PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: ampatjos



ampatjos
30-07-07, 19:14
Wij zijn annemarie, patrick en jos, vandaar ampatjos. We gaan in september voor het eerst naar Florida, Orlando. Het is mijn 1e keer Amerika en ben heel benieuwd. Ik verheug me er heel erg op. Zie alleen op tegen de hoge temperaturen (zeggen ze) en de lange vliegreis. Helpen die sokken van anwb echt tegen trombose?

:D

Njit
30-07-07, 20:22
Of Jospatam. Of Patamjos.. Maar anyway, welkom op dit zonnige forum ;)

In september liggen de temperaturen tussen de 22 en de 32 graden. Da's idd best warm. Maar goed, daar hebben ze daar dan weer de Airco voor uitgevonden.

Volgens mij helpt heen-en-weer lopen in het vliegtuig beter dan sokken. Maar ik heb daar verder geen verstand van :)

Eric
30-07-07, 20:55
Volgens mij helpt heen-en-weer lopen in het vliegtuig beter dan sokken. Maar ik heb daar verder geen verstand van :)

Ik denk zo, dat die sokken (die tenslotte knellen) alleen maar irritant zijn.
Zoals Martijn reeds terecht opmerkte, het beste is bewegen, en regelmatig even een stukje lopen.
Eric

Njit
30-07-07, 20:59
Zie ook hier: http://www.trombose.nl/content/veneus/oorzaken/vliegen.asp

calypso
30-07-07, 22:35
Welkom op dit zonnige forum, leuk jullie erbij te hebben.
Zie dat we in dezelfde tijd gaan ;-)
Ben namelijk ook van 1-15 september in Florida.

Tja en die sokken ik weet het niet nooit geprobeerd, gewoon veel bewegen helpt ook ;-)

Veel plezier hier.

Mickey99
31-07-07, 19:12
Welkom op het forum!

Spannend hoor de 1e keer naar Florida, maar pas op: Het is verslavend! ;)

Veel lees- en postplezier hier.

Groetjes,
Sonja

ampatjos
05-08-07, 21:29
Dank jullie wel voor het welkom en de adviezen. Veel drinken en lopen dat gaan we zeker doen.

Groetjes
ampatjos

jaap
05-08-07, 23:01
Mijn vrouw had dit jaar kniekousjes van de hema gekocht (licht ondersteunend) en had veel minder last van dikke voeten en enkels.

Raimond
06-08-07, 13:28
Welkom op het forum.

September is een ideale periode om naar Florida te gaan (elke periode is een goede periode om naar Flolrida te gaan). Wij zijn vorig jaar in september geweest en dit jaar gaan we ook de eerste twee weken van spetember.

Veel plezier.

ampatjos
19-08-07, 17:18
Dank je wel voor het advies Jaap, ik heb kousen gekocht bij de anwb en ga die proberen in combinatie met veel drinken en regelmatig lopen. Ik laat jullie wel horen of het is bevallen ;-))

Alvast een fijne vakantie Raimond en misschien zien we elkaar in Orlando, wij gaan over 3 weken....

Tans4USA
31-08-10, 15:16
Hallo welkom op het forum. Zelf gebruik ik de kousen van de ANWB ook altijd tijdens de vliegreis en mijn benen zwellen in ieder geval niet op zodat ik na de reis mijn schoenen normaal weer aan kan. Verschillende vrienden had ik ook de tip van de anwb kousen doorgegeven en hebben er ook baat bij.
Veel plezier in Florida. Wij zijn net weer terug en hebben het fantastisch gehad, wil nu alweer terug :cry:
Groetjes,
Anita

r.teeuwsen
31-08-10, 19:37
Ben ik nu gek of kloppen de data's niet.... 2007....
In ieder geval van harte welkom op dit forum.....

Greetz, Remco

sonja
03-09-10, 13:18
Zo te zien is Ampatjos sinds 2007 niet meer op het forum geweest, het aantal geposte berichten was in totaal 8!