PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema sander: 2 weken Florida



Sander
03-08-07, 16:26
In het "even voorstellen"-deel schreef ik net dat wij van 8-22 december in Florida zullen zijn. We landen in Orlando en vertrekken uit Miami. We zijn nu met z'n 3-en, mogelijk worden dat er 4 (allemaal volwassenen).

Ik ben naar de boekhandel geweest en heb al flink zitten neuzen in allerlei reisgidsen. Deze highlights lijken mij leuk:
De Keys - de Everglades - Miami Beach - Cape Canaveral - één of twee dagen pretparken (hoeft écht niet meer dan dat, ben er al eens geweest) - ik wil graag wat van de Gulf Coast zien maar weet nog niet waar het het mooist is - wij houden allemaal erg van snorkelen en zelf heb ik ook een duikbrevet (PADI OW I). O ja, en ik heb een zwak voor spierwitte stranden met palmbomen. En dan bedoel ik ook wel ECHT wit! ;-)

Het lijkt ons geweldig om datgene te doen wat in Amerika goed te betalen is, en in Europa niet: een cabriolet huren waar je met z'n vieren in past (bijv. Chrysler Sebring). De goedkoopste die ik ben tegengekomen tot nu toe was 289,- Euro voor een week met de belangrijkste verzekeringen erbij. Is dat goed?

Kom ik op mijn belangrijkste vraag, overeenkomstig het onderwerp dat ik koos. Het liefste zouden wij NIET in hotels slapen, maar in apartementjes. Ik heb al een aantal leuke gezien voor rond de 1000 US$ per week aan het strand. Het lijkt ons heerlijk om af en toe ook een rustdag in te lassen en dat je dan je eigen voorzieningen hebt. Beetje rondkijken in de enorme supermarkten daar en je eigen kostje regelen vinden wij juist leuk. Aangezien wij 2 weken gaan, zou ik 2 strategische plekken willen kiezen en daar dan elk 1 week verblijven en vervolgens dagtripjes maken.

Ik dacht aan Clearwater voor de eerste week, en dan van daaruit Orlando/Cape Canaveral/de Gulf Coast verkennen.
Key Largo had ik in m'n hoofd voor de tweede week, en dan van daaruit Miami (Beach), de Everglades en de (andere) Keys bekijken, en af en toe snorkelen in John Pennekamp's.

Zijn deze plekken inderdaad strategisch gelegen of hebben jullie betere ideeën? Ik las tot mijn grote schrik net hier op het forum dat Key Largo niet veel aan is...?

Wie weet er verder nog echt leuk gelegen appartmentjes? Die 2 die ik gevonden had, hebben het strand voor de deur, dus dat leek me erg fijn. Om de één of andere reden trekt de Gulf Coast me erg, en heb ik niet zo op de oostkust gelet. Is dat terecht? Aangezien we een auto hebben, hoeven we bepaald niet in de hip&happening places te zijn, ik heb al gezien dat dat de overnachtingsprijs behoorlijk opdrijft en van die stapbeesten zijn we toch niet (al moet ik natuurlijk wel een keer met die cabrio over de Ocean Drive in Miami Beach... 8-)).

Njit
03-08-07, 16:58
Het lijkt ons geweldig om datgene te doen wat in Amerika goed te betalen is, en in Europa niet: een cabriolet huren waar je met z'n vieren in past (bijv. Chrysler Sebring). De goedkoopste die ik ben tegengekomen tot nu toe was 289,- Euro voor een week met de belangrijkste verzekeringen erbij. Is dat goed?

Wel leuk maar niet praktisch (je kan je koffers er niet echt in kwijt). Dan zou ik persoonlijk liever een grote Luxury SUV huren - die rijd je hier in Europa ook niet zo snel.

http://img178.imageshack.us/img178/2813/sebringfp7.png (http://imageshack.us)
http://www.chrysler.com/en/2008/sebring_convertible/interior_conveniences/interior_dimensions/



Ik las tot mijn grote schrik net hier op het forum dat Key Largo niet veel aan is...?

Behalve duiken is er verder weinig te beleven. Maar voor duiken schijnt het wel het walhalla te zijn...

Eric
03-08-07, 17:06
Hallo Sander, allereerst van harte welkom op dit forum, en gefeliciteerd met je prijs.
Dan een paar kanttekeningen bij je verhaal.
Als je via de zoekfunctie van dit forum eens kijkt bij cabrio, zul je zien dat het misschien wel niet zo'n goed idee is.
Zelf heb ik (uiteraard) ook de eerste keer een cabrio gehuurd, maar ben daar gauw van teruggekomen.
Een aantal nadelen springen meteen in het oog:
De zeer beperkte bagageruimte, plaats voor 1,5 kleine zachte tassen, meer gewoon niet...
Het veel mindere uitzicht als je met dak dicht rijd, iets wat je meestal zult doen.
Brengt mij op het derde punt: Je gebruikt het open dak waarschijnlijk heel zelden, zeker met mensen achterin.
Een lekkere SUV (Equinox) met 4 volwaardige zitplaatsen en ruimte voor alle bagage is echt veel prettiger.
En wat let je om als je dat perse wilt gewoon voor één dag een cabrio te huren en lekker over de boulevard te cruisen?

Verder is je keuze bij apartementen tedelijk beperkt, ofschoon ze er zonder meer wel zijn.
Een alternatief is dan een suite in een hotel, zoals bv. SpringHill Suites, met ruime zit gelegenheid, een ijskast en magnetron.
Je hebt dan meer keuze.
In Orlando zijn er heel veel villa's met zwembad te huur, ook lekker.

Key Largo (ik zit er over 10 dagen zelf 3 nachten) is prima als uitvalsbasis voor Miami en Key West, maar valt zelf een beetje tegen.
Vrijwel geen strand.
Key West is wel erg leuk voor een paar nachten, zeker als je er nog nooit bent geweest.

Ik hoop dat je wat hieraan hebt gehad,
Eric

Update:
Zie net dat Martijn iets sneller was, maar je ziet, dezelfde bezwaren....
E

FrankS
03-08-07, 21:06
Ik rijd zelf een cabrio en laat zelfs mijn reservewiel thuis omdat ik anders niet eens een laptop in mijn kofferbak krijg...

Sander
05-08-07, 17:59
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is vast komen te staan dat we met z'n vieren gaan. We snappen wel dat een cabrio weinig ruimte heeft in de kofferbak (hoewel ik het zelf nog mee vind vallen als ik dat plaatje zie, ik had nog op minder gerekend!), maar niet zo goed waarom je overwegend met het dak dicht zult rijden in sunny florida...? We zouden nu ook 2 cabrio's kunnen nemen, wat als bijkomend voordeel heeft dat we ook koppelsgewijs andere keuzes kunnen maken voor dagtripjes, als het zo uitkomt. Het voordeel van het huren van 2x een appartement voor elk een week, is juist dat we maar een enkele keer mét koffers hoeven te verkassen (we rijden immers niet van hotel naar hotel). Dan doen we alleen tijdens die ritten gewoon het dak dicht en zetten de tassen op de achterbank, toch? Tijdens de dagtrips hebben we maar zo weinig bij ons... als er 2 golfsets in de kofferbak van die Sebring passen dan moet het zeker ook lukken om voor ieder een klein tasje achterin te gooien (of bij je benen te houden)? Ik snap al jullie praktische wenken dus wel, maar ik droom er al zo lang van om een keer een hele vakantie lang m'n eigen cabrio te hebben en nu is het betaalbaar. We nemen de gok dus maar. Toch wil ik nog wel graag even horen waarom je meer met het dak dicht zult rijden. Hier in Nederland zie ik ook vaak mensen met een cabrio langsrijden en dan snap ik ook niet waarom ze het dak niet open gooien.

Dan over die appartementen. Het gekke is dat wij er nu een hele batterij gevonden hebben (flink zoeken met Google) en dat jullie zeggen dat de keuze beperkt is. Wij vinden de keuze juist zó groot, dat we niet zo goed weten welke we nu juist het beste kunnen nemen! Daarbij is vooral de strategische keuze qua plek/uitvalsbasis belangrijk. Is de omgeving van Clearwater/Tampa/St. Petersburg te doen als je ook naar Disney en Cape Canaveral wilt?
En als Key Largo zo tegenvalt, wat zouden jullie dan wél adviseren?

Alles wat ik zie over Key West vind ik fantastisch (dus daar willen we zeker heen), BEHALVE de overnachtingsprijzen!!! Daarom vonden wij die optie van een appartement van 1 week in Key Largo zo handig. Het appartement kost 1200$ (met zeezicht, 2 slaapkamers, woonkamer, en balkon, eentje lag zelfs direct aan een privéstrandje), dat is een dikke 900 Euro met z'n vieren bij de huidige dollarkoers, dus zo'n 120 per nacht met VIER personen. Als je in hotelkamers wilt verblijven dan kom je voor 1 week met 4 personen een heel stuk hoger uit, zéker als je richting Key West gaat.

Ik ga nog even wat verder neuzen hier op het forum, ik hoop dat jullie nog een paar tips hebben.

Groet,
Sander

Eric
05-08-07, 20:58
Met die apartementen kan ik je verder niet helpen, maar met de cabrio wel.
Als jullie inderdaad voor 2 cabrio's gaan wordt het uiteraard een ander verhaal, 2 personen met bagage gaat wel (hebben wij ook gedaan), gewoon de koffers op de achterbank en de rest in de kofferbak.
Lijkt me wel ongezellig, maar aan de andere kant kan ik de voordelen ook wel weer begrijpen.
Een van de problemen met een cabrio is de herrie, vooral communicatie met diegenen achterin. Vandaar dat je gauw geneigd bent om het dak dicht te doen.
Verder is het overdag meestal gewoon te heet om met open dak te rijden, het is juist lekker om de koelte van de AC in te duiken.
Maar jullie gaan in december, en dan is het wat koeler.
Ja, je zou inderdaad kunnen overwegen Key Largo als uitvalsbasis te nemen, en gewoon naar Key West te tuffen zo nu en dan.
Dat is toch echt de plek waar je moet zijn, maar het is inderdaad aan de prijs.
Al eens gekeken bij de prijs van een B & B ? Daar staat KW bekend om.
Key largo gebruik je dan alleen om te slapen, maar ik zou zelf die keus niet maken voor meer dan een paar nachtjes.
Eric

FrankS
06-08-07, 15:44
Als je een cabrio neemt en je rijdt langere tijd met het dak open, smeer je dan goed in en draag een pet. Je verbrandt anders levend. Zelfs in december.

Sander
06-08-07, 16:25
Bedankt weer zo ver! We zullen smeren dat het een lieve lust is en zijn ons bewust van alle voor- en nadelen van de cabrio!

Welke plááts zouden jullie adviseren om te verblijven als het gaat om de regio Tampa Bay / St. Petersburg / Clearwater?

En als je zou moeten kiezen tussen Gulf Coast / Atlantic Coast ter hoogte van Orlando?

doppy1973
06-08-07, 17:51
Hoi,
De meeste reacties zijn al gegeven voor wat betreft het cabrio rijden, maar ik wilde toch even reageren. Ook wij hebben in het verleden een cabrio gehuurd, eenmaal met z'n 2-en en eenmaal met z'n 3-en, zodra je met meer dan 2 personen gaat heb je niet genoeg bagageruimte. Wij zijn echte cabriorijders en hebben toen 1 koffer op de achterbank gehad, hier hadden we alleen vanaf de luchthaven en vanaf orlando naar maimi last van. Wij hebben dit voor lief genomen aangezien wij liever cabrio reden. Ik ben iemand die al in de schaduw levent kan verbranden, maar als je een hoge factor van je zonnebrand hebt en een petje opzet kan het heel goed. Inmiddels gaan we dit jaar weer, maar nu met 6 personen, helaas zit een cabrio er dus niet in, maar nemen we een heerlijke echt grote auto. Is ook weleens leuk, maar als ik echt kon kiezen.... dan toch liever een cabrio. En dichtrijden? Hebben wij maar 1 keer gedaan toen het regende. Wij zijn geweest in mei/juni.
Groetjes,
Christa.

silvia1981
06-08-07, 23:39
Hallo wat een leuke plannen hebben jullie!Leuk idee met die cabrio,lijkt me wel erg gaaf en over voor en nadelen van een cabrio heb ik niet zo veel verstand haha dus daar laat ik me maar niet over uit!
Wat ik wel een leuke plek vond om in een appartement te verblijven was in madeira beach,hier heb je vele condo's staan en direct aan het strand!En dit is aan de gulfcoast!
En het is centraal gelegen ten opzichte van clearwater ( ong,30 min rijden) en st petersburg (ong 15 min rijden) en tampa bay (ik denk 30 min rijden).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! En alvast veel plezier met plannen.

sonja
10-08-07, 20:37
Welke plááts zouden jullie adviseren om te verblijven als het gaat om de regio Tampa Bay / St. Petersburg / Clearwater?


Kijk eens naar St. Petes beach, hotels aan het mooie brede zandstrand, veel restaurants in de buurt. Dolphin beach resort is niet duur, grote kamers, prachtige ligging.

http://www.dolphinbeach.com/