PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Linda1: Orlando - Orlando



linda1
11-07-07, 23:18
Hallo iedereen,

over ongeveer een maandje vertrekken wij (mijn vriend en ik) voor 3 weken naar Florida. Ik ben er 15 jaar geleden al eens geweest, maar weet er niet zo heel veel meer van... Dus eigenlijk wordt het onze eerste keer. We hebben enorm veel zin en dit forum draagt flink bij aan de voorpret. Ik zit al een aantal weken dit forum helemaal door te spitten om de reis goed voor te bereiden en heb hartstikke veel aan al jullie berichten. Echt een goed initiatief dit!

We hebben nu bijna de reis rond en ik wilde even vragen of jullie experts er eens even naar willen kijken. Er zijn nog een paar gaten en misschien hebben jullie nog betere ideeen... Alleen de eerste vijf dagen hotel staan nog maar vast en een cruise... Dus tips voor goede hotels en/of leuke plaatsen, kommaarop! We houden van pretparken, shoppen, mooie stranden, snorkelen, andere watersporten, mooie natuur, eten (lekker en veel)...

Hier komt-ie:
19 aug: Vlucht AMS-LGW-MCO met British Airways
20 aug: Orlando (Rodeway Inn-Int.drive) Disney MK
21 aug: Orlando ( " ) Shoppen
22 aug: Orlando ( " ) Seaworld
23 aug: Orlando ( " ) Disney Epcot
24 aug: Richting Tampa of Clearwater
25 aug: Busch Gardens ´s avonds richting Ft. Myers of Sanibel of Naples
26 aug: Ft. Myers of Sanibel of Naples - strand en snorkelen
27 aug: Richting Key Largo of Islamorada - onderweg Everglades
28 aug: Richting Key West
29 aug: Key west
30 aug: Richting Miami Beach
31 aug: Miami Beach
01 aug: West palm beach of iets anders leuks in die buurt
02 aug: Huurauto inleveren en naar Port Canaveral voor Cruise Bahama´s
03 aug: Cruise Bahama´s Freeport
04 aug: Cruise Bahama´s Nassau
05 aug: Cruise Bahama´s Nassau en Fun day at sea..
06 aug: aankomst Port Canaveral richting Orlando weer
07 aug: Orlando - Universal Studios
08 aug: Orlando en om 17:25 weer vliegen naar LGW
09 aug: aankomst in LGW en later AMS :sad:

Druk programma... maar wel heel leuk lijkt het ons. Iemand ideeen voor de nog open plaatsen? Of dingen die anders kunnen? Alle tips en reacties worden zeer gewaardeerd!

Bedankt alvast! Groetjes Linda :razz:

SpaceAce
11-07-07, 23:55
Allereerst, welkom op het forum, naamgenoot :D

Ik vind het eigenlijk een hele leuke en uitgebalanceerde planning!
Bijna dezelfde route als wij vorige maand hebben gedaan (Cruise Bahama's zat er niet tussen :( )

En, als Disneyfan, vind ik het natuurlijk jammer dat er zo weinig Orlando ingepland is. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

En bij deze mijn gedachtenkronkels/tips:
24 augustus: deze dag kunnen jullie nog prima besteden in Orlando, of als je vroeg uit Orlando weg gaat in Tampa/Clearwater. Wat had je hier dus in gedachte om te doen/bezoeken?
25 augustus: ik zou eerder voor een overnachting kiezen in Fort Myers dan Naples. Dit omdat Fort Myers natuurlijk nét iets korter rijden is. Zeker omdat je na Busch Gardens wilt vertrekken in die richting. En vanuit Fort Myers ben je sneller bij Sanibel (vanaf Naples moet je weer een stukje terug). Overigens zou je ook kunnen overwegen om de twee nachten Fort Myers (of Naples natuurlijk) te splitsen in een nachtje St. Petersburg en Fort Myers/Naples. Zo kun je op 26 augustus niet Sanibel, maar Fort DeSoto Park bezoeken. Dit strand vind ik - persoonlijk - nog nét iets mooier dan het strand van Sanibel. En na Fort DeSoto Park zou je dan tijdens de reis naar Fort Myers/Naples in Sarasota het Ringling Museum kunnen bezoeken. Zeker het circusgedeelte vond ik erg interessant en leuk om te zien!

Verder tips om in die buurt te kunnen bezoeken zijn:
- Myakka River State Park
- Miromar Outlet bij Estero
- Salvador Dali Museum (vond zijn schilderijen echt prachtig, vond alleen het museum wat klein, binnen een kwartier waren we weer buiten :shock: maar goed, wij zijn dan ook niet echt van die kunstliefhebbers. Maar... zijn schilderijen vonden wij prachtig).

Alleen lukt het helaas natuurlijk niet om al deze tips op een dag te bezoeken. Misschien dat je voor jezelf een beetje kunt kijken waar je het meest in geinteresseerd bent, zodat je voor jezelf een goede planning kunt maken welke je wel en welke je vooral niet zou willen bezoeken.

27 augustus: als je via de Tamiami Trail gaat (US 41) kom je vanzelf vele aanbieders tegen voor een airboattour (erg leuk om te doen). Wij hebben dit gedaan bij Everglades City. Echter voor de echte everglades zul je via Florida City (bij Miami) de weg moeten volgen naar Flamingo. Als je bij Shark Valley (wat overigens ook gevestigd zit langs de Tamiami Trail) gaat kijken, kunnen ze je ook vanalles vertellen (+ kaarten meegeven) over de Everglades tussen Florida City en Flamingo.
30 augustus: De dag dat je van Key West naar Miami rijdt, zou je kunnen overwegen om de Monkey Jungle (bij Miami) een bezoekje te geven. Deze jungle is niet zo heel erg groot, waardoor je het prima in de middag kan bezoeken. Overigens begint de laatste ronde voor uitleg bij de dieren om half 3. Maar dit moet te doen zijn als je in de ochtend vertrekt vanuit Key West. Verder wat to-do's:
- Key West: Duvalstreet – Southern Most Point – The Key West Butterfly & Nature Conservatory – Mallory Square (net voor en tijdens zonsondergang).
Overigens misschien ook leuk om een scooter of een fiets te huren. Dit hadden we achteraf best leuk gevonden om ook te doen.

- Miami: rondje Coral Gables (Venetian Pool!) – Net voor zonsondergang gaan eten bij restaurant ‘Rusty Pelican’ op Key Biscayne - Cocowalk - Holocaust Memorial (supertip!) - Lunchen ‘News Café’ (en vooral genieten van de gepimpte auto's en bitches die langs komen rijden/lopen!)
Overigens misschien een leuke tip voor een hotel, niet op Miami Beach maar zeker wel op een leuke locatie, namelijk in de wijk Coconut Grove: Sonesta Coconut Grove (http://www.sonesta.com/CoconutGrove/?src=ppc_Google_SonestaCoconut_SCG&iatano=09546386). Super luxe hotel, welke naast de Cocowalk is gevestigd.

Misschien dat je ook iets hebt aan onze weblog (http://rondreisflorida2007.wordpress.com/). Hij is nog niet helemaal af (ben bij dag 18, de rest volgt hopelijk snel) ;)

Njit
12-07-07, 00:03
Welkom Linda1.

Veel plezier met het plannen van je reis alvast.

ps, Kun je je ook nog hier even voorstellen: Even voorstellen... (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=15)
ps2, SpaceAce blijft voor mij de enige echte Linda1 maar dat is omdat ik daar mee samenwoon :)

SpaceAce
12-07-07, 00:10
ps2, SpaceAce blijft voor mij de enige echte Linda1 maar dat is omdat ik daar mee samenwoon :)

Ohh.. http://www.xs4all.nl/%7Eolie/fok/smilies/Smilies/love_onzinforum.gif

(dusss...)

linda1
12-07-07, 13:47
Wow! Bedankt zeg voor zo'n uitgebreide reactie! Naamgenoten he... Die doen dat voor elkaar. Ik ga het allemaal meenemen en bekijken. Op 24 augustus wilden we inderdaad gewoon nog lekker lang in Orlando blijven en aan het einde van de middag pas richting Tampa/Clearwater gaan. En dat van Fort Myers is inderdaad beter. Denk dat die het ook gewoon gaat worden. Waar kun je daar in de buurt goed snorkelen? En op Key West een fiets huren is een leuk idee zeg. Dat gaan we, denk ik, ook maar doen.
Nog een vraagje: weten jullie misschien een adres waar je kan kanoen/kayakken in de mangroven? Ik zag daar ergens eens een plaatje van, maar kon niet ontdekken waar dat was. Dat zag er echt supermooi uit.
Ik ga weer verder met info zoeken en voorbereiden. Iemand nog andere leuke tips...? Ze zijn altijd welkom!

Groetjes Linda

p.s heb me gelijk ook even voorgesteld, zoals het hoort...:oops:

Njit
12-07-07, 13:54
p.s heb me gelijk ook even voorgesteld, zoals het hoort...:oops:
Heb je voorstelberichtje nog niet voorbij zien komen...

Nu wel: Even voorstellen: Linda1 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3753)

pieterpostma
12-07-07, 21:47
Hallo Linda ( hoeveel ook al weer?) Nou je hebt uitgebreid reactie gekregen op je leuke schema. Komt allemaal goed. Ik heb een kleine bijdrage. Het gaat over Tampa/Clearwater Beach. Als ik mocht kiezen zou ik voor Clearwater beach gaan. Gewoon omdat Tampa eigenlijk niet een leuk strand heeft en Cleartwater juist wel. En ja zee, dat is toch iets speciaals. Veel pezier.


oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"