PDA

Bekijk Volledige Versie : Scootmobiel



floridayvonne
16-08-07, 12:06
Ik wil medio 2008 met iemand naar Florida die in een opvouwbare scootmobiel rijdt . Uiteraard moet deze regelmatig opgeladen worden. Weet iemand of je een Nederlandse scoot op kunt laden aan het stopcontact het is immers 110V. Zijn er ook adressen waar ik kan proberen om een scoot te huren in Florida, ik weet nog niet precies in welke stad we aankomen.
Zijn er so wie so nog dingen die ik zeker moet weten ivm reizen met een scoot door Florida

Ta2 Gerrit
16-08-07, 14:01
Dit lijkt mij een typische vraag voor de fabrikant / importeur van de scootmobiel.
Misschien dat die je ook verder kunnen helpen met adressen in de VS waar je ze kunt huren.

calypso
16-08-07, 14:14
Is eigenlijk inderdaad een vraag voor de fabrikant.
Maar goed je zou kunnen kijken of op het scootmobiel staat 110-220v dan zou die ook in de USA opgeladen kunnen worden, omdat het dan dual voltage is.

Maar om 100% zeker te zijn zou ik toch net zoals TA2 Gerrit hierboven al zei de fabrikant opbellen. En als het gaat zul je wel een verloop stekker moeten meenemen!

Yvet
16-08-07, 14:19
Is de persoon waarmee je gaat wel licht mobiel??
Op het vliegveld kun je namelijk gebruik maken van rolstoelen (evt met hulp-> iemand die duwt).
Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden in Florida en in heel Amerika om een scootmobiel te huren, deze komen ze naar je toe brengen dus evt naar je hotel of villa...
Tuurlijk moet je even kijken of het een opvouwbare is die er gehuurd kan worden, maar zo niet dan zijn er ook aangepaste auto's te huur waarbij je de scoot er dan zo inrijdt.

Verder is heel amerika ontzettend aangepast op rolstoelgebruikers.

yohn
16-08-07, 18:17
Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden in Florida en in heel Amerika om een scootmobiel te huren, deze komen ze naar je toe brengen dus evt naar je hotel of villa...

o.a. hier
http://www.scootorlando.com/pricing.html

Ebelix
17-08-07, 14:52
Vergeet niet te informeren of de scootmobiel wel meemag in het vliegtuig. Zoals de andere al aangeven kan je het ook huren in Florida.

Jojo
21-11-09, 13:32
Beste forummers,
We gaan eind maart naar Orlando en willen daar ook enkele parken bezoeken.(Disney, Seaworld en MGM) Aangezien mn moeder niet zo ver kan lopen willen we een scootmobiel in het park huren. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat en wat de kosten hier ongeveer voor zijn?

Moet ik dit van te voren bij de parken al aangeven?
Graag hoor ik van jullie.

Dr. Phlox
21-11-09, 13:54
De huurprijzen voor rolstoelen en scootmobiels in Walt Disney World zijn met onmiddellijke ingang verhoogd. Een rolstoel kost voortaan per dag $12, in de themeparken hoef je geen borg te betalen, bij huur in Downtown Disney $100. Een scootmobiel kost per dag $50, de borg bedraagt $20.

Zie ook http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7517 voor meer info

Grz
Ton

JP en gezin
23-11-09, 15:38
Toen wij in oktober in MK waren, was er een vrouw die haar scootmobiel bij een bedrijf buiten het park had gehuurd. En dan sta je in Toon town, je scootmobiel doet niks en je moet maar afwachten of ze je daar ter plekke kunnen komen helpen.

Een verhuurbedrijf komt ook gewoon naar MK toe of waar dan ook als er problemen zijn. maar kost je wel veel meer extra tijd.

Maar als voordeel: je huurt een scootmobiel voor altijd en niet alleen voor het parkbezoek. Dus je bezoek aan een mall of outletmall of waar dan ook is ook met een scootmobiel te doen.
En...... De kosten liggen veel lager aan huur, een paar dagen een park en je hebt een hele week bij een verhuurder.

Tjainet
24-08-11, 14:44
Hoi allemmal,
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het werkt als je je eigen ( kleine ) scootmobiel voor iemand die invalide is, mee wilt nemen. Is dat mogelijk of kun je beter een scootmobiel huren op de airport? We willen in april/mei 2012 naar Orlando.

Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Net

Teleton
24-08-11, 18:19
als je je eigen ( kleine ) scootmobiel voor iemand die invalide is, mee wilt nemen. Is dat mogelijk of kun je beter een scootmobiel huren op de airport? Ik denk dat het beste adres voor informatie over het meenemen van een scootmobiel door de luchtvaartmaatschappij kan worden gegeven.

United will check your personal wheelchair free of charge. Battery-powered wheelchairs—with dry cell, wet cell, gel cell, or non-spillable electric storage batteries—are acceptable, but certain safety procedures must be followed in preparing the wheelchair for carriage. Reservations personnel will be happy to answer any specific questions

Ik heb geen verstand van scootmobiels maar vraag me af hoe het met het opladen ter plaatse zit. De handleiding/leverancier van de scootmobiel biedt vast wel een antwoord op de vraag of de oplader geschikt is voor 110V.

Een scootmobiel huren op het vliegveld wordt waarschijnlijk lastig. ze worden wel in je hotel of villa afgeleverd. En je kunt ze in de parken per dag huren. Google even op scooter Orlando en je krijgt heel veel info, zoals deze site (http://www.scootarama.com/Default.aspx)

Tjainet
25-08-11, 22:00
Hi Teleton,
Wat goed van jou om het punt opladen aan te halen. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht:?
Ik heb idd. toen wij in WDW waren gezien dat je scoots kunt huren.
Tis op zich ook wel een fijn idee dat ze scoots bij je vila brengen.
Ik leg het even voor dat er bij de fabrikant van de scoot geïnformeerd moet worden.

Dankjewel voor de info

Gr. Net

randje35
13-02-12, 22:28
@ Tjainet,
Is het nog gelukt met de scootmobiel? Hebben jullie hem meegenomen of in Florida gehuurd?
Aangezien mijn schoonvader slecht ter been is en niet hele eindes kan lopen zou hij graag een opvouwbaren scoot meenemen.
Ik ben benieuwd.

Gr Miran

jastsali
14-02-12, 19:13
Is het nog gelukt met de scootmobiel? Hebben jullie hem meegenomen of in Florida gehuurd?
Wij hebben vorig jaar gasten in ons huis gehad die een opvouwbare scootmobiel hadden gehuurd bij: http://www.ecvrentalorlando.com/
Scooter werd netjes in onze villa afgeleverd en opgehaald. Verder niet vergeten mee te nemen (voorzover je die hebt) een invalide-parkeerkaart. De NL kaart ziet er anders uit dan, maar wordt in elk geval in de themeparks geaccepteerd voor de invalidenparkeerplaatsen. (en dat weet ik uit eigen ervaring)

randje35
14-02-12, 23:44
Dat zou ook een optie zijn , maar vanaf het vliegveld word het al lastig en
gaan daarna nog naar een ander adres. Weet niet of dat dan mogelijk is?
Ik ga even die website uitpluizen , bedankt zover!

Sougie2
17-02-12, 16:48
Ik weet niet of het nog belangrijk voor je is, ik ben in 2008 en 2010 met iemand in een opvouwscootmobiel naar florida geweest. Dat was helemaal geen probleem. Je moet er wel rekening mee houden dat je er op schiphol wat tijd voor uittrekt. Ze willen nl graag dat alle contactpunten van de scoot afgetaped worden (o ja ze nemen alleen scoots met een gelaccu mee). Je ziet je scoot terug op de plaats van bestemming. Daar komt hij uit een apart hok. Zorg er wel voor dat je goed rolstoelen en zo regelt bij een tussenlanding en van het vliegtuig nar de bagagebanden. Eenmaal in Florida is het heel handig zo'n scoot. In de parken is het zelfs zo dat je in een aparte rij komt te staan en heel snel aan de beurt bent. Houdt er wel rekening mee dat de parken erg groot zijn en dat je accu misschien halverwege de dag opgeladen moet worden.

randje35
18-02-12, 15:02
Hoi Sougie2,

Ja het is zeker nog belangrijk! Hij heeft nu een opvouwbare met gel accu dus moet contact opnemen met de Airliner , daar kan ik het aangeven bij de boeking.
En idd bij tussenlanding even zelf regelen kan ook bij de boeking las ik.
Ja over dat opladen had ik ook al nagedacht dat moeten we dan goed in de gaten houden.
Bedankt!!