PDA

Bekijk Volledige Versie : Ligging en afstanden villas



gup
27-07-07, 12:49
Hallo allemaal,
Wij gaan binnenkort naar Florida en we verbijven dan o.a. 8 dagen in Orlando. Nu heb ik een leuke villa op het oog om te huren maar deze villa ligt in Davenport. Nu hoor ik van sommige mensen dat Davenport redelijk ver van de pretparken en van Orlando af ligt. Zijn er mensen die al eerder in Davenport zijn geweest en zo ja, wat is jullie ervaring?

jaap
27-07-07, 16:14
Afhankelijk van waar je zit in Davenport is het rekening houdend met de drukte op de weg ongeveer tussen een half uur en drie kwartier naar Disney. Als het niet zo druk zou zijn op de weg doe je er maar een kwartier of zo over en de sites die je bezoekt noemen dan ook maar een kwartier, maar in werkelijkheid is dat dus het dubbele.

Wij zitten op dit moment direct aan het eind an de US192 in het eerste bungalow park dat je tegen komt (polopark)
Een poolvilla van een engelsman, 4 slaapkamers, 2 badkamers, ruime indeling door aaneen schakeling van 2 woonkamers en de eetkamer, poolbiljart, darts, playstation, enz, voor de prijs an 110 dollar incl tax per dag. Echt een koopje vinden wij.
Inclusief gratis draadloos internet, dus neem je laptop mee als je contact wilt houden met het thuisfront en vraag de toegangscode aan de eigenaar.
zie http://www.192villa.com/
Als iemand dit huisje uitkiest op basis van mijn melding, dan zou ik het leuk vinden als je mijn naam noemt. Jaap.

o, ja, je mag ook het golfsetje gebruiken en voor de kleintjes is er een ledikantje en een eetstoel.

Almereontour
28-07-07, 17:57
Wij zitten op dit moment in Davenport. Een villa in Four Corners langs de US 27 en vlak bij de I-4. De parken zijn op redelijke afstand. Al na gelang de drukte 20-30 min. De parken zijn via de I-4 en de 192 te bereiken. Op de 192 is het meestal druk. Vooral als je terug naar huis wilt. Langs de 27 zit een Publix en een Wal Mart die 24 uur open is. Deze laatste is onze favoriet. Maar er zijn natuurlijk altijd betere lokaties.

jaap
29-07-07, 01:21
Was jij dat van de week bij de yoghurt :wink: bij de wallmart.
Dat is ook onze favoriete winkel.
Verleden jaar hadden wij ook een vila in four corners.
Nu zitten wij iets dichter bij.
Het verkeer zat van de week aardig vast met dat verkeersbord.
Wat een file. De I-4 was 11 uur lang geblokkeerd.

Michael66
29-07-07, 04:14
Ik vind 't echt drie keer niks om in Davenport te zitten. Er is geen donder te doen daar. Daarom zit ik maandag voor het derde jaar op rij lekker aan de 192 in een villa, vorige jaren in Indian Point en nu in Lake Berkley, direct achter de WalMart. Lekker centraal en een kwartiertje naar Disney. En natuurlijk ...... vlakbij de piraten-golf! M'n zoon z\n favoriet!!

Voor mij niets anders meer.

Almereontour
29-07-07, 05:27
Op de 192 en international drive is van alles te doen maar ook daar kan je niet zonder " wheels" . Dus maakt het allemaal niet zoveel uit.

Almereontour
29-07-07, 05:32
Was jij dat van de week bij de yoghurt :wink: bij de wallmart. Ik was wel bij de yoghurt maar op zich niks bijzonders:p Ik was ook bij het bier,brood en andere zaken Hihi
Dat is ook onze favoriete winkel.
Verleden jaar hadden wij ook een vila in four corners.
Nu zitten wij iets dichter bij.
Het verkeer zat van de week aardig vast met dat verkeersbord.
Wat een file. De I-4 was 11 uur lang geblokkeerd. Zag het later op tv. Was zelf die dag over 192 gereden.Toevallig

Boterletter
22-09-07, 09:40
Hoe beviel de villa in Indian Point (qua ligging) jullie? We hebben via funvacations hier (of in Eagle point) een villa aangeboden gekregen. In het verleden zaten we op het Tropicalpalmsresort bij Old Town. Dat vonden we een perfecte locatie, helaas zijn de accomodaties daar verouderd en shabby geworden.

Pluisje
22-09-07, 14:29
:grin:Wij gaan naar een Palm Key village,

Is er iemand van het forum daar al eens geweest.
Deze ligt aan de 27 meen ik.

Hoe zijn deze villa's of huisjes. Volgens de brochure zien ze er best goed uit.

Pluisje :p

Michael66
22-09-07, 19:39
Wij waren 2x in indian point en beide keren zeer tevreden. Zie onze reisverslagen van 2005 en 2006: http://florida.chantalsweb.nl Dit is echter ook wat aan het verouderen. Net als Lake Berkley trouwens waar we deze zomer bivakkeerden. Lake Berkley heeft echter als groot voordeel dat het een gated community is, dus niet zomaar iedereen kan er in.

xl1067
23-09-07, 13:09
Ook wij hebben al twee keer in davenport gezeten. Althans, het heet al Davenport, maar ligt in feite aan het einde van de 192. De afgelopen twee keer verbleven we in Highgate Park, wat ons super bevallen is. Aankomende kerst is deze villa van Stanton Villas helaas al verhuurd dus hebben we op aanraden van Jaap de villa in Esprit Estates gehuurd. Weer aan de 27 dus! Zowel een Walmart als een Publix op nog geen vijf minuutjes rijden, en je bent overal zo. Of je dan aan de tweede helft van de 192 West zit of aan het begin van de 27, maakt echt erg weinig uit.

Zoals ook al eerder iemand zei, is de rust is een plus van de 27. alles is makkelijk bereikbaar, maar zit niet continu middenin de hele kermis. En inderdaad, waar je ook zit, je pakt toch 9 van de 10 keer de auto. Waar anderen de voorkeur geven aan het drukke stuk van de 192 (Bij de sinaasappel in de buurt) vinden wij dat juist wat te druk. Het is maar net waar je naar op zoek bent. We zijn vaak de deur uit en zoeken daarmee dus bewust de drukte op. Maar als we lekker een dagje aan het zwembad zitten en even wat boodschapjes willen doen vinden we het wel lekker die rust.