PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Yvet: 26 april t/m 25 mei 2008



Yvet
28-08-07, 14:36
Dat we volgend jaar weer naar Orlando zouden gaan stond al vast toen we nog zelf in Orlando waren.
We hebben afgelopen Mei al annual passes (vouchers) gekocht voor Disney en die gaan we in Mei 2008 voor het eerst activeren.
** de planning is om ook in December 2008 en in Mei 2009 te gaan.

We hebben nu een voor ons geweldige reisplanning gemaakt. We hebben het zo kunnen regelen dat we heerlijk 4 weken er tussen uit knijpen.

Heel globaal ziet ons schema er als volgt uit:
26 April vertrek met United (via IAD) naar Orlando.
26 April t/m 3 Mei verblijf aan de oostkust (wrs Cocoa Beach).

3 Mei t/m 10 Mei Disney cruise Western Carribean.

10 Mei t/m 25 Mei verblijf in Orlando (weer in een villa).
24 Mei terugreis met United (via IAD).
25 Mei aankomst in Amsterdam.


Tuurlijk moet de echte invulling nog gaan plaatsvinden, wat gaan we precies doen aan de oostkust.
We komen aan op de 26-ste en er staat nu een lancering gepland voor de 24-ste. Wij hopen dus dat deze in ieder geval uitgesteld wordt, zodat de lancering ergens op of na de 27-ste zal zijn, dat zou echt mega mega mega gaaf zijn, het is Emiel's wens om daar een keer bij te zijn en helaas konden we niet regelen dat we de 23-ste al weg konden gaan dus nu maar hopen dat de NASA engeltjes ons gunstig gezind zijn.

Ons verlanglijstje is in ieder geval: 1 dagje shoppen, Kennedy Space Center (waar we ook annual passes voor gaan kopen), Astronaut Hall of Fame, Merrit Island en Sea World (ook daar zullen we een annual pas voor aanschaffen).
** de rest is nog niet duidelijk, dus tips zijn welkom.

De cruise ligt vast, geboekt bij Dreamsunlimited, die hadden voor ons op dat moment, de beste prijs en daarnaast ook nog eens de hoogste on-board credits (een kadobedrag te besteden op het schip).
We twijfelen heel erg aan wat te doen, excursies via Disney of zelf.....
Daar moeten we ons dus nog zeker in gaan verdiepen.

De laatste 2 weken in Orlando is een beetje zoals altijd, veel Disney heel veel Disney. Een dagje Sea World, Shoppen, heel veel shoppen.
En de rest wordt lekker luieren bij de villa.

Als er wat meer vast te zeggen is over hoe de planning (van dag tot dag) er uit gaat zien zal ik een update plaatsen.
Ik houd ook een weblog bij van de planning en uiteraard een reisverslag.
Zie link hieronder.

reneefrankrijk
28-08-07, 14:59
Nou ik ben in elk geval jaloers, 4 weken, wow!
Wij gaan in februari 2008 en 3 weken Orlando. Wij hebben ook een villa en gaan alle parken lekker uitgebreid doen. We zijn allemaal al door Florida getrokken en met 5 personen zijn hotels ons iets te prijzig (steeds 2 kamers).
Wij gaan ook naar Kennedy, maar ook naar St. Augustine, ik ben er ooit (1986) eens geweest en het is best de moeite waard.
Wij vonden trouwens allemaal Busch Gardens het leukste park dus dat zijn mijn tips: Busch Gardens en St. Augustine.

Yvet
28-08-07, 15:16
Dit wordt onze 5e x samen dat we gaan (Emiel is er al 1x meer geweest) en op de één of andere manier trekt Bush Gardens mij totaal niet.
De kans dat we daarheen zullen gaan is erg klein gezien dat Emiel het ook niet trekt.

Maar st. Augustine staat op ons lijstje om eens goed te gaan kijken of we daarheen kunnen gaan.

Bedankt voor de tips.

bono
28-08-07, 21:29
Hoi,

Ik zou je graag tips willen geven maar dan moet je nog even wachten, we gaan pas eind november en dan gaan we inderdaad ook naar St. Augustine, Daytona Beach, Orlando (natuurlijk), Fort Lauderdale en Clearwater.
Dus als je nog vragen hebt over die dan zal ik die natuurlijk beantwoorden voor je........................als we terug zijn.

Gr. Monique