PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen



Pluisje
28-07-07, 17:13
:roll: Ik heb een vraagje. Wij hebben een koffer maten 76x55x30
Bij continental hanteren ze als maat max 157 cm voor hxbxd.

Dus deze koffer kunnen we dan waarschijnlijk niet gebruiken. Wat is de ervaring van jullie met koffermaten ?

Pluisje :-k

Michael66
28-07-07, 17:18
Geen probleem, gewoon gebruiken. Dit gaat maar een paar cm over de maat heen, daar maken ze geen probeem van.

Pluisje
28-07-07, 17:24
Hallo Michael,
Heb jij ook wel eens met een te grote koffer gereisd. De prijzen die ze rekenen als je boven hun maat uitkomt liegt er niet om. 80 dollar om precies te zijn.

Pluisje

Njit
28-07-07, 17:27
Het scheelt maar 4 cm. Geen enkele luchtvaartmaatschappij zal daar moeilijk over gaan doen.

calypso
28-07-07, 19:31
Heb nog nooit een maatschappij een koffer zien opmeten, dus zo probleem zal die paar cm ook niet zijn.
Nou als het gaat om hand carry dan wel maar wat in het ruim gaat wordt bij mijn weten niet opgemeten, wel gewogen en dan kunnen ze je inderdaad extra rekenen.

Eric
28-07-07, 23:08
Heb vorige week nog nog 4 keer met Continental gevlogen, en geen van de keren heeft ook maar iemand naar de maten van mijn koffer gekeken, en mijn koffer is nog een flink stuk groter dan de jouwe.
Wel werd, zei het ruwweg naar het gewicht gekeken, de enige plek waar precies werd gewogen was op Schiphol.
Terug vanaf Newark hebben ze mijn koffer niet eens bekeken.
Eric

Michael66
29-07-07, 04:07
Ja, heb ik gedaan, vandaar ook mijn advies om gewoon mee te nemen. No problem, als'íe maar niet te zwaar is.

FrankS
22-03-09, 16:28
Op het forum is al een paar keer aangegeven dat er goedkope manieren zijn om het gewicht van je koffer tevoren te checken (m.n. op de terugweg...). Ik wil er daar 1 aan toevoegen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21681
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_21681_1.jpg

Dit apparaatje is goedkoop (met de huidige dollarkoers ca. €6,50) en bestellen via dealextreme heeft als voordeel dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht.

cloggie68
12-04-09, 16:46
Ergens op het forum heb ik gelezen (ook op een blog) dat de maximale koffermaat 157 cm is. Hoe moet ik dat zien, want ik neem toch niet aan dat iemand een koffer van 1,5 meter meeneemt... Is dat rondom gemeten?

Ik heb een Samsonite Aeris Spinner en dit zijn de maten

Formaat: 59 x 81 x 34 cm
Inhoud: 118,5 liter
Eigenlijk speciaal aangeschaft omdat er een TSA slot op zit maar kan deze nu wel mee?

derrobbie
12-04-09, 18:29
volgens mij is ie als 'normale' koffer te groot.
59 + 81 + 34=174cm en is ie dus groter dan de 157cm regel.
Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze zijn bij de luchtvaartmaatschappij, maar officieel is je koffer te groot.

ietie
12-04-09, 19:05
Wij vlogen vorig jaar met united en daar werd toch echt wel gekeken naar de maat en het gewicht vooral op de terug weg .
Er stond stond een man net voor de incheckbalie die alle koffers nakeek voordat je in mocht checken
Ik zou het risico niet nemen en de koffer omruilen als dit nog kan voor een kleiner exemplaar.

knaapje
12-04-09, 19:37
Bovendien kan je er met zo'n joekel van een koffer op wachten, dat je wegens overgewicht moet bijbetalen. $ 50 per koffer!

Teleton
12-04-09, 20:03
Heb je de koffer speciaal voor deze reis gekocht en is 'tie nog nieuw? Zou je hem dan niet meer kunnen ruilen in de winkel voor een gangbare maat?

maanbo
12-04-09, 21:08
Helaas hebben wij dat ook onze koffers zijn l+b+d 168 cm ook te groot dus, ik heb bij Delta gekeken en als ze te groot zijn kost het 175 dollar per koffer.
Helaas hebben wij onze koffers al 2 jaar dus dat word voor de vakantie nog nieuwe aanschaffen helaas want 175 x3 is me een beetje Te om bij te leggen zo "onverwachts"

Chanty
12-04-09, 21:21
Hier hetzelfde probleem...ik ben vele malen naar Amerika geweest met mijn grote blauwe koffer. Zowel met max. gewicht van 32 kg als 23 kg en ging prima. Na de berichten over de koffermaat heb ik ook besloten om mijn kleinere koffer mee te nemen. Zonde van die 175 dollar. Zuur einde van je vakantie :-&

Vraag me af of die regel van 157cm er toen ook al was en niet werd gecontroleerd of dat deze regel later is ingevoerd.

WackyWeazle
14-04-09, 14:03
Hmmm, ik lees bij United het volgende:
Oversized baggage
Tickets purchased on or after November 14, 2008 for travel
on or after December 3, 2008
For all other tickets, contact United Reservations at 1-800-UNITED-1 for specific charges.

Blijkbaar zijn deze nieuwe voorschriften pas per eind 2008 ingegaan en bestaat er een andere regeling voor tickets die voor 14 november gekocht zijn, zoals de onze. Ik zal ze eens bellen om te checken. Misschien hebben we geluk, want volgens mij zijn al onze koffers te groot.
Bij United is de boete $200 per koffer. $175 is voor caribisch gebied en mexico.

Riverwood
14-04-09, 16:53
Wij zijn 9 april teruggevlogen met United van Orlando naar Brussel en de controle van de koffers was pittig, maat en gewicht werden nagezien en zelfs kleine koffers op de weegschaal.

Groetjes Henke.

WackyWeazle
14-04-09, 18:15
Zojuist 2x United gebeld, telkens een ander persoon gesproken en zij hebben beiden bevestigd dat de richtlijnen/maten niet veranderd zijn, maar wel de tarieven/boetes.
De koffers die wij de afgelopen 10 jaar hebben gebruikt zijn, ondanks dat ze iets te groot zijn, dus geen probleem. Volgens United kijken ze niet zo heel erg nauw naar de omvang, tenzij deze erg opvalt, maar meer naar het gewicht. Een aantal centimeters te groot moet geen probleem zijn.
Ik ken inderdaad de handmatige en machine controles van de koffers op diverse vliegvelden en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met te grootte koffers. wel eens overgewicht gehad van Las Vegas naar Orlando, maar ze zagen dit voor een keer door de vingers (was US Airways).
De enige 2 keer dat iemand van onze groep iets bij moest betalen was bij vertrek op schiphol met Transavia (Europese vlucht) en met Martinair (Orlando).


de controle van de koffers was pittig, maat en gewicht werden nagezien en zelfs kleine koffers op de weegschaal

En...voldeden de koffers aan de voorschriften?
Waren er problemen? De controle kan wel pittig zijn, maar als het geen consequenties heeft...;)

Wij bellen vanavond voor de zekerheid ook nog eens met United in de USA.

bluedolph1n
14-04-09, 19:25
Qua overgewicht waren ze bij ons wel streng vorig jaar mei in Orlando. Wij moesten ter plekke de koffers gedeeltelijk ompakken, zodat ze geen overgewicht hadden. 1 was iets zwaarder, ander iets lichter, maar dat werd niet geaccepteerd.
Qua maat duf ik het niet te zeggen.

Frans_Natasja
14-04-09, 20:25
Wij hebben net voor de zekerheid onze koffers maar even na gemeten. Een koffer valt precies binnen de toegestane grootte (25x75x57 = 157 cm), de andere koffer valt (28x75x57 = 160 cm) net buiten de maximum grootte die United aan houdt (158 cm).

Vanmiddag even met United Airlines (Amsterdam) gebeld. Daar werd gezegd dat het maar net aan de persoon bij de incheck balie ligt of er moeilijk gedaan wordt.

Nu zitten we ons af te vragen of we het moeten gokken om deze koffers mee te nemen, of dat we 1 nieuwe koffer moeten kopen. Het zou zonde zijn om voor die 2 cm een "boete" van ongeveer 150 euro te krijgen.

WackyWeazle
14-04-09, 20:47
Ik heb nog steeds het idee dat er meer naar het gewicht dan naar de afmetingen wordt gekeken...

Tip voor de terugreis: bij de Walmart kan je voor $ 7.86 een handige "Stop and Lock Luggage Scale with Tape Measure" kopen.

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=10752156

cloggie68
14-04-09, 21:51
Ja, mijn koffer is dus 1.70. Op het gewicht kan ik wel letten maar aan de afmeting kan ik echt niks veranderen. Ik ga het denk ik niet gokken want ik zou het erg zuur vinden om $200 boete te moeten betalen (da's blijkbaar de boete van United).

Ik zet de stop and luggage scale zeker op mijn lijstje, bedankt voor de tip!

WackyWeazle
14-04-09, 22:28
Ik zou inderdaad geen risico nemen, 170 is wel erg groot en het geld dat je als "boete" aan die extra centimeters hebt kan je ook aan andere leuke dingen uitgeven. We hebben nu maar besloten om 2 van de 4 koffers mee te nemen waarvan we zeker weten dat ze er doorheen komen, en dan daar nog wat anders te kopen.

Vanmiddag nog met United USA gebeld, ze geven aan dat ze in principe niet zo heel streng zijn maar dat het op je eigen risico is en dat ze dus wel zouden kunnen nameten. Dat schiet dus ook niet erg op... Had ik dit niet gelezen, dan had ik waarschijnlijk met mijn oude koffers naar Schiphol gegaan zoals ook in voorgaande jaren.

Het is wel zo dat als je je vliegtickets voor 14 november hebt gekocht, je nog onder het oude boetesysteem/boetebedrag valt. United kon ons echter niet vertellen hoe hoog dat dan zou zijn, maar in ieder geval minder als de $200. Geldt ook voor overgewicht.

mirav
19-04-09, 21:07
Hoi,

Ik lees hier alles over de maat van de koffer maar ik zie steeds dat de mensen met United vliegen. Wij vliegen met AA (American Airlines) vanaf Brussel. Heeft iemand hier ervaring mee hoe streng ze zijn?
Wij vertrekken nl donderdag.

Gr Mira

cloggie68
19-04-09, 21:11
Ik heb even voor je hier (http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp)gekeken en zij hanteren ook 157 cm. Hoe streng ze zijn? Zal daar waarschijnlijk ook afhangen van de persoon die treft.

Katty
20-04-09, 00:13
Ik heb zo'n Samsonite Aeris koffer juist meegenomen, maar dan geen spinner. Geen probleem gehad qua afmetingen, wel qua gewicht. Toen we terugkwamen woog hij 54 pound. Teveel dus, mag maar 50 pound. Toiletpoche uitgenomen, toen was hij 51 pound en mocht hij door, wel met label aan "heavy".
Voor de rest had ik soepele polycarbonaat koffers mee van Rimowa. Wel een investering, maar wat een verschil in gewicht. Dan zak je zo'n 3 à 4 kilo in gewicht, voor dezelfde maat koffer en dezelfde inhoud;
Plus, die koffers geven nog mee, wat in ons geval (heel ruime auto met kleine koffer) dus echt wel nodig was, want anders hadden we het er nooit ingekregen.
Maar om op de Aeris terug te komen: als je de koffer zelf meet, denk ik wel dat hij voldoet. Volgens mij zijn de maten die jij opgeeft de maten vanaf de grond gemeten, dus met de wieltjes erbij. Wel opletten dus met het gewicht. Geen zware dingen indoen, zoals toiletpoche en schoenen, enkel kleding. Dan lukt het wel.

USAnneke
20-04-09, 23:05
Twee weken geleden net nieuwe koffers gekocht en nu kom ik dit bericht tegen... Ik moet zeggen dat ik toch wel ben geschrokken. De maat van onze koffers is volgens de fabrikant 57 - 33 - 77, totaal dus 167 cm. Als ik het zelf opmeet, valt de koffer iets kleiner uit.

Ik heb vandaag met United Airlines NL gebeld en de medewerker gaf aan dat er waarschijnlijk niet naar die paar extra centimetertjes gekeken gaat worden. Maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Heeft iemand van jullie ook gevlogen met een iets te grote koffer? Ik loop nl. het risico van de boete van $ 200,- per koffer liever niet. BVD!

cloggie68
21-04-09, 10:12
Ik heb zelf nog een keer gemeten dit maal zonder de wielen... ik kom nu wel onder de 157 cm... ik neem aan dat je de wielen niet mee hoeft te nemen in de meting?? Twijfel nog steeds... en vlieg al over 4 dagen :)... vakantiestress denk ik!

Njit
15-05-09, 18:18
Weegschaal voor koffer

• voor het wegen van koffers tot 30 kg
• met geïntegreerd meetlint

5.99 euro

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/BILD07.JPG

huug & Astrid
15-05-09, 19:34
Mocht je hem nu niet meer bij ALDI kunnen kopen....
Bij Walmart kun je een visweger kopen voor USD 6,=
Hij weegt tot 23 kg.

Groetjes,

Astrid.

Syllvia
16-05-09, 08:47
De amerikaanse visweger lijkt me ook een stuk kleiner.

Michael66
16-05-09, 09:03
M.i. valt het formaatverschil wel mee. Hier die van walmart, al kun je uit de foto niet precies opmaken hoe groot deze nou precies is:

http://www.chantalsweb.nl/images/2006-08-06_0005.JPG

Syllvia
16-05-09, 09:09
Ben al even op zoek geweest naar onze visweger, maar kan hem even niet vinden.

Maar die ziet er een stuk eenvoudiger uit, zon langwerpig koperstukje wat het gewciht aangeeft.
Plaatje kan ik niet vinden :(

Ta2 Gerrit
16-05-09, 10:48
U vraagt en wij draaien :-\"

http://img188.imageshack.us/img188/9638/unster.jpg (http://img188.imageshack.us/my.php?image=unster.jpg)

WackyWeazle
16-05-09, 11:48
We zijn gisteren terug gekomen uit de States. Zowel op de heen- als op de terugreis zijn onze koffers niet opgemeten. Er wordt alleen naar het gewicht gekeken. Op de terugreis bleken de koffers van de schoonouders net iets te zwaar, we kregen alle ruimte om te herpakken zodat we onder het maximum gewicht bleven.

Njit
16-05-09, 11:56
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze de koffer opmeten.

Teleton
16-05-09, 14:40
Zowel op de heen- als op de terugreis zijn onze koffers niet opgemeten. .

Bij vertrek van Zaventem werd (zonder te meten, want een beetje vakvrouw ziet toch onmiddelijk dat het valies bovenmaats is) de koffer van een United passagier er onmiddelijk uitgepikt. Of mevrouw maar even wilde bijbetalen. Bij mevrouw braken onmiddelijk de vliezen en er werd een supervisor bijgehaald om haar te troosten.

Geen idee of er werkelijk betaald moest worden, of dat het toch met een sisser afgelopen is.

cloggie68
16-05-09, 14:54
Ik heb de koffer waarvoor ik het topic opende uiteindelijk gewoon meegenomen na overleg met wat medeforummers... De maat bleek inclusief de wielen te zijn (had de maat van de website van Samsonite) en zonder bleek ie wel net rond de maximale maat te vallen. Niemand heeft iets gezegd over mijn koffer, gelukkig!

knaapje
16-05-09, 19:38
De goeie ouwe "unster" ofwel lorrenboerenhaak.
Knaapje

koenkamphuys
22-05-09, 21:34
Heeej wat handig zo'n kofferweeghaak! Dat scheelt elke keer weer dat embarassing moment als ik eerst zonder koffer de weegschaal op moet (ai!) en daarna met.

Arie
23-05-09, 09:11
Lijkt mij een handige tool voor de reislustige medeforummers.
Altijd gaat nu je gewicht bij de in-check kloppen, geen met de vingers op de balie kloppende wachtende reizigers achter je. Geen gehannes meer voor die zelfde in-check balie met geopende koffers. Vergeet niet het gewicht van de weegschaal zelf he:D
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/OFF07.SHTML

<<Moderator Michael66: Deze post toegevoegd aan bestaand topic hierover>>

Harold
23-05-09, 10:22
Ik vertrouw m niet;

vorig jaar de laatste dag van de vakantie, alles passen en meten, daarna wegen en gaf die koperen weegschaal aan dat alles ok was, maar eenmaal aangekomen bij de check in, bleek dat 3 van de 4 koffers allemaal ongeveer 5 kilo's te zwaar waren.....
en dit terwijl we de koffers, volgens die zelfde weegschaal, met max 18kg volstopte...

Michael66
23-05-09, 10:39
Vertrouwen of niet: het is altijd handig om e.e.a. even te checken m.b.v. een "gewone" weegschaal. En een marge in te bouwen bij het volstouwen van je koffer.

Met mijn Walmart-weger heb ik vorig jaar ook wat "last" gehad bij het inchecken in Orlando. Mijn wegertje had mooi 49 pond aangegeven, de weegschaal bij United gaf echter 51,5 aan. Nou is het een bekend gegeven (= onderzocht op vele luchthavens in de VS) dat de weegschalen van de maatschappijen niet zo nauwkeurig zijn. Een andere waagschaal bij de incheckbalie gaf dan ook 49,5 aan, en toen was het ineens OK.

koenkamphuys
24-05-09, 10:14
Iemand enig idee waar die twee knoppen op de zijkant voor dienen? Op de doos staat: 'voor de bepaling van het gewicht dient u de volgende stappen op te volgen:
- trek de greep naar boven
- bevestig de haak aan uw reiskoffer
- duw nu op beide zijdelingse knoppen
Het nut van het laatste ontgaat me...

Ieniminie
24-05-09, 11:56
Hai,

Ik heb 'm gisteren ook gehaald, en snap ook het nut niet van die twee knoppen......

En nu ben ik er ineens achter.....
Als je de knoppen indrukt blijft de meter op het gewicht staan van de koffer!

Arie
24-05-09, 13:02
Ja ik heb het zojuist gedaan en het kan 100 gram schelen.
Da's de normale tolerantie voor dergelijke weegschalen..

Macjac
26-05-09, 00:25
Heb er ook eentje gekocht vandaag...
Vorig jaar hadden we een foutje moesten we $ 80,- betalen omdat we overgewicht hadden op een van onze koffers. Zo zonde!! Hadden we andere dingen voor kunnen doen. Dat zal ons nu niet meer overkomen, we hadden een megazware koffer (zonder inhoud woog deze al 10 kilo of zo) hebben deze achter gelaten in Florida. En waren ook zo stom geweest om dit niet te checken thuis. Maar wij hebben ons lesje geleerd, de wegen gaat mee!!!
groetjes, Macjac

Ellen W
02-06-09, 15:09
Hoi iedereen,

Ik zit met een dilemma! Heb een aeris samsonite koffer gekocht (dezelfde als hierboven vermeld) die officieel 17 cm groter is als toegestaan, als ik ze zelf meet, idd zonder de wielen, is ie 162 cm. Wat moet ik doen????? :?: Ofwel neem ik het risico ofwel vervang ik de koffer door 2 kleinere koffers???? Ik heb al naar United gebeld en die zeiden dat één oversized koffer geen probleem kan zijn. Maar als ik hierboven alles lees begin ik toch een beetje te twijfelen. Suggesties?

Greetz

FloridaFrankie
26-06-09, 22:29
iemand enig idee of deze nog te koop is of waar ik (als de aanbieding bij Aldi afgelopen is) deze (liefst in NL) kopen kan? Vind dit reuze handig en voorkomt een hoop stress bij de incheckbalie!

pumi1000
05-10-09, 16:06
Kwam net toevallig tegen dat ruimbagage 158cm mag zijn. Nu is mijn gewone samsonite koffer 163 cm. Gaat dit problemen geven?

Ik heb toch maar even met KLM gebeld, vliegen via hun met Delta en KLM, maar de vrouw zei dat een paar cm niets uitmaakte als het maar niet richting 200cm zou gaan. Ze vroeg nog of het om een normaal samsonite koffer ging van de V&D ofzo, dus ik zei ja en die is 163cm. Ik vind het maar een rare maat die 158cm, want dit is toch een veelvoorkomend soort koffer die harde van samsonite.

En ik heb gisteren nog wel een nieuwe gekocht voor erbij :cry:

Heeft iemand hier ervaring mee?

Chanti
08-10-09, 14:48
oh thank god for this topic! Ik maak me hier dus ook stiekem een beetje bezorgd over. Onze koffer is 4 cm groter dan wat eigenlijk is toegestaan! (Ik had trouwens gelezen dat het 158 in totaal was) en met mijn geluk....

Maar ik ben blij dat ze hier niet zo'n big deal van maken. Dat is een opluchting om te lezen. Ik vind het sowieso een beetje raar dat er 'standaard' koffer maten niet geaccepteerd zouden worden. Vooral omdat wij gewoon nieuwe goede koffers hebben gekocht. Ik kan me voorstellen dat mensen die enorme bakbeesten willen mijden (ik heb wel eens koffers gezien en me afgevraagd of dit een goedkope manier was om je familie mee te vervoeren), maar 'gewone' koffers moeten toch kunnen? Waarom maken ze ze anders in verschillende maten?

knaapje
08-10-09, 15:54
@chanti:
Er zijn geen standaard koffers, net zo min als er standaard reizigers zijn.
In dit forum wordt alleen gesproken over luchtreizen naar de USA, maar er zijn natuurlijk ook reizigers, die per bus, auto of boot/cruise reizen en daar kunnen heel andere normen/maten gelden.
Ook diverse luchtvaartmaatschappijen hanteren andere maat- of gewichtsnormen.
Bovendien zijn deze door de luchtvaartmijen in de loop de tijd aangepast. Wat jaren terug was bijv. KLM een van de weinige intercontinentale vluchten vanaf Schiphol, die alleen naar de maat van je koffer keek. Een grote koffer en een van een kleinere maat, maar niet naat het gewicht.
Maar ja, ze hebben nu geld nodig.

Knaapje

pumi1000
10-10-09, 23:00
Ik heb een mail terug gehad van de KLM, maar dat was een standaard antwoord net zoals dat op de site zelf staat. 158 cm mag de maat zijn, en ze gaven geen antwoord op mijn vraag of 163 cm een probleem zou zijn.......

Dus heb ik mijn bestelde koffer teruggestuurd (V&D) en ga ik een ander koffer kopen wat beneden die maat blijft.

Groetjes

Njit
12-10-09, 12:56
Kortom, soms heb je geluk dat je grotere koffer er doorheen komt maar kijk niet raar op als de regels gehanteerd worden.

pumi1000
12-10-09, 21:07
Kortom, soms heb je geluk dat je grotere koffer er doorheen komt maar kijk niet raar op als de regels gehanteerd worden.


Klopt en daarom ga ik ook een andere koffer kopen die wel binnen die maat valt.
Mijn samsonie die ik al jaren heb die is net 158 of 159 ligt eraan hoe je het meet (met wielen en handvat) en die gaat gewoon mee, dat is een standaard koffer. Maar voor de nieuwe wil ik zeker beneden die maat blijven en onze dochter die heeft al een kleinere.

Groetjes

marjoo.net
30-04-10, 13:30
Hallo!

Ik weet dat ik iets over de bagage regels heb gelezen hier op het forum maar ik kan het niet meer vinden! Net nu ik met een meetlint in de aanslag bij mijn koffer sta! ;) Dus even een snel vraagje!

Hoe zit het nou precies? Wij hebben allebei een grote samsonite koffer en die is alleen al 81/81CM in de lengte, 54CM breed en zo'n 33CM diep. Hoe moet ik die 158 CM die martinair.com aangeeft zien? 81+54+33 = 168cm? - Zitten we er dus dik 10 cm overheen... :shock: Dat wordt dus nieuwe koffers kopen?
Als we een weekendje Londen doen nemen we deze koffers al stampvol mee :oops:

Teleton
30-04-10, 15:29
81+54+33 = 168cm? - Zitten we er dus dik 10 cm overheen... :shock:

Dat wordt dus nieuwe koffers kopen! Of bijbetalen.....meer in dit topic.

<< Mod Ta2 Gerrit; Dit topic is inmiddels ook dit topic :-) >>

ietie
21-05-10, 12:20
Vanaf zaterdag 29 mei zijn er weer weegschalen te koop bij de aldi voor 4,99.

patten
21-05-10, 12:34
hallo bij ons in Belgie zijn ze te koop in de action voor dezelfde prijs,misschien bij jullie ook
groetjes

pumi1000
21-05-10, 12:36
Bij Action liggen ook van die koffer wegers, 1,80 euro.

Lea
21-05-10, 12:47
Xenos verkoopt ook kofferweegschalen of hoe ze die dingen noemen.
Gister ook eentje gekocht weegt tot 22 kg dus kan je mooi onder de 23 kg blijven.

Flufjuh
21-05-10, 19:48
Weegt tot 22 kg, maar hoe weet je dan dat je erover heen zit? Dan geeft ie toch ook 22 kg aan of is het een ander systeem?

Lea
21-05-10, 20:07
ja verder komt die helaas niet.
Pech als je er overheen zit, kwam daar te laat achter dat die maar tot 22 kg gaat.

[verwijderd]
21-05-10, 21:02
Verder waren ze ook bij de Wal*Mart in Amerika te koop en die gaan keurig tot 50 pound. Tevens willen wij zelf de zware koffers ook nog checken op gewicht op de weegschalen die je in elke Publix bij de uitgang kan vinden.

Dus elke koffer die bijna aan zijn max. zit met de handweger controleren we daar nog even voor de zekerheid. En we hebben in 1 van de koffers nog een weekend tas zitten voor het geval dat. En mocht dat net 1 bagage item teveel zijn dan kost het "maar" $50 meer ipv de hogere bedragen voor te zware koffers.

rreedijk
22-05-10, 01:04
Wij hebben onzer laatste dagen in Fort Myers Beach doorgebracht en hadden ook zo'n simpele kofferweeghaak. Voor de zekerheid hebben we ook nog even bij de BellBoy gevraagd of hij een gewone weegschaal had. Die had ie dus die hebben we ook nog even geleend. Kortom: we zaten mooi onder de max van 23 kg. (We hadden met z'n 2en wel 4 koffers (hadden ticket nog geboekt voordat het kofferbeleid werd gewijzigd) En we hadden nog een trolly en een grote sporttas als handbagage! :)

Lady-M
25-05-10, 11:18
Vanaf morgen bij de Aldi: kofferweegschaal, gaat tot 35 kg geloof ik. Staat in de folder en anders moet je even op de site kijken. Kost 4 of 5 euro meen ik en ik ga er morgen even heen om er een te kopen. Erg handig.

ietie
25-05-10, 17:43
Vanaf morgen bij de Aldi: kofferweegschaal, gaat tot 35 kg geloof ik. Staat in de folder en anders moet je even op de site kijken. Kost 4 of 5 euro meen ik en ik ga er morgen even heen om er een te kopen. Erg handig.
vanaf zaterdag 29 mei!

r.teeuwsen
25-05-10, 17:46
Meestal is er ook een weegschaal aanwezig in de Villa waar je verblijft....

Greetz, Remco

Michael66
25-05-10, 20:09
Heb ik nog nooit aangetroffen in de villa's die ik huurde.
Da's dus geen zekerheid. Helaas.:neutral:

[verwijderd]
25-05-10, 20:30
In die van Remco in ieder geval wel =D>

Maar de keer dat wij een villa hadden gehuurd zat er geen 1 bij.

FloridaFrankie
25-05-10, 22:28
Ben er ook nog nooit een tegengekomen in een huisje (wel soms gewone weegschalen, wat uiteraard ook werkt). Als Aldi uitverkocht is: heb de mijne gekocht bij een kampeerwinkel. Prijs ruim een tientje, maar scheelde wel een hoop stress en de kans om voor de incheckbalie de hele meuk over te moeten pakken. Aanrader dus!

nikie1968
26-05-10, 13:29
goeie tips, heb een kofferweegschaal gehaald bij de action.....

Faith1
26-05-10, 14:37
ik heb ook een kofferweegschaal bij de Action EUR 1,80, ik heb het nog niet uitgeprobeerd.........

miepje83
02-06-10, 00:08
wij hebben de visweegschaal gekocht bij walmart de afgelopen maand. Wat een handig ding! Bleek dat er later gewoon een weegschaal in de villa stond :D

sccambuur
02-06-10, 06:44
Ik weeg mijn koffer altijd, door eerst zelf op de weegschaal te staan. Dan staat er +- 72,5. En dan ga ik er met de koffer in de hand op staan, en staat er =- 92,5kg.

Dus hoe zwaar is mijn koffer dan...?? :P

Michael66
02-06-10, 08:43
Geen idee. Hoeveel val je af van het tillen van een 20kg zware koffer? :?

sccambuur
02-06-10, 16:39
Haha, de nieuwe Sonja Bakker methode :P

Jess85
24-07-11, 14:51
Wij gaan op 30 oktober met US airways naar Orlando. We zijn nu op zoek naar twee deftige koffers voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Nu was ons oog gevallen op twee koffers van Titan. Bijna even licht als de duurste koffers van samsonite, maar voor veel minder geld. We hebben echter beetje schrik dat deze iets te groot zijn. Koffers mogen maar 157 cm groot zijn (l+b+h), en deze koffers komen op 159 cm. Details:
Soort koffer: harde koffer
Aantal wielen: 4 wielen koffer
Formaat: 75 cm t/m 90 cm
Type slot: TSA cijferslot
Buitenafmetingen: 75 x 54 x 30 cm
Inhoud: 109 liter
Gewicht:3.9 kg
X2 Flash New (http://www.travelbags.nl/artikel/4739/titan-x2-flash-new-4-wiel-75-hot-pink/mag/2/sort/std/page/1#)
http://www.travelbags.nl/image/256/300/2bda669eddf1/titan-x2-flash-new-4-wiel-75-hot-pink_detail_0.jpg
(mijn vriend zou andere kleur nemen welteverstaan)

We zouden deze koffers heel graag kopen. Denken jullie dat we dit beter niet doen gezien het verschil van 2 cm?

thx

knaapje
24-07-11, 15:01
In de omschrijving wordt in iedere geval de indruk gewekt, dat je ze probleemloos naar de USA kunt meenemen.
Ik zou even navragen of de 75 cm inclusief wieltjes is, dan zou ik het wel aandurven.
Anders zou je denk ik een uiterst kleine kans op problemen hebben en moeten bijbetalen.

Maar even wat anders, realiseer je wel dat je met zo'n grote koffer zo over de 23 kg gaat en dan heb je wel een probleem.
Ik heb zelf ook zo'n grote koffer, maar kan hem eigenlijk niet volstoppen met de normale (gemengde) bagage om dat hij dan te zwaar is. Stamt nog uit de tijd van het "piece concept"


Knaapje

Jess85
24-07-11, 15:24
Heb mailtje verstuurd om te vragen of wielen inbegrepen zijn in de hoogte.
Van gewicht. We hebben zo een koffer weegschaal gekocht zodat we zeker niet boven de 23 kilo gaan.
De kleinere versie van Titan is direct zo een 30 liter kleiner (66cm hoog). Ik vrees dat dit misschien te klein wordt.

PENPE
25-07-11, 23:36
Voor het wegen van je koffer moet je bij bv ACTION even kijken naar zo'n visweegschaaltje, past makkelijk in je koffer en kan je veel geld besparen op de terugweg : http://photos1.blogger.com/blogger/528/3400/1600/DSC_1326.jpg

Het weegschaaltje op de foto hadden wij overigens bij de WalMart gekocht ( +/- $4 ) maar deze is onlangs gesneuveld en hebben wij een digitale aangeschaft : http://1.bp.blogspot.com/-ffynVPzdz98/Tb3Tseu0KNI/AAAAAAAAGa4/ZErHG-lqUys/s1600/16-01%2BDSC_1794.JPG (http://1.bp.blogspot.com/-ffynVPzdz98/Tb3Tseu0KNI/AAAAAAAAGa4/ZErHG-lqUys/s1600/16-01%2BDSC_1794.JPG)

Groetjes,
Pieter

Bqtje
25-07-11, 23:44
Je kan ook in Florida een goedkope weegschaal kopen . Je gaat er dan met en zonder koffer opstaan . Is niet echt nauwkeurig , ...

PENPE
25-07-11, 23:46
Je kan ook in Florida een goedkope weegschaal kopen . Je gaat er dan met en zonder koffer opstaan . Is niet echt nauwkeurig , ...

Zoals ik al zeg, dat 'vissersweegschaaltje' bij WalMart kost maar $4.... :-D

mattrob
26-07-11, 00:08
Wij hebben ook zo'n visweegschaaltje, vanmorgen mocht ik alles weer even checken :mrgreen: ! En wij nemen ook altijd twee van die Samsonite tassen mee; makkelijk leeg meenemen en ook flexibeler in auto te proppen. Wij hadden er 3 bij ons, eentje gaat leeg weer in de koffer mee terug.

knaapje
26-07-11, 00:13
Net EUR 9 (afhankelijk van de $$ koers) inclusief port.
Duurt 2 a 3 weken voor je het hebt, maar voldoet prima.

http://www.dealextreme.com/p/travel-suitcase-grip-with-1-5-lcd-digital-electronic-scale-thermometer-2-aaa-39758

Knaapje

TheOne73
26-07-11, 10:12
Net EUR 9 (afhankelijk van de $$ koers) inclusief port.
Duurt 2 a 3 weken voor je het hebt, maar voldoet prima.

http://www.dealextreme.com/p/travel-suitcase-grip-with-1-5-lcd-digital-electronic-scale-thermometer-2-aaa-39758



Of je haal het bij ANWB voor € 14,95 dan heb je het ook meteen. (prijs is voor alleen leden, niet leden is € 19,95)

pkoole
26-07-11, 19:35
Dank je voor je tip. Het blijkt dat m'n zoon nog zo'n weegschaal had. Precies tot 50 lb / 23 kg. Dat is best wel zwaar.

[verwijderd]
26-07-11, 21:25
En anders heeft elke publix ook een weegschaal staan bij de ingang/uitgang waar je je koffer gratis kan wegen.

Ebelix
28-07-11, 23:02
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dit type koffer nameten. Veel belangrijker is dat het gewicht van de volle koffer niet boven de 23 kg uitkomt.

knaapje
28-07-11, 23:46
@jess85
..........Heb mailtje verstuurd om te vragen of wielen inbegrepen zijn in de hoogte..........

.....en de uitkomst is?

Knaapje

knaapje
28-07-11, 23:55
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dit type koffer nameten. Veel belangrijker is dat het gewicht van de volle koffer niet boven de 23 kg uitkomt.

Ik ben het met je eens wat betreft nameten en gewicht.

Als je echter de huidige trend ziet, dat er meer en meer op afwijkingen naar boven van van alles gelet wordt om maar meer te kunnen berekenen is het, denk ik, wel verstandig om er rekening mee te houden.
Je koopt dit soort koffers toch ook niet voor een of twee keer.
Voor je het weet staat er naast het bekende bakje om je handbagage te meten een apparaat om je koffer na te meten.

Nog iets, de koffer weegt al haast 4 kilo, de inhoud is meer dan 100 liter.
Dit betekent, met het huidige maximum van 23 kg vrij, je er 19 kg bagage in kunt doen, die dus maximaal 200 gram per liter mag wegen.

Ik vraag me daarom af of je niet beter een maatje kleiner kunt kopen.

Maar ieder moet het voor zich beslissen. Zolang het gaat heb je geluk.

Knaapje

Jess85
29-07-11, 15:11
@knaapje;
De maten zouden inclusief de wieltjes zijn...

Teleton
29-07-11, 15:35
De maten zouden inclusief de wieltjes zijn... Dan is'tie te groot.....

Passagiers voor ons in Brussel kwamen geheel onverwacht in aanmerking voor een boete. Kwam geen centimeter aan te pas, de grondstewardess 'wist' het gewoon omdat ze het in een oogopslag zag. Die zijn ook niet gek. "Meet u het maar na, uw koffer is te groot." Luidkeels protest: "Wat een gezeur, en wat maken die paar centimers nu uit.....?" Het mocht allemaal niet helpen. "Betaalt u niet, dan kunt u uw bagage niet inchecken, doei......"

En eigenlijk hebben ze natuurlijk gelijk. Als er afmetingen bepaald zijn, zijn ze niet een beetje bepaald. Als de luchtvaartmaatschappij de stoelen 2 centimeter dichterbij elkaar zou zetten, zeggen we toch ook niet "wat maakt dat nou uit...."

knaapje
29-07-11, 19:22
Die zullen van de populaire koffers wel precies weten welke wel en welke niet te groot zijn.

Knaapje

Jess85
30-07-11, 13:02
@Teleton;
Teleton, je hebt inderdaad gelijk hierin. We weten nu wel niet echt meer welke koffers we zouden nemen gezien de kleinere versie direct 66cm hoog is (en dus 30l kleiner). Gezien jij zo vaak gaat naar florida, zou ik mogen weten welke koffers jij gebruikt?

bedankt voor de reacties

r.teeuwsen
30-07-11, 15:03
Koffers waar een hele hoop ingaat verwacht ik als antwoord ;-)

knaapje
30-07-11, 16:10
Kijk eens op:
http://www.bagageonline.nl/?gclid=CMTYpPCQqaoCFc2FDgoddXjEXQ
of
http://www.bagagespecialist.nl/index.php
Bijv. deze:
http://www.bagagespecialist.nl/product.php/American%20Tourister%20Tokyo%20Chic%20spinner%2077 cm?id=53357
Zit aan de 157 cm all-in.
of
http://www.bagageonline.nl/alle-koffers/abags-shell-trolley-70-black.html
is 142 cm en toch 98 ltr.

Ze zijn wel haast 2 kg zwaarder, dus je kunt nog minder meenemen.

Met wat zoeken kom je genoeg tegen.

Knaapje

Teleton
30-07-11, 17:27
zou ik mogen weten welke koffers jij gebruikt?

Wij hebben ieder een zachte Samsonite met ritsen. En TSA slotjes, die we nooit gebruiken omdat we liever met een plastic tie-ripje werken. De inhoudsmaat weet ik niet zo precies, maar ze zijn 72 cm hoog, inclusief de twee (:oops:) wieltjes. Wij zijn dus nog ouderwetsch, met onze tweewiel aandrijvers.

Deze koffers bieden plaats aan onze trolleys die we zo op de heen reis meestal fijn in het ruim mee laten vliegen, maar die op de terugweg als handbagage mee mogen. Vliegen we in de winter, dan gaat er ook op de heenreis een trolley met jassen en een verschoning in de handbagage mee. Zoals ik al zei, wij zijn ouderwetsch.....:wink:.

[verwijderd]
30-07-11, 21:52
In de koffers die net iets kleiner zijn dan de maximale maten kun je vaak al meer gewicht kwijt dan je mag meenemen. Zelf hebben we ook van die zachte trolley koffers zowel voor in het ruim als de kleinere voor in de cabine.

En het gebeurt mij nog wel eens dat ik dus de ruimbagage koffer iets lichter moet maken omdat ik al aan het max. gewicht zit, gelukkig hebben wij een koffer weger en doen we dit dus al in ons appartement/hotel. Wij hebben ook nog een koffer die iets te groot is maar helaas wordt die niet meer gebruikt nadat het gewicht van 32 kg naar 23 kg ging. :???:

Belle1974
02-08-11, 12:45
pff lastig die maten en gewichten dus. Snap de airlines wel maar ok.
We moeten ook nog opzoek naar nieuwe koffers voor oktober.
Ik heb een koffer, mn vriend niet. Als ik op de heen weg 1 koffer meeneem met al onze spullen mag ik dan op de terugweg wel 2 koffers mee terug nemen van ieder 23 kg.
Hoorde namelijk dat koffers in de USA goedkoper zijn...en overal te koop.
En hoe zit t met handbagage?

knaapje
02-08-11, 12:50
Is per persoon (voor de gewone toerist althans) 1 koffer dus geen enkel probleem.
Hetzelfde met handbagage 1 stuks per persoon.

Inderdaad zijn koffers goedkoper in de VS, zeker als je naar de outlets gaat.

Knaapje

Ta2 Gerrit
02-08-11, 14:16
Al heel veel koffers gezien, outlets, malls, specialty stores, souvenirshops, maar toch al weer een paar keer geslaagd bij Luggage Superstore - 5627 I-Drive FL32819, bij Kirkman Road.
Zeer ruime sortering, alle merken, gunstige prijzen, met ruimte voor afdingen ;-)

Ook handig, opvouwbare weekendtassen. Die halen we altijd bij de Wal*Mart.

Belle1974
02-08-11, 15:30
Handbagage geen gewichts- of afmeting beperking. Kan ik een weekendtas als handbagage mee terugnemen, bijv. die van Wal Mart?

knaapje
02-08-11, 15:35
Handbagage geen gewichts- of afmeting ...................

Nou?
Dat zou ik toch maar even goed checken.
Meeste luchtv.mijen hebben een gewichtsbeperking en vele ook een max. maat.

Ik meen dat je Delta vliegt:

http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/carryon/index.jsp

max.115 cm dus. (56*36*23)

Knaapje

i.westdijk
02-08-11, 20:32
Er zijn van die apparaatjes daarvoor. Een paar maanden geleden in een folder van de Aldi gezien. Was ong 6 euro. Misschien op marktplaats te koop?

ietie
02-08-11, 20:41
Er zijn van die apparaatjes daarvoor. Een paar maanden geleden in een folder van de Aldi gezien. Was ong 6 euro. Misschien op marktplaats te koop?

vis weegschaal te koop bij een dierenwinkel

[verwijderd]
03-08-11, 00:05
Koffer weegunsters hebben ze ook bij de Walmart, liggen ze niet bij de koffers dan kun je ook de weegunster voor het vissen meenemen bij de Walmart.

En anders even bij de Publix je koffers wegen op de weegschaal bij de ingang (gratis).

PENPE
03-08-11, 00:22
Toch wel grappig dat in dit topic steeds weer dezelfde vragen en antwoorden terugkomen....

Please don't take this personally :mrgreen:

Belle1974
03-08-11, 11:22
Tja we hebben denk ik gewoon geen zin om extra te betalen als we overbagage hebben.
Ik ga in ieder geval proberen zo min mogelijk heen mee te nemen (kleren voor ong een week terwijl we 4 weken gaan) want dan kan ik wat winkelen daar en dat mee terugnemen en hopelijk onder de 23 kg per persoon per koffer te blijven. Gaat nog lastig worden maar ok.
Als handbagage hebben we ieder een dagrugzak denk ik.

knaapje
03-08-11, 12:38
.........Tja we hebben denk ik gewoon geen zin om extra te betalen als we overbagage hebben...................

Of weinig zin (lees: te lui) om oudere postings te lezen.

........Please don't take this personally :mrgreen: ............

Knaapje

Off topic: BTW ik mis het internationale rijbewijs in dat opzicht al een poosje.

corrus
03-08-11, 14:18
Oh... Heb je die nodig dan??? 8-[

Belle1974
04-08-11, 11:09
Knaapje,

Ik lees meestal wel alle berichten bij een topic hoor maar zelfs dan kom je er nog niet altijd uit als NEWBIE.
En er staat vaak ook oude achterhaalde info bij. Trouwens ik zou voor de bagage beperkingen ook altijd bij de luchtvaartmaatschappij checken en op het reisburo navragen hoor.

Bellle

PS Internationaal rijbewijs is toch niet nodig!?

Njit
04-08-11, 11:23
De pagina van de luchtvaartmaatschappij is de enige betrouwbare bron. De rest kan verouderd, incompleet of gewoon incorrect zijn. Daarom verwijzen we meestal ook naar die pagina's. Ook het reisburo zou eigenlijk naar die pagina's moeten verwijzen. Maar wellicht is het wel een idee om een FAQ te maken waarin we de links naar de diverse luchtvaartmaatschappijen verzamelen.

En nee, IR heb je niet nodig. De enige staat waar men er om kan vragen is Georgia.

Hans uit Koekelare
04-08-11, 13:28
Wij hebben voor een extra stuk bagage bij Airberlin in het heen gaan 50€ betaald en bij het terugkomen hebben we maar 40$ betaald. Op hun website staat 70$. Het is nu voor ons wel weer duidelijk geworden dat de Verenigde Staten wel weer goedkoper is dan bij ons. :D

Tigerbunny
04-08-11, 14:06
Wij overwegen ook om bij de retourvlucht een extra koffer mee te brengen, handig wel dat ik hier zonet gelezen heb dat we beter ter plekke een nieuwe koffer kunnen aanschaffen :smile:

Heeft er iemand zeer recentelijk nog met United gevlogen, want op hun site is het nogal ingewikkeld omdat er kennelijk een reeks wijzigingen zijn.

Ik ga er van uit (als ik het goed begrepen heb [-o< ) dat er per persoon 1 koffer (check-in) van max. 23 kg mag meegenomen worden, Plus per persoon handbagage met de voorgeschreven afmetingen + gewicht, en 1 "personal item" per persoon. Ik kon niet zo onmiddellijk terugvinden of de check-in bagage ook aan afmetingen is gebonden? (vroeger was dit toch niet zo, maarja, times change...toen mocht je ook nog met 32 kg rondzeulen :razz:)

Njit
04-08-11, 14:36
United staat hier:

Ruimbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/dutch/SI/baggage/checkedbaggage/other_checked.html
Handbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/dutch/SI/baggage/carryon.html

De pagina is niet heel duidelijk maar er staat dat de koffer max 23kg mag wegen en aan bepaalde maten voldoen. De maten vind je hier: http://www.unitedairlines.nl/core/dutch/SI/baggage/oversized.html

Tigerbunny
05-08-11, 13:38
Bedankt voor de linken, vooral die i.v.m. de afmetingen van "check-in" bagage

Het is inderdaad niet zo simpel op de site van United, zeker met al die "tickets gekocht vanaf datum x" met vertrek vanaf datum Y...tis bijna een puzzelke leggen :mrgreen:

Maar aangezien we geen militair zijn, veronderstel ik dat we in het tabelletje van de afmetingen vallen onder "niet lid" en dat het dus gaat om een "lineaire" afmeting van 157 cm...nu nog even "lineair" gaan meten dus :-k

Jess85
10-08-11, 15:35
Ik ga gewoon wachten tot een paar weken voor de reis. Geen zin om eventueel nog onnodige kosten te maken. Ik zie wel welke koffer het gaat worden. Bedankt voor de tips iedereen.

claudiadennis
11-08-11, 06:01
Als je vanuit miami een extra koffer mee wilt nemen voor 70 dollar, kun je die dan gewoon bij het inchequen presenteren en ter plekke betalen of moet je dit van te voren ergens aanmelden of doorgeven?

Michael66
11-08-11, 08:11
Dat hangt af van de airline waarmee je vliegt. Het beste kijk je dat even na op je bevestiging of bij de bagagebepalingen op de website van de airline waar je geboekt hebt.

claudiadennis
11-08-11, 15:47
Wij gaan met Air Berlin. Op hun site staat dat je een extra koffer kunt meenemen voor 70 dollar, maar er staat nergens of je die gewoon mee kunt brengen of dat je dit van te voren door moet geven. Dit zou ik dus graag willen weten.

Michael66
11-08-11, 23:36
Ik ben 24 juli jl. teruggevlogen met Air Berlin, met een extra koffer. Niets vantevoren angegeven, gewoon bij inchecken aangegeven da ik er eentje extra had. No problem, gewoon een label eraan, mijn instakpaarten werden doorgegeven aan een mevrouw aan een andere balie alwaar ik $40 mocht betalen (geboekt voor 1-7-2011 was nog $40) en klaar was Klara ... ehm ... Michael.

claudiadennis
12-08-11, 00:21
Dat is fijn. Als het zo gemakkelijk gaat, dan ga ik dat ook zo doen. Bedankt.

maurice.m
12-08-11, 20:34
Ik heb zo,n trolleykoffer die ik eigenlijk mee wil nemen voor oa de laptop , fototoestel e.d. Nou is deze 46x38x26. Zou deze mee kunnen als handbagage of is dat net te groot (weet niet hoeveel speling er is in zo,n bagagebak. Wij vliegen met Delta maar op de terugvlucht met een KLM toestel.

Delta hanteerd dan wel 56x36x23 en KLM 55x25x35


alvast bedankt

Maurice

VakkieV
12-08-11, 22:22
Op de site van klm staat:
De som van de afmetingen mag niet meer zijn dan 115 cm (45 inch), inclusief wielen en handvatten. Volgens mij mag hij mee.

maurice.m
13-08-11, 11:01
Dat had ik inderdaad gelezen maar het gaat mij er meer om of hij in de overhead bin past

evengoed bedankt

Maurice

Bullyleo
16-08-11, 15:38
Ik ben 24 juli jl. teruggevlogen met Air Berlin, met een extra koffer. Niets vantevoren angegeven, gewoon bij inchecken aangegeven da ik er eentje extra had. No problem, gewoon een label eraan, mijn instakpaarten werden doorgegeven aan een mevrouw aan een andere balie alwaar ik $40 mocht betalen (geboekt voor 1-7-2011 was nog $40) en klaar was Klara ... ehm ... Michael.

Ik heb op de site van Air Berlin ook gelezen dat je voor 79 euro een service card kunt aanvragen. Dan mag je onder andere tot 32 kg gaan voor je koffer en is de stoelreservering gratis voor jezelf en een medepassagier. Dan heb je bijvoorbeeld met twee personen bij een retour al weer 60 euro terugverdiend en betaal je dus per saldo 19 euro om 9 kg extra bagage mee te nemen.

Hans uit Koekelare
16-08-11, 19:09
@Michael66
Bij ons was het net zo in Ft Myers, labelen met de andere koffers en 40$ betalen aan het loketje er juist naast.

Tessa35
17-10-11, 16:07
Hoi, wellicht een stomme vraag. Ik zie in dit topic alleen vragen over de afmetingen en kilo's die je mee mag nemen.
Nu vlieg ik a.s. vrijdag met US Airways vanaf Brussel naar Miami (Tussenstop in Philadelphia)

Wij willen beiden een backpack nemen en dan uiteraard gewoon onder de 23 KG blijven, maar is een backpack een probleem? Mag aannemen dat dit toch gewoon kan, aangezien ik onder het aantal kilo's wil blijven?
Iemand ervaringen met US Airways en een BackPack?

Verder, ik heb zojuist gebeld met US Airways (en ja waarom heb ik dan niks gevraagd over backpack..yeps vergeten...;-( )

Maar goed, ik heb de dame gevraagd hoe het nu zit met handbagage, aangezien ik op hun site las 5 KG, ik had zoiets...dat is wel heel weinig. Vervolgens las ik: 5 KG maar hierbij mag je bijvoorbeeld ook nog een laptop mee nemen of tas met je camera ik noem maar wat.

Dit schepte voor mij dus enige onduidelijkheid.

Nu gaf de dame net aan: Handbagage is toegestaan met een maximum van 18 kg
Hierbij mag ik nog een laptop in tas mee nemen.

Ik gaf aan: ow, dat is veel 18 kg en nog een laptop...ze lachte en zei Thank you.

Nu mijn vraag...euhm iemand hier ervaring mee, met de handbagage, is dit ECHT 18 kg en bijvoorbeeld nog een laptoptas?

Niet dat het nu mijn bedoeling is om 18kg aan handbagage mee te nemen, maar een leuk boek en onze reidsgids etcetera zou wel fijn zijn, niet te vergeten de camera. (En een laptop)

Dus heb ik het goed begrepen? 18 KG handbagage EN nog een laptop(in tas) ?

Ta2 Gerrit
17-10-11, 16:14
Ja, dat heb je goed begrepen :-)
En de backpack van 23 KG mag ook mee, mits als ruimbagage aangeboden uiteraard.

Tessa35
17-10-11, 16:23
Hey Ta2 Gerrit,

dankjewel, en yep onze backpack van bv 23KG (ik neem niet zoveel mee, dan kan er namelijk minder mee terug ;-) ) gaat in het bagageruim.

Maar sjeetje, 18 KG handbagage en nog een laptoptas(met laptop) dat is veel!

Wel fijn overigens!

Ta2 Gerrit
17-10-11, 16:29
Je moest eens zien wat er allemaal de cabine in gesleept wordt :evil:
Als je door omstandig heden iets later aan boord gaat dan je "seating call" zijn alle bakken bij jouw stoel al helemaal volgepropt. Het moest veboden worden :mrgreen:

trails
17-10-11, 16:53
Dit staat op de site van US Airways over bagage:

Carry-on bags:
Size requirements
You're allowed one carry-on bag and one personal item. Personal items include a purse, briefcase or laptop bag.
Up to 115 cm (36 x 23 x 56 cm)
Up to 18 kg

Over checked bagage staat alleen dat het maximum 23 kg mag wegen.

knaapje
17-10-11, 16:55
Je moest eens zien wat er allemaal de cabine in gesleept wordt :evil:
Vertrek AMS -PHl. 5 keer last call geweest. Komt een figuur aan boord met een soort golftas. Figuur netjes omschreven: gebreid mutsje, onverzorgde baard, sloffen en kleding!, wat Arabisch aandoend uiterlijk. Kan dus nergens meer zijn tas kwijt. Loopt hele vliegtuig een paar keer door naar lege stoelen te kijken, probeert in Business class te mogen. Uiteindelijk met behulp van personeel en wat geschuif met andere bagage kan zijn tas ergens in. Loopt nog een paar keer vliegtuig heen en weer. (Je vraagt je af of hij geen in stapkaart met seat heeft) en valt uiteindelijk ergens neer. Deuren waren al lang dicht. Aankomst PHL: Net buiten de slurf stonden de mannen, 4 breed met indrukwekkende uitrusting omhangen, iedereen mocht door behalve een die er gericht werd uitgehaald. Moest papieren laten zien en werd "even" apart meegenomen. Verder niets meer van gezien. Knaapje

trails
17-10-11, 17:15
Ja, en dan hebben ze het over "veiligheid" in een vliegtuig.
Maar dat is natuurlijk het gevolg van kosten in rekening brengen voor bagage. Ik vind het onverantwoord wat men toch allemaal toelaat in een vliegtuig als handbagage.
Vorig jaar een jongedame naar binnen zien lopen met 3 stuks handbagage van, bijna, het formaat hutkoffer.
En wij maar de koffers nameten (en wegen) of het allemaal wel kan en mag.

rolandino
17-10-11, 17:48
Ik heb op een vlucht vanuit Italië mensen met een rol tapijt van zo'n 2 meter breed het vliegtuig in zien stappen. Na een 5 a 10 minuten ploeteren hadden ze hem eindelijk in de bakken... Terwijl andere mensen na hun niks meer kwijt konden. Altijd fijn.

Gelukkig zat ik al, maar er werd (helaas) ook niets van gezegd door de stewardessen. Terwijl kleine koffers er vaak uit worden gehaald, omdat die toch (kosteloos) het ruim in moeten.

Tessa35
17-10-11, 17:55
haha best erg dit zo te lezen, gelukkig gaan wij het niet zo gek maken. Maar in ieder geval wel fijn te weten wat ik aan kilo's mee mag nemen in het vliegtuig.

trails
17-10-11, 18:09
Als de "oude" regels er nog zouden zijn, 2 koffers gratis mee per persoon, dan zou ik alleen een handtasje mee het vliegtuig in nemen. Ach en zelfs als ik een tientje per koffer zou moeten betalen dan zou me dat niet uitmaken, maar 5 tientjes per koffer is andere koek.

rolandino
17-10-11, 18:11
Let trouwens wel op met je backpack, dat je alle losse gespen goed vastmaakt, zodat die niet ergens achter kunnen blijven haken.

Als dat bij de balie nog niet voldoende blijkt, kun je de koffer ook nog in een speciale zak (snelle google actie toont dat dit enkele tientjes kost) doen, of insealen op het vliegveld. Ik zou dit echter alleen doen als het nodig is volgens degene achter de balie.

Tessa35
17-10-11, 18:57
Hoi Rolandino,

Dankje voor je tip, maar wij hebben een speciale tas/zak waar onze backpack in kan, deze kunnen we dichtritsen en van een slotje voorzien.....mwja dat slot laten we deze keer maar zitten want dat mag geloof ik niet heb ik hier gelezen.

Riverwood
18-10-11, 00:09
Je moet dan een slotje met TSA gebruiken, o.a. te koop bij de ANWB.

Groetjes Henke.

Iris1990
06-04-14, 19:19
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe koffer. Nu heb ik een mooie grote gevonden, maar ik twijfel ivm de afmetingen.
Opde sites van verschillende vliegtuigmaatschapijen staat er max 158cm lxbxh. Die ik heb gevonden komt op 167cm 77x57x33.
Ik heb echter nog nooit controle gehad hierop, maar durf het toch niet aan. Wat is jullie ervaring hier mee?

Alvast bedankt!

Anthon14
06-04-14, 19:30
Probleem van die grote koffer is vaak niet de afmeting maar het maximale gewicht waar je dan snel over heen gaat. Ik krijg in de kleinere koffers al meer gewicht dan dat daar in mag van de airline. Ik zou zelf om die reden niet die grotere koffer nemen omdat dan je spullen los in je koffer liggen en de inhoud dus een puinhoop is als je aangekomen bent. Lievr wat strakker in de koffer zodat het geordend blijft liggen.

jarjarbinks
06-04-14, 21:10
@Iris1990;
Ongeveer 4-5 jaar geleden heb ik de ervaring bij inchecken gehad in Orlando. Toen kwam er een man met een karretje die een aantal mensen die stonden te wachten in de rij bij Delta controleerde. Zowel het specifieke gewicht per koffer als ook de afmeting. Dus optellen van de afmetingen. Dat was de eerste en de laatste keer. Veel koffers die ik ook bij het inchecken zie zijn volgens mij net groter dan totaal 157 cm en zie er nooit dat er iets van gezegd wordt. Maar zelf doen we dat niet, kiezen altijd een koffer die die net niet haalt.

Dus controle zeg maar nooit, gaat zoals Iris1990 als zegt om het gewicht waar ze soms op zeer kritisch over zijn.

sunnyrojo
15-04-14, 14:40
Wij hebben ook koffers die er net onder vallen, ervaring is dat je toch meer mee terug neemt en dan in kilo's er al gauw overheen gaat bij de reguliere maatschappijen. Enkele jaren geleden toen wij voor het eerst gingen hebben wij dit advies van vrienden dan ook ter harte genomen door zo weinig mogelijk/net genoeg mee op de heenreis te nemen, ook de douanebeambte moest er wel om lachten en reageerde zo van gaan zeker naar Amerika he??
Op de terugreis was het natuurlijk een ander verhaal en is de koffer al gauw te zwaar (vandaar ook een koffer onder de maat) we hebben daarom ook de maximale kilo's handbagage benut! Als handbagage nemen wij al standaard een rugzak of kleine sporttas mee (kunnen we nog wat overhevelen):o

Syllvia
18-06-15, 11:17
Afgelopen week hoorde ik op het nieuws, dat de handbage vast gestelde afmetingen krijgt. nl. 50 x 38 x 20 cm

Iemand enig idee, of dat exact zo aangehouden gaat worden, dan kan ik namelijk wat koffertjes verkopen, of is dit een loos alarm?

Syllvia
18-06-15, 14:09
Als er nog geen duidelijkheid is, bewaar ik mijn oude trolley's nog. Als ik soms zie wat voor grote koffers er mee gaan als handbagage, zijn die van mij nog wel 'klein', maar toch groter dan 50-38-20 :)
Gewoon blijven kijken wat er bij de maatschappij staat, geen probleem:)

Bryce2011
18-06-15, 14:38
Vandaag in de krant (onder andere AD) dat de standaard maten voor handbage voorlopige nog even van de baan zijn omdat een aantal grote amerikaanse maatschappijen zoals United en American Airlines het voornemen hebben geblokkeerd.

(Misschien daarom de verwijzing naar de krant van gisteren/vandaag?)

Syllvia
18-06-15, 14:41
Heb inmiddels wat info van Meh1965, en op google gelezen, en nee, ik ben niet geabonneerd op een krant:)

corrus
18-06-15, 15:23
Ook op de inmiddels bekende radio/TV zenders was het gisteren vrijwel ieder uur te horen/zien. :cool: :rolleyes:

corrus
18-06-15, 15:30
En dan nu, misschien ter overvloede, het betreffende krantenartikel:

Kofferregels zijn alweer van de baan

Een eenheidsmaat voor gratis handbagage in vliegtuigen, die de luchtvaart vorig week lanceerde, is alweer van de baan.

Daardoor profiteren reizigers van ruimere regels die per vliegmaatschappij kunnen verschillen.
Wereldorganisatie IATA wilde cabinekoffertjes van 55x35x20 cm als standaard doordrukken, maar daar was felle weerstand tegen van organisaties van (zaken)reizigers en fabrikanten. Die zouden gemiddeld 40% in omvang kleiner zijn dan nu, waardoor er veel meer bagage tegen betaling in het ruim zou moeten worden ingecheckt.

Rustpauze
IATA besloot gisteravond om „gezien de commotie een rustpauze in te lasten en alles nog eens onder de loep te nemen”. De bedoeling was om passagiers met een ’Cabin OK Code’ sneller door controles op luchthavens te krijgen en opbergruimten aan boord in goede banen te leiden.
Het is kofferleveranciers er alles aan gelegen om flexibel te zijn met de afmetingen, zegt Peter Willemen in Etten-Leur. „Wij willen zo weinig mogelijk belemmeringen als het gaat om het aan boord brengen van bagage, zeker nu inchecken in het ruim zoveel meer kost.”
Kritiek is er ook van reizigersclubs. „Vliegpassagiers willen niet op extra kosten worden gejaagd. Voor kortere reizen is handbagage prima. Daar moet niet aan getornd worden. Maar vooral moet er duidelijkheid zijn”, aldus gisteren de woordvoerster van de Consumentenbond.

Bron: Telegraaf.

Syllvia
18-06-15, 15:34
Ook op de inmiddels bekende radio/TV zenders was het gisteren vrijwel ieder uur te horen/zien. :cool: :rolleyes:

sorry ik zal geen vragen meer stellen.

Barry en Gwen
12-08-15, 02:46
Heb ik nog een vraagje, m'n dochter (10 jaar) heeft zo'n piepschuim bodyboardje gekocht.
Nou past die net niet in een koffer, gaan ze daar moeilijk over doen als ze die als handbagage meeneemt?
Het weegt niets en als ik het nou vast ducttape op m'n koffer blijft het vast niet heel.

Iris02
12-08-15, 08:51
Als ik zie wat sommige mensen meenemen aan handbagage in de vorm van plastic tassen, e.d. zal het wel meevallen Barry en Gwen. Maar mijn ervaring is wel dat het per luchtvaarmaatschappij heel verschillend is.

Barry en Gwen
13-08-15, 06:54
Hoi Iris,

We vliegen met Arke, die deden iig helemaal niet moeilijk met gewicht of formaat, daar keken ze op de heenweg helemaal niet naar. We hopen dan maar op het beste.

grt Barry

Iris02
13-08-15, 09:33
Wij hebben wereldwijd al met heel wat verschillende maatschappijen gevlogen, maar zo streng als ze bij AirBerlin zijn hebben we nooit eerder meegemaakt. De handbagage werd op de terugvlucht gewogen (nooit eerder gebeurd) en we moesten van alles onderling in de tassen gaan wisselen omdat 1 tas te zwaar was. Beetje belachelijk aangezien wij met 5 personen 3 stuks handbagage bij ons hadden en we dus in principe altijd onder het toegestane gewicht aan handbagage zaten.

Treesanne
13-08-15, 11:35
@ Iris02
Ehh nee dus.
Op de eerste plaats neemt AB Amerikaanse passagiers mee en die slepen het liefst hun hele huis mee.
AB heeft volkomen gelijk. Ik koop een Top Bonus kaart en dan nog is er voor mijn HANDTAS geen plaats in de overbins. IK las net hier dat er mensen zijn die een mini surfboard mee willen nemen in de cabine.
Rot lekker op met je troep en neem alleen mee wat je echt nodig hebt tijdens de vlucht.

Treesanne
13-08-15, 11:36
A Barry en Gwen;
Heb je dat nodig tijdens de vlucht? Nee?
Koop zoiets voor minder dan tien Dollar.
Ja ons kind vond dat ook leuk en we hebben zo'n ding gekocht voor 9,95 Dollar en raad een wat we hoefden er niemand lastig mee te vallen in het vliegtuig.
Een beetje hotel met zwembad verkoopt of verhuurt dit soort artikelen.
Komop daal neer op aarde en stop met het pamperen van je kinderen. Iedereenzal je kinderen beoordelen in de toekomst op pampering. Een toekomstige werkgever ruikt dit soort verwende kinderen.

Treesanne
13-08-15, 11:52
Ik ben hier heel eerlijk over. We hebben teruggeschaald tot EEN handtas.Zelfs dat is een probleem tegenwoordig en geloof maar gerust dat ik een heel vliegtuig op stelten zet als mijn tas een probleem is terwijl grote koffers, troep, kinderzitjes en weet ik wat niet zonder meer in de overbinst gestopt worden. We vliegen naar Amerika, een beschaafd land waar je alles kunt kopen. Sorry dat ik geen begrip heb voor zuinigheid , allergieën andere afwijkingen of troep die er in de cabine meegesleept moet worden.
Lust je kind niks anders dan Fristy of weet ik veel wat jouw probleem . Dan heb je gewoon gefaald als opvoeder. Als je jezelf niet kunt aanpassen aan normale regels blijf dan lekker thuis.Godsamme wat erger ik me kapot aan al die mensen die denken dat ze een uitzonderingspositie verdien omdat .........
Tja omdat wat?
We betalen een klein fortuin boven op onze vluchtprijs voor aparte stoelen. Wat krijg je dan te horen van"entiteleded"ouders?
Rot op blijf thuis. Je bent te oud om te reizen. Mijn kinderen hebben recht op deze stoelen. Ga naar huis ouwe pamper pisser. Jep na ongeveer zestig jaar een eigen bedrijf te hebben en altijd de hoofdprijs aan belasting betaald te hebben mag je nu oprotten voor verwende krengen die nu en in de toekomst alleen maar geld zullen kosten aan zorgkosten.

marjolijne
13-08-15, 13:05
Je kan ook gewoon business class gaan vliegen. :cool:
Maar of ze daar Fristi serveren?

Iris02
13-08-15, 13:09
Wat een ongenuanceerde reacties Treesanne. Ik erger mij niet zo snel aan anderen, maar aan deze reacties kan ik mij dus wel heel erg ergeren.
Je hebt een behoorlijk oordeel over mensen die je niet kent.
Weet je wat dom is ? Jouw reactie !

Treesanne
13-08-15, 13:31
@ Iris02.

Mag Iris maar dit is de harde waarheid .Mensen die ik niet ken?
Zal wel waar zijn maar ik heb totaal geen begrip voor mensen die menen meer "rechten" te hebben voor anderen. Sorry. Ik betaal voor sommige rechten en ik mag dus ook bepalen wat ik meeneem.
Zoals gezegd. Ik neem EEN NORMALE handtas en als dat een probleem wordt vanwege allerlei afwijkingen dan baal ik. Als je een probleem hebt en andere passagiers zijn hier de dupe van en moeten misschien wel afhaken dan is dan zij het zo.
Ik heb zelf kanker en weet niet hoelang ik nog heb. Toch val ik daar niemand mee lastig.Wat ik nodig heb gaat in het ruim . Sorry dat ik geen begrip heb voor verwende kinderen en hun ouders die zo nodig een surfboard mee moeten slepen in de cabine.
Mijn reactie zal best dom zijn maar ik weet zeker dat iedereen met een beetje gezond verstand weet waar het over gaat.

Iris02
13-08-15, 13:51
Niemand heeft het hier over meer rechten hebben. Er is een vraag gesteld door een ander lid en daar is een antwoord op gegeven.
Jammer genoeg was dit voor jou reden om op zeer ongenuanceerde wijze je mening te verkondigen en daarbij direct allerlei aspecten aan te halen die niets met de discussie te maken hebben.

Ik wil het hier bij laten omdat het anders een oeverloze discussie gaat worden. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, dat is het probleem ook niet. Het is de wijze waarop je deze mening uit.

Njit
13-08-15, 18:45
Moderator: Ik stel voor dat we het weer over het onderwerp gaan hebben. En graag op een normale manier.

Fleurida
13-08-15, 19:39
Heb ik nog een vraagje, m'n dochter (10 jaar) heeft zo'n piepschuim bodyboardje gekocht.
Nou past die net niet in een koffer, gaan ze daar moeilijk over doen als ze die als handbagage meeneemt?
Het weegt niets en als ik het nou vast ducttape op m'n koffer blijft het vast niet heel.

Hallo Barry en Gwen,

Je kunt het altijd proberen maar of het lukt is deel 2. Dat bodyboard moet natuurlijk wel passen in de overhead bin. Als ik jullie was probeerde ik eerst bij de check inn of je hem mee mag nemen in de cabine. Een ander idee is om bubbeltjes plastic bij Walmart te halen, het ding goed inpakken en dan aan je koffer vastmaken. Wij slepen altijd van alles mee uit Amerika, van motoronderdelen tot moonshine:o en het is altijd gelukt. Mocht je koffer te groot worden kun je nog een klein weekend tasje halen, daar kleren in doen en die meenemen als handbagage. Hebben wij ook al diverse malen gedaan.

Barry en Gwen
17-08-15, 09:50
@ Iris en Fleurida, bedankt voor het meedenken, erg leuk, daarvoor zit ik op een forum als dit!

Wat bleek; Arke doet helemaal niet moeilijk met extra spullen, zoals meerdere stuks handbagage en dergelijke. Er worden wel basis maten aangegeven en als het niet past moet het gewoon in het ruim mee. Als het in de bins past of onder je stoel dan is het dus prima. Ze hebben, op zich apart, geen eisen mbt gewicht van de handbagage. De enige eis is dat je het zelf in de bin moet kunnen plaatsen. Als tijdens turbulentie iets uit zo'n bin naar beneden valt is het sowieso niet prettig maar helemaal niet als het ook nog zwaar is. Aan de andere kant, zo'n harde airporter, al weegt hij maar 5 kilo, hoef ik ook niet op m'n fontanel.

Nou ging thomson vlak voor ons boarden, gezien de paintjob van het vliegtuig, ook van de Tui familie, en daar deden ze weer wel heel krampachtig over gewicht en maten van de handbagage, binnen 1 consortium gaan ze daar schijnbaar toch anders mee om.

PENPE
17-08-15, 09:57
Wat bleek; Arke doet helemaal niet moeilijk met extra spullen, zoals meerdere stuks handbagage en dergelijke. Nou dat doen ze wel degelijk hoor: wij mochten voor onze terugvlucht ( 20 juni j.l. ) ondanks dat wij zelfs Premium Comfort hadden geboekt, slechts 1 stuk handbagage per party meenemen aan boord omdat de vlucht fully booked was...

Barry en Gwen
17-08-15, 10:11
Hoi Penpe, typisch zeg, Arke heeft daar het volgende over op z'n website staan: http://www.arke.nl/vliegtickets/services/bagage/
Misschien dat het dan weer van de gene bij de incheck balie afhangt?

PENPE
17-08-15, 13:39
Hoi Penpe, typisch zeg, Arke heeft daar het volgende over op z'n website staan: http://www.arke.nl/vliegtickets/services/bagage/
Misschien dat het dan weer van de gene bij de incheck balie afhangt? Op de site staat dan ook :

".. Het is bij Arkefly geen punt als uw handbagage uit meerdere items bestaat. Of dit nou een trolley of twee plastic tasjes en een toilettas is: zolang de totale afmetingen van alle items bij elkaar opgeteld niet groter zijn dan 55 x 40 x 25 cm kunt u dit meenemen.. "

Het vreemde is dan ook dat op de heenvlucht wel 2 stuks handbagage met ieder ongeveer bovengenoemde afmetingen ( Ik heb, net als mn partner, een trolley alsmede een fotorugzak met ongeveer dezelde afmeting ) p.persoon werdt geaccepteerd, en dat is blijkens bovenstaand citaat van de site van Arke evengoed niet toegestaan en daar is toen ook niets van gezegd....

Njit
17-08-15, 14:45
Uiteindelijk is het toch de persoon bij de balie die het moet toestaan. En soms tref je de verkeerde. Wellicht voor de volgende keer de hele site maar uitprinten of ter plaatse even op je telefoon oproepen om de persoon mee om de oren te slaan :)

Niels82
17-08-15, 15:13
Heb hier weinig moeite mee gehad wanneer het een gewone trolly betreft of idd handbagage. Je ziet soms zelfs mensen aan boord komen met harde koffers :S.
Wij nemen altijd 1 trolly mee en 1 rugzak om zo ook anderen minder tot last te zijn,
Overigens is de trolly die we hebben overal toegestaan behalve bij RyanAir :S

Njit
17-08-15, 15:56
RyanAir: Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm,

Dit is dus niks afwijkends tov de rest van de luchtvaartmaatschappijen.

Niels82
17-08-15, 23:05
Was alweer een tijdje geleden, maar de trolly paste toen niet in de houder (ondersteboven wel, maar dat telde niet :)).
Doelde ook meer op dat mijn ervaring tot nu toe met KLM/United/BA/Delta is dat ze iets minder strikt naar de afmetingen kijken maar een "ongeveer" voldoende is.

mijnie
18-08-15, 12:30
Ik heb een flinke trolley, stond dan ook aardig duf te kijken toen die bij ryanair gewoon paste. Toch weer mooi meegenomen. Heb hem vooralsnog altijd nog gewoon mee aan boord kunnen nemen.

knaapje
18-08-15, 12:37
Is de trolley ondersteboven dan korter dan "bovensteboven" ?

Njit
18-08-15, 13:03
Onder zitten de wieltjes. Maar natuurlijk onzin dat hij niet ondersteboven in het voorbeeld-vak mag. Want je kan hem tenslotte ook zo kwijt in het schap in het vliegtuig :confused::p

corrus
18-08-15, 20:49
OF... die wieltje staan té ver uitelkaar...
Als ze het test bracket van boven naar beneden konisch laten aflopen (nét zoals de binnenkant van de overhead bin) zou het kunnen...
Maar dat zou wat ver gaan.

b767-300er
18-08-15, 21:46
Nog nooit van gehoord. Die meetbakken zijn altijd vierkant/rechthoekig
De maximale afmetingen tenslotte ook.

Het feit dat ie er rechtop niet inpast en op zijn kop wel zal idd zoals corrus terecht opmerkt aan de wieltjes liggen.

Scooby
19-11-17, 13:01
Onze reis in de zomer van 2018 is nu definitief geboekt.
Nu zijn we op zoek naar geschikte koffers. Ik lees heel veel info over maten en de eventuele gevolgen als je erboven zit.
Maar wat is nu een geschikte maat voor een reis naar Florida?
Het hoeft toch niet zo heel groot te zijn? Dikke truien, jassen en lange broeken hoeven niet mee. Op een vestje na voor in het vliegtuig. Wat is jullie advies hierin? Ik heb nu een leuke koffer gezien met 65 liter inhoud. (48 x 69 x 28)
Is dat genoeg? Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. 9 en 11. En zouden jullie dan 4 gelijke koffers nemen of 2 wat grotere en 2 kleinere voor de kids? Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

PENPE
19-11-17, 15:59
Ik zou gewoon 4 standaardkoffers nemen, want er gaat ongetwijfeld geshopt worden in Orlando ;-)

Scooby
19-11-17, 17:18
En wat versta je onder een standaard koffer?

b767-300er
19-11-17, 18:33
De maat die jij omschrijft is bij elkaar 145 cm en daarmee behoorlijk standaard. Maximum is geloof ik 155 cm