PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: DarkRaven



DarkRaven
23-08-07, 19:42
Hallo,

Ik ben Rudy en ben woonachtig in Belgie. Ik woon in het Vlaams-brabantse Tollembeek. Momenteel ben ik 21 jaar en 30 november mag de 21 vervangen worden door nummer 22;).

Voila dit was een korte inleiding over mij.

Momenteel heb ik nog weinig met Florida gemeen,enkel dat het voor mij een droom is om naar Orlando te gaan. Ben namelijk een pretparkfanaat en voor velen is dit een droom. Nu ga ik hier wel verandering in brengen en in juli 2008 gaan ik met enkele vrienden voor 18 dagen naar Orlando en klein stukje naar andere staat.

Nu heb ik wel nog een klein vraagje maar ik vond niet meteen de juiste plaats op het forum waar ik deze vraag kon plaatsen aangezien het met Amerika in het geheel te maken heeft.

Ik ben volgend jaar 22, maar mijn vriendin is dan 16 jaar. En aangezien we enorm graag zouden willen dat zij erbij is, is mijn vraag wat je juist allemaal nodig hebt enz om haar zonder problemen en zonder haar ouders mee te krijgen naar Orlando. Ik ben niet gewend om alleen te reizen en weet niet veel over luchthavens en verre reizen dus ik hoop dat jullie mij hier een beetje kunnen helpen.

Groeten,

Rudy aka DarkRaven

Njit
23-08-07, 20:03
Welkom pretpark-fanaat! In Orlando zit je wel goed - heel veel parken op de vierkante kilometer.
Willen jullie een auto huren? Want onder de 25 moet je wel extra bij betalen.

Wat betreft je vriendin - ik zou het eigenlijk niet weten. Volgens mij geeft het niet echt problemen. Maar misschien dat anderen hier wel een eenduidig antwoord op hebben.

Groeten van een mede-pretparkfanaat :)

DarkRaven
23-08-07, 20:10
Willen jullie een auto huren? Want onder de 25 moet je wel extra bij betalen.

Mijn broer is erbij en die is er dan juist 25 en er gaan nog personen mee die ouder zijn dan 25 jaar,dus dat is geen probleem. Ik zal een van deze dagen ons druk reisschema eens posten.

Michael66
23-08-07, 21:43
Hierover zijn twee topics op het forum te vinden:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1016
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2935

Maar echt uitsluitsel geven doen ze niet. Ik raad je aan bij een plaatselijke reisagent navraag te doen, dan kun je ook meteen eventuele aanvullende vragen kwijt. Uiteraard kun je ook rechtstreeks bij de vliegmatschappijen terecht, maar dat heeft meestal als "nadeel" dat dat dan telefonisch of via email gaat en je dan vaak met andere vragen blijft zitten of het antwoord voor jou te onduidelijk is.

Je vriendin valt in ieder geval niet onder de UM-regeling (unaccompanied minor, minderjarige zonder begeleiding) aangezien jij en enkele andere meerderjarigen erbij zijn.

Wel wil ik je voor het volgende waarschuwen:
In de VS geldt een streng alcoholverstrekkingsbeleid. Er mag alleen alcoholhoudende drank verkocht / verstrekt worden aan mensen die 21 jaar of ouder zijn. In veel bars / café's geldt ook een minimum leeftijd voor entree. Probeer vooral niet "slim" te zijn door een alcoholhoudend drankje voor jezelf te bestellen en dat dan aan je vriendin te geven, je bent dan namelijk strafbaar voor het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een minderjarige. Wat de straf daarop is .... ik weet het niet en zou het ook niet willen uitproberen.

Veel plezier!!

Petr@
28-08-07, 10:45
Bij ons op het reisbureau (en waarschijnlijk elk ander reisbureau in NL) moeten minderjarige reizigers een ouderverklaring overleggen. Anders boeken wij hen niet. Het maakt dan niet uit of hij/zij met vrienden reist die wel meerderjarig zijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij dit nog nooit bij de hand hebben gehad voor een reis naar Amerika. Maar ik ga er van uit dat de Amerikaanse autoriteiten hier geen problemen mee hebben, als je inderdaad de waarschuwing van Michael66 serieus neemt!
Succes ermee!

Eric
29-08-07, 12:16
OK, hier kan ik dus een goed antwoord op geven, aangezien we al 15 jaar met een voetbalteam minderjarige kids (14 - 17 jaar) meenemen naar de VS.
Wat je nodig hebt is een verklaring, ondertekend door beide ouders dat ze met jou meemag op vakantie naar Amerika.
Wij hebben een soort documentje gemaakt dat voor alle ouders hetzelfde is, maar elke nette verklaring volstaat.
Eric