PDA

Bekijk Volledige Versie : Resorts/Condo's



xl1067
24-08-07, 16:25
Na twee bezoeken aan Florida afgelopen november en juni zijn we nu aan het neigen naar een derde bezoek aankomende kerst. :razz:
Helaas is het huis waar we al twee keer zijn geweest (Highgate park) al bezet met de kerst. Nu hebben we wat verder gekeken op internet en erg veel villa's zijn al verhuurd of niet beschikbaar tijdens de kerst. Er zijn er nog wat beschikbaar die op plaatsen liggen die ons niet zo trekken en wat huizen van Engelsen die echt belachelijk hoge prijzen vragen in vergelijking met anderen.
We zitten nu te denken aan een condo of een townhouse, alleen het probleem is dat je dan veel faciliteiten moet delen met anderen. Dit maakt op zich niets uit, alleen als blijkt dat je in een resort zit met allemaal schreeuwende en boerende Engelsen met voetbalshirt + schakelketting (snap je het type?) is dit toch wat minder geslaagd.

Weet iemand hier wat nette resorts zijn met een beetje beschaafd volk, liever niet te veel Engelsen. (niks tegen Engelsen, maar het type dat je in orlando tegenkomt hoef ik niet als buren) Of als iemand misschien nog wat beschikbare villa's weet? We zitten het liefst bij de 192 west of het stukje 27 waar ook Highgate Park ligt.

Het is een wat lange en misschien moeilijke vraag, maar ik hoop dat iemand ons wat verder kan helpen. Alvast bedankt! :smile:

bono
24-08-07, 18:40
Hoi,

Misschien moet je eens rond kijken/vragen bij de bekende (hier op het forum) aanbieders van dat soort huizen.
AE http://www.americanestates.nl
AV http://www.americanvac.nl
USA fun vacations http://www.usafunvacations.nl/

en verders heb ik geen idee of exitreizen en dat soort aanbieders dat ook aanbied.
Succes ermee.

Gr. monique

Ta2 Gerrit
24-08-07, 19:01
Dat heb ik nou ook, maar dan met Nederlanders, Duitsers, negers, homo's en toeristen (je kent die types wel).
Niet dat ik er wat op tegen heb, maar ik wil ze op vakantie niet als buren.
Per vooroordeel veroordeelt, lekker generaliseren.
Misschien een hutje op de hei ???

Michael66
24-08-07, 20:04
Dat heb ik nou ook, maar dan met Nederlanders, Duitsers, negers, homo's en toeristen (je kent die types wel).
Niet dat ik er wat op tegen heb, maar ik wil ze op vakantie niet als buren.
Per vooroordeel veroordeelt, lekker generaliseren.
Misschien een hutje op de hei ???
Is misschien wat extreem gesteld .... :roll:
Maar het gaat er dus om dat je wilt voorkomen dat je vakantieplezier wordt verstoord door de herrie / rotzooi etc van anderen.

En er zijn vast wel communities waar wat meer "orde" heerst dan op andere .... en dat zijn de communities waar xl1067 m.i. naar op zoek is.

Iemand?

Ta2 Gerrit
24-08-07, 20:37
@ Michael66; je begrijpt hopenlijk wel dat mijn post uiterst sarcastisch is bedoelt, zuiver omdat ik de post van XL1067 wel erg discriminerend vond.

Wij (en velen met ons o.a. jijzelf Michael) hebben al behoorlijk veel ervaring met allerlei communitys en nog nooit burenoverlast van wat voor bevolkingsgroep dan ook gehad. Tenminste niet in die mate dat onze vakantie er door gehinderd werd.
Dus als ervaringsdeskundige, zowel op villahuur als op opmerkingen als die van XL, wilde ik daar even op mijn manier op reageren.

Michael66
24-08-07, 20:54
@ Michael66; je begrijpt hopenlijk wel dat mijn post uiterst sarcastisch is bedoelt, zuiver omdat ik de post van XL1067 wel erg discriminerend vond.

Wij (en velen met ons o.a. jijzelf Michael) hebben al behoorlijk veel ervaring met allerlei communitys en nog nooit burenoverlast van wat voor bevolkingsgroep dan ook gehad. Tenminste niet in die mate dat onze vakantie er door gehinderd werd.
Dus als ervaringsdeskundige, zowel op villahuur als op opmerkingen als die van XL, wilde ik daar even op mijn manier op reageren.
Discriminerend vond ik 'm niet, daarom probeerde ik 'm in mijn post te bekijken als "geen overlast veroorzakend" danwel "community waar de orde wordt gehandhaafd". Ik ben me er namelijk wel degelijk van bewust dat er bepaalde omgevingen zijn waar je - als je op je rust gesteld bent - liever niet terecht wilt komen. En zo heb ik de post van xl1067 dan ook gelezen. Het lastige van forums blijft nou eenmaal dat je een post anders kunt lezen / interpreteren dan dat het door de schrijver is bedoeld. Laten we uitgaan van het beste.

Blijft de vraag: weet iemand communities waar xl1067 goed terecht kan, in alle rust?

Ta2 Gerrit
24-08-07, 22:18
Ja hoor, Indian Creek, Indian Wells, Indian Ridge, Indian Ridge Oaks, Rolling Hills, Windsor(voorheen Wyndham) Palms, Windsor Hills, Royal Bay en Laguna Bay (and then some) vonden wij erg rustig (en dit is serieus).
Weinig Engelse hooligans gesignaleerd, hooguit een getatoeëerde biker met een Harley shirt ;-).

bono
25-08-07, 05:26
(en dit is serieus).
Weinig Engelse hooligans gesignaleerd, hooguit een getatoeëerde biker met een Harley shirt ;-).en dat is wat XL nou juist net niet wilt, denk ik......................;);););)


off-topic,
Dan krijg je van die herrie toestanden als afgelopen zondag hier in Breda met de Harley dag.................
Eindelijk zon en lekker in je tuin zitten met een kopje koffie en veel herrie en kabaal zodat je elkaar niet kan verstaan als die leuke bikers voorbij sjeezen.............................;)
(Nou vind ik dat alleen helemaal geweldig en kan niet ruiger en harder maar goed ik snap XL ook wel weer.......................)

Maar goed succes met zoeken XL...............

Gr. Monique

nahnah9
25-08-07, 11:07
Ik zat afgelopen zomer in Marriott World Center.
Geen last van Engelsen gehad.
Wel van op kosten van de baas feestende conferentiegangers.
Ook liepen er Ta2-mensen, maar daar hadden we geen last van.....

Het is maar hoe je het treft.

Gr,
Hans

xl1067
26-08-07, 16:04
Discriminerend vond ik 'm niet, daarom probeerde ik 'm in mijn post te bekijken als "geen overlast veroorzakend" danwel "community waar de orde wordt gehandhaafd". Ik ben me er namelijk wel degelijk van bewust dat er bepaalde omgevingen zijn waar je - als je op je rust gesteld bent - liever niet terecht wilt komen. En zo heb ik de post van xl1067 dan ook gelezen. Het lastige van forums blijft nou eenmaal dat je een post anders kunt lezen / interpreteren dan dat het door de schrijver is bedoeld. Laten we uitgaan van het beste.

Blijft de vraag: weet iemand communities waar xl1067 goed terecht kan, in alle rust?

Michael66, hier hoef ik weinig aan toe te voegen.. Jij interpreteert mijn post zoals hij bedoeld was. Wat jammer toch tegenwoordig dat je gauw voor discriminerend wordt uitgemaakt. Ik heb gewoon een (waarschijnlijk voor veel Florida-gangers herkenbar) type als voorbeeld genoemd. Bedoel eigenlijk gewoon mensen die weinig rekening houden met anderen, zo duidelijker? Het is ook echt niet zo dat we in "een hutje op de hei" willen zitten. Maar denk toch wel dat het ons goed recht is om liever tussen beschaafde mensen te willen zitten.

Hebben namelijk inderdaad een ervaring met (toevallig Engelse) buren gehad die niet voor herhaling vatbaar was. Dit betekende dat we elkaar nauwelijks konden verstaan op het terras, 'snachts wakker werden van schreeuwende mensen op straat die zelfs om andere huizen heen gingen rennen, niet heel behaaglijk zal ik maar zeggen. Gelukkig bleven ze maar 3 dagen! Dit was in een nette community waar we verder juist erg tevreden waren over het publiek (of klinkt dat intolerant).

We hebben nu trouwens inmiddels contact met een eigenaar (een erg aardige Engelse dame :-)) elders in deze community, Highgate Park, dus gaan waarschijnlijk weer hier huren.
Toch zou ik nog steeds wel graag wat meer tips hebben mocht dit niks worden, er zijn namelijk ook andere gegadigden voor dit huis.
Bedankt voor de verdere reacties!

xl1067
04-09-07, 00:25
We hebben inmiddels een villa gevonden op aanraden van Jaap, waarvoor heel veel dank. Het is vlakbij de villa die we vorige twee florida vakanties hebben gehuurd in een community met veel vaste bewoners.
De vliegtickets zijn inmiddels ook al geboekt. We hadden in de eerste instantie en vlucht geboekt van Lufthansa (uitgevoerd door United) heen via Washington Dulles en terug via Chicago en Frankfurt. Die bleek vol te zitten dus zouden we op de wachtlijst komen te staan en dat zagen we niet zitten. Nu is er een vlucht uitgekomen eveneens met Lufthansa/United waarmee we heen en terug via Frankfurt vliegen. We betalen nu wel meer per persoon maar als voordeel is er wel dat we op de 19de bijna 4 uur eerder aankomen en het vertrek uit Orlando is op de 3de januari pas om 20:00 in plaats van 8:00. Met andere woorden 12 uur extra in Orlando en dat valt natuurlijk nooit tegen!
Huurauto moeten we nog wel regelen maar daar gaan we nog de aanbiedingen voor in de gaten houden en regelen dat dus in de komende weken.

Na 12 dagen in november 2006 en 3 weken in juni/juli 2007 gaan we wederom dus naar Orlando toe. De vorige vakanties waren fantastisch dus we hebben goede hoop op wederom een top vakantie. Het Florida virus begint echt grote vormen aan te nemen!

Pffff alleen weer zo lang wachten :wink: was het morgen maar de 19de december :-D

bono
04-09-07, 11:59
He wat leuk voor jullie, ja ik weet er alles van van dat lange wachten.
Wij gaan dan in November de 26ste maar goed dat duurt ook nog behoorlijk lang.

Weet niet of je dat heb mee gekregen hier op het forum maar er was een extra kortings actie huurauto op de duitse site
jeetje ik kan er niet meer opkomen, misschien even zoeken.............
iets van usareisen.de????
Weet het niet meer precies.

Maar goed jullie gaan weer lekker en dat is toch even het belangrijkste toch!?

Nog heel veel voorpret en lees plezier hier.

Gr. Monique