PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Tile: Orlando - Miami



Tile
20-07-07, 16:44
Dit is wat ik tot nu toe op papier heb staan,
ik ben volop bezig aan het zoeken achter de juiste hotels op de juiste plaats.
Maar aangezien wij in augustus 2008 pas gaan heb ik nog tijd hé.
De eerste helft van onze reis staat in het teken van de pretparken, de tweede van "een stukje florida zien" en ontspannen... als afsluiter een citytrip Miami.

dag 1 heenreis
aankomst Orlando

dag 2 Magic animal kingdom
orlando/kissimee wat verkennen

dag 3 Magic kingdom/Epcot
MGM studio's

dag 4 Kennedy space center

dag 5 Seaworld
zwemmen in aquatica

dag 6 Universal studio's/adv island

dag 7 Busch gardens africa

dag 8

dag 9 rijden richting Fort Lauderdale

dag 10 Everglades
Florida city alligator farm

dag 11 The keys

dag 12 Key west

dag 13 Miami

dag 14 Miami
vertrek Miami airport

dag 15 aankomst in brussel of schiphol...





Voila, dat is het tot zover, verschuivingen zijn nog mogelijk, er zit ook nog 1 dag spare in, zodat er wat ruimte is voor aanpassingen....

Wij zijn pretpark/rollercoaster fanaten...
het is wel zo, dat we eigenlijk de parken toch enigsinds beperken, vooral Disney dan, omdat er heel wat vergelijkingen zijn met het park in Parijs. Dus in die parken gaan we heel selectief enkele toppers uitzoeken.


Wat denken jullie? een haalbare kaart??

hotel tips in Fort Lauderdale, the Keys en Miami altijd welkom !!!

Njit
20-07-07, 16:57
Wij zijn pretpark/rollercoaster fanaten...
het is wel zo, dat we eigenlijk de parken toch enigsinds beperken, voor Disney dan, omdat er heel wat vergelijkingen zijn met het park in Parijs. Dus in die parken gaan we heel sellectief enkele toppers uitzoeken.

Als je maar beperkt de tijd hebt dan is het maken van een selectie vooraf een goede optie. Maar Disneyworld is behalve attracties ook veel sfeer. Ik zou wel oppassen dat het geen haast-werk wordt.

SpaceAce
20-07-07, 18:21
voor Disney dan, omdat er heel wat vergelijkingen zijn met het park in Parijs. Dus in die parken gaan we heel sellectief enkele toppers uitzoeken.

Epcot en Animal Kingdom zijn unieke Disneyparken. Deze vindt je nergens op de wereld. Dus voor deze parken zou ik een hele dag plannen. Alleen dan heb je geen ruimte meer voor Magic Kingdom en MGM :( Overigens kun je deze ook niet echt vergelijken met Parijs. Oké, Magic Kingdom heeft hetzelfde concept als Disneyland Parijs, maar heeft vele andere attracties. Zelfs Space Mountain is al héél anders!

Zeker omdat je in augustus wilt gaan, zal het waarschijnlijk wel druk zijn, waardoor je echt een hele dag nodig zult hebben (of je kunt maar een goed vier of vijf attracties doen - maar dat lijkt mij zo zonde van het geld én de tijd).

Ik zou, denk ik, dan dag 8 gebruiken voor Orlando (zodat je Magic Kingdom en MGM kunt combineren) en ik zou het daarna lekker bij Miami en Key West laten. Dat wil zeggen, in plaats van een overnachting in Fort Lauderdale zou ik Florida City plannen en op de dag van vertrek naar The Keys het bezoekje aan de Everglades meepikken.

Dan krijg je dit:

dag 09: orlando - florida city
dag 10: florida city - key west (+ bezoek everglades)
dag 11: key west
dag 12: key west - miami
dag 13: miami
dag 14: miami (vertrek miami airport)
dag 15: aankomst in Brussel

(Overigens nog een vraagje, gebruik je nu in je planning dag 12 of dag 13 om weer terug te rijden naar Miami?)

Tile
20-07-07, 18:39
Ik zou, denk ik, dan dag 8 gebruiken voor Orlando (zodat je Magic Kingdom en MGM kunt combineren) en ik zou het daarna lekker bij Miami en Key West laten. Dat wil zeggen, in plaats van een overnachting in Fort Lauderdale zou ik Florida City plannen en op de dag van vertrek naar The Keys het bezoekje aan de Everglades meepikken.

Dan krijg je dit:

dag 09: orlando - florida city
dag 10: florida city - key west (+ bezoek everglades)
dag 11: key west
dag 12: key west - miami
dag 13: miami
dag 14: miami (vertrek miami airport)
dag 15: aankomst in Brussel

(Overigens nog een vraagje, gebruik je nu in je planning dag 12 of dag 13 om weer terug te rijden naar Miami?)

dag 12 idd naar Miami....
bedankt voor deze tips alvast.
ik heb mijn schema ondertussen al 10 keer aangepast denk ik. ;)
Idd, Disney komt op deze manier in het gedrang. De rollercoasters (B&M's vooral) daar ga ik persoonlijk voor, maar ik ben niet alleen ginder hé ;)
Wij hebben ook twee kids die dan 11 jaar zijn,... dus ja één dag langer disney zeker ;)
Dus mss idd dag 8 ook Orlando en dan ineens naar florida city.
We zouden graag ook gaan outlet shoppen, vandaar de fort lauderdale tussenstop... of ben ik mis. Zijn er nog andere plaatsen om leuk te shoppen (vooral kledij) tegen goede prijzen?

nog voorstellen, tips of ideeen zijn welkom !!!!

pieterpostma
20-07-07, 18:42
Tile, ik moet je zeggen dat ik het wel een relaxed programma vind. Niks mis mee. Nog veel plezier met de voorbereidingen en maak gebruik van recensies op het internet over de accommodaties, dat is wat mij betreft altijd en welkom hulpmiddel en voorkomt teleurstellingen.

Oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

Marjol
20-07-07, 18:55
Wat SpaceAce ook al zei; Disney in Orlando is héél anders dan in Parijs!
Het is echt zonde om er maar twee dagen aan te spenderen. Wij zijn er dit jaar zes dagen geweest en gaan volgend jaar zeker weer 4 dagen.
Epcot en Animal Kingdom zijn er niet in Parijs en de Disney Studios is gewoon een heel ander park dan in Parijs. Okee, enkele vergelijkbare attracties, maar meer verschillen! En Magic Kingdom lijkt dan inderdaad veel op het park in Parijs, maar alleen al voor Splash Mountain, Disney's Philharmagic en de vuurwerkshow Wishes moet je hier toch ook echt een dag heen!

Maar goed, ik snap dat je keuzes moet maken en aangezien ik niet in de rest van Florida ben geweest, ben ik niet de aangewezen persoon om te zeggen wat je moet laten vallen.
Succes met de keuzes!

calypso
20-07-07, 21:14
Dit is wat ik tot nu toe op papier heb staan,
ik ben volop bezig aan het zoeken achter de juiste hotels op de juiste plaats.

dag 3 Magic kingdom/Epcot
MGM studio's

Wij zijn pretpark/rollercoaster fanaten...
het is wel zo, dat we eigenlijk de parken toch enigsinds beperken, vooral Disney dan, omdat er heel wat vergelijkingen zijn met het park in Parijs. Dus in die parken gaan we heel selectief enkele toppers uitzoeken.

Allereerst denk ik dat je dag 3 nooit gaat halen, 3 parken op een dag, no way!

En dan ben je ook nog pretpark fanaat, dan moet je al helemaal zeker meer tijd hier voor uit trekken, liefst 1 park per dag, om alles goed te zien. En zoals hierboven al een paar keer gezegd is Disney World is helemaal niet te vergelijken met Disneyland Parijs. Zelfs de rides zijn anders!
Dus zou er toch nog eens over nadenken, je hebt toch nog tijd zat ;-)

pascalbrouwers
20-07-07, 21:22
Outlet shoppen ga dan zeker na Sawgrassmill.
Deze ligt op ongeveer een klein half uurtje rijden van Ft Lauderdale by the Sea.
Kun je natuurlijk ook vanuit Miami doen.

Persoonlijk zou ik voor ft lauderdale kiezen i.p.v. Miami.
Maar Miami is natuurlijk niet verkeerd.


Als je disney gaat verkennen, houdt er dan vooral rekening mee dat het geen Parijs is :lol:

Dat MK het meest op Parijs lijkt is al gezegd, maar ondanks dat zou ik dit park zeker niet willen missen.

Als ik dan toch keuzes zou moeten maken dan:
1 Epcot --> onze favoriet
2 Animal Kingdom --> vanwege expedition mount everest
3 MGM--> eigenijk ook op 2
4 MK --> eigenlijk een gedeelde eerste plaats, maar ja je moet keuzes maken. En we zijn al zo vaak in Parijs geweest.

Maar als het effe kan doe ze dan allemaal.
Ga zeker niet op 1 dan naar meerdere parken hoppen, zo verlies te veel tijd.


:lol: Pascal

SpaceAce
20-07-07, 22:46
Persoonlijk zou ik voor ft lauderdale kiezen i.p.v. Miami.
Maar Miami is natuurlijk niet verkeerd.

Bedoel je in Ft Lauderdale overnachten en vanuit daar ook Miami bezoeken of gewoon helemaal geen miami bezoeken, maar alleen Ft Lauderdale?


Outlet shoppen ga dan zeker na Sawgrassmill.
Deze ligt op ongeveer een klein half uurtje rijden van Ft Lauderdale by the Sea.
Kun je natuurlijk ook vanuit Miami doen.

Persoonlijk zou ik hier dus voor gaan :)

pascalbrouwers
20-07-07, 23:00
Bedoel je in Ft Lauderdale overnachten en vanuit daar ook Miami bezoeken of gewoon helemaal geen miami bezoeken, maar alleen Ft Lauderdale?



Persoonlijk zou ik hier dus voor gaan :)

In fl Lauderdale overnachten en vandaar uit naar Miami gaan.

Wij zijn al verschillende keren in Ft Lauderdale geweest ( alleen vorig jaar niet), en hebben altijd vandaar uit alle uitstapjes gedaan.
Everglades
Miami
Sawgrassmill

S'morgens strand en s'middags erop uit.

Groet,
Pascal

SpaceAce
21-07-07, 00:50
Dat is inderdaad ook een optie ja! Zelf zit ik graag midden in Miami om te overnachten (zodat je 's avonds ook nog prima een biertje/wijntje kan nuttigen in Miami zelf - zoals wij afgelopen vakantie hebben gedaan bij de Cocowalk), maar aangezien Tile kinderen heeft, gok ik dat zij niet meer van "het 's avonds stappen in Miami zijn" ;)

Ik kan me daarom goed voorstellen dat men de voorkeur zou geven aan Fort Lauderdale als overnachtingsbasis en vanuit daar wat dingen ondernemen. Ik gok overigens ook dat dit uiteindelijk goedkoper zal zijn dan midden in Miami (of Miami Beach) te overnachten.

Tile
21-07-07, 13:47
Wat de disney parken betreft had ik het idd op MK, dit lijkt het meeste op hetgeen er in parijs is gebouwd. Vooral Animal Kingdom en Epcot gaan we zeker doen. Wat het attractie aanbod ginder betreft weet ik uiteraard wat orlando te bieden heeft, enkel de omvang en drukte van de parken is niet in te schatten van hieruit uiteindelijk.
Ik vind dit een heel intressante discussie, uiteindelijk moeten wij beslissingen nemen met de info die we verzamelen op't net enzo...
Wat de tweede helft betreft, zit ik ook met de knoop FT Lauderdale of Miami als basis. De Combi strand en uitstapjes maken is wel ok. Aangezien wij vooral de tweede helft "relax" willen doen. Uiteindelijk gaat't om "vakantie" en willen wij niet terug oververmoeid thuiskomen door het té zware programma. Dan liever knopen doorhakken om zo toch te kunnen genieten van al hetgeen we doen en niet te moeten racen van het één naar het ander om toch maar "alles" (en uiteindelijk "niks") te hebben gezien. Waarschijnlijk zal het niet bij deze éne keer blijven hé :lol: ;-)
Voor de hoofdbrok van de tweede helft zijn het vooral de Keys, Everglades, Miami, ontspanning en shoppen die we centraal willen plaatsen.

een aangepast schema:

dag 1 heenreis
aankomst Orlando

dag 2 Magic animal kingdom
orlando/kissimee wat verkennen

dag 3 Epcot/MGM studio's (de studio's vooral dan om de vergelijk met de Parijse tower of terror te kunnen maken)

dag 4 Magic Kingdom

dag 5 Kennedy space center

dag 6 Seaworld
zwemmen in aquatica

dag 7 Universal studio's/adv island

dag 8 Busch gardens africa

dag 9 rijden naar Fort Lauderdale


dag 10 Fort Lauderdale (als basis)
Sawgrassmill

dag 11 everglades
Florida city/the Key's

dag 12 Key west

dag 13 Miami

dag 14 Miami
vertrek Miami airport

dag 15 aankomst in brussel of schiphol...


wat denken jullie? Is overnachten in Ft lauderdale haalbaar om van daaruit heel de tweede helft van de vakantie te doen? bv naar de keys te gaan (redelijke afstand toch??) ? ik denk het ni hé?

calypso
21-07-07, 14:26
Ik vind dit een heel intressante discussie, uiteindelijk moeten wij beslissingen nemen met de info die we verzamelen op't net enzo...
Tja dat is inderdaad zo en toch leuk te zien dat je de informatie dus ook gebruikt ;-)

dag 2 Magic animal kingdom
orlando/kissimee wat verkennen
Dit is zeker een aanrader, ook al omdat Expiditie Everest daar ligt, een must voor de pret park fanaat ;-)

dag 3 Epcot/MGM studio's (de studio's vooral dan om de vergelijk met de Parijse Tower of terror te kunnen maken)
Ehh, ToT van Parijs is toch nog niet klaar dus die kun je nog niet vergelijken, maar ToT in Orlando is heel erg mooi. Probeer de middelste stoel te krijgen heb je meer airtime, omdat die met een losse veiligheids gordel is ipv. een bar.

dag 4 Magic Kingdom
Je zult opkijken van de verschillen hier., Een absolute topper die je niet mag missen, Doe Space mountain maar zul je al een groot verschil zien en weer eentje om bij je lijste te zetten als gedaan ;-)


In ieder geval veel plezier met de voorbereding:!:

Tile
21-07-07, 14:45
Tegen dat wij naar Florida gaan (aug 2008 ) is de Tower of terror in Dlp al wel open hé ;)