PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Tanja09: Miami - Orlando - Keys - 23 sept t/m 6 okt



Tanja09
10-08-07, 23:50
Hallo allemaal,

We gaan voor het eerst naar Florida en hebben 2 weken de tijd om rond te touren. Onze basis is in Hallandale (bij Fort Lauderdale). Daar mogen we de eerste week gebruik maken van het appartement van een kennis.

Dit is globaal onze planning, tips en suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!:D


Dag 1
V.a. Hallandale naar Miami

Dag 2
V.a. Hallandale naar Everglades airboat tour en wandelen

terug naar Hallandale of overnachting?

Dag 3 Everglades - kroko´s kijken

Dag 4 V.a. Hallandale naar Key Largo - John Pennekamp snorkelen, door naar Key West en overnachting

Dag 5 Key West en overnachting

Dag 6 Miami of Fort Lauderdale -nog niks bedacht

Dag 7 Vanuit Hallandale naar Orlando

Dag 8 Magic Kingdom

Dag 9 Magic Kingdom

Dag 10 Kennedy Space Center

Dag 11 Animal Kingdom

Dag 12 Shoppen in Orlando

Dag 13 Universal Studios

Dag 14 auto inleveren en naar Orlando airport

Dan nog wat vragen

Hoeveel malen groter is Disneyworld als Euro Disney? Hoeveel dagen heb je nodig om alles te zien? -in Eurodisney hadden we 2 dagen nodig...
Is 1 dag voor Animal Kingdom voldoende?
In welke plaatsen kun je overnachten bij de Everglades, of is het te doen om einde van de dag terug naar Hallandale te rijden en de volgende dag weer terug?
Welke plaatsen op de Keys, behalve Key West, zijn ook leuk om te overnachten?
Voor dag 6 hebben we nog niks bedacht. Is er iets in de buurt wat niet te ver rijden is en wat leuk is voor een dag?
We hebben ook gelezen over Clearwater Beach, is dat in onze schema in te passen?

SpaceAce
11-08-07, 00:04
Hoeveel malen groter is Disneyworld als Euro Disney? Hoeveel dagen heb je nodig om alles te zien? -in Eurodisney hadden we 2 dagen nodig...

Disneyworld bestaat uit vier parken, twee waterparken, een sportgedeelte en een Downtown gedeelte. Meestal wordt er per park één dag gerekend en de twee waterparken zou je in een halve dag kunnen doen.

Downtown is vaak 's avonds leuk, dus dat valt ook te combineren en het sportgedeelte is natuurlijk alleen maar leuk om te bezoeken als je ook werkelijk van sport houdt en je eventueel daar naar een wedstrijd gaat.

Ik zou zeggen, als je werkelijk alles wilt zien van Disneyworld: een dag of zes. Maar of je dan werkelijk ook alles gezien hebt, ligt er natuurlijk aan hoe druk het op dat moment in de parken is.

Is 1 dag voor Animal Kingdom voldoende?

Zie hierboven, dat zou dus genoeg moeten zijn.

In welke plaatsen kun je overnachten bij de Everglades, of is het te doen om einde van de dag terug naar Hallandale te rijden en de volgende dag weer terug?

Volgens mij is het prima te doen om op en neer te rijden.

Welke plaatsen op de Keys, behalve Key West, zijn ook leuk om te overnachten?

Zelf hebben we overnacht op Key Largo, maar dat vond ik eigenlijk niet zo heel bijzonder.

Voor dag 6 hebben we nog niks bedacht. Is er iets in de buurt wat niet te ver rijden is en wat leuk is voor een dag?

Voor Miami zelf heb je toch wel twee tot drie dagen nodig, dus ik zou deze dag voor Miami gebruiken.

We hebben ook gelezen over Clearwater Beach, is dat in onze schema in te passen?

Zelf ben ik er niet geweest, dus kan ik je daar niets over vertellen, maar als ik je schema zo bekijk, lijkt het me dan te veel worden van het goede...

Njit
11-08-07, 00:06
Hoeveel malen groter is Disneyworld als Euro Disney? Hoeveel dagen heb je nodig om alles te zien? -in Eurodisney hadden we 2 dagen nodig...

Vergelijk deze maar eens met elkaar:

http://img522.imageshack.us/img522/9601/disneymap2004ou6.th.jpg (http://img522.imageshack.us/my.php?image=disneymap2004ou6.jpg)

http://img522.imageshack.us/img522/6788/disneyworlddv2.th.jpg (http://img522.imageshack.us/my.php?image=disneyworlddv2.jpg)

Maar om een antwoord te geven op je vraag: Disneyworld is vele malen groter!

(sommige attracties missen op de kaartjes maar je krijgt denk ik wel een idee)

Mickey99
11-08-07, 01:05
Je hebt al aardig wat tips gekregen en ik geef je er ook nog eentje :wink:

Je hebt 2 dagen ingepland voor het Magic Kingdom. Als ik jou was zou ik daar 1 dag van maken en dan die andere dag naar Epcot of de MGM-Studio's gaan. Deze twee Disneyparken zijn ook allebei erg leuk en dan heb je meer variatie. Het Magic Kingdom lijkt het meest op Disneyland Parijs (al is de sfeer in Orlando niet te vergelijken met de sfeer in Parijs) maar de MGM-Studio's in Orlando kun je niet vergelijken met de Studio's in Parijs. Wat betreft Epcot, dit is alleen maar in Orlando en ook een erg bijzonder Disneypark.

Succes met beslissen!

Tanja09
16-08-07, 21:08
Bedankt voor jullie reacties tot zover :)

....al is de sfeer in Orlando niet te vergelijken met de sfeer in Parijs.. da's toch wel positief bedoeld he?

Njit
17-08-07, 09:45
....al is de sfeer in Orlando niet te vergelijken met de sfeer in Parijs.. da's toch wel positief bedoeld he?

De sfeer in Orlando is 10x beter dan in Parijs..

Mickey99
17-08-07, 11:34
....al is de sfeer in Orlando niet te vergelijken met de sfeer in Parijs.. da's toch wel positief bedoeld he?

Dat bedoelde ik inderdaad (zou bijna typen uiteraard ;)) positief. Wij zijn ook eerst naar Parijs geweest en dat vonden we al mooi en leuk maar toen we daarna naar Orlando gingen keken we onze ogen uit! De sfeer in WDW is echt super!!

Als je eerst naar Orlando bent geweest en pas daarna naar Parijs gaat dan kan ik me het heel goed voorstellen dat het dan tegenvalt.

berry
22-08-07, 14:16
hallo tanja, clearwater beach zal ik zeker bezoeken.
MET

berry
22-08-07, 14:43
tanja het hotel heet gulfvieuw hotel en ligt in clearwater beach en is werkelijk top, restaurant, bar zembad en uitzicht op zee is aanwezig. met geluk zie je de dolfijnen voorbij zwemmen terwijl je aan het eten bent eenAANRADER, en ligt in het centrum van clearwater beach, als je het centrum mag noemen. PS IKwil mee met jullie