PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Martinair



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

mineke
13-10-10, 16:08
Wij hadden in september 2007 bij Martinair geboekt(en betaald) in december 2007 kregen wij bericht dat Martinair niet meer rechtstreeks op Orlando zou vliegen in 2008, wij konden toen kiezen of rechtstreeks op Miami vliegen of ons geld terug(helemaal geen compensatie of zoiets). Wij hadden toen gekozen voor geld terug en zijn toen in 2008 met Delta Airlines gaan vliegen, wat ons goed is bevallen.
grtjes Mineke

Michael66
13-10-10, 16:19
Mijn gevoel zegt dat je hier las klant altijd slechter uit komt.
Zo zal je op het gebied van reistijd altijd een overstapalternatief aangeboden krijgen, wat dus meer reistijd betekent.Da''s een niet helemaal correcte gevolgtrekking. De totale reistijd is niet altijd langer met een overstap. Netto ben je misschien langer onderweg, maar bruto hoeft het niet veel te schelen. Tijdens de overstap heb je namelijke het hele circus met Immigaration en zo al gedaan, waardoor je bij aankomst meteen door kunt lopen naar de bagageband en de (minder lange rij bij de) autoverhuurder.

Hoe je ook reist, je bent gewoon zo'n beetje een volle dag onderweg, van thuisdeur tot hotel- of villadeur. Met of zonder overstap. Met goed of slecht gevoel. En dan liever met goed gevoel, je gaat ten slotte op vakantie naar Florida!

[verwijderd]
13-10-10, 20:03
Meestal vlieg je toch echt meer mijlen als je een tussenstop hebt, dan moet je alweer ene vliegtuig hebben wat sneller vliegt wil je sneller klaar zijn en een zeer strakke tussenstop.

Maar de verschillen zijn dan niet gering als je een goede vlucht hebt met mooie overstaptijden.

elpedro
14-10-10, 09:52
Da''s een niet helemaal correcte gevolgtrekking. De totale reistijd is niet altijd langer met een overstap. Netto ben je misschien langer onderweg, maar bruto hoeft het niet veel te schelen. Tijdens de overstap heb je namelijke het hele circus met Immigaration en zo al gedaan, waardoor je bij aankomst meteen door kunt lopen naar de bagageband en de (minder lange rij bij de) autoverhuurder.

Hoe je ook reist, je bent gewoon zo'n beetje een volle dag onderweg, van thuisdeur tot hotel- of villadeur. Met of zonder overstap. Met goed of slecht gevoel. En dan liever met goed gevoel, je gaat ten slotte op vakantie naar Florida!


Klopt dat je van het vakantiegevoel moet genieten, maar wij hebben tijdens onze vlucht een 'privé entertainment programma', namelijk onze dochter van 8.
En geloof mij, dan is een directe vlucht toch prettiger :wink:

cloggie68
14-10-10, 13:55
Dat verschilt misschien per kind... Vorig jaar hebben we via Washington gevlogen en dit jaar rechtstreeks maar aan mijn kids (nu 6 en 8) heb ik absoluut geen verschil gemerkt.

patver
15-10-10, 11:30
Ik heb begrepen dat de vluchten omgezet worden naar Delta vluchten en vanaf maart/april kan dit ook via Parijs met Air France zijn en dat je ook de mogelijkheid hebt om binnen 2 weken nadat het alternatief is aangeboden om kosteloos te annuleren!

disney fan
16-10-10, 12:52
Ik heb nu al kunnen annuleren!
Heb mijn geld van de tickets en de Comfort Class al terug!
Wilde het alternatief niet afwachten.

Kimmeke
17-10-10, 09:13
@Disneyfan:
En had je direct bij Martinair geboekt? Of via reisbureau?

disney fan
17-10-10, 10:59
@Disneyfan:
En had je direct bij Martinair geboekt? Of via reisbureau?

Eerst bij een reisbureau maar dat ging failliet en toen bij Martinair zelf en die vliegen niet meer.:cry:

Heb toen direct contact opgenomen met Martinair en gezegd dat ik mijn geld terug wil.
Dat was binnen 10 dagen geregeld.

Ga van de week nieuwe tickets boeken bij United of Delta want ik zal in maart naar Florida gaan!:grin:

Wilde het aanbod van Martinair niet afwachten omdat er verteld werd dat het alternatief niet meer rechtstreeks op Orlando zou zijn.
Het is dan voordeliger om opnieuw tickets te boeken voor een overstap prijs dan met KLM of Delta met overstap te vliegen voor de prijs die ik bij Martinair betaald heb voor een rechtstreekse vlucht.

kyra
17-10-10, 14:07
Net met een medewerkster van Arke gesproken.
Arke gaat vanaf volgend jaar zomer rechtstreeks op florida vliegen, volgens haar dan.
Maar of dit een goed alternatief voor Martinair wordt weet ik niet.
Je hoort niet zulke positieve geluiden over arke fly.

Ta2 Gerrit
17-10-10, 14:41
Dan ging ik nog liever met de boot :mrgreen:

Vorige week nog gesproken met mensen die met Arkefly naar Curacao zouden gaan.
Op de G-pier van Schiphol, ingecheckt en wel, en toen op de TV-schermen achter hun vlucht, OR huppeldepup, "tommorow" zagen staan. Lekker dan.

Dan lijkt Martinair, met z'n uren vertragingen, ineens een betrouwbare luchtvaartmaatschappij :lol:

elpedro
18-10-10, 11:33
Wilde het aanbod van Martinair niet afwachten omdat er verteld werd dat het alternatief niet meer rechtstreeks op Orlando zou zijn.
Het is dan voordeliger om opnieuw tickets te boeken voor een overstap prijs dan met KLM of Delta met overstap te vliegen voor de prijs die ik bij Martinair betaald heb voor een rechtstreekse vlucht.

Vandaag ook met Martinair gebeld omdat ik ook van plan was mijn boeking te annuleren.
De vrouw aan de telefoon adviseerde mij met nadruk echter nog even te wachten omdat ik anders geen aanspraak kon maken op het volledige bedrag, 'non-refundable' noemde zij het.
Deze week starten ze met het aanbieden van alternatieven en als ik hiermee niet instem dan mag ik annuleren met de garantie dat het volledige bedrag teruggestort wordt.
Aangezien mijn voorkeur uitgaat naar British Airways loop ik dus wel het risico dat in die tijd de tickets weer duurder geworden zijn en heb ik geen garantie dat de plaatsen nog vrij zijn in de betreffende vlucht waar mijn voorkeur naar uitgaat.
Erg vervelend allemaal, maar heb niet het idee dat ik nog een andere optie heb... of mis ik iets?

nathalie1972
18-10-10, 15:40
IK lees altijd mee en plaats (bijna) nooit een berichtje maar wilde toch even laten weten hoe wij het gedaan hebben.
Heb vanmorgen ook onze tickets omgeboekt.
Had een boeking gedaan bij hotelplan(hotels vlucht en auto) gewoon bij het reisburo.
Heb zelf even bij cheaptickets gekeken naar vluchten van Delta en heb daar de voor ons meest gunstige vlucht opgezocht. Deze heb ik uitgeprint en gevraagd of het Martinair ticket omgeboekt kon worden naar die vlucht.
Dat kon maar moest wel bij betalen(Martinair 570,- +130,- comfort class delta 613,-niet echt het gevoel heb dat ik bij moet betalen).
Kon ook nog een week wachten op een alternatief van KLM(zonder bij betaling) dat wilde ik niet omdat ik dan misschien een vlucht krijg met tijden die ik liever niet wil.
Ben blij met deze oplossing mijn vader van 70 iets minder die ziet het overstappen niet zo zitten.
Hij is bang dat het niet goed gaat met de koffers(winkels zat om wat te kopen pap)hij er veel langer over doet(je hebt 18 dagen om bij te komen pap).
Groetjes Nathalie
In Florida van 26-02 t/m 15-03-2011

elpedro
18-10-10, 15:47
Heb zelf even bij cheaptickets gekeken naar vluchten van Delta en heb daar de voor ons meest gunstige vlucht opgezocht. Deze heb ik uitgeprint en gevraagd of het Martinair ticket omgeboekt kon worden naar die vlucht.
Dat kon maar moest wel bij betalen(Martinair 570,- +130,- comfort class delta 613,-niet echt het gevoel heb dat ik bij moet betalen).
In Florida van 26-02 t/m 15-03-2011

Hartstikke fijn voor je dat je een oplossing heb kunnen afdwingen.
Mijn probleem is echter dat ik bij British Airways wil boeken (is €200,00 goedkoper en de vertrek- en aankomsttijden zijn voor mij het gunstigst).
BA is echter geen dochtermaatschappij van KLM dus die optie wil Martinair niet uitvoeren.

nathalie1972
18-10-10, 16:10
Ik heb ook gekeken voor andere maatschappijen en wist dat dat niet ging lukken.
Heb alle hotels bij Hotelplan geboekt en had geen zin om de hele reis te annuleren vandaar deze oplossing.
Denk als ik losse tickets had ze zou annuleren dan kan je tenminste zelf een alternatief zoeken.
Nu is het afwachten waar ze mee komen in het ergste geval hele ongunstige tijden.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze je geld niet terug willen geven iemand anders op het forum heeft het volgens mij wel teruggekregen.
Heb even gekeken het is Disney fan die heeft geannuleerd en zou binnen 10 dagen haar geld terug krijgen.

[verwijderd]
18-10-10, 20:23
Nathalie wees niet bang voor je koffers bij Delta hebben wij nog nooit een koffer gemist en mocht het wel een keer gebeuren bij welke maatschappij dan ook worden ze keurig bij je hotel/villa bezorgd.

En ik dan ook niet dat je vader erg veel last zal hebben van die tussenstop, het is denk ik juist heerlijk voor hem dat hij al iets eerder zijn benen even kan strekken en wat anders kan dan strak in een vliegtuigstoel te zitten. Verder zijn de stoelen van Delta van goede kwaliteit en zitten veel lekkerder dan ik me van Martinair kan heugen.

Persoonlijk zijn de stoelen van Delta de lekkerste waarin ik heb gezeten in economy class.

r.teeuwsen
18-10-10, 20:33
Hoi Nathalie,

Ik ben het volledig met Jeroen eens, super service bij Delta, prima stoelen met ruimte vergelijkbaar met comfort-class Martinair. En ook wij hebben altijd heerlijk een overstap, lekker even de benen strekken en meteen door US-customs, hoef je dat niet meer in Orlando te doen!! Tijdsverlies is er amper, service is ook veel waard!!
Koffer hoef je niet over in te zitten, die haal je bij je overstap zelf ff op en neem je mee door de douane, lever je hem weer in... en je ziet hem in Orlando weer terug.

Suc6, Remco

Riverwood
18-10-10, 20:33
Nathalie
Overstappen is juist fijn, even bewegen, even naar een normaal toilet en als je aankomt op je bestemming je koffers pakken en naar je huur auto.
Doe wat kleding voor de eerste dagen spreiden over de diverse koffers.
Delta is een prettige maatschappij en heb je speciale wensen voor je vader, laat ze het weten.
Geniet lekker van je vakantie, ook van de voorbereiding.

Groetjes Henke.

elpedro
18-10-10, 21:01
Gezien alle laatste positieve reacties over Delta ook even gekeken via Cheaptickets, echter daar betaal ik voor een retour AMS-ORL van 22/4-13/5 € 2.350,57 voor 2 volwassenen en 1 kind van 8.
Voor precies diezelfde opties betaal ik bij British Airways € 1.779,75.
En er zit qua vluchtduur een marginaal verschil in het voordeel van BA.
Vind ik financieel toch wel een erg groot verschil, of ben ik nu een krenterige Hollander?

mattrob
18-10-10, 21:22
Voor dat verschil zou ik onmiddellijk voor BA kiezen, als de vliegtijden gunstig zijn 8-[

r.teeuwsen
18-10-10, 21:30
Ja, ik ook.... Je kunt in de Malls nog genoeg geld uitgeven :-)

nathalie1972
19-10-10, 14:41
Bedankt voor alle reacties. Voor mij maakte het qua prijs niet veel uit. Het ging mij er om dat ik zelf mijn vlieg tijden kon bepalen en niet wilde afwachten waar KLM uiteindelijk mee zou komen. Fijn om te horen dat jullie zo'n goede ervaring hebben met Delta en dat het overstappen bijna als positief ervaren word. Zal ik nog een poging doen om mijn vader gerust te stellen. Alhoewel hij uiteindelijk alles altijd wel goed vind :)
Elpedro, als het zoveel scheelt zou ik ook voor BA kiezen, net wat R.teeuwsen zegt, daar kan je in de Malls je lol mee op.

Groetjes,
Nathalie

elpedro
19-10-10, 16:10
Fijn om te horen dat jullie zo'n goede ervaring hebben met Delta en dat het overstappen bijna als positief ervaren word.
Groetjes,
Nathalie
Dat overstappen is eigenlijk nog mijn enige zorg bij BA.
Op de heenweg heb ik bij Gatwick slechts 1u5m voor de overstap.
Ben zelf niet bekend bij Gatwick dus dat lijkt mij nog een spannend moment worden :?
Dit forum afstruinend heb ik hier ook nog geen zicht op hoe de ervaringen hiermee zijn.

Ebelix
19-10-10, 16:53
Gatwick is lang niet zo groot als Heathrow. Normaal moet de overstaptijd voldoende zijn voor Gatwick. Je komt aan en vertrek van dezelfde terminal. Voor Heathrow is 1u 15 min tekort.

corrus
19-10-10, 17:25
Dat overstappen is eigenlijk nog mijn enige zorg bij BA.

Het is krap, maar het kan wel... echter... :D er mag dan helemaal niets misgaan... indien de Amsterdam vlucht een beetje te laat is ben je de klos... en mis je de aansluiting.

nathalie1972
19-10-10, 17:39
Wij hebben terug 1u40 om over te stappen NY JFK. Is dat genoeg denken jullie?

corrus
19-10-10, 17:56
Je hoeft alleen maar uit te stappen naar de andere gate toe te lopen en instappen...
Geen security, geen douane en geen koffers...
Je hebt dus meer dan genoeg tijd, je hebt zelfs nog tijd voor koffie...

nathalie1972
19-10-10, 18:00
Haha Dank je. Ben gerust gesteld.

[verwijderd]
19-10-10, 18:17
Wij liepen op Gatwick zo door en waren binnen een half uur bij de gate voor onze aansluitende vlucht. Het ligt er ook heel erg aan hoe druk het is op het moment dat je aankomt daar.

En ik denk niet dat ze vluchten aanbieden met onmogelijke overstaptijden want dat kost de maatschappij weer een hoop extra werk.

elpedro
19-10-10, 18:38
Wij liepen op Gatwick zo door en waren binnen een half uur bij de gate voor onze aansluitende vlucht. Het ligt er ook heel erg aan hoe druk het is op het moment dat je aankomt daar.

En ik denk niet dat ze vluchten aanbieden met onmogelijke overstaptijden want dat kost de maatschappij weer een hoop extra werk.

Hoe gaat het dan met het inchecken, is alles al geregeld bij Schiphol zodat je bij Gatwick hier geen tijdverlies mee heb?
En hoef je bij Gatwick niet meer in te checken, wordt de bagage automatisch overgeladen?

[verwijderd]
19-10-10, 19:39
Als je met BA vanaf Schiphol vliegt en vanaf Gatwick ook met BA verder vliegt krijg je daar al je tickets tot aan Orlando. Je koffers gaan gewoon automatisch door naar het volgende vliegtuig.

Zelf moet je nog wel door een veiligheidscontrole zoals we die op Schiphol ook kennen, dus paspoort laten zien, handbagage, sleutels, riem, schoenen door de scan en zelf ook door het poortje lopen.

En dan de bordjes volgen naar je volgende vlucht, wijst zich allemaal vanzelf.

corrus
19-10-10, 19:40
Je checkt in op Schiphol waar je dan de instapkaarten krijgt voor Amsterdam Gatwick EN Gatwick Orlando
De koffers worden doorgelabled... :mrgreen:

koenkamphuys
20-10-10, 18:12
Martinair blijkt ook de vluchten vóór hun definitief einde al aardig in te dikken. Ik had voor 16 november geboekt en krijg vandaag doodleuk een mailtje 'uw vlucht is geannuleerd; als alternatief is een andere vlucht ingeboekt. Maar wel een korter verblijf.

In november vliegen ze nu nog maar 2x per week.

De medewerkers van vliegtarieven.nl hebben me netjes geholpen en mijn terugvlucht een paar dagen later gezet. Blijven we een paar dagen langer in plaats van korter, wat een straf ;)

Lelli Kelly
20-10-10, 18:41
In november vliegen ze nu nog maar 2x per week.

Wij vliegen ook in november met Martinair maar heb nog geen bericht ontvangen. Weet jij welke dagen ze blijven vliegen ?
Wij vliegen op zondag heen en ook weer op een zondag terug. Ik hoop dat dit ook zo blijft :sad:.

koenkamphuys
20-10-10, 18:50
De zondag zit in november nog in hun schema. Zoek je vlucht maar op, op de site van Martinair, alsof je nieuw zou willen boeken. Je ziet dan dat er heen nog gevlogen wordt op zondag en woensdag, terug staan data op zaterdag, zondag en dinsdag nog open. Hoe dat kan weet ik niet. Ik neem aan dat Orlando nog altijd de tussenstop naar Cancun of San Jose is. De dinsdagvlucht komt dinsdagmiddag in Orlando aan, vliegt door naar San Jose/Cancun, vertrekt er de volgende dag weer voor de tussenstop naar Orlando en daarna terug naar Amsterdam. Zo ook de zaterdagvlucht heen, die zondag weer terug gaat. Hou ik de vlucht die zondag heen gaat, over. Tenzij die na zijn volgende stop de volgende dag linea recta naar Amsterdam vliegt.

[verwijderd]
20-10-10, 23:38
Ach met Martinair weet je dat er altijd een verrassing (lees wijziging) spontaan om de hoek kan komen. Flexibiliteit in je reisschema is dus altijd noodzakelijk als je met Martinair reist. :-#

Kimmeke
21-10-10, 22:11
Heb uiteindelijk ook met Martinair gebeld op maandag en de reis laten annuleren. Vandaag hadden we het volledige bedrag reeds terug! Wat dat betreft is het dan nog prima verlopen! Net geboekt bij American Airlines aan een goedkoper tarief! We betalen nu nog 2490 euro voor 4 personen. Daar kan ik dus prima mee leven en maximum 2 uren in transit. Bedankt allemaal voor de vele reacties... daardoor heb ik nu toch een goede beslissing genomen! Orlando, here we come! :-)

koenkamphuys
22-10-10, 07:09
Wij hebben terug 1u40 om over te stappen NY JFK. Is dat genoeg denken jullie?

Je hoeft alleen maar uit te stappen naar de andere gate toe te lopen en instappen...
Geen security, geen douane en geen koffers...

Haha Dank je. Ben gerust gesteld.

Natalie, volgens mij antwoordde Corrus niet op je overstap in New York, maar op Eldepro's overstap in Londen. In New York zul je juist wel alle formaliteiten moeten doorlopen. Eerst door Immigrations, dan douane (koffers aannemen, 'nothing to declare' en weer inleveren), een security check, naar de gate en weer het vliegtuig in. 1uur 40 is voor de meeste vliegvelden dan erg krap, al heb ik geen ervaring met JFK.

elpedro
22-10-10, 07:50
Heb uiteindelijk ook met Martinair gebeld op maandag en de reis laten annuleren. Vandaag hadden we het volledige bedrag reeds terug!

Hoe kan dat nu.... bij mij begonnen ze afgelopen dinsdag te zeuren over 'non-refundable' tickets.
Dringend advies was dan ook van Martinair om te wachten tot de alternatieven want anders kreeg ik het bedrag niet volledig terug 8-[ :?:
Zit er dan een verschil in (online) geboekte tickets en kan ik dit dan ergens op de E-tickets zien :?: :?: :?: :?:

Ta2 Gerrit
22-10-10, 08:34
Wij hebben terug 1u40 om over te stappen NY JFK. Is dat genoeg denken jullie?


Je hoeft alleen maar uit te stappen naar de andere gate toe te lopen en instappen...


Natalie, volgens mij antwoordde Corrus niet op je overstap in New York, maar op Eldepro's overstap in Londen.

Koen, volgens mij antwoord Corrus wel degelijk aan Nathalie, het gaat namelijk over de terugweg.

elpedro
22-10-10, 09:54
Hoe kan dat nu.... bij mij begonnen ze afgelopen dinsdag te zeuren over 'non-refundable' tickets.
Dringend advies was dan ook van Martinair om te wachten tot de alternatieven want anders kreeg ik het bedrag niet volledig terug 8-[ :?:
Zit er dan een verschil in (online) geboekte tickets en kan ik dit dan ergens op de E-tickets zien :?: :?: :?: :?:

Aanvullend op mijn bericht zie ik het volgende op een regel in mijn E-ticket staan:
Endorsement: NONREROUTE/NONENDO/NO CHG
Denk dat Martinair mij dus hierop attendeert m.b.t. non-refundable.
Hadden diegene die het bedrag wel hebben terug gekregen dit niet op hun ticket staan?

Njit
22-10-10, 10:44
Volgens mij is dat bij de meeste vliegtickets zo..

elpedro
22-10-10, 11:25
Toch weer een aanvulling op mijn eerdere bericht.
Zojuist WEER Martinair gebeld en kreeg nu een zeer behulpzame vrouw aan de lijn.
Zij wist mij te vertellen dat het Delta Aitlines zou gaan worden met een overstap op Detroit.
Ik mijn verbazing uitgesproken over het feit dat er al mensen (lees forummers) zijn die hun geld al terug hebben gekregen.
Mevrouw reageerde verbaast dat mij in een eerder gesprek anders was aangegeven.
Aangezien het alternatief bekend was kon ik gewoon annuleren :-s en mijn geld binnen 2 weken terug gestort zien.
Wel heeft ze mij direct een mail gestuurd met de bevestiging van de annulering.

Hehe... nu als de sodemieter gaan boeken bij British Aiways.

Njit
22-10-10, 11:43
Gewoon de verkeerde persoon getroffen bij MartinAir dus. De aanhouder wint :)

marlenes
23-10-10, 11:04
Wij zijn ook door kuoni kostenloos van Martinair overgeboekt naar British airways, martinair deed helemaal niet moeilijk. Het scheelde ook nog aardig in de kosten (1300 euro!!!)

koenkamphuys
24-10-10, 17:35
Koen, volgens mij antwoord Corrus wel degelijk aan Nathalie, het gaat namelijk over de terugweg.
Oeps, verkeerd gelezen :oops:

Luckylips
24-10-10, 18:54
Als je met BA vanaf Schiphol vliegt en vanaf Gatwick ook met BA verder vliegt krijg je daar al je tickets tot aan Orlando. Je koffers gaan gewoon automatisch door naar het volgende vliegtuig.

Zelf moet je nog wel door een veiligheidscontrole zoals we die op Schiphol ook kennen, dus paspoort laten zien, handbagage, sleutels, riem, schoenen door de scan en zelf ook door het poortje lopen.

En dan de bordjes volgen naar je volgende vlucht, wijst zich allemaal vanzelf.

Goh dit vroeg ik me dus ook af, wij gaan in januari voor het eerst naar Florida en hebben voor BA gekozen omdat dat voor ons gezin 780 euro goedkoper was dan Martinair. En wij konden dus nergens duidelijk vinden dat wij op schiphol onze koffers inleveren en die op gatwick niet van de band hoeven te halen en vervolgens weer in moeten leveren. Die gaan dus zeker weten gelijk door naar Orlando? Dan hebben wij aan die 2 uur en 10 minuten overstaptijd meer dan genoeg haha. Kunnen de kids zich alvast goed moe maken voor de lange vlucht die daarna gaat volgen ;). En dan nog maar gelijk een vraag erachteraan, weet iemand of je bij BA een buggy mee het vliegtuig in mag nemen of moeten wij die gelijk met de koffers inleveren en gaat ie mee in het ruim?!

calypso
04-11-10, 16:28
Kreeg dit net binnen via email:

Vlieg nu met KLM en Martinair voordelig naar de winterzon. Met de Hollandse winter in zicht bieden Martinair en KLM u de keuze uit tal van warme winterzonbestemmingen voor een zonnige prijs. Kies voor Miami of Orlando of vlieg naar een van de parels in de Caribbean.
U kunt boeken tot en met 18 november 2010 en vertrekken tot en met 31 maart 2011.


http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/special_offers/calendar/index.htm

[verwijderd]
04-11-10, 17:51
Die kreeg ik ook en er zitten leuke deals tussen helaas moet je dan wel voor oud en nieuw alweer retour.