PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: Miami



nounou
08-07-06, 18:17
Hallo ,wij hebben een auto gehuurd bij alamo, vorig jaar zeer tevreden ,wij kwamen aan in Orlando en hadden keuze zat .Nu is mijn vraag deze keer komen we aan op Miami kun je daar ook nog vrij kiezen of wordt er 1 bepaalde auto voor je gereserveerd? Graag iemand die daar ervaring mee heeft ! En als je de upgrade neemt is dat voordeliger dan vooraf een hogere klasse te boeken ?

Dank u nounou :lol:

Njit
08-07-06, 18:36
Je boekt nooit een bepaald type auto maar een klasse. Hier kunnen verschillende auto's binnen vallen. Je krijgt dan dus de keuze uit jouw klasse.

Of een upgrade goedkoper is dan hier boeken is moeilijk te zeggen. Je kan de gok nemen door een klasse lager te boeken dan je eigenlijk wilt hebben. Sommige klasses zijn bijna nooit aanwezig (vooral Economy) dus daar krijg je een gratis upgrade voor. Maar als je dan de pech hebt dat ze er toch toevallig 1 van hebben staan dan sta je daar..
Vraag je bij een upgrade ook af of het wel praktisch is. Een upgrade naar een Convertible kan wel leuk lijken maar als je daar veel koffers in kwijt moet dan sta je toch mooi te kijken.

Wij hadden in New York een Equinox geboekt (dit is de Midsize SUV klasse bij FTI). Deze hebben ze dus echt bijna nergens. We kregen dan ook een GMC Envoy mee. Heel stuk groter :)

nounou
09-07-06, 13:58
Van die catogorie weet ik dat ,maar ik had gehoord dat je niet zelf kon kiezen in miami als je toekwam ! Wij nemen altijd een midsizers 2 deurs maar zouden graag eens een 4+4 nemen, maar het prijsverschil is wel zeer hoog 650 voor midsizer en 1350 voor de jeep .Wij zien ook graag de equinox.Misschien lukt het met een upgrade te nemen? Wij vertrekken op 8 januari voor 3 weken. Dus heb ik nog wel eventjes de tijd om alles uit te zoeken dank u voor het antwoord ,Wie nog een tip heeft is altijd welkom groetjes nounou . :lol:

Eric
09-07-06, 14:52
In Miami krijg je bij Alamo een auto toegewezen.
Je kunt niets kiezen, en het personeel is ook niet echt behulpzaam.
Ik heb op diverse plekken in de US een auto gehuurd, en vaak bij Alamo, maar Miami is het slechtste verhuurstation wat ik heb meegemaakt.
Zorg dus dat je goed voorbereid bent, en laat je niet overbluffen.
Eric

Guus
10-07-06, 11:17
De ervaringen van Eric komen mij bekend voor. Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Alamo Miami. Lange wachttijden voor de bussen die je naar de verhuurlocatie brengen. Wachttijden van een uur of langer zijn niet ongebruikelijk. Vervolgens weer lange wachtrijen bij de balies waar ongemotiveerd en weinig servicegericht personeel de klanten afblaft.
Ook v.w.b. de auto's zijn ze bij Alamo niet altijd even soepel. Je krijgt gewoon een auto toegewezen en dat is het dan. Als deze echter niet naar je zin is, ga dan gewoon terug. In eerste instantie zullen ze proberen om je af te wimpelen. Maar als je echt aandringt gaan ze over het algemeen wel overstag. Mocht dit alles op niets uitlopen, dan is er altijd nog het paardenmiddel. Bekijk de auto goed op gebreken (b.v. of het onderhoud goed is uitgevoerd, bandenspanning etc.) en kijk of de auto goed is schoongemaakt. Over het algemeen is er bij huurauto's altijd wel wat te vinden. Kaart dit vervolgens aan en 9 tegen 10 dat ze je een andere auto toewijzen. Mocht dit alles niet werken, dan kun je altijd na een half uurtje weer teruggaan naar het verhuurstation en aangeven dat de auto naar rechts (of links) trekt. Benadruk vooral dat de auto je een onveilig gevoel geeft. Dit laatste argument werkt altijd. In alle gevallen geldt dat de aanhouder wint. Je bent er wel wat tijd aan kwijt, maar aangezien je de huurauto vaak voor een langere tijd in gebruik hebt en er over het algemeen lange afstanden mee rijdt, betaalt deze kleine tijdsinvestering zich dubbel en dwars terug.

Horndoctor80
10-07-06, 17:33
En hoe is dat bij Budget Miami? Iemand ervaring mee?

deh78
10-07-06, 22:04
Wij hebben onze auto gehuurd via Dollar hoe is de service van hun in Miami

Dennis

nounou
11-07-06, 16:09
Ik heb enkele emails gekregen van Alamo waarin zij bevestigen dat het overal dezelfde service is, en dat je ook de auto mag kiezen indien er nog genoeg in voorraad zijn.
Dus toch misschien zorgen om niets .
Hopelijk verloopt alles vlot ! :roll:

Orangedevil
12-07-06, 02:46
Wij hebben ook eens een auto ehuurd van Alamo in Miami.Het vervoer met de bus naar het verhuurstation ging goed. Er stond een redelijke wachtrij(20-25 minuten). De auto die wij hadden gehuurd was er niet en we kregen een upgrade.We konden verder dus niets kiezen. Wij hebben trouwens nergens ooit kunnen kiezen. In Orlando,NY,LA etc niet. Tenminste ze hebben het ons nog nooit gevragen. We hebben er ook niet zoveel verstand van dus het maakt noit zoveel uit wat we krijgen. Het is altijd goed.

SpaceAce
12-07-06, 08:41
Wij hebben trouwens nergens ooit kunnen kiezen. In Orlando,NY,LA etc niet. Tenminste ze hebben het ons nog nooit gevragen.

Dat hebben wij dus ook, niet kunnen kiezen in Orlando, San Francisco of New York. Ik lees altijd dat iedereen mag kiezen tussen bepaalde auto's vanaf de parkeerplek (want de autosleutels zitten al in het contact), maar wij krijgen altijd een papiertje met het nummerbord erop en sleutels en die auto moeten we dus dan ook nemen...

knaapje
12-07-06, 12:50
Wij hebben trouwens nergens ooit kunnen kiezen. In Orlando,NY,LA etc niet. Tenminste ze hebben het ons nog nooit gevragen.

Dat hebben wij dus ook, niet kunnen kiezen in Orlando, San Francisco of New York. Ik lees altijd dat iedereen mag kiezen tussen bepaalde auto's vanaf de parkeerplek (want de autosleutels zitten al in het contact), maar wij krijgen altijd een papiertje met het nummerbord erop en sleutels en die auto moeten we dus dan ook nemen...

Er is hier al eerder discussie over geweest en op het andere forum ook.
Het schijnt (vrijwel?) alleen in Orlando bij Alamo zo te zijn.
Ikzelf heb in Miami, Phoenix, San Francisco, Philadelphia enz. ook niet anders meegemaakt, dan dat ik een kontrakt kreeg met het kenteken erop en het nummer van het parkeervak waar de auto stond. Niets uit te zoeken.

Knaapje

Golf
13-07-06, 14:52
Wij hebben onze auto gehuurd via Dollar hoe is de service van hun in Miami

Dennis

Wij hebben onze auto ook bij Dollar gehuurd (17 dagen - April 2006) in Miami. Heb verder geen andere ervaringen dan deze in de US, dus kan onderstaande niet vergelijken.

Wachttijd voor busje van vliegveld was erg kort, maar misschien hadden we geluk. Hij kwam aanrijden toen wij kwamen aanlopen en vertrok meteen weer.

Bij het verhuurstation even in de rij gestaan, misschien 20 minuutjes? We werden prima geholpen, hadden de reservering al in NL geregeld (Exit - platina pakket) en was in orde - een Midsize 2-deurs. Werd nog even gevraagd of we interesse hadden in een upgrade, maar dat hadden we niet (voor die prijs). Verder geen gezeur over additionele verzekeringen etc. Daarna vriendelijk verzocht om te wachten totdat de auto gereed gemaakt was.

Toen begon de pret. :lol:

Mensen die voor ons in de rij stonden werden 1 voor 1 weer opgeroepen, maar wij zaten daar niet bij. Nog even gevraagd of we inderdaad op de goede plek zaten te wachten, maar dat was inderdaad zo.
Na een uurtje wachten, inmiddels waren ook flink wat mensen die eerder achter ons hadden gestaan ook al geholpen en vertrokken, toch maar eens gevraagd hoe lang het nog ging duren. Dametje wat ons geholpen had was inmiddels verdwenen. Wat bleek, ons ingevulde formulier was ergens blijven liggen, en was niet door iemand opgepakt om af te handelen... Duizend maal excuus, en of we een upgrade wilden ter compensatie. Nou vooruit dan maar. Helaas was de volgende klasse, een Dodge Magnum, inmiddels net "uitverkocht". Of we misschien een Sebring cabrio wilden (die we eerder nog hadden afgewezen - te duur). Okay dan, maar toch maar even gevraagd of 'al onze bagage' daar wel in kon: 2 trolleys, 2 handbagage trolleys en 2 golftassen? Nee, dat ging absoluut niet passen (volgens mij wel maargoed).. En omdat we nu inmiddels al zo lang stonden te wachten, 'verdienden' we wel iets luxe vond de verhuurdame.

Aldus geschiedde, we kregen een sleutel in onze handen gedrukt, en bij de auto aangekomen bleken we de volgende auto te hebben gekregen:
http://www.chrysler.com/300/index.html

Je begrijpt, onze vakantie kon al bijna niet meer stuk en we zijn prima tevreden over de service van Dollar! Een dergelijke upgrade voor 2-uurtjes wachten, relatief weinig ongemak, is natuurlijk prima service. Welcome to America!

Njit
13-07-06, 14:55
Geduld is een schone zaak en wordt goed beloond blijkt wel weer :)

deh78
13-07-06, 17:41
Bedankt voor de info :D

ermitist
29-07-06, 19:01
Wij hebben onze auto gehuurd via Dollar hoe is de service van hun in Miami

Dennis



Wij hadden ook een auto via Dollar. Prima service, flinke upgrade voor weinig ;-) Bijna niet hoeven wachten bij aankomst op het vliegveld om naar het verhuurbedrijf te gaan en terug ook niet, busjes rijden af en aan.

jvm
30-07-06, 14:37
Afgelopen jaar ben ik ook in Miami geweest en een auto gehuurd bij Hertz.
Mijn advies is om Neverlost(soort tom tom) erbij te huren. Zo kan je overal gemakkelijk komen.Er staat zelfs in waar de dichst bijzijnde starbucks of shoppingmall is.

paula
16-08-06, 22:42
Auto gehuurd bij Dollar volgens hun site groot genoeg voor drie koffers en twee weekendtassen,dan is het extra jammer als de koffers uiteindelijk niet passen.Grotere auto gehaald kosten $io.- pd meer maar de bagage kon in iedergeval weer mee.Auto gehuurd in Miami en in Orlando deed de linker richtingaanwijzer het niet meer.Dollar gebeld,ja als je dit gerepareerd wilt hebben moet je terug naar Miami en als je links af wilt slaan steek je gewoon je hand uit.Dus toen de auto zelf maar gerepareerd, was niet eenvoudig maar uit eindelijk toch gelukt.Auto teruggebracht naar Miami airport, alleen geen rekening gehouden met het feit, dat ze er wel erg weinig tankstations hebben.Auto terug gebracht nog even gevraagd naar ht dichts bij zijnde tankstation, maar dat was geen optie.Ja en dan kom je aan de beurt dan vullen hun hem wel even A $6.- per gallon,in iedergeval kies ik waarschijnlijk nooit meer voor Dollar
gewoon een stelletje onvriendelijke zakkenvullers

marisca
16-08-06, 23:40
Paula heeft gesproken! 8)

deh78
16-08-06, 23:54
Ja en dan kom je aan de beurt dan vullen hun hem wel even A $6.- per gallon

Ik dacht dat het de bedoeling was om de auto zo leeg mogelijk in te leveren.


Dennis

paula
16-08-06, 23:56
maar wel met een volle tank

Eric
17-08-06, 00:15
Dat hangt van je contract af. Ik kies er tegenwoordig voor om de auto leeg te mogen inleveren, naar aanleiding van een ervaring met niet kunnen aftanken omdat de benzinestations allemaal dicht waren.
Eric

paula
17-08-06, 00:33
Misschien toch nog wat onervaren,je bent nooit te oud om wat te leren maw Goeie Tip

Riv71
22-08-06, 10:52
Wij hebben vorig jaar via Dollar Rent onze auto gehuurd in Miami. Een prima service. Geen overbodige acties om je een grotere auto aan te smeren. De auto was net nieuw aan het aantal miles te zien op de teller.
Het was een Chrysler Sebring.

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/CarsontheroadFlorida/DSC08504.jpg

Dit jaar was het een auto via AVIS. Wederom een prima service en een prachtige auto met voldoende ruimte. (hoewel de Sebring iets ruimer was in de kofferruimte).
Het was een Pontiac G6

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/CarsontheroadFlorida/2006/DSC04379.jpg

skepertie
18-04-07, 14:01
Zoals in een eerder forum bericht wil ik aankomende zomer naar Miami en daarna op doorreis ( via vliegtuig) naar Vegas of NewYork. Echter in Miami wil ik bijvoorbeeld 2 keer naar shoppingmall. Nu komt de vraag, is het handig om voor de 2 a 3 uitstapjes (blijf ongeveer 6 dagen in miami) een auto te huren of is die 3 keer met de taxi of shuttlebus beter te doen qua kosten???

Eric
18-04-07, 22:48
Eh...wat wil je allemaal gaan doen in Miami, en waar ben je van plan te verblijven.
Als je een hotel in SoBe neemt, en alleen op het strand wil gaan liggen, dan zou je evt zonder auto afkunnen, maar aangezien het strand in Miami nou niet zo geweldig is, en je dus al gauw andere dingen wil gaan zien, dan heb je zeker een auto nodig.
Dit is ook het geval als je geen hotel in SoBe hebt.
Ik zou me zowieso eens wat beter informeren wat er allemaal in Miami is, de meeste (let wel, ik zeg niet allemaal maar de meeste) hebben Miami na een dag of 2 a 3 wel bekeken, de rest van Florida is veel leuker.
Eric

Michael66
19-04-07, 05:10
Tsja, qua kosten zal het niet veel verschillen, als het om 2-3 dagen gaat. Zeker in Miami, waar je voor je rental ook nog dagelijkse parkeerkosten bij je hotel hebt.

Dan geeft Eric het heel juist aan: Wat wil je gaan doen? Alleen 2-3x shoppen? Neem een taxi! Ook nog wat anders gaan zien? Neem een auto!

Maar vooral: Have fun!!

paula
19-04-07, 11:02
Er rijden ook veel bussen naar shopping malls, hebben wij vorig jaar ook gedaan, is goed te doen.
Naar de supermarkt wel regelmatig een taxi genomen, dan ben je voor $3.00 klaar maar de shoppingmalls liggen wat verder weg en is per bus goedkoper.
gr. Paula

skepertie
19-04-07, 13:56
Nou ik hoef niet naar de parken in orlando toe bijvoorbeeld, deze heb ik in een eerdere vakantie al gezien. Ik zou inderdaad naar de shoppingsmalls willen en eventueel een sportwedstrijd,Seapark (degene die vaker op dit forum beschreven is) of naar Everglades ( weet niet of deze vanaf het hotel geregels worden en dat je dan wordt opgehaald )...

paula
19-04-07, 14:09
naar Everglades ( weet niet of deze vanaf het hotel geregels worden en dat je dan wordt opgehaald )...
Je kan vanuit je hotel veel excursies boeken, dat hebben wij vorig jaar met de Everglades gedaan en de Rich and Famoes tour en dan wordt je gewoon vanuit je hotel met de bus opgehaald en weer thuisgebracht.
gr. Paula

marloes
21-04-07, 18:26
maar aangezien het strand in Miami nou niet zo geweldig is, en je dus al gauw andere dingen wil gaan zien

Wat is niet zo geweldig aan het strand dan? Wij gaan ook 2 dagen naar Miaimi (south beach) en ik zag me al heerlijk op het strand liggen op een strand stoeltje, lekker zwemmen enz.

Groetjes Marloes

Vally
30-07-07, 16:44
Sorry dat ik steeds nieuwe topics aanmaak met vragen :oops:
Maar ik wilde graag vragen, wat het goedkoopste is om te doen namelyk: een auto in NL huren alvast voor in Miami... Of daar pas een auto huren? En bij welk bedrijf is het redelijk te doen qua prijzen etc?

Thanks verrrrry much:p

Njit
30-07-07, 16:53
Ik wil je aanraden om eerst dit topic eens door te lezen: Auto huren (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2499&highlight=auto+huren) ‎
Het korte antwoord:

- Hier huren ivm verzekeringen. Het is aan te raden een All-Inclusive pakket afsluiten.
- Veel genoemde bedrijven:

www.Exit-Reizen.nl (http://www.Exit-Reizen.nl)
www.USAReisen.de (http://www.USAReisen.de)
www.fti.de (http://www.fti.de)

grietje-valerietje
30-08-07, 19:38
Hallo allemaal,

Wat ontzettend veel informatie staat hier zeg! Wij gaan eind oktober 2007 10 dagen naar Miami. Vanuit daar willen we lekker autootje huren en zelf de hort op. Niets moet alles mag motto!! zijn we aan toe.

Mijn vriend ziet het al helemaal voor zich om met een stoere mannenauto te rijden. Is het beter om vooraf een auto te huren, of in Miami. Scheelt dat in prijs? Hebben ze ook bijvoorbeeld een Ford Mustang? haha

Verder wil ik graag een dag met dolfijnen zwemmen. Je ziet verschillende op internet staan. Het Dolphins Research Center, is dat goed te doen met de auto vanuit Miami. Is beter dan naar Orlando te rijden? Discovery Cove misschien? vind het erg moeilijk!

Dagje Everglades op het programma. Nog tips? wil in ieder geval met een airboat!!!

op zich is het leuk om een dag naar een pretpark te gaan, maar hoe lang zit je dan in de auto en waar ga je een keuze uit maken?

verder dagje winkelen, maar dat komt wel goed!

Iemand nog tips die we ECHT moeten doen???? we houden van van alles....dus alle tips zijn welkom!! :smile:

Alvast bedankt.....
groeten Valerie

Njit
30-08-07, 20:01
Welkom op het Forum. Veel vragen, zal proberen er een aantal te beantwoorden.

Auto huren kun je het beste doen in Nederland (of Duitsland). Dit ivm verzekeringen.Uiteindelijk ben je daarmee goedkoper uit. Een stoere mannenauto hebben ze ook maar ook een dikke SUV is leuk om in te rijden (benzine kost daar een stuk minder) of misschien een Chrysler 300C. Kijk maar eens bij de verschillende aanbieders op http://www.usareisen.de/mietwagen/index_wi.htm. Bedenk wel dat je de bagage ook kwijt moet kunnen. Een Mustang is leuk maar bied maar weinig ruimte.

Dolfijnen zwemmen in DRC is erg leuk maar wel een eindje rijden vanuit Miami. Reken op ruim 2 uur rijden. Naar Orlando is 4 uur rijden.

Airboat is erg leuk. Lekker racen over het water en tussen de bomen door. Dit kun je in Everglades City doen, ca 2 uur rijden.

Pretparken vind je in Orlando. Dat is ca 4 uur rijden. Er zijn daar heel veel pretparken te vinden. Als je maar 10 dagen gaat dan is het erg lastig om Miami en Orlando te combineren. Je moet dan teveel keuzes maken.

SpaceAce
30-08-07, 20:42
Airboat is erg leuk. Lekker racen over het water en tussen de bomen door. Dit kun je in Everglades City doen, ca 2 uur rijden.

Volgens mij kan dit ook nog wel ietsjes dichter 'bij huis'. Bijvoorbeeld bij Everglades Safari (http://www.evsafaripark.com/directions.htm). Dit ligt redelijk in de buurt van Miami aan de Tamiami Trail.

Eric
30-08-07, 20:50
Naar Orlando is 4 uur rijden.
Pretparken vind je in Orlando. Dat is ca 4 uur rijden. Er zijn daar heel veel pretparken te vinden. Als je maar 10 dagen gaat dan is het erg lastig om Miami en Orlando te combineren. Je moet dan teveel keuzes maken.
Toch zou ik nog eens goed nadenken of je wel 10 dagen Miami doet, ik vind dat erg veel.
Persoonlijk zou ik het op een dag of 3 Miami houden, en er een week Orlando bijnemen.
Orlando is verreweg de leukste stad in Florida, ook leuk voor niet-pretparkers.
Eric

bono
30-08-07, 21:33
Toch zou ik nog eens goed nadenken of je wel 10 dagen Miami doet, ik vind dat erg veel. En daar heeft Eric echt gelijk in, vorig jaar ook 4 dagen geweest en dat vonden wij er veel en eigenlijk hadden we dan liever(achteraf) 2 dagen extra op Key-West willen zitten bijvoorbeeld.
Persoonlijk zou ik het op een dag of 3 Miami houden, en er een week Orlando bijnemen. Tja, daar gaan we pas in November dit jaar heen maar als ik al die reisverslagen lees en de andere plaatsen bekijk op het net en wat ze daar allemaal te bieden hebben heeft Eric toch weer gelijk.
Orlando is verreweg de leukste stad in Florida, ook leuk voor niet-pretparkers.Tja lekker shoppen(dat hopen wij dan) en naar St.Augustine, Daytona Beach, Clearwater Beach en St. Petersburg etc is ook erg leuk om te bekijken en natuurlijk toch stiekum een pretparkje meenemen om de sfeer te proeven van Disney...............
Eric

Succes en lees nog eens een paar reisverslagen om nog meer te weten te komen en leuke tips op te doen.

Gr. Monique

grietje-valerietje
05-09-07, 15:52
Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Ik ga inderdaad het forum en de reisverslagen wel eens uitpluizen!!10 dagen is veel zeggen jullie, maar het is toch wel goed te doen om lekker rond te rijden? dagje everglades, dagje dolfijnen, richting Key West en daar een overnachting nemen. Misschien doen we dat dan ook naar Orlando toe.

Om uit te gaan in Miami, is het dan moeilijk om binnen te komen? moet je nog reserveren voor restaurants??

groetjes valerie

SpaceAce
05-09-07, 16:10
Misschien doen we dat dan ook naar Orlando toe.

Deze zin snap ik niet helemaal... Bedoel je nu voor één nacht op-en-neer naar Orlando? Wat wil je daar dan gaan doen? Voor een dagje Orlando heb je zeker twee overnachtingen nodig. En dan nog, welk van de pretparken wil je dan bekijken? Er is zoveel te doen daar :) Ook naast de pretparken is er redelijk wat te doen, maarja... uit zoveel dingen kiezen, wat wil je in één dag doen daar dan?

Ik zou het in ieder geval gewoon, zoals je zelf al aangeeft, bij een citytrip van een paar dagen Miami houden, een paar dagen The Keys (dolfijnen) en de Everglades (eventueel een paar dagen Naples of Fort Myers). Dan heb je denk ik een hele leuke, relaxte en vooral afwisselende vakantie! Orlando zou ik dan overslaan. Daar is gewoon te veel te doen om uit te kiezen plus het feit dat je 'niet even op-en-neer' rijdt vanaf Miami.

grietje-valerietje
05-09-07, 16:38
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Ik wil altijd teveel haha....
:lol:
Bedankt

SpaceAce
05-09-07, 17:08
Ik wil altijd teveel haha.... :lol:

Erg herkenbaar! ;)

Dr. Phlox
05-10-07, 22:50
Ik lees regelmatig in verschillende berichten dat ze je bij het ophalen van je auto altijd proberen iets te verkopen. Bij de vragen ga ik er vanuit dat alles is meeverzekerd (dus een toppakket). Mijn vragen zijn het volgende :
- Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.

- Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.

- Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.

-Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.

- Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.

Ik weet dat na een lange vlucht en weinig rust het lastig is om het bovenstaande goed in de gaten te houden als je de auto op gaat halen.
Alvast bedankt voor jullie inbreng
Grz
Dr. Phlox
=D>=D>=D>

Petr@
05-10-07, 23:08
Als de auto in de door jouw bestelde klasse niet meer beschikbaar is, krijg je automatisch een hogere klasse. In het verleden probeerden ze eerst nog wel eens een upgrade aan te smeren (tegen betaling) en als je dan niet wilde, kreeg je toch (gratis) een upgrade. Maar of dit nog gebeurt weet ik niet. Mij is zelfs nooit een upgrade aangeboden!

Je creditcard moet je afgeven i.v.m. de borg. Bij sommige verhuurders kun je de borg ook cash voldoen, maar het bedrag ligt dan (een stuk) hoger.

Altijd goed lezen wat je tekent. Achteraf kun je niets meer terugclaimen. Wij hebben dit op het werk (reisbureau) wel eens bij de hand gehad met klanten. Als je een handtekening hebt geplaatst, heb je gewoon pech gehad.

Bij ons is het afhalen altijd soepel verlopen. Belangrijkste punten: goed lezen wat je tekent, zorg dat evt. medebestuurders ook worden vermeld ivm verzekeringen bij schade/ongeval en geen upgrade aan laten smeren als je dit echt niet wilt.

Succes ermee!

marjolijne
05-10-07, 23:11
Even het reisverslag van ta2gerrit lezen.
Heeft er ervaring mee.

Marjolijne

Eric
06-10-07, 03:26
- Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.

Heel eenvoudig antwoord JA !



- Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.

Nee, je kan ook een cash onderpand afgeven, hoeveel dat is verschilt per verhuurder, reken op zo'n $ 300 - $ 500.



- Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.

Helaas: Dikke bult, eigen schuld, oftewel: pech gehad.



-Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.

Gewoon op je rechten blijven staan, desnoods een superior (meerdere) te spreken vragen.
Overigens heb ik altijd zonder meer een upgrade mee gehad.



- Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.

Gewoon even rustig de tijd nemen, opletten dat nergens op het contract een meerbedrag staat, neem een pakket waar alles al bijzit, dan kun je ter plaatse overal op NEE op antwoorden, ook al zeggen ze dat je het nodig hebt.
Loop verder een rustig rondje om de auto, en noteer de schades.

Succes, Eric

Michael66
06-10-07, 03:57
Complimenten Eric!! Kort en krachtig. As usual!

mafo
06-10-07, 11:17
Ik heb eigenlijk nog nooit op schades gelet, volgens mij is dit iets wat ook niet echt nodig is wanneer je Alamo Gold huurt aangezien je dan verzekerd bent voor die schades. Neem aan dat andere verhuurbedrijven ook gelijksoortige verzekeringen hebben.

Heb al de nodige probleempjes aan de hand gehad.

1) Lekke band, auto (langs benzinestations gereden om de band steeds op te pompen) toen ik in de buurt was van een Alamo verhuurlocatie en daar kon ik een nieuwe auto uitkiezen met een volle tank zonder extra kosten.
2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
3) Parkeerschade, gemeld bij de politie rapport ingeleverd bij dichtsbijzijnde verhuurlocatie geen extra kosten.

Meestal mag je zelf een auto uitkiezen, "pas" er gewoon een paar en controleer of ze niet zijn vergeten alle troep van de vorige verhuurder weg te halen. Rottend fruit kan bv flink gaan stinken, frietjes idem...

Het beste advies is inderdaad hier zo een compleet mogelijk pakket kiezen, hoewel er tegenwoordig wel veel reissites zijn die erg onduidelijk zijn met wat er nu wel of niet in ziet. Voorheen koos ik altijd voor Alamo Gold, dan was ik klaar nu zijn er de meest vreemdsoortige pakketjes. Vorig jaar had ik bv All Inclusive alleen zat daar dan weer niet de benzine bij.

Goed op letten dus.

Eric
06-10-07, 11:31
2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
Is mij ook een keer gebeurd, en ook bij mij zijn geen kosten in rekening gebracht (Alamo Gold).
Maar als ik het goed heb begrepen is dit nu niet meer gratis, maar inbegrepen bij de Alamo Roadservice, waar je dan weer extra (veel) voor moet betalen.
Dus... goed opletten in het vervolg.
Eric

mafo
06-10-07, 11:49
ff gechecked, het zit er in...

THIS IS A PREPAID VOUCHER AND INCLUDES IN THE RATE: Unlimited Mileage., Theft Protection., Local Tax., Vehicle Licence Fee., Location Service Charge., Collision Damage Waiver (with no excess to pay)., Extended Protection., 24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.

corrus
06-10-07, 14:31
Eric heeft gelijk... dit valt onder road side assistance...

En dan nog...

24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.

mafo
06-10-07, 17:29
Ik zag bij USAreisen.de waar er hier veel boeken dat je er apart voor moet betalen. Kan inderdaad aardig aantikken. Gelukkig heb ik mijn autohuur een tientje goedkoper dan bij USAreisen kunnen regelen en daar zit wel de roadside assistance in.

Mickey99
06-10-07, 19:24
Ik heb gelukkig ook nog nooit rottend fruit en frietjes in een huurauto gevonden...:-k

Renske1978
06-10-07, 20:40
Vorige vakantie hadden wij dus wel restjes friet in de auto liggen. Ondanks dat we schoonmaakten bleef de auto ruiken naar snackbar.

bono
06-10-07, 20:42
Dat scheeltje een ritje naar McDonalds........................:-\":wink:

Gr. Monique

P.S. vorig jaar alleen wat papieren toestanden in het dashboard kastje, verders was de auto netjes.

Dr. Phlox
06-10-07, 22:07
Bedankt voor jullie antwoorden.
grz
Dr. Phlox

nienke100
09-10-07, 15:38
Ik lees regelmatig in verschillende berichten dat ze je bij het ophalen van je auto altijd proberen iets te verkopen. Bij de vragen ga ik er vanuit dat alles is meeverzekerd (dus een toppakket). Mijn vragen zijn het volgende :
- Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.

We kregen eerst een lagere klasse mee, toen we naar de auto liepen zagen we het. We zijn naar binnen gegaan, ze wilden toen eerst een auto van het vliegveld laten komen (zou een uur duren), maar omdat we maar 1 dag een auto hadden wilden we dat niet. Uiteindelijk hebben we een veel grotere auto meegekregen voor niets extra's.



- Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.

Wij moesten hem ook laten zien, ze willen hem zien voorals je niet meer terug komt met de auto of voorals je schade maakt en niet wilt betalen.



- Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.

We hadden eerst nog een bedrag van ongeveer 15 dollar op de bon staan (voor benzine ofzo), maar die hebben we eraf laten halen omdat we dat niet wilden. Deden ze niet moeilijk over.

We hadden de auto trouwens gehuurd bij Avis, Miami Downtown.

elke
14-10-07, 06:24
Misschien een simpele tip, maar een GPS huren kan heel handig zijn...O:)

Dit kostte ons bij Alamo een 40 dollar per week.

pascalbrouwers
14-10-07, 12:11
Misschien een simpele tip, maar een GPS huren kan heel handig zijn...O:)

Dit kostte ons bij Alamo een 40 dollar per week.

Je kunt natuurlijk ook tomtom van thuis meenemen.
En als je handig bent komt je heel gemakkelijk aan usa kaarten.

Heb je geen tomtom of ander merk ja dat wordt het huren.
Ik kan het alleen maar aanbevelen om er 1-tje te hebben.

Nadeel je wordt wel gemakkelijk, en gaat als heel snel op je systeempje vertrouwen.
Tip NIET DOEN........
Pascal

pascalbrouwers
14-10-07, 12:12
Ik zag bij USAreisen.de waar er hier veel boeken dat je er apart voor moet betalen. Kan inderdaad aardig aantikken. Gelukkig heb ik mijn autohuur een tientje goedkoper dan bij USAreisen kunnen regelen en daar zit wel de roadside assistance in.

Als roadservice apart vermeld staat, dan zit hij erin.
Zoniet dan zou je nog wel eens pech kunnen krijgen.

Pascal

Corry
14-10-07, 13:47
Die roadside tax is volgens mij pure geldverspilling. Als je van de verhuurder een redelijk nieuwe auto meekrijgt is het niet jouw probleem als die onderweg stuk gaat toch?

pascalbrouwers
14-10-07, 14:46
Die roadside tax is volgens mij pure geldverspilling. Als je van de verhuurder een redelijk nieuwe auto meekrijgt is het niet jouw probleem als die onderweg stuk gaat toch?



Helemaal met je eens.
Ik heb het ook nog nooit erbij genomen.
Alleen de sleuteltjes niet verliezen :twisted:

Greetz,
Pascal

Michael66
14-10-07, 15:48
Die roadside tax is volgens mij pure geldverspilling.Gelukkig is het geen tax, maar een service. Als het een tax zou zijn ontkom je er niet aan om het te betalen. Met een service heb je altijd de keuze om het (niet) te doen.

dirkv46
08-11-07, 22:25
Na onze rondrit blijven we nog 1 of 2 nachten in Miami met de bedoeling wat rond te kuieren op Ocean Drive. Kan je dan het best de wagen inleveren en met de taxi naar Ocean Drive of hou je best je huurwagen? (parking gelden, drukte, ...) We hebben nog geen hotel.

mafo
08-11-07, 23:12
In Miami Beach is je wagen een dure kostenpost wat betreft parkeren. Als je een beetje wil rondwandelen op het strand, ocean drive of Lincoln Mall Road heb je geen auto nodig. Zorg er dan wel voor dat je een beetje centraal zit. Misschien dat je het geld wat je uitspaart aan parkeren en de auto kan besteden aan een duurder hotel.

Riv71
09-11-07, 16:55
Dit is je eigen keuze natuurlijk. Maar je kunt voor 8 dollar 24 uur parkeren op een parkeerplaats vlak bij Lincoln Mall Raod en 18th st..
Wij hadden in 2005 een hotel bij de 18th st. en 2 blokken erachter had je daar een groot parkeer terein (wat allemaal te lopen is).
Ocean Drive is allemaal te lopen als je een hotel op Collins Ave. neemt.
http://smg.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2005/DSC07917.jpg

In 2006 hebben wij in http://www.hoteldorchester.com/ verbleven. Daar parkeerde je bij het hotel voor 12 dollar per dag. Met de huidige dollar prijzen is het helemaal niets...

dirkv46
09-11-07, 19:54
bedankt voor de reactie.

theovg
24-12-07, 01:59
Hallo

Ik heb een vraag over autohuur in Miami of Fort lauderdale.
Als je daar een auto huurt bij Alamo mag je dan net zoals in Orlando zelf je auto in de klasse die je hebt gehuurd uitzoeken.

groeten Theo

Eric
24-12-07, 06:53
In Miami in ieder geval wel, Ft. Lauderdale weet ik niet, maar sinds kort hanteren ze het systeem ook in Atlanta, dus misschien wel overal.
Eric

jaap
24-12-07, 11:22
In Ft. Lauderdale mag je je auto zelf uitkiezen.

mattrob
24-12-07, 11:28
In Ft. Lauderdale mag je je auto zelf uitkiezen.

Weet je heel toevallig of ze daar Midsize / Equinox hebben als aparte klasse ? Ik kom volgende maand op FLL aan en wil via usareisen de Equinox huren, maar hoop natuurlijk op een grotere bak [-o< !

jaap
25-12-07, 11:26
Weet je heel toevallig of ze daar Midsize / Equinox hebben als aparte klasse ? Ik kom volgende maand op FLL aan en wil via usareisen de Equinox huren, maar hoop natuurlijk op een grotere bak [-o< !

Sorry, nooit opgelet. Wij huren meestal de goedkoopste klasse en zien daar wel wat we krijgen.

pascalbrouwers
25-12-07, 11:30
Weet je heel toevallig of ze daar Midsize / Equinox hebben als aparte klasse ? Ik kom volgende maand op FLL aan en wil via usareisen de Equinox huren, maar hoop natuurlijk op een grotere bak [-o< !

Ja deze hebben ze als aparte (tussen) klasse.
Je kunt op miami airport kiezen uit verschillende modellen afhankelijk vd voorraad.
waarschijnlijk zul je geen equinox krijgen.
Destijds stonden er veel jeeps en ik heb toen gekozen voor de toyota (had mer laadruimte).

groet,
Pascal

mattrob
25-12-07, 13:44
Ja deze hebben ze als aparte (tussen) klasse.
Je kunt op miami airport kiezen uit verschillende modellen afhankelijk vd voorraad.
waarschijnlijk zul je geen equinox krijgen.
Destijds stonden er veel jeeps en ik heb toen gekozen voor de toyota (had mer laadruimte).

groet,
Pascal

Van Miami Airport had ik dat begrepen, maar ben benieuwd op FLL ... 8-[

Eric
25-12-07, 16:50
Die auto's lopen helemaal door elkaar, dus het is niet zo dat ze bv. op Fort Lauderdale andere types hebben dan bv. op Miami.
Ik kreeg in Atlanta vorige week ook een auto met Florida plate, terwijl ik gewoon naar Atlanta terugkom.
Eric

pverspeek
05-01-08, 06:23
We rijden hier rond met een Mustang. 2 grote koffers gaan er in, enkel moet de 2e via de achterbank erin geschoven worden. Daarna achterbank terug dichtklappen en klaar is klaartje. Let wel; enkel de coupe heeft een neerklapbare achterbank. De cabrio heeft dat niet.

Mustang rijdt lekker, maar niet bovenmaats. Maar ja; wat ben je gewoon he. :)

P.

Chicco68
04-04-08, 18:58
Hoi,

Wij (ik en mijn vrouw) gaan eind dit jaar een aantal dagen naar Miami. Nu hebben we via Alamo een auto gehuurd, de zogenaamde "Fullsize" 2-deurs Pontiac Grand Prix. Stel dat mij deze auto tp toch niet bevalt, is het dan alsnog mogelijk (uiteraard tegen betaling) om een andere auto te nemen?
Verder ben ik geinteresseerd of mensen reeds eerder deze auto hebben gehuurd en wat ze er van vonden.....
In eerste instantie was ik van plan een cabrio te huren echter door de berichten die ik op internet lees van regenbuien, sterke uv-straling heb ik er toch maar vanaf gezien.... Of kan iemand me toch overtuigen om een cabrio te nemen?

B.v.d.
Chicco

Guus
04-04-08, 19:16
No worries. De Pontiac Grand Prix is een fijne auto. Als je dit type krijgt dan zul je geen spijt hebben. Hou er echter rekening mee dat er vaak meerdere types in de full-size klasse worden aangeboden. Als je echt de Grand Prix wilt hebben dan bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid om er om te vragen. Wellicht moet je dan even wachten, maar je zult zien dat de aanhouder wint. Ik heb overigens geen idee welke auto’s bij Alamo in de full-size klasse worden aangeboden. Ik huur daar al een tijdje geen auto meer vanwege wat slechte ervaringen (dat was overigens bij Alamo Miami). Maar wees gerust, dat is al weer jaren gelden.

Chicco68
08-04-08, 01:57
Guus, zou ik mogen weten wat deze slechte ervaringen waren? Ik heb namelijk deze auto geboekt bij Alamo op Miami Airport......

Guus
08-04-08, 09:41
Guus, zou ik mogen weten wat deze slechte ervaringen waren? Ik heb namelijk deze auto geboekt bij Alamo op Miami Airport......De problemen zaten vooral in de service verlening en de attitude van het personeel. Destijds lag de locatie waar je de auto moest ophalen ergens op een verlaten industrieterreintje (weet niet of dat nog steeds zo is). Voor vervoer van en naar deze locatie was je aangewezen op de Alamo shuttlebusjes. Volgens mij hadden ze er daar maar één of twee van, want als de shuttle bij onze oppikplaats arriveerde, was deze altijd vol. Het heeft een keer zelfs meer dan anderhalf uur geduurd voordat er een plekje in bus vrij was. Lekker begin van je vakantie. Op zich kan ik me best voorstellen dat het een keer mis gaat (bus stuk of personeel tekort). Maar als je daar vervolgens iets van zegt, dan verwacht ik op zijn minst dat het personeel aangeeft het vervelend te vinden dat dit heeft kunnen gebeuren. Zo niet bij Alamo. Daar trekken ze de schouders op en gaan weer ongestoord verder met chagrijnen. Alsof ik er iets aan kan doen dat zij een suffe baan hebben. Alamo is ook één van de weinige verhuurbedrijven waarvan ik heb gemerkt dat ze je op gebied van verzekeringen van alles en nog wat wilde aansmeren. De auto’s zelf waren op zich wel oké, hoewel het vaak wel wat moeite kostte om een goed exemplaar te vinden welke helemaal naar mijn zin was. Dat geldt ook wel voor de andere verhuurbedrijven, maar daar doen ze er niet zo moeilijk over. Bij Alamo levert het alleen maar diepe zuchten en dodende blikken op.
Zoals ik al eerder aangaf zijn bovenstaande ervaringen redelijk gedateerd. Ik huur inmiddels al weer jaren tot volle tevredenheid bij Hertz en Avis. Ik heb inmiddels van beide bedrijven een pasje (respectievelijk Gold Card en Avis Preferred Service) waarmee ik alle wachtrijen kan omzeilen en (bijna) altijd de auto van mijn keuze klaarstaat op het moment dat ik aankom. Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan.

Chicco68
08-04-08, 14:11
Hey super, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus een auto afwijzen als mij deze auto niet bevalt? (smerige auto van binnen/buiten etc)
In eerste instantie heb ik (zoals reeds aangegeven) een 2-deurs Pontiac Grand Prix gehuurd, maar ben bang als ik daar aan kom dat men of met een 4-deurs aankomt of dat ik een ander merk/type auto krijg aangeboden. (zoals in de voorwaarden staat vermeld: of een soortgelijke auto)
Ik bedoel, als ik hier in nederland een Mercedes E200 huur en ik krijg dan een Opel Astra aangeboden (heel zwart/wit) dan weet ik zelf ook dat dit niet dezelfde klasse auto is, maar op de Amerikaanse automarkt ben ik niet zo goed thuis.
Of staan de auto's per groep geparkeerd op het terrein zodat je in ieder geval kunt zien welke auto's in welke klasse thuishoren?

Ebelix
08-04-08, 15:01
De auto moet minimaal uit dezelfde klasse komen of hoger. Een 2 deurs auto is vrijwel nooit aanwezig. Hiervoor krijg je meestal gelijk de 4 deurs versie aangewezen. Dit is een klasse hoger dan de 2 deurs. Je mag de auto weigeren als hij vies, kapot of van een lagere klasse is.

Op sommige luchthavens staan ze per klasse en mag je er een uitkiezen. Op andere luchthavens krijg je een vak toegewezen waar je auto staat.

Succes.

Chicco68
08-04-08, 15:24
Op sommige luchthavens staan ze per klasse en mag je er een uitkiezen. Op andere luchthavens krijg je een vak toegewezen waar je auto staat.

Succes.
Bedankt voor de snelle reactie!
Is het jou bekend hoe dit bij Alamo bij Miami Airport geregeld is?

Dr. Phlox
08-04-08, 15:26
Op sommige luchthavens staan ze per klasse en mag je er een uitkiezen. Op andere luchthavens krijg je een vak toegewezen waar je auto staat.
Succes.

Hoe is dat geregeld in fort Lauderdale?

Ebelix
08-04-08, 17:15
Helaas kan ik je hierbij niet helpen. Ik heb helemaal geen ervaring met Fort Lauderdale en op Miami heb ik alleen ervaring met Dollar (vak met 1 auto) en Hertz (vak met 1 auto). Wat betreft Miami is wel 5 jaar geleden. Hoe het nu is weet ik niet.

Chicco68
12-04-08, 17:16
Ik heb op advies van Guus even een e-mail gestuurd naar Alamo om te informeren welke autp's er nog in deze klasse thuishoren.
Blijkt dat de Chevrolet Impala in dezelfde klasse thuishoort als de 2-deurs Pontiac Grand Prix.
Ben benieuwd welke ik krijg aangeboden bij Alamo.......

Ebelix
12-04-08, 18:24
Je hebt zelfs kans op een cheverolet Monte Carlo.

Je kan er nooit van uit gaan welke auto je krijgt toegewezen. 2 deurs zijn een zeldzaamheid. Van alle keren (8 keer) dat ik een twee deurs heb besteld heb ik maar 2 keer daadwerkelijk een 2 deurs gekregen.

Focus je niet te veel op een type auto.

Chicco68
12-04-08, 21:13
Nou, het gaat mij gewoon om het feit dat ik een type auto krijg, althans uit die klasse, die ik geboekt heb. Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn als ze je voor een bepaalde klasse laten betalen en je dan een auto meegeven welke in een lagere klasse valt. Daarom heb ik dus even contact opgenomen met Alamo......

Minervi
16-05-08, 22:10
Die oplaadstekkers voor een gps, passen die ook op Amerikaanse auto's?

knaapje
16-05-08, 22:44
Als je met "die" een gewone sigarettenaanstekerplug bedoelt: Ja.

Knaapje

laanvdj
17-05-08, 10:35
Wij vliegen sinds lange tijd weer op Orlando, zit het verhuurkantoor van Alamo op de airport ? Of moeten we met de shuttle?
Krijg je hier een auto aangewezen of een rij waar je eentje kunt uitzoeken?

Marina

Teleton
17-05-08, 10:49
Ja!
Nee!
Je mag zelf uitzoeken!

Fijne vakantie gewenst!

Ta2 Gerrit
17-05-08, 14:50
Lezen de mensen eigenlijk wel op dit forum ? Of stellen ze alleen maar vragen......

laanvdj
17-05-08, 15:36
Mag je nog vragen stellen of wordt je gelijk afgekat???
Gebeurd m.i. steeds meer door de z.g. florida experts
Ik stop er in elk geval mee..

Mickey99
17-05-08, 15:54
Volgens mij lees je het een beetje "te serieus".

Je vragen zijn volgens mij toch wel beantwoord?

laanvdj
17-05-08, 17:07
Ik vind van niet.
Je hebt net een aantal dagen geleden geschreven dat het forum is voor vragen te stellen en niet om "afgeblaft" te worden als je een vraag stelt.
Als iemand een vraag stelt en iemand anders is genegen om die te beantwoorden , dan is dit toch oke.
Waarom moet er dan nog door sommige forumleden altijd negatief commentaar gegeven worden.Dit zijn van die nodeloze opmerkingen
Maar dit is een andere discussie.

Mickey99
17-05-08, 17:17
Moderator Mickey99; Om in dit topic niet helemaal off-topic te gaan heb ik je een PB gestuurd.

Minervi
17-05-08, 19:11
Als je met "die" een gewone sigarettenaanstekerplug bedoelt: Ja.

Knaapje

Dankje!!
Minervi

Ta2 Gerrit
18-05-08, 00:22
Wij vliegen sinds lange tijd weer op Orlando, zit het verhuurkantoor van Alamo op de airport ? Of moeten we met de shuttle?
Krijg je hier een auto aangewezen of een rij waar je eentje kunt uitzoeken?

Marina

Het verhuurkantoor van Alamo zit inderdaad op de airport, de onderste verdieping.

Daarna kun je de straat oversteken, naar de parkeergarage. Je hoeft dus niet meer met de shuttle

In de parkeergarage kun je bij Alamo (er zitten meer verhuurders) in de rij van de autoklasse die je gehuurd hebt een auto naar keuze uitzoeken.
Daarna geef je bij de slagboom je papieren af en kun je op weg.

Deze informatie had je ook via de zoekfunctie kunnen vinden, maar om niet als een negatieveling over te komen die ALLEEN maar commentaar geeft, heb ik hem nog maar een keer beantwoord. Zo goed ? \\:D/

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5804&highlight=alamo+auto+airport

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=539&highlight=alamo+auto+airport

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=127&highlight=alamo+auto+airport

laanvdj
18-05-08, 10:32
Thanks !!:wink::wink:

Jeny
06-06-08, 10:19
Ik heb gister contact gehad met usafv, ik had gevraagt voor een economie catergorie auto, maar omdat ik nog niet geboekt had, heb ik gevraagt of het niet slimmer was om een compact te huren (ivm 2 kids). Zij gaf mij toen het antwoord, dat ze in Orlando helemaal geen economic auto's hadden en dat ik automatisch een (gartis upgrate) compact kreeg en omdat wij zo laat aankomen, was de kans ook groot dat deze compacts op waren. Heeft iemand hier ervaring mee?? Want een economic lijkt mij echt te klein...

Njit
06-06-08, 10:24
Dat is een prima advies. Die Economy auto's hebben ze inderdaad niet. Ze hebben je dus geld bespaard =D>

Marjol en Gerbert hebben ook al 2x achter elkaar een Economy gehuurd via USAFV en 2x een mooie upgrade gehad. Zie hun reisverslag.

JKG
06-06-08, 17:33
Ik bij USAFV ook de 1e keer economy 2 deurs... bestaat daar helemaal niet. Kreeg dus een special, PT Cruiser (zie andere Orlando topic haha) voor hetzelfde geld.

Nu de 2e keer bij USAFV weer een economy 2 deurs besteld, ben benieuwd wat we nu krijgen. Bevalt het me niet, dan neem ik wat groters.. of wat mooiers.. ik blijf zo'n Ford Mustang GT een gave auto vinden, maar daar mag je denk ik aardig wat voor bijbetalen.

USAFV weten wel waar ze over praten Jeny, gewoon economy 2 deurs nemen en laat je verrassen op het vliegveld hoe groot je auto wordt! :)

hannekevanvaalen
10-06-08, 17:32
Hahaa! zo'n mustang is idd een juweeltje! tijdens onze trip vorig jaar naar californie hadden we een full-size, dus werd geupgrade naar een chrysler 300. daar begon vervolgens een lampje te knipperen op het dashboard en die konden we kosteloos omwisselen voor een Mustang convertible...... ons hoorde je niet klagen :)
in orlando hopen we volgende week ook weer een leuke auto te kunnen krijgen: ik wil graag een pt cruiser, maar vriendlief ziet meer in een muscle-car......

michachael
17-06-08, 18:28
Hoi,

na een trip van Key West zullen we aankomen in Miami. Daar blijven we 2 dagen om dan naar huis te vliegen. Nu is de vraag of we niet best éérst naar de luchthaven (dropoff auto) rijden, en dan een shuttle/taxi nemen naar Miami Beach en onze bagage in het hotel afzetten? Twee dagen later dan weer de taxi/shuttle nemen naar luchthaven Miami. Of gewoon de auto houden tot einde van de reis? Ik heb namelijk gelezen dat parkeren heel moeilijk en duur is, en dat je de wagen niet echt nodig hebt daar.. ?

dank je

Michael66
17-06-08, 18:42
Voor parkeren in Miami moet je "tot" $25 per dag rekenen. Kan iets goedkoper uitvallen. Afhankelijk van je eigen wensen m.b.t. vervoer in die twee dagen kun alleen jij zelf beslissen wat het beste is om te doen. Taxikosten bij de verschillende taxibedrijven kun je vinden door te googelen op miami taxi

JKG
17-06-08, 18:54
Ligt er idd aan wat je nog wilt doen. Wil je naar bijv. Aventura Mall, daar gaat ook een shuttlebus heen. Wil je 2 dagen aan het strand liggen, dan is geen auto nodig.
Als je valetparking hebt bij een hotel, moet je niet het 'tip'geld vergeten elke keer als je je auto vraagt. Naar Ocean Drive met de auto.... ik zelf zou dat niet zo snel doen ivm weinig parkeerplekken.

michachael
17-06-08, 19:03
Eigelijk puur een kostenbaten analyse maken... Het lijkt me echter veel praktischer om in Miami geen eigen vervoer te gebruiken. Ik merk dat er veel wordt gereplied met links naar google; ik kan ook perfect opzoeken wat de kosten van alles is, maar ik vraag niet echt om prijsgegevens, eerder advies uit eigen ervaringen. Ik ben zelf nog nooit in miami geweest en heb er maw geen beeld over. Wat luieren, ocean drive, outlet store om mss het laatste geld op te doen, toeristische dingen,....

Michael66
17-06-08, 19:32
Tsja, zoals je zelf al aangeeft kun je het eigenlijk alleen maar zelf bepalen wat het beste voor je is. Waar wil je nog naar toe, wat wil je doen, welke vrijheid wil je hebben ... allemaal variabelen die wij niet voor je kunnen bepalen of inschatten, vandaar onze "hulp" met links en dergelijke om je zelf makkelijker je eigen keus te kunnen maken.

Maak je eigen keuze op basis van je eigen wensen en eisen, verwijt ons niet het aanreiken van info ... Eigen ervaringen zijn en blijven eigen ervaringen op basis van andere "eigen" eisen en wensen. Ik denk dat dat de boodschap is.

SpaceAce
17-06-08, 19:51
Persoonlijk was ik erg blij dat wij een auto hadden in Miami. Maar wij sliepen dan ook niet op Miami Beach, maar in de wijk Coconut Grove (tegenover de Cocowalk). Parkeren was 5 dollar per keer. Met de auto zijn we rondje Coral Gables gaan rijden en naar het restaurant Rusty Pelican geweest (waar je heerlijk kunt eten met uitzicht op de skyline van Miami). Ook een bezoek aan Monkey Jungle was geweldig!

We zijn ook een dagje naar Miami Beach geweest en hebben daar inderdaad 'de hoofdprijs' aan parkeren betaald.

Qua openbaar vervoer heb je niet zoveel in Miami. Alleen de Miami Metromover (die overigens gratis is), maar op Miami Beach heb je geen metro of iets dergelijks. Ik vermoed dat je het daar alleen redt met bussen, taxies en shuttles.

Maar als je van plan bent om alleen maar op Miami Beach rond te hangen, is een auto natuurlijk overbodig. Maar als je ook nog iets van Miami zelf wilt zien, is een auto geen overbodige luxe :)

michachael
17-06-08, 19:55
bedankt! :)

Guus
18-06-08, 15:31
We zijn ook een dagje naar Miami Beach geweest en hebben daar inderdaad 'de hoofdprijs' aan parkeren betaald.

Overdrijven is ook een kunst. Hoewel de parkeertarieven recentelijk fors zijn verhoogd, betaal je op Miami Beach nog steeds een redelijk bedrag voor parkeren. Zeker als je het vergelijkt met wat je in Nederland voor parkeren moet betalen. Bij public parking betaal $1 per uur voor de eerste 4 uur. Na 4 uur schiet het tarief ineens door naar $15. Dat laatste is overigens wel iets om rekening mee te houden als je maar een paar uurtjes op Miami Beach wilt verblijven.

Public Parking Garage Rates
0 - 1 hrs: $ 1
1 - 2 hrs: $ 2
2 - 3 hrs: $ 3
3 - 4 hrs: $ 4
4 - 24 hrs: $ 15

Toen jullie in Miami Beach zijn geweest was het maximale tarief $8 per dag. Niet echt de hoofdprijs dus.

Njit
18-06-08, 16:24
Ligt er maar aan waar je gaat staan. Quote uit ons reisverslag:


We reden via de ingangpoort van de route (ja, we begonnen graag ergens middenin de route) naar Miami Beach. We reden het eiland op en zagen dat het behoorlijk druk was. Toen we bijna op de weg welke parallel loopt met het strand waren, zagen we een parkeerplaats waar nog bijna niemand stond. Toen we zagen wat het kostte, snapten we ook waarom. Maarja, om nou een uur in de auto te blijven zitten en te vechten voor een parkeerplek, was natuurlijk ook niet prettig. We besloten om de dure parkeerplaats op te rijden (30 dollar!! Maar wel voor de hele dag).

En dat vonden wij dus wel aan de dure kant. Als je de weg weet en er bekend bent zul je vast wel goedkoper kunnen parkeren. Maar gezien de drukte hadden wij geen zin om dat uit te gaan zoeken.

michachael
18-06-08, 18:35
30 dollar voor een hele dag (24 uur? of bedoel je van s' morgens tot s' avonds ?) valt nog vrij goed mee... dat is iets meer dan €10 per persoon als je met 2 bent! Hier in België betaal je ook €15/dag om in de ondergrondse parking van Ladeuzeplein in het centrum van Leuven te parkeren....



Public Parking Garage Rates
0 - 1 hrs: $ 1
1 - 2 hrs: $ 2
2 - 3 hrs: $ 3
3 - 4 hrs: $ 4
4 - 24 hrs: $ 15


Dus als ik het goed begrijp, betaal je $15 voor 24uur te parkeren in deze parkings?

Guus
19-06-08, 08:13
Dus als ik het goed begrijp, betaal je $15 voor 24uur te parkeren in deze parkings?Dat klopt. Voor Ocean Drive en omgeving zijn de parkeergarages op 7th St (tussen Washington & Collins Avenue) en 13th St (tussen Collins Avenue & Ocean Drive) het handigste. Indien je daar niet kunt parkeren dan heb je nog de optie om uit te wijken naar de 17th St (tussen Pennsylvania & Meridian Avenue). Ik zag overigens net dat ze ook een early bird special hebben (Monday thru Friday: enter between 6am and 10am and depart by 7pm at a rate of $ 8). Of dit klopt weet ik niet. Het staat in ieder geval niet aangegeven bij de ingang van de pakeergarages.


Ligt er maar aan waar je gaat staan. En $30 vonden wij dus wel aan de dure kant. Als je de weg weet en er bekend bent zul je vast wel goedkoper kunnen parkeren. Maar gezien de drukte hadden wij geen zin om dat uit te gaan zoeken.Bij drukte spinnen de particulier parkeerplaatsen garen. Op zich is $30 niet weinig, maar als je voor dat bedrag gelijk je auto kwijt kunt, dan is dat die paar dollar extra m.i. wel waard. Rondjes rijden op Miami Beach als het druk is, is ook niet alles.

utah
24-06-08, 22:47
Er werd me aangeraden om voor de "valet" parking te gaan die bij het hotel is.

Is soms wel duur naar ik hoorde...

Guus
26-06-08, 08:48
Er werd me aangeraden om voor de "valet" parking te gaan die bij het hotel is.
Is soms wel duur naar ik hoorde...De prijs hangt erg af van het hotel waarin je verblijft en de locatie hiervan. Gemiddeld zal ‘valet parking’ op $20 tot $35 uitkomen. Niet overdreven veel meer dan wat je betaalt voor ‘self parking’ (als die mogelijkheid er überhaupt al is). Voor die paar dollar extra kun je echter altijd je auto voor de deur van het hotel kwijt en staat je auto altijd voor de deur klaar indien je weg wilt. Persoonlijk zou ik niet anders meer willen.

Chicco68
14-08-08, 21:38
Is er iemand die me kan aangeven of er in Miami en omgeving Key Largo - Key West genoeg tankstations zijn of moet ik "iedere keer" als ik een tankstation zie maar gelijk tanken omdat ze nagenoeg niet te vinden zijn?

Ebelix
15-08-08, 11:19
Er zijn overal voldoende tankstations. In een land als Amerika is dat altijd goed geregeld.

JKG
15-08-08, 11:30
En is het niet goed geregeld, dan staat er wel een bord tot hoeveel mile het nog is naar de volgende pomp.. net als in Nederland ;)

AlexFL
16-08-08, 16:57
RaceTrac is lekker goedkoop, het is best wel even oppassen met de prijzen, daar waar Shell zich bijv 4.39 vraagt voor een gallon regular op sommige plekken kreeg ik deze bij RaceTrac voor 3.89.

knaapje
16-08-08, 20:47
Als je een indruk van de actuele prijzen wilt:


http://www.orlandogasprices.com/

Knaapje

corrus
16-08-08, 20:49
Ehmmm... Tankstations genoeg in Miami en omstreken ? :D

knaapje
16-08-08, 20:53
Ehmmm... Tankstations genoeg in Miami en omstreken ? :D

Als je op de site gekeken had, had je kunnen zien dat je er diverse andere steden waaronder Miami kunt aanklikken.:mrgreen:


Knaapje

Linds
28-08-13, 23:44
Ik zie dat deze topic al van aantal jaren geleden is, maar zit toch ook nog met een aantal vragen over dit thema.
ook wij zouden in miami geen auto huren. Reden parkingkosten enorm duur en zijn er maar 2 volle dagen dus zouden liever wat relaxen aan het strand, zwembad, beetje wandelen en beetje bezoeken. Denken dat we niet echt een wagen nodig hebben die dagen. De laatste dag zouden we de gereserveerde huurwagen ophalen bij alamo op south beach collins avenue om dan vroeg in de morgen nr de keys te vertrekken. Heeft iemand daar ervaring mee? Goeie service? Keuze?
ons hotel zou circa 39 worden en ligt daar dichtbij. Iemand daar al geweest?

om van de luchthaven in miami south beach te raken zouden we die shuttle bus nemen 150. Blijkbaar is dat goed te doen? Ik weet enkel niet zo goed waar we dan moeten uitstappen