PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Vera: Orlando - Miami



Vera
12-07-07, 15:19
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik me eerst netjes even voorgesteld bij Even voorstellen! Hieronder volgt ons reisschema, waar ik ook nog wat vraagjes over heb. Hopelijk willen jullie ons verder helpen om zo onze eerste Amerikareis tot een succes te maken!

We hebben een 16-daagse rondreis geboekt, die we enigszins aangepast hebben. We blijven nu een week in Orlando in plaats van 3 dagen (3 dagen! Een week is al te kort, haha) en we hebben een villa ipv hotel. Verder hebben we 16 dagen lang de huurauto.

Hieronder ons schema:
30 juli: aankomst in Orlando, huurauto ophalen en naar villa rijden
31 juli: omgeving verkennen, boodschapjes doen
1 aug: Magic Kingdom
2 aug: MGM studio's of Magic Kingdom
3 aug: dagje shoppen, Florida Mall
4 aug: Universal Studio's
5 aug: Islands of Adventure
6 aug: Reis van Orlando naar Pompano Beach (Beachcomber hotel) via Titusville waar we Kennedy Space center bezoeken
7 aug: Relaxen, omgeving bekijken, evt. Saw Grass mill
8 aug: Fort Lauderdale bezoeken
9 aug: Reis van Pompano Beach naar Key Largo (Mariners Club Resort)
10 aug: Key West: Trolley tour (ticket inbegrepen bij reis), Hemingway huis
11 aug: Mogelijkheden: boot huren, boottochten, kanotochten,.........
12 aug: Reis van Key Largo naar Fort Myers Beach (Diamond Head hotel) door Everglades, bezoek Everglades (via www.everglades.com)
13 aug: relaxen, omgeving bekijken, shoppen
14 aug: Nog niet ingevuld
15 aug: reis van Fort Myers beach naar Miami, vertrek om 19.45 uur van Miami naar A'dam
16 aug: aankomst in Amsterdam

Alle commentaar is welkom! De hotels zijn echter wel vastgelegd, maar de indeling is nog redelijk vrij.

Nu mijn vragen:
- is MGM studio's EN Universal studio's niet veel van hetzelfde? Kunnen we dan niet beter Animal Kingdom bekijken of iets anders?
- is 6 augustus te doen, reis van Orlando naar Pompano Beach en onderweg Kennedy Space center bezoeken?
- is 12 augustus te doen, reis van Key Largo naar Fort Myers en onderweg de Everglades bezoeken?
- is de tour (airboatride) van www.everglades.com aan te bevelen? Ik zag dat er ook van alles te zien en te doen was naast de airboatride.
- Is er nog iets anders in Fort Myers dat we niet mogen missen (14 augustus is nog leeg)
- is het aan te raden heel vroeg weg te gaan op 15 augustus en zo Miami nog te bezoeken of zouden we beter 14 augustus Miami kunnen bezoeken?
- hebben vegetariërs nog een beetje keus in Amerika, ook in de parken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, bedankt alvast!

Groetjes,

Vera

SpaceAce
12-07-07, 17:12
Afgelopen vakantie (mei/juni) hebben wij bijna hetzelfde rondje gedaan. Alleen wij gingen linksom en jullie rechtsom (en niet een vol rondje).

Zie hieronder mijn visie/tips op jouw vragen:

- is MGM studio's EN Universal studio's niet veel van hetzelfde? Kunnen we dan niet beter Animal Kingdom bekijken of iets anders?

Dit is natuurlijk een vraag waar iedereen een persoonlijke antwoord op heeft. Zelf vind ik dat ze niet echt op elkaar lijken. Ja, ze hebben beide een filmthema, maar toch vind ik dat je ze niet kan vergelijken. Maar daar tegenover stel je weer de vraag MGM of Animal Kingdom en dan zeg ik (maar let op, dit is wederom een persoonlijke keuze) Animal Kingdom. Zelf vond ik namelijk MGM het saaiste park van de vier Disney's (alhoewel, ik vind ze alle vier niet saai hoor, maar moest ik een keuze maken, dan komt Animal Kingdom op nummer 1 en MGM op 4. Snap je).

Voor de afwisseling zou ik dus persoonlijk kiezen voor een bezoek aan Universal Studios en Animal Kingdom.

- is 6 augustus te doen, reis van Orlando naar Pompano Beach en onderweg Kennedy Space center bezoeken?

Eerlijk gezegd wist ik niet waar Pompano Beach lag, maar ik heb het even op de kaart opgezocht. Ik vind het wel erg ver hoor om vanaf Kennedy Space Center 's avonds (of laat in de middag) nog zo ver die kant op te rijden, maar... het is volgens mij wel te doen hoor.

- is 12 augustus te doen, reis van Key Largo naar Fort Myers en onderweg de Everglades bezoeken?

Dit is prima te doen. Dat wil zeggen, wil je de echte Everglades bezoeken (tussen Florida City en Flamingo)? Of alleen maar een airboattour? Want voor beide gaat te veel tijd in zitten. In Flamingo mag men geen airboattour doen omdat je hier midden in de Everglades zit. Als je via de Tamiami Trail richting Fort Myers rijdt, rijdt je eigenlijk aan de rand van de Everglades. Hier mag men dus wel varen met zo'n airboattour. Naast deze weg zijn overigens ook ontzettend veel andere aanbieders van airboattours dan alleen degene die je gevonden hebt via www.everglades.com (http://www.everglades.com).

Misschien is het ook wel te doen hoor, een bezoek aan de Everglades en een airboattour langs de Tamiami Trail. Maar dan moet je wel erg vroeg weg uit Key Largo (ofcourse) en net te lang blijven hangen in Flamingo. Wij hebben overigens een airboattour bij Everglades Island Boat Tours bij Everglades City.

- is de tour (airboatride) van www.everglades.com (http://www.everglades.com) aan te bevelen? Ik zag dat er ook van alles te zien en te doen was naast de airboatride.

Zie bovenstaand. Wij hebben in ieder geval geen ervaring met deze aanbieder, maar ik geloof niet dat ze slecht zijn (of iemand anders van het forum moet wel negatieve ervaringen kunnen vertellen??)

- Is er nog iets anders in Fort Myers dat we niet mogen missen (14 augustus is nog leeg)

Tips wat betreft omgeving Fort Myers:

Miromar Outlet in Estero
Sanibel/Captiva
Ringling Museum in Sarasota (vanuit Fort Myers ben je ook snel in Sarasota)
Myakka River State Park bij Sarasota
- is het aan te raden heel vroeg weg te gaan op 15 augustus en zo Miami nog te bezoeken of zouden we beter 14 augustus Miami kunnen bezoeken?

Ik gok dat ook als je heel vroeg weg gaat uit Fort Myers, nog geen tijd hebt om Miami te kunnen bekijken. Rekeninghoudend dat je ongeveer 3 uur van te voren aanwezig moet zijn, auto nog afdroppen en de reistijd, zul je sowieso tussen 12.00 en 13.00 uur uit Fort Myers weg moeten. Je kunt natuurlijk wel rond 08.00 uur vertrekken uit Fort Myers en dan 4 uurtjes Miami bezoeken, maar dat is geen doen joh. Dan ben je net lekker op dreef en helemaal 'in love' op Miami en dan moet je alweer naar het vliegveld ;)
Miami is erg groot. Ik zou eerder dan inderdaad een dag eerder naar Miami gaan (mits je niet de tips wat betreft omgeving Fort Myers wilt gaan bezoeken, zie het antwoord hierboven).

- hebben vegetariërs nog een beetje keus in Amerika, ook in de parken?

Geen ervaring mee, sorry...

bluedolph1n
12-07-07, 20:29
Wij zijn in 1998 van Orlando eerst naar een hotel in Titusville geweest, en die dag hebben we Kennedy Space Center gedaan. De volgende dag zijn we van Titusville naar Pompano Beach gegaan, en dat was prima te doen. Het is denk ik inderdaad best wel veel om in de avond te doen, maar is op zich wel te doen denk ik. Wij waren trouwens heel enthousiast over het Beachcomber hotel. We hadden een kamer op de begane grond, ontzettend groot, en maar een paar passen van het zwembad en het strand, echt ideaal. We slaan die kant volgend jaar over, anders had ik zeker weer dat hotel gereserveerd.

Groetjes, Sandra

pieterpostma
12-07-07, 21:24
Hallo: nou een prima schema, lekker afwisselend en ook wel rustmomenten. Tenslotte ben ik het met SpaceAce eens dat je Miami op de 14e zult moeten doen, daarna kun je lekker ontspannen naar het vertrek toewerken.

Hee, veel plezier en geniet ervan.


oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

esther-disney
22-07-07, 12:22
ziet er uit als een leuk schema zeg!
wij zijn ook op zoek naar een leuke aitboattour, maar zo te horen zijn er genoeg maar ik wil graag een goede..

Vera
22-07-07, 12:43
Ja, die airboattour is best lastig, er zijn zoveel aanbieders! En eigenlijk lijkt het ons leuker in een kleinere boat met 4 personen ipv zo'n grote boat met een hele groep...

Maar het zal alsnog wel een hele belevenis zijn, dus wij zien ter plaatse wel wat het wordt.

esther-disney
22-07-07, 12:51
ja zoiets zoeken wij ook.
gewoon zo'n oud mannetje die op zo'n schommelstoel zit te wachten...lijkt me erg leuk!

Njit
23-07-07, 09:08
Ja, die airboattour is best lastig, er zijn zoveel aanbieders! En eigenlijk lijkt het ons leuker in een kleinere boat met 4 personen ipv zo'n grote boat met een hele groep...


ja zoiets zoeken wij ook.
gewoon zo'n oud mannetje die op zo'n schommelstoel zit te wachten...lijkt me erg leuk!

Die waar wij mee gingen hadden alleen maar kleine bootjes. Ze maakten zelf hun boten. We zaten met ons tweetjes op de boot. Maximum was 6 volgens mij. Het mannetje deed dit al z'n hele leven volgens mij. Wist ook veel leuke dingen te vertellen.

Zie http://rondreisflorida2007.wordpress.com/2007/05/23/dag-06-airboat-tourkey-largo/ voor een verslag.
Het gaat om dit bedrijf: http://www.airboateverglades.com/

Marjol
23-07-07, 11:09
Nu mijn vragen:
- is MGM studio's EN Universal studio's niet veel van hetzelfde? Kunnen we dan niet beter Animal Kingdom bekijken of iets anders?

Ik kan alleen op deze vraag antwoord geven, dus dat doe ik dan maar even. Ik vind MGM studios en Universal helemaal niet op elkaar lijken, het zijn twee totaal verschillende parken.
Ik ben het met SpaceAce eens dat Animal Kingdom leuker is; die staat bij mij op 1, maar MGM staat bij mij op 2; dus dat scheelt niet zoveel.
Als ik heel eerlijk ben, zou ik met jouw schema de twee Universal parken op één dag doen en dan zowel een dag voor de MGM studios als Animal Kingdom inplannen. Alleen jammer dat je dan nog Epcot mist, maar goed, je kunt niet alles doen ;)