PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Martinair

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

r.theys
03-02-10, 15:03
Hebben onze ticketten in augustus bij Martinair geboekt, gisteren nieuwe aangepaste E-Tickets doorgestuurd gekregen , omdat het vertrek uur gewijzigd is. Hier werd nog steeds melding gemaakt van 2 stuks bagage. Na een telefoontje met de servicelijn, stomweg het antwoord gekregen dat het maar 1 st bagage per persoon is, en dat ze eigenlijk hun standaard teksten nog wel eens moeten aanpassen.:evil:

Onze E-tickets zijn uitgegeven(Vernieuwd) op 01/02/2010 en vermelden 2stuks bagage, kunnen we dan eisen dat we er 2 mogen meenemen, of begrijp ik het verkeerd?

Ta2 Gerrit
03-02-10, 16:19
Nee hoor, goed begrepen :-)

AlexFL
08-02-10, 11:27
Vanaf 28 maart gaat Martinair 4 - 5 keer per week vliegen.

mattrob
08-02-10, 12:22
:-k, ik dacht dat ze net besloten hadden weer een dag MINDER te gaan vliegen, gezien alle annuleringen en omboekingen waar we een tijdje geleden mee geconfronteerd werden ](*,) ?

Teleton
08-02-10, 12:37
Altijd handig om dan maar even de bron te raadplegen, want ik weet niet precies wat dat betekent: 4-5 keer per week:

http://img689.imageshack.us/img689/4696/martinairzomerschema201.jpg
Zullen we het er voorlopig maar op houden dat dit het zomerschema is? Wijzigingen graag met bronvermelding doorgeven.

AlexFL
09-02-10, 00:49
@Teleton,

Gepubliceerd staat op dit moment voor het zomerschema 4x per week. Binnen Martinair wordt gesproken over een mogelijke 5de vlucht voor het zomerseizoen.

Maarja, zolang je het niet kunt zien op de website, hou het dan maar op 4x ;-)

mattrob
09-02-10, 10:18
Nogmaals, ter herhaling, maar zou toch bizar zijn als ze eerst 1 vlucht uit het schema halen, en dus alles omzetten en omboeken. En dan nu twijfelen om weer een vlucht toe te voegen #-o

Teleton
09-02-10, 11:13
En dan nu twijfelen om weer een vlucht toe te voegen #-o Als je naar het beleid van deze jongens kijkt, blijven het de cowboys van de luchtvaart, altijd goed voor gooi- en smijtwerk. Volgens mij weten ze al een tijdje het verschil tussen personen- en vrachtvervoer niet meer. Martinair; 't zit eens mee, 't zit eens tegen, maar 't zit altijd krap.......

Waar andere low-cost carriers er op de een of andere manier in slaagden om de sympatie van het publiek te winnen, halen ze bij Martinair keer op keer onbeschaamde en onbehoorlijke trucs uit waarmee ze de halve reiswereld en nog meer klanten tegen zich in het harnas jagen. We weten allemaal nog wel dat er honderden, zo niet duizenden klanten die rechtstreeks naar Orlando dachten te vliegen, 'gewoon' even naar Miami werden omgeboekt om, soms via Atlanta, uiteindelijk in Orlando aan te komen. Gelukkig voor Martinair is de klant in deze branche nogal vergevingsgezind, voor een paar euro zijn we onze bezwaren weer snel vergeten........](*,)

Dus als Bambino, uit (min of meer) betrouwbare bron, zegt te weten dat er nu weer over een uitbreiding wordt gedacht op de route AMS-MCO, ben ik er, ondanks dat hun zomerschema al geruime tijd bekend is en veel mensen hun vakantie daar op hebben afgestemd, eigenlijk niet eens verbaasd over. We zullen zien.....:roll:

meelezer
09-02-10, 20:41
In april zijn w enaar Miami gevlogen, 5 uur vertraging op schilhol vanwege en kapotte boardcomputer. Ik heb em geen seconde veilig gevoeld. terugweg gelukkig geen probleem.

ferret
11-02-10, 11:02
De laatste keer dat wij met Martinair vanaf Miami vlogen met Comfort Class hadden we zoveel ruimte, dat we een eigen tafeltje kregen. De stoel voor ons was te ver weg om iets op te zetten. Dat was wel erg veel ruimte. Normaal hebben we in CC zoveel ruimte dat mijn man niet op hoeft te staan als ik er langs moet.

dutchcruisers
11-02-10, 17:13
Ik ben wel benieuwd naar (het gebrek aan) ruimte met Martinair. Wij vliegen in maart voor het eerst met Martinair, na jarenlang met amerikaanse maatschappijen te hebben gevlogen (meestal naar de westkust). We hebben geen CC bijgeboekt, maar onze dochter is 2,5 jaar, dus hebben onder haar stoel nog wel wat "extra" ruimte.

cloggie68
12-02-10, 12:32
Voor de late beslissers heeft Martinair vandaag een aanbieding gemaild:

http://www.martinair.com/nl_nl/flyto/orlando/index.aspx

Vanaf 449 euro naar Orlando.

sccambuur
16-02-10, 13:06
Zojuist toch maar Comfort Class (heen, en terug) geboekt via Martinair.nl. Ben 189cm en wil niet het risico lopen om 10uur echt opgevouwen te zitten, dan maar 130euro p.p en ff wat gemakkelijker zitten. Kan ik mooi wat films kijken in die 10uren :P

r.theys
16-02-10, 14:17
Ben zelf 1m79 reeds 2 keer op en neer met martinair in economy geweest, valt zeer goed te doen, en met die 130 euro zal ik wel wat extra Bud in huis halen:lol:

Patrick
16-02-10, 14:30
wij zijn 3 dagen gelden met Martinair naar Orlando gevlogen. Ik ben zelf 1.91 en vond het te doen in Economy. Je kan je benen redelijk goed onder de stoel van de voorganger plaatsen.

lindaatje
20-02-10, 17:57
@r.theys;
welk emailadres heb je gebruikt , ik kan het niet vinden op de site. Of ik kijk niet goed :???:

Orangedevil
21-02-10, 03:07
Het is alweer 5 jaar geleden dat we met Martinair hebben gevlogen maar hebben ze intussen eigen Schermpjes of zitten ze nog steeds in het stenen tijdperk?
O wacht ik zie al dat ze het niet hebben maar wel entertainment systemen. Die huur ik wel 1 voor mijn dochtertje. Wel raar dat ze nog zo achter lopen,je zou zeggen dat ze wel mee moeten met de rest.

Ik hoop dat we weer plekken krijgen waar je zo'n bedje aan de muur kunt hangen voor onze 5 maanden oude baby. Dat zijn trouwens ook fijne plekken qua beenruimte.

1250
21-02-10, 13:55
Oké, gister d'r mee gevlogen.
Ja het is minder dan de gemiddelde US maatschappij (zelfs minder dan US Airways), het grootste probleem bij mij was alleen dat de stoel erg laag was... mijn hoofd kwam ver boven de hoofdsteun wat erg vervelend was, ja het de stoelen waren ook smaller, maar de beenruimte viel mee...
Ik weet niet wat ik volgende keer doe.

r.theys
22-02-10, 09:29
Alks ik martinair per mail wil berijken lukt dit het vlotste op volgend adres: customer.services@nl.martinair.com

Marco Stern
21-03-10, 01:03
hebben ze intussen eigen Schermpjes of zitten ze nog steeds in het stenen tijdperk?

Martinair heeft nog geen schermpjes in de stoel voor ons. Het is zelfs zo erg dat de tv's die in het gangpad hangen oude beeldbuizen zijn en geen flatscreens. Op de heenreis werd er slechts 1 film gedraaid na het karige eten.

Ik zit op het moment dat ik dit schrijf te wachten op Orlando airport op de 45 minuten vertraagde vlucht terug naar Amsterdam. We hebben nu zowel op de heenvlucht (1 uur) als de terugvlucht vertraging gehad. Een beetje extra gas geven zit er bij Martinair niet in, je komt ook gewoon een uur later aan.

Maar het ergste nog was dat Martinair blijkbaar een erg voordelige gate heeft gehuurd in Orlando, de gate die uitkomt op het gebied waar allemaal reizigers vertoeven die door de douane zijn geweest en nog moeten vertrekken. Oftewel, als aankomende Martinair passagier moet je nog een keer door de security check (schoenen uit, koffer op band etc.) voordat je richting de car rental kan.

Al met al zijn wij 2,5 uur bezig geweest voordat we bij de bagagebanden waren. Aldaar duurde het ruim drie kwartier voordat de koffers aankwamen en wij door konden naar Alamo. En wij maar denken dat die 2,5 uur genoeg was geweest en onze koffers al lang klaar zouden staan....

Voor ons dus bij voorkeur geen Martinair meer en geen Orlando Airport. Geef mij maar een Amerikaanse maatschappij en Tampa, Fort Myers of Sarasota als airport.

Positief puntje dan; het verhaal over krappe beenruimte kan ik wel ontkrachtigen, de ruimte is echt niet groter of kleiner dan een willekeurige andere economy plaats van andere maatschappijen.

corrus
21-03-10, 09:55
Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...

mattrob
21-03-10, 10:24
Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...

Maar schoenen uit, koffer op de band, helemaal door security check bij Point of Entry ? Dat heb ik toch nog nooit meegemaakt hoor .... #-o? Of is dat alleen in Orlando (op New York en andere grote vliegvelden is dat toch echt niet zo; door immigratie, koffers ophalen en je staat buiten)

Positief puntje dan; het verhaal over krappe beenruimte kan ik wel ontkrachtigen, de ruimte is echt niet groter of kleiner dan een willekeurige andere economy plaats van andere maatschappijen.

Is dat echt zo ? Ik heb ooit een overzichtje gehad, waar Martinair als Seat pitch (ruimte tot stoel voor je) 76cm heeft, en de 'rest' allemaal 79cm (Continental, Delta, United, etc). Dat is 'maar' 3cm natuurlijk, maar als je lang bent, is dat toch wel prettig :-\" ...

Overigens, dit is wel van een tijdje geleden, weet niet of het nog steeds klopt.

r.teeuwsen
21-03-10, 10:31
Hoi marco,

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, ook nog nooit zelf meegemaakt!!
Enne... mijn vrouw gaat elk jaar sowieso met Martinair naar Orlando, die wil met haar vriendinnen niet overstappen, maar die heeft dit ook nog nooit meegemaakt, ik denk dat het pure pech is! Martinair is gewoon een prima vervoerder.
Zelf ga ik meestal met een overstap, ik kijk echt naar de goedkoopste tickets.

Greetz, Remco

[verwijderd]
21-03-10, 10:35
Ik heb in 2001 voor het laatst Martinair gevlogen en toen was de stoelafstand zeker minder dan nu bij de amerikaanse maatschappijen en BA.

Maar vanwege alle ellende toen met het toestel en hoe Martinair personeel daar mee omging heb ik resoluut geweigerd nogmaals met Martinair te gaan vliegen.

Favoriete maatschappij is toch wel Delta tot nu toe.

pzomerdijk
21-03-10, 11:58
Ieder zo zijn eigen ervaringen! Ik heb zelf 2x met Martinair gevlogen, weliswaar ook wel vertraging gehad, maar goed, ik probeer zo goedkoop mogelijk te boeken en dit jaar weer eens rechtstreeks vliegen. Heb in november al geboekt en was toen bij Martinair EN goedkoopste EN rechtstreeks....
Neem dan op de koop toe dat het ietsje minder is dan de rest. Dit topic wordt maar groter en groter, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen.
Maar is dat bij andere maatschappijen echt anders! Ik heb de afgelopen 2 jaar met Virgin Atlantic gevlogen, hoor je veel negatieve berichten over, maar wij hebben het fantastisch gevonden. Andere vinden het weer niets, onaardige stewardessen, slecht eten en ga zo maar door.... BA idem dito... (vonden wij nog het minst) maar ook hier duizend meningen...
V.w.b. security: Volgens mij wordt je, als je rechtstreeks vliegt en eindpunt Orlando is, met de ,,meeste zorg'' inclusief schoenen uit, riemen af en boze blikken van ambtenaren, het land in gelaten. Zeker na de affaire van het afgelopen jaar.... Is volgens mij nog nooit anders geweest.
Ach, eenmaal in Orlando, ben ik de heenreis meestal binnen het uur al weer vergeten.... En terug.... is toch al balen en slaap ik meestal zoveel mogelijk als we kunnen.... Ben dit jaar 20 kilo afgevallen tov vorig jaar, dus die 2 cm heb ik al gewonnen...

Always look at the bright side of life

1250
21-03-10, 12:17

Ik moest ook na mijn vlucht van Amsterdam naar Orlando met Martinair een volledige TSA test ondergaan en daarvoor had ik ook nog een keer mijn koffer ingeleverd :wink:.

Marco Stern
21-03-10, 14:52
Inmiddels zijn we weer helemaal thuis. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n korte tijd van landing tot koffers op de kar heb gehad en dat ook nog eens de trein direct klaar stond. Zo sluiten we de vakantie toch nog goed af ;-)

Als ik de Martinair stewardess moet geloven die wij tegenkwamen, was het een uitzondering, want zij had het nog nooit meegemaakt.:^o

Wij hadden dus onze koffers van de band gehaald en wilden snel richting Alamo lopen voor onze auto, tot we ineens in een grote mensenmassa belandden. Het was zo erg dat men bovenaan de roltrap stond te wachten en ik een paar mensen omver moest lopen om niet te vallen op de trap (nee ik heb geen medelijden, moesten ze maar niet daar gaan stilstaan). Daar stonden wij dus met onze koffers tussen een groep verbaasde mensen. Zij hadden alleen wél te horen gekregen dat hun koffer weer op een band moest, die wij dus voorbij gelopen zijn omdat we die associeerden met een connecting flight. Oftewel wij met de lift naar beneden.... dachten we. De deur ging alleen open in het gebied van de wachtende mensen. Securitymannetje erbij, koffer alsnog op de band en weer aansluiten in de rij. Het duurde zoals gebruikelijk weer vreselijk lang.

Nee hoor, ik moest na mijn vlucht van Amsterdam naar Orlando met Martinair ook weer een volledige TSA test ondergaan en daarvoor had ik ook nog een keer mijn koffer ingeleverd :wink:.

Wat wij ook opvallend vonden, was dat we geen vraaggesprekje hebben gehad voor onze vlucht naar Orlando. Meestal moet je even bij een mannetje komen aan een statafeltje bij de gate om wat vragen te beantwoorden waarom je naar Amerika reist, wat je ga doen en of je je koffers zelf heb ingepakt. Ook heb ik nergens een bodyscanner gezien. Is het gevaar weer helemaal geweken ofzo? Bestek van metaal is ook weer helemaal in, blijkbaar kan je daar anno 2010 helemaal niks kwaads meer mee....

Is dat echt zo ? Ik heb ooit een overzichtje gehad, waar Martinair als Seat pitch (ruimte tot stoel voor je) 76cm heeft, en de 'rest' allemaal 79cm (Continental, Delta, United, etc).

Tja ik heb het niet nagemeten ;) maar in ieder geval heb ik de beenruimte niet als merkbaar anders ervaren dan ik gewend ben bij BA, AA, United, Continental, Delta etc.

Zelf ga ik meestal met een overstap, ik kijk echt naar de goedkoopste tickets.

Dat gaan wij ook weer doen. Nu is Martinair met vluchten vertrekkend op zaterdag relatief voordelig (was 2 tientjes duurder dan BA, gezien de staking blij dat we die niet geboekt hebben), maar de volgende keer is het toch echt weer de goedkoopste die de voorkeur krijgt. Wat mij betreft bij voorkeur met een Amerikaanse maatschappij.

Dit topic wordt maar groter en groter, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen. Maar is dat bij andere maatschappijen echt anders!

Ach natuurlijk zijn het geen wereldschokkende verschillen, het is vooral gevoel en wie je het gunt. Vooraf had ik al veel negatieve verhalen gehoord over Martinair. Als het verhaal over de vertragingen blijkt te kloppen, reken je ze dit extra hard aan. Ik ben nu 8 keer naar Amerika gevlogen en van de 3 vertragingen die ik heb gehad, waren er 2 bij Martinair. Andere zaken die ik minder vind; karig en goedkoop eten, personeel met teveel attitude (typisch Nederlands), geen gratis entertainment system en de oude vliegtuigen (nieteens een luchtblazertje!).

Ach, eenmaal in Orlando, ben ik de heenreis meestal binnen het uur al weer vergeten....

Dat is ook wel zo ja. Eenmaal in je auto wegrijdend van de airport, is de vakantie pas echt begonnen!

knaapje
21-03-10, 14:55
In 2008 via Memphis met NWA naar Pensacola ook bij aankomst het hele ritueel om VAN de luchthaven te komen. Laptop, handbagage, schoenen, riemen enz. Ik moest zelfs nog een keer door het poortje omdat ik een balpen in het borstzakje van mijn overhemd had.

Knaapje

mattrob
21-03-10, 15:32
OK, zal wel aan mij liggen dan #-o ... Ik heb toch al meer dan 10 keer op NY gevlogen en nooit een check gehad na aankomst. Ook in LA, Houston en Miami (2 keer) als eerste punt van aankomst in de US gehad, maar geen checks .... 8-[

cloggie68
21-03-10, 19:52
Ook al was het naar Curacao en niet naar Orlando, ik had deze week prima ervaring met MP. Gisteravond exact op tijd vertrokken, wel een hobbelige weg genomen (turbulentie) maar dat kwam door 'wind mee' want we stond 45 min. voor geplande tijd alweer op Schiphol! Wel besloten om naar Orlando ook maar comfort class te nemen, is wel lekker (wat) ruim(er)!

sandra33
21-03-10, 22:09
Wij zijn vrijdagochtend terug gekomen uit Orlando.
Hadden comfort class geboekt.

Wij zaten op rij 6 heen en terug, heen links en terug rechts.
Op de terugweg hadden wij meer been ruimte..de eerste 2 a 3 rijen worden gebruikt voor personeel.

Heen hadden wij een vetraging van een uur.
Maar die was zo weer ingehaald, want het toestel is gewoon om 17.55 geland in Orlando.
Weinig turbelentie..
Terug gingen wij om 20.53 weg en kwamen om 10.17 aan op Schiphol.

we hebben goede service aan boord gehad en personeel was vriendelijk..
eten was ook ok.

volgende keer ( 2011 ) vliegen wij gewoon weer met Martinair rechtstreeks.

Op Schiphol moesten wij alleen door de detectie poortjes.

Orlando Airport hebben wij 4 vragen beantwoord en konden zo door lopen.
Om half acht hadden wij onze auto al bij Alamo.
Ford Escape limited edition.

hockey
23-03-10, 18:43
Vandaag weer mail ontvangen van Martinair. Ze zullen toch niet weer zomaar een dag uit het vluchtschema hebben gehaald ? Nee, gelukkig alleen maar een tijdswijziging : tien minuten eerder vertrekken en een kwartier eerder aankomen. We vertrekken nog steeds op de geboekte datum.

A3
24-03-10, 13:38
Ik heb van Martinair nog niets gehoord?

Welke vertrekdatum betreft het waarvan de tijden gewijzigd zijn?

MVG

A3

mattrob
24-03-10, 14:34
Volgens mij zat onze dochter op zelfde vlucht als jij ? Het is nu voor hen:

19/7 heen om 14uur, aankomst 17:45 en
5/8 terug om 19:30, aankomst 10:05 dag erna in AMS

r.theys
24-03-10, 14:38
wij vertrekken maandag, gisteren ook dezelfde uurwijzigingen door gekregen, ze moeten zich toch met iets bezighouden. Wat maakt die 10 minuten nu, ze vliegen toch met vertraging:lol:

hockey
24-03-10, 19:08
JWij gaan ook lekker 10 minuten eerder weg :p

En niet te vergeten dat we wel 15 minuten eerder aankomen =D> . Wij hebben ook rechtstreeks via Martinair.de geboekt, dus dat zal waarschijnlijk makkelijker/sneller te communiceren zijn dan via andere boekingskanalen.

belgske
24-03-10, 19:08
Wij vertrekken za 31.07 en komen terug aan in A'dam vr. 21.08. Ook hier zijn de tijden voor de zoveelste keer veranderd met enkele minuten, zelfde aanpassing als bij jullie vluchten.
Vooraleer we vertrekken, vrees ik nog wel enkele mails te zullen ontvangen van Martinair.

[verwijderd]
24-03-10, 21:42
Die 10 minuten eerder weg bij Martinair houdt toch eigenlijk in dat je nu ipv 1 uur na de oorspronkelijke tijd, slechts 50 minuten na de oorspronkelijke tijd weggaat vanaf Schiphol?

De gemiddelde vertraging van Martinair was toch iets van een uur. :lol:

silvia37
25-03-10, 07:26
OOk wij hadden geboekt via WTC al in december, nadat ik op het forum las dat er twee dagen uit de vluchten waren gehaald meteen gebeld
Wij gaan nu ook op 19-07 en 05-09 terug ,ook met gewijzigde tijden.
Maar ik heb wel twee keer moeten bellen met WTC voordat de goede E-tickets in mijn mailbox kwamen.

hockey
25-03-10, 07:40
Ik begrijp de verhalen over nieuwe e-tickets niet. Ik heb een reserveringsnummer in een boekingssysteem (uit mijn hoofd Amadeus) en daar staan gewoon al mijn gegevens. e-ticketreceipt, vluchttijden etc. Dat print ik gewoon de dag voordat ik weg ga uit. En volgens mij is dat zelfs niet nodig, je paspoort is in principe toch voldoende?

mattrob
25-03-10, 07:56
Yep, dat is precies zoals het is. Je hebt voor het inchecken eigenlijk alleen je paspoort nodig. Voor de strenge controle om aan boord te mogen, is het wel handig je 'reis' uitgeprint bij je te hebben.

angelique100
25-03-10, 19:04
2de wijziging doorgekregen voor deze vlucht geboekt bij WTC voor
> 19/07/2010 MP635 Amsterdam - Orlando 14:00 - 17:45 - Totale reistijd:
> 9Hrs 45Min
>
> 12/08/2010 MP636 Orlando - Amsterdam 19:30 - 10:05 Friday - Totale
> reistijd: 8Hrs 35Min

Ben benieuwd of dit de laatste zal zijn,..

Bosevents
26-03-10, 13:42
zelfde tijden wijziging gehad voor 4 oktober heen en 23 oktober terug. Wel dezelfde tijden...
Ik hoop dat ze niet nog meer gaan wijzigen want ik heb voor deze tijden gekozen omdat het zo fijne tijden zijn voor ons.

Andere vraag?? Mag dat zomaar???

Ebelix
26-03-10, 14:09
Kort antwoord. Ja.

A3
26-03-10, 15:08
Kort antwoord. Ja.

Maar wat als je door de vroegere terugvlucht van een uur niet op tijd in Orlando kunt zijn? Bijvoorbeeld omdat je binnenlandse vlucht vanuit weet-ik-waar precies was afgestemd op de oorspronkelijke vertrektijd van MP?

Dan heb ik toch een probleem, en dus volgens mij MP ook! Toch?

MVG

A3

Ebelix
26-03-10, 15:21
Dan heb jij een probleem en Martinair niet. Alleen als je de vluchten in 1 ticket hebt geboekt. Is dit niet het geval dan is het jammer maar zijn alle kosten voor het wijzigen van het andere ticket voor jou.

Maar voor een doorgewinterde reiziger als jij is dit toch gesneden koek?

A3
26-03-10, 17:33
Gelukkig nog nooit aan de hand gehad. En volgens mij het toch zo dat MP echt mee moet werken aan een voor beide partijen acceptabele oplossing.

En het betreft hier een hypothetisch geval, gelukkig geen reëel.

MVG

A3

Ebelix
26-03-10, 19:46
Nee hoor Martinair is niet verplicht om mee te werken. Hun contract met jou betreft het vervoer van bijvoorbeeld Orlando naar Amsterdam en niet van bijvoorbeeld Mobile, Alabama naar Orlando wat je bij een andere maatschappij hebt geboekt.

Wij hadden 3 jaar geleden genoeg mijlen bij Lufthansa voor 2 "gratis" tickets. Nog voor onze vakantie in 2007 moesten we de tickets al boeken in verband met de houdbaarheid van de mijlen. Eigenlijk hadden we geen plannen maar we vonden dat New York weer aan de beurt was voor een bezoek. Dus tickets geboekt voor een bezoek aan New York met een verblijf van 10 dagen in 2008. Naar mate de tijd voor vertrek dichterbij kwam wilden wij langer in Amerika verblijven en de zon opzoeken. We besloten de vakantie te verlengen met nog eens 10 dagen Florida. Het was bij Lufthansa niet mogelijk om het ticket qua vertrekplaats (Orlando in plaats van New York) te wijzigen. Wel was het mogelijk om de vertrekdatum te verzetten.

Om toch in Florida te komen hebben we bij Continental 2 tickets gekocht voor Newark naar Orlando. Dit was een apart ticket, derhalve een apart contract. Ik heb express een overstaptijd van 6 uur genomen op Newark om problemen uit te sluiten.

We moesten ook na de vlucht Orlando - Newark onze bagage ophalen want deze kon niet worden doorgelabeld naar Amsterdam omdat de vluchten niet op hetzelfde ticket stonden. Vervolgens de bagage weer ingecheckt bij Lufthansa.

Gelukkig had ik voldoende tijd tussen de vluchten genomen want Lufthansa heeft de vlucht een uur naar voren gehaald waardoor de overstaptijd een uur korter werd. Het was nu niet zo beland maar als ik de vlucht had geboekt die aansloot op de vlucht van Lufthansa was ik toch het haasje geweest en moest ik tegen kosten de tickets bij Continental wijzigen.

Veel mensen zullen deze constructie niet kiezen we zien toch met regelmaat reisplannen voorbij komen waar een bezoek aan New York gecombineerd wordt met een vakantie in Florida en hierdoor alles in 1 boeken.

Ik denk dat we nu weer terug moeten naar Martinair want we zijn wel een beetje off topic bezig:-D

cami
08-04-10, 19:19
Zal wel ergens in dit fantastische forum aan de orde geweest zijn, maar toch even de vraag.
Wij (mijn vrouw en ik) vertrekken volgende week zaterdag 17 april met Martinair naar Orlando. Voor ons de eerste keer na 21 jaar in het vliegtuig door mijn vliegangst. BRRR, moet er nog niet aan denken maar ga toch. Nu blijft er een onduidelijkheid bestaan over de mee te nemen handbagage. Ikzelf neem een trolley welke aan de gestelde eisen voldoet plus een fototasje. Mijn vrouw heeft haar dames-schoudertas, daarnaast meent zij dat het is toegestaan om een beautycase mee te nemen. Is dat waar of niet waar? Ik zou daar heel graag wat duidelijkheid over willen krijgen, want voel totaal niets voor problemen.

hrjhaan
08-04-10, 19:38
Beautycase mag je wel meenemen, maar geen vloeistoffen. Alleen flesjes, tubes, etc. kleiner dan 100ml moeten in een apart zakje aangeboden worden. Dus het heeft niet zoveel zin om een beautycase mee te nemen.

knaapje
08-04-10, 19:38
Als dit alles de gangbare maten heeft zal het geen probleem zijn.
Let echter wel op de inhoud.
Vooral de beautycase met vloeistoffen en gels. Kijk even goed op de site van Martinair i.v.m. de voorschriften van de USA.

Knaapje

hockey
11-04-10, 14:54
Ik lees in dit topic dat je bij Martinair 90 dagen van te voren je stoelen (ook als je gewoon economy vliegt) kunt vastleggen. Weet iemand hoe dat werkt? Alleen telefonisch of kun je dat ergens ook online doen. Ik kan dat bij mijn gegevens van de vluchten nergens vinden.

hockey
11-04-10, 16:05
met alle mei-vakantiegangers op dit forum =D>, moet er toch iemand zijn die ons kan helpen om te vertellen of het online kan en waar je dit dan kan vinden. Ik heb niet via een reisbureau geboekt, dus die zullen mij zeker niet helpen....

corrus
11-04-10, 16:12
Dit dien je telefonisch te doen en kan NIET online...
Tel: 020 - 6011767

i.westdijk
13-04-10, 22:07
Stoelen bespreken hebben wij ook telefonisch gedaan. Kon 3 maanden van te voren. Voor de terugreis ook weer 3 maanden van te voren. Het is handig als je op internet even een plattegrondje hebt van het vliegtuig waarmee je vliegt, zodat je ziet voor welke stoelen je kiest.
Groetjes

angelique100
19-04-10, 09:08
Vandaag over 3 maanden is het weer zover maar eerst even een vraagje.
De comfort class voor de heenreis heb ik al geboekt maar voor de terug reis wil ik de stoelen vastleggen (geen comfort class) kan ik dit dan vandaag al doen of zoals hierboven beschreven pas over 25 dagen (3 maanden voor terug komst).

Heb net even gebeld kan 14 mei (vliegen 12 aug terug) dus inderdaad 90 dagen voor vertrek en terugreis.

Elisa
20-04-10, 11:12
even een vraagje:

ik zag dat als je koffer de 158cm overschrijdt (L+B+H) je €430 moet betalen :shock: Laat de mijne nou 159.5 zijn... iemand hier ervaring mee?
Ik denk niet dat ze daar echt moeilijk overdoen maar goed aan de andere kant regels zijn regels. Of ga ik me nu echt onnodig druk maken om dat de vakantie al zo dichtbij komt:-k hellup!

angelique100
20-04-10, 11:30
Nou laten we hopen dat ze daar nu niet heel moeilijk over gaan doen,.......
Opmeten is wel wat lastig maar ben zelf toch ook even gaan meten en ook hier te groot allemaal 163 (zijn samsonite 78cm koffers) gaat een dure grap worden dan. Ik heb deze koffers al heel vaak meegenomen en er is nog nooit iets van gezegd of nagemeten. Waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag,....

Marjoleinw
20-04-10, 11:46
Ik had het vorig jaar ook nagekeken bij United en toen zat ik er ook 2 cm overheen. Volgens mij kraait daar geen haan naar hoor. Ze gaan echt niet met een meetlint alles exact na, het gaat meestal op oog en gewicht natuurlijk.
Bij handbagage zijn ze strenger omdat dat het in de ruimte boven de stoelen moet passen!!

Elisa
20-04-10, 12:00
ik zag het op de site van martinair. Bij reisinformatie dan naar voor vertrek en naar bagage. Daar staat dit stukje:

Orlando1 stuk bagage van max. 23kg en 158cm (L+B+H)2de stuk bagage max.23kg
3de stuk bagage of meer/per stuk max. 23kg
55
200 (per stuk)
Tussen 23kg en max. 32kg100

en dit:
Voorbeeld: U vliegt naar Orlando en wilt het volgende meenemen:
1 stuk bagage van 23kg = Gratis
1 extra stuk bagage van 24kg en met een afmeting van 160cm = € 55 (voor extra stuk bagage) + € 100 (voor overgewicht) + € 300 (voor afmeting die groter is dan gratis toegestaan) Total:€ 455

de toeslag is dus €300, niet zoals ik eerder zei €430. Maar dat vind ik nog steeds veel en zo groot is mijn koffer nou ook weer niet...

WackyWeazle
20-04-10, 12:27
Onze ervaring is dat Martinair moeilijker doet dan sommige Amerikaanse maatschappijen. Lijkt wel alsof ze hier extra inkomsten uit genereren. Ik heb meegemaakt dat thuis met pro-weegschaal het gewicht van een koffer 22 kilo was en Martinair er bijna 24 vn maakte. Zelfs de rugzak werd gewogen en gemeten.

Michael66
20-04-10, 12:55
Vooralsnog maken ze geen problemen. Dat zou ze trouwens meer problemen dan geldelijk gewin opleveren. Ik zie het al voor me .... tweederde van de passagiers die bij moet gaan betalen vanwege enkele centimeters ...

De meeste standaardkoffers van de meeste kofferfabrikanten voldoen (zo goed als) aan de koffereisen van de vliegtuigmij'en. En zullen derhalve geaccepteerd worden.

De grens is er met name om uitwassen te voorkomen. Als je geen grenzen stelt zijn er altijd wel passagiers die met onmogelijke maten bagage komen en dan beledigd zijn als er moeilijk over gedaan wordt. ](*,)

Waar je eerder tegenaan zult lopen met een dergelijke grote koffer is het maximum gewicht; 23 kilo heb je zo in een koffer, en meer ook. Je zult dus eerder uit moeten kijken dat je de koffer niet te vol / zwaar maakt. Een kilootje teveel kost je al gauw € 35-40 (dacht ik, of $ 50).

sjemmie
22-04-10, 07:39
Op de heenweg is de koffer en de handbagage niet gemeten, wel gewogen.

Zowel de ruimbagage-koffer werd gewogen (ruim binnen de limiet van 23 Kg) als de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).

Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.

mattrob
22-04-10, 12:28
de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).

En wat was de consequentie, oftewel, hoe heb je het opgelost ? En werd deze bij inchecken gewogen, of bij binnengaan vliegtuig ?

cloggie68
22-04-10, 16:03
Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.

Ik heb de tickets in juni al geboekt en we vertrekken volgende week zaterdag. Op deze tickets staat nog steeds dat we 2PC per persoon mee mogen nemen, ik ga er vanuit dat dat nog steeds klopt. We zullen het niet nodig hebben met 4 volwassenen en 2 kids (12 koffers, ze zien me aankomen) maar ik ga er wel vanuit dat het mag...

[verwijderd]
22-04-10, 16:54
Dat is toch mooi Cloggie, als de andere te veel koffers hebben kunnen we jou dus vragen om die mee te nemen. ;-)

Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k

belgske
22-04-10, 20:40
Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k

Mooi voor de mensen die dan toch nog sneller dan verwacht aan hun vakantie kunnen beginnen.
Dat Martinair zo reageert, zal idd wel te maken hebben met KLM.

Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken

Iris02
23-04-10, 06:30
Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)

Ta2 Gerrit
23-04-10, 08:45
Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken

Die verhalen kende ik nog niet, behalve dan als je een First of Business Class ticket koopt, maar dat is altijd zo duur.
Is er ook nog een bron voor deze stelling :-k ?

Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)

Eén zwaluw maakt nog geen zomer :mrgreen:, maar het getuigd wel van goede wil.

Marco Stern
23-04-10, 16:57
Dat is inderdaad een nette actie... ze zijn nu KLM-dochter en ze groeien op, misschien gaan ze zich nu een beetje zo gedragen :)

Het grappige is wel dat ArkeFly morgen de extra vlucht gaat doen voor Martinair. Je zou toch verwachten dat KLM voldoende toestellen heeft :-\"

belgske
23-04-10, 17:50
@ Ta2 Gerrit,

Dit nieuws over de absurde ticketprijzen stond dinsdag of woensdag in de Belgische krant 'Het Laatste Nieuws'.
Vandaag, vrijdag, staat erin dat enkele honderden Belgen nog vast zitten in China en dat de prijzen variëren ts 1.500 en 3.000 dollar voor een enkel economy zitje.

Verder meldde de krant dat er ook nog ca 2.000 Belgen vastzitten in de VS en daar worden ook woekerprijzen gehanteerd, door Amerikaanse maatschappijen, voor gestrande Europeanen. Ditmaal geen bedragen gemeld.

Vertelt de krant nonsens, ikke dan ook :wink:

Michael66
23-04-10, 17:56
@Belgske:
Aha. Het is nooit duidelijk of een krant nu de hele of gedeeltelijke waarheid spreekt. Er zullen in een dergelijke situatie altijd mensen zijn die "van de nood een deugd maken" zullen we maar zeggen en er een slaatje uit willen slaan. Maar onduidelijk blijft of dit een onsmakelijke uitzondering is of een algemene praktijk. Moeilijk te achterhalen.

Maar laten we het daarover verder hebben in een ander topic, dat over de aswolk. Dan houden we het hier op Martinair.

r.theys
26-04-10, 14:06
Moesten op 15 april met martinair normaal om19u30 terug keren uit Orlando, maar door het alomgekende voorval werd onze vlucht gelukkig uitgesteld en niet geanuleerd. Werden op kosten van MA naar een hotel op Int.Drive gebracht voor de overnachting incl avond eten en ontbijt. Volgende morgen heel sumier nieuws en rond 11u de melding dat er een daagje bij kwam in dit hotel, maar enkel voor zij die Comfort hadden werd er eten voorzien. Zaterdag kregen we de melding dat de vlucht nog steeds niet doorging en werden we verzocht een ander hotel te zoeken, daar er geen plaats was. Dit gelde alleen voor de reizigers van de comfort class. De reizigers van economy mochten zelf hun plan trekken. Begrijp wel dat er op de vliegtuigen een verschil is, maar hier dachten we toch dat we allemaal in het zelfde schuitje zaten en vind ik het vrij grof dat MA een uitzonderig maakt tussen de 2 categorien.:oops:
Tevens presteerden ze het om op een nota nog een verkeerd info nummer te vermelden, zodat we zelf nog achter alles aan moesten.
Maar ja op maandag toch gelukkig weer thuis, maar vond dat dit wel even gemeld moest worden.

cloggie68
26-04-10, 19:43
Dat is vreemd zeg... dus die 65 euro p.p. per reis is ook nog een soort van verzekering mochten er calamiteiten zijn... 't is goed dat we het weten (wij reizen wel c.c.).

calimero
27-04-10, 00:09
ben stiekum beetje blij om te lezen dat voor CC passagiers beter word gezorgt en dat we ook CC hebben geboelt voor oktobr wel is waar maar wel fij om te weten. Balen voor de economie passagiers dat wel.

Teleton
27-04-10, 00:38
Dat is vreemd zeg... .). Ik vind het ook vreemd en....je vindt er in de voorwaarden ook niets van terug. Om eerlijk te zijn vind ik het een heel vreemd verhaal...en ik kan me maar niet goed voorstellen dat Martinair een verschil maakt in behandeling van E en CC passagiers. Maar R.Theys was er bij, dus die weet het het best hoe het er aan toeging.

Maar goed, jullie gaan dat allemaal gelukkig niet nodig hebben want ik voorspel.....o, nee, niks voorspellen. Beter van niet bij MP, maar 't komt vast helemaal goed!

Sunshine State
27-04-10, 08:20
Bizar verhaal, zo'n verschil tussen mensen in het zelfde schuitje.
Het voelt niet juist, je kan geen kant op het treft allen, mensen hebben niet besloten iets meer beenruimte te nemen. Dat is een keuze mbt tot de beenruimte en het video systeem. Punt uit in mijn ogen.

Dat er bij calimiteiten ook onderscheid is tussen Comfort en niet Comfort is gevoelsmatig niet juist.

Martinair; 't zit eens mee, 't zit eens tegen, maar 't zit altijd krap.......

Ton het is maar goed dat jij niks voorspelt, want dan zit ik altijd krap :mrgreen:.
Ik zal het melden hoe het was, wij vliegen 26 Juli met Martinair...

sjnoebel
01-05-10, 08:28
Ik kon zo gauw niet terug vinden of de vraag al eens hier gepost was, maar wij hebben nog de tickets voor Martinair Orlando geboekt dat je nog 2 koffers pp mag meenemen. Nu vroeg ik me achter af of het limiet dan nog steeds 25 kilo pp is of 25 kilo per koffer zodat je op 50 kilo pp uit komt?

Maarten-Annique
01-05-10, 08:59
Dan gelden regels zoals ze toen waren.
Twee koffers per persoon.

Sunshine State
01-05-10, 09:07
Dat is ongeveer 23 kilo per koffer!!
Jullie mogen dus nog 2 koffers meenemen, elk goed gevuld als je terug komt, dat wordt dus shoppen :razz: Je hebt dus nog geluk, of gewoon op tijd geboekt, ach hoe zeg je dat...

bluedolph1n
01-05-10, 14:45
Dan gelden regels zoals ze toen waren.
Twee koffers per persoon.

Dat ligt er aan of de tickets toen al geprint waren. Heb je ze rechtstreeks bij Martinair geboekt, en gelijk betaald? Dan zijn ze als het goed is gelijk geprint. Bij een reisbureau zou ik het voor de zekerheid even checken.

Maarten-Annique
01-05-10, 15:13
Onze tickets zijn veel later pas geprint en daar gelden de oude regels die golden ten tijde van het boeken voor.

bluedolph1n
01-05-10, 18:50
Ik heb al meerdere mensen gehoord die tickets wel ervoor hadden gekocht, maar later geprint zijn, die toch maar 1 koffer mochten meenemen.

Maarten-Annique
01-05-10, 19:01
Bel eens met Martinair zou ik zeggen.

Wat staat er op je e-ticket? Bij ons staat er:
Baggage: 2 piece(s) per traveller

corrus
01-05-10, 19:04
Er is een verschil tussen tickets (ver)kopen en tickets (laten) printen...

Als je vliegtickets koopt (bijv. bij een reisbureau) betaal je het geld en daarna ben je afhankelijk van het reisbureau wanneer deze het vliegticket laat printen.(uitgeven)
Als je tickets laat printen (uitgeven) gelden de regels zoals deze vermeld staan op het ticket...

Er zijn echt honderden reisbureaus die tickets zo laat mogelijk voor vertrek de vliegtickets laten printen (uitgeven)

belgske
03-05-10, 17:09
Ik heb net mijn stoelen gereserveerd voor de heenreis.
Hier al veel gelezen dat de verdeling 2-3-2 oftewel 2-4-2 kan zijn.
Telefonisch bevestigd gekregen dat de vlucht op 31 juli MP0635 in ieder geval 2-3-2 is en dat er vrijwel niet meer gebruik gemaakt wordt van 2-4-2.
'vrijwel niet' = een Martinairionistische uitspraak :mrgreen:

sjemmie
03-05-10, 22:31
Aan volgende mededeling kunnen geen rechten worden ontleend:

Heenreis op 4/4/2010 met MP0635 was de indeling 2-3-2
Terugreis op 29/4/2010 met MP0636 was de indeling 2-3-2

Op de heenreis werd in het vliegtuig tijdens de vlucht nog omgeroepen of je wilde upgraden naar Comfort Class (à 65 euro pp). Tijdens de terugvlucht geen woord daarover.

Marco Stern
03-05-10, 23:38
Er zijn echt honderden reisbureaus die tickets zo laat mogelijk voor vertrek de vliegtickets laten printen (uitgeven)

Een van de irritante dingen als je bij een reisburo boekt, maar waarom doen ze dat eigenlijk?

corrus
03-05-10, 23:56
Hoeft niet...
De echte florida specialist print de tickets altijd na betaling van de vliegtickets...

Een van de irritante dingen als je bij een reisburo boekt, maar waarom doen ze dat eigenlijk?

Geld vasthouden... rentes... enz...

Orangedevil
04-05-10, 00:38
We hebben ook plaatsen gereserveerd waar je een bedje tegen de muur kan hangen voor onze kleine. Zijn op zich wel fijne plaatsen met meer beenruimte trouwens.

Zo'n entertainmentset moet je die ook reserveren? Of waar kan je die halen bij de gate. En ik heb gehoord dat ze snel op zijn maar ik neem aan dat ze er niet maar 10 ofzo hebben liggen...

i.westdijk
04-05-10, 03:03
Wij vlogen heen op 29-4. De entertainmentsystemen waren op bij onze rij. [rij 30] Dus vanaf rij 30 kon niemand er meer 1 huren [voor 12,00 euro per enkele reis]

cloggie68
04-05-10, 04:27
Je kunt ze pas huren in het vliegtuig, eerst worden ze volgens mij in comfort class uitgedeeld en de rest gaat daarna voor de verhuur in economy.

Iris02
04-05-10, 13:15
Niet om het een of ander, maar dat soort taferelen heb ik ook wel bij andere luchtvaartmaatschappijen meegemaakt hoor. Niet alleen Martinair maakt zich hier schuldig aan.
Het lijkt soms wel of Martinair helemaal niets goed kan doen. Er zullen ongetwijfeld maatschappijen zijn die een betere service (in verhouding tot de prijs) leveren, maar er zijn ook zeker meerdere maatschappijen die slechter zijn dan Martinair.
Ter info; ik heb geen aandelen in Martinair en ik vlieg toevallig dit jaar met Martinair naar Orlando omdat de prijs heel scherp was voor een rechtstreekse vlucht ;-)

Orangedevil
04-05-10, 22:35
Wat betreft de entertainment systemen.

Wat is dat voor onzin, iedereen moet toch gelijke kansen krijgen? Oke als je meer betaald heb je eerder de keuze dat snap ik. Maar als je achterin zit kan je er naar fluiten. Bovendien moeten ze eigenlijk voor elke passagier er 1 beschikbaar hebben vind ik. Maar ja als ze jankende verveelde kinderen op hun vlucht willen hebben dan moet dat maar.
Ik ben nou al boos maar we moeten doorzetten, alles voor een rechtstreekse vlucht.

Is er trouwens een kans dat er ooit iemand meer rechstreeks gaat vliegen? Orlando/Florida is toch wel een populaire bestemming. Daar moet winst in te behalen zijn voor andere maatschappijen. Dan laat iedereen Martin vallen.

1250
04-05-10, 22:49
Als ik privé vlieg geeft MEESTAL prijs de doorslag bij mij met welke airline ik vlieg.. Als Martinair E200 per ticket goedkoper is dan een concurrent dan vind ik het niet heel erg om met Martinair te vliegen, het viel eigenlijk best mee in februari.

sjemmie
05-05-10, 01:27
Personal Entertainment Systems worden inderdaad verhuurd bij Economy Class. Volgens mij van voren naar achteren. Bij onze vluchten waren ze nog lang niet op aan het eind.

Ze lijken een beetje op kleine DVD-Spelers met een schermpje.

Wij hebben ze niet gehuurd, maar gebruik gemaakt van onze laptop(s). Vooraf wat leuke dingen erop gezet, zodat we genoeg personal entertainment mee hadden.

Iris02
05-05-10, 08:34
Weet je wat ik niet snap ? Als je een probleem hebt met Martinair waarom je er dan voor kiest om met Martinair te vliegen ? Kies dan voor een andere maatschappij !

Het is heel simpel; als een bedrijf (of het nu de bakker is of een vliegtuigmaatschappij) mij niet aanstaat qua kwaliteit, dan ga ik daar mijn geld niet naar toe brengen. Keuze genoeg zou ik zeggen.

Je maakt zelf een keuze met welke maatschappij je vliegt. Volgens mij wordt er nog steeds geen mes op je keel gezet waardoor je wordt gedwongen om voor Martinair te kiezen.
Als je dus hebt gekozen voor Martinair; grote jongen zijn en niet zeuren ;-)

En zoals Sjemmie schrijft; lekker zelf je dvd-speler of laptop meenemen dan weet je zeker dat je de films te zien krijgt die jij graag wilt zien.

ferret
05-05-10, 14:50
Als nou iedereen die een probleem hebben met Martinair in het vervolg met een andere maatschappij gaan, is het probleem van het tekort met de Personal Entertainment Systems gelijk opgelost.\\:D/
Iedereen blij.

Orangedevil
05-05-10, 18:54
Kies dan voor een andere maatschappij !
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Je maakt zelf een keuze met welke maatschappij je vliegtJe doet net alsof wij vrijwillig er voor kiezen en al die betere maarschappijen bewust niet nemen.

Zo makkelijk als een andere bakker kiezen is het niet hoor. Het belangrijkste woord is hier rechtstreeks vliegen. Zo veel andere mogelijkheden zijn er niet he om vanuit Nederland rechtstreeks te vliegen. Als er bij jouw in het dorp/stad maar 1 bakker is zul je daar toch echt je brood moeten halen en dan mag je best klagen als de kwaliteit soms niet deugt. Overigens hebben wij genoeg redenen om niet meer met overstap te vliegen.

En trouwens ik heb geen laptop, ik heb een computer dus het lijkt mij wat overbodig om 2 van dit soort apparaten te hebben.

knaapje
05-05-10, 19:30
@orangedevil

Wat is dan je expliciete reden om zonder overstap te vliegen?
In je handtekening zie ik verschillende bestemmingen staan, die niet rechtstreeks te vliegen zijn vanuit Ned. en in een vorig bericht schrijf je dat je voor het eerst in 5 jaar weer met Martinair gaat.
Bovendien schrijf je over overstappen in Atlanta en Washington.

Wat betreft de entertaiment-systemen moet je toch begrijpen, dat ze net als met de maaltijden en drankjes een beperkte voorraad aan boord kunnen meenemen. Als iedereen plotseling "chicken" wil eten en niemand "pasta" zal er ook een probleem ontstaan.

Knaapje

Meri
05-05-10, 19:42
Van Martinair kan ik alleen maar zeggen Goed! Wij zijn vorig met ze naar Miami gevlogen en ja beenruimte is wat krap, maar waar niet in een vliegtuig. Het is nu eenmaal afzien. De Stewards en Stewardessen zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Helaas vliegen we deze zomer niet met ze, voor 1 reden en dat is 1000 euro prijsverschil voor 3 tickets. En daar kan je een hoop leuke dingen voor kopen in Amerika. Dus voor het eerst vliegen met United Airlines. Zal zekjer wel goed zijn, maar toch liever Martinair gehad. Er zijn dus toch wel positieve verhalen te vinden over Martinair.

Orangedevil
05-05-10, 20:38
Ik wil ten eerste zeggen dat ik niks tegen Martinair heb, ik heb er in het verleden een aantal keer mee gevlogen. Alleen ik kan er met mijn pet niet bij dat ze het met entertainmentsystemen zo doen. Die dingen zijn voor sommmige een must op zo'n lange vlucht. Waarom kan je dat niet thuis alvast reserveren of voor mijn part aan een balie op Schiphol.:?:

Wat betreft het overstappen. Wij zijn vaker met overstap geweest als zonder. En de eerste paar keer ging het eigenlijk wel goed. Maar de laatste paar jaar is het ons niet goed bevallen. Een aantal keer een zeer krappe overstaptijd gehad zodat je echt moet rennen en stressen. Of juist 1 van 5,5 uur. Onze autostoel is een keer kwijtgeraakt/gestolen door personeel op een overstapplek. Afgelopen keer hebben we door slecht weer maar liefst 24 uur vertraging gehad op een overstapplek. Verder ben je toch wel langer onderweg dan rechtstreeks. Komt nog bij dat we 2 kinderen hebben met bagage wat het ook niet echt handig maakt. Dus we kiezen ervoor om rechtstreeks te vliegen. En dan is het toch jammer dat Martinair niet het nivo haalt van bv. Delta, United, Continental of KLM;)

calimero
10-05-10, 23:24
kreeg vandaag mailtje van reisbureau dat martinair zijn brandstofprijzen heeft verhoogt. We moeten nu per persoon €20,00 bij betalen. We kunnen dit wel afkoen door restant van de reissom in zijn geheel binnen 10 dagen te betalen zodat de tickets geprint kunnen worden. We weten nog niet of we dit doen maar reisbureau medewerkster acht de kans hoog dat de komende tijd er vakler prijs verhogingen aan gaan komen. wees dus gewaarschuwd..

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze toeslag hebben gekregen. We hebben geboekt via oad maar vliegen dus martinair in oktober.

[verwijderd]
11-05-10, 03:13
Als je de tickets niet meteen betaald kunnen er allerlei extra toeslagen bij komen die je nog moet betalen, veelal zijn de reisbureaus degene die de tickets niet direct printen en waar je zelf ook in delen de reis betaald.

Echter heb ik nog nooit gehoord dat iemand voordeel heeft gehad bij prijsverlagingen van de tickets en wel van de prijsverhogingen door extra toeslagen.

Vandaar dat ik er altijd voor kies de tickets meteen te betalen en dus geen extra kosten er meer bij kan krijgen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Reza
11-05-10, 04:23
heeft iemand nog recent ervaring met de wijziging 2 koffers per persoon geboekt en daarna gewijzigd in hun site 1! koffer pp?
Er blijken namelijk toch wel hele leuke dingen hier te koop... dus de geboekte tweede koffer terug ipv die een op de heenreis pakt wel wat makkelijker..

angelique100
11-05-10, 18:52
Is er al iemand die onlangs een boete of controle heeft gehad voor een te grote koffer. Ik heb 2 te grote koffers van Samsonite (78cm)afmeting totaal 1.71 ipv 1.58. Ik heb Martinair al gebeld maar die zijn nogal vaag hierover de regel is er al vanaf 2008 maar nog nooit heb ik hier controle op gehad, ik vind het een beetje zonde om nieuwe koffers te kopen als blijkt dat er toch geen controle plaats zal vinden,maar 300 pstuk boete is helemaal zonde,.....zijn de controles inmiddels verscherpt??

Maarten-Annique
11-05-10, 20:30
Hoe het met de grote koffers zit weet ik niet precies. Ze worden niet gemeten, wel gewogen.
Aan onze handbagage werd geen seconde aandacht besteed wat maat en gewicht betreft.

knaapje
11-05-10, 21:15
Je kunt natuurlijk altijd het risico nemen.
Veel zal hangen van het baliepersoneel van de afhandelaar op de luchthaven.
Misschien nog wel meer dan van de luchtvaartmij.
Ik kan me voorstellen, dat je met een te grote koffer bijv. moeitelooos op Schiphol er door piept, maar een oplettende medewerker op bijv. Orlando voor de retourvlucht problemen maakt en je moet bijbetalen.
Of omgekeerd. Misschien toch beter maar niet te riskeren. Wat overwicht kan je nog oplossen in de meeste gevallen. Een stuk van de koffer afzagen wordt wat moeilijker, dat is pittig bijbetalen.

Knaapje

[verwijderd]
12-05-10, 00:04
Die koffermaten zijn al jaren zo, ik weet dat dat in 2001 toen wij met Martinair vlogen ook al het verhaal was en toen was die van ons ook te groot en totaal geen problemen mee gehad toen. Volgens mij is er een paar pagina's terug ook nog over gesproken in dit topic.

Michael66
12-05-10, 00:16
Moderator Michael66:
Gezien de omvang van het onderwerp is dit eerste topic over het wel-en-wee van vliegen met Martinair gesloten. Er is een nieuw topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=11412) beschikbaar met alle berichten vanaf 01-01-2010.

Slotje dus.

angelique100
12-05-10, 08:58
Ik ben nog even verder gaan zoeken maar er blijkt toch echt wel zo nu en dan gecontroleerd te worden. Dus toch maar opzoek naar 2 nieuwe koffers :evil::evil:

mattrob
12-05-10, 10:48
Echt ? Ik heb de discussie wel eens gelezen, maar heb nog nooit gehoord dat er echt een probleem werd gemaakt van de omvang (wel gewicht natuurlijk). Ik heb ook nog nooit iemand zien opmeten, eerlijk gezegd. En ik zit toch wel geregeld in het vliegtuig (maar nooit Martinair, moet ik toegeven) :-k

marjoleinenrick
12-05-10, 10:55
Er zijn volgens mij meer koffers te koop die niet aan die maten voldoen dan wel...

Njit
12-05-10, 11:09
Ik zou er ook geen nieuwe koffer voor aanschaffen. Zolang je maar onder het maximale gewicht blijft hebben ze geen reden om te gaan meten.

Waar je dit soort problemen veel vaker tegenkomt is bij Low Budget vluchten als RyanAir. Daar reis je meestal met handbagage en daar moet je trolley in een bakje passen bij het inchecken anders heb je pech

http://1.bp.blogspot.com/_BnOP43Mv_PY/SkzsrXYluCI/AAAAAAAAMWo/-G4tdM39UgM/s400/Ryanair+Bag+Check.jpg

Maar bij ruimbagage heb ik er nog nooit van gehoord dat ze er moeilijk over deden. Het wordt natuurlijk wat anders als je met een koffer met hele rare verhoudingen komt aanzetten.

angelique100
12-05-10, 11:27
Ik vind het ook een heel vreemd verhaal, anders wacht ik nog wel even af met nieuwe kopen tot er meer duidelijkheid over is. Er worden inderdaad zoveel koffers van deze maat en nog groter verkocht. Het zijn gewone Samsonite Aeris 78cm koffers volgens mij zelfs het meest verkochte model,...Laten jullie het even weten als blijkt dat het toch zo is dat er boetes worden gegeven?

marjoleinenrick
12-05-10, 11:30
Misschien kan je Martinair bellen om te vragen hoe het zit... En vertellen welke maat je heb, als het binnen de 23 kilo blijft dan kunnen ze echt niet gaan mopperen denk ik.

angelique100
12-05-10, 11:36
Ik heb ook al gebeld met Martinair maar daar werd ik niet veel wijzer van, ja ik kon een boete krijgen maar misschien ook wel niet,..tja daar kan ik niet zoveel mee. Ik moet morgen weer bellen om de stoelen voor de terugreis te regelen en vraag het dan nog wel een keer maar ben bang dat het weer hetzelfde antwoord zal zijn. Dit staat op de martinair site

Voorbeeld: U vliegt naar Orlando en wilt het volgende meenemen:
1 stuk bagage van 23kg = Gratis
1 extra stuk bagage van 24kg en met een afmeting van 160cm = € 55 (voor extra stuk bagage) + € 100 (voor overgewicht) + € 300 (voor afmeting die groter is dan gratis toegestaan) Total:€ 455

knaapje
12-05-10, 13:28
Ik vind het ook een heel vreemd verhaal, anders wacht ik nog wel even af met nieuwe kopen tot er meer duidelijkheid over is. Er worden inderdaad zoveel koffers van deze maat en nog groter verkocht. Het zijn gewone Samsonite Aeris 78cm koffers volgens mij zelfs het meest verkochte model,...Laten jullie het even weten als blijkt dat het toch zo is dat er boetes worden gegeven?

Wat is er zo vreemd aan dan?
Koffers worden niet alleen voor luchtreizen naar de VS gemaakt, laat staan voor Martinair.
Bijv. voor Azie kunnen heel andere criteria gelden zelfs bij dezelfde luchtv.mijen.
Daarnaast bestaan er ook nog zoiets als trein, auto en cruise reizen.

Knaapje

Njit
12-05-10, 13:45
Ik heb ook al gebeld met Martinair maar daar werd ik niet veel wijzer van, ja ik kon een boete krijgen maar misschien ook wel niet..

De dame/heer aan de balie kan jou moeilijk gaan zeggen dat die regels er wel staan maar dat ze nooit nageleefd worden. Het hangt er dus volledig vanaf wat voor een Pietje Precies je achter de balie hebt staan.

Dus, JA, ze mogen je er een boete voor geven want je voldoet niet aan de regels.
Maar, NEE, dat gebeurd in de praktijk bijna nooit.

Reza
12-05-10, 14:00
en weet iemand over het meenemen van TWEE koffers zoals op mijn ticket/boeking staat ? moet ik dan die 55 euro betalen of niet ?

Njit
12-05-10, 14:08
Is dit een retorische vraag?? Als er op je ticket staat dan je twee koffers mag meenemen dan is dat zonder extra kosten.

Je mag wel 10 koffers meenemen als je bijbetaald maar daar gaat het niet om denk ik :)

mattrob
12-05-10, 14:37
Je mag wel 10 koffers meenemen als je bijbetaalt

Is dat echt zo :mrgreen: ?

Njit
12-05-10, 14:43
Ja hoor. Zie http://www.martinair.com/nl_nl/services/beforedeparture/baggage.aspx

2de stuk bagage max.23kg -- 55 euro
3de stuk bagage of meer/per stuk max. 23kg -- 200 euro (per stuk)

Alleen betaal je voor die 10 koffers 55 + (8x200) = 1655 euro.
Dan moet je wel erg graag willen shoppen :)

Reza
13-05-10, 05:09
en zoveel dingen hebben we nou ook weer niet gekocht ;-) , nee hoor was niet retorische vraag, bij boeken mocht je twee koffers per persoon meenemen en dat wijzigde Martinair later in 1 pp. Op mijn e ticket staat dus nog twee maar ik hoop niet onaangenaam verrast te worden door met twee te komen en bij te moeten betalen.
Trouwens inchecken Orlando-A'dam is zeker alleen aan de balie mogelijk en niet via internet ?

nancy1
13-05-10, 13:35
Als er nog op de tickets 2 koffers staat, mag je die, zonder bij te betalen, gewoon meenemen.

Reza
14-05-10, 03:39
dat wordt morgen nog even een weekendtas/trolley (of twee) erbij kopen want oh wat hadden de winkels vandaag (Florida Mall en Prime Outlet) weer veel leuke dingen !

marijke8
14-05-10, 09:08
Als er nog op de tickets 2 koffers staat, mag je die, zonder bij te betalen, gewoon meenemen.

Hoe weet dit, heb je het nagevraagd bij Martinair. Want bij staat het er ook op. 2 pc

1250
14-05-10, 09:41
Dan val je dus nog onder het 2 Pieces concept, je mag dus twee stukken meenemen van maximaal 23KG per stuk! (niet 30KG en dan één koffer!).
De dames in Nederland achter de incheckbalie wisten dat niet maar dan moet je zeggen dat je nog onder het 2 pieces concept val omdat je jouw ticket voor november hebt geboekt.

nancy1
14-05-10, 19:49
We hebben het zelf ervaren. Zijn 29 april naar Orlando gevlogen met ieder 1 koffer en hebben het toen nog even voor de zekerheid nagevraagd. Vandaag, 14 mei, zijn we teruggekomen met 3 koffers extra. Geen enkel probleem en geen enkele vraag bij het inchecken.

Reza
15-05-10, 04:37
mooi, vanavond twee opvouwbare weekendtassen gekocht (handige dingen,bestaan ervan had ik gelezen op dit forum) dat maakt het pakken makkelijker.

En oh ja, er zijn vast meer mensen die morgen, zaterdag 15 mei terugvliegen met Martinair MP 0636, ook gezien dat de vanaf Schiphol vertrekkende vlucht MP 0635 geplande vertrektijd 14.00 uur al vertraging heeft ? Zeg maar de heenvlucht. Met een vertraging staat namelijk 17.00 uur ipv 14.00 uur en de retourvlucht 0636 gewoon zondag 16 mei 10.05 uur aankomst volgens de Schiphol site, HUH ??
De Orlande airport geeft nog geen gegevens voor morgenmiddag dus ........

sccambuur
15-05-10, 13:27
Wij vliegen maandag om 14.00uur naar Orlando met Martinair, benieuwd of er dan ook vertragingen zijn, hoop het niet. Maar ja, als we maar gaan ben ik dik tevreden :)

rreedijk
15-05-10, 14:26
Wij zijn afgelopen woensdag terug gekomen met martinair vanaf Orlando. In principe ging alles volgens schema, we gingen alleen om 20:00 uur de lucht in ipv 19:30. Maar het vliegtuig was ook iets te laat binnengekomen. Al met al prima gegaan en geen last van aswolken.
We waren met 2 personen en hadden allebei 2 koffers mee terug en handbagage. (we hadden nog geboekt in de tijd dat 2 koffers pp toegestaan was) Koffers netjes gewogen in het hotel, want hadden geen zin om bij te betalen.
Waren beide met 1 koffer aangekomen en hebben op de fleamarket beide een mega koffer voor 20 dollar gekocht! Rijd echt even naar de fleamarket of Swampshop, kan je een hoop geld besparen op een koffer!

cloggie68
17-05-10, 10:42
Onze ervaringen zijn prima geweest met Martinair!! 1 mei heen gegaan en 3 kwartier voor schema geland op Orlando... terugreis had 2,5 uur vertraging maar dat hadden we 's ochtends op internet al gezien dus hadden we in totaal ruim 3 uur extra Orlando deze vakantie :)

Gisteren rond het middag uur waren we weer in Nederland dus nu is het afkicken, strijken, blog aanvullen etc... Kids zitten alweer op school (hadden wat moeite om op te staan) en wij zijn een dagje thuis om de troep weg te werken... morgen weer aan het werk!!

i.westdijk
17-05-10, 14:57
Helaas wisten wij het niet van de 2 en 1/2 uur vertraging, dus die hebben wij op het vleigveld doorgebracht. Maar gelukkig op tijd op Schiphol, voordat deze weer ging sluiten.

sccambuur
19-05-10, 03:28
Gisteren met Martinair naar Orlando gevlogen. Was de 1e keer Martinair voor mij, en is mij prima bevallen. We zaten in een 'bijna' leeg vliegtuig! Max 120 mensen (boeing 767 is dan praktisch leeg!). Iedereen had gewoon 2 tot 3 stoelen, en mensen lagen dus ook overal uitgebreid te pitten haha. Helaas kan ik nooit slapen in een vliegtuig, dus ik heb mij prima vermaakt met de Entertainment Set. (Comfort Class) Leuke films, en voor mij waren de 10uren zo om. En het eten, ach.. het ruikt lekkerder dan het is, maar was goed te doen. Misschien dat mijn mening overigens niet geheel realistisch is, omdat wij er gisteren (6uur ned tijd) er vanuit gingen dat we niet meer zouden vliegen (aswolk, schiphol dicht), en 11uur later vlieg je alsnog, we waren natuurlijk ontzettend blij dat onze trip alsnog doorging! Terwijl we 'bijna' geaccepteerd hadden dat het geannuleerd zou worden.

i.westdijk
19-05-10, 17:41
@sccambuur
Fijn dat jullie toch zijn gaan vliegen. Bevalt het tot nu toe? Geniet van jullie vakantie.
Ik zelf ben ook tevreden hoor over Martinair. Wij zaten wel economyclass, dus niet zo veel beenruimte, maar wij vonden 65 euro enkele reis toch te veel. Ook het entertaimentset pas op voor de economyclass. Maar toch, het personeel was vriendelijk en al met al toch een goede vlucht gehad met Martinair

rudy
19-05-10, 22:50
Alle berichten goed gevolgd. Wij [2p] vliegen op 5 juni[za] met martinair, helaas met de 1 koffer regel.Kopen de nog wel 1 bij op de fleamarkt.[goeie tip]. Nog 17 nachtjes slapen........

[verwijderd]
19-05-10, 23:34
Je moet er zo naar kijken straks, als je toch echt een extra koffer nodig hebt koste het je $50 dollar, echter heb je vast meer bespaart dan $50 dollar met alle koopjes die je gedaan hebt dus aan het eind ben je toch beter af om die extra koffer te betalen dan al die spullen in Nederland te kopen.

Overigens nemen wij vaak een koffer in een andere koffer mee, dus een kleinere in een grote doen en in de kleinste gaan dan de zwaarste spullen uiteraard. Zo past er weer meer in de grote ivm het gewicht.

Iris02
20-05-10, 09:19
Allemaal gunstige berichten over Martinair ;-) Voor ons duurt het nog even voor we gaan. Inmiddels voor ik voor de heen- en terugvlucht CC geboekt. Weten we in ieder geval welke stoelen we hebben.
We hebben tickets met 2 koffer p.p., maar ik zie ons niet gaan slepen met 10 koffers...... Mocht het nodig zijn dan kopen we wel een koffer in Orlando.

knaapje
20-05-10, 15:11
Vliegen jullie met Martinair ook vanwege de prijs?
Ik ben aan het kijken voor oktober a.s. en het valt mij op dat Martinair (ongeveer EUR 640) naar Orlando dan zo'n EUR 170 duurder is dan andere maatschappijen o.a. zelfs KLM, Delta en Continental (ongeveer EUR 470) en beslist geen ongunstige reistijden.

Knaapje

Iris02
20-05-10, 18:28
Onze vlucht was via Martinair voordeliger dan via welke maatschappij dan ook. Wij hebben de vlucht via Martinair Duitsland geboekt en hadden daarbij ook nog mazzel dat er verkeerde tarieven werden berekend (laagtarief in hoogseizoen). We vliegen gewoon van Amsterdam naar Orlando. Voor 5 personen (waarvan 1 kind onder de 12 jaar) ben ik Eur 2500 kwijt voor een vlucht in het hoogseizoen.

Als je in oktober wilt vliegen ben je voor wat betreft Martinair eigenlijk al te laat met boeken voor de goedkope tarieven.

marijke8
20-05-10, 19:49
Alle berichten goed gevolgd. Wij [2p] vliegen op 5 juni[za] met martinair, helaas met de 1 koffer regel.Kopen de nog wel 1 bij op de fleamarkt.[goeie tip]. Nog 17 nachtjes slapen........

Zo Rudy en Sylvia dus het gaat al op schieten voor jullie.
Mocht ik jullie niet meer spreken. Heel veel plezier.

groetjes

marijke8

<<Moderator Michael66: Priveberichten graag per Privébericht! Daar bestaat die mogelijkheid voor.>>

S@skia
20-05-10, 20:43
Had natuurlijk niet alle berichten moeten lezen over Martinair, dan heb je al bepaalde verwachtingen. Heb maandag onze plaatsen gereserveerd voor de heenvlucht van 15 augustus en werd keurig geholpen door een medewerkster. Toen we klaar waren wilde ze er nog op wijzen dat de vluchttijden veranderd waren, schrok me kapot, had al visioenen van wijzigingen in verblijf, villa regelen en data auto verzetten.

Voor niets dus, bleek maar om 10 minuten op de heenvlucht en 25 minuten op de terugvlucht te gaan. Beetje positief blijven!!!

marijke8
20-05-10, 21:11
Heb je gereserveerd voor de gewone klasse of comfort class

bluedolph1n
20-05-10, 21:39
Als het gaat om de vraag of je 90 dagen van te voren ook gewone klasse al geboekt kan worden, dan kan ik daar bevestigend op antwoorden. Wij hebben gewone klasse, en hebben afgelopen vrijdag voor de terugvlucht onze plaatsen vast laten leggen.

S@skia
20-05-10, 21:52
We hebben gewone klasse geboekt

marijke8
21-05-10, 14:02
Dan ga ik dit ook doen voor de heenvlucht de terug vlucht heb ik al comfort class geboekt. Bedankt voor jullie snelle antwoord

Mod.Ta2 Gerrit; het is niet altijd nodig om te quoten, en vooral niet als de vraag, of het antwoord direct boven je eigen bericht staat.

marijke8
21-05-10, 18:11
Sorry ik zal het in de gaten houden.

Maar inmiddels Martinair gebeld en voor de heenvlucht de stoelen vastgelegd. We zitten achter elkaar met z'n vieren

Reza
24-05-10, 23:44
tsss en dan zeggen ze zelf op Schiphol tijdens bagage afgeven heenreis dat je de terugreis niet ter plaatse via internet 24 uur voor vertrek kan vastleggen terwijl dit al 90 dagen van tevoren kan !?
Hadden we dat geweten dan hadden we de terugreis tenminste bij elkaar in de buurt kunnen zitten ipv de leuke spreiding die het grondpersoneel in Orlando teweeg bracht onder de gezinnen. Gelukkig was de Martinair crew terugvlucht een stuk beter te verteren dan de crew van heenvlucht, de retour bemanning deden allemaal hun uiterste best het de reizigers naar de zin te maken !

Iris02
25-05-10, 06:19
Op de site van Martinair staat heel duidelijk te lezen dat je stoelen 90 dagen van te voren kan reserveren. Je had dit dus gewoon zelf kunnen regelen. Hier is Martinair niet schuldig aan.

hockey
25-05-10, 07:42
Het kan inderdaad niet via internet, maar twee telefoontjes, 1 keer voor de heen reis en 1 keer voor de terugreis, naar Martinair zijn voldoende.

Lady-M
25-05-10, 10:21
Precies. Ik heb ruim twee weken geleden de stoelen gereserveerd voor de heenreis en vandaag hetzelfde gedaan voor de terugreis. Had afgelopen vrijdag al gekund, maar toen was ik het vergeten. Ik kon nog gemakkelijk de stoelen krijgen die ik graag wilde, dus het lijkt mij dat veel mensen dit misschien niet weten? Ik vind het wel belangrijk dat we met z'n vijven bij elkaar zitten, ook al zijn onze kinderen al wat ouder. Je betaalt je scheel voor zo'n vliegreis, dus laat het dan ook nog een beetje leuk zijn toch? :razz:

Edit: misschien nog even handig, het telefoonnummer dat je hiervoor moet bellen is: 020-6011767. Is al eens genoemd hier, maar is wat weggezakt.

pvroovert
25-05-10, 18:45
Harstikke bedankt voor de tip
Heb nu mijn stoelen ook al vast staan voor onze trip naar florida

nathalie1972
25-05-10, 19:49
Had heen en terug cc geboekt.Kreeg terug NIET de stoelen die ik geboekt had.Allemaal smoezen waarom we ze niet kregen was nooduitgang(niet) gehandicapt(stonden eerder buiten als ons) Kleine kinderen mogen niet bij het raam( 12 en 18?!) martinair gebeld bij thuiskomst nou dat werd geen leuk gesprek of ik de voorwaarde gelezen had bij uitzonderingen mogen ze dus je stoelen weggeven aan iemand anders. Hadden trouwens rij 6 en 7 en kregen rij 6 en 12.

Groetjes Nathalie 1972

Marita
26-05-10, 12:17
Ook wij hadden cc geboekt en niet de stoelen gekregen die we geboekt hadden zowel heen en terug. Op de heenreis hebben we op schiphol bijna 1 uur aan de martinairbalie gestaan om het toch voor elkaar te krijgen dat mijn man aan het raam kon zitten(hij heeft vliegangst en wil absoluut niet in het midden zitten) hij zat samen met mijn zoon van 11 aan het raam dochter van 6 aan de andere kant van het gangpad en ik zelf in de rij ervoor. De man die ons geholpen had aan de balie zegde ons toe om de maandag te bellen en ervoor te zorgen dat we dan op de terugreis wel weer raamplaatsen kregen. Wij de dinsdag ook gebeld om na te vragen welke plaatsen we hadden gekregen en jawel het was goed geregeld op de terugweg zaten we prinsheerlijk op rij 3 en 5. Heel goed geregeld ons ook bedankt daarvoor.

[verwijderd]
26-05-10, 12:49
Tja, dingen waarover je je normaal zou verbazen daar hoef je je bij Martinair niet om te verbazen, daar doen ze dat soort dingen gewoon alsof het dagelijkse kost is.

Oeps, wat zeg ik nu, alsof ??? Het is daar dagelijkse kost om rare veranderingen door te voeren en daar waar ene verhaal aan te hangen.

Ik denk dat je alleen kan werken bij Martinair als je genoeg fantasie hebt om al die redenen voor veranderingen te verzinnen.

pzomerdijk
26-05-10, 13:01
Vanmorgen bij toeval via Galileo (boekingssysteem WTC) dat mijn vlucht van 15 juli 2010 met Martinair naar Orlando is gecancelled. Het schijnt nu te gaan om een overboeking.... Ben al reeds eerder overgeboekt van 14 naar 15 juli en had al geboekt in november 2009, maar dat geeft dus geen enkele garantie.
Het ergste is nu dat ze willen oomboeken naar een andere maatschappij (Delta) met tussenstop in Detroit en voor zover ik het nu kan overzien met maar 1 uur en 25 minuten overstaptijd. Dat lijkt me op zich al heel weinig. Weliswaar is Detroit wel weer een vlucht met Delta maar goed, gezien de douane/bagage-afhandeling houdt deze tijd niet over.

FORUMLEDEN, KIJK UW VLUCHT OP 15 JULI 2010 GOED NA

WTC had vanmorgen nog geen enkele informatie terwijl Martinair aangeeft dat deze wijziging al is opgevoerd op 20 april...

Reacties m.b.t. Delta - Detroit - Orlando welkom!

Lindaa
26-05-10, 13:10
Heb je Martinair al gecontacteerd over het hoe en waarom?
Vind dit een rare gang van zaken.. zeker omdat het WTC niks weet (of ze komen van Etten)
1 uur en 25 min is haalbaar, mits er geen vertragingen van het soort zijn.
Maar ik vind het persoonlijk ook kort.
Waarom trouwens geen Atlanta - Orlando? Zou dat eens opteren, of staat dit al vast?

pzomerdijk
26-05-10, 13:16
Het heeft te maken met overboeken..... Heeft waarschijnlijk te maken met wijzigen dat op woensdag geen vluchten meer gaan. Ben al eerder omgeboekt van 14 naar 15 juli en vroeg me toen al af hoe dat mogelijk was. Dat die overboeking toen nog niet is vastgesteld blijft natuurlijk merkwaardig.
WTC is e.e.a. nog aan het uitzoeken maar van Martinair heb ik het alternatief gekregen. WTC moet eventueel naar een alternatief kijken. Tenminste, dat begrijp ik er tot nu toe uit.
Nog ter aanvulling: Ik werd vanmorgen een beetje argwanend omdat ik een mail kreeg van WTC om verblijf/autohuur e.d. door te geven t.b.v. Martinair. Iets wat ik in alle 6 voorgaande keren nog nooit had meegemaakt. Deze gegevens geef je volgens mij op op de betreffende formulieren of ESTA. Vervolgens daardoor gekeken op vluchtschema en toen hiermee geconfronteerd.....
Heb de buik goed vol van WTC en Martinair......

Lindaa
26-05-10, 13:24
Wanneer hoor je iets van WTC? Anders moet je bij Martinair eens vragen of er nog andere alternatieven zijn...

[verwijderd]
26-05-10, 14:30
Om heel eerlijk te zijn had ik absoluut geen probleem gemaakt van de overboeking naar Delta, dat is voor mij tot op heden toch de nr.1 maatschappij om mee te vliegen naar de USA.

En die overstap, tja, daar zou ik me niet zo druk over maken, mooiste is toch als je meteen kan doorlopen en amper wachttijd hebt.

En ben je er wel bang voor, kijk dan even naar de vlucht tijden van andere vluchten van Delta naar Orlando vanaf Detroit, als er latere gaan heb je die als alternatief.

Iris02
26-05-10, 15:03
De info die je aan Martinair moet doorgeven zal wel om het API formulier gaan; Advanced Passenger Information. Dit is de info die wordt afgegeven aan de douane. Formulier is te downloaden via de site van Martinair. Je kan het thuis invullen en bij het inchecken afgeven.

cloggie68
26-05-10, 15:17
Volgens mij stond er al eerder op het forum een melding van formulieren via WTC voor Martinair. Wij hebben ze rechtstreeks van de Martinair site gedownload, handmatig ingevuld en meegenomen naar de incheckbalie. Ik wilde ze afgeven maar de grondstewardess had ze niet nodig... alles 6x voor 'niks' ingevuld.

moonlight91
26-05-10, 15:38
wij hebben een overstap in detroit gehad
en die tijd is makkelijk te doen
we waren na 45 minuten al bij de gate ,incl 3 wc stops:D, opnieuw inchecken en de hele reutemeteut!
ook is delta ons heel goed bevallen..
wij zouden er zeker indien mogelijk weer voor kiezen om heen via detroit te vliegen
wij vonden dat een heel makkelijk vliegveld!

wij zijn terug gevlogen via atlanta, achteraf ben ik blij dat dat op de heen weg niet zo was, ik vond atlanta onoverzichtelijk, en rommelig, heel gehaast allemaal...om dan daar door heel die malle molen te moeten ...nee, daar zou ik nu persoonlijk niet voor kiezen, tenzij het niet anders kan natuurlijk
op de terugweg vind ik het geen ramp,das uitstappen en instappen zeg maar

pumi1000
26-05-10, 15:59
Persoonlijk vind ik het absurd dat toestellen overboekt zijn......in dit tijdperk van computers. Toen wij incheckten in Orlando kregen we op het scherm ook te zien dat de vlucht overboekt was en of er mensen waren die flexibel zijn. Daarna heb ik er niets meer over gehoord.

Ik vind in deze kwestie dat het bureau waar je de tickets geboekt hebt wat meer service zou mogen verlenen en informatie.

Delta is ons wel heel goed bevallen en ik moet zeggen in economy genoeg beenruimte - man is 1.90 en die zit anders altijd met zijn knieën klem en nu niet.

Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

Lindaa
26-05-10, 16:02
Hee Pumi, dat overboeken doen ze expres, dat vertelde een airlinemedewerker mij eens.
In dit specifieke geval is er geen sprake van een overboeking maar een annulering.

Delta heeft er trouwens heel erg een handje in, in overboekingen...
was elke vlucht bij ons prijs, dat er een waitinglist was..

[verwijderd]
26-05-10, 16:29
Elke maatschappij overboekt zijn vluchten omdat veel tickets "open" tickets zijn en de data veranderd kan worden. Wij hebben zelf geregeld met Amerikanen te maken die dus ook zo'n ticket hebben en de airline rustig bellen om een paar dagen later weg te gaan.

Tevens komt er een bepaald percentage mensen niet opdagen voor de vlucht, hoe vreemd dat ook klinkt, maar dat schijnt toch echt zo te zijn. Wellicht vallen de mensen die wijzigen hier ook onder.

Ik heb eens ergens gelezen dat er tot 30% overboekt wordt door de amerikaanse maatschappijen, persoonlijk leek me dat wel heel erg veel.

Lindaa
26-05-10, 17:50
Nou Jeroen, op domestic flights zou die 30% zo maar kunnen (uit ervaring bij Delta dan)

r.teeuwsen
26-05-10, 17:59
Ik zou er voor tekenen, met Delta via Detroit, een heerlijk warm welkom in de USA bij de immigration, iets anders dan in Orlando!! En wij zijn in mei via Detroit binnen 20 minuten door Immigrations gekomen, echt supersnel gaat het daar!!
In Orlando kun je daarna meteen doorlopen en als je 1h25 overstaptijd hebt in Detroit, geen enkel probleem!!
Het vliegveld is in Detroit heel overzichtelijk en je kunt alle kanten snel bereiken, ik zou mij er absoluut niet druk om maken!!

Succes, Remco

hrjhaan
26-05-10, 18:59
Wij zijn in november 2009 Amsterdam - Detroit - Fort Lauderdale gevlogen met Delta. Ook met een korte overstaptijd. Was prima te doen. Douane ging vlot. Koffers waren er direct, meteen doorlopen naar de check in en vervolgens met het treintje naar de gate. Ging allemaal heel voorspoedig. Net wat Remco zegt, de immigrations ging super snel en hele aardige mensen.

silvia37
26-05-10, 19:23
Ik kan dat hele formulier niet vinden weet iemand een linkje.
Tja en wij hadden ook, in november geboekt voor juli en krijgen ook te horen dat de vlucht er tussen uit is gehaald.
Gaan nu 19 juli, en ja kreeg ook een mail met het verhaal of ik even de auto nog wilde boeken of een hotel.
Beetje vaag allemaal.

Lady-M
26-05-10, 21:39
Dit is de link en anders moet je even naar de site van WTC en ergens bovenaan staat check uw vlucht en klik dan op viewtrip.
https://www.viewtrip.com/wtc.nl/home.aspx

Ik heb voor mijzelf ook al even gekeken en er is niets veranderd. (5 augustus vertrek) Je kunt daar ook je tickets uitprinten en kijken welke stoelen voor je zijn gereserveerd. Ik werd gisteren ook gebeld met de vraag of ik al een auto en hotel had geboekt, zogenaamd omdat je dat door moet geven bij inchecken, maar ik dacht dat ze me gewoon iets wilden verkopen.

cloggie68
27-05-10, 09:22
Ik ben de afgelopen maanden 2x met Martinair over de oceaan gevlogen (Curacao en Orlando) en van deze 4 vluchten had ik slechts 1 x 2,5 uur vertraging (kregen ook gelijk snackvouchers a $7 p.p.) maar deze vertraging had ik 's ochtends al gezien via internet. Verder hadden we precies de stoelen die we hadden vastgelegd en geen andere rare bijzonderheden. Het kan dus ook anders!

calimero
27-05-10, 17:57
vandaag te horen gekregen dat onze terugvlucht van 1 nov geschrapt is uit het schema en we nu dus op 2 nov terug gaan. Moeten wel hotelovernachting die extra is zelf betalen want het is seizoenswisseling dus niet martinair en oad's fout ja ja nou je kunnenniet anders want naar huis moeten we toch een keer en anders word het meteen paar dagen eerder.

[verwijderd]
27-05-10, 18:30
Seizoenswissel ???? Dat is zeker weer iets van Martinair om het schema te mogen veranderen.

Als het mij was gebeurt had ik toch eens met het ANVR of zo gebeld om te controleren wie die dag nu moet betalen.

angelique100
27-05-10, 20:14
Ik weet niet of je er iets mee kunt maar dit komt van de Martinair website kopje FAQ.

11.Wat zijn mijn rechten bij annulering van een vlucht? (javascript:;)
U heeft recht op terugbetaling van het niet gebruikte ticket of u kunt kiezen voor een alternatieve vlucht. Bij een alternatieve vlucht heeft u recht op:

Eten en drinken
Twee korte telefoontjes tijdens het wachten op de vlucht
Een hotelkamer wanneer het wachten de nacht ingaat
Vervoer tussen accommodatie en luchthaven
Eventueel een compensatiebedrag.

[verwijderd]
27-05-10, 20:18
Dat is bij een opeens geannuleerde vlucht en niet voor een vlucht die ver voor die tijd opeens wordt geannuleerd of verplaatst.

angelique100
27-05-10, 20:25
Waar staat dat dan,......kan dit zo snel niet terug vinden.

cloggie68
27-05-10, 20:38
Ik sprak in Orlando iemand die vorig jaar mei/juni nog had geboekt voor de vlucht naar Miami. Door de airportwissel kwamen zij dus in de problemen omdat ze een cruise hadden geboekt. Martinair heeft de extra overnachting, transportkosten en de binnenlandse vlucht (Miami - Orlando) voor ze betaald... het kan dus wel!

[verwijderd]
27-05-10, 22:07
Het staat er denk niet direct bij maar Martinair bedoelt dat wel.

En Cloggie, ik denk ook ergens dat ze dat verplicht zijn.

calimero
29-05-10, 23:32
Heb vandaag oad boek nagekeken en er staat ook duidelijk in de voorwaarden dat voor half maart/april en half oktober/november geld dat ze niet aansprakelijk zijn voor wijzingen door vliegtuigmaatschappijen en je zelf de concequenties moet dragen.

[verwijderd]
30-05-10, 05:55
Tja, dat zijn leuke voorwaarden dan, maar gelukkig worden voorwaarden ook wel eens verworpen juridisch gezien. Maar het verhalen van de extra kosten wordt nu wel veel lastiger.

sccambuur
02-06-10, 16:26
Wij vliegen morgen (3juni) vanaf Orlando helaas weer terug naar Amsterdam. Echter is er de mogelijkheid om online in te checken. Daarnaast hebben we ook Comfort Class, en al stoelen aangewezen gekregen, alleen zijn dus nog niet ingechecked!
Nu heb ik wel een laptop mee, en zou dus kunnen inchecken, echter heb ik geen printer in de buurt om de tickets uit te printen. Bij de receptie van het hotel gevraagd of het daar kon, kon het ook niet. Iemand anders nog een idee? En is het perse nodig om ze uit te printen, of kunnen ze op het vliegveld ook wel checken dat ik dan ben ingechecked??

Iemand tips?

Maarten-Annique
02-06-10, 16:44
Ik heb afgelopen zondag gezien dat het zeker de moeite waard is om vooraf in te checken. er stond een behoorlijke rij, behalve bij de drop-off balie.

Misschien een internet café opzoeken? Daar kun je vaak wel printen.

Vreemd trouwens dat je hotel je niet wil/kan helpen. Ik heb zowat in alle hotels waar we zaten pc's en printers zien staan welke door de gasten gebruikt konden worden.

[verwijderd]
02-06-10, 18:49
Zoek even een iets luxer hotel en loop daar even naar binnen en vaak hebben ze daar een business gedeelte waar je tegen geringe vergoeding mag internetten.

Of even met een smoesje naar het Hyatt rijden en bij de poort aangeven dat je komt kijken voor een kamer voor de komende nacht, even doorrijden naar de parkeerplaats (afslag 4) en dan via het pad naar het hotel lopen, dan staat er bij de receptie een computer speciaal voor het inchecken waar je zonder moeite gebruik van kan maken en daar staat keurig een printer op aangesloten waar je je tickets kan printen.

Verder is er bij het Omni hotel in Championsgate een business center, auto kon je daar een maand geleden nog vrij plaatsen op de parkeerplaats en dan kan je links van de hoofdingang naar binnen, meteen naar links en je loopt langs de kamer met computers.

En wellicht heb je nog een aantal andere hotels of internetshop zoals Kinko's. Ik hoop voor je dat het je ergens lukt.

PS Championsgate ligt aan de I4 richting Tampa.

r.teeuwsen
02-06-10, 19:05
Hi,

Als je in een Villa zit rij je toch even naar het Management Bureau van de betreffende Villa toe, daar printen ze zo je boarding pass uit... is geen enkel probleem.

Greetz, Remco

sccambuur
03-06-10, 00:14
We zijn vandaag verhuisd naar de Quality Inn in Orlando, hier hebben ze inderdaad een business center waar ze je kunnen laten inchecken. Echter is er vandaag niemand meer aanwezig :S, dus morgenvroeg maar doen dan. Moet goed komen nu..

edit:
Zojuist toch de mogelijkheid gekregen om in te checken bij de receptie.
Alleen lukt het met geen mogelijkheid om in te checken! We zijn al binnen de 24uur van te voren. Ik vul het E Ticket nummer correct in. Echter zegt hij dat we niet geregistreerd staan enz :S.
Iemand vaker dit probleem gehad, is het weer iets voor Martinair? want zijn net een haf uur bezig geweest bij de receptie, maar niks lukt. Beetje erg vaag..

Edit 2: Is inmiddels gelukt. We vliegen 3 Juni. Als datum nu 4 juni geselecteerd, en nu is het gelukt. Echter staan de tickets wel op 3 Juni. Niet echt logisch dus, maar ja is uiteindelijk gelukt gelukkig

Marjoleinw
03-06-10, 08:17
Nou gelukkig! Wat een stress op het laatste moment!
Goede reis terug!

A3
05-06-10, 13:13
Martinair is weer lekker bezig!

Wij krijgen zojuist van WTC door dat onze vlucht Orlando-Amsterdam van 5 augustus doodleuk is geannuleerd..

We krijgen een alternatief aangeboden om via detroit (met 1 uur 10 minuten overstaptijd). Het alternatief heeft louter nadelen:

* we vetrekken eerder uit orlando
* we komen later terug op Schiphol
* we zijn langer onderweg
* lopen het risico op vlucht missen etc.

Kunnen ze dit nu zomaar maken???

Ik heb destijds specifiek gekozen voor MP omdat ik perse rechtstreeks wilde vliegen. Als ik toen gekozen had voor een niet rechtstreekse vlucht, was ik veel goedkoper uitgeweest. Nu heb ik dus de dure MP ticketprijs betaald voor rechtstreeks vliegen, en vlieg straks uiteindelijk dus niet rechtstreeks. Maw regelrechte wanprestatie.

Meer mensen met dit probleem op 5 augustus?
Dan stel ik voor om dit probleem gezamenlijk te tackelen en ze eens te laten merken dat dit niet zomaar gepikt wordt. Individueel lachen ze je gewoon uit.

MVG
A3

Ta2 Gerrit
05-06-10, 13:21
DE 1 uur en 10 min. voor Detroit is ruim voldoende, maar verder is het natuurlijk een aanfluiting.
Een martinairtje zou ik bijna zeggen, want het wordt nu wel erg structureel.

Geven ze nog een specifieke reden op ?

Wij hebben dat ook een keer vanaf Lanzarote meegemaakt. Sochtends om 9 ur vliegen, i.p.v. savonds half acht. Zonder aanwijbare reden.
Mooi een hele vakantiedag naar de kl*ten. Nooit meer Martinair en/of OAD.
Voor de VS gaan we zowiezo al jaren met een US airline.

Ik hoop dat je nog wat kunt regelen, maar vrees van niet. Succes.

mattrob
05-06-10, 13:55
Wij krijgen zojuist van WTC door dat onze vlucht Orlando-Amsterdam van 5 augustus doodleuk is geannuleerd..

Dat meen je niet ... Onze dochter zit op dezelfde vlucht ... Geboekt rechtstreeks bij Martinair en nog niets gehoord ... Ga er achteraan ..

Hm ... net even gechecked. Maar op de Martinair website staan ze nog gewoon op deze vlucht ingepland. Is volgens jou de hele vlucht geannuleerd ?

A3
05-06-10, 14:49
Ik heb gebeld met WTC: de hele vlucht is geannuleerd volgens hen, niet alleen wij.

Ik heb ook gebeld met MP: zelfde verhaal.
Reden: herindeling van de vloot.........

Heb al op kayak.com gekeken waar je via orbitz.com nog wel deze vlucht lijkt te kunnen boeken...... voor $558, maar als je verder klikt zegt orbitz: unfortunately the availability of this flight has changed, please select another option'' ......

Mattrob, wil jij voor de gein eens MP bellen en vragen of je dochter ook geannuleerd is? Kun je meteen vragen waarom klanten die via via boeken - in osn geval WTC - eerder op de hoogte zijn dan rechtstreekse klanten van MP...(je dochter).

MVG

A3

mattrob
05-06-10, 15:05
Net gebeld met Martinair. Vlucht staat nog 'in het systeem'. Na wat doorvragen wist ze wel dat Martinair bezig was met aantal 'wijzigingen' en dat vluchten vervolgens via Detroit werden uitgevoerd. Maar deze vlucht zag ze nog niet staan, deze stond nog in het systeem ... Ze zei overigens direct dat ik via Duitse website had geboekt (wat ook zo was) en dat in geval van annulering zij contact met me op zouden nemen. Ik heb ook geprobeerd gelijk te bellen met Duitsland, maar die zijn weekend blijkbaar gesloten ... Ik ga maandag gelijk bellen ...

Overigens, vrij arrogante dame aan de lijn, gelijk bij opnemen al. Zit er niet voor haar plezier .... :-(. Ik zei ook nog dat iemand die via reisbureau geboekt had, wel al omgeboekt was. Of dat niet een beetje vreemd was. Daar wist ze niets van; vlucht staat er toch nog in ... Jaja ....

Nou, wordt weer spannend; ik wilde JUIST een directe vlucht voor mijn dochter met 2 kleine kinderen. Nou zit je nog een extra vlucht met een jankende baby, A3 ... ;)

hockey
05-06-10, 17:14
Als je nu probeert te boeken via de site van Martinair, dan zijn er opeens heel veel dagen waar geen vlucht beschikbaar is. Bijvoorbeeld de 12e of de 19e augustus van Orlando naar Amsterdam ook niet. Of zouden die vluchten helemaal vol zitten?

Lady-M
05-06-10, 19:58
Wij hebben ook de vlucht van 5 augustus. Eerst zou het 4 augustus zijn, wat even later doodleuk werd veranderd in 5 augustus. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat ze dit soort dingen zomaar even veranderen. We betalen een hele bak vol geld om even te vliegen met z'n vijven en dan flikken ze dit! Ik ben hier echt heel boos over :mad: Overigens weten wij officieel nog van niks. Bij WTC staan we nog gewoon in het systeem en nergens blijkt dat de vlucht geannuleerd is. Wat me eigenlijk nog bozer maat, want waarom weten wij dit nog niet?

pzomerdijk
05-06-10, 20:02
Wij hebben voor 2e keer heenvlucht omgeboekt. Nu was de hele vlucht van 15 juli eruit gehaald. Eerst via Detroit (Delta) als alternatief op zelfde dag maar later toch omgeboekt naar zaterdag 17 juli met Martinair.

Wij vliegen terug op 12 augustus. Heb zojuist gekeken met Martinair code of we nog geregistreerd staan voor deze vlucht. Dat is tot nu toe nog het geval maar wij houden ook ons hart vast..... Ze zijn lekker bezig daar en bovendien niet al te vriendelijk.

Overigens, die snelle overstappers op Detroit van 1.10 minuten die roepen dat het allemaal makkelijk kan.... ,,Forget it''. Gelet de drukke periode en moet er al helemaal geen verdacht figuur met een fout flesje parfum ERGENS ter wereld in EEN vliegtuig zitten.

Terug vinden wij het minder erg overigens. Hebben nog nooit gevlogen met Delta maar horen alleen maar positieve verhalen.

Heb ook een klacht ingediend (moest schriftelijk volgens Martinair) over de gang van zaken. Geen enkele reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging. Had wel eens het idee dat er veel gezanik was over Martinair ... en dacht toen.... 't Zal wel.... Maar nu aan de lijve ondervonden. Brrrr...., gek op Florida, maar niet meer met Martinair.

Lady-M
05-06-10, 20:17
Ik heb net een mailtje naar WTC gestuurd. Ik betaal potverdorie een bak vol geld om eventjes te vliegen en wens gewoon waar voor m'n dure geld! Zijn ze nou helemaal! Ik pik dit dus echt niet hoor. Dan regelen ze maar iets, maar ik ga echt niet in de stress zitten met een uurtje overstaptijd en ook nog eens langer onderweg zijn. Dan had ik meteen wel een andere maatschappij gekozen. Dit is meteen de laatste keer Martinair wat mij betreft als het inderdaad allemaal waar is, want wij hebben natuurlijk nog helemaal niks gehoord. Net als die wijziging van 4 naar 5 augustus, daar moest ik zelf achteraan bellen, naar aanleiding van een bericht op dit forum.

pzomerdijk
05-06-10, 20:31
Dit is meteen de laatste keer Martinair wat mij betreft als het inderdaad allemaal waar is, want wij hebben natuurlijk nog helemaal niks gehoord. Net als die wijziging van 4 naar 5 augustus, daar moest ik zelf achteraan bellen, naar aanleiding van een bericht op dit forum.

Ga naar de Martinair site en ga met de code van Martinair naar boeken Comfort Class. Vul daar je gegevens in en dan kun je zien of je nog in het Martinair systeem staat.....
Zijn de achternamen verschillend, voer deze dan in met een komma. Geef het systeem dat het niet mogelijk is, dan is de vlucht er uit. Tenminste, dat was mijn ervaring vorige week met onze vlucht.
Dien een klacht in bij

Customer.services@nl.martinair.com

Schrijf je in ieder geval je frustraties van je af. Maar als geschreven.... 'k Heb het ook gedaan..... geen reactie..... geen ontvangstbevestiging.....
Floridaforumers.... Boycotten die hap!

Lady-M
05-06-10, 20:36
@p.zomerdijk: zo heb ik inderdaad gekeken of ik nog gewoon in het Martinair systeem sta en dat is inderdaad het geval. Ook bij het boekingssysteem van WTC sta ik er nog gewoon in, geen vuiltje aan de lucht, maar intussen weet ik wel beter natuurlijk. Ik ga maandag meteen bellen en vragen hoe het zit. Vliegen we in plaats van met Martinair met Delta? Begrijp ik dat goed?

pzomerdijk
05-06-10, 20:46
Het eerste alternatief is Delta. Maar wij moesten dan 's morgens al om 8 uur vertrekken en een overstaptijd van 1,5 uur is tekort, ook al zijn er hier forumers die dat weer makkelijk kunnen halen..... Ik betwijfel dat.... Bovendien zit je dan de gehele weg in de stress om je aansluiting te halen... Er gaan vaak later ook nog wel vluchten van Delta naar Orlando maar het geeft een verschrikkelijk gedoe, zeker als je al geruime tijd onderweg bent....
Mijn vermoeden is dat er op bepaalde data veel plaatsen vrij zijn in diverse ,,naar Amerika'' vluchten. Gezien de samenwerking tussen de maatschappijen (Martinair versus KLM versus Delta) vermoed ik dat om economische redenen zoveel mogelijk stoelen gevuld moeten worden en dat daarom vluchten worden ,,ge-her-indeeld''. Maar dat is echt een vermoeden. Als je overigens een reis wilt boeken Amsterdam-Orlando vv via KLM site krijg je dezelfde vluchten aangeboden die als alternatief gelden voor de Martinair gecancelde vluchten.
Als gezegd, Delta moet verder wel top zijn maar onze keuze is bewust rechtstreeks te vliegen.... en het gunstige tijdstip van vertrek om 14.00 uur. Als ik met een overstap had willen vliegen had ik dat in november wel gedaan. Had geld gescheeld en was ik weer met Virgin Atlantic via Londen v.v. gevlogen. Waarschijnlijk gaat het dit in de toekomst weer worden.
Laat je weekend niet verpesten..... Het komt uiteindelijk wel goed....
GOED WEEKEND LadyM

Lady-M
05-06-10, 20:55
Wij hebben de vorige keer ook naar volle tevredenheid met Virgin gevlogen. Vanwege de rechtstreekse vlucht hebben we nu bij Martinair geboekt, maar als ik het van tevoren had geweten, had ik het niet gedaan, zo simpel is het. Ik vind het bijzonder irritant dat ze je vlucht zomaar cancellen, alsof het niets is. Het is voor ons (en voor een heleboel anderen) een bult geld en daar verwacht ik gewoon iets voor. Niet veel, maar gewoon de vlucht die we daadwerkelijk hebben geboekt. Verder hebben we weinig eisen. Blijkbaar is dit al teveel gevraagd.

pzomerdijk
05-06-10, 21:01
Helemaal mee eens.... Je kunt een claim indienen.... en volgens de ,,leveringsvoorwaarden'' kan dit allemaal..... Dus... je bereikt er niets mee.... Je voorpret wordt verknalt door die gasten.... En idd, ze cashen je geld en doen dan maar wat...... Als eerder gezegd

FORUMERS!!!! Boycotten dat ongeregelde stelletje MARTINAIR!!!!

[verwijderd]
05-06-10, 21:38
En er is al zoveel geschreven over de dingen die Martinair uithaald, maar ja, de meeste willen het eerst zelf mee gemaakt hebben. Ondanks dat er afgelopen mei vakantie ook weer hele positieve geluiden te horen waren.

Maar je kan je nu heel erg druk gaan maken en hiermee je voorpret compleet verpesten en dat is zoooooooooooooooo zonde.

Accepteer nu gewoon die Delta vlucht en maak je nu niet druk om die overstap want ik denk dat je 45 minuten moet zitten wachten straks bij de gate voor de volgende vlucht daar.

En je kan helemaal niet voorspellen of het druk is bij de immigratie of niet, dat is net als het weer voor augustus nu al voorspellen, je daar druk over maken heeft dus ook helemaal geen zin.

Dus vertrouw nu op de overstap tijden die Delta hier handhaaft, zij hebben immers jarenlange ervaring op de verschillende luchthavens en zullen het beter weten dan alle florummers bij elkaar.

En ja, ik ben absoluut Delta fan, ondanks vluchten met BA, United en Martinair kies ik volgende keer toch echt het liefst voor Delta. Heerlijke beenruimte zelfs in economy class is die groter dan bij United en Martinair. Goede bediening en we kregen ruimschoots genoeg te drinken tijdens de reis, verder hebben ze goede stoelen en veelal ook betere multimedia aan boord waar je zelf bepaald wanneer een film begint en zelf de film kan pauzeren e.d.

Pak die Delta vluchten, vergeet Martinair en ga lekker uitzien naar die heerlijke Florida vakantie waar je een hoop geld voor neerlegt en laat dat niet verpesten door een maatschappij als Martinair.

r.teeuwsen
05-06-10, 22:20
Helemaal mee eens!! Niet je voorpret laten verpesten!! Lekker met Delta, via Detroit kom je ook nog eens bij 'gezellige' mensen met glimlach van Immigrations..... Beter dan in Orlando!!

Greetz, Remco

Lady-M
05-06-10, 22:40
Ach nee, ik laat mijn voorpret er zeker niet door verknallen hoor. Ik vind het alleen bijzonder onbeschoft dat je zo wordt behandeld nadat je zo'n bak geld hebt betaald. Voor hetzelfde geld veranderen ze zomaar weer even de datum, de maatschappij en de tijden.....net zo makkelijk. Ik heb de datum voor de auto en de villa al eens aan moeten passen en nu zal ik dan denk ik nog eens de tijd voor het afhalen van de auto moeten veranderen. Het is gewoon stomweg erg vervelend. Het gaat hier om vele duizenden euro's weet je wel. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb me er het afgelopen jaar helemaal het schompes voor moeten werken :mrgreen:

r.teeuwsen
05-06-10, 23:46
Hi,

Ook daar ben ik het helemaal mee eens, bijzonder onbeschoft om zo met je klanten om te gaan.... Wij werken ons ook een slag in de rondte om elk jaar weer naar het mooie Florida af te reizen. Met name dit soort dingen zijn zeer frustrerend.... Maar de reizen daar naar toe zijn altijd zo'n heerlijk vooruitzicht, en die wil ik niet laten verpesten door zo'n stomme luchtvaartmaatschappij waar je gewoon een nummer bent en geen KLANT. Als ik zo mijn klanten zou bedienen.... is de tent zo leeg. Ik hoop dat je een flexibele verhuurder hebt...

Sterkte, met het 'weer opnieuw' wijzigen.
Remco

Ta2 Gerrit
06-06-10, 00:09
Bij elke airline is wel eens wat, maar Martinair spant werkelijk de kroon.
En zo lang zij het monopolie op rechtsreeks vliegen hebben (vanaf AMS) zal dit ook niet veranderen, vermoedt ik.

Overigens blijf ik bij mijn stelling dat 70 minuten overstaptijd op de terugweg op het relatief kleine Detroit Airport meer dan voldoende is :-$.

We krijgen een alternatief aangeboden om via detroit (met 1 uur 10 minuten overstaptijd).
MVG
A3

DE 1 uur en 10 min. voor Detroit is ruim voldoende.

Overigens, die snelle overstappers op Detroit van 1.10 minuten die roepen dat het allemaal makkelijk kan.... ,,Forget it''. Gelet de drukke periode en moet er al helemaal geen verdacht figuur met een fout flesje parfum ERGENS ter wereld in EEN vliegtuig zitten.

timvr
06-06-10, 01:24
Hallo, iedereen. Ik ben nieuw op het forum, maar heb mij geregistreerd omdat ik werkelijk met de handen in het haar zit. Ik ga in september voor het eerst 2 weken naar Florida, we gaan de Disney World-parken bezoeken. Nu ben ik er vandaag per toeval achtergekomen dat Martinair zomaar de terugvlucht heeft veranderd. Normaal gezien gingen wij naar huis op zondag 19 september 2010, en nu is dat veranderd naar maandag 20 september 2010. Ik heb dit ontdekt door simpelweg eens in te loggen op de website van Martinair (en ook eens via KLM).

Ik vind het vrij vreemd dat passagiers hier niet van op de hoogte worden gebracht. Bestaat er een mogelijkheid om mijn terugvlucht om te boeken naar een niet-rechtstreekse vlucht (via KLM of Delta??), die dan wel op 19 september valt. Door verschillende persoonlijke redenen is de dag extra in Florida voor ons onmogelijk. Hopelijk kan Martinair iets aanbieden?

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje kan helpen...

Groeten,
Tim.

[verwijderd]
06-06-10, 05:51
@timvr je zal idd Martinair moeten benaderen hierover en kijken wat ze je aanbieden, Martinair is zoals je uit de verhalen hierboven allicht al begrijpt niet de netste maatschappij wat wijzigingen betreft.

@Lady_M de tijd dat je de auto afhaalt hoef je niet te wijzigen, dat tijdstip wordt gewoon op je verhuur contract gestempeld en als je hem maar op tijd weer inleverd t.o.v. je huur contract is er niets aan de hand. Als je hem nu een dag langer nodig hebt dan moet je dat wel even vooraf regelen aangezien je anders duurder uit bent als je nu niets onderneemt.

Maar je huurt een x aantal dagen en de tijd van aanvang van de huur telt hierbij als startpunt, niet de tijd die jij vooraf aaangeeft.

En ik denk dat het gros toch wel even moet sparen om naar Florida te kunnen en dan is het zeker balen als je zo onbeschoft wordt behandeld, maar als je nu met Delta gaat vliegen ben je dat gauw weer vergeten als je aan boord zit.

bluedolph1n
06-06-10, 10:28
Ik ben benieuwd, wij gaan 12 augustus terug. Wij hebben ook via de Duitse Martinair site geboekt, ik ga morgen maar eens bellen. Onze reservering staat er in ieder geval nog wel gewoon in, en voor de heenreis 26 juli kun je wel gewoon boeken. Voor de 12e volgens mij inderdaad niet meer.

Iris02
06-06-10, 11:08
Mhm, wij vliegen 14 augustus heen. Ik heb net gekeken via Martinair, maar onze CC reservering staat er nog gewoon in.
Wij hebben ook via Duitsland geboekt (CC via Nederland). Het is niet het einde van de wereld, maar ik zou er toch wel van balen als blijkt dat deze rechtstreekse vlucht niet doorgaat.

Lady-M
06-06-10, 12:20
Ach welnee, het is ook niet het einde van de wereld en als ik het zo lees, is Delta zelfs beter om mee te vliegen dan Martinair, maar ik las dat we in plaats van om 14 uur, al 's morgens om 8 uur moeten vliegen. Dat betekent dat we om 5 uur al op Schiphol moeten zijn en al rond half 4 's nachts van huis moeten. Wat een verschrikkelijke rottijden zijn dat! Ik had toch liever lekker om 14 uur gevlogen en daarom had ik die vlucht ook geboekt. Maar goed, blijkbaar kan dat zomaar. Ik laat mijn vakantieplezier er niet door vergallen, maar het is wel de laatste keer dat ik bij Martinair geboekt heb.

Maarten-Annique
06-06-10, 13:32
Buiten de discussie van het omboeken of annuleren van vluchten heb ik ondervonden dat Martinair hoe langer hoe meer een Low Budget maatschappij aan het worden is.

Het grote voordeel is de rechtstreekse vlucht en de prijs.

De nadelen; betalen voor een biertje, betalen voor een wijntje, één blikje frisdrank bij je eten, de rest betalen op water en de sapjes (appel, tomaat en sinaasappel) na en slechte kwaliteit eten in ieder geval op de terugvlucht.
De volgende keer weet ik niet of ik weer Martinair vlieg!

[verwijderd]
06-06-10, 13:40
Het voordeel van vroeg vliegen is het vroeg aankomen daar ;-)

Je kan dus lekker vroeg naar bed en dan heb je wat meer aan je eerste hele dag daar.

En dat overstapje, ik vind het erg lekker om na 7 a 8 uur even de benen te strekken, ff hapje te doen en dan nog een klein stukje door vliegen waarna je meteen naar de rental kan lopen en geen gedoe meer hebt op MCO want die heb je elders al gehad.

knaapje
06-06-10, 14:03
.......Het grote voordeel is de rechtstreekse vlucht en de prijs............

Nou, die prijs hoeft ook lang niet altijd. Momenteel zijn ze voor oktober gewoon EUR 140 a EUR 170 duurder dan KLM, Delta enz. op dezelfde dagen. Misschien verdienen ze wel aan het overboeken naar andere vluchten.

Knaapje

timvr
06-06-10, 16:15
@timvr je zal idd Martinair moeten benaderen hierover en kijken wat ze je aanbieden, Martinair is zoals je uit de verhalen hierboven allicht al begrijpt niet de netste maatschappij wat wijzigingen betreft.

Bedankt, dan zal ik morgen dringend contact opnemen. Ik vind dit echt niet aangenaam en helemaal niet kunnen, wij hebben (als student zijnde) ongelooflijk veel geld hiervoor betaald en zonder enige verwittiging veranderen zij gewoon hun vluchten. Ik ben nu niet zo'n kenner, maar bestaat de mogelijkheid dat zij ons een andere terugvlucht kunnen aanbieden op onze oorspronkelijke dag (19 september dus) en dat we toch onze heenvlucht kunnen behouden?

Het ziet er naar uit dat nogal wat mensen met hetzelfde probleem zitten. Hopelijk hoor ik hier nog wat andere ervaringen, want dit is werkelijk een probleem. Wij hebben echt niet de mogelijkheid om ons reisschema te veranderen en we hebben ook geen geld om dit te annuleren en nieuwe vluchten te boeken. Ze kunnen maar beter met een alternatief komen! ;)

Groeten, Tim.

Iris02
06-06-10, 20:53
Ik kan me voorstellen dat je flink baalt Tim, maar meestal trek je wel aan het kortste eind. Martinair heeft zich ongetwijfeld goed ingedekt tegen dit soort situaties (algemene voorwaarden) en zal juridisch gezien correct handelen.

Het gaat hier om 1 extra dag en je vliegt ook nog met Martinair terug. Je wordt niet zoals andere mensen hier op het forum op hele andere vluchten geboekt met overstap.
Ik zou hier zeker mijn voorpret en vakantie niet door laten verpesten en toch proberen om gewoon 1 extra dag in Florida te blijven. Er kunnen altijd omstandigheden voorkomen (orkaan, aswolk) waardoor je niet op de geplande dag kan terugvliegen !
Als je het zelf zo strak hebt geboekt dat 1 extra dag niet tot de mogelijkheden behoort, dan ligt de verantwoording hiervoor volledig bij jezelf.

Lady-M
06-06-10, 21:00
Vandaag kreeg ik van WTC het volgende antwoord op mijn vraag of mijn vlucht inderdaad is geannuleerd:

xxx
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw (aan)vraag. Deze is in behandeling genomen met de volgende kenmerken.

Referentienummer: xxxxxx
E-mailadres: xxxx@xxxx
Helaas is een luchtvaartmaatschappij ten allen tijden bevoegd vluchten te wijzigen en/of te annuleren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Echter wanneer ik in uw boeking kijk zie ik dat de vlucht gewoon nog gepland staat op 5 augustus, er is bij ons dan ook niks bekend van een annulering of wijziging.
Wij zullen morgen voor de 100% zekerheid voor u contact opnemen met martinair en bij hen navraag doen.
Zodra wij meer informatie hebben verneemt u dit van ons.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

xxx

Vreemd he? Toch geloof ik best dat de vlucht is geannuleerd, want de vorige keer ging het precies zo. Ik moest op dit forum lezen dat mijn vlucht was omgeboekt van 4 naar 5 augustus. Ik ben benieuwd of ze morgen nog in de lucht komen.

mattrob
06-06-10, 21:55
Een vriendin van ons werkt bij een reisbureau en is voor mij vandaag helemaal systeem in gedoken. Volgens haar staat de vlucht nog gepland en zijn er zelfs nog 4 stoelen beschikbaar in de G-klasse (heel duur :? ?). Vreemd .... [-(

ruthytje
07-06-10, 08:25
voor wie twijfelt over delta: niet twijfelen gewoon doen; Delta heeft een zeer vriendelijk crew aan boord, je krijgt voldoende te eten & te drinken en als je bij de kinderen aangeeft dat je een kids maaltijd wilt (dit moet je op voorhand doen bij je itinerary en niet bij de check in) dan worden ze voor de volwassenen bediend met kipnuggets en puree, kortom echt kidsmeal.

Ik overweeg voor onze volgende orlando trip om te vertrekken via london newark met Virgin om rechtstreeks te vliegen, vanuit Ieper kan ik de eurostar nemen in rijsel en dan taxi. Mijn tweede optie was schiphol en martinair maar gezien de strubbelingen me thinks bad choice. Voor beide een trip van 3 uur maar tenminste geen tweede vlucht end dito overstaptijden.

mattrob
07-06-10, 10:32
Net met Martinair Duitsland gebeld. Ik kreeg overigens een Nederlandse aan de lijn (ik werd in het Duits aangesproken, toen ik vroeg of ze Engels sprak, zei ze ineens dat ze ook Nederlands sprak; blijkbaar heeft mijn accent me verraden :-k), deze keer overigens heel vriendelijk. Maar ... volgens mij had ik KLM Nederland aan de lijn :-s ?

Maar goed, hele verhaal weer verteld, maar volgens haar staat alles nog gewoon in de systemen en heeft ze geen informatie dat vluchten geannuleerd worden. Ik kon ook netjes de stoelen vastleggen voor de vlucht, zowel heen als terug (volgens mij 27 C,D,F op de heenreis op 19juli en 21 C,D,F op de terugreis 5aug). Ze vertelde dat als de vluchten geannuleerd zouden worden, ik daar gelijk van op de hoogte gesteld zou worden ... Dus afwachten maar weer, vooralsnog lijkt het dus door te gaan, maar ik blijf nog voorzichtig optimistisch ...

Iris02
07-06-10, 15:07
Een hoop onrust voor niets !

Lady-M
07-06-10, 19:46
Vandaag ben ik door WTC gebeld en mij is verteld dat de vlucht van 5 augustus gewoon in het systeem staat en niet is geannuleerd. De dame in kwestie vroeg hoe ik erbij kwam dat de vlucht zou zijn geannuleerd en toen vertelde ik van dit forum en dat het al eerder zo is gegaan. Ze heeft me verzekerd dat de vlucht niet is geannuleerd. Nou, gelukkig maar dan :smile:

A3
07-06-10, 20:03
Toch ben ik momenteel met een leuke strijd bezig met WTC. Wij zijn echt uit de vlucht gegooid. Sterker nog: via mijn frequent flyer nummer van Delta kan ik zien dat we daar al ingeboekt staan op Orlando-Detroit-Amsterdam.

Het lijkt er veel op dat er sprake is van een overboeking, waarbij Martinair mensen die rechtstreeks hebben geboekt via .nl, .be of .de laat zitten op de vlucht en mensen via een reisorganisatie - zoals wij via WTC - omboekt. Dan zit er lekker een buffer tussen voor ze en hoeven ze geen telefoontjes te plegen; ze laten alles lekker aan WTC over............ Daarnaast zal menig klant dit WTC verwijten en niet MP........ Nog een voordeel voor ze dus!

MP is echt een %&!!@ maatschappij.

Maar van mij zijn ze niet af. Weet inmiddels van mijn rechtsbijstand dat ik in geval van overboeking recht heb op terugbetaling van het ticket of een alternatieve vlucht, en DAARNAAST €600 pp. Daarvoor kan ik wel kijken of ik niet iets anders kan vinden!

MVG

A3

mattrob
07-06-10, 20:20
Toch ben ik momenteel met een leuke strijd bezig met WTC. Wij zijn echt uit de vlucht gegooid. Sterker nog: via mijn frequent flyer nummer van Delta kan ik zien dat we daar al ingeboekt staan op Orlando-Detroit-Amsterdam.

Bizar, wat een verhaal joh :-( ...

Maar van mij zijn ze niet af. Weet inmiddels van mijn rechtsbijstand dat ik in geval van overboeking recht heb op terugbetaling van het ticket of een alternatieve vlucht, en DAARNAAST €600 pp. Daarvoor kan ik wel kijken of ik niet iets anders kan vinden!

Wow, is dat echt zo zeg ! Dan zou ik 'lekker' met Delta vliegen en daarnaast lekker NOG een keer dit jaar naar de US gaan :mrgreen: ! Voor dat bedrag mogen ze mij ook wel omboeken hoor, als ik daardoor nog een keer voor niets mag ;).

Maar, ik vind het wel echt een hele slechte actie van ze ... Dat wel ...

bluedolph1n
07-06-10, 20:30
Succes met de strijd A3, inderdaad bizar, en niet leuk voor diegene die dat treft.

[verwijderd]
07-06-10, 20:38
Als dat de regels zijn zou ik het er zeker niet bij laten zitten, gewoon de Delta tickets pakken en die Euro 600 laten halen door de rechtsbijstand.

Maar hou ons op de hoogte ben wel erg nieuwsgierig wat Martinair nu gaat doen hiermee.

Lady-M
07-06-10, 20:56
Bewijs maar eens dat het om een overboeking gaat. Ze schermen meteen met het feit dat ze er het recht toe hebben. Wij hebben trouwens ook via WTC geboekt en zoals gezegd, vooralsnog vliegen wij de 5e gewoon met Martinair.

r.teeuwsen
07-06-10, 22:11
Forummers die Martinair vliegen op de zondagen vanaf 19 september....

Vanaf 19 september zijn ook alle vluchten van Martinair op zondag eruit gehaald.
Dus vlieg je op een zondag heen of terug, neem contact op met je boekings bureau of reisbureau, dan hoor je dat je een dag later terug gaat.... of een dag eerder.
Nou ja, ik ga maar weer lekker met Delta... heen en terug.
Martinair wat een pech, weer een 'goede' klant weg...

Greetz, Remco

A3
07-06-10, 22:28
Bewijs maar eens dat het om een overboeking gaat.

En da's nou het mooie: door al m'n gemail heb ik dat inmiddels zwart op wit in een reply-tje staan!

MVG

A3

[verwijderd]
07-06-10, 22:43
Bewijs maar eens dat het om een overboeking gaat. Ze schermen meteen met het feit dat ze er het recht toe hebben. Wij hebben trouwens ook via WTC geboekt en zoals gezegd, vooralsnog vliegen wij de 5e gewoon met Martinair.

Dat is toch het vreemde van het verhaal, de een mag wel mee vliegen en de andere wordt overgeboekt. Bij Delta en andere wordt er ook geregeld overboekt maar dat wordt allemaal op de luchthaven verder geregeld voor zover ik weet, ik heb nooit iemand gehoord die vooraf al van Delta naar Martinair werd geboekt of oz.

Lady-M
07-06-10, 23:06
En da's nou het mooie: door al m'n gemail heb ik dat inmiddels zwart op wit in een reply-tje staan!

MVG

A3

Kijk, da's beter \\:D/ Ik zou er dan maar een beetje het positieve van proberen in te zien. Misschien wordt het dan wel een gratis tripje :-P Alhoewel, ik kan me dat haast niet voorstellen. Die maatschappijen hebben natuurlijk ook een enorme opdonder gehad van dat gedoe met die aswolk. Ze proberen nu denk ik zo efficient mogelijk te werken, maar echt klantvriendelijk is dat niet. Had jij ook al in november geboekt?

A3
07-06-10, 23:45
@lady-M; nee ik heb geboekt in december....

MVG

A3

Iris02
08-06-10, 06:37
Volgens mij mag Martinair (of welke vliegtuigmaatschappij) vluchten wijzigen/cancelen mits dit uiterlijk 14 dagen voor vertrek plaatsvindt.
Als er binnen de 14 dagen voor vertrek een wijziging plaatsvindt dan is Martinair hoofdelijk aansprakelijk en kan je het verhalen.

Het is een vreemde situatie A3 en ik hoop voor jou dat je rechtbijstandsverzekeraar gelijk heeft. Maar of je hier Eur 600 p.p. uit gaat slepen...... ik betwijfel het

corrus
08-06-10, 09:06
Het aantal dagen voor vertrek is voor de airline helemaal niet belangrijk...
Zij kunnen iedere datum annuleren die zij juist achten...

A3
08-06-10, 11:38
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om wie dan ook 600pp lichter te maken. Het liefst heb ik gewoon hetgeen ik gekocht heb: 4 stoelen op de rechtstreekse vlucht van Orlando naar Amsterdam.

Maar raar vind ik het niet dat er voor dergelijke situaties wettelijke regelingen bestaan. Je bent tenslotte een overeenkomst aangegaan, en daaraan moeten beide partijen zich houden. Dat geldt bij de aankoop van een huis, van een fiets, van een ijsje en dus ook voor een vliegticket!

MVG

A3

Iris02
08-06-10, 14:32
Zie onderstaand een stukje uit de algemene voorwaarden van Martinair

11.2.1 Annulering
In geval van annulering van een vlucht van Vervoerder, zal Martinair een Passagier:
a. de keuze bieden tussen:

(i) restitutie van de prijs die is betaald voor het ongebruikte deel van het Ticket (Passagiers die in het bezit zijn van een charterticket dienen hierover contact op te nemen met hun touroperator); of

(ii) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar zijn of haar Plaats van Bestemming, bij de eerste gelegenheid dan wel, naar keuze van de Passagier, op een later tijdstip, afhankelijk van de beschikbaarheid van stoelen; en

b. maaltijden en dranken in een redelijke verhouding tot de wachttijd en de vluchtafstand en twee (2) telefoongesprekken, of, indien beschikbaar, telex- of telefaxberichten of e-mails; en

c. in het geval van plaatsing op een andere vlucht naar de Plaats van Bestemming bij de eerste gelegenheid, wanneer één (1) of meer overnachtingen naast het oorspronkelijk door de betrokken Passagier voorgenomen verblijf noodzakelijk wordt, hotelaccommodatie voor de periode liggende tussen de eerste door Vervoerder aangeboden vlucht (d.w.z. de eerste gelegenheid) en de oorspronkelijk aangekondigde vertrektijd, alsmede het vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie; en

d. een vergoeding bieden volgens het onderstaande schema:
a) Voor a) Euro of tegenwaarde in plaatselijke valuta a) Indien de vertragingsduur op de plaats van aankomst
(i) vluchten van 1500 km of minder 125 2 uur of minder is
250 meer dan 2 uur is
(ii) vluchten binnen EU van meer dan 1500 km en alle andere vluchten van 1500 tot 3500 km 200 3 uur of minder is
400 meer dan 3 uur is
(iii) vluchten die niet in de categorie (i) en (ii) vallen 300 4 uur of minder is
600 meer dan 4 uur is
1 kilometer (km) = 0,62 mijl
tenzij:
i. de Passagier ten minste twee (2) weken voor de geplande vertrektijd van de annulering op de hoogte wordt gebracht, of

ii. de Passagier minder dan twee (2) weken doch meer dan zeven (7) dagen voor de geplande vertrektijd van de annulering op de hoogte wordt gebracht, en een andere beschikbare vlucht wordt aangeboden waardoor hij niet meer dan twee (2) uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en zijn Plaats van Bestemming minder dan vier (4) uur na de geplande aankomsttijd bereikt; of

iii. de Passagier minder dan zeven (7) dagen voor de geplande vertrektijd van de annulering op de hoogte wordt gebracht, en een ander beschikbare vlucht wordt aangeboden waardoor hij niet meer dan één (1) uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en zijn Plaats van Bestemming minder dan twee (2) uur na de geplande aankomsttijd bereikt; of

iv. de annulering het gevolg is van Overmacht.

[verwijderd]
08-06-10, 14:40
Algemene voorwaarden zeggen niet alles er zijn nml. voorwaarden die een rechter zo van tafel haalt en die bij wet ook niet geldig verklaard worden.

Vraag me er niet exact naar maar ik weet dat er jurisprudentie genoeg over is.

Marjoleinw
08-06-10, 15:01
Dit zegt de consuwijzer:
Sinds februari 2005 is er een nieuwe Europese verordening. Hierin staat welke rechten u hebt als passagier. Dus ook waar u recht op hebt als uw vlucht wordt geannuleerd. Daarover leest u hieronder.
Als uw vlucht wordt geannuleerd, dan krijgt u het geld van uw vliegticket terug. Ook krijgt u een vergoeding. Hieronder leest u wanneer u wat krijgt als uw vlucht wordt geannuleerd.

€ 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1.500 kilometer;
€ 400 per passagier voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kilometer;
€ 600 per passagier voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer;
Eten en drinken, hotelovernachting met vervoer van en naar het vliegveld en twee telefoongesprekken, telexberichten, faxberichten of e-mails
Wordt uw vlucht geannuleerd op een vliegveld waar u bijvoorbeeld een tussenstop maakt? En u kunt niet verder vliegen? Dan krijgt u een gratis vlucht naar het vliegveld waar u vandaan bent gekomen.
Kan ik met een andere vlucht mee?

Als uw vlucht wordt geannuleerd, kan uw luchtvaartmaatschappij u een andere vlucht aanbieden. Zo kunt u toch naar uw bestemming komen. Wilt u dat? Dan krijgt u het geld van uw vliegticket niet meer terug.
Gaat u met een andere vlucht mee? En is uw vertraging hierdoor minder dan 4 uur? Dan hebt u recht op een vergoeding. Maar de luchtvaartmaatschappij kan de bedragen die hierboven staan halveren. Het ligt er aan hoeveel kilometer u moet vliegen.
Wanneer krijg ik geen vergoeding?

Uw luchtvaartmaatschappij hoeft u niet altijd een vergoeding te geven bij een annulering. Hieronder leest u wanneer zij dat niet hoeven te doen.

Ze informeren u meer dan twee weken voor uw vertrek over de annulering.
Ze informeren u tussen 2 weken en 7 werkdagen voor uw vertrek. Uw luchtvaartmaatschappij biedt u een andere vlucht aan op dezelfde dag. Hiervoor gelden een aantal regels. Deze vlucht mag niet eerder dan 2 uur voor de geplande tijd van uw eerste vlucht vertrekken. En niet later dan 4 uur na de geplande tijd aankomen.
Ze informeren u minder dan 7 werkdagen voor uw vertrek. Uw luchtvaartmaatschappij biedt u een andere vlucht aan op dezelfde dag. Hiervoor gelden een aantal regels. Deze vlucht mag niet eerder dan 1 uur voor de geplande tijd van uw eerste vlucht vertrekken. En niet later dan 2 uur na de geplande tijd aankomen.

Iris02
08-06-10, 15:54
Ja maar, er staat dus duidelijk in dit artikel dat deze vergoeding niet van toepassing is als de annulering meer dan 2 weken voor vertrek is ! Dat is wat ik probeer duidelijk te maken ;-)

Hou me ten goede, als iemand gedupeerd is door het annuleren van een vlucht dan is een compensatie op zijn plaats. Ik denk alleen dat het juridisch gezien moeilijk is om een zaak te hebben.

A3
08-06-10, 16:06
@iris02

Je hebt gelijk als het inderdaad een annulering van de vlucht betreft. Dit staat zowel duidelijk in de voorwaarden avn Martinair, als op diverse websites waar je alles kunt lezen over rechten en plichten. Maar in dit geval gaat het om een overboeking! En dan zegt Martinair zelf:

11.2.3 Overboeking en Denied Boarding Compensation (DBC)
a. In geval van Overboeking van een vlucht van Vervoerder, zal Vervoerder zich naar redelijkheid inspannen in eerste instantie vrijwilligers op te roepen die bereid zijn hun Bevestigde Reservering op te geven in ruil voor een met Martinair nader overeen te komen vergoeding en voorts compenseert Martinair de Passagier conform lid 2.1 onder a). Daarnaast zal Vervoerder de belangen in overweging nemen van andere Passagiers die om legitieme redenen prioriteit moeten krijgen bij de verlening van toegang aan boord, zoals minderjarigen, Mindervalide Passagiers en hun begeleiders.

b. Indien een Passagier niet vrijwillig afstand doet van zijn/haar plaats, compenseert Martinair de Passagier conform lid 2.1.

En voor de goede orde: bij lid 2.1 staan de bedragen genoemd die je zelf ook al citeerde.....!

Vervoerder heeft zich in dit geval niet naar redelijkehid ingespannen vrijwilligers op te roepen. Ze hebben zich zelfs helemaal NIET ingespannen.

MVG

A3

Marjoleinw
08-06-10, 16:51
Je hebt groot gelijk hoor!
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.
Succes ermee en we horen het vast nog!

groetjes,
Marjolein

r.teeuwsen
08-06-10, 17:29
Hi,

Gewoon even shoppen bij KLM/Delta, betaal je 475 euro voor een retour (in september) zonder gezeur, met beeldschermpje, zonder limiet aan drankjes, zonder extra comfort class te moeten boeken, Delta heeft dezelfde standaard als comfort bij MP. Enige nadeel is niet rechtstreeks, maar wel snel in Orlando naar je auto, want Immigrations heb je al gehad.

Greetz, Remco

Iris02
08-06-10, 17:51
@Adrie,
Tja, op die manier is het een ander verhaal. Zoals ik heb begrepen heb jij schriftelijk bewijs dat het om een overboeking gaat ? Wie weet kan je dan inderdaad iets verhalen op Martinair.
Ik zeg het ook niet om jou te stangen hoor Adrie.
In dit soort situaties is het echter altijd moeilijk om zaken aantoonbaar te maken. Martinair zal ongetwijfeld een sterk verweer hebben. Ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Groetjes, Iris

hockey
08-06-10, 18:18
@Remco. Alleen gaat Adrie niet in september maar in het hoogseizoen. Ik denk dat zijn beide dochters nog op school zitten.

r.teeuwsen
08-06-10, 18:47
Ohw, ik dacht dat het ging om de zondag vluchten die vanaf september eruit zijn gehaald.... maar als hij schoolgaande kinderen heeft ligt het anders.
Maar evengoed, misschien anderen die van de aanbieding van KLM/Delta kunnen profiteren ;-)

Greetz, remco

knaapje
08-06-10, 19:04
Hi,

Gewoon even shoppen bij KLM/Delta, betaal je 475 euro voor een retour (in september) zonder gezeur, met beeldschermpje, zonder limiet aan drankjes, zonder extra comfort class te moeten boeken, Delta heeft dezelfde standaard als comfort bij MP. Enige nadeel is niet rechtstreeks, maar wel snel in Orlando naar je auto, want Immigrations heb je al gehad.

Greetz, Remco

Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, maar toevallig(?) zijn vandaag de prijzen met zo'n EUR 55 tot EUR 75 en meer verhoogd.
Air Lingus rond de EUR 520 en KLM/Delta zelfs over de EUR 600.

Knaapje

carmen1988
09-06-10, 15:54
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende. Ik heb in Maart dit jaar ook met Martinair naar Orlando gevlogen en dit is me goedbevallen. Ik hem het destijds bij een reisbureau geboekt. Alleen verschillen de prijzen met het reisbureau en de Martinair site nu en wil ik het graag via de site van Martinair boeken.

Heeft iemand hier ervaring mee of dat allemaal goed geregeld is? Zie ook nergens staan hoe ik Comfort Class kan bijboeken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes

r.teeuwsen
09-06-10, 16:14
Hi,

Ik heb voor september via de site geboekt, geen enkel probleem.
Alleen hebben ze de zondag vlucht op de 19de eruit gehaald en ga ik nu met KLM/Delta. Maar normaal boekt mijn vrouw met haar vriendin ook altijd via de site van Martinair, want de dames willen liever niet overstappen ;-)
En dat gaat altijd goed!!
Wanneer wil je gaan?? Welke maand??

Greetz, Remco

carmen1988
09-06-10, 16:31
Hoi Remco

Bedankt.
Ik wil de datums 12 september t/m 4 oktober.
Kan alleen niet zien hoe ik comfort class kan boeken. Heb ik in Maart ook gehad en dat was erg fijn.
Weet jij dat?

Greetzz