PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jespo



Jespo
05-09-07, 14:56
Hierbij wil ik mij even voorstellen!
Ik ben 9 jaar geleden voor het eerst toen samen met mijn man naar Florida geweest, we hadden toen tegen elkaar gezegd. Wanneer onze zoon (een angsthaas eerste klas) in de achtbanen durft, gaan we weer naar Florida, dat was dus afgelopen meivakantie, hij is nu 11 en onze dochter is 15. We hebben enorm genoten.

Volgende maand, om precies te zijn 2 oktober ga ik met mijn vader op familiebezoek, we gaan helaas maar 11 dagen. We landen op Atlanta, daar vlakbij woont mijn oom. Hij neemt ons mee naar het grootste aquarium van de wereld in Atlanta en de volgende dag gaan we naar de great Smokey Mountains in North Carolina waar we de Cherokee indianen gaan bezoeken, waarna mijn pa en ik verder doorgaan naar Virginia waar nog meer familie woont. Daar blijven we dan een dag of twee waarna we doorgaan naar Orlando om uiteraard te shoppen. Ik had in mei ook al het nodige mee terug genomen en dat ben ik nu uiteraard weer van plan.

Verder hebben de kinderen in mei volgend jaar 2 weken vakantie en hebben we reeds geboekt voor een rondreis aan de westkust, we vliegen dan rechtstreeks op San Francisco.

Mickey99
05-09-07, 16:53
Welkom op dit leuke forum! http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Eric
05-09-07, 21:44
We landen op Atlanta, daar vlakbij woont mijn oom. Hij neemt ons mee naar het grootste aquarium van de wereld in Atlanta en de volgende dag gaan we naar de great Smokey Mountains in North Carolina waar we de Cherokee indianen gaan bezoeken, waarna mijn pa en ik verder doorgaan naar Virginia waar nog meer familie woont.


Hallo Jespo, hartelijk welkom hier uiteraard.
Leuk tripje heb je in het vooruitzicht, ik doe hetzelfde minus Florida in December.
Twee tips: Naast het Atlanta aquariun is van de zomer het nieuwe Coca Cola world opengegaan, zeker een bezoek waard.
Op weg naar de Smokey Mountains kom je in de buurt van Helen GA, en daar hebben ze in oktober een bierfestival, geheel op zijn Bayerisch !!!
Succes, Eric

pyca
05-09-07, 22:11
Hoi Jespo, welkom hier.
Leuke vooruitzichten hebben jullie in het verschiet:grin:
Zo te lezen hebben jullie ook last van het Amerika-virus. Wij hebben afgelopen zomer ook een rondreis met de kinderen in het westen gemaakt. (en zijn nu al weer aan het plannen voor volgend jaar)

Jespo
08-09-07, 23:56
Met name ik heb heel erg last van het Amerika virus, het is zelfs zo erg dat ik er eigenlijk best zou willen wonen, alleen 1 probleem krijg mijn man en kinderen niet mee en alleen is ook maar alleen. Eric bedankt voor de tip van het Coca cola museum, had inmiddels ook gevonden dat dat Coca cola museum ook in de buurt is, als we nog tijd overhebben zullen we daar zeker even een bezoek brengen!!

Eric
09-09-07, 01:00
Het is niet alleen in de buurt van het Aquarium, maar het Atlanta aquarium is gebouwd op het terrein van het Coca Colamuseum.
Het terrein is een gift van The Coca Cola company aan het aquarium.
Er ligt nog een groot stuk land braak, ook dat wordt aan een (natuur historisch???) museum ter beschikking gesteld.
Voor beide attracties kun je online tickets bestellen en uitprinten, zeker voor het aquarium is dat in de drukke tijd een noodzaak, want er zijn bijna nooit tickets aan de kassa te koop.
Er zijn een paar P-garages, die van het Coca Cola museum ligt het dichtst bij de ingang van beide trekpleisters.
Eric

bertvlug
11-09-07, 12:29
Beste Jespo,

Als je naar het Coca Cola museum en het Aquarium gaat, neem dan ook even de tijd om naar de bovenste verdieping van het Westin Hotel te gaan. Dit is het ronde glazen hotel vlak naast het Coca Cola Museum en het Aquarium. Om de bovenste verdieping heb je een prachtig uitzicht over "Downtown Atlanta". Er is ook een restaurant wat in 1 uur volledig om zijn as draait, lekker iets eten of drinken en de stad "aan je voorbij" laten gaan :-):-), een unieke ervaring.

Mocht je gaan, veel plezier gewenst.