PDA

Bekijk Volledige Versie : Walt Disney overtreft verwachtingen



Daniel
01-02-05, 13:12
BURBANK - Walt Disney heeft het in de laatste drie maanden van vorig jaar beter gedaan dan was verwacht. Het Amerikaanse amusementsconcern maakte maandag na het sluiten van de effectenbeurs in New York bekend dat de winst in die periode is gestegen met 5 procent tot 723 miljoen dollar. Per aandeel bedroeg de winst 33 cent, terwijl analisten niet verder waren gekomen dan 29 cent per aandeel.

De omzet in het laatste kwartaal van vorig jaar, dat het eerste kwartaal is van het boekjaar 2004/2005, bedroeg 8,67 miljard dollar. Dat is iets meer dan de 8,55 miljard dollar uit dezelfde periode van het vorige boekjaar.

Walt Disney haalde zijn hogere winst vooral uit de tv-zender ABC en het sportkanaal ESPN. Ook de amusementsparken deden het beter. Topman Michael Eisner zei te hopen dat het hele boekjaar een winstgroei van 10 procent of meer oplevert.

Bron: nu.nl
Het gaat dus weer beter met WD... Leuk ook om te zien dat de pretparken aan het aantrekken zijn.

Jennie
01-02-05, 13:29
Enne..... als wij dan met zijn allen dit jaar ook weer gaan kan het helemaal niet meer stuk voor de pretparken.
gr. Jennie

Monique
01-02-05, 13:42
Enne..... als wij dan met zijn allen dit jaar ook weer gaan kan het helemaal niet meer stuk voor de pretparken.
gr. Jennie


Ben het helemaal met je eens :D (nog maar 2 mnd.) \:D/

petra
01-02-05, 14:08
Wij gaan ook mee.......
Jippie, met de fits pas

mellie
01-02-05, 20:40
Daar mogen ze mij best 10 procent van geven :) Ik ga er namelijk van uit dat ik de 100.000.000.000.000 bezoeker ben. Mooi prijsje dacht ik zo :P