoon altijd een auto bij de hand te hebben vanwege de grotere vrijheid die je hebt: vrijheid om zelf je dag in te delen (niet afhankelijk van vertrektijden van shuttlebussen) en vrijheid om ook buiten de parken te gaan en staan waar ik wil op het moment dat ik dat wil (voor shoppen en andere attracties dan Disney).

De prijzen voor de zomer 2008 zijn bij USAreisen.de nog niet bekend, maar dat is momenteel wel één van de goedkopere aanbieders. Opvallende topper daar: de EQ-klasse (voorbeeldauto = Chevrolet Equinox) van Alamo. Je krijgt dan een midsize SUV mee (zelf uitzoeken in de garage van Alamo). Deze zomer had ik een schitterende Toyota RAV4, veel ruimte en plek zat voor de koffers achterin. En dat voor een luttele € 165 per week (met alles-inclusief-verzekeringspakker erbij).

jaap
09-09-07, 17:30
Wij hebben de laatste keer deze villa gehuurd in Orlando, wat toch even luxer is:
http://www.192villa.com/

Als je wilt zien wat er allemaal te huur is, kijk dan even bij (ook appartementen):
http://www.expedia.nl/

Leuk dat je gaat cruisen. Dat doen wij ook de laatste jaren en leveren dan de auto in en gaan per taxi naar de cruiseport. Ik moet er niet aan denken om zonder auto te zijn, je hebt veel meer vrijheid met een auto. Wij vinden het ook veel leuker in een appartement of villa. Je hebt een wasmachine en meer ruimte. Wij gaan altijd een week naar het strand (naples). Miami vinden wij te druk. We gaan er alleen dag voor de cruise er naar toe. Ik weet niet bij welke cruisemaatschappij je geboekt hebt, maar ik vindt dat je laat moet inschepen. Meestal varen ze al om drie uur ofzo.