PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Bagage tijdens rondreis



ponte007
03-08-07, 21:28
Op 1 oktober gaan wij naar Florida voor 3 weken.

Ik weet niet of mijn vraag al eens beantwoord is, maar ik kan hem niet vinden:oops:.

De eerste 2 weken genieten wij van een rondreis. De eerste hotelovernachting is geregeld. 's Morgens rijden wij naar de volgende plaats, maar ik kan me voorstellen dat wij nog niet in het volgende hotel kunnen. En nu mijn vraag:

Is het veilig om de bagage (m.u.v. handbagage) in de auto te laten liggen en dan bijvoorbeeld Kennedy Space Center te bezoeken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes,
Nancie

Njit
03-08-07, 21:33
Wij deden niet anders. Onze SUV had getinte ruiten achter. We hadden een Plaid meegenomen met een zwarte achterkant en die lag over de koffers heen. Er staan zoveel auto's op die parkeerplaatsen, daar gaat echt niet iemand alle auto's af om te kijken wat erin ligt.

Is wat anders als je auto op een verlaten plaats staat...

Ta2 Gerrit
03-08-07, 21:34
Als je het in een afgedekte ruimte (uit het zicht dus) doet, zoals de kofferbak of bij een SUV onder het "zeiltje"in de achterbak, moet dat volgens mij geen probleem geven. Zo hebben wij de west en midwest van de USA gereden, ook in de grote steden, zonder problemen.

Arie
03-08-07, 22:26
Ook wij reden me getinte achter- en zijruiten van plaats naar plaats.
Van Orlando via KSC naar Maimi, gewoon de koffers achterin.
Als je met je neus tegen het raam aan staat kon/kan je de koffers zien.

Eric
03-08-07, 23:00
De VS is geen Europa, je kunt rustig je spullen in de auto achterlaten als je bij een attractie bent.
Bij een hotel laat ik de spullen ook altijd in de auto, behalve als ik niet in het zicht van de ingang kan parkeren. Hetzelfde geld onderweg bij restaurants.
De enige opengebroken auto die ik wel eens heb gezien was op een afgelegen winkelcentrumpje waar het 's nachts aarde donker was.
Eric

kol
04-08-07, 01:52
Wij laten onze koffers ook alrijd in de auto. We nemen met z'n vieren alrijd een 7 persoonsauto en leggen op de eerste dag ons grootste koffer op de achterbank die wij er de hele vakantie niet uithalen. Ook gaan er 2 grote tassen achterin die we ook niet meeslepen. Ook niet als we in een hotel zitten. We halen uit het koffer en de tassen wat we die dag nodig hebben, (zwemkleding, toitettas, ondergoed, schone kleding) doen het in een strandtas en nemen het mee het hotel in.Verder nemen we een kleine trollytas mee met waardevolle spullen zoals laptop, reispapieren enz. Dit bevalt ons prima en hebben hiermee nog nooit problemen gehad en het scheelt veel sleepwerk.

calypso
04-08-07, 09:07
Doe ik al jaren nog nooit een probleem mee gehad, kan echt geen kwaad zolang je ze maar uit het zicht laat, dan weet niemand dat er ook maar iets in die auto zit.
En zoals Eric al zei Amerika is niet Nederland op de meeste plekken is dit helemaal geen probleem, en slechte wijken heb je overal dus.

ponte007
04-08-07, 16:14
Bedankt voor de reacties en tips.
Jullie hebben een heleboel onrust bij ons (lees: bij mij) weggenomen.

Groetjes,
Gerald, Nancie en Remon

Katty
29-10-08, 16:38
Wat ik me afvraag: hoe doen jullie dat met de bagage als jullie op rondreis zijn?
Stel: 's morgens verlaat je het hotel, dan wil je een uitstap doen die op de weg ligt naar het volgende hotel?
Wat met de bagage dan? Is het veilig om deze in de auto te laten? Of best eerst bagage in volgend hotel droppen?

tamaralemmens
29-10-08, 16:48
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar Florida, maar tijdens onze rondreizen door het westen, hadden we de koffers dan gewoon in de auto, wel alle bagage uit het zicht, dus in de kofferruimte.

Lannie
29-10-08, 17:28
Vorig jaar gingen wij een rondje noord Florida, maar tijdens het rondreizen bleef de bagage gewoon in de kofferbak van de auto. Wij hadden een Equinox gehuurd via autoreisen.de en ik had van te voren al gelezen dat in veel van deze auto's geen hoedenplank zat. We hebben een zwarte fleecedeken meegenomen van huis, die hadden we ooit voor een prikke bij de Zeeman gekocht, en deze over de bagage heen gedaan. Vanuit de buitenkant zag je dan ook niets liggen.

knaapje
29-10-08, 17:50
Ik had pas een Pontiac Torrent ook zonder afdekking van de bagage en heb ook weleens een Ford Winstar gehad zonder.
Ik neem een stuk zwart plastic folie van de DHZ-markt mee en mede door de getinte ruiten zie je er niets van.

Knaapje

Ta2 Gerrit
30-10-08, 00:11
Tijdens onze Mei rondreis had de Sportage wel getint glas achter, maar geen dek over de kofferbak. Voor 3 dollar was dat bij de Wal*Mart met een twinbed zwart laken opgelost. :-)

calypso
30-10-08, 08:18
Gewoon in de auto laten, wel zorgen dat het niet zichtbaar is vanuit de auto. Dan heb je normaal geen problemen

Katty
30-10-08, 10:59
Bedankt voor jullie antwoorden. Nu kan ik mijn planning verder opmaken.

corrus
31-10-08, 10:46
Voor 3 dollar was dat bij de Wal*Mart met een twinbed zwart laken opgelost. :-)

Same here... :mrgreen:

charly
26-09-10, 22:18
Hoe doen jullie dat met de laptop tijdens een rondreis. Laat je deze overdag in de auto liggen als je ergens een bezoek brengt. Wordt dit dan niet veel te warm? Of sleep je hem de hele daag mee?

Groetjes,
Charlotte

[verwijderd]
26-09-10, 22:30
Tijdens een rondreis gaat de laptop bij ons in een grote koffer die onderop ligt, dan heeft hij in ieder geval geen volle zon. Verder kan je een licht gekleurd afdekkleed over je bagage leggen als je een SUV kiest dat scheelt ook al het nodige.

En heb je een auto met kofferbak dan laat je hem daar gewoon in achter. Zorg er wel voor dat je niet onderweg de laptop uitgebreid in en uit de kofferbak haalt en daarna de auto achterlaat. Dan loop je natuurlijk een veel groter risico op diefstal.

Wij hebben er in ieder geval nog niet mee te maken gehad dat er iets uit de auto gestolen is en ik heb het ook nog nooit van iemand hier gehoord. Wel dat er zeer zelden een inbraak is geweest in een appartement of villa.

1250
27-09-10, 08:41
Het verbaasd mij ook niks dat er wel 's wat uit de villa's / appartementen wordt gestolen... ik vond de sloten op het oog er altijd zwak uitzien.

Michael66
27-09-10, 08:49
Gestolen uit een woning of hotel? Hmmm :-k moet ik na lang nadenken toch zeggen dat me dat zelf in ieder geval nog nooit is overkomen, en ik eigenlijk zelden van anderen heb gehoord dat dat in Florida is gebeurd. Het zal heus wel gebeuren, maar daar zeker niet meer dan hier.

Het blijft uiteraard ook een kwestie van opletten en veilig omgaan met steelbare spullen. Laptops, GSM's, smartphones, spelcomputertjes, paspoorten en dergelijke goed beveiligen (meenemen, opbergen in kluisjes of met kabels vastleggen) is voor mij logisch. En uiteraard niet in het zicht achterlaten.

Potentiele inbrekers en dieven zitten echt niet te azen op jouw (vuile?) was.

[verwijderd]
27-09-10, 11:39
Teleton heeft een inbraak gehad volgens mij iets van 1 jaar terug in een appartement en daarvoor heb ik het 1 keer gehoord van iemand in een villa.

nati
27-09-10, 18:03
Maar inbraken in huizen en appartementen kunnen toch ook gebeuren op je vakantieadres in bijvoorbeeld Spanje ?
Volgens mij is het gewoon pech hebben ,eender waar je zit.:(