PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Orlando naar Busch Gardens



darteltje
20-01-07, 15:29
Weet iemand of er een bus of trein tussen orlando (disney) en tampa (busch gardens) rijdt?

Michael66
20-01-07, 18:50
Er rijdt een dagelijkse shuttlebus tussen SeaWorld en Busch Gardens. En die is gratis bij een 2 Park Unlimited Admission Ticket:
http://commerce.4adventure.com/store/images/greydot.gif

Unlimited admission for up to 7 consecutive days to SeaWorld Orlando & Busch Gardens Tampa Bay. FREE daily roundtrip transportation from Orlando to Busch Gardens Tampa Bay included. Valid during regularly scheduled operating hours. Tickets are Non-Transferable. To make a reservation for the Busch Gardens Shuttle Express, please call 1-800-221-1339. Reservations are highly recommended, due to demand.

Klik (http://commerce.4adventure.com/store/dept_tickets.asp?ShopperID=U1A2CB4172AAF4D7AB23CB5 7EF700978&Token=HHDEKEFFDDEFDDK&Hier=05&dept_id=205&redirect=1).

Kumba
19-08-07, 10:45
Wij gaan in 2008 weer naar Florida, naar Orlando, we huren geen auto, maar we willen wel 1 dag naar Busch Gardens.
Gaan er bussen vanuit Orlando naar Busch Gardens?

Marjol
19-08-07, 12:25
Als je een 5 park flexticket koopt, kun je geloof ik zelfs gratis met de bus vanuit Seaworld. De site van Busch Gardens kan ik even niet bereiken nu, maar daar zal vast wat meer informatie over te vinden zijn.

http://www.buschgardens.com/BGT/

Albert38
19-08-07, 14:58
Klopt helemaal, wij hadden ook zo'n ticket. Je kan zelfs bij bepaalde hotels gewoon opstappen.

Michael66
22-08-07, 23:09
Met een 5-parken Flexticket of een 2-parken combiticket (SeaWorld en Busch Gardens) kun je gratis gebruik maken van de shuttle MearsExpress naar Busch Gardens. Anders kost het $10 per persoon voor een retourtje. Je zit dan wel aan de vaste tijden vast waarop de bus vertrekt.

Op de website vind je de opstapplaatsen: https://secure.mearstransportation.com/MearsExpress/BuschGardens.asp

ABKtje
15-11-10, 15:00
Beste mensen. Inbegrepen bij een Orlando flex ticket zit gratis bustransfer van Orlando naar Busch Gardens. Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt en is dit handig? Ik bedoel bij voorbeeld vertrekt de bus op een goed tijdstip vanaf een goede plek uit Orlando en is het vertrek vanaf Busch Gardens ook zo dat je voldoende tijd hebt in het park?

Lea
15-11-10, 19:47
Dan heb je het wel over de flex ticket plus waar je dan gratis vervoer hebt naar en van Busch gardens.

op deze site staan alle opstap punten en kan je ook reserveren.
https://secure.mearstransportation.com/MearsExpress/BuschGardens.asp

ABKtje
17-11-10, 14:52
Dank voor deze info! Nog iemand hier ervaring mee misschien?

SpaceAce
17-11-10, 18:33
Wij zijn in 2004 met de bus van Orlando naar Busch Gardens geweest (met de flexticket plus inderdaad). Wij zaten toen in een motel aan de 192 in Kissimmee en met wat uitzoek werk kwamen we erachter dat de bus vanaf Seaworld zou vertrekken. Omdat wij geen auto hadden gehuurd in Orlando, moesten wij met de locale bus naar Seaworld (en dat is vanaf de 192 een behoorlijke tijd, bijna anderhalf uur in de bus gezeten).

Nadat we vertrokken waren met de Busch Gardens bus, maakten we nog een stop om mensen op te halen... schuin tegenover ons motel aan de 192!!!

Tip: goed uitzoeken waar de bus allemaal stopt dus :)

Yowannes
18-11-10, 14:28
... met de locale bus naar Seaworld (en dat is vanaf de 192 een behoorlijke tijd, bijna anderhalf uur in de bus gezeten).

Anderhalf uur van Kissimmee naar Seaworld? :shock:
Wellicht met de nodige tussenstoppen dan...

SpaceAce
18-11-10, 16:04
Eigenlijk meer omdat we twee overstappen hadden, die natuurlijk nét niet aansloten...

ABKtje
18-11-10, 21:12
Dank voor uw antwoord. Met de link die eerder in deze post staat heb ik de opstappunten al gevonden. Maar is t een goede optie om die bus te pakken? Duurt de busreis niet te lang en heb je tijd genoeg om in Busch Gardens te verblijven?

Yowannes
19-11-10, 15:08
Eigenlijk meer omdat we twee overstappen hadden, die natuurlijk nét niet aansloten...

Zonde van de tijd. Als ik me niet vergis hebben we er afgelopen winter ongeveer 25 minuten over gedaan (vanaf het hotel tegenover Old Town tot parking Seaworld).

Njit
19-11-10, 15:53
We zijn na die eerste keer Amerika ook wel genezen van het OV (behalve in plaatsen als New York, Atlanta, Chicago, Washington). Het is inderdaad zonde van de tijd.

remon
20-11-10, 12:43
Dit dus , ondanks dat wij nooit zonder het huren van een auto in Florida zijn geweest , lijkt het me echt vrij klote zonder auto.
Ik heb wel eens reisverslagen van mensen gelezen die geen auto hadden , ik zou echt helemaal gek worden.
Ik word in Amsterdam af en toe al gek van het openbaar vervoer en dat is toch wel wat beter geregeld dan in Orlando.
Dus als het mogelijk is een auto huren...

SpaceAce
20-11-10, 12:45
Zonde van de tijd. Als ik me niet vergis hebben we er afgelopen winter ongeveer 25 minuten over gedaan (vanaf het hotel tegenover Old Town tot parking Seaworld).

Wij zaten dan nog iets verder naar het westen op de 192. Een van die overstappen was inderdaad voor Old Town. Dus voordat wij in die bus zaten waar jullie als eerste instapte, waren wij al een tijdje onderweg :)

Wellicht dat de overstappen tegenwoordig wat verbeterd zijn. Ik praat dan ook over een paar jaar terug (2004).

En inderdaad, wat m'n mannetje (Njit) hierboven zegt: gelukkig zijn we ervan genezen en zullen we, in ieder geval in Orlando, niet meer met het OV gaan :)

Yowannes
25-11-10, 18:30
Mmm, misschien ben ik wat onvolledig geweest: die 25 minuten was wel met de wagen. We vonden het wat zonde om in het land van de wagen het openbaar vervoer te nemen. ;-)

SpaceAce
25-11-10, 19:46
@ Yowannes: D'oh ;)

Wij vonden het toen zonde van ons geld om een auto voor drie weken te huren, omdat ik nog geen 25 jaar was en we dus een duurder pakket zouden moeten nemen... Martijn was overigens toen al wel boven de 25, maar drie weken lang op één bestuurder teren, vonden we ook niets. Vandaar dat we er voor gekozen hadden om in Orlando met het openbaar vervoer te reizen. Niet wetend dat het OV daar niet perfect is...

Maar gelukkig zijn we nu beide boven de 25 :lol: En bezuinigen we niet meer op het vervoer!