PDA

Bekijk Volledige Versie : Backstage Tours



ilonakuijten
22-05-05, 23:31
Hey hey,

Wij gaan in augustus naar Orlando. Nu las ik in de reisgids 'hoe en wat Orlando en Florida' dat er in Magic Kingdom een soort tour is achter de schermen.
Nu is mijn vraag of iemand dit wel eens gedaan heeft en of het de moeite waard is?

martijn75
07-06-05, 00:16
Volgens mij bedoel je de volgende link: :P

http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/tours.htm

De tours heb ik overigens nooit gedaan.

Gr. Martijn

Horndoctor80
16-05-06, 14:01
In 1998 heb ik met een Amerikaans muziekkorps meegedaan aan de WDW Electrical Parade. Dit betekende dat wij werden gezien als castmembers en de bussen moesten dus backstage geparkeerd worden. In de bus werd ons verteld dat we geen beeld- en/of geluidsopnames mochten maken en dat we alles in de bus moesten laten.

Achter de schermen viel me op dat het eigenlijk een verschrikkelijk groot stuk land is waar ze vanalles hebben opgeslagen. Alle wagen uiteraard van het personeel, maar ook de wagens van de parades etc staan netjes in garages. Maar helaas is het er ook bij lange na niet zo netjes als in het park. Uiteraard wordt alles wat kapot is weggehaald en backstage weggelegd, dus die troep zie je.

Het grappige was natuurlijk wel dat de karikaturen uit het park zich ook backstage moeten omkleden. Zodra ze de poort doorgaan en de deur zich sluit willen ze maar wat graag de kop van hun pak afdoen en een litertje water naar binnen slurpen. Knabbel en Babbel waren trouwens 2 leuke blonde meiden..... :) :)

Backstage is misschien wel interessant, maar om de droom te bewaren is het misschien beter om het niet te doen.

Chanty
16-05-06, 20:00
Wij zijn in Parijs een keer mee naar achteren genomen omdat een groep in onze Pirates boot vervelend deed en het daar helemaal verpestte. Wij mochten backstage ons verhaal doen en kregen ook te zien hoe het er in dat deel uitziet...een tour lijkt mij ook niks nadat ik dat zag. Disney moet magisch blijven ;)

Gr Chantal

pieterkes
17-05-06, 19:01
Omdat ik even met een ziekentaxi naar een kliniek moest vanuit een van de parken werden we "achterom"gereden.
Daar komen ook geen speciale tours vermoed ik.
Jullie willen niet weten hoe akelig dat was.
Behou de magie maar zoals hij is, de werkelijkheid heeft vaak een grimmig gezicht.

Niels
14-08-07, 12:07
Hallo allemaal,

Wij willen als we in Disney zijn, de Backstage Magic Tour gaan doen. Nu ben ik benieuwd of iemand deze al gedaan heeft. En zo ja, hoe was het? Was het de moeite, de tijd en het geld waard?

Ik hoor graag van jullie........

Alvast bedankt!!

Groet, Niels

Yvet
14-08-07, 13:31
Hallo Niels,

Ik lees in je voorstel berichtje dat dit de 1e x USA is, mijn advies: Geen backstage magic tour doen.
Zonde, zonde.....

** Ik ben van mening dat niemand de 1e x een tour zou moeten doen, on-stage of backstage tours. Ik ben van mening dat de 1e keer mss wel zelf 1e paar keren je gewoon moet genieten van Disney zoals het er is, gewoon puur. En niet extra daar bovenop een tour gaan doen. Er is zoveel te doen, te zien, te beleven dat dat eigenlijk genoeg is. Een tour kan dan al heel snel net teveel zijn.**

Ik zal hier wat uitleg bij geven.
Ja de tour is geweldig gaaf, mooi en intressant (ikzelf heb hem afgelopen mei gedaan).
Maar het is je 1e x Disney World.
Bij je 1e x WDW moet je helemaal niet dit soort mega backstage dingen gaan doen, echt zonde. Kijk rond geniet van de dingen on-stage.
Ik weet niet hoeveel dagen je gaat naar Disney maar zonder deze 7 uren durende tour kun je jezelf al velen dagen vermaken in Disney.

Mijn inziens is dit:
1. Zonde van je tijd (voor een 1e x USA)
2. Veels te intensieve tour voor een 1e x WDW bezoeker
3. De magic is de 1e x al groot genoeg.


Om nu niet gelijk alleen maar heel negatief over te komen heb ik natuurlijk wel weer alternatieven voor je die mijn inziens veel beter aansluiten op je 1e WDW bezoek.
Magic Kingdom:
Mickey's Magical Milestones Tour
Epcot:
Behind The Seeds at Epcot®
Around the World at Epcot® = de segway tour
Animal Kingdom:
Backstage Safari
Wild By Design


Ikzelf heb de Mickey's Magical Milestones Tour gedaan als 1e tour ooit zeg maar daarna hebben wij de Disney's Keys to the Kingdom Tour gedaan (deze vind ik persoonlijk al teveel voor een 1e x of zelfs een 1e tour).
Daarna heb ik in Disneyland deze tour gedaan, "A Walk in Walt's foorsteps" Tour. En dan afgelopen jaar hebben we de Backstage Magic gedaan.
Alle tours zijn geweldig en hebben zo hun eigen charme, de 1 is niet beter of slechter dan de ander.
Iedere tour belicht zo zijn eigen gedeelte.

Hopelijk heb je iets aan dit advies.....

tink
14-08-07, 16:38
Hoi Niels,

Wat betreft de Backstage Magic Tour kan ik me wel bij Yvette aansluiten. Misschien wat veel op een eerste keer WDW. Wij gaan nu voor de 5e keer en gaan nu voor het eerst een tour doen. De eerste keren hadden we een week in WDW en toen was de tijd veel te kort. De laatste 3 keer hebben we ons steeds voorgenomen om, als we tijd overhadden, een tour te doen. Tijd over hebben we nooit gehad. Voor deze vakantie hebben we de tour ingepland en alvast geboekt omdat het er waarschijnlijk anders weer niet van zou kunnen komen.

Om te kijken welke tour nou het beste voor ons zou zijn hebben we naar reviews gekeken, gewoon "Backstage magic review" intikken op google en je vindt er de nodige.

Veel succes met de beslissing, maar wat je ook doet ik weet zeker dat je het erg naar je zin zal hebben. :p

Groetjes,
Gerrie

Njit
14-08-07, 16:44
Dit is een mooi overzicht: http://allearsnet.com/btp/tours.htm

Niels
21-08-07, 09:03
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen wie gereageerd heeft op mijn vraag over de Backstage Magic Tour vriendelijk bedanken. Mij lijkt het een hele interessante tour en ik ben niet bang dat het afbreuk zou doen aan de belevening van Disney. Voor mij voegt het, denk ik, juist eerder een heleboel toe.........

Maar wat ik vragen wil is:

Hoe hebben jullie dit gereserveerd? Zijn de kaarten vervolgens opgestuurd?

En een photo-ID? Moet je daarvoor pasfoto's meenemen of worden er ter plekke foto's gemaakt?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie!!

Groet, Niels

tink
22-08-07, 00:31
Hoi Niels,

Wij hebben de Backstage Magic Tour gereserveerd via onze Amerikaanse reisagente. Het enige wat ze van ons nodig had was onze creditcard gegevens en de namen die op het paspoort vermeld staan.
Wij gaan de tour doen op 25 september en moeten ons dan melden bij Epcot guest relations buiten het park en een paspoort (photoID) meenemen om te laten zien.

Van onze reisagente hebben we een reserveringsnummer gekregen en deze is samen met ons paspoort het bewijs dat we deel mogen nemen. ;-)

Zoals ik al eerder gemeld heb willen we al veel langer een tour doen en deze vakantie komt het er dan van. Ik verwacht namelijk ook dat dit het plezier juist kan vergroten en we info krijgen over allerhande zaken die je op het eerste gezicht niet ziet, we zullen zien. Ik heb er in elk geval veel zin in.

Oh ja nog een laatste niet geheel onbelangrijk punt wat in onze mail staat
Je mag geen foto en/of videocamera meenemen :(

Groetjes,
Gerrie

Tinkerbell
22-08-07, 08:13
Vorig jaar onvrijwillig een "backstage"tour gedaan.
Ik moest met een ziekentaxi naar de kliniek en die reed overal achterlangs.

Het meest opvallende was dat in de buurt van Epcot een complete vloot auto`s klaarstaan in geval van een calamiteit.
Ziekenwagens,brandweer en militaire voertuigen stonden in slagorde opgesteld.

Ik neem aan dat ook dit een gevolg is van de Twintoweraanslag.

Marjol
07-12-07, 20:44
Na veel lezen en vergelijken hebben we vandaag de Backstage Magic tour geboekt voor woensdag 7 mei \\:D/
We zijn er van overtuigd dat het zijn prijs ($199 pp :shock:) waard moet zijn!

Het was nog wel lastig om 15 % korting te krijgen. De eerste persoon die Gerbert aan de lijn had wilde absoluut niet meewerken, volgens hem konden alleen Amerikanen profiteren van de AAA korting.
Gelukkig wist de tweede persoon wel dat de ANWB gewoon een zusterorganisatie van de AAA is en hebben we dus gewoon de $60 korting gekregen. Toch mooi meegenomen. :D

Ik ben heel benieuwd. Nog maar vijf maanden geduld hebben.... ;)

Even voor de duidelijkheid: Dat is mijn reisverslag en je vindt het hier (http://www.marjolengerbert.nl/index.php?page=dag-12-backstage-magic-tour-magic-kingdom)

AlexFL
16-04-09, 01:47
ff bellen met 407-WDW-TOUR (407-939-8687)

flowerscaper
16-04-09, 10:12
Heyy,,

1,5 Jaar geleden de Keys 2 the kingdom tour gedaan. Een absoluute aanrader! Erg veel background informatie en gewoon leuke weetjes. Verwacht niet achter de schermen bij een ride te komen dit wordt gewoon niet gedaan. Wel door de gangen gelopen onder Magic Kingdom ook erg apart allemaal. Rondleiding met een klein groepje iedereen krijgt een oortje in om de tour guide te kunnen verstaan, erg veel ruimte voor vragen. Aankomende oktober gaan we weer, ditmaal de backstage tour in MGM,, is er iemand die hier iets over kan vertellen?

Corrine
28-07-09, 23:36
Wij hebben het ook gedaan in 2007. We vonden het geweldig. De gids die we hadden vertelde tijdens de wandeling veel over het onstaan maar ook veel weetjes en dat maakt het zo leuk! Je bezoekt inderdaad ook een aantal atracties. Ik weet niet of dat altijd dezelfde zijn en in ons geval was dat oa Pirates. Je loopt met een oortje in dus alles is goed te horen. Je krijgt een flesje drinken voor onderweg en bestelt in de ochtend ook alvast je lunch, ook die was prima met daarbij een leuk aandenken!
Inderdaad ga je ook achter de schermen en in de tunnels. Dat wilde wij ook heel graag wel eens zien maar dat woog voor mij niet op tegenover de rest van de toer...tenminsten daarna!
Ik wil ook niet teveel verklappen maar ik vind het zeker een aanrader!
Als je nog vragen hebt........

PS ik zag aan jou Ticker dat je dezelfde tijd gaat als wij....

trails
12-12-11, 09:23
Voor wie geïnteresseerd is in een backstage tour van WDW:
ik kwam net deze pagina tegen waar alle informatie op staat over alle backstage tours:

http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/tours.htm

Njit
12-12-11, 09:38
Leuk! Wij hebben afgelopen keer de 'Keys to the Kingdom Tour' gedaan. Zie hier het verslag: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/10/dag-10-maandag-10-oktober-keys-to-the-kingdom-tour-magic-kingdom-mickeys-not-so-scary-halloween-party/