PDA

Bekijk Volledige Versie : Douane: Immigrations en Customs



Ebelix
16-09-04, 15:21
Helaas komen wij als Nederlanders er ook niet meer onderuit. Zie onderstaand berichtje wat ik van www.nu.nl heb geplukt.

Reizigers naar VS digitaal op foto

DEN HAAG - Nederlanders die binnenkort zonder visum de Verenigde Staten bezoeken, gaan bij aankomst in de VS digitaal op de foto. Ook wordt een digitale vingerafdruk gemaakt. De regeling gaat op 30 september in. Dat heeft de Amerikaanse ambassade in Den Haag donderdag bekendgemaakt.

Toeristen en zakenmensen die naar de VS gaan met een visum, hebben op dat visum al een foto. Wie geen visum heeft, moet dus een digitale foto en digitale vingerafdruk laten maken bij aankomst op vliegveld of haven. Vanaf eind december gelden de extra maatregelen ook bij de vijftig drukste grensovergangen aan de Amerikaanse grens met Canada of Mexico.

Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations

rvd4always
16-09-04, 16:04
Praktijkproef biometrie in reisdocumenten van start

Minister De Graaf (BVK)heeft vandaag in Almere de starthandeling verricht van de praktijkproef biometrie in reisdocumenten, genaamd ‘2B or not 2B’. De komende zes maanden worden in de gemeenten Almere, Apeldoorn, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht van maximaal 15.000 mensen die een regulier paspoort of identiteitskaart aanvragen tevens op vrijwillige basis een gelaatsscan en twee vingerafdrukken afgenomen. Tijdens de praktijkproef worden ervaringen opgedaan met het aanvragen en uitgeven van Nederlandse reisdocumenten met biometrische gegevens en met welke omstandigheden in de praktijk rekening moet worden gehouden. Bij de start werden de biometrische kenmerken van de minister door burgemeester Jorritsma-Lebbink van Almere geverifieerd door vergelijking met de gegevens in zijn proefpaspoort.


--------------------------------------------------------------------------------

Het kabinet heeft het voornemen om twee biometrische kenmerken, gelaatsherkenning en vingerafdruk, toe te voegen aan het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart. Deze kenmerken hebben tot doel om internationale grenspassages te vergemakkelijken en look alike fraude (dit is het gebruik van een document door een andere dan de rechtmatige eigenaar) in het maatschappelijk verkeer tegen te gaan. Door opname van biometrische kenmerken wordt aangesloten op de afspraken die in de Europese Unie zijn gemaakt na de recente terroristische aanslagen met als doel fraude met reisdocumenten beter te bestrijden. Bovendien wordt aangesloten op de verscherpte eisen die de Verenigde Staten stellen aan het inreizen zonder visum. De Verenigde Staten stellen de opname van biometrische kenmerken in reisdocumenten met ingang van 26 oktober 2005 verplicht.

Met de praktijkproef ‘2B or not 2B’ bevindt Nederland zich in de voorhoede van landen die ervaring opdoen met het gebruik van biometrische kenmerken in reisdocumenten. Al in de kabinetsperiode 1998-2002 is een principe-beslissing genomen om biometrie te introduceren op de Nederlandse reisdocumenten. In 2003 is onderzoek gedaan naar de geschiktheid van biometrie voor het bestrijden van look alike fraude en na te gaan welk biometrisch kenmerk daartoe het meest geschikt is. De proef ‘2B or not 2B’ levert nu de praktijkgegevens die nodig zijn voor de besluitvorming tot invoering van biometrie op de reisdocumenten. Met de praktijkgegevens kan de algemene invoering van nieuwe reisdocumenten zorgvuldig worden voorbereid.

Tijdens de proef worden van maximaal 15.000 mensen die in de periode 30 augustus 2004 –21 februari 2005 in de zes deelnemende gemeenten een nieuw reisdocument aanvragen op vrijwillige basis ook een gelaatscan gemaakt en twee vingerafdrukken afgenomen. Deze kenmerken worden verwerkt in een testdocument. Bij het afhalen van het reisdocument vindt een verificatie plaats: de biometrische kenmerken (gelaat en vingers) worden vergeleken met de kenmerken die in het testdocument zijn opgenomen. Deze verificatie gebeurt met apparatuur van diverse leveranciers, om vast te kunnen stellen dat de opgeslagen biometrische kenmerken onder uiteenlopende omstandigheden met verschillende apparatuur uitleesbaar zijn en geverifieerd kunnen worden. Het testdocument wordt niet afgegeven aan de burgers en is dus niet bruikbaar in het grensverkeer.



© Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties - 16 september 2004

Daniel
16-09-04, 17:16
Ons paspoort verloopt in juni 2005. Ik had stiekem gehoopt meteen een nieuw paspoort te kunnen "kopen" van de gemeente; ééntje met biometrische kenmerken. Maar ik vermoedt dat dat niet gaat lukken...


Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations...

Dat denk ik ook. Ondanks dat ze wel hun best zullen doen om het zo snel mogelijk te laten gaan, zullen de wachttijden wel toenemen :(

Petra/VS
16-09-04, 19:09
Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations

Dat laatste valt best mee. Ik heb het systeem in werking gezien toen we terugkwamen uit Aruba en het gaat allemaal ontzettend snel. De mensen, die een vingerafdruk en foto moesten laten maken, namen nauwelijks extra tijd bij de paspoort controle. Er is dus hoop.

Van mij hebben ze al die gegevens allang, en mijn hele medische historie en nog veel meer.

Maar wat ik me nu afvraag is, of je dit iedere keer moet doen, als je de VS binnenkomt. Het lijkt me namelijk niet, als je het eenmaal hebt gedaan, moeten ze er toch een database van hebben. Maar ja, de Immigration hier kennende zijn ze niet zo georganiseerd :roll: .

Daniel
16-09-04, 23:51
Maar wat ik me nu afvraag is, of je dit iedere keer moet doen, als je de VS binnenkomt. Het lijkt me namelijk niet, als je het eenmaal hebt gedaan, moeten ze er toch een database van hebben. Maar ja, de Immigration hier kennende zijn ze niet zo georganiseerd :roll: .

Volgens mij niet. Mijn ouders hebben een B1/B2 visum en die hebben eenmalig hun vingerafdruk/foto moeten achterlaten. Lijkt ook niet logisch; zeker niet voor een vingerafdruk, die veranderen nl. niet. Daarom willen ze die juist ook :wink:

Anyway, ik ben benieuwd. Ik vindt dit soort dingen altijd wel leuk. Heb er geen problemen mee, ik heb immers niets te verbergen.

Ebelix
17-09-04, 10:06
Petra,

Het zal voor hun een controle middel zijn om te kijken of jij het wel echt bent. De gegevens zullen worden opgeslagen in een database (dezelfde database waarin staat hoe vaak je al in Amerika op bezoek bent geweest. In het begin is het nog niet helemaal waterdicht. Vanaf het moment dat het biometrisch paspoort is ingevoerd in Nederland wordt het systeem al een stuk beter.

Ik heb niets te verbergen en het zal me niet weerhouden om naar de States te gaan maar ik vind het toch een aantasting van je privacy.

Helaas zorgt de huidige samenleving ervoor dat dit soort barbaarse praktijken weer nodig zijn.

Gino
17-09-04, 10:27
Helaas zorgt de huidige samenleving ervoor dat dit soort barbaarse praktijken weer nodig zijn.
Een biometrisch paspoort barbaars? Het is de aanleiding die barbaars is !!! En dan hebben ze je foto en vingerafdruk,.... so what? :? Als dit mijn veiligheid ook maar met 1% verhoogt mogen ze dit morgen ook in Europa invoeren...

mattrob
17-09-04, 10:49
Absoluut, ik heb daar ook helemaal geen problemen mee. Nadeel is natuurlijk wel de wachtijen .....

Jacquiline
17-09-04, 12:16
Na 10 uur in het vliegtuig kan dat extra uurtje er ook nog wel bij :wink:
Ik vertrek zelf op 6 oktober en ik maak me meer druk om wat ik ga aantreffen na Jeanne dan om een vingerafdrukje en een digitaal fotootje!

Ebelix
17-09-04, 13:03
Barbaars is misschien niet het juiste woord. Wat ik bedoel is dat we door een aantal van die gekken in deze wereld een gedeelte van onze privacy moeten inleveren en dat iedereen met angst over straat loopt of op reis gaan. :evil: Ik heb het eigenlijk niet alleen over het biometrisch paspoort maar ook over het feit dat je zomaar staande kan worden gehouden om gefouilleerd (ik hoop dat ik goed geschreven heb) te worden. Dat doet me toch denken aan mindere tijden uit onze geschiedenis. :cry:

Ik besef best wel dat je biometrische gegevens hetzelfde is als je huidge foto in je paspoort en dat ze deze maatregelen invoeren om te zorgen dat er minder met paspoorten gesjoemeld kan worden en dat daardoor de veiligheid omhoog gaat.

Zo nu heb ik mijn hart weer gelucht en kunnen we weer werder gaan met leuke dingen. Ben druk bezig om de volgende reis naar Florida in elkaar te draaien. :D

Lulu
18-09-04, 07:38
Laatst werd Tedje Kennedy per ongeluk aangehouden in Boston op 't vliegveld omdat zijn naam op een of andere lijst voorkwam. Kostte hem nogal wat moeite om uit te leggen dat dit ongegrond was. Zo zie je maar, vingerafdrukken, profielschets, biometrisch of niet, als je geen Kennedy bent, hoe leg je dan je goede bedoelingen uit? Het lijkt wel of de migra wat goed te maken heeft na 9/11.

Gino
18-09-04, 10:56
Laatst werd Tedje Kennedy per ongeluk aangehouden in Boston op 't vliegveld .... Het lijkt wel of de migra wat goed te maken heeft na 9/11. Kan ik me iets bij voorstellen, aangezien Logan Airport (Boston) een van de vliegvelden was waarvandaan op 9/11 een toestel op het WTC invloog.
Ik ben zelf diverse malen op Logan geweest voor 9/11 en was toen niet onder de indruk van de beveiliging daar (laks en sloom). Blijkbaar hebben daar een aantal mensen flink op hun kop gekregen en zijn ze nu iets te overijverig. [-X Is ook ook niet goed, maar wel begrijpelijk.

Monique
18-09-04, 11:09
Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x

Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations
Ik begrijp dat je na zo'n vliegreis het snelste naar de uiteindelijke plaats van bestemming wilt. Toch vind ik het wel goed.
Als je hoort hoeveel fraude er met paspoorten gepleegd wordt.
Hoe vaak zijn de paspoorten wel niet vernieuwd om ze nog beter fraude bestendig te maken? en nog steeds worden ze nagemaakt.
Eerlijk gezegd vind ik dat als ze iets kunnen vinden om de vinden om de veiligheid te verhogen dit overal ter wereld zou moeten gebeuren.

Het maakt me niet uit wat ze allemaal uitvinden, als daarmee de wereld veiliger wordt, graag :P
Het kost je misschien wat meer tijd, maar wat is het verschil tussen die tijd en een mensenleven!!

We leven nu eenmaal in een tijd waarin geweld en terrorisme heel normaal schijnt te zijn.
Als dit de manier is om het terug te dringen, dan is mijn antwoord..
graag. :D

rvd4always
18-09-04, 19:01
Zo'n kleine twee weken terug zag ik op de tv dat het kinderlijk eenvoudig is om een vingerafdruk na te maken, lees onderstaand artikel.
Het benauwd me dat dit systeem dus ook fraudegevoelig is.
Ik begrijp dat er twee biometrie gegevens in je paspoort komen te staan maar toch. Als iemand kwaad wil en maakt jou vingerafdruk na, in combinatie met jou paspoort.... (complot theorie) :evil:

Info biometrie: http://identiteit.pagina.nl/

Grote twijfel over veiligheid vingerafdrukken

Zaterdag, 18 mei 2002 - Onder experts is beroering ontstaan nu de steeds populairdere methode om vingerafdrukken als identificatie in te zetten, onveilig blijkt te zijn.


Steeds meer instellingen zeggen veel te zien in biometrische identificatiemethodes waarbij gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld vingerafdrukken of de unieke eigenschappen van het oog. Vooral vlieghavens zijn gecharmeerd van de inzet van de vingerafdruk.

Het is de vraag of dat wel zo veilig is. Volgens een team van Japanse onderzoekers is dat in ieder geval niet zo. Volgens hen is het zeer eenvoudig en zonder veel kosten mogelijk om biometrische systemen te foppen, aldus BBC News.

Tsutomo Matsumoto en zijn collega's van de Universiteit van Yokohama beschrijven twee methodes. De eerste maakt gebruik van gelatine waarin een vinger kan worden gedrukt. Op deze manier kunnen eenvoudig 'nep-vingers' van kunststof worden gemaakt. Vingerafdruk-lezers zouden in 80 procent van de gevallen in deze methode trappen.

Zweet en glas
De andere methode is iets ingewikkelder, maar is volgens de bedenkers nog steeds betrekkelijk eenvoudig. Hierbij worden vingerafdrukken gebruikt die op glas zijn achtergelaten. Met behulp van lijm zouden deze nauwelijks zichtbare afdrukken - onder meer bestaande uit minieme huiddeeltjes en zweet - kunnen worden opgevangen.

Deze afdruk wordt vervolgens met een digitale camera gefotografeerd en vervolgens met Photoshop zodanig bewerkt dat de contrasten wat worden aangezet. Vervolgens kan het platte plaatje worden omgezet naar een driedimensionale afdruk met als laatste stap de creatie van mal.

Ook deze methode is in 80 procent van de gevallen succesvol. De Japanner beproefde de technieken op elf verschillende biometrische systemen.

Experts zijn verbijsterd. "De term 'indrukwekkend' is een eufemisme", aldus Bruce Schneier tegenover BBC News. Als het inderdaad zo eenvoudig is vingerafdruk-detectoren te misleiden, zo zegt Schneier, dan moeten dergelijke methodes ernstig worden heroverwogen.

bron: www.webwereld.nl

Monique
21-09-04, 14:01
Zo'n kleine twee weken terug zag ik op de tv dat het kinderlijk eenvoudig is om een vingerafdruk na te maken, lees onderstaand artikel.
Het benauwd me dat dit systeem dus ook fraudegevoelig is.

Ik denk dat is er geen enkele manier waterdicht is.
Steeds als men denkt iets nieuws fraudebestendigs uitgevonden te hebben worden er weer van die "einsteins" ingehuurd die dat na gaan maken.
Als straks blijkt dat een vingerafdruk niet werkt verzinnen ze wel weer iets nieuws, dat dan uiteindelijk ook weer gecopieerd word. :twisted:
Het zal misschien steeds lastiger worden en meer tijd kosten om een paspoort na te maken, maar als men het echt wil lukt dit toch wel!!

Afgelopen jaar kreeg iedereen bij de douane allerlei vragen op zich afgevuurd; heb je de tas zelf ingepakt, neem je iets van iemand anders mee, maar ook; waar heb je jouw ticket gekocht, hoe duur was dit??
Ik vond zeker die laatste vraag nogal vreemd, wat gaat hem dat nou aan. Ik vroeg hem (na toch maar eerst antwoord gegeven te hebben) waarom hij dat moest weten maar hij vertelde me dat hij dat natuurlijk niet mocht vertellen.
Laten bedachten wij ons dat als je zonder pardon de prijs van je ticket kunt noemen, je het ticket dan waarschijnlijk niet van een of andere groepering gekregen hebt.
Echter zal het zo zijn dat als je kwaad in de zin hebt, je goed voorbereid op "reis" gaat en ook al deze vragen zonder blikken of blozen kunt beantwoorden.

Natuurlijk probeert men er alles aan te doen om de kwaden uit de goeden te filteren, maar dat lijkt mij nooit voor 100% mogelijk.
Er zullen er ongetwijfeld meer tussendoor glippen waar wij nooit iets van horen.

Maar goed, ik heb niets te verbergen en van mij mogen ze van alles uitvinden om te proberen ervoor te zorgen dat het wat veiliger wordt.
Ik vind het ook niet leuk om steeds opnieuw mijn schoenen uit te moeten doen, soms mijn tassen door te laten zoeken, in de lange wachtrijen te moeten staan, maar toch kom ik altijd nog liever veilig op de plaats van bestemming dat dat er net in "mijn" vliegtuig iemand tussendoorglipt.

Het is triest maar het is nu eenmaal niet anders.
We zullen er voorlopig mee moeten leren leven en hopen dat het ooit weer beter wordt. :cry:

Monique
23-09-04, 10:30
Maar dan nog... sommige terroristen leven al jaren als gewone burger tussen de bevolking in, waar niemand ooit iets van merkt.
Ze hebben een 'gewoon' leven (baan, gezinnetje, nooit met politie in aanraking geweest etc.), hebben dus ook gewoon een paspoort of verblijfsvergunning voor dat land en mogen dus gewoon reizen.

Niet alle terroristen zullen dus op een 'zwarte lijst' staan.
In dat geval, ben je ook werkelijk diegene dat het dna/ iris/ vingerafdruk etc. onderzoek zegt wie je je bent, maar om daar nu mee in hetzelfde vliegtuig te willen zitten. :x

Het enige dat je kunt hopen is dat iedereen inziet dat geweld niets oplost, maar zover zijn we nog lang niet.......

Daniel
23-09-04, 12:11
ik denk inderdaad dat er geen systeem bestaat dat 100% waterdicht is.

En dat blijkt ook weer hier uit: Luchthavencontrole zag explosieven en wapens niet (http://www.nu.nl/news.jsp?n=414926&c=22)

Van dit soort berichten wordt je ook niet vrolijker... [-(

Daniel
23-09-04, 16:29
Nog meer nieuws over de paspoorten: de Amerikanen schijnen nogal veel eisen te stellen getuige dit artikel op nu.nl 8-[

http://www.nu.nl/news.jsp?n=415026&c=50

Petra/VS
24-09-04, 00:33
Ik snap het even niet. De douane zal sowieso die paspoorten lezen, waarom is het dan een probleem als dat al van een afstand kan? En wat heeft dat met privacy te maken? Wat staat er op die chip?
En Ebelix "een Amerikaan" is wel wat vaag, het is gewoon de Bush regering. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima om de veiligheid zoveel mogelijk te verhogen.

Daniel
24-09-04, 00:57
Ik denk dat het probleem niet zo zeer is "op afstand" als wel "ongevraagd"... Volgens mij staat er op die chip al je gegevens: dus de gebruikelijke paspoort info + je biometrische gegevens, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Je hebt natuurlijk gelijk: als je daar in de rij staat zullen ze je paspoort toch gaan lezen, maar je kan het ook omdraaien natuurlijk: waarom op afstand lezen als je hem over een uur oid "met de hand" kan lezen? Misschien omdat het het proces versnelt? Dat zou voor mij een prima reden zijn!

rvd4always
24-09-04, 02:11
Bezorgdheid over paspoortchips

Uitgegeven: 23 september 2004 12:16

BRUSSEL - De komende computerchips in paspoorten en de opslag van internetverkeer bezorgen de Europese privacydiensten kopzorgen. De Amerikaanse douane kan de chips aflezen op twintig meter afstand, zonder dat de burger het merkt.

De voorzitter van een Europese adviesgroep van privacybeschermers, de Duitser Peter Schaar, heeft dat gezegd in een juridische commissie van het Europees Parlement. Vooral de paspoorten noemde hij een serieus probleem.


De opslag en paspoortchips zijn eisen van de Amerikaanse overheid.

"De Amerikaanse eisen zijn ongelooflijk vergaand", stelde Europarlementariër Edith Mastenbroek (PvdA) donderdag. "De VS hebben duidelijk een andere definitie van privacy dan Europa. Die spanning wordt de komende jaren alleen maar groter". Bron: www.nu.nl


Persoonlijk heb ik geen moeite met een paspoortchip, immers ik heb niets te verbergen. Met de hedendaagse technologie moeten we dit soort mogelijkheden gebruiken om de veiligheid van burgers optimaal te kunnen waarborgen.
Wel moeten er goede afspraken gemaakt worden over wat er wel en niet met de gegevens mag gebeuren die op de chip staan. :!:

Daniel
25-09-04, 01:43
Amerikanen zijn nu ook op Schiphol aanwezig om reisdocumenten te kunnen controleren: http://www.nu.nl/news.jsp?n=415920&c=10.


Wel moeten er goede afspraken gemaakt worden over wat er wel en niet met de gegevens mag gebeuren die op de chip staan.

Ben bang dat de Amerikanen dit bepalen en niet wij. Onder het motto van: If you don't like it, ... =;
Je gegevens zijn iig bekend bij de FBI...

Gino
25-09-04, 21:12
maar je kan het ook omdraaien natuurlijk: waarom op afstand lezen als je hem over een uur oid "met de hand" kan lezen? Misschien omdat het het proces versnelt? Dat zou voor mij een prima reden zijn!
Mocht er iemand in de rij staan die op de zogenaamde blacklist staat dan hebben veiligheidsdiensten op het vliegveld meer tijd om de persoon te "ontvangen". Misschien geen gek idee om het zelfde systeem ook in Europa in te voeren. Waarom heeft iedereen kritiek op de Amerikaanse veiligheidsmaatregelen en vraagt niemand zich af hoe dat hier geregeld is? Alsof terroristen/terreur financiers etc. alleen naar Amerika afreizen,.... #-o

rvd4always
26-09-04, 01:44
Ben bang dat de Amerikanen dit bepalen en niet wij. Onder het motto van: If you don't like it, ...
Je gegevens zijn iig bekend bij de FBI...


Ik denk niet dat de Amerikanen de regels alleen bepalen, zal ff lekker worden! Afspraken die gemaakt worden vastleggen en nakomen.

Nogmaals, ik heb geen enkele moeite met beveiligings-maatregelen.
Ik heb niets te verbergen en het geeft mij een prettig gevoel dat er streng gecontroleerd word.
Dat wil overigens niet zeggen dat er dan niets zou kunnen gebeuren maar als je niets doet dan weet je zeker dat je als land een groot potentieel gevaar loopt. :!:

Njit
09-08-06, 14:31
Zie hier de officiele site: http://www.dhs.gov/dhspublic/interapp/editorial/editorial_0525.xml


What can I expect when I arrive in the U.S.?

Once at the port of entry you will find that many of the procedures remain unchanged and are familiar to you. For example, a U.S. Customs and Border Protection Officer still reviews your travel documents, such as a visa and passport. The officer still asks you questions about your stay in the U.S.

What’s new under US-VISIT is that the U.S. Customs and Border Protection Officer now uses the inkless, digital fingerscanner to capture two of your fingerscans. You first place your left index finger and then your right index finger on the scanner. The officer also takes your digital photograph. These procedures add only seconds to the overall processing time.

Hier staat de hele procedure in het nederlands uitgelegd: http://www.dhs.gov/dhspublic/interweb/assetlibrary/US-VISIT_Dutch_Web_Pamphlet.pdf

** Het is niks om je druk over te maken. Het gaat allemaal heel snel. **

Riv71
21-08-06, 15:13
Klopt ! Allemaal digitaal. 8) Ook een fototje van je via zo'n webcam gemaakt. :mrgreen:
In de tussentijd vragen ze of je niet meer dan 10.000 dollar contant bij je hebt. Wat je gaat doen en hoe lang je blijft. :-#

Sterker nog ! Wij zijn in het Epcot park geweest (wat niet een aanrader is volgens ons). Voordat je daar eens binnen bent.
Eerst alle tassen openmaken!!!! Daarna mag je een kaartje kopen. Achter het loket vragen ze van alles aan je. In die tussentijd tikken ze het allemaal vrolijk in de computer http://i45.photobucket.com/albums/f53/AmericanCarPhotos/Logos%20and%20Smileys/comp.gif dan krijg je de kaartjes voor naar binnen (met zo'n mooie magneet strip op de achterkant (al je gegevens )) ....... en wat denk je, ja je mag weer je tas opendoen! Dan het hoogte punt, je nu mag ik naar binnen... maar niet voordat je 2 vinger op een glas plaatje hebt gelegd, zodat ze daar ook nog eens je vingerafdrukken hebben..... ](*,)

:roll: Het verbaasd mij niets dat straks de vrouwen hun lipstick niet meer mee naar binnen mogen nemen.... (met die ontwikkelingen in Engeland)

Maar het is een leuk land !!!! Want er is nog zoveel te zien ! =D>

Njit
26-06-07, 11:14
Als je straks naar de USA gaat heb je grote kans dat je deze nieuwe scanner tegenkomt:

http://img502.imageshack.us/img502/7435/image2975474ggi5.jpg (http://imageshack.us)

Hiermee worden dus alle 10 de vingers gescanned. Zie hieronder de details.
De pilot wordt dus gehouden op Boston Logan International, Chicago's O'Hare, George Bush Houston Intercontinental, Detroit Metropolitan Wayne County, Hartsfield-Jackson Atlanta International, Miami International, John F. Kennedy International, Orlando International, San Francisco International en Washington Dulles International



US to introduce 10 fingerprints system for visitors

BRUSSELS: The US is beefing up security for foreign visitors who will have to give 10 digital fingerprints when they arrive, an official from the US Department for Homeland Security said Monday. Higher quality 10 fingerprint scanners will be evaluated during a pilot programme at 10 US airports to replace the current system, which requires two fingerprints and a photograph. The new system is also being piloted in several US embassies abroad, said operations director for the Homeland Security’s US-VISIT Programme. The 10-fingerprint requirement will apply to travellers from EU nations and other countries, which enjoy the US visa waiver programme, as well as for visitors from others who need visas to visit the US. afp
Pilot program to expand fingerprinting at airports
By Constant Brand, Associated Press June 25, 2007

BRUSSELS, Belgium (AP) -- A program being launched at 10 U.S. airports this year will expand existing identification checks for visitors, including requiring 10 digital fingerprints, but still operate under strict privacy rules, a senior U.S. official said Monday.

The border checks could also soon include other biometric data, such as facial and eye retina scans, as the U.S. upgrades security at its ports, airports and border crossings, said P.T. Wright, operations director for the Department of Homeland Security's US-VISIT Program.

Wright, who was in Brussels to explain the new system to EU officials, said the pilot project would be launched later this year, expanding the current program that calls for taking two fingerprints and facial photographs of visitors to the United States.

The pilot program will affect travelers from countries participating in the U.S. Visa Waiver Program, as well as those coming from nations where visas are required, he said.

Airports chosen for the pilot project include Boston Logan International, Chicago's O'Hare, George Bush Houston Intercontinental, Detroit Metropolitan Wayne County, Hartsfield-Jackson Atlanta International, Miami International, John F. Kennedy International, Orlando International, San Francisco International and Washington Dulles International.

European Union data protection officials have raised privacy concerns in the past about the U.S. system and a similar fingerprint system being set up by EU nations.

Wright said data would be collected on visitors under strict U.S. privacy protection rules. But he added the prints are checked against U.S. security watch lists and that the FBI and the CIA also have access to the prints.

The 10-print scans would be "virtually 100 percent match accurate," he said.

"We are going to know that that's you," Wright said. Adding other biometric identifiers -- such as facial or retinal scans -- could help better rule out fraud, he said.

The current two-fingerprint arrival system is being used in 115 airports, 15 seaports and 154 land border checks. About 100 million fingerprints have been taken so far, and more than 34,000 people whose names showed up on U.S. watch lists were denied entry, Wright said.

Teleton
23-04-08, 15:55
Gelezen in de WoensDag van 23 april:

Om het komen en gaan van van vreemdelingen goed in kaart te krijgen wil de regering Bush dat lucht- en scheepvaartmaatschappijen voortaan ook vingerafdrukken en andere gegevens van hun klanten doorgeven als zij de VS weer verlaten. De Amerikaanse overheid zegt zo beter zicht te krijgen op personen die na het aflopen van hun visum in de VS achterblijven. De VS willen de maatregel uiterlijk 30 juni 2009 invoeren.

Wat denken we ervan?
#-oof =; of toch](*,)

Zelf houd ik het maar op: \\:D/"je doet maar, zolang de zon schijnt en de dollar laag staat, krijgen ze mij niet op de kast"

koenkamphuys
28-10-08, 22:21
Immigration - dat eerste bastion dat je moet nemen als je als buitenlander de VS binnen komt - heeft bij veel toeristen een slechte naam. Veel mensen hoor je klagen dat de beambten er humeurig zijn en absoluut niet tegen een grapje kunnen. En ik hoor regelmatig de meest wilde indianenverhalen over deze bewakers van Amerika's grenzen.

Nou is het inderdaad niet het hoogtepunt van een geslaagde Amerika-vakantie, dat is waar. De vele keren dat ik er langs moest, viel mij vooral op dat heel veel medewerkers er vooral erg moe uit zagen. Ik heb de indruk dat er erg lange dagen gemaakt worden. En dat vooral de reizigers zelf - misschien wat opgefokt door de wachttijden en de drukte - vaak érg onbeschoft zijn. Zie dan je vriendelijkheid maar eens te bewaren.

En dan zijn er soms echte lichtpunten. Zoals toen ik in oktober 2006 in Miami landde. Ik was alleen, op 'missie' om de bouw van mijn huis in Sebring te gaan regelen. Ik was in een rijtje geplaatst met nog een paar toeristen voor me. De beambte had een luide stem. Man van middelbare leeftijd, Amerikaan van de oude stempel.
Purpose of your visit, sir! Met de nadruk op sir.
De antwoorden van de toeristen voor me was uiteraard niet te horen in het geroezemoes in die grote ruimte.
Fotootje, vingerafdrukken, klak klak klak de stempels in de paspoorten. En terwijl de toeristen al bezig waren verder te lopen riep de beambte ze nog achterna:
Make sure yer gonna spend a lotta money y'all!
Dat kregen alle toeristen te horen. Maar ik kwam niet als toerist - ik kwam voor personal business.

Purpose of your visit, sir!
Well... euh... I'm going to spend a lot of money. Het floepte eruit voordat ik het in de gaten had - ik had het niet van tevoren bedacht.
De beambte schiet in de lach. Well - you're admitted. Natuurlijk moest ik nog wel even uitleggen 'hoezo' ik veel geld zou gaan uitgeven. Ja als je een huis laat bouwen, dat is toch net iets meer dan de gemiddelde toerist uitgeeft, nietwaar? Die man één en al belangstelling en o ja hij had nog een neef in Sebring wonen, sorry dat ik het adres niet voor je heb zegt-ie dan ook nog, anders was ik er uitgenodigd. En ik kreeg een custom uitsmijter achter me aan toen ik er klaar was.
Succes - I'm sure yer gonna spend a lotta money!

Ta2 Gerrit
28-10-08, 22:58
Leuk verhaal, zo kan het dus ook. Ook wij hebben weinig tot geen slechte ervaringen.
Bijna altijd "normale" en soms leuke, zeker als het over Bike Week gaat.
Ach, soms zijn de officers wat minder vrolijk, maar dat valt te begrijpen.

rene jansen
28-10-08, 22:58
Nou ze zijn niet allemaal even erg. Wij gingen dit jaar van Vancouver naar Seattle, en daar zat een man die wel erg zakelijk was maar toch ook behulpzaam...wij gingen namelijk zonder credit card en zonder american dollars naar seatlle...niet erg slim dus. Maar de man hielp ons goed met onze canadese dollars inwissel.

Overigens niet echt een succes Seatlle. Toen we er helemaal heen gereden waren en bij een hotel waren, werd ons doodleuk verteld dat je in Amerika niet kan overnachten zonder dat je een credit card hebt. Zelfs als je borg betaald voor de kamer gaat het niet op #-o

Maar goed toch wat geleerd!

Rene

calypso
29-10-08, 08:32
Prachtig verhaal, heb zelf ook zoiets meegemaakt. maar zei toen dat ik naar DisneyWorld zou gaan en toen draaide de ambtenaar kompleet om en begon over zijn kleinkinderen te vertellen en de leuk tijd die hij met hun gehad had.

Dr. Phlox
29-10-08, 15:49
Onze ervaring in Washington, was ook goed. We wisten dat we moesten wachten en dat je naar de aanwijzingen van het personeel moet luisteren, anders sta je zo weer achteraan. Maar de beamte die wij kregen kon zelfs lachen door dat Corrie (mijn vrouw) bij onze zoon konijnenoortjes maakte tijdens het maken van de foto. Hij bleef erna ook vriendelijk.
Grz
Ton

utah
29-10-08, 22:48
Wat me het meeste bijblijft is de "heilige gele lijn".....O:)

Syllvia
30-10-08, 07:44
Onze zoon, staat nogal vreemd op de foto in zijn paspoort, hij heeft 3 grote punten van haar en gel op zijn hoofd.

Destijds zei ik nog.....laat een andere foto maken! Maar hij moest en zou zo op de foto. Inmiddels zijn we 3 jaar verder, en hij heeft inmiddels een keurig kapsel.

Dus hij staat bij de officer, die man kijkt hem aan, kijkt in het paspoort, kijkt nog eens naar hem, en schiet me toch in de lach :)

Dr. Phlox
31-10-08, 09:49
Dus hij staat bij de officer, die man kijkt hem aan, kijkt in het paspoort, kijkt nog eens naar hem, en schiet me toch in de lach :)

Het zijn soms ook net mensen :D
Grz
Ton

Syllvia
31-10-08, 10:50
Yeps, Maar het verhaal van teleton komt me bekend voor, ik heb namelijk geen rechter wijsvinger volgens de man bij de immigratie, niks hielp, geen spray , ruitje schoonmaken............ en toch mocht ik naar binnen, met mijn wijsvinger :)

nicole-onno
31-10-08, 21:42
Bij ons waren ze ook erg vriendelijk. Wij hadden 2 van die groene papieren ingevuld omdat je in je nederlands paspoort als vrouw je meisjesnaam hebt staan. Wij dachten te hebben begrepen dat je per naam zo een papier invult. Toen heeft ze op haar gemakt uitgelegd hoe het werkt. Toen ze bij beroep hoorde dat ik in de kinderopvang werkte wilde ze er van alles van weten ze vond het zo grappig...en dat terwijl er enorme rijen achter ons stonden.

Syllvia
31-10-08, 21:51
ooooooowwwwww, waren jullie dat die de hele boel stond op te houden????


;)

Renske1978
01-11-08, 11:33
Ik heb nooit problemen met die mensen van de immigratie. Prima gasten werken snel en efficiënt.

gonniegans
04-06-12, 23:34
Ik heb een (best lullige) vraag. Hoe zit het precies met door de immigrations/customs gaan als ongetrouwd gezin. Wij zijn niet getrouwd en ik heb dus een andere achternaam dan mijn vriend en kinderen. Nu gingen wij gewoon als gezin (met z'n vieren dus) naar de immigrations en customs balie. Ook vulde ik maar 1 customs formulier is. Is dit correct of mag dit eigenlijk niet? Ik ging twijfelen...:-k

cindy74
04-06-12, 23:36
Wij zijn met 1 formulier door de douane gegaan we wonen wel op hetzelfde adres maar ik heb ook een andere achternaam .

rolandino
04-06-12, 23:44
Ook getrouwd heb je een andere (meisjesnaam) achternaam in je paspoort staan ;-)

In 2011 mocht ik niet samen met mijn vriendin, ik werd weggestuurd. We hadden wel allebei een eigen formulier dus dit maakte niet uit. Maar in jullie geval lijkt het mij logisch dat jullie een gezin zijn. De beambte maakt uit of hij het goed vind of niet.

Ik kon echter niks vinden op de CBP site, dus de officiële regels kan ik zo niet geven.

6foot6
04-06-12, 23:49
De ene keer worden we uit elkaar gebullied, de andere maal wordt er verbaasd gereageerd als we niet samengaan.

Vanwege de meegebrachte etenswaar vullen we nu altijd twee douaneverklaringen in en concentreren alle chow in één koffer

cindy74
04-06-12, 23:49
De man die onze esta nakeek in brussel zei ook dat we maar eentje nodig hadden maar ik had toch effe paniek toen we in de rij stonden maar alles ging toch goed .

cloggie68
04-06-12, 23:54
Hier ook, gewoon samen en geen problemen!

mattrob
05-06-12, 00:34
Ja hoor, gewoon samen gaan en 1 formulier invullen. Hebben wij ook jaren gedaan en al die keren 1 keer probleem gehad en moest mijn vrouw apart na ons door immigratie, zonder problemen verder.

verbeek
05-06-12, 21:15
Ik ben ook éénmaal teruggestuurd toen we nog niet getrouwd waren.
En dat kereltje was echt onbeleefd en snauwde erop los.
Heb enkele héél vriendelijke dingen teruggezegd in het NL die hij gelukkig niet verstond.
Anders nooit geen problemen gehad.
Het is me wel opgevallen dat ze de laatste jaren zeer vriendellijk en behulpzaam zijn,misschien omdat we nu moeten betalen betalen om het land in te komen?

rolandino
05-06-12, 21:42
Binnenkort zijn ze vast een stuk strenger:


De Amerikaanse transportveiligheidsdienst TSA ontslaat vijf medewerkers van een internationaal vliegveld in Florida omdat ze te laks zijn geweest bij het controleren van passagiers. Om dezelfde reden worden 38 collega's geschorst.


De TSA onderzocht vorig jaar twee maanden achtereen of beveiligers van het vliegveld van Fort Myers hun werk wel goed deden. Daaruit kwam naar voren dat zo'n 400 keer was verzuimd om willekeurig gekozen passagiers en hun bagage aan een extra tweede controle te onderwerpen, zoals is voorgeschreven.

http://nos.nl/artikel/380289-vliegveldbeveiligers-vs-ontslagen.html

Ebelix
05-06-12, 22:05
Het artikel gaat over de TSA, de mannen bij de poortjes met de scanners en niet over de immigrationambtenaren. Is een groot verschil.

rolandino
05-06-12, 22:12
Je hebt helemaal gelijk. Hoorde het vanochtend op de radio, en heb de tekst enkel vluchtig gelezen, zonder over het verschil tussen CBP en TSA na te denken.

ttubbie
06-06-12, 18:05
Wij zijn twee mannen en een gehuwd paar.Toen wij vorig jaar van Vancouver naar San Francisco vlogen, moesten wij al door de USA-immigratie op de luchthaven van Vancouver. Dit gebeurt vaker in Canada. De vriendelijke Canadese beambte die onze papieren nakeek vóór wij aan de USA-balie kwamen, raadde ons aan twee douane-formulieren in te vullen omdat de Amerikaanse immigratie niet altijd gehuwde homoparen erkent. We antwoordden dat wij voordien in New York en Washngton nog geen problemen hadden gekend en besloten het erop te wagen. En ja hoor, voor de eerste keer na vele malen de USA te hebben bezocht, moesten we een apart formulier invullen 'omdat de staat Californië het gay-huwelijk niet erkent'. Tja !

Boontje
18-07-13, 21:53
Over drie weken vliegen wij via Detroit naar Miami. Nu ben ik benieuwd of je dan op allebei de vliegvelden door de ellenlange douane moet of alleen bij Detroit?
wie heeft hier ervaring mee?

b767-300er
18-07-13, 22:12
Alleen DTW

Michael66
19-07-13, 05:18
Hi Boontje,
Immigrations zie je alleen op de eerste plaats waar je het land binnen komt (= place/port of entry). In jouw geval Detroit.
In Miami kun je daarna zonder enige controle meteen doorlopen naar de koffers en de autohuur.

Raffie_CT
10-08-13, 22:35
Hallo allemaal,

hebben jullie een tip voor... Hoe nu verder na de Esta. Deze hebben we ingevuld en zijn goedgekeurd... Alleen wat zijn de volgende stappen die we kunnen verwachten. Is er geen website met tips wat te verwachten tijdens de vlucht, bij de overstap en als we aankomen ? We zien door de bomen het bos niet meer. :p

cindy74
11-08-13, 00:20
Bij aankomst aan de luchthaven ..bagage afgeven naar de paspoortcontrole ....dan bij de gate controleren ze je esta en stellen ze je vragen of je je koffer hebt ingepakt enz .... Dan word je gescant of je geen verboden spullen bijhebt . Tijdens de vlucht krijg je een papier 1 per gezin ook oke als je op 1 adres woont dat je invult . Bij uitstappen op je eerste luchthaven en transfer naar ander vliegtuig volg je douane en ga je in de rij staan voor de nodige vingerafdrukken en foto hier krijg je stempel en mag je amerika binnen . Na de douane haal je je koffers van de band en geef je deze eenpaar meter verder terug af deze gaan terug de band op voor je verdere vlucht . Ga naar de gate waar je vliegtuig vertrekt . Bij uitstappen op je eindbestemming haal je je koffers van de band en ben je free to go .....hoop dat ik alles heb vernoemd verbeter me indien nodig

Raffie_CT
11-08-13, 10:14
Hai,

Bedankt, hier hebben we iets aan...! :)

We landen om 20:20 op Atlanta en om 21:45 vliegen we verder naar Miami, dus een kleine 1u en 25min.
Hmmmm begin me nu ineens wel zorgen te maken, maar goede de KLM heeft deze hele reis geboekt, dus komt wel goed..... toch :confused:

Spannend allemaal hoor...

Teleton
11-08-13, 10:55
Bij aankomst aan de luchthaven ..



Eerst inchecken, (waarbij ze je zullen bevragen) en bagage afgeven.
Dan naar de paspoortcontrole.
Dan ga je door de security check.
Daarna kan je naar de gate vanwaar je vliegtuig vertrekt gaan. In sommige gevallen vindt daar een tweede controle van je handbagage plaats.
Tijdens de vlucht krijg je een blauw formulier voor de Amerikaanse douane. Je vult één formulier per party in. Let op: Vul de vragen naar waarheid in, met name het hoofdstukje Food leidt wel eens tot verwarring. Zoek op dit forum even met de zoekfunctie en stel je vragen in het betreffende topic.
Na het uitstappen op je eerste luchthaven en transfer naar ander vliegtuig volg je de borden Immigrations.
Hier wordt je paspoort gecontroleerd, nemen ze vingerafdrukken af en wordt er een foto van je gemaakt.
De Immigrations-officer maakt een praatje, stelt je wat vragen en stempelt je paspoort af.
Hij controleert ook het blauwe formulier, dit krijg je terug en dien je af te geven als je met je bagage door de douane gaat.
Na Immigrations haal je je koffers van de band en passeer je de douane met de bagage en de hele party voor wie je het blauwe formulier hebt ingevuld.
Eenmaal door de douane lever je je koffers weer in waarna ze naar je volgende vlucht worden getransporteerd.
In de regel ga je dan weer door een security check.
Daarna ga je naar de gate vanwaar je volgende vliegtuig vertrekt. Controleer regelmatig de vlucht en de gate op de beeldschermen. Reken op een fikse wandeling, het vliegveld in Atlanta is groot!
Bij uitstappen op je eindbestemming haal je je koffers van de band en ben je free to go .....


Ik heb er voor de volledigheid maar wat aan toegevoegd Cindy..:p En ook wat weggelaten, want onderweg heb je met ESTA niets meer te maken.

Voor wat betreft de anderhalf uur lay over op Atlanta heb ik minder goed nieuws; het lukt vaak wel maar het is stressen. Alle internationale vluchten komen rond dezelfde tijd aan dus het is een drukte van belang bij Immigrations. We hebben het zelf meegemaakt en vroegen beleefd of we misschien even voor mochten omdat we een aansluiting dreigden te missen. In Atlanta hadden ze daar geen zaken mee..."Meneer zo staan er hier nog een paar honderd zenuwlijders te wachten..."

Wanneer je je aansluiting mist, kom je op de standby lijst en vertrek je misschien een paar uurtjes later...So what?

Raffie_CT
11-08-13, 11:04
Hai,

Nou onze 1e vistrip in de Florida Keys is toch pas 2 dagen later, dus dan vliegen we wat later.
Maar eigenlijk "hoort" het niet zo natuurlijk, als men 1 vlucht boekt, mag men er toch vanuit gaan dat je een aansluiting kunt halen.
Maar zoals gezegd, we maken ons niet drukken we hebben een maand, dus die paar uur maken niets uit.

cindy74
11-08-13, 14:14
Mmm inderdaad geen tijd te verliezen op atlanta dus ...... . Tip kijk bij aankomst direct op de borden welke gate je moet hebben . Ga direct naar de douane en stap door zodat je den helft van je vliegtuig achter je laat . Je gaat na bagage afgifte met een trammetje naar je juiste gate . Als je het op deze tijd kan halen is het wel op atlanta er staan overal mensen die je helpen . Maar geen plaspauze en geen koffie ....doe dat maar als je aan de gate aankomt en tijd over hebt . Thanks ton voor me te vereenvoudigen :D

calypso
11-08-13, 14:24
Tijdens de vlucht krijg je een blauw formulier voor de Amerikaanse douane. Je vult één formulier per party in. Let op: Vul de vragen naar waarheid in, met name het hoofdstukje Food leidt wel eens tot verwarring. Zoek op dit forum even met de zoekfunctie en stel je vragen in het betreffende topic.Is helemaal geen probleem, als je de volgende regel hanteert:
Food: alles wat je in je mond stopt en opeet is food/voedsel voor de douane!

Dus heb je iets bij je wat aan de bovenstaande regel voldoet vul je gewoon JA in op het formulier, beter teveel erop gezet als een item missen en een boete moeten betalen. meestal doen ze niet moeilijk zolang het maar vermeld is op je formulier dus niet denken oh die appel/koekje enz. die ik bij me heb is geen voedsel want dat is die dus wel!

knaapje
11-08-13, 14:36
Als je wat weinig tijd hebt voor de overstap is het aan te bevelen geen voedsel bij je te hebben.
Als je ja aankruist heb je altijd kans dat je nadere vragen gesteld worden of gecontroleerd en dat kost je tijd.

b767-300er
11-08-13, 17:46
Knaapje, Ik zie dat je Cindy's tekst over het vragen van de bagage bij de gate hebt verwijderd. Dit is mijn inziens onterecht
Bij vertrek VANAF Schiphol met een Amerikaanse maatschappij wordt je aan de gate ondervraagd over je bagage, je reisdoel etc. Deze veiligheidsprofile geldt alleen bij Amerikaanse maatschappijen welke vanaf Amsterdam direct naar de VS vliegen... Dat is dus na het inchecken en na de paspoortcontrole, maar voor de handbagage scan en het instappen.

knaapje
11-08-13, 18:39
Ik heb niets verwijderd. hoe kom je daar bij?

cindy74
11-08-13, 18:43
Ons knaapje kan niets veranderen ......:)

Teleton
11-08-13, 19:32
Ik denk dat ik de boosdoener ben. In de opsomming heb ik nadruk willen leggen op de procedure in de VS. Bij vertrek naar de VS zijn er kleine verschillen. Er is verschil tussen vertrek uit Brussel, Amsterdam of bijvoorbeeld Dublin, weet ik uit ervaring. Uiteindelijk komt het er op neer dat je voor vertrek op enig moment vragen zult moeten beantwoorden m.b.t je bagage, je reisdoel etc. Bij vertrek uit Brussel vindt het interview plaats voor het inchecken en kunnen er bij het boarden aan sommige passagiers ook nog eens vragen worden gesteld. Vlieg je met Aer Lingus, dan worden de vragen in Dublin weer door de immigrations officer gesteld wanneer hij je bagage op de monitor identificeert.

cindy74
11-08-13, 19:43
Oho ton dat gaat je een biertje kosten in epcot in de biergarden .........:D . Afspraak volgend jaar !

stephie
21-01-14, 22:47
Mijn ervaring met de douana is dat ze bijna allemaal onvriendelijk zijn. Mijn vriend en ik zijn dus niet getrouwd en we mogen dus nooit samen langs de douane. We hebben het wel eens geprobeerd maar we werden toen ook teruggestuurd en moesten los van elkaar langs de douane.
In 2012 stond ik aan de andere kant op mijn vriend te wachten, maar ik werd toen bruut weggestuurd door de douanebeambte. Dat ging echt ontzettend onvriendelijk. Ik moest maar bij de bagageband wachten (was op Dulles Airport in Washington).
Ik begrijp gewoon niet waarom ze zo onvriendelijk zijn. Ik ben nu 5x in Amerika geweest en de douane is totaal niet representatief voor de rest van het volk. Zodra we eenmaal onder de Amerikanen zijn dan ervaren we juist die vriendelijkheid en behulpzaamheid.

elstars
21-01-14, 22:59
Onze ervaringen zijn echt anders. Wij zijn ook niet getrouwd, maar wonen al jaren samen en gaan ook altijd samen door de immigrations. We zijn al zo'n 10 keer in Amerika geweest en zijn nog nooit bij de Immigatrations hiervoor teruggestuurd. We hebben ook al een paar keer uitermate vriendelijke Immigatrations officicers getroffen, die ook Nederlands probeerden te spreken. Een had zelf een tijdje in Nederland gewoond, een ander had Nederlandse voorouders. We hoorden van beide ook hele verhalen over hun achtergrond. (Overigens, hebben we ook wel eens te maken gehad met een zeer chagrijnige beambte).

corrus
21-01-14, 23:03
Mijn ervaring met de douana is dat ze bijna allemaal onvriendelijk zijn. Mijn vriend en ik zijn dus niet getrouwd en we mogen dus nooit samen langs de douane. We hebben het wel eens geprobeerd maar we werden toen ook teruggestuurd en moesten los van elkaar langs de douane.
Ik denk dat je het over de medewerkers van Border Patrol hebt, niet de douane...:cool:

stephie
23-01-14, 21:09
Ik bedoel die lui waar je je vingers op een apparaatje moet leggen en je paspoort moet laten zien haha!

Misschien moeten we dit jaar maar weer eens de stoute schoenen aantrekken en gewoon samen langs de immigratiedienst lopen :p

Anthon14
24-01-14, 00:22
Wil je dan met Corrus langs de immigratie lopen ;) Weet niet of ze dat wel goed vinden en of je vriend dat wel goed vindt.

stephie
24-01-14, 11:59
Zeer bijdehand

corrus
24-01-14, 12:36
Zeer bijdehand
Ach... Ik kan bij immigrations zo doorlopen (dat weet hij niet), dus snapt het toch al niet.. hahahahaha

Maar goed... Back on topic. :cool:
Toen ik nog écht bij immigrations moest zijn ben ik nog nooit onheus behandeld door de dienst doende ambtenaar.

Bryce2011
24-01-14, 12:45
Ook wij hebben alleen maar goede ervaringen.
zijn ook alle 7 bezoeken gewoon samen langsgelopen terwijl we niet getrouwd waren.

zijn op meerdere vliegveld geweest...

stephie
24-01-14, 15:53
Vooral op Dulles vond ik ze zeer onaardig bij immigratie. Maar volgens mij hadden wij zelfs 2x dezelfde beambte in 2011 en 2012. Hij zat onderuitgezakt en stelde al kauwgomkauwend zijn vragen.
Op Newark was ik met mijn moeder toen we een week naar NYC gingen. De betreffende beambte vond het vreemd dat wij een hotel in Newark hadden geboekt en dat we niet in NYC zelf een hotel hadden geboekt.
In Chicago vond ik ze wel wat vriendelijker.

Daarentegen vind ik ze bij de handbagagecheck vaak wel aardig. Als je gewoon meewerkt en niet zeurt dan ben je er vrij snel doorheen.

Bieg
25-01-14, 18:13
Wij hebben vrijwel nooit problemen bij Immigratie, ze zijn meestal vriendelijk. Natuurlijk kun je er altijd eentje treffen die met zijn verkeerde been uit bed is gestapt :). Ik moet zeggen dat ik ze in Nederland vaak ook niet al te vrolijk vind bij de douane hoor.....

JKG
25-01-14, 22:55
Bij immigratie 2x van de 9x teruggestuurd als ik samen ging. Nu getrouwd, dus van dat gezeik af. Ook wel eens een voordringer gehad, was denk ik een us citizen met haast. Daar ga ik niet over zeuren, ik wil naar binnen.

ik meen als je blijft staan na immigratie, dat de supervisor denkt dat je apart moet worden genomen, omdat er zaken niet kloppen. Ik ga in elk geval geen stennis schoppen daar, normaal laat ik wel wat van me horen.

verbeek
26-01-14, 10:24
Na een twintigtal keer VS waarvan meer dan 10x Florida zijn wij nog maar één keer "onheus" behandeld.
Dit omdat we ons samen aangemeld hadden aan de balie en toen nog niet getrouwd waren.
Het zijn hun regels zoals wij die ook hebben.
Ik ben blijven lachen en vooral vriendelijk gebleven.
Het jaar nadien afzonderlijk aangemeld en toen mochten we wel samen gaan staan.
Je moet ook begrijpen dat ze dagelijks mensen zien met minder goede bedoelingen.
Ons is wel opgevallen dat ze de laatste jaren vriendelijker zijn geworden of hebben we gewoon geluk:o

Ritchie
26-01-14, 13:49
Gewoon rustig blijven en doen was ze zeggen, dan is er meestal niks aan de hand. Ik denk altijd, ze zijn in diens van mij, want ze doen dit voor je eigen veiligheid toch ?

Bosevents
26-01-14, 14:29
De laatste keer had ik 1 cijfer op mijn Esta verkeerd ingevuld. een nul voor een "o"
Dat heeft me 1,5 uur gekost in een klein benauwd kamertje zonder mijn familie. Die moesten doorlopen en maar zien hoe en wat.
Er kon geen vriendelijk woord van af en op mijn vragen werd niet geantwoord.
Voor aanstaande keer heb ik alles dubbel en nog eens gecheckt dus fingeren crossed dat het goed gaat

Ritchie
26-01-14, 14:37
Opzich vind ik het natuurlijk terecht, dan moet men maar zorgen dat men het goed invult. Aan de andere kant vind ik wel dat men iets vriendelijker moet zijn, echter... als men zelf ook niet vriendelijk is, snap ik dat wel.

Bosevents
26-01-14, 15:11
hoezo wou ik niet vriendelijk geweest zijn. :)
Ik was en ben altijd heel vriendelijk.
Ik wilde of liever moest naar het toilet. Mocht niet en dat werd zo gezegd dat het leek of ik een jongetje van 4 was die aan het zeuren was.

Nee ik vind de volgende keer douane serieus spannend nu.... (zeker omdat mijn zoontje (10) dit keer mee gaat)

Ritchie
26-01-14, 15:16
gewoon alles goed invullen, en 1 a 2 keer alles goed controleren, dan komt het meestal wel goed.
dat voordringen heb ik overigens nog nooit gezien, en daar zou ik dan wel iets van zeggen, ook al ben ik in een vreemd land.

knaapje
26-01-14, 16:25
............Nee ik vind de volgende keer douane serieus spannend nu.... .


en waarom vind je de douane spannend nu??

JKG
26-01-14, 17:30
Dat voordringen werd goedgekeurd door een dame die daar alles in goede banen moet begeleiden. Ik laat het maar gaan. Die 5 minuten op de in totaal 2,5 uur voor we in de terminal waren, maakt ook niet uit, het vliegtuig was al weg, dus tijd zat. Moest uiteindelijk in Washington blijven tot de middag erna.

wehave
26-01-14, 18:07
............Nee ik vind de volgende keer douane serieus spannend nu.... .


en waarom vind je de douane spannend nu??

Staat toch gewoon in zijn eerdere post waarom hij dat spannend vind?

knaapje
26-01-14, 18:14
Nou, nee. Dat was een ervaring bij immigrations

nicolea
26-01-14, 18:31
Wat ik me dan afvraag....mag je als gezin gewoon in 1 keer?

marjolijne
26-01-14, 18:36
Wij gaan als gezin altijd in 1 keer. Ondanks dat we niet getrouwd zijn.
Nooit problemen mee gehad.

Ritchie
26-01-14, 19:55
Ik dacht van wel nicolea (http://www.floridaforum.nl/member.php?15533-nicolea)

stephie
26-01-14, 20:07
Jeetje duurder het zo lang bij de immigratiedienst dat jullie het vliegtuig hebben gemist?

De laatste twee keer in Washington vond ik de rij wel meevallen. In Chicago hebben we een keer erg lang moeten wachten. Toen was er tegelijkertijd met ons een vliegtuig uit China geland. Pffff.....dat was wel even dringen bij de immigratiedienst. Vreselijk.

Anthon14
26-01-14, 21:14
Nicolea je mag als gezin gewoon met het hele gezin naar de balie lopen, geen probleem.

Wij hebben zelfs opa en oma al een keer meegenomen naar de balie aangezien die geen Engels spreken, dit leverde ook geen problemen op.

kiamzo
26-01-14, 21:43
Mijn zus gaat ook altijd samen met ons naar de balie omdat ze geen engels spreekt

JKG
27-01-14, 21:10
Stephie, voor ons was net een vliegtuig uit Zwitserland geland, met 300 man ofzo. Uiteindelijk ongeveer een uur bij immigratie gestaan, maar dan ben je er nog niet.
Toen nog een kwartier bij de douane gewacht om het koffertje af te geven en daarna nog bijna anderhalf uur in de rij gestaan voor de controle met de bodyscans/magneetpoortjes, voor je naar de terminal kan. Ik weet niet meer wat de overstaptijd was, ik geloof anderhalf uur, maar ik wist in de rij bij immigratie al dat we het niet meer zouden halen. Laatste vliegtuig naar Orlando ging ook al om 18u, dus op een zaterdagavond, de avond voor de Superbowl, was Dulles International uitgestorven en stonden we in bijna Floridiaanse kleding buiten in de sneeuw te wachten op een bus om te overnachten in een hotel bij het vliegveld. Wel heeeeerlijk geslapen daar. Prima bedden in het Hyatt.

Maar meestal zo er doorheen hoor. Meestal binnen een uur dat we wel boven staan. Chicago kan ook wel eens druk zijn.

Binnenkort eens testen of het op een zondag beter is. Op een zaterdag wil ik liever niet meer (heen)vliegen in elk geval, kan niet zo lang staan met een beschadigde knie (en dat voor een jong knaapje van 32 jaar haha).

stephie
27-01-14, 21:18
Oei ja dat is wel lang wachten. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon zeer ongeduldig ingesteld. Zelfs in de rij staan op Weeze als we een week naar ons tweede thuis in Malaga gaan vind ik vreselijk. Terwijl dat natuurlijk een piece of cake is vergeleken met de reis naar Amerika :p
Dit jaar hebben we 3,5 uur overstaptijd op Dulles op de heenweg. Op de terugweg hebben we in Houston 2,5 uur overstaptijd.

JKG
28-01-14, 22:17
Ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moest duren. Vooral niet bij die check met de bodyscanners, backscatters en poortjes. Al weet ik wel dat héél veel mensen gewoon niet goed luisteren. Bij onze volgende reis heb ik speciaal aangegeven een minimale overstaptijd te willen van 2,5 uur. Liever wat langer doorbrengen op de luchthaven, dan met geknepen billen (van tijdsnood) door immigratie en douane.

Iris02
15-09-15, 08:22
Wij hebben eigenlijk ook altijd goede ervaringen gehad. Als je zelf vriendelijk bent dan scheelt dat meestal wel. Maar afgelopen zomer bij vertrek uit Fort Myers hadden wij toch echt te maken met een zeer onvriendelijke douanebeambte.

knaapje
15-09-15, 11:34
Bij vertrek een douanebeambte???
Dat vraagt om nadere uitleg.

Frans1949
15-09-15, 12:09
Vaak wordt douanebeambte en immigratie officier door elkaar gehaald.

Maar ik geef heel grif toe dat de immigratie officieren een heel slechte naam hadden.
En dit niet zonder reden.
In de ruime dertig jaar dat ik toch regelmatig naar de USA ben gereisd heb ik wel het e.e.a. meegemaakt.
Maar ik zie de laatste jaren echt een verandering.
Wat daar ook aan bijgedragen heeft is zeker het ingrijpen geweest door het witte huis.
Daar was het ook doorgedrongen dat er niet bepaald klantvriendelijk werd opgetreden.

Maar het is niet specifiek iets wat de USA aangaat.
Vele malen ben ik door landen gereisd in Z.O. Azie en dan kom je ook wel wat rot ervaringen tegen.

Is het eigenlijk niet altijd zo dat als je bijna oneindige macht geeft een bepaald soort mensen daar dan misbruik van maakt?

Ebelix
15-09-15, 13:31
Wij hebben eigenlijk ook altijd goede ervaringen gehad. Als je zelf vriendelijk bent dan scheelt dat meestal wel. Maar afgelopen zomer bij vertrek uit Fort Myers hadden wij toch echt te maken met een zeer onvriendelijke douanebeambte.

Bij vertrek uit Amerika heb je nooit met een douane medewerker of immigrations medewerker te maken. Alleen met de TSA mensen die controleren of er vuurwapens, vloeistoffen, etc mee aan boord worden genomen. Daarnaast heb je met de medewerkers van de airline te maken bij het inchecken en boarden.

Marloes83
16-05-17, 20:12
1e vraag: het is mij nog niet helemaal duidelijk of kinderen ook een eigen groen immigrations papiertje moeten invullen? Ik heb 2 kinderen van 4 en 6 jaar.

2e vraag: wij zijn getrouwd maar ik heb mijn eigen naam gehouden. Dus een andere achternaam. Is het dan nodig dat ik ook een eigen groene papiertje invul?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

KevinB
16-05-17, 21:27
Ik neem aan dat jullie allemaal op één adres wonen, dan het formulier uit de link éénmaal invullen.
https://www.cbp.gov/document/forms/form-6059b-customs-declaration-dutch-fillable

Vaak mag je langs de automaten en dan heb je het formulier niet nodig, op het automaat mag je dezelfde vragen als op het formulier beantwoorden

knaapje
16-05-17, 22:32
In veel gevallen worden deze formulieren niet eens meer in het vliegtuig uitgereikt.

stephie
17-05-17, 00:32
Vorig jaar moesten we dit formulier nog invullen. We vlogen met Lufthansa van Frankfurt naar Tampa.
Ik ben getrouwd, maar gebruik mijn eigen achternaam. Ik had braaf twee formulieren ingevuld. De beambte in Tampa zei dat het zonde van mijn tijd was en dat ik gewoon 1 formulier had kunnen invullen. Dus één per huishouding.

Roy Reuter
20-05-17, 22:27
Hoe zit het dan als je niet getrouwd bent, wel samenwoont en twee mannen? Ik merk dat ze daar in FL (US algemeen?) nog steeds niet weten op te reageren als we samen uit de rij stappen. We zijn zelfs een keer flink toegesnauwd dat we een voor een moesten komen.

KevinB
20-05-17, 22:40
De tekst bovenaan het formulier is duidelijk toch?


Elk aankomende reiziger of verantwoordelijk familielid moet de volgende gegevens verstrekken (er is slechts ÉÉN ingevulde verklaring per familie nodig). Het woord“familie” wordt gedefinieerd als ”leden van een familie die in hetzelfde huis wonenen die met elkaar door bloedband, huwelijk of partnerschap, of adoptie verbondenzijn”.

Op het engelstalige formulier staat "domestic partnership"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Domestic_partnership

een vrij breed begrip, maar als twee samenwonende mannen zouden jullie dus op één formulier kunnen.

corrus
21-05-17, 09:53
De tekst bovenaan het formulier is duidelijk toch?


Elk aankomende reiziger of verantwoordelijk familielid moet de volgende gegevens verstrekken (er is slechts ÉÉN ingevulde verklaring per familie nodig). Het woord“familie” wordt gedefinieerd als ”leden van een familie die in hetzelfde huis wonenen die met elkaar door bloedband, huwelijk of partnerschap, of adoptie verbondenzijn”.
Op het engelstalige formulier staat "domestic partnership"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Domestic_partnership
een vrij breed begrip, maar als twee samenwonende mannen zouden jullie dus op één formulier kunnen.

Mooie regel!
Echter in de praktijk valt het vaak zwaar tegen en meestal dien je apart in te vullen en apart in de rij te staan. Ligt ook vaak aan de POI.

Mushu
21-05-17, 10:46
Als ik met mijn ouders ga dan vullen we vaak ook 1 formulier in. We zijn natuurlijk 1 familie maar wonen al een heel tijdje niet in 1 huis. Niemand die daar naar vraagt, we hebben natuurlijk ook dezelfde achternaam. Maar ik heb wel meegemaakt dat we niet met z'n drieën bij de immigratiebeambte mochten komen. Maar bijna altijd gaan we met z'n drieën en is dat geen probleem.
En als je via de kiosk gaat dan krijg je geen formulier meer.

moonlight91
21-05-17, 17:46
Als mijn moeder meereist lever ik ook 1 papier in
nog nooit geen probleem geweest
ondanks dat we dan 3 verschillende achternamen hebben
(mijn man en zoon , moeder met meisjesnaam en ik met meisjesnaam)
en moeder niet bij ons woont

of ze twee samenwoonde mannen samen accepteren weet ik ook niet
maar je zou bv ieder een papier kunnen schrijven en jullie wel samen melden aan de bali

elstars
21-05-17, 18:14
Wij wonen samen (man/vrouw) en gebruiken 1 zo'n formulier, dat gaat al jarenlamg goed. Er is nog nooit iemand die daar een opmerking over heeft gemaakt.