|
|
Lisa 24 januari 2005, 21:46 Ik heb gister via Expedia op internet tickets geboekt naar Florida.
We hebben elektronische tickets gekregen; dus een mail van hen gekregen en een uitdraai op onze eigen printer gemaakt.
Dit is de eerste keer dat we zo onze 'tickets' krijgen en ik vind het een raar idee om met die paar a4-tjes bij de balie op Schiphol aan te komen..
Heeft iemand hier ervaring mee en is het helemaal veilig?
We vliegen trouwens met Continental Airlines omdat Martinair helemaal volgeboekt was. Is dit een goede airline (lijkt me wel, als zijnde een grote amerikaanse airline..)
Alvast bedankt voor de tips!!
Daniel 24 januari 2005, 22:00 Hoi Lisa,
Allereerst welkom op het Florida Forum! Je hoeft je geen zorgen te maken over je e-tickets. Ik weet dat het een beetje een vreemde gewaarwording is, maar het enige wat je nodig hebt om te vliegen zijn een paar nummertjes (je e-ticket nummers) en je paspoort. Print het mailtje van expedia.nl met daarin je naam en e-ticketnummer uit en je bent klaar om te gaan. Groot voordeel van zo'n e-ticket is dat je ook nooit meer je ticket kwijt kan raken. Je kan bij elke willekeurige Continental balie een nieuw blaadje laten printen met daarop je e-ticketnummer.
Continental is idd een grote Amerikaanse airline en biedt (zeker als je met de nieuwe 777 vliegt) meer comfort dan MartinAir. De stoelen zijn iets breder en je hebt iets meer beenruimte. Daarnaast vind ik dat de service vaak ook beter is bij Amerikaanse airlines. Maak je maar geen zorgen over je vlucht: dat zit wel goed!
Daniel
petra 25 januari 2005, 08:09 He Lisa,
Afgelopen September heb ik met Continental gevlogen. Helemaal prima, je hebt je eigen remote control in je armrest zitten en een eigen schermpje in de rugleuning van je voorburen. Je kunt naar verschillende films kijken, videospelletjes doen of radio luisteren. Het eten was redelijk, vliegtuigvoedsel is nooit zo....... drankjes, behalve koffie en thee moest je zelf betalen. 'k hoop dat je hier wat aan hebt. :lol:
Groet Petra
Danny 25 januari 2005, 09:02 Een e-ticket werkt, zoals Daniel zegt, echt perfect. Je komt gewoon bij de balie, of het e-ticket apparaat. Voert je nummer in, paspoort door de lezer halen, stoel uitzoeken, printen van je boardingpas en vervolgens naar de gate.....it's as simpel as that.
Succes ermee :lol:
Njit 3 februari 2005, 09:03 heeft iemand ervaring met boeken van hotels via www.hotels.com ?
Ik kan namelijk nergens een mogelijkheid vinden om meerdere hotels in 1x te boeken. Dit zou dan ook betekenen dat ik per keer reserveringskosten zou moeten betalen. Volgens mij betaal je deze kosten normaal gesproken maar 1x.
Ta2 Gerrit 3 februari 2005, 10:44 Ik heb met hotels.com geen ervaring, behalve dan als zoekpagina naar hotels en lokaties. Wij hebben wel boekingen gedaan met Expedia.com (http://www.expedia.com/pub/agent.dll?qscr=htwv&rfrr=-1067) , de amerikaanse versie. Daar kun je een trip samenstellen met diverse hotels onder 1 pakket (itinerary) en daar ook een auto en uitstapjes/tickets aan toevoegen. Alleen helaas geen vluchten. Dit pakket valt dan onder 1 factuur en dus ook 1 x kosten. Voor dat je boekt en betaald (moet per direct !) kun je van alles toevoegen en ook weer weghalen, tot dat je definitief besluit. Je krijgt gewoon een eigen mapje (My Trip) met wachtwoord op hun site. Makkelijk en blijft er altijd staan. En ze hebben leuke packages die ze op de .nl site niet hebben. En hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Wij hebben rond de kerst de Golden Nugget in Vegas geboekt voor $79,- per kamer (komen nog wel ± 10% local fees & taxes bij, word ook op de faktuur vermeldt) en die kamer kost nu $119,-. Leuke besparing, dus. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
rvd4always 5 februari 2005, 16:29 Wij hadden ook e-tickets bij British Airways. Het werkt perfect!
Voor de luchtvaartmaatschappij zijn de kosten veel lager om op deze manier tickets uit te geven. Bij BA was de e-ticket gekoppeld aan je credit card. Als je op schipol komt moet je dan je e ticket en je credit card kunnen overleggen om aan te tonen dat jij de tickets aangeschaft hebt. Waarschijnlijk kan je meer info vinden over de e-tickets op de web site van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt, suc6. :roll:
Nog even een vraagje over die e-tickets...
Wij vliegen ook met Continental airlines. Is er op Schiphol een e-ticket apparaat? Of moet je met je e-ticket naar de balie van CA?
Ik las ook op de site van Continental dat ze Continental currency hebben (tokens om dingen aan boord te kopen...bijv. head sets.) Verkopen ze deze tokens op Schiphol?
Moet je trouwens altijd headsets kopen of krijg je ze gratis op Internationale vluchten?
Nog vier weekjes........! St. Pete here we come!
Ta2 Gerrit 31 maart 2005, 09:18 Op Schiphol ga je met je printjes (itinerary) naar de balie. Of eigenlijk is je paspoort en creditcard al genoeg. Voor zover ik weet heeft alleen KLM op dit moment (nog) de e-incheck met computerpaal. Wij vlogen met Delta en die had nog een gewone balie, maar het ging lekker vlot. In de US hebben ze bijna allemaal al de computerincheck, maar voor zover wij gezien hebben geldt dit, net als de curbside incheck, alleen voor binnenlandse vluchten. Maar het is makkelijk en wordt steeds meer uitgebreidt.
Van de tokens kan ik je niets vertellen en de headsets zijn meestal gratis, en je mag ze houden. Wij hebben ze niet gehouden (eigen koptelefoons), maar wel de o zo handige 1 in 2 stekkertjes meegenomen, zodat je bij iedere airline stereo kunt genieten :wink: .
Moet je trouwens altijd headsets kopen of krijg je ze gratis op Internationale vluchten?
ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gratis waren.. Maar het gaat eigenlijk om het verloopstukje (die met twee plugjes). Als je deze nog van een vorige vlucht hebt kun je deze gewoon weer meenemen met je eigen oordopjes..
Ta2 Gerrit 31 maart 2005, 09:23 Njit, volgens mij zijn ze bij de US maatschappijen altijd gratis en bij de onze (zeker Martinair) niet. Kwestie van service.
Nog veel plezier straks in de west, en kijk niet te veel mooiigheid van Hearst Castle af, dan blijft er nog wat voor ons over in Augustus :wink: .
Continental vertrekt op Schiphol vanaf hal 3 / 4 en de NVLS is druk bezig om daar ook incheckapparaten neer te zetten.
Dus als je komt, loop niet meteen naar de Conti balie, maar kijk eerst of er al incheckmachines staan die werken. Het is de bedoeling dat a.s. zomer overal elektronisch ingecheckt kan worden.
In hal 3 / 4 worden het machines voor algemeen gebruik, dus niet maatschappij gebonden.
MVG, Eric
Iemand bekend met hotelscorp.com (http://hotelscorp.com) ?
Al surfend en zoekend naar een hotel in Las Vegas kwam ik op deze site terecht. Je kunt er ook reserveren voor Orlando, kamers en tickets voor attractieparken.
Je kunt kiezen uit 2 rates: discounted rates en super discounted rates. Bij deze laatste rates ben je verplicht een timeshare sessie bij te wonen. Dat lijkt mij niks, heeft iemand daar ervaring mee? (aan de andere kant 1x 90 min luisteren en dan vertrekken en een goedkope kamerprijs is misschien ook niet verkeerd?)
Maar ik geloof dat de "gewone" discounted rate ook niet slecht is. Ik vraag me af of er addertjes onder het gras zitten??
Ik zou toch bij de bekende sites als Hotels.com en Expedia blijven. Bedrijven die dit soort zaken aanbieden staan niet als de meest betrouwbare bekend.
Persoonlijk boek ik het liefst direct bij het hotel zelf, dit ivm ruime cancelpolicy.
Dat is inderdaad een heel goede reden om bij de hotels zelf te boeken als het prijsverschil niet te groot is.
Vorige week had ik twee kamers geboekt bij het marriott Fairfield Inn in Dallas, maar vanwege het slechte weer kwamen we een dag later aan.
Ondanks het feit dat ik pas 's avonds om elf uur (!!) het hotel belde dat we niet zouden komen, werd die nacht niet in rekening gebracht, en de volgende ochtend mochten we al om acht uur van de kamer gebruik maken toen we aankwamen !!
Dat noem ik nou service, scheelde toch zo'n $ 200,00 !!!
Eric
lindahoutekamer 31 juli 2007, 16:30 Goedemiddag allemaal,
Kan iemand mij uitleggen hoe de hotelvouchers werken? Ik lees hier op het forum hier het eea over maar snap er nog niets van. Is hotelkamers boeken via Expedia ook een goed idee of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast bedankt,
Linda
Ta2 Gerrit 31 juli 2007, 16:50 Wij hebben al vaker hotels bij o.a. Expedia en Hotels.com geboekt en dan krijg je inderdaad via de mail een voucher die je overlegd bij de incheck. Soms is alleen de creditcard waarop je geboekt hebt ook voldoende.
Net pas ontdekt, maar ook interessant http://catalogue.horse21.nl/
Tomzie 26 augustus 2007, 12:19 Hallo
Vermits het de eerste keer zal zijn dat ik ga boeken via expedia.nl ben ik toch wat wantrouwig. Ik heb vooral vragen rondom de prijs.
Is de totale prijs die zij je voorleggen op de website echt wel de totale prijs (met taxen enz... in)? Of zitten er hier nog addertjes onder het gras?
Als er problemen zijn: hoe kan ik deze contacteren? Ik wou testen door dat 0900 nr te bellen maar dat blijkt niet in gebruik te zijn...
Zijn er mensen die al problemen hebben gehad in de hotels?
Alvast bedankt!
unruHe 26 augustus 2007, 12:29 Ik heb voor mijn reis in Januari naar Las Vegas het hotel geboekt via expedia.nl en de vliegtickets via cheaptickets.nl (had achteraf niet gehoeven). Het hotel was prima geregeld behalve dat ze mijn bedden voorkeur of roken/niet roken niet geregistreerd hadden staan dus dat moet ter plekke geregeld worden.
De totale prijs die de site op een gegeven moment aangeeft is dan ook de daadwerkelijke prijs.
Cheaptickets daarentegen heeft, vind ik, we sommige misleidende dingen. Ik had tickets van Delta Airlines en meende dat het daar het goedkoopste was, maar wat ze doen is de prijzen zonder TAX weergeven ipv incl TAX zoals andere sites standaard doen. Dit deden ze overigens alleen voor Amerikaans vliegmaatschappijen.
Voor mijn komende reis heb ik alles gewoon via Expedia gedaan (vlucht+hotel+auto) en heb er het volste vertrouwen in.
Eric 26 augustus 2007, 13:08 Expedia is zonder meer 100% betrouwbaar, wordt al vele jaren door veel forumleden gebruikt.
Het is wereldwijd een van de grootste boekingssites.
Eric
pyca 26 augustus 2007, 13:45 Expedia kun je telefonisch bereiken, hebben een helpdesk.
Ik heb in het verleden een keer kamers geboekt via hen, annuleringsmogelijkheden zijn iets beperkter, in die zin je kunt niet kort van te voren annuleren, wat meestal wel mogelijk is als je zelf direct bij het hotel reserveert. Ik boek zelf bij het hotel, of maak gebruik van Hotwire en Priceline.
Tomzie 26 augustus 2007, 13:53 Kan je dat nr hier is plaatsen van die helpdesk.
Maar ben al tevreden dat alle prijzen inclusief taxen zijn. Nochtans lees ik wel in het klein:
Tenzij anders vermeld, zijn de tarieven opgegeven in Euro.In de bovenstaande prijs zijn GEEN van toepassing zijnde hotelservicekosten, kosten voor bijkomstigheden zoals snacks van de minibar of telefoongesprekken of overheidstoeslagen inbegrepen.Bij late aankomst is je kamer gegarandeerd.Je ontvangt mogelijk geen bonuspunten en airline-mileage wanneer je een Expedia Special Rate-hotel boekt
jaap 26 augustus 2007, 16:12 Wij boeken al jaren met volle tevredenheid bij expedia. Dat is bij een dalende dollarkoers stukken voordeliger omdat de koers direct wordt doorvertaald. Hebben nog nooit iets bij hoeven bijbetalen. Taxes zijn altijd inclusief. Logisch dat je het gebruik uit de minibar moet betalen en meestal vrij duur. Bellen doen we altijd met ons eigen mobieltje en hebben daarvoor speciaal een drie-band-toestel gekocht. Voor telefoonnummers expedia, kilk op de webpagina rechts boven in de oranje balk op klantenservice .
Tomzie 26 augustus 2007, 16:41 Ok dat maakt al veel duidelijk.
Maar het telefoonnummer op hun site werkt volgens mij toch niet:
0900-397-3342 right? Ik zet er wel 0031 voor (kom uit België) dus geeft het dit:
0031-900-397-3342 werkt dat 0900 nr dan wel bij jullie?
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reply's!
Eric 26 augustus 2007, 17:02 Ik zet er wel 0031 voor (kom uit België) dus geeft het dit:
0031-900-397-3342
eh.....31 is het landnummer van Nederland, en dat moet je zeker niet draaien.......
Eric
Tinkerbell 26 augustus 2007, 17:19 Wie heeft ervaringen met deze site?
http://www.booking.com/
Alexandra 26 augustus 2007, 17:29 Ik heb ervaring met Booking.com,wel voor Engeland maar het werkt perfect:wink:
Tomzie 26 augustus 2007, 19:28 Ja maar ik woon we in Belgie (0032) dus om naar Nederland te bellen is het toch 0031? Je moet toch als je in de states bent ook kunnen bellen naar Nederland dus zet je er toch 0031 voor?
Tinkerbell 26 augustus 2007, 19:52 Je zou even kunnen kijken op welke pagina je ingelogd bent. Nederland of Belgie. De site kiest automatisch het land waar jij zit.
Op dit moment zit ik in Duitsland en als ik de site aanklik kom ik op hun Duiste site terecht. Het zou dus kunnen zijn dat je een Nederlands telefoonnummer ziet.
Een 0900 nummer is volgens mijn ervaring niet te bellen vanuit het buitenland.
Tomzie 26 augustus 2007, 20:46 Expedia België valt onder Expedia Nederland. En een 0900 niet te bellen vanuit het buitenland... Wat doe je dan als er problemen zijn 8-[
jaap 26 augustus 2007, 22:49 Gewoon,e-mail. Je krijgt heel vlug antwoord is onze ervaring.
Floor77 27 augustus 2007, 08:04 Ik heb de ervaring dat je de eindprijs pas krijgt bij het afrekenen in het hotel. Vaak zitten namelijk de belastingen niet inbegrepen. Dat vind ik zelf onpretting. Verder werkt het perfect.
Tinkerbell 28 augustus 2007, 09:27 Dat de tax er nog bij komt had ik al begrepen dat staat duidelijk op de pagina. De prijzen die ze aanbieden zijn idd. erg aantrekkelijk.
reneefrankrijk 1 september 2007, 12:49 Probeer ook eens de site van RyanAir: www.ryanair.com (http://www.ryanair.com) Ook al vliegen ze niet op Florida, je kunt wel hotels via hun boeken en goedkoper dan booking.com en inclusief tax.
wwvdm1970 13 maart 2008, 10:32 Wij willen in mei 2 wkn naar orlando gaan.
Maar nu heb ik op verschillende sites gekeken en komen we op Expedia.com het goedkoopst uit.(expedia.nl komt duurder uit)
Maar nu kan ik nergens vinden of die prijzen die daar staan incl alles is(luchthavenbelasting.etc.).
Weet iemand hier iets meer van?.
Alvast bedankt
Veronique maastricht 13 maart 2008, 11:27 Hallo,
Ik heb vorig jaar een week Las Vegas geboekt via expedia.com en de prijs die ze aangeven is ook de prijs die ik betaald heb. Je hebt alleen nog de keuze voor met of zonder reisverzekering/annuleringsverzekering. Wij hebben er toen zelfs nog een limousine bij gehuurd om ons van vliegveld naar hotel te laten brengen. Was allemaal heel duidelijk en hebben verder geen problemen gehad. Ben van plan volgend jaar weer naar LV te gaan en zal dan weer met expedia gaan.
Hoop dat je met de info iets kunt.
Groetjes,
Veronique
Michael66 13 maart 2008, 14:22 Je kunt daar zelf ook achter komen. Gewoon het boekingsproces ingaan, dan kom je vanzelf op een totaaloverzicht van wat je moet gaan betalen.
Voor vluchten komen er meestal nog wel wat toeslagen bij voor veiligeheid en zo.
Voor hotels zijn de weergegeven prijzen meestal exclusief de sales- en verblijftaxen. En bij een aantal hotels komt er ter plaatse nog resortfee of parkeerkosten bij. Dit zou bij de hotelspecificaties moeten staan, of in de algemene voorwaarden m.b.t. hotels.
Oftewel, een boeking beginnen en doorgaan totdat je ziet wat je moet betalen. Zolang je geen creditcardnummer opgeeft wordt er niets afgeschreven.
Tinkerbell 14 maart 2008, 07:50 Als ik de site van Expedia open krijg ik dit te zien:
Das System hat registriert, dass Sie von Deutschland aus auf die Site zugreifen. In Deutschland ansässige Expedia-Kunden können auf der US-amerikanischen Expedia-Website keine Flugtickets oder Urlaubsangebote erwerben. Wenn Sie in Deutschland wohnen, können Sie über die deutsche Expedia-Site Flugtickets und Urlaubsangebote buchen sowie auf die speziell für Deutschland geltenden Informationen und Angebote.
Ik ben op dit moment in Duitsland en weet niet of de Nederlandse site dit ook aangeeft.
Wilde het alleen even laten weten.:-k
nicole-onno 29 juni 2008, 14:41 Hallo!
Ik dacht via klm te boeken maar die gaan ook via boekings.com. Wat ik als groot nadeel ervaar is dat de prijzen in dollar staan. Je betaald immers pas als je er bent. Dit betekend dat als de koers erg is veranderd bijvoorbeel een jaar later dat je heel veel moet bijbetalen. Volgens KLM zouden we voor een villa in orlando 755 euro betalen. Na difinitieve boeking krijg je een overzicht waar dan 1155 dollar op staat geen euro meer. Dit maakt het dan je eigelijk nog niet weet wat het je uiteindelijk gaat kosten
groet nicole
corrus 29 juni 2008, 18:07 Bij Bookings.com moet je ook nog de Eco Tax betalen...
En een villa bij KLM???
Je dient de gehele boeking te doorlopen, tot aan het monet dat je de creditcard gegevens moet invullen, pas dan weet je pas hoeveel je moet betalen.
Het enige wat je hier nog moet bijtellen is 45,- euro p.p.
nicole-onno 30 juni 2008, 22:20 En een villa bij KLM???
nadat je vliegtuig ticket hebt geboekt krijg je de gelegenheid om te kiezen of je nog een hotel of auto wil bij boeken. Je ziet onder de pagina dat ze met booking.com werken. Onze accomodatie werd voor 1155 dollar aangeboden. Na het boeken kwam het totaal plaatje op 1320 dollar incl dus die 13% tax en service kosten...nu maar hopen dat de euro gunstiger wordt dan de dollar omdat we pas in januari 2009 de rest betaling moeten doen.
Teleton 1 juli 2008, 10:02 Onze accomodatie werd voor 1155 dollar aangeboden.
Voor hoe lang en in welke periode? Voor de vergelijkers zegt dit niets.
Overigens, als je bang bent dat de dollarkoers stijgt: je mag het volledige bedrag wel voldoen als je dat prettig vindt\\:D/
nicole-onno 2 juli 2008, 12:27 :oops: sorry dacht dat het over de ervaring van booking.com ging
We betalen voor 11 dagen 8 pers. vila van 14-3-2009 t/m 23-3-2009
resort ligt aan route 192 20 minuten van disney.
Teleton 2 juli 2008, 13:43 :oops: sorry dacht dat het over de ervaring van booking.com ging
Sorry is niet nodig hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig of deze combi (KLM- booking.com) aantrekkelijk was en dan moet je de prijs even vergelijken.
De prijs is overigens zo op het eerste gezicht niet echt spectaculair, dat weten we dan ook weer;)
NB: Heb de prijs vergeleken met "onze" particulier (= superkwaliteit $ 1200). Dan zijn jullie iets duurder uit en bij AE (= goede kwaliteit maar lokatie onbekend $ 865) valt de prijsvergelijking nog wat ongunstiger voor booking.com uit.
knaapje 2 juli 2008, 14:46 Bookings sites zijn lang niet altijd goedkoper.
Ik kon pas beter rechtstreeks op de hotelsite boeken, dan via orbitz bijv.
De tarieven waren gelijk, maar de bijkomende kosten waren hoger bij Orbitz.
Dus echt een zaak van zoeken en uitkijken.
Ook op de hotelsite even kijken bij AAA tarief als je ANWB lid bent.
Knaapje
huug & Astrid 7 juli 2008, 17:14 Ik heb vandaag denk ik een nieuwe boekingssite voor hotels gevonden :
Binnen 28 dagen een hotelkamer nodig? Sla www.wotif.com (http://www.reizen.nl/published/rei/content/budgettips/page/berichten/080226lastminutehotel.nl.html) dan zeker niet over: deze hotelsite verkoopt louter lastminute hotelkamers. Omdat onverkochte hotelkamers zo alsnog aan de man worden gebracht, kan Wotif zeer voordelige tarieven bieden.
Misschien een handige site voor mensen die op de bonnefooi willen reizen !
Astrid.
knaapje 7 juli 2008, 19:51 Ik heb even 2 hotels in Orlando via tripadvisor nagezocht.
Ik denk, dat het meer van hetzelfde is. Tarieven inclusief tax en kosten zijn nagenoeg gelijk. Maar als je gericht aan het zoeken bent is het altijd aan te bevelen op een paar van dit soort sites te kijken soms zitten er aanmerkelijke prijsverschilen tussen.
Knaapje
suzanne 12 juli 2008, 18:51 Ik wil dus tickets gaan boeken bij Cheaptickets.com, omdat deze voor onze reisperiode echt het voordeligst uitkomen!
Iemand daar ervaring mee?
Krijg je daar e-tickets? Er staat bij dat alle belastingen e.d. erbij inbegrepen zijn, klopt dit ook?
Scheelt ongeveer 120 euro per persoon, dus best een redelijk snelle manier om geld te besparen ;)
Tickets komen dan samen op 1530$ (2 volw.)....
Mocht iemand nog meer tips hebben; vertrek rond 18 april en terug rond 4 mei!
corrus 12 juli 2008, 20:38 Cheaptickets.com is géén Nederlands bedrijf, daarom berekenen ze geen 45,- p.p. euro Ecotax.
Deze tax zal je dan moeten betalen bij het inchecken op Schiphol.
cloggie68 13 juli 2008, 13:03 Ik heb er geboekt! Wij gaan 25 april tot 5 mei dus het is nog even afwachten hoe het bevalt. Maar betalen met creditcard ging in 1x goed en we konden zelfs al plaatsen kiezen in het vliegtuig (geen garantie, dat weet ik). Verder komt de ecotax er nog bij maar zelfs dan scheelde het nog behoorlijk. Wij betaalden voor 2 volwassen en 2 kids ruim $2800 en dat kwam op 1860 euro.
groetjes
Karen
rreedijk 21 februari 2009, 19:31 Beste Florida liefhebbers,
Voor de mensen die deze site nog niet kennen:
http://www.weekendplanner.nl/hotels/hotels.htm
"Het is een databases van meer dan 30 topaanbieders van hotels die de beste hotelaanbiedingen zoeken. Door het grote aantal van 900.000 hotels heeft u altijd voldoende keuze. Zelfs als u naar een afgelegen regio in een ver land gaat kunt u hier vast nog wel een hotelkamer vinden."
Succes, ik ben al wat interessante hotelletjes + prijzen gevonden voor mijn komende florida bezoek in mei.
Katty 21 februari 2009, 19:46 Spijtig genoeg heb ik altijd problemen met de site van Booking.com
Als ik de gewenste datum geef, krijg ik altijd een error melding: deze datum klopt niet.
Heb hun al gemaild, maar ze weten geen oplossing.
Dat maakt dus dat ik daar geen prijzen kan vragen.
Spijtig, heb er ook goede ervaringen mee.
wenniemetie 21 februari 2009, 23:39 Ik wil ook even een goede ervaring met hotels.com delen.
Ik had al maanden van te voren een hotel in Marathon geboekt. Een maand geleden zat ik nog eens ernaar te kijken en wat bleek. De prijs was een stuk lager.
Dus ik heb contact opgenomen met hotels.com. Ze vertelde mij dat het verschil in prijs zat in het aantal bedden. Ik had 2 doubles en dit was 1 king. Na overleg met reispartner besloten dat we ook best konden leven met 1 king.
Dus weer gebeld en ik de mevrouw aan de telefoon boekte netjes voor mij de nieuwe kamer tegen lagere prijs en annuleerde de duurdere. Binnen een week zag ik al keurig het bedrag terug op mijn creditcard. Super service dus als je het mij vraagt!
Daniel 21 juli 2009, 17:43 Ik kwam vandaag een kortingscoupon tegen van Expedia.nl waarbij je 50 euro korting krijgt op een packagedeal (vlucht + hotel) vanaf 500 euro. De coupon is geldig t/m 31 augustus 2009 (geldig op een reis in juli t/m september 2009). Meer informatie vind je hier:
www.expedia.nl/daily/aanbiedingen/couponaanbieding.aspx (http://clk.tradedoubler.com/click?p=18146&a=1026813&epi=flforum-couponexpedia&g=0&url=http://www.expedia.nl/daily/aanbiedingen/couponaanbieding.aspx)
Wellicht komt deze korting van pas als je nog een reis wil boeken (hoeft overigens niet naar Florida of Amerika te zijn)...\\:D/
desteijntjes 3 augustus 2009, 16:39 Als ik me goed herinner zijn er ook mensen op het forum die via expedia.com wel eens hebben geboekt.
Nu probeer ik een cruise via hun te boeken. Maar dat wil helaas niet helemaal lukken. Als ik de boeking rond wil maken, geven ze bij adres aan dat ik een USA adres moet hebben. Ik kan niet aangeven dat ik een buitenlands adres heb
Weet iemand of dit betekent dat ik via hen dus geen cruise vanuit Nederland kan boeken?:roll:
knaapje 3 augustus 2009, 19:14 ... en via Expedia.nl
???
desteijntjes 3 augustus 2009, 19:53 Bij expedia.nl kun je geen cruises boeken, bij expedia.com wel.
Daniel 1 december 2009, 17:52 Expedia.nl heeft nu een kortingscode die een korting geeft van EUR 10,- op een hotelreservering bij een boekingswaarde van minimaal EUR 150,- De coupon vind je via de volgende link:
10 EURO Korting bij Expedia.nl (http://clk.tradedoubler.com/click?p=18146&a=1026813&g=0&url=http://www.expedia.nl/daily/voucher/voucher_nov09.aspx)
Toch weer mooi meegenomen als je bezig bent met het boeken van je vakantie! De coupon is geldig tot 31-12-2009.
moonlight91 3 december 2009, 19:26 ik heb via hotels.com geboekt, een maand geleden nu
ik heb nog niets per mail ontvangen
wel kan ik inloggen en zie dan mijn reservering
ook is het betreffende bedrag al van mijn creditcard afgeschreven
zijn er mensen die weten of dit normaal is ,dat een mail bevestiging van de reservering zolang duurd
Njit 3 december 2009, 19:33 die mail-bevestiging krijg je normaal gesproken direct na het boeken. Zit het niet ergens in een spam-box?
USAfan 4 december 2009, 23:21 Je hebt grote kans dat die mail idd in je spam-box zit.
Een aantal bedrijven geven ook al aan dat je hun e-mail adres moet toevoegen aan je mail programma of hotmail account, als je dat doet dan word hun mail niet gezien als spam.
moonlight91 5 december 2009, 10:57 nee, hij is nergens te bekenen in mijn mail
ik heb net gebeld met hotels.com, en er zou een mail verstuurd moeten zijn, mailadres klopt,maar ook hun konden het verstuurde mail niet bevestigen,er zou toch iets niet goed gegaan zijn,
in mijn account staat ook een hotel voor de zelfde periode geboekt maar dan in california, als ik dit wil annuleren gaat dat niet dan annuleerd hij mijn hotel in orlando
volgens die mevrouw aan de telefoon is die `boeking`in california bij hun niet bekend, foutje in het systeem....
ach, mocht ik er nu echt door heen zitten in mei, kan ik altijd mijn alterego nog richting de west coast sturen toch, daar staat volgens` mijn boekings` pagina,ook mijn bedje klaar:lol::lol:
anyway, er word een bevestigingsmail aangemaakt en verstuurt
want die heb ik toch nodig voor de incheck, anders word het een kartonnendoos:cry:
Alexje 6 december 2009, 22:20 Hoi,
Ik ben in mei naar Florida geweest en heb alle hotels geboekt bij Booking.com. Het is allemaal goed ggaan, alleen hou rekening met het volgende:
Bij booking komt er een tax van 19% bij, bij sommige sites zit het erbij bij booking niet.
Kijk goed naar de voorwaarden van annulering, sommige zijn kostenloos tot dag van aankomst andere weer een week.
De kamers kunnen ook per site verschillen, meestal bel ik dan naar het gratis nummer voor de zekerheid, kan je 24 uur per dag terecht.
Suc6!
6foot6 7 december 2009, 07:37 19% lijkt me, voor Amerika, wat veel.
Het is meestal de state/county tax die betaald moet worden en dat is niet alleen bij booking.com.
In Vegas betaalden wij in oktober 12%.
Ook de annuleringsvoorwaarden wordt meestal door het betreffende hotel bepaald
Onze booking.com-boeking heb ik twee maal ge-annuleerd en opnieuw geboekt omdat het hotel almaar goedkoper werd.
Hiervoor werden geen kosten in rekening gebracht
Voor mijn komende reis(zelfde stad,zelfde hotel) was/is Booking ineens veel duurder($652,78+tax) dan Expedia (€ 309,00 totaal,vooruit betaald, gratis annuleren)
moonlight91 8 december 2009, 10:46 ondertussen zijn we 72 uur verder na mijn telefoontje
en heb ik nog steeds geen mail ontvangen
heb net 10 minuten aan de `wacht`lijn gehangen
en heb het maar opgegeven, heb nu een mail gestuurd met het dringende verzoek mij de bevestiging te sturen..
al met al ben ik niet tevreden over de gang van zaken bij hotels.com
had achteraf beter rechtstreeks bij het hotel zelf geboekt
Maar ja, de aanbieding bij hotels.com was zo aantrekkelijk...blijven hollanders natuurlijk, en dan nog wel uit de `zunigste` hoek :wink:
roanne 8 december 2009, 21:09 Ik heb juist hele goede ervaringen met hotels.com.
Boeken ging gelijk goed en toen ik kort daarna mijn boeking annuleerde omdat een luxere kamer goedkoper was geworden, dan de kamer die we geboekt hadden, ging ook alles goed.
Zelfs zo dat het meisje aan de telefoon zei...dit gesprek duurt langer..ik bel u wel terug, dan kost het u niet zoveel. Dat gebeurde ook, en de annulering en andere boeking van de luxere kamer is vlekkeloos verlopen!
Het geld was binnen 3 dagen weer op mijn rekening teruggestuurd.
dus van mijn kant niets anders dan lof over hotels.com. Oh ja en booking.com was echt een paar honderd euro duurder, en heeft over mijn vraag daarover nooit teruggemaild. (heb in het verleden wel goede ervaringen met booking gehad hoor...)
i
moonlight91 9 december 2009, 11:26 bij hotels.com hebben ze vast een weekend dipje
had geboekt op een zaterdag, er over gebeld op een zaterdag
en dat werkt blijkbaar niet
gisteren (dinsdag) een kleine 10 sec. nadat ik het mail had verzonden,
had ik al 2 bevestigings mails over mijn mail naar de klantensrvice
en een slordige 30 minuten later lag de bevestiging van de boeking netjes in mijn mailbox...
opgelost.... !!!!!!=D>
irmaatje123 9 december 2009, 11:28 Is hotelkamers boeken via Expedia ook een goed idee of hebben jullie betere alternatieven?Wij hebben vorig jaar geboekt via expedia.Was echt perfect,de prijs van de kamer was incl tax en scheelde ons in vergelijking met anderen 200 euro voor 10 nachten.Zeker de moeite waard dus.Succes.
aggie 9 december 2009, 11:42 Wij hebben afgelopen zomer ook via Expedia geboekt en er alleen maar goede ervaringen mee=D> Voor in mei gaan we zeker ook weer bij expedia boeken!! Succes ermee.
alberdinamud 9 december 2009, 20:48 Ik heb al een paar keer met booking.com geboekt geen reserveerkosten en vaak maar 1 nacht als aanbetaling en de rest terplaatse betalen.super
marjoleinenrick 7 april 2010, 11:18 Hallo,
Zijn er mensen die goede of juist slechte ervaringen met Expedia?
Wij willen al onze hotels via deze site boeken, of raden jullie dat af?
En als jullie boeken bij expedia kies je dan voor de 'non refundable' of 'geen restitutie' of kies je voor de iets duurdere en dat je dan wel geld terug krijgt bij annuleren?
cloggie68 7 april 2010, 11:32 Geen ervaring met Amerikaanse hotels maar toevallig van de week een hotel bij Legoland Duitsland geboekt voor een stuk lagere prijs dan op de hotel site. Er stond nog bij op de Expedia site dat er mogelijk taxes bij kwamen dus even het hotel gemaild maar alles zat er al bij in. Het fijne vind ik dat we nog gewoon tot 72 uur van te voren (meen ik) kunt annuleren!
Expedia is prima, net als http://nl.hotels.com , http://www.booking.com/ en andere dergelijke sites. Vergelijk wel de voorwaarden voor annuleren en de bijkomende kosten.
Als ik zeker weet dat ik er slaap dan kies ik voor non-refundable. Wil ik meer flexibiliteit dan kies ik voor een te annuleren boeking. Ligt ook aan de prijs van het hotel..
Hallo,
Als je een mastercard bezit, kan je 8% korting krijgen op de hotels bij Expedia.
Dan wel aanmelden bij: www.haalmeeruitjecard.nl (http://www.haalmeeruitjecard.nl)
Wij hebben alle hotels voor komende zomer bij Expedia geboekt, vaak goede prijzen, maar nu afwachten of het goed verloopt. Je hoort het nog wel, wij gaan in juli.....
marjoleinenrick 7 april 2010, 12:07 Ik snap iets niet zo goed; sommige hotels kan je kiezen voor non refundable, of er staat helemaal niks bij, en die non refundale keuze is dan duurder, maar daar krijg je je geld toch niet terug als je annuleert? En bij die goedkopere wel, das toch raar?Hallo,
Als je een mastercard bezit, kan je 8% korting krijgen op de hotels bij Expedia.
Dan wel aanmelden bij: www.haalmeeruitjecard.nl (http://www.haalmeeruitjecard.nl)
Wij hebben alle hotels voor komende zomer bij Expedia geboekt, vaak goede prijzen, maar nu afwachten of het goed verloopt. Je hoort het nog wel, wij gaan in juli.....Kan je dat tijdens het boeken aangeven dan?
En geldt dat voor alle hotels op expedia?
Dat scheelt een hoop centjes dan!
Tinkerbell 7 april 2010, 13:04 We hebben al vaak hotels geboekt bij Expedia tot volle tevredenheid.
marjoleinenrick 7 april 2010, 13:34 Ik denk toch dat expedia de voordeligste is, als je nog 8 % met je mastercard krijgt helemaal.
Ik ben nu alle hotels(waar wij willen gaan verblijven) aan het vergelijken tussen expedia - hotels.com en priceline en expedia is een beetje hetzelfde als hotels.com, soms iets goedkoper. (met die 8% off dus helemaal goedkoper)
Kan je bij priceline ook alles in euro's zien, kan het niet vinden, en ik vind dat handiger om gelijk te vergelijken.
Bij priceline zit er nog geen 12,5% tax incl. Dus alles prijzen zijn dus nog iets duurder??
[verwijderd] 7 april 2010, 14:41 Dan heb je het priceline topic niet gelezen denk ik, je kan bij priceline nml. bieden op hotelkamers, hierbij zoek jij een gebied uit waar je een hotel wil hebben en doet dan een bod op een x aantal sterren hotel, je weet dan niet altijd welk hotel je krijgt en of je het krijgt maar over het algemeen zit je hiermee veel goedkoper dan dat je regulier boekt.
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5416&highlight=priceline
marjoleinenrick 7 april 2010, 14:56 Ok ik zie inderdaad hoe het werkt.
Maar denk je dat het ook goedkoper is dan die 8 % die je bij expedia krijgt?
Ik ga liever altijd een beetje op safe, dus dat ik weet in wat voor hotel terecht kom.
Het hele idee van Priceline is dat je voor een 2* prijs een 4* hotel boekt.
Maar als je safe wilt zitten dan is Priceline niet de juiste oplossing :)
Hallo, je moet jezelf aanmelden bij haalmeeruitjecard.nl. Als je daarna ingelogd bent, kan je expedia kiezen. Je krijgt de korting als cashbackkorting teruggestort op je rekening. Je moet dus wel de normale expedia prijzen betalen, maar later wordt dat terugbetaald.
Als je vaker via internet aankopen doet, hebben ze nog veel meer leuke kortingen.. wehkamp, Ibood etc. etc.
Succes
[verwijderd] 7 april 2010, 18:21 Het bieden op Priceline biedt geen garantie op welk hotel je krijgt echter zijn er in sommige zone's maar een beperkt aantal hotels in een sterren klasse en dan weet je al welk hotel je krijgt. Ook staan er in het topic andere sites genoemd waar je veel gewonnen biedingen kan zien en daaruit kan je al redelijk afleiden welke hotels momenteel kamers beschikbaar stellen via Priceline.
Om een voorbeeld te nemen, ik boek veelal het Omni resort at Championsgate via priceline en ben dan rond de € 85 kwijt incl. de taxen die erbij komen. Het bod welke ik doe is dan ook ergens rond de $80-$86 per nacht.
Voor dat geldt slaap je dan in een heel luxe hotel, zo heb ik al meerdere zeer luxe hotels gehad voor een prijs waar ik normaal zeg 3 sterren voor kan boeken.
Als je dit eens wil proberen maar niet echt durft of meer info wil mag je me wel een PB sturen dan wil ik wel even voor je meekijken.
Niels82 7 april 2010, 18:59 Wij hebben nu bijna alles via booking.com geboekt en 1 hotel via expedia.
De prijzen zijn eigenlijk nagenoeg gelijk alleen bij Expedia komt er een tarief voor hun bij en booking.com niet.
Let wel goed op wat er vermeld staat bij je reservering. Wij hebben bv 2 hotels waarvan we 1 nacht moesten betalen. 1 hotel moesten we alles betalen en 3 hotels waar we op locatie pas hoeven te betalen.
tpost 7 april 2010, 21:37 wij hebben ook al veel via expedia geboekt. En zijn ook erg tevreden.
Wat me wel opviel is dat er nog wel eens verschil in prijs zit tussen de nederlandse en de amerikaans expedia, checken dus voor je boekt.
Ta2 Gerrit 8 april 2010, 09:30 Het blijft gewoon interessant om kieskeurig te shoppen.
Zelf zijn wij niet van de Priceline/Hotwire methode omdat we graag van te voren willen weten waar we terecht komen. Dat geldt zeker voor de villa in Florida, maar ook voor de hotels tijdens de rondreizen.
Soms boeken we die ruim van te voren, maar ook vaak de dag voor/van aankomst.
Ook regelmatig via Expedia, .nl of . com, of één van de andere brokers, en i.h.a. naar volle tevredenheid.
Maar ook regelmatig via de site van het hotel(keten) zelf. We zijn nog al H.I fans.
Kortom, bliijven rondshoppen, en dat de goedkoopste moge winnen :-)
En dat kan, mocht je dat willen, ook een Priceliner zijn, uiteraard.
Regilio 17 april 2010, 23:34 als je goedkoper uit wilt komen moet je die sites vergelijken voor dezelfde hotel. Ik weet dat je dat kan doen op www.hotelprice.nl (http://www.hotelprice.nl)
ik weet het niet zeker maar volgens mij word expedia daar ook vergeleken.
elpedro 10 mei 2010, 20:26 Ik ben vrij nieuw op dit forum dus excuus als deze discussie al eens eerder is gevoerd maar ik kon hem in ieder geval in deze opzet niet vinden.
Uitgangspunt: rond april/mei 2011 gaan we (2 volwassenen en kind) voor 16 dagen naar Florida, wat is goedkoper... alleen vlucht of als pakket met auto.
Nu had ik via dit forum al een aantal sites gevonden met zeer aantrekkelijke prijzen, zoals 'www.usa-reizen.de' en 'world ticket online' echter deze bieden geen pakket aan in combi met een auto.
Nu kwam ik bij toeval op de site www.expedia.nl en daar kom ik bij het boeken van een vlucht voor 16 dagen in maart 2011 op een totaalprijs van € 2.132,00 voor 2 volwassenen en een kind van 8 met een directe vlucht van Martinair (dus zonder tussenstop).
De auto betreft een 'Middelgroot 4-wielaandrijving'
Bij het boeken van een vlucht via eerder genoemde sites kom ik rond de
€ 1.850,00 exclusief de auto, waarbij een gelijksoortige auto welke ik separaat bij een organisatie moet boeken voor de periode van 16 dagen ongeveer op € 600,00 uit zou komen.
Tevens heb ik dan een vlucht met tussenstop!
Op dit forum wordt Expedia.nl bijna niet genoemd.
Lees ik er finaal overheen, of zijn daar bij de pakketkeuze slechte ervaringen mee of mis ik een belangrijk punt?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Michael66 10 mei 2010, 21:28 Er zijn genoeg aanbieders die pakketreizen naar Florida aanbieden, heel veel zelfs. En ook ze aanbieders die jij nomt hebben pakketeen, al worden ze vaak anders genoemd. Even goed op hun websites zoeken en je vindt ze wel. Maar ze adverteren er niet groots mee. Begrijpelijk (vind ik) als je weet dat een pakket niet meer of minder is dan een optelsom van een aantal onderdelen. Onderdelen die in meer of mindere mate aansluiten bij je wensen, en (tegen meerprijs, natuurlijk) aan te passen zijn aan je eigen wensen en eisen.
Een "pakket" is een zeer curieus en divers begrip. Subjectief meestal ook. En zeker altijd goed voor een "sh*tload of questions" om een vergelijking mogelijk te maken.
Want een pakketreis is niets meer of minder dan een optelson van een aantal delen. En al die delen hebben hun specificaties, eigenaardigheden en mogelijkheden. Pas als je al die specificaties weet kun je iets over het geheel zeggen. En vergelijken met ander apkketreizen of optelsommen van losse onderdelen.
Om maar eens de meest voorkomende onderdelen van een reis naar Florida op te sommen:
Vlucht
Accommodatie
Autohuur
Laten we het daar maar even bij houden, om de vergelijking enigzins overzichtelijk te houden.
1. De vlucht.
Een aantal vragen om te kunnen vergelijken? Zaken die van invloed zijn op de prijs?
Vluchtdata, geboekte airline, uitvoerende airline(s), klasse, boekingsklasse, mogelijkheden/kosten wijziging ticket, bestemming, aantal stops, totale duur van de vlucht(en), beenruimte, catering tijdens de vlucht, kinderkorting, bagagevrijdom, Frequent-flyer programma, ...
2. Accommodatie
Welke klasse, welke hotel/motel/ander onderkomen, vastgesteld of zelf in te vullen, ligging hotel, bijkomende kosten, type kamer, afstand tot ..., incl. ontbijt, kwaliteit ontbijt, aanwezige extra's, (regelmaat van) shuttleservices, ...
3. Autohuur
Verhuurder, locatie verhuurbedrijf, klasse auto, mogelijke "or similar", eigen keuze of toewijzing auto, (hoogte van) verzekeringen, eigen risico's, (kosten van) meerdere bestuurders, kosten <25 jaar, dropoff kosten, benzinekosten, wachttijd bij balie, ...
Zoals je ziet zijn er vele, zeer vele variabelen die een vergelijking lastig maken. Op onderdelen al lastig, laat staan als ze in een pakket worden samengevoegd. Je slaat dan nog wel eens een belangrijk (lees: kostbaar) detail over.
En zoals je misschien is opgevallen eindig ik elke opsomming van variabelen met drie puntjes. Die dtaan voor ... ja, waarvoor? Voor alle overige variabelen die er nuy al zijn en er in de toekost zeker nog bedacht gaan worden door de vliegtuigmaatschappijen, autoverhuurders, hotelketens en -eigenaren, touroperators, reisbureau's en alle andere in deze branche betrokkenen.
Misschien heb je al door dat het vergelijken / beoordelen van de door jou aangegeven pakkereis erg lastig is zonder de exacte (en dan bedoel ik inderdaad de volledige) gegevens van dat pakket.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er hier op het forum weinig vergelijkingen van pakketreizen worden gemaakt. En als ze dan worden gemaakt, blijken er vaak addertjes onder het gras te zitten. Zoals een zeer beperkt pakket bij de (kleinst mogelijke) auto in het pakket, de net niet op de door jou gewenste dagn beschikbare accommodaties, de goedkoopste ticketklasse die de airline net niet meer beschikbaar heeft op jouw data, etc etc etc.
Een puzzel met 1000 stukjes maken is best leuk, maar als het drie of meer puzzels (hoeveel is vaak ook nog onduidelijk) zijn waarvan de stukjes door elkaar liggen en ook nog eens veel "lucht" bevatten (hmm, spreekt hier enige frustratie :cry:), dan wordt het erg ..... erg ..... uh ..... tja, gewoon "erg".
Zo, even genoeg. Moeie vingers.
Michael66 10 mei 2010, 21:33 O ja, voor ik het vergeet: Er zijn wel degelijk onderwerpen op het forum die betrekking hebben op Expedia. Als je "zoeken" in de blauwe balk bovenin het forum aanklikt, dan op "uitgebreid zoeken klikt, vervolgens "expedia" invult als zoekterm en dan kiest voor zoeken "allen in titels", dan kijt je een drietal (met jouw nieuwe onderwerp erbij: vier) onderwerpen met Expedia in de titel. Voldoende leesvoer. En de plekjes om specifieke(re) vragen te stellen die bij de desbetreffende onderwerpen passen.
Boeken via Expedia (.com/.nl) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5720&highlight=expedia)
Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc. (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4069&highlight=expedia)
Hoteltarieven.nl/WWTE/Expedia kortingscoupon? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4004&highlight=expedia)
Michael66 10 mei 2010, 22:20 OK dan, ik kan het niet laten. Ook maar even inhoudelijk ingaan op jouw "pakket".
Pakket lijkt gunstig geprijsd, maar is dat ook zo?
Vlucht in april/mei: ca. € 600 voor volw, € 450 voor kids. Als het erg mee gaat vallen zoals in recente jaren kan € 350 haalbaar zijn, maar reken er niet op.
De prijs voor rechtstreeks (Martinair, Air Berlin/LTU) of met tussenstop is gelijk; een tussenstop is zelden een reden voor prijsverschil.
Prijs gebaseerd op standaard economy/coach, vaste data zonder wijzigingsmogelijkheid.Tevens heb ik dan een vlucht met tussenstop!Zie je dat als een nadeel? Dat hoeft niet, maar daar zijn al meerdere onderwerpen hier op het forum over volgeschreven. uit je reactie maak ik wel op dat je dat misschien liever niet hebt, en dus is het een wens, beperking, of hoe je het wilt noemen. Hoe meer je er daarvan hebt, hoe lastiger het wordt om een pakketreis te boeken en ook duurder.
Martinair klinkt goed, Nederlands ook. Vind je het prettig (voor je kids?) om Nederlands te kunnen spreken bij inchecken en aan boord? Kan bij Martinair, maar ook de meeste VS-vliegers hebben NL's personeel op de grond en aan boord. Overstappen eng? Lees wat ervaringen van anderen op het forum en het wordt al een stukje duidelijker. En dan heb je nog het verhaal omtrent beenruimte. Martinair staat er bekend om. Vooral om de beperking ervan. VS-airlines meestal iets beter/meer. Weinig verschil in kosten, wel veel in beleving. Wat is wijsheid?
Hoe ik je genoemde autohuur voor 16 dagen moet zien .... Reisorganisaties adverteren met een 16-daagse reis als ze eigenlijk twee weken bedoelen. Bijv. maandag aankomen - twee weken later maandag vertrekken - aankomen in NL/BE op dinsdagochtend = 16 dagen.
Autohuur is dan echter maar voor 2 weken = 14 dagen.
Losse autohuur kan per week al vanaf €100 per week. Met alleen de hoogstnoodzakelijke verzekering(en). Zonder eerste tank benzine (=leeg inleveren). Zonder extra bestuurders.
De meesten nemen echter een pakket met alles erop-en-eraan; Gold, All Inclusive, Super Inklusiv of hoe het mag heten. Mijn mening: verstandig om te doen.
Voor een middelgrote auto (midsize, Intermediate of ...) betaal je €165-200 per week bij de goedkopere aanbieders, meer bij de duurdere en soms minder als je regelmatige klant bij een verhuurder bent. Een hier best wel bekend duits reisburo biedt voor dezelfde prijs een middelgrote SUV aan, denk aan Toyota Rav4 of zoiets.
Accommodaties heb je al vanaf een kleine €20 per nacht, soms zelfs met een klein ontbijt erbij. En wifi op de kamer. Als je meer, beter, dichterbij, groter of wat dan ook wilt: dat kan! Florida heeft alles. En meer. And then some.
Lees ik er finaal overheen, of zijn daar bij de pakketkeuze slechte ervaringen mee of mis ik een belangrijk punt?Je leest er niet overheen. En je mist ook niet "een punt". Er zijn gewoon zoveel, zo ontzettend veel punten, en die mis je niet; ze worden pas zichtbaar als je je er helemaal in gaat verdiepen. En echt inhoudelijk gaat vergelijken.
Ja, toch wel slechte ervaringen. Ik wel, lang geleden, in mijn rookie-jaren. Toen ik aanbiedingen zag als "Miami vanaf €289" en meer van dat soort. En dan ga boeken en merk dat "toevallig" net dat op de dagen dat ik wil/kan gaan niet beschikbaar is. Maar voor €50 meer (per persoon, natuurlijk) kun je op die data nog wel vliegen. De auto in het pakket ... tja, wel wat klein voor een rondreis met 3-4 personen. Voor maar €3 per dag een grotere, voor 14 dagen maar €50 meer, da's nog wel te doen. En het pakket verzekeringen en extra's bij de auto.... allebei willen rijden kost €50 meer, de volle tank ook €50, afkoop eigen risico €50, ophoging verzekerde bedragen €50 ("heb je echt nodig" klopt hier nog ook!).
De hotels? Tja, in het pakket zitten de goedkoopste, niet op de meest gunstige locaties. Maar vlakbij de attracties, het strand etc is ook wel wat, voor maar €50 extra kun je ....
Afijn, die €289 van de advertentie wordt voor 4 personen al gauw €2800 of meer en wat is er dan nog over van het oorspronkelijke pakket? :-k
Toch laat ik me graag verrassen. Wie weet heeft Expedia voor jou wel de ideale vakantie in de aanbieding. Ik weet het niet. Dat kun je (helaas, of gelukkig) alleen maar zelf beoordelen. Aan de hand van al je eigen wensen en gegevens. En als je het dan aan ons hier op het forum voorlegt, ben dan voorbereid. Voorbereid op vragen, vragen en nog eens vragen. Vragen naar alle variabelen, van je wensen en van de aanbieding die je gevonden hebt. Dat lijkt soms lastig, maar het is de enige manier in het Florida-reizen-doolhof.
Tot zover mijn pakket: mijn Florida-reizen-drieluik.
Vragen? Geen vragen? Mooi!
elpedro 11 mei 2010, 09:52 Beste Michael,
Laat ik voorop stellen dat ik het erg waardeer dat je zo uitgebreid in gaat op mijn vraag, echt klasse... dat maakt dit forum zo uniek en krachtig.
Punt is echter wel dat ik je antwoorden even goed moet lezen, waarbij ik twijfel of er nog vragen onbeantwoord zijn ;).
Het woord pakket is misschien door mij ook verkeerd aangegeven omdat het mij vooral ging om de combi vliegtuig en autohuur.
De villa reserveer ik seperaat.
Het is ook niet mijn voornaamste doelstelling om zo goedkoop mogelijk te gaan, want ik wil niet bezuinigen op mijn 12,5 huwelijk-vakantie.
Echter ik blijf een hollander en wil ook weer niet zonder enige voorbereiding teveel betalen, dat geef ik dan liever ut aan leuke extra dingen in Orlando, zoals souveniers.
Feit is echter dat ik na veel lezen op dit forum Expedia niet echt veel tegenkwam in de discussie, het ging voornamelijk om de eeder genoemde partijen.
By the way.... Sunnycars kom ik ook niet echt veel tegen.... of dat heeft te maken met mijn zoekgebrek :)
Inmiddels is mij wel duidelijk dat Expedia goede service geeft, maar dan nog is niets zeker.
Ik ga zeker nog even verder puzzelen.
Wat betreft Martinair is mij het een en ander inmiddels ook wel duidelijk, echter een kortere vluchtijd is voor mijn dochter wel te prefereren, maar ook daar ben ik nog zoekende naar interessante opties... en dan bedoel ik niet alleen de prijs!
Dus nog veel o.a dit forum doorspitten.
Ik neem de punten van jouw zeker mee en deze leren mij weer een heleboel waarvoor mijn dank.
Het woord pakket is misschien door mij ook verkeerd aangegeven omdat het mij vooral ging om de combi vliegtuig en autohuur.
Dit heet ook wel Fly&Drive. En ook hierbij geldt: het is een optelsom van variabelen. Wij zijn in het algemeen goedkoper uit door de auto en de vlucht los van elkaar te boeken. Maar wees dan wel op tijd met het boeken van je vlucht om echt voordeel te hebben.
By the way.... Sunnycars kom ik ook niet echt veel tegen.... of dat heeft te maken met mijn zoekgebrek :)Sunnycars is denk ik niet zo populair op het forum :) Hoewel USA Fun Vacations hier wel veelvuldig genoemd wordt en zij de autoverhuur uitbesteed hebben aan.. Sunny Cars (http://www.usafunvacations.nl/index.cfm?sub=80) :)
Michael66 11 mei 2010, 10:33 Even kort, want ik moet zo echt weg:
Als een bepaalde aanbieder niet of weinig "aan bod" komt hier op het forum, dan kan dat liggen aan meerdere factoren. Prijs en kwaliteit zijn de meest genoemde. Maar ook algemene bekendheid, service, unieke aanbiedingen, etc spelen een rol.
Dat is in mijn ogen de kracht van een open forum als het Florida Forum: Iedereen kan vrijelijk zijn mening uiten en inbreng leveren (binnen bepaalde fatsoens- en andere normen, daar hebben we de huisregels voor).
Het kan echter gebeuren dat een beperkt aantal aanbieders het meest in de picture zijn en blijven, terwijl er misschien een aantal andere, nieuwkomers in de markt zijn die minder bekend maar minstens even goed, uniek of wat dan ook zijn/hebben. Aan de (nieuwe?) forumleden dan ook de mooie taak om de ogen en oren open te houden en de overige forumleden te informeren over hun ervaringen. Ervaringen met wie of wat dan ook. Zolang het maar binnen de grenzen van de huisregels blijft.
En Expedia ... de laatste tijd borrelt die af en toe op. Met aanbiedingen, met een foutje (??) in de berekeningssoftware die mooie voordeeltjes opleverde. En nu met jouw vraag.
knaapje 11 mei 2010, 11:29 Ik heb zelf wat vergelijkingen gemaakt voor a.s. oktober.
Vluchten zijn op meerdere sites tegen dezelfde of betere tarieven te boeken. Ze schijnen bijv. geen zaken te doen met Martinair. Op bijv. Orbitz en Kayak kwam ik lagere tarieven en/of betere tijden tegen.
De hotels die ik bekeken heb (bijv. diverse Hojo's en Extendedstay's) in Orlando/Kissimmee vond ik ook tegen lagere prijzen, zelfs rekening houdend met de pakketkorting van Expedia.
De huurtarieven voor auto's zijn op bijv. Usareisen en eautohuur beter.
Alles hangt van de dag en zelfs van het tijdstip af waarop je je boeking wilt maken.
Het beste is dus om goed uit te zoeken wat je wilt en dan een avondje de diverse sites af te zoeken en gelijk te boeken. Zoek ook even op internet naar kortingscodes. Bijv. Extendedstay geeft met een code $50 korting als je meerdere dagen verblijft. Ook als je je aanmeldt voor nieuwsbrieven van een hotelketen krijgt je mailtjes met kortingscodes.
Ook als je alles goed uitgezocht hebt en geboekt zal je zien dat je nog weer voordeliger aanbiedingen tegenkomt, berust daar maar in.
Succes met de zoektocht.
Knaapje
hrjhaan 11 mei 2010, 14:02 Wij gaan voor het eerst een rondreis maken door Florida en hadden ook eerst het idee om alles bij één aanbieder te boeken. Lekker makkelijk en veilig. Totdat er een voordelig vliegticket voorbij kwam. Daarna alles los geboekt. Uiteindelijk vele euro's goedkoper uit. Auto hadden we ook eerst bij Sunny Cars geboekt, deze echter geannuleerd en opnieuw geboekt bij USAreisen.de. Scheelde bijna € 300,00 voor dezelfde auto (Mid size SUV). Voordat we de hotels hebben geboekt heb ik ze allemaal gechecked op Zoover.nl. Zo haal je er ook wat hotels uit waar je echt niet wilt slapen, terwijl ze in de reisgids zo leuk lijken. Al met al een heel gepuzzel, maar de voorpret is al bijna net zo leuk als de vakantie zelf. Voor een vliegticket kun je je ook aanmelden op www.vliegennaar.nl (http://www.vliegennaar.nl). Je kunt dan een bestemming invoeren en een maximum bedrag. Als er dan tickets te boeken zijn goedkoper dan dat bedrag krijg je een e-mail. Ik hoop dat je zoektocht resulteert in een prachtige vakantie.
knaapje 11 mei 2010, 16:26 Ik heb me even aangemeld op bovengenoemde www.vliegennaar.nl (http://www.vliegennaar.nl)
Ieder zijn ding, maar ik vond het een tegenvallende schreeuwsite.
1 Je kunt nergens een periode opgeven. Je krijgt dus allerlei meldingen, maar wanneer die lokprijzen geldig zijn???
2 Binnen de kortste keren kreeg ik een aanbieding voor retour Miami voor EUR 214.
Nergens te vinden, zal wel ex-tax prijs geweest zijn.
3 Je kunt prijzen met intervallen van EUR 100 opgeven.
Maar haast alle prijzen in het laagseizoen voor bijv. Orlando staan rond de EUR 470.
De kans dat die onder de EUR 400 uitkomen schat ik zeer laag in.
Maar nogmaals, dat is mijn insteek. Een ander zal er anders tegen aankijken.
Knaapje
Michael66 11 mei 2010, 18:36 Het is ook niet mijn voornaamste doelstelling om zo goedkoop mogelijk te gaan, want ik wil niet bezuinigen op mijn 12,5 huwelijk-vakantie.
Echter ik blijf een hollander en wil ook weer niet zonder enige voorbereiding teveel betalen, dat geef ik dan liever ut aan leuke extra dingen in Orlando, zoals souveniers.Bezuinigen gaat het eigenlijk nooit om, evenmin als het goedkoopste. Maar wel om "slim" je wensen invullen, niet achteraf constateren (of erger: van anderen horen) dat je een vreselijke miskoop hebt gedaan. Zie het voorbeeld van de €300 op de autohuur van hrjhaan hierboven, wat nog net goed is gegaan.
Kortom: de beste prijs voor wat jij wilt.
Hallo, alles apart boeken is over het algemeen goedkoper. Kijk eens bij airberlin.com, vroegboeken geeft leuke ticketprijzen. En als je via haalmeeruitjecard.nl (mastercard)
krijg je 8% korting bij expedia.
knaapje 11 mei 2010, 23:07 Hallo, alles apart boeken is over het algemeen goedkoper. Kijk eens bij airberlin.com, vroegboeken geeft leuke ticketprijzen. En als je via haalmeeruitjecard.nl (mastercard)
krijg je 8% korting bij expedia.
Uhhh. 8% korting bij Expedia op vluchten. EUR 8 op een ticket zie ik op de site en maximaal 7% op autohuur en hotels.
Knaapje
marjoleinenrick 12 mei 2010, 10:58 Wij hebben ook 20 euro korting gekregen op een hotel van 200 euro. Toch leuk als je al je hotels dan bij elkaar optelt, paar euries goedkoper ( das bijvoorbeeld weer een extra paar schoenen kopen :P:P:P)
nikie1968 14 mei 2010, 20:44 hallo,
en heeft er iemand ervaring met HOTELOPIA???
heb daar boeking gedaan, ben zeer benieuwd...(heb er eigenlijk niet bij nagedacht en had ook niet op forum gekeken voordat ik dit deed)
groetjes Monique
knaapje 14 mei 2010, 21:09 Geen ervaring met Hotelopia, maar als ik op de site zie dat het een merk van TUI is denk ik dat het wel goed zit.
Tussen haakjes: Ik heb wat vergeleken met Expedia. Als je daar boekt in combinatie met vliegreis kom ik daar voordeliger uit. Los ligt het op hetzelfde niveau.
Knaapje
elpedro 15 mei 2010, 14:09 Bij het zoeken op internet heb ik ook deze ervaring dat je bij Expedia met het boeken van een auto goedkoper uitkomt in combinatie met een vliegreis. Ik werd op deze site van florida forum alleen gewezen op eventueel verborgen kosten... echter ze hebben ze waarschijnlijk goed verborgen want ik herken ze niet.
Misschien zit het addertje bij het all inclusive principe maar daar zie ik bij de verschillende maatschappijen door de bomen het bos niet meer.
Tinkerbell 29 juni 2010, 09:58 Zoals ik al eerder geschreven had hadden wij problemen en klachten met ons verblijf in het Royal Palm Beach Resort in Miami.
We hadden twee kamers geboekt via Expedia.
Toen we terug waren heb ik een mail met foto's en beschrijving van de problemen aan Expedia gestuurd.
Let wel we hebben NIET om een vergoeding of geld gevraagd. Wel vonden we dit hotel de "Expedia standaard" totaal onwaardig.
We hebben een retourmail ontvangen en beide kamers werden voor de helft vergoed en het geld stond na een dag op onze Credit Card.
Conclusie: een beleefde mail met duidelijke foto's wordt gewaardeerd en bedankt Expedia. :mrgreen:
[verwijderd] 29 juni 2010, 10:36 Mooi om te horen dat Expedia de klanten dus echt serieus neemt. :-D
Bedankt voor de tip! Volgende keer als ik problemen heb met expedia, dan weet ik tenminste dat het nut heeft om een brief te schrijven!
Julo
Vorig jaar zaten we in een hotel waarvan het zwembad sloot na de eerste dag dat we er verbleven. Aan Expedia en het hotel aangegeven dat we ons verblijf, van drie dagen, niet wilden voortzetten.
Het was even lastig om de juiste Expedia medewerker aan de lijn te krijgen maar uiteindelijk was het geen probleem om ons geld terug te krijgen. Ondanks dat we er al 1 dag hadden overnacht kregen we alle dagen terug gestort.
Zulke service vind ik geweldig en boek daarom meestal ook met Expedia.
remon 19 oktober 2010, 00:44 Ik vind Expedia alleen goedkoop als ze een aanbieding hebben.
Ik was aan het kijken voor het Alexander hotel in Miami , maar Expedia is € 400,00 duurder 8-[ , dan wanneer ik bij het Hotel zelf boek.
Booking.com (iemand daar nog recent ervaringen mee) is daarentegen wel goedkoper.
Moeilijk , moeilijk , moeilijk :-|
Gelukkig hebben we nog 7 maanden
pumi1000 19 oktober 2010, 10:35 Booking.com werkt altijd prima. Wij hadden ook 1 hotel in Orlando via hun, 2 hotels via Ebookers en 1 rechtstreeks op Key West.
knaapje 19 oktober 2010, 12:41 @remon
Heb je ook weleens op Expedia naar combinatie boekingen gekeken?
Ik kreeg als ik vlucht, auto en hotel boekte een totaalprijs die honderden Euro's lager was dan de afzonderlijke prijzen.
Vlucht was Delta en net zo duur als bij Delta rechtstreeks, auto Dollar zat net boven de prijs van Usareisen.de , kwam er op neer dat ik ongeveer de helft van de afzonderlijke prijs voor het hotel betaalde.
Misschien even proberen waard?
Knaapje
Patrick 19 oktober 2010, 14:46 Het scheelt vaak ook in prijs of je boekt via de .nl of de .com variant van Expedia.
remon 19 oktober 2010, 16:24 @ Knaapje
Wij hebben de vakantie (tickets en villa)al geboekt bij USA fun vacations.
Maar omdat we ook nog een paar dagen naar Miami willen zijn we een beetje aan het kijken voor hotelsuites , dus we kijken echt puur voor kamers.
Weet iemand toevallig als je tickets boekt via Expedia.com (dus niet.nl) of daar nog extra kosten bij komen omdat het niet via de Nederlandse 'weg' gaat.
Viel me op dat als je de ticketprijzen met Expedia.com vergelijkt met bv Expedia.nl , dat (mede dankzij de dollarkoers) dat het best wel veel scheelt.
remon 19 oktober 2010, 17:01 Het scheelt vaak ook in prijs of je boekt via de .nl of de .com variant van Expedia.
Jouw bericht had ik niet eens gezien :oops:
marjoleinenrick 20 oktober 2010, 14:43 Je kan bij expedia ook korting krijgen als je boekt via haalmeeruitjekaart.nl
Dat is van mastercard, even aanmelden en je krijgt korting. Van alle hotels die wij in de 17 dagen gezien hebben hebben we alles bij expedia geboekt en we hadden zo'n 100 euro korting. scheelt toch weer :)
knaapje 26 november 2010, 14:14 Helaas een andere ervaring met Expedia.
Vlucht, hotel en auto geboekt via Expedia.
Auto was van Dollar alle kosten inclusief.
Bij het afhalen ging er iets fout met het opmaken van het huurcontract. Er verscheen een contract zonder verzekeringen.
Balie medewerkster maakte nieuw contract op met verzekeringen.
Zijn tekende e.e.a. aan op het oude contract met haar naam erbij.
Zodat ik bewijs van betaling en een bewijs van verzekering had mocht er iets gebeuren.
Uiteindelijk bleek alles toch op mijn cc belast.
Na een klacht (telefonisch en schriftelijk met bewijsstukken) liet Expedia na 6 weken weten, dat zij er niets mee te maken hedden. Was een zaak tussen Dollar en mij.
Achteraf bleek dit contract op mijn cc. belast te zijn.
Gelukkig had Visa inmiddels op basis van mijn verklaring en de bewijsstukken het bedrag gestorneerd.
Eens Expedia, nooit meer Expedia voor mij.
Ze doen uiteindelijk niets als er iets misgaat.
Knaapje
|