PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote artikelen meenemen of versturen



Sanneke
31-08-07, 17:20
Dag allemaal.
Ik zit met een vraagje en hopelijk weten jullie het antwoord. Wij vertrekken eind september naar Florida en mijn man is daar van plan een metaaldetector te kopen. Maar hier komt de vraag... Hoe geraakt deze in België? Kan je dat meenemen op het vliegtuig of kan je het beter opsturen met Fedex ofzo?
Bedankt
Groetjes

p.debeer
31-08-07, 17:45
Hallo

Het beste is meenemen in het vliegtuig.
Bij de douane kun je hem dan aangeven , hier moet je btw en invoerrechten betalen.
Dit is goedkoper omdat je dan geen vrachtkosten moet betalen, en geen inklarings kosten mids het bedrag onder de € 1000,- is.

Ook kun je in Amerika eventueel een lagere faktuur vragen om de kosten te drukken.

groetjes P. de Beer

bono
31-08-07, 21:44
Sorry maar mag dat gewoon dan???

Ik dacht dat je naast je handbagage niets meer mee mocht nemen tenzij je het extra in dient en er extra over betaald bij het inchecken!

Gr. Monique

Ta2 Gerrit
31-08-07, 22:05
Je mag één stuks handbagage en één personal item meenemen.
Een metaaldetector dus :-), of een motorwiel (zoals ik dus ;-) ). Ik zou hem wel zo klein mogelijk opvouwen, indien mogelijk.

Marjol
31-08-07, 22:11
Hoe vouw jij dat motorwiel dan zo klein mogelijk op? Foto's willen we zien! :D

Syllvia
01-09-07, 08:40
of een motorwiel (zoals ik dus ;-) ).

Hallo Gerrit, wij willen mischien een grotere tank voor een HD sportster kopen in FL.
We gaan ook naar de bike week in Daytona, heb je mischien een tip, waar we dan het beste kunnen zijn?

We zijn wel een keer in een grote HD shop geweest in Orlando

En ook hier weer: hoe krijg je hem in nederland, zonder deuken?

groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
01-09-07, 10:04
@ Marjol; Dat wiel was een 19" (± 48 cm) voorwiel wat, omwikkeld met een 2 dollar Wal*Mart dekentje, mooi in een Nike strandtas (zo'n gazen ding) paste en zo als mijn handtasje meeging.

@ Sylly; Je kunt natuurlijk altijd kijken bij de vele HD (d)(st)ealers in de omgeving (vooral de nieuwe in Daytona / Ormond Beach is een grote cq de grootste ter wereld, must see) maar voor aftermarket spullen moet je naar Miller Custom Parts aan S. Ridgewood Avenue (A1A) of naar Choppers World midden in Main Street, beide in Daytona (Beach).
Zij zijn dealers van alle bekende merken (CCI, Drag Specialties, V-Twin etc.) en ruim gesorteerd. En, vooral bij de laatste, als ze het niet in huis hebben bestellen ze het en is het hooguit 2 dagen later in huis.

Dus het lijkt mij wijsheid om hier alvast wat uit te zoeken, te noteren wat en waar het wegkomt, en dan naar één van deze zaken te gaan.
Meenemen in de voornoemde strandtas is een goede optie. In ieder geval er een handbagagestuk van maken. Succes.

bono
01-09-07, 13:12
Maar dat mag toch niet als je met Martinair vliegt????
Dan heb je alleen recht op een stuk handbagage of/en laptoptas.

Of ben ik nu weer eens in de bonen??

gr. Monique

Ta2 Gerrit
01-09-07, 13:36
En ook daarom vlieg ik dus niet met Martinair !

Sanneke
01-09-07, 18:04
Maar niemand heeft dus ervaring met het opsturen via fedex ofzo?? Dat lijkt me toch ook handig, niet?

Tinkerbell
01-09-07, 18:09
Maar niemand heeft dus ervaring met het opsturen via fedex ofzo?? Dat lijkt me toch ook handig, niet?

Misschien een rare vraag maar kun je het gewoon niet zelf opsturen?
Ik neem toch aan dat je zoiets in een doos koopt?

Wat let je om naar het postkantoor te gaan en het op te sturen naar jezelf of iemand uit de familie?

Met zo`n ding in een vliegtuig gaan zitten lijkt me ook niks.
Er zal maar iemand "bom" denken en hup je krijgt al bij voorhand een pak slaag :(

irenegos
02-09-07, 18:25
hallo, wij nemen ook regelmatig ,grote dingen mee naar huis .
maar als het past moet je het gewoon in je koffer doen.
en dan gaat het bij ons altijd goed.

Dennis the Menace
04-09-07, 12:36
Ik heb zelf ook wel eens schilderijen laten versturen met Fedex en dat was een drama. Ik moest de schilderijen zelf ophalen bij een depot op Schiphol en daar direct de invoerrechten en nog een gedeelte van de verzendkosten betalen. Het werd dus niet thuis afgeleverd. Ook werd er bij het verzenden niet vermeld dat je thuis ook nog kosten moest maken. In Nederland wisten ze te vertellen dat dat kwam doordat de spullen voor een gedeelte vervoerd waren met TNT i.p.v. met Fedex en TNT is duurder. Ik kon op mijn kop gaan staan, maar als ik mijn schilderijen wilde hebben moest ik echt die kosten maken.
Een andere keer zijn de schilderijen nooit aangekomen en tot op heden nog niet boven water. Gelukkig had ik de verzending wel laten verzekeren en heb ik mijn geld teruggekregen, maar het is een hoop gedoe en jammer dat je spullen niet krijgt.

Ik zal niet meer zo snel spullen laten verzenden. Het is een hoop gedoe, kost uiteindelijk een hoop geld en je moet maar afwachten of je je spullen krijgt.

De grote dingen die ik nu meeneem, neem ik mee als handbagage of in de koffer. United Airlines doet daar nooit moeilijk over. Nu gaan we voor het eerst weer met Martinair, dus ik ben benieuwd. Succes in ieder geval en een fijne vakantie.

Yvet
04-09-07, 13:16
Opsturen kost geld in Amerika.

Als je waarde boven de €45 is dan kost je dat in Nederland nog een keer geld.
TNT of Fed-Ex maakt geen drollie uit, boven dat bedrag betaal je invoerrechten over het totaalbedrag.

Soms (bij sommige spullen zoals schilderijen ed) is de ophaalplaats op Schiphol, vaker komt voor dat je de spullen aangeboden krijgt via het postkantoor waar je dan ook het openstaande bedrag moet betalen.
En soms is het aan huis en dan betaal je aan de persoon die het afleverd.

Angelina
26-03-11, 11:33
Stel dat je iets leuks ziet, wat veeeeeeeel te groot is voor in je koffer (maar bijv. wel onder de 200 dollar kost). Hoe neem je dat dan mee terug naar Nederland?
(ik heb bijvoorbeeld zulke leuke babyledikantjes gezien en andere (grote) babyspullen)

Ta2 Gerrit
26-03-11, 11:59
Dan bied je dat aan bij de airline als oddsize bagage, maar al naar gelang grootte en gewicht kan dat nog wel in de financiele papieren lopen.

Op de websites van de diverse airlines kun je vaak zien wat oversizes en overweight bagage kost.
Of anders opsturen. Daar zijn diverse opties, UPS, FEDEX, USPS of andere bedrijven (of particulieren) die regelmatig containers heen en weer sturen.

Angelina
26-03-11, 12:13
Oké, maar als je het dus inchecked als odd size bagage, moet je er wel 3x mee gaan sjouwen (met overstap) toch? En we hebben zelf al 4 kinderen bij ons en 2 oma's (waar je toch ook op moet letten) dus dat zou wel een hele grote belasting zijn (lees: daar trapt manlief nooit niet in ;))
Dus andere optie is opsturen. Ehm, hoe zou dat dan in zijn werk gaan? Enne, moet je dan nog invoerrechten betalen?
(sorry, heb er echt totaal geen verstand van)

Ta2 Gerrit
26-03-11, 12:52
OP de terugweg hoef je bij de overstap niet met je bagage te sjouwen, die gaat gewoon door.

Ja hoor, invoerrechten, BTW, de hele zooi moet je betalen, en het kromme is, ook nog over de transportkosten. Dus of het dan zo goedkoop is, is maar de vraag.

Maar als je iets echt graag wilt, en het is hier niet te koop, da moet je het gewoon doen.
Dat is tenminste onze insteek.

Opsturen doe je net als hier, gewoon aanbieden bij één van de genoemde bedrijven.
Op hun websites staan (net als hier bij TNT) de tarieven.

Angelina
26-03-11, 14:26
Hmm jammer hoor. Als ik het invul op de site van UPS dan kom ik voor een ledikant van 260 dollar uit op 407 euro met verzenden. Dat vind ik te duur worden. Zeker omdat ik ook nog beddengoed ed zou moeten aanschaffen (ivm afwijkende maten).

Het duurst is dan de UPS Worldwide Expedited a la 345 euro.

AlexFL
26-03-11, 19:46
Daarom kun je beter naar USPS kijken, de 'gewone' postdienst, als je daar dan voor de traagste levering kiest is het vast een stuk goedkoper.

Angelina
27-03-11, 15:46
Ik heb het inderdaad bij USPS ook ingevuld maar de maten zijn te groot om via hun te versturen. Jammer..........k verzin nog even verder.

Angelina
27-03-11, 18:36
Ik heb het geprobeerd na te kijken bij de site van Delta.
Wat ik er wel van begrijp (geloof ik) is dat het in elk geval een oversized en overweight pakket zal worden.
Zou iemand met me mee willen kijken wat het dan extra zou kosten?

Kost het dan 175 dollar/euro om het pakket in te checken?
Is dat dan met overstap (in Amerika) of moet je dan weer opnieuw betalen?
En dan moet je het in Nederland nog aangeven bij de douane neem ik aan.
Wat zou dat dan kosten?

A3
27-03-11, 19:39
Iets groots.......mhhhhhh...effe denken.....

.....:idea:..:

BODYBAG?

:mrgreen:

A3

Angelina
27-03-11, 20:19
@A3
Ehhhhh, ik hoop het niet!!!! :D

Vergat er inderdaad de maten nog bij te zetten
Shipping weight (pounds) : 79
Product in Inches (L x W x H):54.88 x 30.5 x 46.88
(gaat om een babyledikant)

Lin
27-03-11, 21:23
Naar deze informatie was ik ook op zoek om eventueel een autostoel + 2 stoelverhogers te versturen, maar ik denk dat het opsturen meer gaat kosten dan het in NL oplevert als we de autostoelen (die we in Florida moeten kopen) weer verkopen ;)

fitnessmouse
29-03-11, 10:21
Naar deze informatie was ik ook op zoek om eventueel een autostoel + 2 stoelverhogers te versturen, maar ik denk dat het opsturen meer gaat kosten dan het in NL oplevert als we de autostoelen (die we in Florida moeten kopen) weer verkopen ;)
Autostoelen kun je gewoon inchecken. BIj de meeste maatschappijen gratis.

Ebelix
29-03-11, 15:09
@Angelina;
Wat zijn de afmetingen van het ledikant als het in de verpakking zit? Dat is belangrijk om te weten als je het ledikant wil meenemen als luchtvracht. Het gewicht weet je al. Ik denk niet dat het ledikant uit 1 geheel bestaat en dat je het zelf moet monteren.

Verdere optie is om eens contact op te nemen met www.usa2ned.com. Zij hebben met grote regelmaat containers naar Nederland en wellicht kan je het ledikant met hun meesturen.

Succes.

Goldrush
11-05-11, 02:17
Hoi forumgangers,

Over een paar maanden gaan we naar Florida en nu wilde ik voor mijn dochter wat speelgoed kopen en laten verschepen naar Nederland (je kunt het hier helaas niet kopen)

Het gaat om een fisher-price powerwheels met de afmetingen 75*100*75 (cm) met een gewicht van ongeveer 35 kilo.

(http://www.fisher-price.com/us/powerwheels/product.aspx?pid=45896)

Nu heb ik de grote aanbieders (TNT,UPS,DHL,FedEX) om offertes gevraagd maar tot nu toe heb ik bizar hoge bedragen (>E3000 airfreight) te horen gehad.

Een kennis van mij vertelde me over zogenaamde groupage verscheping, waarbij een (min of meer) openbare container per zee vervoerd wordt en iedereen zijn spullen zelf moet aanbieden en ophalen. Dit lijkt mij een optie, maar dan moet je nog wel een bedrijf vinden die dit in Florida aanbiedt en toevallig naar Rotterdam vaart.

Heeft een van jullie misschien ervaring of een goed idee?

vondutchga
12-05-11, 18:41
ik weet eigenlijk niet zoveel vanaf hier naar Nederland maar ik zelf heb een kinder box meegenomen uit Nederland, Delta wilde alleen dat ik het even liet "wrappen" en toen zo het vrachtruim in nooit een cent extra voor betaald.