PDA

Bekijk Volledige Versie : Visa Waiver (groene formulier I-94)



Danny
23-12-04, 10:59
Schiet me net te binnen.....Toen ik afgelopen zaterdag via Detroit naar Nederland terugvloog viel mij op dat mijn Visa-waiver niet in Tampa uit mijn paspoort was gehaald......niets bijzonders op zich want dit zou normaliter in Detroit moeten gebeuren (daar verlaat je het land immers).

Tot mijn verbazing stond daar dus geen beamte bij de gate om dat ding uit je paspoort te halen.....dus, eigenwijs als ik ben 8) :lol: ,...toch maar even langs de purser gelopen om te vragen waar ik dat ding dan kon afgeven.

Schrikt die man zich helemaal kapot :!: Belt meteen met de imigratiedienst en voordat ik het wist stond er een beamte bij het vliegtuig om dat ding uit mijn paspoort te halen. Werd meteen even omgeroepen of er passagiers in het vliegtuig zaten die nog een visa in zijn/haar paspoort had zitten. Ha fijn, ik was gelukkig niet de enige. #-o

Toch nog even gevraagd wat nu de gevolgen zouden kunnen zijn voor het niet inleveren van de visa-waiver....Volgens de imigratiebeamte kom je dan volgende keer gewoon het land niet meer in. Volgens hun systeem heb je namelijk het land niet via officiele kanalen verlaten en heb je dus illigaal het land verlaten :shock:

Wat zijn jullie ervaringen hiermee :?: Het lijkt mij dat ze niet zomaar kunnen stellen dat je illigaal het land hebt verlaten of probeert binnen te komen. Of wel soms :?:

Ebelix
23-12-04, 13:08
Uit andere verhalen op een ander forum en binnen een discussiegroep zijn de gevolgen nihil. Het kaartje bij je volgende bezoek bij je hebben voor het geval ze ernaar vragen. In bijna alle gevallen kraait er niemand meer naar.

Danny
23-12-04, 15:56
Thanks :!:

Weet je toevallig ook hoe dat zit als je strakjes weer met je vingerafdruk het land moet verlaten? Waarschijnlijk zal dit hetzelfde zijn....

Ebelix
23-12-04, 16:27
Daar heb ik nog niets van vernomen. :shock: Welk gerucht heb jij daar over gehoord :?:

Ta2 Gerrit
23-12-04, 18:28
:?: Vraagje voor Danny; ik dacht dat dat verhaal met foto en vingerafdruk maken bij binnenkomst al bezig was. Is dat bij jou niet gebeurt ?

Daniel
23-12-04, 21:02
In principe is het de taak van het airline personeel om de kaart te verwijderen uit je paspoort. Het kan natuurlijk voorkomen dat ze dat een keer vergeten. Het is in iig verstandig om het zelf ook in de gaten te houden (net als Danny), dan kun je nooit in de problemen komen!

Danny
24-12-04, 10:23
De vingerafdrukken en de foto zijn inderdaad genomen toen ik het land binnenkwam. Bij Northwest Airlines vertelde ze (via de demofilm aan boord), dat, als je het land verlaat, en de apparaten bij vertrek aanwezig zijn, je wederom je vingerafdrukken moet scannen.

Vond het zelf een beetje vreemd maar volgens de purser was dit systeem nog niet overal operationeel maar dat zal het wel in de loop van 2005 het geval zijn.

Zie deze tekst op de website van Northwest Airlines
The US-VISIT Entry process was implemented in 2004 as part of the immigration process upon arrival in the U.S. The Exit process uses kiosks in airport terminals to register visitors upon their departure from the U.S. The Exit process will be rolled out to airports in phases throughout 2004 and 2005. Prior to boarding an aircraft, visitors must stop and "check out" at one of the identified US-VISIT Exit kiosks located throughout the terminal (behind Security checkpoints). The Exit process is mandatory when departing from airports that have the exit kiosks installed.

For further information, please visit: http://www.dhs.gov/dhspublic/interapp/content_multi_image/content_multi_image_0006.xml

Daniel
24-12-04, 11:11
Laten we hopen dat dit het begin is van het einde van de immigration formulieren. Als ze nl. alles al hebben staan in de computer en ze kunnen je identificeren aan de hand van je vingerafdruk, dan zijn die formulieren wellicht overbodig. En als je dus moet "uitchecken" bij het verlaten van Amerika middels je vingerafdruk dan kun je ook niet meer per ongeluk illegaal in het land "verblijven"... We zullen wel zien hoe het loopt...

Danny
24-12-04, 11:22
Laten we het hopen. Vooralsnog kan ik het nog nergens uithalen. Ik vermoed zelf dat ze dat wel zullen behouden. Op het formulier staat immers ook vermeld waar je verblijft, en de welbekende vragenlijst die je het beste allemaal met "nee" kunt beantwoorden. :wink:

De vingerafdrukken zijn meer om op korte termijn te bezien of je crimineel bent of niet. Als je het land uitgaat is het natuurlijk ook een beter controle middel. Mocht jij iets in de VS hebben uitgespookt en in aanraking bent gekomen met Justitie, kunnen ze meteen zien bij vertrek of je nog openstaande zaken hebt of niet......hoe bedoel je "Big Brother is watching you" 8)

Gino
07-01-05, 17:28
Prior to boarding an aircraft, visitors must stop and "check out" at one of the identified US-VISIT Exit kiosks located throughout the terminal (behind Security checkpoints). The Exit process is mandatory when departing from airports that have the exit kiosks installed.]

En nu maar hopen dat ze het goed aangeven,... ben bang dat er veel mensen hiermee de mist in gaan (ouderen, niet engels/spaans sprekende etc.) Stond niet lang geleden op Schiphol en daar hadden Nederlanders al moeite met een e-ticket terwijl het in het Nederlands beschreven stond. :?

Gino
07-01-05, 17:52
:!: Even voor de duidelijkheid: Mocht je er in Nederland achterkomen dat je je I94-W nog steeds in bezit hebt lees dan dit stukje van de Amerikaanse Ambassade in Den Haag:



I just returned from the United States and discovered that I did not turn in my I-94W Departure Record (usually a green form stapled inside the passport) before departure. What should I do?

If you returned home with your U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide the BCIS sufficient information so we can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.

If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, the USCIS may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.

To validate departure, the USCIS will consider a variety of information, including, but not limited to:

*
Original boarding passes you used to depart the United States
*
Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.), and
*
Photocopies of other supporting evidence, such as:
o
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States
o
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States
o
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States
o
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States

Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.

You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. The USCIS cannot return original materials after processing. To help us understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:

ACS - INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are we able to make the necessary corrections to USCIS records to prevent inconvenience to you in the future. (Rev. IN02-39)

If you are traveling back to the U.S. soon, and are concerned that a mailed I-94 will arrive too late and present a problem at the port of entry, take the I-94 with you, and turn it in to the Immigration officer upon arrival with proof of when you left the US.

Danny
07-01-05, 18:04
Wordt er stil van........ :-$
Goed gezien Gino. :roll:

Deze informatie is toch wel errug belangrijk. Alhoewel het heel formeel is kan een beamte zich er dus wel aan houden. Voorkomen is beter dan genezen in dat geval.

Misschien kan Daniel dit op één of andere manier goed onder de aandacht brengen onder het FAQ.

Daniel
07-01-05, 18:26
Misschien kan Daniel dit op één of andere manier goed onder de aandacht brengen onder het FAQ.
Maak je geen zorgen: uiteraard komt dit ook in de FAQ!

FrankS
07-02-05, 00:06
Ik heb het een jaar of 4 geleden meegemaakt; kaartje zat nog in het paspoort, zelf er uit gehaald en in een lade gegooid. Nooit meer iets van vernomen en sinds die tijd toch wel eenkeer of 5 de USA in- en uit geweest.

Maureen
01-05-05, 10:37
Ik ga voor het eerst naar Amerika en ik heb vernomen van het reisbureau dat je als Nederlander geen visum nodig heb voor Amerika!
Maar nu lees ik op dit forum allemaal andere verhalen, ook over digitale foto's en vingerafsrukken die ze van je maken (dit was in 2004 geschreven zag ik), is dat nog steeds zo??
Wij hebben allebei wel zo'n digitaal leesbaar paspoort die na (ik geloof 1996) zijn uitgegeven.


Groetjes,Maureen.

Njit
01-05-05, 11:30
Je krijgt een tijdelijk visum uitgereikt in het vliegtuig (groen papiertje). Deze wordt bij binnenkomst in de USA in je paspoort geniet en dien je weer in te leveren als je het land verlaat.

Er worden inderdaad 2 vingerafdrukken en een foto van je gemaakt bij binnenkomst (allemaal electronisch). Is verder niet eng ofzo..

Eric
01-05-05, 12:19
Je kunt het allemaal opzoeken maar in het kort is het dit;
Nederland heeft met Amerika een overeen komst dat het meedoet aan het Visum Waiver program. Als je een geldig NEDERLANDS paspoort hebt, wat geldig is tot datum terugreis, moet je in het vliegtuig een Visum Waiver Card (groen) invullen die je daar aan de Immigration officer overhandigd.
Hij haalt je paspoort , was machine readeble moet zijn, maar dat zijn alle Nederlandse paspoorten, door een machine, bekijkt de ingevulde formulieren ( je krijgt er nog een voor de douane), kijkt of je paspoortfoto goed lijkt, neemt dan twee vingerafdrukken en een fototje met een webcam, vraagt wat je komt doen, en voila, je bent in het beloofde land.
Lijkt allemaal erger dan het is, maar zorg wel, dat je het formulier met zwarte pen (meenemen !!) en zonder doorhalingen invult en ondertekend, anders moet je weer achteraan in de lange rij aansluiten.
Succes, Eric

Maureen
01-05-05, 14:05
Dus zoals ik begrijp valt het allemaal wel mee, omdat ik las dat ze zo streng zijn met de controles dat je 1,5 uur in de rij moet staan wachten bij de douane?(Da's fijn met een kind van 2,5 jaar na 9,5 uur vliegen)haha!!!
Maar ja als het niet anders is dan wordt het gewoon wachten, toch?

Groetjes,Maureen.

Maureen
01-05-05, 14:06
Bedankt voor de tip van de ZWARTE PEN!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,Maureen.

Njit
01-05-05, 14:39
waar staat dat van die ZWARTE pen? Maakt volgens mij niet zoveel uit zolang het maar in blokletters en volledig is ingevuld. Kan me voorstellen dat je het niet met rode letters in mag vullen maar blauw moet volgens mij ook gewoon kunnen...

SpaceAce
01-05-05, 14:52
Hehe, idd. De mijne was met blauw ingevuld en zelfs een paar dingen doorgestreept. Niets aan het handje (maar misschien waren ze in een goede bui ofzo?)

Michael66
01-05-05, 16:04
Wij hebben allebei wel zo'n digitaal leesbaar paspoort die na (ik geloof 1996) zijn uitgegeven.

Maureen, let oop!! Je schrijft dat jullie ALLEBEI een optisch leesbaar paspoort hebben. En je kind dan? Sinds oktober 2004 is het voor ALLE reizigers verplicht een optisch leesbaar document te hebben om gebruik te kunnen maken van het Visum Waiver Program. Als je kind is bijgeschreven in juliie paspoort is dat GEEN optisch leesbaar document voor je kind. Dus als je kind nog geen eigen paspoort heeft, ga dan als de wiedeweerga naar het stadhuis om dat aan te schaffen!!

Zie ook de info op de diverse touroperators.

Netvacations.nl heeft bijvoorbeeld de volgende teksten op hun site staan:


WIJZIGING VISUMVOORWAARDEN VS

Naar aanleiding van de laatste wijziging betreffende de verplichte reisdocumenten en met name het gewijzigde visum-programma voor de Verenigde Staten (Visa Waiver Programme) willen wij u graag nader informeren over deze wijzigingen welke per 1 oktober 2003 zouden ingaan. De Amerikaanse regering heeft besloten de wijzigingen pas op 26 oktober 2004 door te voeren. Voor houders van een Belgisch paspoort is deze wijziging overigens per 15 mei 2003 van kracht geworden!

Bovendien zijn de voorwaarden voor een "transit" in de Verenigde Staten naar landen buiten de Verenigde Staten gewijzigd per 2 augustus 2003.
Hieronder vindt u tevens informatie over deze belangrijke wijzigingen.

en:


Vanaf 26 oktober 2004 kunnen kinderen en baby's niet langer zomaar meereizen op het paspoort van hun ouders.

Dit betekent dat elke reiziger een eigen paspoort dient te bezitten, een zogenaamd MRP-paspoort (zie hierboven). De reden hiervan is dat de gegevens in het paspoort in de "Machine Readable Zone" niet voor in het paspoort vermelde kinderen en baby's zijn opgenomen.
Bij oude paspoorten geldt dus vanaf 1 oktober 2003 dat een visum voor elke reiziger verplicht is. Visa kunnen worden aangevraagd bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.

Njit
01-05-05, 16:12
Goede tip!.. hier kwam iemand op het Orlando Forum ook op het laatste moment achter. Moest toen allerlei zaken gaan regelen...

Maureen
01-05-05, 16:42
Hallo,

Bedankt voor de tip, maar dat van mijn zoontje wist ik al, dat hadden ze mij bij het reisbureau al verteld!
Ik ga deze week voor hem een paspoort laten maken!
Maar wel lullig als je dat inderdaad niet weet en je staat daar!

Groetjes,Maureen.

Michael66
01-05-05, 18:57
Gelukkig lichten de meeste reisbureaus en touroperators je goed voor over de benodigde papieren. Maar je zult maar net die ene medewerker hebben gehad die net dat beetje info vergeet .....

Mijn zoon van 5 vond het overigens fantastisch dat hij een eigen paspoort heeft gekregen. Eerst naar de fotograaf, dan naar de gemeente en dan pas twee weken later het resultaat op kunnen halen .... dompertje. Maar inmiddels is hij de zéér trotse bezitter van een paspoort (zonder handtekening, want hij is pas net aan het leren om te schrijven).

knaapje
01-05-05, 20:05
Maureen
Hier:
http://www.customs.ustreas.gov/xp/cgov/travel/vacation/sample_declaration_form.xml
en hier:
http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/vwp/sample_i94w.ctt/i94w_front.jpg
vind je voorbeelden van de 2 formulieren die je in het vliegtuig moet invullen met de instructies. Kan je vast oefenen, als voorpret. Niets over een zwarte pen gezien

Goede reis
Knaapje

Njit
01-05-05, 21:35
Mooie voorbeelden..Deze mag naar mijn mening wel richting FAQ.. Scheelt toch altijd als je zoiets al een keertje gezien hebt...

Maureen
01-05-05, 22:15
Dat over "de zwarte pen" staat in het berichtje dat Eric gestuurd had, dat het formulier met een zwarte pen en zonder doorhalingen ingevuld moet worden!
Maar blauw moet dus ook lukken(haha)!!!!!!!!!!!
Ik zal even de formulieren gaan bekijken, bedankt voor de link!

Groetjes,Maureen.

Eric
01-05-05, 23:40
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het met een zwarte pen en zonder doorhalingen moet, en heb het sindsdien altijd trouw op die manier gedaan. maar ik neem aan, dat de meeste beambten er geen punt van maken, als je er tenminste geen puinhoop van maakt, en dat van die zwarte pen kan ik inderdaad nergens terugvinden.
Ik heb wel nog een tip voor reizigers die geen hotel op voorhand hebben geboekt: op het formulier moet je adrtes in de VS invullen, gewoon Holiday Inn invullen, dat zit overal wel, en ze controleren nooit of je echt hebt geboekt.
Eric

petra
05-05-05, 22:12
He Knaapje,

Wat later, maar reuze bedankt voor die links met de formulieren....kan ik blijven oefenen, bij mij gaat het altijd fout met invullen, meestal moeten we terug, aaargh, mijn schuld, maar nu komt het helemaal goed, dank zij jou!!!! Hartstikke bedankt.......

mellie
06-05-05, 03:47
Ik heb dat formuliertje 2 maanden geleden nog moeten invullen. Ik had 'n blauwe pen en doorhalingen. Geen enkel probleem mee gehad. Ik heb er hier thuis nog ergens een liggen. Kopen :wink:

Daniel
23-05-05, 12:39
Even voor de duidelijkheid (wist zelf ook niet precies hoe het zat): ik las net het volgende stukje op de website van de Amerikaanse Ambassade:


Is it true all Dutch citizens will need a visa after October 26, 2005? NO!

The October 26, 2005 deadline affects only the issuance of new passports by Visa Waiver Program (VWP) countries. Any passport issued by VWP countries, after October 26, 2005 must have a biometric component in order to be accepted for visa-free travel to the U.S.

Machine-readable passports issued by VWP countries before the deadline will still be accepted for visa-free travel to the U.S. until they expire. However, citizens of countries who are unable to meet the deadline will need visas if their passports are issued after the deadline.

Dit houdt dus in dat een ieder nog zonder visum Amerika binnen kan zolang zijn paspoort nog geldig is. Verloopt je paspoort tussen oktober 2005 en het moment waarop NL het biometrisch paspoort invoert, dan is het wellicht verstandig om nu al je paspoort te vervangen zodat je iig de komende tijd zonder visum Amerika binnen kan!

Michael66
23-05-05, 20:38
De Nederlandse regering heeft aangegeven dat ze "verwachten" het biometrische paspoort in te kunnen voeren in de zomer van 2006. Gezien de ervaringen met de niet al te voortvarende Nederlandse overheid zou ik als te paspoort ergens tussen eind oktober 2005 en begin 2007 verloopt voor de zekerheid toch maar zorgen dat je je paspoort vervangt door een exemplaar afgegeven voor 25 oktober 2005. Of je moet tussentijds Belg willen worden ...

karen
01-06-05, 19:06
Wij hebben voor onze reis van as 20 juli een nieuw paspoort (ook vor de kids ) aangevraagd, nu hoorde ik laatst geruchten over dat je ook een visum moet heebn ???? Wie weet hier meer van ?? Grrag (heel graag ) antwoord !!! Groetjes en alvast bedankt voor je reactie !!!

Michael66
01-06-05, 20:37
Niks veranderd. Visum-waiver-programma is er nog steeds: in het vliegtuig krijg je wat formulieren die je moet invullen en met je paspoort overhandigen bij de douane in de VS.

Geen paniek dus. :o

Ta2 Gerrit
01-06-05, 22:26
Op de nieuwe pagina van Teo (http://www.americanvac.nl/) staat een nieuwsbrief met een duidelijke verhandeling over dit en diverse andere veelgevraagde onderwerpen.
Is wel weer een beetje reclame, maar met zeer nuttige info, en daar zijn we hier toch voor :)

mapsit
16-06-05, 11:15
nog maar eens een berichtje



Amerikaanse eis Europese chip-paspoorten uitgesteld


Den Haag, 13.17 uur - De Verenigde Staten zullen de lidstaten van de Europese Unie uitstel geven voor de invoering van speciale paspoorten met microchips, waarin vingerafdrukken en scans van de iris van het oog zijn opgenomen. Dat heeft de Amerikaanse minister van Justitie Gonzales vandaag meegedeeld in een gesprek met diverse Europese media.

Nadere details zal Gonzales bekendmaken tijdens een top van justitieministers van de G8 in het Britse Sheffield. Oorspronkelijk moesten de speciale paspoorten al worden ingevoerd vanaf oktober dit jaar. "Maar we hebben nu een overeenkomst met de EU, waarin we alle lidstaten meer tijd geven om de nieuwe paspoorten in te voeren", zei Gonzales.

De VS dringt aan op speciale paspoorten in de strijd tegen terrorisme. Oude paspoorten blijven geldig tot hun vervaldatum, maar nieuwe reisdocumenten moeten wel aan de Amerikaanse eisen voldoen. Vanmiddag wordt duidelijk vanaf welke datum die nieuwe paspoorten er moeten komen. (anp)

Eric
16-06-05, 11:32
Ja, ik had het bericht ook al gelezen op het andere forum, maar het is goed om het ook hier nog eens te herhalen.
een hele opluchting voor die mensen, wiens paspoort na oktober verloopt, ze kunnen rustig een nieuwe nemen, ofschoon het nu wel handig is, als je niet direct weg moet, om te wachten of de nieuwe misschien volgend jaar al uitkomen.
Eric

Michael66
16-06-05, 16:55
Bericht in de Metro van vandaag:


Vingerafdruk en scan nog niet in paspoort

De Verenigde Staten zullen de lidstaten van de Europese Unie uitstel geven voor de invoering van speciale paspoorten met microchips, waarin vingerafdrukken en scans van de iris van het oog zijn opgenomen. Dat heeft de Amerikaanse minister van Justitie Gonzales gisteren meegedeeld. Nadere details zal Gonzales bekendmaken tijdens een top van justitieministers van de G8 in het Britse Sheffield. Oorspronkelijk moesten de speciale paspoorten al worden ingevoerd vanaf oktober dit jaar. "Maar we hebben nu een overeenkomst met de EU, waarin we alle lidstaten meer tijd geven."

judje
16-09-05, 16:44
Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:

Njit
16-09-05, 16:55
Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:

Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..

judje
16-09-05, 17:17
Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:

Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..

Mijn vriend heeft hem wel nodig,ivm een strafblad.

Njit
16-09-05, 18:20
Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:

Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..

Mijn vriend heeft hem wel nodig,ivm een strafblad.

In dat geval: http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vraagt_u_een_visum_aan.html

Zou er wel op tijd mee beginnen...

judje
16-09-05, 19:08
Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

Njit
16-09-05, 19:27
Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

Mjah.. je moet hem toch in het engels invullen.. Dus aan een nederlands formulier heb je weinig..

judje
16-09-05, 20:06
Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

Mjah.. je moet hem toch in het engels invullen.. Dus aan een nederlands formulier heb je weinig..

Balen! :?
Dan maar iemand zoeken die wat engels kan :lol:
Heb al kontakt gehad met viceversa,die wilden wel helpen.

Ta2 Gerrit
16-09-05, 21:56
Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

Ik zou er zeker niet te lang meer mee wachten, het is een rampendal.
Je moet een schat aan info invullen, 90 euri´s doneren en dan is het nog volstrekte willekeur en bij pech krijg je nog een stapel in te vullen papieren linea recta retour met de meest waanzinnige vragen.
Let vooral op dat de ingestuurde pasfoto exact aan de gevraagde maten voldoet, anders nada visum.

Wij hebben dit 2 jaar geleden voor een kennis moeizaam geprobeerd en het op een gegeven moment maar opgegeven.
3 maand voor vertrek begonnen en uiteindelijk zou hij moeten verschijnen bij het consulaat, op onze vertrekdatum !!
Hij heeft de gok (op advies van een marechaussee) maar genomen en netjes overal "nee" ingevuld op de waiver (GEEN ADVIES VAN MIJ !!) en zich voorbereidt op een zeer kort (airport)verblijf in de US.
Maar hij mocht gewoon lekker op vakantie en heeft geen problemen gehad.
Zijn veroordeling/strafblad was overigens voor 1x rijden onder invloed, geen halszaak, maar toch verkeerd.

judje
16-09-05, 21:58
Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

Ik zou er zeker niet te lang meer mee wachten, het is een rampendal.
Je moet een schat aan info invullen, 90 euri´s doneren en dan is het nog volstrekte willekeur en bij pech krijg je nog een stapel in te vullen papieren linea recta retour met de meest waanzinnige vragen.
Let vooral op dat de ingestuurde pasfoto exact aan de gevraagde maten voldoet, anders nada visum.

Wij hebben dit 2 jaar geleden voor een kennis moeizaam geprobeerd en het op een gegeven moment maar opgegeven.
3 maand voor vertrek begonnen en uiteindelijk zou hij moeten verschijnen bij het consulaat, op onze vertrekdatum !!
Hij heeft de gok (op advies van een marechaussee) maar genomen en netjes overal "nee" ingevuld op de waiver (GEEN ADVIES VAN MIJ !!) en zich voorbereidt op een zeer kort (airport)verblijf in de US. Maar hij mocht gewoon lekker op vakantie en heeft geen problemen gehad.
Zijn veroordeling/strafblad was overigens voor 1x rijden onder invloed, geen halszaak, maar toch verkeerd.

Wij hebben het twee jaar geleden ook al geprobeert zonder succes.
Dit is ook geen grote strafzaak geweest,een vechtpartijtje maar toch een visum nodig.Het is gewoon echt jammer,anders hadden we allang eens in usa geweest.

Ronaldo
19-09-05, 16:37
Hoi,

Ik ga met een vriend op 17 oktober naar Florida voor een Fly & Drive. Hij is echter twee jaar geleden al naar California geweest voor een soortgelijke rondreis. Bij het vertrek naar NL heeft hij dat groene strookje van zijn Visa waiver uit het paspoort niet ingeleverd, want er werd nergens om gevraagd en hij wist verder van niets.

Hij heeft het echter inmiddels weggegooid, wat toevallig vorige week ter sprake kwam. Dat betekent dus dat zijn vertrek niet goed geregistreerd is.

Volgens usembassey.nl ( http://www.usembassy.nl/i-94_dutch.html ) kan dat een probleem opleveren bij het opnieuw binnengaan van de USA. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Er staan wel tips hoe je het kan oplossen, maar ik ben bang dat het niet zoveel zin heeft, want wij vertrekken over minder dan een maand...

Alvast bedankt voor de tips!

Eric
19-09-05, 16:46
Heeft je vriend toevallig nog iets waarmee hij kan bewijzen, dat hij toen de VS heeft verlaten? Misschien zijn ticket bewaart (dagboek) of zo?
Of anders lijkt het me een prima idee om iets mee te nemen waarmee hij kan bewijzen, dat hij in de tussenliggende periode in Nederland is geweest, hoe officieëler hoe beter.
Het is zeer onwaarschijlijk dat hij nog in het systeem zit in de VS, maar voorkomen is beter dan genezen, maar ik weet meer mensen die het ooit vergeten zijn, en die hebben ook nooit problemen gehad.
Succes, Eric

Njit
19-09-05, 16:49
Bij het vertrek naar NL heeft hij dat groene strookje van zijn Visa waiver uit het paspoort niet ingeleverd, want er werd nergens om gevraagd en hij wist verder van niets.

Dat groene strookje mag je er ook gewoon uithalen hoor. Het gaat echt om het Visa Waiver Departure Record (vierkant stuk papier)

Zie:
http://img203.imageshack.us/img203/4664/i94wfront6xn.th.jpg (http://img203.imageshack.us/my.php?image=i94wfront6xn.jpg)
(klikbaar)

Zoals je ziet bestaat het papiertje uit 2 delen. Waarschijnlijk had hij het onderste stukje waar 'See Other side -- Staple here' op staat er nog in zitten.
Dit heeft geen enkele waarde..

Mocht hij toch nog het stuk waar 'Departure Number' op staat in z'n paspoort in z'n bezit gehad hebben dan heeft hij idd een probleem. Binnen een maand ga je dat niet meer op de officiele manier redden...

Ronaldo
19-09-05, 17:00
Of het om het strookje gaat, of het vierkante gedeelte weet ik zo niet, dat moet ik aan hem vragen. Stom dat het nu pas ter sprake komt, want de reis is in mei al gepland, genoeg tijd om het op te lossen...

Njit
19-09-05, 17:03
Of het om het strookje gaat, of het vierkante gedeelte weet ik zo niet, dat moet ik aan hem vragen.

Als hij het een strookje noemde dan zal het wel goed zitten :)

Marcel
19-09-05, 20:30
Ik had de departure kaart een keer bij me toen ik terugkeerde
naar Nederland. Heb aan het consulaat gevraagd wat ik er mee
aan moest en werd geadviseerd om het toch op te sturen.
Bij mijn volgende bezoek kreeg ik wel een stempel met "paroled"
erop dus het wordt wel bijgehouden lijkt me.

Ronaldo
19-09-05, 22:04
Nou, ik heb het nagevraagd (en voorbeeldplaatje laten zien)... het was toch niet het kleine strookje, maar de departure card waarschijnlijk....

Zoals gezegd heeft hij het inmiddels weggegooid. Dat wordt dus spannend volgende maand bij de Amerikaanse douane.

Michael66
19-09-05, 22:18
Wel spannend, maar niet echt vervelend. Als extra zekerheid raad ik je aan een salarisstrook van de afgelopen maand mee te nemen, kun je mee aantonen in NL aan het werk geweest te zijn.
Alleen als je de afgelopen tijd werkloos bent geweest kun je een probleem hebben, ze laten niet graag werklozen toe tot de "greatest economy of the world". Dan toch maar even je tot de ambassade wenden, helaas.

Jasmino
19-09-05, 22:20
Volgens mij kun je dan beter een salarisstrook meenemen van de eerste maand die volgde op de terugreis naar Nederland vorige keer. Dan bewijs je dat je wel teruggekomen bent. De vorige maand bewijst nog niet dat je toen ook daadwerkelijk bent teruggekeerd.

Michael66
19-09-05, 22:23
Beide is nog beter. Als er gegevens missen, is het belangrijk om zowel begin als einde te kunnen bewijzen. En een paar papiertjes meenemen kost weinig ruimte.

Marcel2208
06-03-06, 13:24
Hallo iedereen,

ik heb een algemeen visa-vraagje.

Paar jaar geleden was ik in Amerika en customs heeft toen niet dat groene papiertje uit m'n paspoort gehaald. Hier bedoel ik mee dat groene entry visa papiertje waarop een datum staat tot wanneer je in de US mag blijven. De douane dient dat eruit te halen wanneer je de US weer verlaat. Er staat specifiek op: 'retain tihs permit in your possession; you must surrender it when you leave the US. failure to do so may delay your entry into the US in the future'

Nu ga ik in mei weer naar Amerika en dit keer Florida voor drie weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik probeer al enige tijd contact op te nemen met de ambassade maar daar kom je of niet doorheen of je moet enorm veel geld betalen om ze aan de lijn te krijgen.

Ik zit eraan te denken om gewoon zelf dat papiertje eruit te halen en ik zie wel als ik aankom daar.. echter, ik weet uit ervaring dat de douane in amerika altijd irritant vervelend zijn..

maar goed, lang verhaal, korte vraag: wat raden jullie mij aan te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!

Marcel

Njit
06-03-06, 14:18
Ik zit eraan te denken om gewoon zelf dat papiertje eruit te halen en ik zie wel als ik aankom daar.. echter, ik weet uit ervaring dat de douane in amerika altijd irritant vervelend zijn..

Eruit halen heeft geen zin. De kans bestaat dat er staat geregistreerd dat je het land niet verlaten hebt.
Zie hier een heel uitgebreid antwoord: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2803 (en een boel humor over kromme vertalingen :) )

Eric
06-03-06, 23:31
Ook jij doet mee aan de spraakverwarring, het groene papiertje (visa waiver) is voor de Immigrations, de douane (die dus pas later is) kijkt alleen of je geen verboden artikelen bij je hebt.
De immigrations officer is degene die beoordeelt of je wel of niet het land binnen mag.
Het overblijvende deel wordt trouwens op de terugweg als het goed is door de airline ingenomen.
Ik heb het een aantal keren bij de hand gehad dat dit niet was gebeurd en als je het gewoon zegt is het normalerwijze geen probleem
Eric

Dutch
07-03-06, 00:54
Hetzelfde is bij ons in 2004 ook gebeurd. We hebben er tot nog toe geen actie op ondernomen, want vorig jaar zijn we niet naar de states geweest.
Hou ons in ieder geval op de hoogte van wat je gaat doen, en hoe dat het afgelopen is, want als we mochten besluiten weer te gaan, zal dat pas medio augustus zijn.

Ta2 Gerrit
07-03-06, 02:24
Gewoon tegen dat iritant vervelende mannetje zeggen dat je geen reet met hem te maken hebt en jou gewoon moet doorlaten :evil:

Hoeveel ervaring heb je als je "een paar jaar geleden" niet in de gaten hebt dat je waiverslip niet ingenomen wordt. Deze mensen doen gewoon hun werk voor hun eigen en onze veiligheid en onze, zeer ruime, ervaring is dat ze dat zo goed en snel mogelijk doen als ze kunnen. En nagenoeg altijd op vriendelijke wijze. Ook bij mensen die hun papieren niet altijd goed invullen. Bij terugkomst in Nederland iriteer ik mij ook wel eens aan het feit dat er geen aparte "inwonersdoorgang" is en de soms (heel soms) laconieke, negatieve houding van onze marechaussee. Maar ook deze mensen doen hun werk en dat moet je respecteren.

Ik moest dat even kwijt, maar verder hoop ik dat alles goed verloopt en je een prima vakantie hebt, net als wij op dit moment 8)

Marcelg
07-03-06, 07:13
Hallo Marcel,
Ik denk dat het het verstandigste is om de kaart in NL achter te laten en niet mee te nemen, als je hem namelijk laat zien krijg je dus gewoon gezeur, als ze nu wat zeggen wat ik dus absoluut niet verwacht dan zeg je gewoon dat de kaart toen door de luchtvaart maatschappij uit je paspoort is gehaald tijdens de check in.
Persoonlijk ken ik heel veel mensen die langer verbleven dan de geldig heids datums van visums en die hebben nooit problemen gehad.
Die leverde expres hun kaart niet in.
Hoe kan dat zullen sommige zich afvragen, gewoon naar je thuis land vliegen en tegen de check in dame of heer zeg je dat je geen visa hebt omdat je in de US woont, dan is het voor hun ok omdat je een paspoort hebt van het land waar je heen gaat.
Daar wordt je toegelaten en zij weten dus dat je niet terug wordt gezet op het vliegtuig, dat is het enigste wat telt voor de vlieg maatschappij.

Dat er veel vervelende mannetjes zijn ben ik ook met je eens, ik pik altijd de oudere, zeker in Miami, ik ben op heel veel luchthavens binnen gevlogen, maar Miami slaat echt alles, vorige week had ik er een die kende niet eens hun eigen stempels, ik had een tijdelijke verblijfs vergunning in mijn paspoort omdat mijn gr-card vervangen werd, de meneer begreep er niets van en ik zat dus weer eens in de wachtkamer, erg makkelijk zo'n doorgang voor bewoners!!!!!!!!!!!!

mattrob
07-03-06, 16:22
Ik zou het ook gewoon achterlaten in Nederland en net doen alsof je neus bloedt. Ik heb het ook al van meerdere vrienden van mij gehoord, die hebben dat ook gedaan en geen enkel probleem. Er is dus een risico, maar ik zou gewoon de onschuldige Hollander uithangen, je weet van niets.

Over het algemeen zijn ze vrij aardig bij de immigratie, ligt er vast wel een beetje aan wie je hebt, maar mijn ervaringen zijn bijna allemaal positief. Ik zou wel aardig blijven, whatever happens :wink: !

Marcelg
07-03-06, 18:04
Mattrob haalt een heel belangrijk punt naar voren, aardig blijven en rustig, dat geld ook voor enige aanraking met de politie, ik ben een paar keer aangehouden voor te hard rijden, verontschuldigen en heb tot nu toe alleen maar waarschuwingen gehad, een boete alhier kost voor ons veel geld, je krijgt dan punten op je rijbewijs en dat geeft je gelijk een verzekerings verhoging.
Je kunt een test doen ,theorie, en je krijgt zo niet de punten, maar wel een boete.
Heb ik gelukkig nog niet gehad.

Anthony
07-03-06, 19:41
Ja ik rij zelf ook graag sportief en had in oktober '05 een Chrysler 300 gehuurd waarmee ik 74 reed waar 55mph was toegestaan. Volgens de politieman die me tegenhield zou dat daar (in Florida) 250$ kosten waarna ie me gelukkig liet gaan zonder boete. Blijf inderdaad vriendelijk en speel de verstrooide maar goedbedoelende toerist :D

mattrob
08-03-06, 00:06
Op 1 januari dit jaar vloog ik via Detroit naar Denver. Op Detroit werd ik eruit gepikt, door een aardige meneer van immigratie, die vertelde dat mijn naam in het paspoort niet overeen kwam met de naam die door de vliegtuigmaatschappij (Northwest) was doorgegeven. Ik moest mee naar een ruimte waarin ik dat even moest laten aanpassen.

Helaas had ik wel een korte overstaptijd (1 uur en 10 minuten) en reisde ik met mijn ouders en twee broers. Die waren er dus wel door. Het zou maar even duren .... Helaas, niet dus. Daar werden dus allemaal mensen geholpen aan de balie, en eventueel ook in aparte verhoorruimtes (wat je ook wel eens op tv ziet). Terwijl ik hier op 'mijn beurt' zat te wachten, werden er meerdere mensen afgewezen en die mochten dus echt niet naar binnen. Onder andere een paar Mexicaans en Chinees uitziende mensen. Ook een paar studenten werden geweigerd, omdat ze niet de benodigde papieren hadden.

En ik maar wachten, totdat mijn vader uiteindelijk verhaal ging halen (ik hoopte maar dat hij dat niet zou doen, was bang dat mijn vader dan wellicht 'ingerekend' werd of zo, omdat hij soms aggressief kan overkomen). Toen kwam er iemand op mij af, nam me mee naar een balie en binnen 15 seconden was het geregeld .... Wel de overstap gemist overigens (en dus 4 uur op het vliegveld zitten wachten).

Toen ik begin dit jaar mijn VISA ging halen (omdat ik nu dus in de US aanhet werk ben), moest ik naar de ambassade op gesprek bij de consul. Die consul zit gewoon achter de balie, dus niets bijzonders. Ook daar werden twee mensen een VISA geweigerd. Je kan namelijk alles horen, het is daar zo beveiligd dat ze door een microfoon praten die iedereen in de wachtruimte hoort. Een van deze personen was iemand die recent was geweigerd op het vliegveld voor de medicijnen die ze bij zich had (het was een omgebouwde man, dus zullen wel 'heavy' medicijnen zijn). En als je eenmaal geweigerd bent, moet je dus naar de ambassade voordat je naar Amerika gaat. Maar ook hier vertrouwden ze haar/hem blijkbaar niet. Dus of het echt alleen die medicijnen was, of dat hij/zij andere dingen in de US wilde gaan doen, geen idee. Maar hij/zij was blijkbaar ook op het vliegtuig teruggezet !

Dus het gebeurt echt :roll: !

Marcelg
08-03-06, 04:45
Ik heb het nog nooit gezien of gehoord dat er een tourist met de juiste papieren retour gezet is.

Ik ken dus wel mensen die terug gezet zijn omdat zij hier illigaal verbleven en even terug naar hun eigen land gingen, maar hadden bv een scooter hier en die was geregistreerd en zo zagen ze dus dat er meer gaande was dan een gewone vakantie.
De meerderheid komt echter zonder problemen weer terug.

Daan
08-03-06, 07:54
Ik heb toch maar even mn paspoort erbij gehaald, en waarempel, het groene papiertje zit er bij mij ook in. Ik ga toch maar t zekere voor het onzekere nemen, en een brief sturen naar de ambasade (zoals beschreven). Ik heb geen zin om zometeen in November bij de immigrations staan om er achter te komen dat ik er niet in mag.

....Ik snap nu ook waarom ik dat papiertje er nog in heb zitten. Normaliter wordt die eruit gehaald op het moment dat je amerika verlaat. MAAR vorig jaar zijn we eerst van Orlando naar Detroit gevlogen (binnenlandse vlucht) en in Detroit wordt je niet meer gecontroleerd.

Ta2 Gerrit
08-03-06, 14:53
Wij vliegen ook regelmatig van Orlando via via, o.a. Detroit en JFK heen en weer en je wordt dan niet meer gecontroleerd, maar de Delta cq Northwest employee nam/neemt (of zou moeten nemen) dan de waiverslip bij de Amsterdam gate in. Als je via Atlanta vliegt kun je jezelf electronisch "uit laten schrijven" bij een automaat op weg naar de gate.

Eric
08-03-06, 15:32
Nou, je moet wel goed opletten, dat je die automaten niet voorbijloopt, je kunt ze makkelijk missen hoor.
Ik zag ze de eerste keer gewoon bij toeval, heb nu al paar van die kaartjes die je als bewijs meekrijgt verzameld.
Ik bewaar ze maar, je weet nooit waar het goed voor is.
Eric

RDGR
13-04-06, 11:54
Dit zal per vliegveld wel verschillen. Wij vlogen afgelopen weekend van Tampa via Washington naar Amsterdam en in Washington werd er aan de gate omgeroepen dat ze bij het boarden je groene kaartje uit je paspoort zouden halen.

Barry1401
13-04-06, 23:43
De laatste keer (in feb.) heb ik ze vergeten eruit te halen en af te geven, op de vucht IAD - AMS... kwam ik daarachter, heb het verteld aan de stewardes (UA) die zou ze in de de zogezegde "Airline Dock Box" zou doen... dan kwam alles goed...

Ik hoop dat het goed is gegaan, want het was de entry-slip behorend bij mijn B1/B2 visum... op die manier gaan m'n 6 maanden wel heel erg snel. :-(

Barry1401
15-04-06, 04:19
ja hoor... een paar keer zelfs... vorig jaar nog... nederlander met vrouw, die gegeven moment zelfs stond te huilen, maar hielp niets...
Ze werden uiteindelijk naar de transfer ruimte gebracht om daar een nieuwe ticket te kopen... Home!!!

Maar hier is een tip...

Wanneer je nou dat groene kaartje van het Amerikaanse vertrekformulier I94W (groen) betekent dit dat jouw vertrek nog niet is vastgelegd.
Dit dien je dus alsnog te regelen.
Het groene kaartje (vertrekfomulier) met ondersteunende bewijzen van je vertrek uit de USA (bijv. originele boardingpass met vertrek uit V.S., inreis- of uitreisstempels van een ander land, salarisstrookjes waaruit blijkt dat er gewerkt is in een ander land na vertrek uit de V.S., bankafschriften met transacties in een ander land na vertrek uit de V.S.) kan je dan alsnog sturen naar :

ACS-INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

Je moet onder geen beding het groene kaartje (vertrekformulier) of verdere informatie naar een Amerikaanse ambassade, een Amerikaans conculaat of naar een ander adres dan bovenstaand te sturen.
Alleen op dit adres is het mogelijk de nodige correcties in de vertrekgegevens te maken om ongemak en/of zelfs weigering bij toekomstige bezoeken aan de V.S. te voorkomen.

.

nnbellie
20-07-07, 10:29
Hallo allemaal

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik hoor steeds weer andere dingen.
Wij gaan in augustus een Transatlantische Disneycruise doen en gaan dan ook naar Castaway Cay en uiteindelijk dus Port Canaveral.
Nou lees ik steeds dat je de benodigde papieren (een visum) moet hebben om aan boord te kunnen en dat je daar zelf zorg voor moet dragen.
Ik heb dus echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken, dus als iemand me kan helpen, heel graag!

Ik heb de cruise geboekt via dreamsunlimitedtravel en van iemand die daar ook had geboekt hoorde ik weer dat ze de documenten via hen had gekregen.
Maar nu ben ik er dus niet zo zeker van dat wij dat ook gaan krijgen

hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

groetjes,
Anne

Mickey99
20-07-07, 13:31
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de organisatie waar je de cruise geboekt hebt. Informatie via via zou ik niet zo snel van uit gaan omdat de situatie van die ander net weer even anders kan zijn de jouw situatie.

Mocht de reisorganisatie waarbij je geboekt hebt je vragen niet kunnen beantwoorden zou ik direct naar Disney zelf bellen.

Ik heb in april ook een Disneycruise gemaakt maar ik vertrok vanuit Port Canaveral dus was toen al in USA. Ik weet niet hoe het gaat (van wie je de papieren moet krijgen) als je vanuit Europa met het schip naar USA gaat.

nnbellie
20-07-07, 14:03
Ik heb in april ook een Disneycruise gemaakt maar ik vertrok vanuit Port Canaveral dus was toen al in USA. Ik weet niet hoe het gaat (van wie je de papieren moet krijgen) als je vanuit Europa met het schip naar USA gaat.

Maar hebben jullie toen wel iets van een visum moeten overhandigen? bijvoorbeeld voor Castaway Cay of andere landen die jullie aan deden met de cruise?

Hannah
20-07-07, 16:01
Volgens mij heb je geen visum nodig als je korter dan 9 maanden gaat.
Wij zijn het voor onze trip ook aan het uitzoeken, dit is wat ons gezegd is!!

Succes en ik hoor het graag als het anders is!

Mickey99
20-07-07, 20:48
Maar hebben jullie toen wel iets van een visum moeten overhandigen? bijvoorbeeld voor Castaway Cay of andere landen die jullie aan deden met de cruise?

Bij de papieren van onze cruise zaten alleen formulieren (1 per persoon) die we in moesten vullen voor Castaway Cay, Bahama's. Het formulier leek een beetje op zo'n formulier wat je ook in moet vullen in het vliegtuig en bij immigration in moet leveren bij aankomst in USA.

Voor Mexico en Grand Cayman hebben wij geen aparte formulieren hoeven invullen. De groene kaart zat natuurlijk na aankomst in Florida (per vliegtuig) al in ons paspoort. Ik neem eigenlijk aan dat je in jouw geval bij de papieren van je cruise naast het formulier van de Bahama's ook het formulier krijgt wat je normaal gesproken in het vliegtuig krijgt. Disney kennende regelen ze dit soort zaken wel goed.

nnbellie
20-07-07, 21:49
ja zoals ik het nu begrepen heb krijg je voor je aan boord gaat zo'n groen formulier. Naast je paspoort en dat formulier zou je dan als het goed is niets meer nodig hebben.
Hoop ik...:???:

p.debeer
20-07-07, 22:38
Hallo

Als je je eigen meld bij de balie in Port Canavaral krijg je een wit formulier
dit is een visum voor Castaway Cay omdat dit bij de Bahama's hoort

Dit formulier vul je even in (er staat een apart persoon bij om mensen te helpen bij het invullen) en geeft het weer af bij de balie.

Dit is alles en kost niets.

groetjes P. de Beer

Orlando 1991 t/m 2007 okt. 2008

Mickey99
21-07-07, 00:04
Hallo Als je je eigen meld bij de balie in Port Canavaral krijg je een wit formulier dit is een visum voor Castaway Cay omdat dit bij de Bahama's hoort


Ware het niet dat dat Anne opstapt in Barcelona en niet in Port Canaveral :lol:

p.debeer
21-07-07, 12:48
hallo

Als je in Barcelona opstapt krijg je een goene kaart voor US en een witte voor de Bahama's
De groene voor de US is ook mogelijk dat je deze pas in je stateroom krijgt
Voordat je aan wal mag in Port Canaveral moet je eerst langs de douane, deze komt (met een man of zes ) smorgens aan boord waar je je eigen moet melden.

De witte moet je meteen al bij de balie inleveren.

Alles word heel duidelijk aangegeven en kan bijna niet verkeert

groetjes P. de Beer
Orlando 1991 t/m 2006 okt. 2008

nnbellie
22-07-07, 14:00
heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik hoef dus zelf nu geen actie te ondernemen en papieren te regelen als ik jullie verhalen goed begrijp, toch?
Ik vraag dit omdat ik net van Disney een mail heb gehad dat ik zelf voor dat groene formulier moet zorgen, dus ze maken het er niet echt duidelijker op zo, aangezien jullie allemaal ervaren hebben dat je het formulier wel van hen krijgt.

Vraag ik me wel af of ik toch al online kan inchecken op disneycruise.com
Daar staat namelijk ook een veld waarbij je in moeten vullen wat je visumgegevens zijn.

Floor77
27-08-07, 09:13
Beetje domme vraag misschien, maar heb je voor een bezoek van 15dgn aan Florida een visum nodig? Wat ik gelezen heb, heb je er een nodig als je langer dan 90 dgn verblijft. Maar ik wilde het voor de zekerheid toch even checken? Dank!

Njit
27-08-07, 09:19
Als je al hebt gelezen dat je er eentje nodig hebt als je langer gaat dan 90 dagen dan is het inderdaad een beetje domme vraag :)

Maar om je vraag te beantwoorden: je maakt gebruik van het Visa Waiver Program (http://netherlands.usembassy.gov/visa_waiver_program2.html).
Je hebt dus GEEN Visum nodig.

Floor77
27-08-07, 22:07
Dank je, toch ff fijn het gecheckt te hebben.

Kumba
05-02-08, 20:20
Ik ga over anderhalf maand een week naar Amerika, naar Houston.
Ik ben er net achter dat het groen formulier nog in mn pas zit, deze was van een vakantie in Las Vegas in 2005.
Er staat achterop dat het moest worden ingeleverd.
Nu heb ik links en rechts al eens gevraagd aan mensen, en die zeggen dat het niet kwaad kan en dat je hoogtens een paar vragen erover kan krijgen.
Maar ik voel me er niet echt zeker over.
Kan het veel kwaad bij mijn volgende vakantie? Ik heb gelukkig ook mn vliegtickets van deze keer nog, moet ik deze dan ook meenemen?

Ta2 Gerrit
05-02-08, 20:37
Er is hier al vaker naar gevraagd en dan was het advies; opsturen en wel volgens deze methode (http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html) .
Maar dat is dan vaak net na een vakantie en niet 3 jaar later.
Ik zou voor deze vraag contact (http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_services_contact.html) opnemen met de ambassade of het consulaat.

Of het kwaad kan ? Officieel ben je het land nog niet uit, dus illegaal. Ik zou het niet gokken.

knaapje
05-02-08, 20:48
Er is hier al vaker naar gevraagd en dan was het advies; opsturen en wel volgens deze methode (http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html) .
Maar dat is dan vaak net na een vakantie en niet 3 jaar later.
Ik zou voor deze vraag contact (http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_services_contact.html) opnemen met de ambassade of het consulaat.

Of het kwaad kan ? Officieel ben je het land nog niet uit, dus illegaal. Ik zou het niet gokken.


Ik zou het liever ook niet gokken, maar als ik zo hier op de fora lees hoe vaak blijkbaar toch dit formulier niet ingeleverd wordt vraag ik me toch weleens af wat er werkelijk gebeurt.

In deze zeer beperkte groep van forumdeelnemers komt de vraag regelmatig terug. Als je dat opblaast naar alle reizigers moeten er per jaar tienduizenden formulieren niet ingeleverd worden. Bovendien moeten miljoenen formulieren, die wel door vertrekkende reizigers ingeleverd worden foutloos verwerkt worden. Zou daar af te toe ook niet een stapeltje verdwijnen of onleesbaar worden? Denk maar eens aan de stembiljetten destijds.
Ik heb nog nooit gelezen, dat iemand er werkelijk problemen door gekregen heeft.

Nogmaals, ik zou zelf ook liever problemen voorkomen en het alsnog inleveren, maar het werkelijke risico is mij duister......

Knaapje

Ta2 Gerrit
05-02-08, 20:56
Ik heb het ook nog nooit gehoord, dat bijv. iemand de toegang geweigerd wordt of zo.

En net wat je zegt, er moeten 10.000en van die formulieren (die overigens door de luchtvaartmaatschappijen bij de checkin of gate ingenomen MOETEN worden, Kumba, dan weet je dat voor de volgende keer) meereizen naar huis.
Maar een telefoontje naar de ambassade, of het alsnog opsturen kan veel onrust wegnemen.

Kumba
05-02-08, 22:24
Als ik het zo lees inderdaad van die duizenden of zelfs miljoenen formulieren, moet het toch niet veel kwaad kunnen. Ik waag gewoon de gok, ik heb toch nog die vliegtickets van die keer en die neem ik dan mee als bewijs voor als die immigration officer erover zal beginnen.
Ik zal wel vertellen op het forum hoe het is gelopen na de vakantie.

corrus
05-02-08, 22:37
Ik ga over anderhalf maand een week naar Amerika, naar Houston.
Ik ben er net achter dat het groen formulier nog in mn pas zit, deze was van een vakantie in Las Vegas in 2005.
Er staat achterop dat het moest worden ingeleverd.
Nu heb ik links en rechts al eens gevraagd aan mensen, en die zeggen dat het niet kwaad kan en dat je hoogtens een paar vragen erover kan krijgen.
Maar ik voel me er niet echt zeker over.
Kan het veel kwaad bij mijn volgende vakantie? Ik heb gelukkig ook mn vliegtickets van deze keer nog, moet ik deze dan ook meenemen?

Het Visum waiver strookje oftewel vertrekformulier.


Amerikaans vertrekformulier

Wat te doen indien na thuiskomst het Amerikaans vertrekformulier nog in het paspoort blijkt te zitten
Indien blijkt dat u nog in bezit bent van het Amerikaanse vertrekformulier I-94 (wit) of I94W (groen) betekent dit dat uw vertrek nog niet is vastgelegd. Dit dient u dan alsnog te regelen.
Het vertrekfomulier met ondersteunende bewijzen van uw vertrek uit de USA (bijv. originele boarding pass met vertrek uit V.S., inreis- of uitreisstempels van een ander land, salarisstrookjes
waaruit blijkt dat er gewerkt is in een ander land na vertrek uit de V.S., bankafschriften met transacties in een ander land na vertrek uit de V.S.) kan men alsnog sturen naar:

ACS-INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

U dient onder geen beding het vertrekformulier I-94 of verdere informatie naar een Amerikaanse ambassade, een Amerikaans
consulaat of naar een ander adres dan bovenstaand te sturen. Alleen op dit adres is het mogelijk de nodige correcties in de vertrekgegevens te maken om ongemak bij toekomstige bezoeken aan de V.S. te voorkomen.

Corry
06-02-08, 13:58
Ik heb voor mijn zoon dat gedaan ergens in Maart van vorig jaar en bedenk me net dat ik daar nooit meer bericht van heb gekregen.
Zou ik nog wat moeten ondernemen?:oops:

corrus
06-02-08, 19:40
Tja... er zijn voorbeelden genoeg gegeven, uiteindelijk beslis je helemaal zelf... :D

Maar de veiligste optie is toch écht die in mijn vorig heb aangegeven :mrgreen:

Ta2 Gerrit
06-02-08, 22:06
In mijn linkje (http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html) van het consulaat staat exact hetzelfde verhaal, maar met een ander adres.
How come ??

Marcelg
06-02-08, 22:12
Weggooien en als er een vraag komt, "die niet komt" dan zeg je gewoon dat de vliegmaatschappij hem toen uit je paspoort heeft gehaald nadat je natuurlijk hebt gezegd me no english, je komt nu toch binnen met een vliegtuig, je was dus weg.
Het systeem is onmogelijk, er zitten geen barcodes op oid, het zou handmatig ingevoerd moeten worden, verschillende mensen zouden dan je naam typen, 1 tijdens binnenkomst en 1 tijdens de uit reis. 1 letter verkeerd en het klopt al niet meer, wees niet bang je wordt nooit zomaar terug gestuurd en het is wat anders als ze zien dat je 4 maanden geleden binnen kwam en nu dus weer en er staat een auto in de U.S. geregistreerd op je naam.(Ze weten wel precies wanneer je binnen bent gekomen)
Dan nog sturen ze je niet terug, je krijgt dan wat vragen, geef je een verkeerd antwoord, ja dan mag je als er plaats is op het zelfde vliegtuig terug, en dan kom je er ook voorlopig niet meer in.(Dit wordt nog allemaal betaald ook je hoeft niet bang te zijn voor de kosten van een ticket wijziging) lol
Mensen maken zich veel te druk om niets, het komt waarschijnlijk door de in ieder geval op Miami overkomende arrogantie van het immigratie personeel, die het nog steeds niet begrijpen dat als jullie niet meer komen dat ze zelf niet meer eten.

HET STOMSTE WAT JE KUNT DOEN IS LATEN ZIEN DAT JE DE GROENE KAART NOG HEBT. (Nu vraag je om vragen)

Kumba
08-02-08, 18:46
Ik heb het laten navragen door een vriend die wat in Amerika woont. Het zou geen kwaad kunnen en meestal krijg je er geen vragen over. Je zou er zowiezo niet voor terugworden gezet.
Dus ik ga gewoon met een gerust hart.

stefie
26-02-08, 16:05
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar krijg je dat groene formuliertje in het vliegtuig of kan je het van te voren al invullen ??
(we vliegen met Martinair)

Marcelg
26-02-08, 16:45
Als je er eentje hebt kun je hem van tevoren invullen, je kan hem ook in het vliegtuig krijgen.

Teleton
26-02-08, 18:46
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar krijg je dat groene formuliertje in het vliegtuig of kan je het van te voren al invullen ??
(we vliegen met Martinair)

Je krijgt de formulieren voor customs & immigration bij het inchecken. Groen formulier: 1 exemplaar voor iedere reiziger, wit formulier 1 exemplaar het gezin. Vul de formulieren nauwkeurig in, wij doen dat vooraf met een bakje koffie. Neem ff de tijd, correcties en doorhalingen zijn niet toegestaan.

stefie
26-02-08, 19:42
Als je er eentje hebt kun je hem van tevoren invullen, je kan hem ook in het vliegtuig krijgen.

Het leek me inderdaad wel makkelijk om het van te voren in te vullen, kun je ze misschien ergens downloaden of ophalen o.i.d ?

Saskiac1977
27-02-08, 07:23
Ik ben toevallig gisteren op schiphol geweest, ik had namelijk gehoord dat je die dingen van te voren op kon halen...nou ik ben bij elke amerikaanse luchtvaartmaatschappij geweest (de servicebalie dan) en heb er geen kunnen bemachtigen...de meeste delen ze aan boord uit......ik hoop inderdaad dat ik er een kan krijgen bij het inchecken, wordt anders toch een beetje aanrommelen op zo`n klein klap tafeltje.......

Ta2 Gerrit
27-02-08, 09:50
Ach, dalt valt nog wel mee hoor. Je hebt er tenslotte een beetje tijd voor :-)
En mocht je wat verkeerd doen, kun je altijd nog een nieuwe vragen, no problema.

calypso
27-02-08, 10:02
Ik ben toevallig gisteren op schiphol geweest, ik had namelijk gehoord dat je die dingen van te voren op kon halen...nou ik ben bij elke amerikaanse luchtvaartmaatschappij geweest (de servicebalie dan) en heb er geen kunnen bemachtigen...de meeste delen ze aan boord uit......ik hoop inderdaad dat ik er een kan krijgen bij het inchecken, wordt anders toch een beetje aanrommelen op zo`n klein klap tafeltje.......

Valt allemaal wel mee hoor, vergeet niet dat dagelijks duizenden mensen dit doen op datzelfde klap tafeltje en het gewoon goed gaat. En zoals Ta2 Gerrit al zei, als het fout gaat gewoon een nieuw formulier vragen ze hebben er meer dan genoeg bij zich. Gewoon niet te druk om maken.

Michael66
27-02-08, 12:50
't Is wel handig om zelf een pen mee te nemen. Want die verstrekken ze niet (meestal).

Edwin
02-04-08, 08:26
Vorig jaar ben ik naar Costa Rica geweest, en nou zag ik gisteren in mijn paspoort dat ik nog een groen kaartje had zitten.
Helemaal vergeten in te leveren.:?
Nou is de vraag, krijg ik hier problemen mee als ik weer naar Florida ga in Augustus?

Njit
02-04-08, 08:33
Hallo en welkom. Lees eerst dit topic maar eens door: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1163&highlight=visa+waiver+vergeten) ‎

Edwin
02-04-08, 10:20
Bedankt voor de link!
Mijn conclusie: kaartje weggooien, en gewoon lekker op vakantie:D
Wie zegt mij dat de douane hem niet heeft kwijt gemaakt;-)

Njit
02-04-08, 10:24
Da's inderdaad de juiste conclusie :)

Saskiac1977
02-04-08, 10:46
O dus ik moet op de terugweg wel ff opletten dat ze in Detroit dat strookje eruit halen........das wel handig.
Ik begrijp dat Northwest daar voor gaat zorgen?
Nou anders zelf maar ff bij de Gate vragen.....

BroWorld
02-04-08, 10:58
Inderdaad zelf goed op letten.

Ik ben zelf in oktober in NYC geweest en bij terugkomst in NL vond ik het groene kaartje ook nog in mijn paspoort. eerst dacht ik dat maakt niks uit laat maar zitten.

Maar nu ik aan het plannen ben om in aug/sep weer naar florida af te reizen ben ik toch maar begonnen met het opstellen van een brief en wat bewijslast om alles recht te trekken. Je hoort hier verschillende vehalen over, maar ik ga de gok niet nemen en neem gewoon een kopie mee op reis van de verzonden brief met bewijzen dat ik de states heb verlaten.

Saskiac1977
02-04-08, 11:00
Nee inderdaad en het is een simpele handeling om er zelf even over na te denken...een brief opmaken en opsturen, nou ja noem maar op is meer werk......weer een zeer handige tip, ik ging er eigenlijk vanuit dat ze dat bij vertrek in Orlando eruit zouden halen, maar dat zou inderdaad onlogisch zijn omdat je de VS dan nog niet verlaat natuurlijk....

Corry
02-04-08, 15:07
Ik vraag me toch af of je van dat buro een bevestiging krijgt. Heb het vorig jaar voor mijn zoon gedaan en vandaag toch ook nog maar een keer. Heb van alles kopietjes gemaakt en dat geef ik hem dan mee als hij in December weer gaat.(dat is ook het advies op de website van de ACS.
Ik heb er nu alles aan gedaan nu maar afwachten en duimen:???:

sonja
02-04-08, 21:01
Het is mij een paar jaar geleden ook overkomen, heb een brief met bankafschrift, waaruit betalings-aktiviteiten in Nederland bleek, met groene kaartje opgestuurd.
Heb geen bevestiging ontvangen, sinds dit incident inmiddels alweer zo' n acht keer op een visumwaiver binnengekomen.

6foot6
02-04-08, 23:55
Is er hier echt iemand die gelooft dat al die miljoenen kaartjes die per jaar wel worden ingenomen en door het check-in personeel achteloos op stapeltjes wordt gegooit, op de juiste wijze worden verwerkt?

Met een dergelijk nonchante werkwijze moeten er talloze kaartjes wegraken en daarop heeft de reiziger geen enkele kontrole of invloed..

Volgens mij is dat hele kaartjesgedoe een farce en heeft wel of niet inleveren geen gevolgen

Kumba
22-04-08, 18:46
Ik vertrek dus overmorgen
ik neem voor als er een vragen komen een bewijsstuk mee, namelijk een bankafschrift van 2005.
Moet ik de bedragen en saldo zichtbaar laten? of mag ik die wegstrepen?

knaapje
22-04-08, 19:34
Denk je dan dat een Amerikaanse official geinteresseerd is in jouw banksaldo en mutaties uit 2005?

Knaapje

Michael66
22-04-08, 20:39
Nee, denk ik niet. Gewoon paspoort en goed ingevuld formulier en je krijgt helemaal geen vragen.

Kumba
04-05-08, 21:57
Hey,
ik ben nu terug van 10 dagen Amerika, het was super en zoals beloofd zou ik zeggen hoe het was gelopen.

Ik heb inderdaad geen enkele vraag of opmerking erover gekregen en was binnen 3 minuten het land in.

Alexandra
05-05-08, 11:28
Ben de laatste tijd weinig op dit forum geweest omdat we problemen hadden om 30 juni naar Amerika te vliegen:(We hadden een visum nodig voor onze zoon en vorige week maandag zijn we dus bij de Ambassade geweest en na heel wat heen en weer gedoe, alles daar achter gelaten. Gelukkig hebben we nu het visum voor onze zoon (die 16 is) en kunnen we verder gaan met plannen maken:-DDat hij 14 was heeft hij kattekwaad uitgehaald en was zelf niet eens de dader maar was er wel bij en ja dan heb je meteen een strafblad:(
Gelukkig gaat onze reis wel door en kan het aftellen nu beginnen:-D

Chicco68
05-05-08, 12:10
Dat hij 14 was heeft hij kattekwaad uitgehaald en was zelf niet eens de dader maar was er wel bij en ja dan heb je meteen een strafblad:(

Het is in nederland inderdaad zo dat, alleen als je verdachte bent van een misdrijf, je inderdaad een strafblad krijgt. Helaas is het dus zo dat hij niet alleen betrokkene is geweest bij de kattekwaad maar door justitie ook als verdachte is aangemerkt in die zaak.

Alexandra
05-05-08, 13:14
Helaas wel ja:-( we konden nog in hoger beroep maar dat zag onze zoon niet zitten,duurde weer een jaar!!maargoed we hebben nu in ieder geval een visum en nadat ze daar gezien hadden waar het om ging ,moesten ze eigenlijk wel lachen en vroegen zich af of ze in Nederland niets beters te doen hadden:lol:

Nu begint het pas eindelijk spannend te worden nog 1 maand,3 weken en 4 dagen en dan voor de eerste keer naar Florida:lol:

knaapje
05-05-08, 17:17
Het is in nederland inderdaad zo dat, alleen als je verdachte bent van een misdrijf, je inderdaad een strafblad krijgt. Helaas is het dus zo dat hij niet alleen betrokkene is geweest bij de kattekwaad maar door justitie ook als verdachte is aangemerkt in die zaak.

Volgens mij niet verdachte maar veroordeeld voor een strafzaak.
Spreekt ook al uit de zinsnede, dat hij in hoger beroep kon. Dat kan alleen als veroordeelde.
Als alleen verdachte krijg je geen strafblad.

Knaapje

AlexFL
05-05-08, 18:21
Kan de US controleren of je een strafblad hebt op het moment dat je aankomt?

gewoon nieuwsgierig overigens ;-)

Chicco68
05-05-08, 18:26
Volgens mij niet verdachte maar veroordeeld voor een strafzaak.
Spreekt ook al uit de zinsnede, dat hij in hoger beroep kon. Dat kan alleen als veroordeelde.
Als alleen verdachte krijg je geen strafblad.

Knaapje
Klopt, na de daadwerkelijke veroordeling (wat dus inhoudt dat je je daadwerkelijk strafbaar hebt gemaakt aan het ten laste gelegde strafbare feit) komt e.e.a. pas in HKS (Herkenningssysteem) te staan. Maar ik wilde het niet te moeilijk maken ;)


Kan de US controleren of je een strafblad hebt op het moment dat je aankomt?

gewoon nieuwsgierig overigens ;-)
Dan zal er al een verdrag moeten zijn die e.e.a. regelt, maar uitgaande van 11/9 kan ik me voorstellen dat ze hierover kunnen beschikken..... Of dit daadwerkelijk zo is is mij echter niet bekend.

corrus
05-05-08, 19:11
Balen! :?
Dan maar iemand zoeken die wat engels kan :lol:
Heb al kontakt gehad met viceversa,die wilden wel helpen.


www.visaversa.nl (http://www.visaversa.nl)

Dit is een visum bureau en leveren uitstekend werk, zijn vullen alles voor je in en maken zelfs de afspraak op het consulaat voor je...

Alexandra
05-05-08, 19:47
Volgens mij niet verdachte maar veroordeeld voor een strafzaak.
Spreekt ook al uit de zinsnede, dat hij in hoger beroep kon. Dat kan alleen als veroordeelde.
Als alleen verdachte krijg je geen strafblad.

Knaapje


Klopt:wink: alleen waren de bewijzen minimaal en omdat er veel dingen niet klopte konden we in hoger beroep,maarja het is nou eenmaal zo en we zullen het ermee moeten doen,is een harde leerschool geweest:wink: wat er ook gebeurd ga er niet bij staan want als ze gaan vertellen dat je ook geholpen hebt ben je hoe dan ook het haasje!!!

We gaan ons nu concentreren op de vakantie:lol:

Pjotr27
07-05-08, 15:39
Gisteren terug gekomen uit Orlando met tussenstop in Detroit, opmerkelijk, door de bagage beambte werd mijn groene kaartje uit mijn paspoort gescheurd en aan mijn boardingpas geniet, in het paspoort werd geen stempel gezet, bij mijn zoon`s werd er niet eens in het paspoort gekeken, daar zitten de kaartjes nog gewoon in.
Ik ben ook nergens een douane beambte tegen gekomen, alleen de incheck balie van North West (bagage) daarna een hand bagage controle en dat is alles. Bij North West werd alleen je boarding pass gescand. Bij mijn zoon`s zit het kaartje er dus nog gewoon in.

Michael66
07-05-08, 17:39
Voorheen werden de groene kaartjes meestal bij het inchecken uit je paspoort gehaald. Maar nu de meeste amerikaanse maatschappijen zijn overgegaan op geautomatiseerde incheck methodes ben je er zelf voor verantwoordelijk dat het kaartje wordt ingeleverd bij de vliegmaatschappij. Als je een tussenlanding hebt moet je bij het boarden voor je transatlantische vlucht zelf het kaartje aangeven samen met je boardingpass.

't Is even wennen, en je ogen de kost geven zodat je weet wat je moet doen. Het blijft in elk geval altijd je eigen verantwoordelijkheid dat het kaartje wordt ingeleverd.

Saskiac1977
08-05-08, 09:26
Ja klopt, ik heb dezelfde tussenstop gemaakt, en ik heb zelf bij het boarden, mijn boardingpass en groene strookje gegeven, deze werd netjes met strookjes van andere passagiers in een bakje gelegd mijn boardingpass hoefde ik niet in te leveren.
Als het goed is heb je bij binnenkomst een stempel in je paspoort gehad, er staat bij diezelfde stempel dat ie geldig is tot 3 maanden na binnenkomst, vandaar dat je geen stempel krijgt als je vertrekt, de stempel is gewoon 3 maanden geldig (standaard toeristen visum), en kom je daarna moet je gewoon een nieuwe stempel halen.

famdr
10-05-08, 00:36
Het groene kaartje niet laten zien is niet zo erg is mijn ervaring wat wel erg was dat ik een appel vergeten was met mijn heenreis. Stom vanzelf maar het was de bedoeling dat ik die appel op schiphol op zou eten en dat was niet gebeurd, ik die appel helemaal vergeten. Komen we binnen in houston en halen we onze baggage op loopt snuf de hond te snuffelen en ruikt in mijn handbaggage mijn appel,een groot rood kruis er door heen en je kon toen met inleveren van je douanepapier naar een andere zaal werd je helemaal doorgelicht. En als klap op de vuurpijl de appel word weggegooid en het was een lekkere sappige elstar ik had hem ook wel terplekke willen op eten.
Maar het was wel balen want daarna werd je ook gecontroleerd mer het pooortje doorgaan ,en toen we in nederland aankwamen keken de douanemannen je aan en dat was het. Gewoon adenrs om hier naar toe te gaan.
Tegen mijn zus werd gezegd als ze weer wou komen dat er wat burocratie nodig was om aan te tonen dat ze terug gegaan was naar nederland [ze was de groene kaart kwijt geraakt].

Voordat ik of mijn zus weer heen gaan dat word weer jaren sparen voor ik het betalen kan en dan zal er wel weer iets anders zijn .

Gr astrid de ridder

rolthof
11-05-08, 19:02
Voor ons in de rij stonden op PHL 2 dames, waarvan er 1 ter plekke achter kwam dat ze het groene formuliertje van eerder dat jaar nog in haar paspoort vastgeniet had zitten. Ze scheurde het er ter plekke uit en kwam zonder problemen binnen.

Een duitse dame echter, had een probleem toen bleek dat ze een tas vol bananen en appels bij zich had. Bleek madam ook nog geen woord engels te spreken en dus ook geen enkel formulier had ingevuld. Pffffffffffff.

Harley
24-12-08, 10:55
Hallo iedereen;
Vooreerst wil ik aan allen een Zalige Kerst en een gezond en voorspoedig 2009 toewensen en nog vele reizen naar de Sunshine State er bovenop.

Mijn vraag waar ik al een tijdje mee loop is de volgende,wand zelf weet ik het niet doordat ik al een tijdje niet naar Florida ben geweest.
Naar ik hoorde waaien zouden de reizigers,dus nu ook de Belgen,die naar Florida willen gaan,over een "visum" moeten beschikken,is dat zo?
Kunnen de leden die onlangs daar waren mij daarin wegwijs maken alsook hoe je die,en waar je die,kan aanvragen?
Hoe zit het met het rijbewijs,dient dit ook aangepast te worden via een internationaal rijbewijs of is het Belgische nog voldoende?

Prettige feesten en tot kijks.
mvg
Harley

mafo
24-12-08, 11:00
Harley in dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7166&highlight=esta) staat eea over de wijziging, je hebt nog steeds geen visum nodig als je uit België komt. Een internationaal rijbewijs (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1048) is eveneens niet noodzakelijk.

Volgens mij gaat er nu een groot hangslot op dit topic :)

Gebruik eerst even de zoekfunctie dan vindt je dit soort veelgestelde vragen prima terug.

corrus
24-12-08, 12:45
Naar ik hoorde waaien zouden de reizigers,dus nu ook de Belgen,die naar Florida willen gaan,over een "visum" moeten beschikken,is dat zo?



Neen! Inwoners van België vallen onder de Visum Waiver Program. Wél moet je (vanaf 12 januari 2009) dit aanvragen op de webstie van ESTA.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cC38CFA1B-4B2A-5D89-A414-347D21409C31_k623BC01C-72D1-4250-5BAD-167BF5B32579

Hoe "ESTA" werkt en hoe dit moet kun je lezen indien je hieronder klikt.

Klik HIER (http://amsterdam.usconsulate.gov/uploads/images/Dev4iWSEgzSlWLajmf4cSw/ESTA_Tearsheet_FINAL_Dutch_web.pdf) voor meer info over ESTA




Hoe zit het met het rijbewijs,dient dit ook aangepast te worden via een internationaal rijbewijs of is het Belgische nog voldoende?
Een internationaal rijbewijs is niet nodig, tenzij er in België ook rijbewijzen bestaan die uitsluitend in België geldig zijn.

mafo
24-12-08, 14:12
:-k Dat had ik toch ook al neer gezet ?

Moderator Michael66:
Zie de geplaatste links voor de antwoorden. Deze gaat daarom inderdaad op slot.

Ferno
01-03-09, 15:22
Hoi,

Vorig Jaar na een zeer geslaagde vakantie in Florida zijn we op de terug weg helaas de groene I-94W formulier. Vergeten in te leveren.
Een paar weken terug toen we onze nieuwe trip naar Florida aan het voorbereiden waren en dit geconstateerd hebben, heb ik even gezocht en een procedure gevonden hoe je dit moet oplossen.
Je moet namelijk de I-94W met kopieën van bankafschriften en boarding cards (die hadden we gelukkig nog) waaruit blijkt dat je het land netjes op tijd hebt verlaten naar de customs and border protection in London Kentucky sturen.
Omdat we onze vlucht wilde boeken en niet zo lang konden wachten heb ik de CPB gebeld en deze vraag aan een zeer vriendelijke dame gesteld, zij vertelde dat ik niet hoefde te wachten op bevestiging want ze hebben toch een achterstand van meer dan 6 maanden.
Ze legde uit dat ik gewoon kopieën van wat ik opgestuurd heb mee moest nemen en dat het dan geen enkel probleem is, deze hoef ik alleen te overhandigen indien er naar gevraagd wordt natuurlijk.
Mij vraag is nu of er meer mensen dit ooit zijn vergeten en of ze daar ooit problemen mee hebben gehad.

BTW. Ik heb ondertussen de ESTA ingevuld en die is gelijk goed gekeurd, maar zoals het er duidelijk vermeld staat is dit geen garantie dat je ook daadwerkelijk het land wordt binnen gelaten.

knaapje
01-03-09, 16:36
Er is al meer discussie over geweest op de diverse forums.
Conclusie is ongeveer: Gewoon niets mee doen.
Alle miljoenen formulieren lijken door reizigers ingeleverd worden vermoedelijk nauwelijks verder verwerkt.

Knaapje

Ferno
01-03-09, 22:28
Ja, ik zie het, ik had het forum doorgespit op I-94W en kreeg niets terug dus besloot ik zelf iets te plaatsen.
Mijn verbazig was dan ook groot toen ik zag dat er een hele druke draad loopt hierover.

Thanks!

USSyl
09-02-10, 15:21
wow...wist niet dat het zo moeilijk zou worden. Mijn vriend heeft ook een strafblad, namelijk ook door een vechtpartij maar dan kan je het dus waarschijnlijk al vergeten?

:'(

PENPE
26-05-10, 08:55
Goedemorgen allemaal,

Zojuist gelezen op de site van de Telegraaf :
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6781348/__Groen_formulier_reizen_VS_verdwijnt__.html?sn=re iskrant

Groetjes,
Pieter

Michael66
26-05-10, 09:44
Enig wantrouwen t.o.v. dit bericht is denk ik wel op zijn plaats, want:

Het staat in de Telegraaf = Televaag.
Bronvermelding ontbreekt.
Onjuiste beschrijving van ESTA (niet voor "de VS in", maar naar de VS).
Duidelijke datum van afschaffing ontbreekt.
Zelf schat ik dit bericht daarom eerder in de categorie "klok en klepel".

Bosevents
26-05-10, 09:56
vooral het betalen voor deze onzin vind ik belachelijk...

Ta2 Gerrit
26-05-10, 10:14
Dat hier voor betaald moet gaan worden was al bij de lancering aangegeven.
Zo vreemd is dat niet want voor dat het VWP bestond moest je ook gewoon betalen voor een visum, en dat is voor visumgangers nu nog steeds zo. Daarbij is ESTA nog goedkoop.

Het bericht stond ook op teletekst, en het zat er uiteindelijk wel in.
Het scheelt een hele papierwinkel voor de US Gov. Volgens TT zou het na de zomer ingaan, geen exacte datum, maar zoals gewoonlijk een slag om de arm.

Van mij mag ie, net zoals de electronische douane op Schphol \\:D/

Lindaa
26-05-10, 10:28
Dat hier voor betaald moet gaan worden was al bij de lancering aangegeven.
\\:D/

Dan blijft het nog steeds belachelijk dat je moet betalen voor die onzin...

Michael66
26-05-10, 10:32
Laat ik duidelijk zijn: Ik ben er ook voor! Absoluut.

Waar ik echter een bloedhekel aan heb is de hele santemekraam om het wel/niet invoeren heen. Wanneer wel, of toch weer niet. Sommige airlines wel, andere weer niet. Reisbureau's die halve of foute info doorgeven. etcetera etcetera etcetera .....

Dus: Totdat US Immigrations eenduidig een datum noemt waarop e.e.a. wordt doorgevoerd (en het op de website van de US Embassy staat!) gaan we gewoon allemaal het groene formulier invullen en bij de aardige meneer van Immigrations afgeven. Want dat laatste veranderd toch niet: we zullen toch die stempel in ons paspoort moeten krijgen (vooralsnog).

En laten we wel wezen: zoveel moeite kost het invullen van dat groene formulier nou toch ook weer niet. Heb je tenminste wat te doen onderweg. :D

Bosevents
26-05-10, 10:45
wat mij vooral tegenstaat is het feit dat als je hem aanvraagt die ESTA dan krijg je hem vrijwel meteen terug alsof er een robot achter zit en of de wachtrijen er korten van worden ??

Teleton
26-05-10, 11:04
O, o, die Telegraaf bakt ze toch van eieren.

ESTA is ingevoerd op 12 januari 2009 en niet, zoals in het bericht staat, 7 maanden geleden.



Het formulier maakt plaats voor ESTA (Electronic System for Travel Authorization), die 7 maanden geleden al werd ingevoerd als 'try out’.



Op 19 januari van dit jaar werd hier (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf) aangegegeven dat I-94 " in de komende maanden"zal vervallen, mits vervoerders hun systeem hebben aangepast. De tekst van dit bericht is tot nu toe ongewijzigd.



The implementation of the ESTA program will allow DHS to eliminate the requirement that VWP travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. We are currently in a transition period, but anticipate that the paper form will be completely replaced in the coming months. Until carriers are capable of receiving and validating messages pertaining to the traveler’s ESTA status as part of the traveler’s boarding status, travelers will still be required to complete the paper Form I-94W and present it to CBP.

cindy74
26-05-10, 11:17
en wij moetten al betalen voor een reispas dan ook nog eens voor dit ?????

Ta2 Gerrit
26-05-10, 11:43
Wat is dat nou voor geklaag over het betalen. Voor ieder land waar je een visum voor moet aanvragen, zoals ooit ook voor de VS, moet je betalen.
Hier in Nederland moet je voor ieder stempeltje van de overheid betalen, of zelfs, zoals nu voor de rijbewijzen en vroeger de paspoorten, overbetalen.

En dan zou je voor ESTA geen admin. kosten hoeven betalen, voor iets wat jij graag wilt, maar niet hoeft te doen. Je mag ook gewoon naar Terschelling :-).
Zoals ik al zei, voor een toeristenvisum voor de VS betaal je €95,- (als je niet onder VWP valt), dus dan valt dit (10 à 15 usd) nog mee.
Dat is minder als een leuke fooi in een goed restaurant.

Syllvia
26-05-10, 11:44
en wij moetten al betalen voor een reispas dan ook nog eens voor dit ?????

Dat vind ik niet zo erg, als het maar geint wordt via de CC en niet zo als in Turkije, daar moet je ook bij het binnen komen van het land 10 euro betalen, dan staan daar weer rijen................

Mischien wel een idee voor de nederlandse staatskas om het hier ook in te voeren, voor al die mensen die hier molentjes komen kijken...

Lindaa
26-05-10, 14:04
Gerrit, heb jij aandelen in de ESTA?

Ik vind dat je een visum niet kunt vergelijken met dit.
Waarom moet ESTA straks geld gaan kosten?

De VS willen zo nodig alles weten, laat ons dan niet betalen...

Ta2 Gerrit
26-05-10, 15:05
Nee, ik heb geen aandelen, maar heb ook geen problemen met een bijdrage.
In den beginne moesten wij ook betalen voor het visum, dus wat mut det mut :-)

En ik blijf er bij; je hoeft niet naar de VS, het is allemaal eigen wil.

Lindaa
26-05-10, 15:33
En waar is die bijdrage dan voor?
Wij vragen toch ook niet elke toerist voor een bijdrage als ze Nederland in willen?

En dat argument "je hoeft niet naar de VS" is lulkoek.
Omdat ze daar zo overdreven moeten doen dat ze alles moeten weten kunnen wij betalen.

Ta2 Gerrit
26-05-10, 16:52
En waar is die bijdrage dan voor?
Wij vragen toch ook niet elke toerist voor een bijdrage als ze Nederland in willen?

Nee, dat klopt. Hier doen ze het slimmer, Daar vragen ze iedereen die ergens recreatief of zakelijk overnacht een bijdrage. Dat heet dan toeristenbelasting en is eigenlijk nog veel erger, want dan betaalt iedereen, buiten- of binnenlander, ook als je voor je baas moet overnachten en dus eigenlijk helemaal geen toerist bent.

Toen ESTA op poten is gezet werd al aangegeven dat dat dollars zou gaan kosten, o.a om de infrastructuur bij Immigrations te upgraden, zodat je sneller "door" kunt. Nu weet ik wel dat dat mooie verkooppraatjes zijn, dus blijft over; een verkapte toeristenbelasting. Dus, eigenlijk net zoals hier :-)

Ik betaal ook liever helemaal geen belasting, in wat voor land dan ook, maar zal er toch niet omheen kunnen.
Of dacht je dat, bijvoorbeeld, de nieuwe paspoortscanpoorten op Schiphol geheel zonder nieuw te verzinnen belasting geplaatst gaan worden ?

Maar goed, we dwalen af, want de aankondiging van een groene formuliervrije reis was het originele onderwerp van dit topic, en daar hoor je niemand meer over :oops:.

Nog even over de "lulkoek"; dan betaal je het toch gewoon niet ? :lol:

Teleton
26-05-10, 16:53
Ik vind dat je een visum niet kunt vergelijken met dit.

Daarom heet het ook Het Visa Waiver Programma en daarmee zijn we heus qua kosten een stuk beter af dan toen we nog een visum mochten gaan halen bij de Amerikaanse Ambassade. Niet alleen financieel, maar ook organisatorisch is dit systeem een stuk handiger. Maar er zijn nu eenmaal voorwaarden aan verbonden en die worden door de VS vastgesteld. Tot nu toe was dat kostenloos en dat zal dus wel een keer veranderen. De waarom vraag heeft geen zin; zo zijn onze manieren.

Ieder land heeft zijn eigenaardigheden en voorwaarden, zo ook de US of A. Of wij dat nu leuk vinden of niet. Vergeet ook niet dat 11 september diepe sporen heeft achter gelaten en dat merk je nog steeds als je naar de VS reist.

Vind je de voorwaarden niet leuk, te duur, te ingewikkeld, te onduidelijk, flauwekul of onsympatiek? Dan is de keuze simpel, blijf er weg......

Lindaa
26-05-10, 17:07
het heeft niks te maken met niet leuk of duur, ze verzinnen steeds iets nieuws en wij kunnen betalen.
Eerst was het VWP, toen een foto, toen vingerafdrukken, en ESTA en APIS en zo kun je door blijven gaan.

En als het kostenloos is, waarom moet het dan veranderen, waarom moeten je er dan voor gaan betalen?

En terroristen die de US binnen willen komen lukt dat ook met deze maatregelen, dat heb je wel gezien.

Ta2 Gerrit
26-05-10, 18:37
En als het kostenloos is, waarom moet het dan veranderen, waarom moeten je er dan voor gaan betalen?

In deze link (http://www.ustravel.org/news/press-releases/president-obama-signs-first-ever-travel-promotion-program)kun je zien waarom het van kostenloos naar betalen gaat.

ekkie50
26-05-10, 18:40
Gerrit tipte het al aan, niemand ging erop in maar toch is het een fijne ontwikkeling: straks hoeven we ook niet meer in de (standaard) rij voor de NL douane te staan maar kan het paspoort voor een elektronische detector worden gehouden voor snelle doorgang (of niet natuurlijk, als er iets scheef zit). En er staan dan natuurlijk meer dan 1 van dat soort detectorpalen. Volgens mij is dat (nog?) gratis, zonder lulkoek ;-)

Lindaa
26-05-10, 18:49
"This program will create tens of thousands of American jobs and help reverse negative perceptions about travel to the United States"

dus wij gaan betalen om Amerikanen aan het werk te krijgen en het imago op te vijzelen...

"No money is provided by U.S. taxpayers" Nee, dat moet je er echt bij vermelden, scoor je punten als president

Mensen die naar de US willen komen toch wel, en die niet willen, willen echt niet...

Moet allemaal niet gekker worden.

Michael66
26-05-10, 20:39
Moet allemaal niet gekker worden.
Tja, gekke mensen die Amerikanen. Hun manier om overheidstaken te financieren zit nu eenmaal anders in elkaar dan bij ons. Bij ons geen visumkosten, bij hun wel. Bij ons toeristenbelasting, in de VS niet. Bij ons 19% BTW, in de VS niet (ja, in sommige staten wel weer 6-7-8% salestax). Bij ons enorme accijnzen op benzine, in de VS niet. Etcetera.

Als je klaagt over het betalen van ESTA, klaag dan meteen ook over de lage prijzen van benzine in de VS. En klaag over de lage prijzen van electronica, kleding, en wat wij nu allemaal meeslepen van onze vakantie naar de VS.

't Is nou eenmaal de manier waarop het in de VS gaat, met de door ons als positief gevonden zaken en de negatieve. En ben je het er niet mee eens (of het lulkoek vindt), dan heb je een heel goed (en eerdere aangegeven) alternatief: ga niet naar de VS.

Moet allemaal niet gekker worden.
Wat wij gek vinden is in een ander land soms heel gewoon.

Lindaa
26-05-10, 20:46
Die lage prijzen, lage tax en lage benzineprijzen doen ze niet voor ons, maar voor hun eigen bevolking....
En dat wij dan ook nog mee mogen betalen om de economie van de VS te stimuleren vind ik idd lulkoek, maar om dan gelijk te zeggen ga niet naar de VS vind ik kort door de bocht.

En niet dat ik wakker lig om 10 dollar, maar het gaat om het principe...

Michael66
26-05-10, 20:57
Die lage prijzen, lage tax en lage benzineprijzen doen ze niet voor ons, maar voor hun eigen bevolking....En jij kunt daarvan profiteren, toch?

Die lage prijzen maken deel uit van de economie van de VS waarvan de financiering van de overheid een deel is. En die financiering is nu eenmaal anders dan wij in Europa gewend zijn. Zie de voorbeelden in mijn eerdere bericht. Je kunt het ene (lage/geen accijnzen, geen BTW) niet los zien van het andere (salestax, ESTA-kosten etc).

Of zou het beter zijn dat ze toeristen in de VS dezelfde benzineprijzen laten betalen als ze thuis gewend zijn? Dan ben je waarschijnlijk een stuk meer kwijt dan die $10 voor ESTA ....

Bosevents
26-05-10, 20:58
sommige delen van de USofA draaien op toerisme en op deze manier wordt het allemaal niet overzichtelijker en geodkoper. Tja we blijven Hollanders he!

[verwijderd]
26-05-10, 21:25
En wie o wie gaat er nu voor een klein bedrag wat betaald zou moeten worden voor het visum NIET naar Amerika ????

De personen die daar dan zoveel moeite mee hebben en de andere goedkope producten waarmee ze hun koffer vullen dan niet daar willen halen maar in het dure Europa moeten dat gewoon doen dan, scheelt weer wat overbevolking in de vliegtuigen naar de USA.

En wellicht worden door de afgenomen interesse de tickets naar de USA dan wel weer goedkoper.

Maar het lijkt mij stug dat je je druk gaat maken om een luttel bedrag voor een visum. Als je het neerslaat op de kosten van de hele vakantie dan is het toch helemaal niets en mocht het wel teveel zijn dan wordt het gewoon een avondje met droge broodjes ipv naar een luxe restaurant.

6foot6
26-05-10, 22:12
En de kosten (60ct) van het I94 formulier worden natuurlijk niet langer in de ticketprijs verrekend.

Lindaa
26-05-10, 22:35
En jij kunt daarvan profiteren, toch?

Die lage prijzen maken deel uit van de economie van de VS waarvan de financiering van de overheid een deel is. En die financiering is nu eenmaal anders dan wij in Europa gewend zijn. Zie de voorbeelden in mijn eerdere bericht. Je kunt het ene (lage/geen accijnzen, geen BTW) niet los zien van het andere (salestax, ESTA-kosten etc).

Of zou het beter zijn dat ze toeristen in de VS dezelfde benzineprijzen laten betalen als ze thuis gewend zijn? Dan ben je waarschijnlijk een stuk meer kwijt dan die $10 voor ESTA ....

Salestax is hetzelfde als btw alleen een stuk lager.
En hoe financiert de overheid dan die lage prijzen; welke overigens helemaal niet laag zijn, de prijzen zijn HIER absurd HOOG.
Winkeliers verdienen daar nog steeds een hoop aan kleding / schoenen etc.


En ESTA staat hier helemaal buiten, dat geld gaat straks gebruikt worden om het toerisme te stimuleren en dus banen te scheppen.

Jij draait gewoon alles om; toeristen evenveel voor benzine laten betalen als thuis, waar slaat dat nou op?

En dat ik daarvan profiteer is mooi meegenomen, maar zoals ik al zei doen ze dan NIET voor ons, ESTA wel.

En voor iedereen die niet kan lezen: het gaat niet om die 10 dollar, maar om het principe.
Dat geldt waarschijnlijk voor iedereen die hier op tegen is.

Lindaa
26-05-10, 22:38
En de kosten (60ct) van het I94 formulier worden natuurlijk niet langer in de ticketprijs verrekend.

Ja inderdaad, en daar koop je weer bijna een burger van! :razz:

[verwijderd]
26-05-10, 22:54
En die $10 zijn om de kosten te betalen die de Amerikanen maken om te controleren of jij geen gevaar bent voor de Amerikanen zelf, logisch toch dat je die dan zelf moet betalen. :grin:

Zou toch erg raar zijn als die Amerikanen dat moeten betalen omdat jij daar zo nodig naar toe op vakantie moet ??

calypso
26-05-10, 23:41
Op een reis die gemiddeld zo'n €2000-4000 kost gaan we zitten te zeiken over €10.00???

Just my 5 cents!

knaapje
27-05-10, 16:45
...........En waar is die bijdrage dan voor?
Wij vragen toch ook niet elke toerist voor een bijdrage als ze Nederland in willen?

.................


O nee?? Niet elke, maar je komt er vaak ook niet zomaar in. Moet je eens hier kijken en wat het kost.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/hoe-vraag-ik-een-visum-voor-nederland-aan.html

behandeling van een aanvraag van overige soorten visa
€ 60,- (plus €1,- per persoon bij collectieve visa)*
verlenging reisvisum voor maximaal 1 maand
€ 25,-
verlenging reisvisum voor maximaal 3 maanden
€ 30,-
verlenging reisvisum collectief paspoort /lijst
€ 30,- (plus € 1,- per persoon)
wijziging doorreisvisum voor een of meer reizen
€ 35.- (plus € 1,- per
persoon bij collectieve visa)

Hier een lijstje met landen waarvan de inwoners ook voor een kort bezoek een visum voor Schengen/Nederland nodig hebben.
http://www.minbuza.nl/nl/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Overzicht_visumplichtige_nationaliteiten/Verblijf_korter_dan_90_dagen/Visumplichtige_nationaliteiten_kort_verblijf

Lindaa
27-05-10, 16:58
O nee??
Moet je eens hier kijken en wat het kost.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/hoe-vraag-ik-een-visum-voor-nederland-aan.html

behandeling van een aanvraag van overige soorten visa
€ 60,- (plus €1,- per persoon bij collectieve visa)*
verlenging reisvisum voor maximaal 1 maand
€ 25,-
verlenging reisvisum voor maximaal 3 maanden
€ 30,-
verlenging reisvisum collectief paspoort /lijst
€ 30,- (plus € 1,- per persoon)
wijziging doorreisvisum voor een of meer reizen
€ 35.- (plus € 1,- per
persoon bij collectieve visa)

Dit geld voor toeristen uit bepaalde landen, niet ELK land.
In de VS moet je gaan betalen ONGEACHT het land van herkomst


Op een reis die gemiddeld zo'n €2000-4000 kost gaan we zitten te zeiken over €10.00???

Just my 5 cents!

Jij kent de betekenis van het woord "principe" zeker niet, en je kunt ook niet lezen zeker:



En niet dat ik wakker lig om 10 dollar, maar het gaat om het principe...




Of zou het beter zijn dat ze toeristen in de VS dezelfde benzineprijzen laten betalen als ze thuis gewend zijn? Dan ben je waarschijnlijk een stuk meer kwijt dan die $10 voor ESTA ....

Wat een onzin-opmerking zeg, dat slaat werkelijk nergens op.

En laat mijn comments gewoon staan, ik heb ook recht op een mening en om deze te uiten!

[verwijderd]
27-05-10, 17:14
Als je dan zo principieel bent zou ik gewoon kijken voor een reis naar een ander Europees land en Amerika links laten liggen. En zoals jij zegt dat jij je mening mag geven moet je dan ook accepteren dat een ander die geeft want het lijkt er nu erg veel op dat je ons jouw mening op wil dringen.

En ik denk dat de meeste echte Floridagangers zich niet druk maken om $ 10 meer i.v.m. een controle die verricht moet worden of ze je wel willen toelaten in Amerika.

calypso
27-05-10, 17:45
Jij kent de betekenis van het woord "principe" zeker niet, en je kunt ook niet lezen zeker:
LMOA moet ik hier echt op reageren????

corrus
27-05-10, 17:46
Als ik er zo principieel tegen zou zijn dan zou ik gewoon niet meer gaan... :D

Ta2 Gerrit
27-05-10, 17:57
En laat mijn comments gewoon staan, ik heb ook recht op een mening en om deze te uiten!

Helemaal mee eens, dat recht heb je. Net zo als een mod. het recht heeft, en dan met de webmaster ook nog als enige, om posts hier weg te strepen.
Dus deze gebiedende toon; "En laat mijn comments gewoon staan" kun je wel aanslaan, maar zal niks uithalen. Wat er weg gaat maken wij wel uit.

Tot nu toe is er in dit topic nog geen enkel commentaar van jou weggehaald, dus je terechtwijzing slaat in principe eigenlijk nergens op.

En nu weer over tot de orde van de dag, bij voorkeur zonder bashing [-(

goedhartl
27-05-10, 20:53
ik heb in ieder geval ons alle vier al bij Esta aangemeld en ik was mij er niet eens van bewust dat je dit moest betalen. Vorig jaar maart zijn wij naar NY geweest en toen moest dit nog niet. Dus ik zie wel of ze ons die $40,- aftroggelen.
Leuk is het niet, maar je hebt geen keus.
Net als toen je vroeger naar het Oostblok ging, je meer dan twee uur bij de douane stilstond omdat men zonodig je koffer helemaal wilde controleren en echt alles uit de auto gehaald werd. Dus dat tientje neem ik maar voor lief dan, als ik maar snel mijn auto kan ophalen en naar de villa kan, want ik hoor dat we bij aankomst een bbq hebben daar!;-)

[verwijderd]
27-05-10, 21:15
Het is nog niet zo ver dat je moet betalen, maar dat zit er aan te komen volgens de verhalen.

Teleton
28-05-10, 10:09
Jij kent de betekenis van het woord "principe" zeker niet, en je kunt ook niet lezen zeker:

Wat een onzin-opmerking zeg, dat slaat werkelijk nergens op.

En laat mijn comments gewoon staan, ik heb ook recht op een mening en om deze te uiten!

Je hebt nog geen medestanders gevonden geloof ik. Hoor ik daar voetjes stampen? Zie ik daar stoom uit de oortjes komen? Helpt niet, hoor. Overtuigen doe je met argumenten, probeer het maar eens. En dan is er nog de toon die de muziek maakt....


Het leven dat is geen pretje
Ik weet er alles van
Ben je bedrukt, verzet je
Maak er van, wat je kan
Als je 't geluk wilt zoeken
't Hangt aan een zijden draad
En je succes wilt boeken
Luister dan naar mijn raad:

refr.:
Breng eens een zonnetje
Onder de mensen
Een blij gezicht te zien
Doet je toch goed
Vervul zo nu en dan
Hun liefste wensen
Een beetje levensvreugd
Schenkt nieuwe moed
Breng eens een zonnetje
Onder de mensen
Een blij gezicht te zien
Doet je toch goed
Vervul zo nu en dan
Hun liefste wensen
Het spreekwoord zegt:
Wie goed doet goed ontmoet

6foot6
28-05-10, 17:46
Je hebt nog geen medestanders gevonden geloof ik.

Jawel hoor, ik ga voortaan mijn NP pas verkopen als compensatie.

Iris02
29-05-10, 09:00
Het heeft totaal geen zin om je boos te maken over een voldongen feit. Het is een take it or leave it kwestie.
Ik wil naar de States, dan is dit de consequentie. Of ik het leuk vind of niet, ik zal het bedrag gewoon moeten betalen. Daar helpt geen enkele discussie aan ;-)

Lea
06-06-10, 23:17
Wanneer halen ze dat ding er eigenlijk uit we gaan eerst vanaf Orlando nar Washington en vandaar naar Nederland.

r.teeuwsen
06-06-10, 23:20
Je moet hem aan de dame/heer van de luchtvaartmaatschappij geven waarbij je in Washington instapt.... die geven hem weer aan de autoriteiten. Dat doe je bij het instappen, maar meestal roepen ze dat nog even om, als reminder.

Greetz, Remco

Michael66
07-06-10, 10:02
"Ze" halen het er niet uit. Je haalt het er zelf uit en levert het in samen met je boarding pass als je gaat boarden voor de vlucht waarmee je de VS verlaat.

In jouw geval lever je het in als je in Washington aan boord gaat van de vlucht naar A'dam.

Lea
07-06-10, 13:28
dank je helemaal duidelijk.

koenkamphuys
29-07-10, 23:01
Kennelijk hebben ze de procedure onlangs veranderd. De immigration officer keurde de groene I-94 formulieren van mijn zoon en mij geen blik waardig, stempelde de paspoorten en verscheurde demonstratief de formulieren. Mijn vrouw, die een paar dagen later kwam met een andere maatschappij via een ander vliegveld, overkwam hetzelfde. We hebben dus geen departure record kunnen inleveren.
Of krijgen we een vip-behandeling omdat we regelmatige amerikagangers zijn ;-)

Njit
29-07-10, 23:03
Prima toch? Dat ze ze dan ook niet in het vliegtuig uitdelen [-X

koenkamphuys
29-07-10, 23:17
Maar... geen formulier = niet Amerika binnen.

Njit
29-07-10, 23:20
Maar bij binnenkomst worden ze dus alsnog verscheurd?

[verwijderd]
29-07-10, 23:42
Tja, het blijven Amerikanen met hun voor ons af en toe vreemde gebruiken. ](*,)

yohn
29-07-10, 23:58
Maar... geen formulier = niet Amerika binnen.
Nope wij kregen zelfs geen I-94 meer, ESTA (uiteraard vantevoren ingevuld en goedgekeurd) was voldoende.

Teleton
30-07-10, 09:10
Kennelijk hebben ze de procedure onlangs veranderd. Forumlid Knaapje heeft ons hier onlangs over "bijgepraat". Kijk hier (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml) voor de regeling die vanaf 19 juli 2010 geldt.

calypso
30-07-10, 10:43
hebben we deze discussie niet ook al hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8374&page=29&highlight=esta) gevoerd?

vettejus
04-08-10, 05:31
Heerlijk was het, niet 4x zo'n groen papier invullen! Alles over de I94 kan gedelete worden! Het is verleden tijd!

Teleton
04-08-10, 09:17
Alles over de I94 kan gedelete worden! Het is verleden tijd!

Uit de informatie van 19 juli 2010 van CPB (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml): It is important to note that the CBP Form I-94W will continue to be required at land borders, in the case of system outages, and at ports of entry that have not completed the transition to automated processing.

Ta2 Gerrit
04-08-10, 09:49
In Washington is de transitie inmiddels completed. Geen groen papier meer.

kol
04-08-10, 15:12
Hoe zit het nu op de vliegvelden in Florida zelf. Is bij rechtstreeks vliegen op Miami nog het I-94 nodig?

hockey
04-08-10, 15:21
Miami weet ik niet, maar Orlando rechtstreeks niet meer.

hrjhaan
04-08-10, 22:51
In Miami ook niet meer nodig. Bij British Airways kregen we ze niet eens meer uitgereikt.

AlexD
05-08-10, 20:17
In Miami is het inderdaad ook niet meer nodig. Wij kregen ze 24 juli door Iberia nog wel uitgereikt met het verzoek deze in te vullen. Bij de douane werd er echter niet meer naar gevraagd.

corrus
05-08-10, 20:50
In Miami is het inderdaad ook niet meer nodig. Wij kregen ze 24 juli door Iberia nog wel uitgereikt met het verzoek deze in te vullen. Bij de douane werd er echter niet meer naar gevraagd.

De douane vraagt er nooit om... :-\"
Hebben ze trouwens nooit gedaan...