PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema miamiheat: Florida-California okt 2007



miamiheat
14-08-07, 22:34
Een vriend en ik willen van Miami naar San Diego reizen en veel plaatsen bezoeken die ertussen in liggen. Dit willen wij per auto doen, omdat je dan natuurlijk zoveel mogelijk "proeft" van het land. In maart heb ik al een roadtripje (Miami, Key West, Orlando, Tampa, Cape Caneveral en alles er tussen) door Florida gedaan met een Chrysler Sebring Convertible gehuurd van Alamo. Dit was al flink prijzig zonder een drop off fee.

Nu willen wij 2 weken gaan, de 1e 5 dagen blijven we in Miami beach, waar we een auto willen huren en vanuit daar naar Key West rijden. na 2 dagen in Key west de Turnpike af richting Tallahassee en verder en verder richting San Diego waar we de beschikking hebben over een auto van een familielid voor de rest van de trip (nog es 2 weken)

Alleen het punt is:

Er zijn voldoende auto's beschikbaar bij de verhuurmaatschappijen, en de huurprijzen vallen op zich nog mee vind ik zelf. Alleen die enorme drop off fee die betaald moet worden gooit roet in het eten. Hier is helaas niet onderuit te komen (volgens Alamo Nederland). Ik ga natuurlijk geen drop off fee van meer dan $1000 dollar betalen!

Voor zover ik kon zien hanteerd elke maatschappij deze fees, dus nu is mijn vraag aan jullie:

Is er iemand met een goed alternatief/goede tips???

Het gaat om de hele maand october 07

Alvast bedankt voor alle reacties!

2 enthousiaste USA gangers

Albert38
14-08-07, 23:24
kijk eens op www.hertz.nl (http://www.hertz.nl). Misschien vind je hier wat.
(zie geen $1000,- terugbrengkosten ergens staan.)

knaapje
14-08-07, 23:25
Dikwijls worden drop off fees berekend naar pick up / drop off afstand in mijlen.

Binnen Florida en binnen Cal/Nev enz? heb je dikwijls geen drop off fee.
Kan je proberen onderweg van auto te wisselen.
Ik heb dit zelf een gevraagd voor New Orleans naar Miami en het kon. Net over de grens van Florida auto wisselen en binnen Florida hoefde ik niets te betalen.

Zal wat zoekwerk zijn en kan per verhuurmij verschillen, maar kan je veel voordeel opleveren.

goede reis
Knaapje

knaapje
14-08-07, 23:34
kijk eens op www.hertz.nl (http://www.hertz.nl). Misschien vind je hier wat.
(zie geen $1000,- terugbrengkosten ergens staan.)

Die staan er niet, maar als je een reservering maakt voor Miami naar La van 4 weken krijg je een tarief voor een Sebring van EUR 1530 inclusief Drop off fee.
Voor 1 week EUR 724 dat zegt toch wel genoeg.

Knaapje

corrus
15-08-07, 09:03
De Maximale Drop-Off kosten bedragen $500.,- meer kun je niet betalen
in de regel: $100,- per staat die je overschreid, met een maximum van 5 staten.
Is het meer dan 5 staten weg, dan geldt het maximum van 5 staten, dus $500,- (ex tax)

Ebelix
15-08-07, 12:17
Bij National zijn de de drop off kosten maximaal usd 300 ongeacht de afstand.

Ook zijn er bedrijven die auto's verhuizen. Deze bedrijven zoeken altijd chauffeurs. Even zoeken op internet en je zal het en ander vinden. Ook zijn er auto's die voor verhuurmaatschappijen naar andere staten moeten worden gereden.

Veel succes.

Orangedevil
16-08-07, 01:33
Nu willen wij 2 weken gaan, de 1e 5 dagen blijven we in Miami beach, waar we een auto willen huren en vanuit daar naar Key West rijden. na 2 dagen in Key west de Turnpike af richting Tallahassee en verder en verder richting San Diego waar we de beschikking hebben over een auto van een familielid voor de rest van de trip (nog es 2 weken)

Ik heb dit stukje even goed doorgelezen. Als ik het goed begrijp blijven jullie een week in Zuid florida,dan willen jullie in 1 week naar
San Diego, en daar hebben jullie nog 2 weken.

Van Miami naar San Diego is denk ik zo'n 5.000 km dat betekend dus dat je gemiddeld zo'n 700 km per dag moet rijden als je er van uit gaat dat een week 7 dagen heeft. Ten eerste is het loodzwaar en ten tweede zal je onderweg niets kunnen zien omdat je elke dag ongeveer 11 uur in de auto zit. Is best zonde als je 4 weken de tijd hebt. Ik zelf zou dus voor de trip Miami-San diego meer tijd uittrekken of die week die eigenlijk weggegooide tijd is anders besteden.

Dus met andere woorden wat mijn keuze zou zijn is of 4 weken rondreizen van Miami naar San Diego of 2 weken Florida en dan een binnenlandse vlucht voor 2 weken Californie.8)

Eric
16-08-07, 15:14
Je kan ook overwegen een goedkope auto te kopen, en daar te verkopen, vooral omdat je daar 2 weken bij vrienden zit en dus de tijd hebt.
Ik weet alleen niet hoe dat met de verzekering moet.
Eric

FrankS
16-08-07, 15:46
De verzekering kan NOGAL duur uitvallen, omdat je geen resident bent. Ik denk dat huren altijd goedkoper is.

calypso
16-08-07, 16:18
Je zou hem op naam van je vrienden kunnen laten verzekeren.

FrankS
16-08-07, 16:34
Je zou hem op naam van je vrienden kunnen laten verzekeren.

Nee, want de bestuurder moet verzekerd zijn.

Pipo Chris
16-08-07, 21:28
Hoi,

Ik zou ook twee aparte vakanties maken.
Eerst Florida aandoen en dan met een binnenlandse vlucht naar bijv Phoenix. Daar een auto huren. Via Sedona, Grand Canyon, Lake Powel, Bryce, Zion, Las Vegas, Los Angelos, San Diego.
Om maar ff een leuke omweg te noemen.

Rijden is echt zonde van de tijd en van het geld.

PC