PDA

Bekijk Volledige Versie : Fietsen in Orlando en omstreken



clandje
01-09-07, 08:04
We heeft ervaring met rondtouren per fiets in orlando en kan mij wat tips geven. Of is het niet te doen daar fietsen en kan je er better met de auto rond touren. vast bedankt voor jullie reaties

Njit
01-09-07, 10:20
Fietsen is erg ongebruikelijk in de USA, net als lopen. Er zijn weinig aparte fietspaden.

inavm
01-09-07, 10:27
Wij kunnen vanaf ons huis, ( dicht bij de Walmart aan de 192) toch wel aardige routes fietsen, langs de 192 ligt een prima fietspad, gaat zeker wel tot Celebration. Ook kun je in diverse State Parken fietsen via speciale bike trails.
Ina

irenegos
02-09-07, 18:30
je kan beter met de auto rondtoeren, je ziet daar haast geen fietsen,
en er zijn geen aparte fietspaden.

Michael66
03-09-07, 00:15
We heeft ervaring met rondtouren per fiets in orlando en kan mij wat tips geven. Of is het niet te doen daar fietsen en kan je er better met de auto rond touren. vast bedankt voor jullie reaties
Fietsen ..... je hebt blijkbaar geen idee hoe e.e.a. daar toegaat en wat de omstandigheden zijn .....

Mijn raad: lees wat meer reisverslagen, kijk eens op weather.com voor het klimaat. Tips voor fietsen: .... ik heb er geen (tenzij je "niet fietsen" een goede tip vindt ....)

http://www.smiliez.nl/smiliez/ongesorteerd/nzd.gif

maanbo
15-02-09, 21:03
Is het mogelijk om fietsen te huren in de omgeving van I-drive en is het ook te doen het fietsen of is dat nou niet de slimste manier van vervoer over de I-drive?

We bedachten dat het misschien wel een goed alternatief was ipv de I-trolley of een auto huren maar misschien denken we wel helemaal verkeerd :-k

Dan heb ik het dus echt alleen om van b.v ons hotel naar de winkels te gaan of naar Seaworld, ons hotel ligt zo'n beetje op het begin van de I-drive.

Ta2 Gerrit
15-02-09, 21:25
Op de fiets, midden Augustus van begin I-drive naar Seaworld. Jullie durven wel :-)
Daar zou ik toch echt de I-Ride voor nemen, net als voor de winkels / outlet malls.

Maar er zit er wel één aan I-Drive, op de Visitors Circle http://www.merchantcircle.com/business/Why.Walk.Bike.Rentals.407-740-8294

Je zult dan waarschijnlijk wel het liedje (let op Teleton) van Heer B. de Groot zingen;
Hoe sterk is de eenzame fietser..........;-)

Riverwood
16-02-09, 01:16
Fietsen op de openbare weg, zeker niet aan te raden, wij fietsen uitsluitend op ons park waar wij wonen en als je toch wil fietsen, zet s.v.p. een helm op, in Orlando en omstreken zijn ze fietsers niet gewend.

Veel plezier.

mafo
16-02-09, 08:15
Vraag me af of het echt zo ondoenlijk is om op de International Drive te fietsen. Het is niet zo dat daar als gekken wordt gereden doordat het er zeker voor auto's erg druk is.

Maar eerlijk gezegd heb ik het daar nog nooit geprobeerd, van Key West weet ik dat het prima kan. Uiteraard moet je zelf wel alert blijven.

Njit
16-02-09, 08:19
Men verwacht daar gewoon geen fiets. En dat maakt het gevaarlijk..

inavm
16-02-09, 19:17
Wij hebben ook fietsen bij onze woning staan en ik ga regelmatig op de fiets via de Bass Road richting de 192, even shoppen bij de Walmart.
Je kunt langs de 192 heel goed fietsen op de aparte paden en als je op de openbare weg fietst dan zijn de automobilisten heel voorzichtig, ze halen je met een grote boog in. Ze zijn echt bang om je te raken !
Dus fietsen in Florida is zo gek nog niet ! Alleen zijn wij natuurlijk niet gewend om te fietsen bij hoge temperaturen, dus vroeg in de morgen is een goed tijdstip voor een "bikeride".

Michael66
16-02-09, 19:51
Buiten de grotere wegen heb ik ook regelmatig mensen zien fietsen. Niet veel.
Op de grotere wegen (zoals bijvoorbeeld de hiervoor genoemde 192) kun je het beste gebruik maken van de stoep, de "sidewalk", want het is er vaak best druk en er wordt hard(er) gereden. Op de stoep rijden mag, maar let dan wel even op de regels (http://www.floridabicycle.org/rules/bikelaw.html) die daar gelden. Vooral deze:

A bicyclist riding on sidewalks or in crosswalks must yield the right-of-way to pedestrians and must give an audible signal before passing.En deze is ook wel leuk:
A bicyclist may not wear a headset, headphone, or other listening device other than a hearing aid when riding. Wearing a headset blocks out important audio clues needed to detect the presence of other traffic.In een auto mag je dus wel telefoneren dat het een lieve lust is en je muziek hard aanzetten, maar op de fiets geen iPod of ander muziekje luisteren met een koptelefoontje ... ](*,)](*,)](*,)](*,)

NB: Als je trouwens gaat fietsen op de sidewalk aan de 192 kun je m.i. behoorlijk misselijk worden van het geslinger van dat pad. Kijk maar eens op Google maps, het roze-pad langs de weg is de stoep: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=kissimmee+192&ie=UTF8&ll=28.304333,-81.459632&spn=0.002683,0.003288&t=h&z=18

mmmar
18-04-10, 12:20
Hallo allemaal,

over 2 weekjes zitten wij in Orlando (in een hotel dicht bij WDW) en we hadden nog een vraagje. Is er in de buurt ook ergens een fietsverhuur? En zou je eventueel ook naar WDW kunnen fietsen?

<<Mod Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp.>>

corrus
18-04-10, 12:23
En overreden worden door halfgare toeristen??
Geen goed plan...

ferret
18-04-10, 12:25
Zoals Corrus al zegt: geen goed plan. (hahaha)

ekkie50
18-04-10, 13:04
In het drukke verkeer is het gekkenwerk want er wordt op de wegen niet of nauwelijks rekening met fietsers gehouden, maar ik vind het zeker een nuttige vraag. Er zijn ook natuurparken waar je legaal en veilig kan fietsen.

Zie:
http://www.visitkissimmee.com/leisure/things_to_do/outdoor_recreation/birding_hiking_biking
(http://www.visitkissimmee.com/leisure/things_to_do/outdoor_recreation/birding_hiking_biking_detail?id=509)

Francien
18-04-10, 13:13
Als je heerlijk wil fietsen en van de prachtige natuur wil genieten, zul je toch naar de zuidwesthoek moeten komen. Bij ons in Naples/bonita heb je uitgebreide fietsroutes.
Het is wel lastig slalom fietsen om de schildpadden heen:), maar verder met de zilte zeebries in je gezicht kun je alleen maar genieten van Florida op haar aller allermooist!!

cindy74
18-04-10, 13:49
nope echt geen goed idee in orlando toch zeker niet

r.teeuwsen
18-04-10, 17:53
Geen fietsen huren, veel te gevaarlijk in Orlando en omgeving!!
Gebruik de hometrainer in je Villa, veel beter!!

Greetz, Remco

JKG
18-04-10, 21:55
Als je suicidaal bent is fietsen wel een goed plan. Anders zou ik voor beweging inderdaad wat fitness doen. En anders loop je in de parken al genoeg. Af en toe zie je er zo één, zo'n gek op een fiets waar men 80km/u mag rijden.

mmmar
19-04-10, 13:39
Haha, duidelijk... Geen goed idee dus. ;)
Jammer hoor. Ik had het wel lekker gevonden. Maar goed, moeten we toch waarschijnlijk maar een huurauto nemen. Bedankt voor jullie berichten!

Michael66
19-04-10, 13:58
moeten we toch waarschijnlijk maar een huurauto nemen. Bedankt voor jullie berichten!
Haha ..... had je soms gedacht dat Orlando met alle attracties een soort van Centerparcs achtige omgeving zou zijn? :grin:
Nou ja, de afstanden zijn wel fietsbaar, je bent alleen erg lang onderweg. :roll:

mmmar
19-04-10, 18:29
Whaha, dat nou ook weer niet hoor. Maar ik hoopte dat er naast de grotere wegen ook wel kleinere wegen zouden zijn waar je wel zou kunnen fietsen...
(ben nog nooit in Amerika geweest, dus forgive me)

Elisa
20-04-10, 01:26
Als je heerlijk wil fietsen en van de prachtige natuur wil genieten, zul je toch naar de zuidwesthoek moeten komen. Bij ons in Naples/bonita heb je uitgebreide fietsroutes.
Het is wel lastig slalom fietsen om de schildpadden heen:), maar verder met de zilte zeebries in je gezicht kun je alleen maar genieten van Florida op haar aller allermooist!!

Hoi Francien,

waar zouden we een fiets kunnen huren en wat zou dat +/- kosten voor een dagje?

Michael66
20-04-10, 10:26
Een heel mooi aangelegde fietsroute is de Pinellas Bike Trail aan de westkust van Florida. Van downtown St. Petersburg helemaal tot aan Tarpon Springs, zo'n 50 kilometer.
The 34-mile long Pinellas Trail offers county residents and visitors a unique opportunity to enjoy the outdoors that is close to home, close to work and close to where you want to go. Grab your in-line skates, put on your jogging shoes or hop on your bicycle and head to the Pinellas Trail.

Meer daarover: http://www.pinellascounty.org/trailgd/
Fietsverhuur: http://www.pinellascounty.org/park/rangers/rental_shops.htm

oma van tijn
02-05-10, 07:49
Fietsen, het lijkt mij heerlijk rondom Orlando. De afstanden zijn wel behoorlijk en zoals al is geschreven fietspaden zijn er niet. Op de (woon)parken kun je zeker fietsen maar hoe on-Nederlands neem lekker de auto. Op de Florida-Keys en Sanabel Island hebben wij wel een fiets gehuurd en kun je wel heerlijk fietsen de afstanden zijn daar ook wel anders.
Trouwens je kunt ook je eigen fiets meenemen en vliegt de met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij dan doen ze niet moeilijk over de fiets.
Ik vind zelf de 195 te druk om te fietsen

AVdeV
28-10-12, 20:47
Waar in de buurt van de International Drive, Orlando FL. kan ik een fiets huren?
Graag een goed werkende website geven.
Wat kost 1 dag fiets-huur?

Teleton
28-10-12, 22:54
De weg is vele kilometers lang......

knaapje
29-10-12, 00:08
Waar in de buurt van de International Drive, Orlando FL. kan ik een fiets huren?
Graag een goed werkende website geven.
Wat kost 1 dag fiets-huur?

3 Vragen:
Heb je de voorgaande postings al eens doorgelezen?
Waar zou je naartoe willen fietsen?
Heb je enig idee van de I_Drive en zijn omgeving?

satpet
29-10-12, 13:20
Opgelet. Florida en Orlando ID zijn niet bepaald fietsvriendelijk.
Ik herinner me een reportage op TV waar fietsers de vele ongevallen en de onverschilligheid van de overheid aankaartten.

Ikzelf heb dichtbij Orlando Premium Outlets - International Dr een zwaar ongeval met fietser gezien. Volgens mij heeft die het niet overleeft.

"The state of Florida, unfortunately, leads the nation in the number of annual bicyclist deaths."

Ritchie
21-11-12, 10:17
Fietsen op de I-Drive lijkt mij niet zo'n probleem, er wordt naar mijn mening niet hard gereden, en is best wel veilig.