PDA

Bekijk Volledige Versie : Hond mee naar Florida



hylke
12-07-07, 15:16
Beste allemaal,
Ik heb me suf gezocht maar kon hier niets van vinden op het forum. Ik hoop dan ook dat ik het wel in het goede topic heb geplaatst.
Op 17 september 2007 vertrekken we naar Atlanta, Georgia. "Ik" is ikke ( hylke) mijn vriend en..........mijn hond Myra. Myra gaat niet zomaar zonder reden mee naar Amerika. We gaan namelijk ons landje vertegenwoordigen tijdens de WK dogfrisbee. Eigenlijk zou ze na de WK met andere Nederlanders mee terug gaan maar die nemen geen directe vlucht en ik wil dat mijn hond niet aandoen. Dus hebben we besloten dat ze op 24 september met ons mee vertrekt naar Kissimmee in Florida.
Achter de villa die we huren ligt gelukkig het dierenpension dus dat is goed geregeld. Als we naar Discovery Cove, Seaworld en Bushgarden gaan, zal zij daar lekker vertoeven. Maar ik wil haar zeker niet de hele vakantie achter slot en grendel hebben en zou het heerlijk vinden om haar lekker mee te nemen op onze wandeltochten door de natuur. We zouden graag wat Nationale Parken bezoeken en andere mooie natuurgebieden. Nu hoop ik van harte dat er hier op dit forum ook mensen zijn die de omgeving van Kissimmee kunnen dromen en ons wat leuke tips kunnen geven want dingen die zouden kunnen ondernemen terwijl de hond erbij is.
Ik wacht in spanning op antwoorden :-)
Hartelijke groeten,
Hylke

knaapje
12-07-07, 20:14
Hylke,
Welkom op dit forum.
Ik wil je niet bij voorbaat teleurstellen, maar ik denk dat je je van wandeltochten door Nationale Parken en natuurgebieden met je hond in de buurt van Kissimmee niet te veel moet voorstellen. De omgeving is vrijwel een groot moeras met alligators. Je zal je hond best kunnen uitlaten in de buurt en een wandelingetje maken, maar wandeltochten door de natuur zal je meer in de westelijke staten vinden.
Het valt mij trouwens altijd op dat je in Orlando en vrijwel de hele US in de steden weinig honden ziet, men kijkt er toch wat anders tegen aan denk ik. Maar misschien denken anderen er anders over.

Goede reis en breng de beker mee naar Nederland!

Knaapje

bono
12-07-07, 20:22
De enige plek waar ik honden heb gezien is Key-West!!
Aangezien ik echt een honden liefhebber ben zie ik meteen waar veel honden zijn en dat was inderdaad op de Key's.
Verders wel in Naples z'n achtelijke winkel waar ze honden verkopen maar dat was het dan ook(vreselijke winkel moeten ze gelijk sluiten in mijn ogen!)

Maar voor de rest geen gezien!

Succes in iedergeval en namens mij....................neem die beker maar mee terug hoor!!!

Gr. Monique

Ik zat oude onderwerpen te lezen tot ik een ander link tegen kwam en bij toeval ook over honden.
Mijn engels is niet helemaal denderend maar goed hier de link misschien heb je er iets aan??

http://www.disboards.com/showthread.php?t=1043350

Succes!!

hylke
13-07-07, 16:11
Hoi allemaal,
Bedankt voor het meedenken. Jammer dat er in de buurt van Kissimmee niet zoveel natuurschoon is :-( Amerika schijnt zo'n prachtig land te zijn. Is er ook niets op ongeveer 2 uur afstand rijden met de auto?
Bedankt Monique voor het sturen van de link, het was helaas niet de informatie die ik zocht maar zeer attent dat je probeert te helpen :-)
Enne....Calypso, wat leuk dat jullie rond dezelfde periode in Atlanta zijn! Als je komt kijken moet je het maar even laten weten :-) Het zou leuk zijn als we wat supporters hebben hahahaha.
Natuurlijk probeer ik voor de beker te gaan, maar ik heb geen illusies. De Amerikanen liggen vreselijk veel jaren voor qua ervaring dus het is voor mij al een hele eer om daar te mogen staan :-) Maar vanzelfsprekend gaan we wel onze knallende best doen :-)
Groetjes Hylke

Marcel
16-07-07, 01:20
Tussen Bonita Springs en Fort Myers beach heb je Lovers Key park waar een stuk strand als dogbeach ingericht is.

http://www.bonitanews.com/beaches/dog_beach/

brin
31-03-09, 15:25
Wij hadden graag onze hond, een Jack Russel meegenomen op vakantie deze zomer. Hij weegt 8 kg dus hij kan niet in de cabine. Hij is in orde met al zijn vaccinaties alsook rabïes. Een bench is hij gewoon van in de auto.

Wij zouden een rechtstreekse vlucht met Airberlin boeken vanuit
Dusseldorf.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van honden naar Florida ? Ik las iets over maatschappijen die honden weigeren bij te koude of te warme temperaturen.

Tinkerbell
31-03-09, 16:30
Even van onze Jack Russel uitgaande zou ik zeggen zoek een lekker hondenhotel of handenoppas voor het beestje.

Ik weet zeker dat als wij ons "monster" 10 uur in een onbekende kooi en wellicht donkere omgeving met veel lawaai op moesten sluiten hij zou sterven van angst.

Lindaa
31-03-09, 19:40
Ik zou persoonlijk mijn honden NOOIT in het "bagageruim" stoppen. Die beestjes zijn enorm angstig en weten niet wat er gaande is.
Ook heb ik gelezen op een Amerikaanse website dat er jaarlijks slachtoffertjes vallen die het niet overleven.

knaapje
31-03-09, 20:31
Ieder zijn eigen idee hierover, maar er worden per jaar duizenden dieren en ook honden zonder problemen door de lucht vervoerd.
Ik ben zelf een keer met de KLM van New York af teruggekomen met een paar olifantjes als medepassagier.
Ik weet zelf iemand, die hond(en) meeneemt naar de US voor fok en tentoonstellingen en iemand die zelf uit Florida komt en bij bezoek aan haar ouders haar 2 borderterriers ook meegenomen heeft.
Hoe denk je dat een hond 2 a 3 dagen in een hete auto naar Zuid Spanje beleeft?

Knaapje

Riverwood
31-03-09, 20:43
Vrienden van ons hebben ook een hond die regelmatig meegaat naar Florida voor vakantie, echter het duurt even voor de hond aan deze temperatuur en vochtigheid gewend is, is minder actief en komt niet graag buiten.

De vlucht op zicht schijnt geen probleem te zijn.

Groetjes Henke.

Renske1978
31-03-09, 21:44
Bij ons in het vliegtuig vanaf miami naar schiphol (na de tussenstop overigens) zat er ook een kleine hond bij d'r baasje in het vliegtuig.

lisje
31-03-09, 22:52
Op onze vlucht vorig jaar van New York naar Brussel zat er een vrouw met haar dochter, hond en kat (alé het beest miauwde toch, heb het niet gezien, zat in een donkere tas) Van de hond helemaal geen last gehad maar deze zat dan ook bij mevrouw in een bakje.
Mijn zus werkt voor een reisbureau en toevallig vertelde ze vorige week dat het al meermaals gebeurt is dat er honden volledig vervrozen uit het vliegtuig komen. Daarboven zou het hard vriezen en als er dieren meereizen moeten ze de verwarming opzetten. Helaas wordt dit soms vergeten. Lach niet met me indien dit kwakzalverij is, ik geloof mijn zusje nl, helaas, altijd.

Ik zeg niet dat ik je aanraad om je hond niet mee te nemen maar hou er rekening mee dat het niet altijd goed afloopt met alle dieren.

grtz, Lisje

Lindaa
31-03-09, 22:56
@Knaapje: duizenden dieren en ook honden zonder problemen vervoerd... zonder problemen voor de mensen ja! heb je er wel een bij stil gestaan hoe dat voor zo'n hond moet zijn: opgesloten alleen in een klein benchje voor 8 - 9 uur of langer, geen vertrouwde omgeving, etc? Ik denk dat die honden en andere dieren er niet zo over denken.
Er raken zelfs honden kwijt tijdens vluchten... gekker moet het niet worden.
In een auto heeft hij zijn vertrouwde mensen bij zich, die kunnen stoppen om hem uit te laten, te laten drinken en eten op zijn tijd. Dat hebben de vliegtuigdieren niet.

Renske1978
31-03-09, 23:09
In een auto heeft hij zijn vertrouwde mensen bij zich, die kunnen stoppen om hem uit te laten, te laten drinken en eten op zijn tijd. Dat hebben de vliegtuigdieren niet.
Dat kunnen ze ja....maar ik vrees dat dat niet op zijn tijd gebeurt hoor.

Marcelg
02-04-09, 03:48
Ieder zijn eigen mening, ik moest 10 jaar geleden kiezen om mijn hond weg te geven in Nederland of over te vliegen naar Florida.
Ik heb er voor gekozen om haar over te vliegen, toen met Lufthansa, AMS overstap Frankfurt naar Miami.
Niets geen problemen gehad, ik zou het dus zo weer doen, zou ik mijn hond overvliegen voor een paar weekjes vakantie, nee, ik heb gelukkig een hond waar velen vrienden graag op passen, het is dus altijd weer een moeilijke keus wie er op mag passen, je wilt al je vrienden tevreden stellen.